Kirjoittaja Aihe: Rituaalini kauneudelle (K-11)  (Luettu 2680 kertaa)

PlanetEarth

  • ***
  • Viestejä: 28
Rituaalini kauneudelle (K-11)
« : 02.08.2009 22:33:29 »
Title: Rituaalini kauneudelle
Author: planetEarth
Rating: Öhm, sanokaa te, K-11?
Genre: Drama, angst?
Disclaimer: Minähän nuo päästäni

 Summary: Halu kasvaa sisälläni ja juttelee minulle


Rituaalini kauneudelle


 Se alkaa hitaasti, hivellen ja hieman kutitellen sisälläni. Se alkaa aina, kun olen haavoittuvaisimmillani, juuri ennen ruoka-aikaa. Se tuntuu ensin hyvältä, luvattoman hyvältä. Kutitellen vatsani pohjaa se kuiskii hiljaa, mutta vaativasti:

-Haluan syödä.. Haluan ahmittavaa, jotain, mitä ahtaa sisään...

Ensin en välitä siitä ja nautin hieman tyytymättömyyden tunteesta sisälläni.

-Eihän tuo mitään, kyllä minä nyt pystyn vielä vähän aikaa olemaan syömättä. Odotan ruoka-aikaa.

 Jokin sisälläni vaistoaa päätökseni ja taistelee kovasti vastaan.

- Entä jos vain pari oikein suolaista ja rasvaista pähkinää? Kuvittele, kuinka pureksit ne, kuinka nielaiset ne. Sitten jätän sinut rauhaan taas hetkeksi..

-Ei, en syö nyt mitään, ei minulla ole kuitenkaan nälkä. Ei minulla ikinä ole ollut. Aina vain se mahdoton halu syödä. Tai sitten ei syödä. Mutta nyt sanon kyllä ei, kohta saat jotain. Jotain kunnollista ruokaa.

Ääni kuulostaa kyllästyneeltä:

-Äh, älä nyt viitsi. Ei se mitään ruokaa ole, mitä sinä syöt.Kasviksia ja terveyskeittoja, mitä ruokaa ne muka ovat? Tiedät, mitä tarkoitan. Raakaa kermaa ja mansikkahilloa sekoitettuna, mieti sitä makeutta ja kalorien määrää...

-Ei! En halua tuollaista, ne keitot ovat hyviä! Lopeta, jätä minut rauhaan. Olen tyytyväinen näiden ruokien kanssa, eikä niissä ole kaloreita paljoa mitään, yritän estää itseäni ajattelemasta.

 Nyt pieni kutina vatsanpohjassa ei ole enää pientä hivelyä. Halulle on kasvanut kynnet ja se teroittaa niitä vatsani seinämiin.

- Älä huijaa itseäsi, kuolaat kaupassa aina kaiken hyvän perään. Suklaata, kookosmaitoa, kermajäätelöt. Rasva, puhdas rasva ja kalorit, niitä sinä haluat, etkä mitään ihme mauttomia litkuja.
-Enkä kuolaa, en varmasti! En tarvitse suklaata-

-Valehtelet, se sihahtaa pilkallisesti.
 
-En halua rasvaa tai kaloreita! Ne tekevät minusta lihavan ja sitten en enää ikinä paina näin vähän.

-Tietysti painat, tulet aina painamaan. Olet tehnyt sen ennenkin, vain poistat sen heti, kun minun nälkäni on ruokittu, ääni sanoo siirappisen pehmeästi, lähes kehrää.

-Mutta se ei ole hauskaa, enkä-, yritän vastustella.

-Totta kai se on hauskaa. Et vain muista, kuinka hauskaa se onkaan... Kuvittele sitä tunnetta, kun kaikki kalorit virtaavat ulos ja olet yhä kevyt, vaikka vähän herkuttelitkin. Eihän se voi olla mitenkään huono asia? se kysyy viattomasti, mutta vaistoan sen takana siltikin jotain pahaa.

-No ei, mutta silti... Kaikki sanovat, että olen sairas, hullu, kun teen niin tai edes, kun kuuntelen sinua.

-He eivät ymmärrä ja sen takia he eivät olekaan oikeita ystäviäsi. He vain ovat kateellisia, kun olet kevyt ja niin kaunis. Minä olen ainoa oikea ystäväsi, arvostan kauneuttasi ja ymmärrän uhrauksesi. Annan anteeksi, ääni sanoo vakuuttavan pyhästi.

-Niin, kai se sitten on niin. Mutta etkö voisi odottaa ihan hetken? Ruoka on aivan kohta, anelen.

-En. Enkä halua litkujasi. Tehdään kerrankin jotain hyvää. Pullataikinaa, tuplarasvamäärällä ja ahmitaan raakana. Eikös se olisikin hyvää? se kysyy maireasti.

-Olisi, se olisi ihanaa, mutta en minä voi.
-Ethän sinä menetä mitään! Et menetä yhtään mitään muuta, kuin huonon tuulesi.

-Kun en vain voi. Se on kiellettyä, en halua menettää kaikkea yhdessä illassa.

-Ethän sinä menetä mitään! Et menetä yhtään mitään muuta, kuin huonon tuulesi.

-Oletko ihan varma? Täysin varma, etten paisu ja muutu rumaksi?

-Olen. Haluaisin vain pitää hauskaa ystävien kesken. Todista ystävyytesi ja tee se nyt! ääni vaatii. Enkä minä enää pysty vastustamaan sen hypnoottista kehräystä ja vaativaa kynsintää vatsassani.

-No, eikö se muka ollutkin hyvää? se kysyy. Istun lattialla tyhjä taikinakulho sylissäni.

-Oli, se oli ihanaa, vastaan uneksuvasti.

-Niin, minuun kannattaa luottaa aina. Mutta nyt, tee velvollisuutesi kauneutta kohtaan, heti!

-En halua. Tuntuu niin hyvältä, vastustelen.

-Sitten paisut ja tulet rumaksi. Ja menetät minut. Enkö ole muka aina ollut oikeassa? se kysyy myrkyllisesti.

-Olet, henkäisen heikosti. –Oletko ihan varma, että minun on pakko?

-Täysin. Vai haluaisitko ehkä sittenkin olla lihava? ääni kysyy viekkaasti.

-En! huudan kauhistuneena, ponkaisen lattialta ja juoksen saiihen kaikkein pyhimpään huoneeseen koko talossa. Huoneeseen, jossa suoritetaan lähes päivittäin rituaali kauneudelle ja keveydelle.

 Istun ja nojaan seinään pienessä huoneessa. Pieni ääni sisälläni naureskelee ja kehrää.

-Eihän se nyt niin kamalaa ollut, vai mitä? Ja nyt minäkin lupaan olla hiljaa, ääni kuiskailee ja voisin vaikka vannoa, että jos äänellä olisi kasvot, se hymyilisi terävät hampaat välkkyen.

-Ei, ei yhtään kamalaa, valehtelen, vaikka minulla onkin niin kamalan tyhjä olo. Tiedän, ettei ääni välittäisi, mutta siltikään en halua kertoa totuutta. Minusta tuntuu, ettei se oikeastaan välitä minun ajatuksistani vähääkään, kunhan vain saa ruokaa.

-Mutta nyt saat kyllä elää terveyskeitoilla vähän aikaa, valittamatta.

-Tietysti, ääni sanoo, mutta kuulen sen ivallisen ’niinhän sinä luulet’-sävyn ja tiedän sen olevan oikeassa. En pysty vastustamaan sitä. En ole varma, olenko vain heikko, vai olenko rakastunut siihen.

 Lähes joka päivä ääni alkaa ensin anelemaan ja jos en toteuta sen toiveita heti, se ottaa kovemmat keinot käyttöön. Kiristää, repii, hurmaa ja huumaa. Ja sitten se naureskelee, hymyilee ja kehrää, kun suoritan pyhää rituaaliani vessanpönttöön. Mutta silti minä aina tottelen sitä. Se hallitsee minut täysin, ennakoi ja estää.

-Tällaista se kai on, ajattelen huokaisten.

- Bulimikon elämä.


**********************************************************************************************

Fin. Elikkästen kommentit on sallittuja ja mieluisia yllätyksiä ;)
« Viimeksi muokattu: 06.12.2014 12:45:59 kirjoittanut Pyry »
Scottish Verse is my Bible

A.M.Charlotte

  • Epäsosialinen tatti.
  • ***
  • Viestejä: 144
  • © A.M.Charlotte
    • A.M.C.:n kootut teokset
Vs: Rituaalini kauneudelle
« Vastaus #1 : 03.08.2009 17:57:14 »
Tätä oli kiva lukea, kun kuvailua oli vähemmän kuin puhetta. Ja kun kuvailit jotain, niin se oli lyhyttä ja ytimekästä eikä vienyt turhaa tilaa.  :) Dialogia on kivampi ja helpompi lukea, sekä juttua jostain sairaudesta. Mielenkiintoista.  :D

Teksti oli luontevaa, ja voin kuvitella bulimikon elämää tuon kaltaiseksi, vaikkean asiasta tiedä juuri mitään. Sääliä päähenkilöä kohtaan tietenkin tuntee, kun tuollainen ääni ja sairaus kiusanaan.  :(

Kiitän!
A.M.C.
so what if u could see the darkest side of me?
wanna see?

Scarlett

  • ***
  • Viestejä: 1 254
  • If inconvenient, come anyway
Vs: Rituaalini kauneudelle
« Vastaus #2 : 03.08.2009 21:05:17 »
Lisäisitkö kiitos ikärajan otsikkoonkin?

Tunnelimyyrä

  • en idiot
  • ***
  • Viestejä: 114
Vs: Rituaalini kauneudelle
« Vastaus #3 : 04.08.2009 18:51:14 »
A.M.Charlotten kanssa olen samaa mieltä, helppoa lukea kun on paljon kuvailua, enemmän kuin puhetta. Vaihtelu virkistää, pitkästä aikaa tuli luettua dialogia, ja ei tämä hassumpi ole, minusta paljon parempi kuin oma teksti.. Ja muuten kiitos kommentista miun tekstiin :) Kaikessa kirjoittamisessa auttaa se, kun tietää aiheesta paljon, on vaikka omakohtaista käsitystä, kuten minulla. Tykkäsin tästä, kyllä siä osaat kirjottaa hyvin :)
En osaa olla epätavallinen, enkä tavallinen, mikä siis olen?
*klik*

Tuulevi-Hillevi

  • viimeinen lohikäärme
  • ***
  • Viestejä: 385
  • Anna mun elää mun omassa legomaailmassa.
Vs: Rituaalini kauneudelle
« Vastaus #4 : 04.08.2009 19:06:59 »
Yks osaa kirjottaa! :o

Hem hem... Mikä on bulimikko? ???

Mutta vaikken siitä ihan varma olekaan, tätä oli silti kiva lukea. ;)

Ja yhdyn ensimmäiseen mielipiteeseen: kuvailu sopivan lyhyttä ja helppolukuinen muutenkin. Hyvä PlanetEarth! ;D

Tunnelimyyrä

  • en idiot
  • ***
  • Viestejä: 114
Vs: Rituaalini kauneudelle
« Vastaus #5 : 04.08.2009 19:12:02 »
Tuulevi-Hillevi: Bulimikko on bulimiaa, syömishäiriötä sairastava ihminen. Näin pikaisesti tiivistettynä bulimikko ahmii ja oksentaa, oksentaa kaiken minkä on syönyt, pois.
En osaa olla epätavallinen, enkä tavallinen, mikä siis olen?
*klik*

Tuulevi-Hillevi

  • viimeinen lohikäärme
  • ***
  • Viestejä: 385
  • Anna mun elää mun omassa legomaailmassa.
Vs: Rituaalini kauneudelle (K-13)
« Vastaus #6 : 06.08.2009 14:35:54 »
Auts... :-[

No, kiitti valaisusta, se vähän selvensi... :-\

PlanetEarth

  • ***
  • Viestejä: 28
Vs: Rituaalini kauneudelle (K-13)
« Vastaus #7 : 06.08.2009 15:30:59 »
Herrajestas mut yllätettiin täysin ku näin paljon on kommentteja jopa tullut :D

A.M Charlotte: Kiitos sanoistasi :) Kiva, että pidit dialogista, itsekin tykkään sen tekemisestä ja lukemisesta eniten ;)

Tunnelimyyrä: Kiitos sinullekin rohkaisevista sanoista ja hyvä, että kuulosti luontevalta asian tuntevan silmiin :D

Tuulevi-Hillevi: Voi kauhia kun nyt ei enää tiedä oikeen kuinka kiittää kaikkia kylliksi toistelematta samaa! Mutta kiitos sinullekin, että kerroit pitäneesi :)

 No mutta kiitos kaikille vielä yhteisesti, että jaksoitte tämänkin lukea ja positiivista palautetta vielä! *Mikä unelmien täyttymys*  :D
mutta kiitos siis palautteesta n__n
Scottish Verse is my Bible