Kirjoittaja Aihe: Sherlock (BBC): Hankaluuksien verkossa (S)  (Luettu 2458 kertaa)

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Sherlock (BBC): Hankaluuksien verkossa (S)
« : 13.01.2013 21:52:35 »
Kirjoittaja: Mustekehrääjä
Oikolukija: Cerwel (kiitos rakas)
Fandom: Sherlock (BBC)
Ikäraja: Sallittu
Tyylilaji: draama
Paritus: kaipa tässä voisi nähdä ainakin yksipuolista Molly/Jimiä, ja ehkä jopa jos oikein tirkistää niin yksipuolista Molly/Sherlockia
Vastuunvapautus: Molly, Jim ja Sherlock kuuluvat ACD:lle ja BBC:lle, minä vain leikin.
A/N: Fini kaipaa enemmän Mollya, ja halusin kirjoittaa Mollysta, sillä aluksi ottamani kymppipaketin yksi lause onnistui kuitenkin inspiroimaan, vaikka jouduinkin lopulta vaihtamaan lauseet kuviin. Eli, lauseenahan oli: "En etsi hankaluuksia. Hankaluudet etsivät yleensä minut." Siitä tämä ficci sai alkunsa, ja tällainen syntyi.
Psst… Elän kommenteista. ^^
Yhteenveto: Hankaluudet eivät koskaan paljastaneet todellisia kasvojaan, vaan kietoivat pienillä ja merkityksellisillä liikkeillä uhrinsa pikkusormensa ympärille.


Hankaluuksien verkossa

Hankaluudet näyttivät aina kaikkein vaarattomimmilta. Molly ei pitänyt vaaroista, eikä hankaluuksista, sillä ne tekivät elämän aina liian monimutkaiseksi, eivätkä monimutkaisuudet olleet miellyttäviä yksinkertaisille aivoille. Molly ei esimerkiksi osannut ratkaista yhtälöä köyhyyden pyyhkäisemiseksi maapallolta, mutta hänen ei oikeastaan edes odotettu tekevän sitä. Mollyn odotettiin istuvan kiltisti sairaalan ruumishuoneella töissä, hymyilevän auliisti kuten lapaset, jotka kiskottiin käteen, vaikkeivät ne olisikaan halunneet paukkupakkaseen. Silti Molly olisi tahtonut pystyä ratkaisemaan sen yhtälön, kuten jokainen, jonka sydän oli täynnä kaikkea pehmeää ja kaunista. Mollyn sydäntä ei ollut täytetty Lontoon katkulla, kitkerillä kyynelillä eikä vuotavilla haavoilla, sillä ne täyttivät hankaluuksien sydämet, ja hankaluudet levittivät niitä ympärilleen.

Molly rakasti kaikkea suloista ja kaunista, koska ne tekivät maailmasta paremman paikan elää ja hengittää. Hän ei voinut vastustaa kissanpentuja, niiden pehmeää turkkia sormenpäissään ja lämmintä tuoksua. Lisäksi Molly rakasti St. Bartsin vastapäisen kahvilan suklaaespressoa, hunajalla valeltuja lämpimiä sanoja ja elokuvien ensisuudelmia lumisateessa. Hankaluudet eivät kuuluneet siihen listaan, jota olisi voinut jatkaa vielä paljon pidempään, sillä hankaluudet olivat liian pelottavia, vaarallisia ja tuhoavia. Siitä huolimatta nämä tulivat Mollyn luokse, hymyilivät ovelasti ja saivat hänet uskomaan aivan muuhun kuin todellisuuteen.

Juuri erään hankaluuden takia Molly kietoutui tummana talvi-iltana ruudulliseen takkiinsa ja astui aavistuksen lumiselle tielle. Tuuli oli säälimätön, eikä välittänyt lainkaan siitä, kuinka Molly hytisi kävellessään lähimmälle metroasemalle. Näkymätön jää melkein kaatoi hänet portaisiin, mutta oli ruuhka-aika ja Molly sai takerruttua vieraan miehen takinhihaan. Mies ei tosin näyttänyt ilahtuneelta, vaikka hän sanoikin anteeksipyynnön kuuteen otteeseen. Niinpä Molly oli enemmän kuin iloinen päästessään hukkumaan ihmisjoukkoon. Toisaalta hän myös inhosi sitä, ettei päässyt ruuhkan myötä istumaan, vaan joutui tarttumaan bakteereja täynnä olevaan metallitankoon pysyäkseen pystyssä metron liikkeessä.

Hankaluus odotti Mollya Piccadilly Circuksen metroaseman kupeessa. Molly ei tosin vielä sinä iltana tiennyt miehen olevan hankaluus. Hankaluudet olivat nimittäin taitavia naamioitujia. Ne ruumiillistuivat vain viattomilta vaikuttaviin olentoihin: pieniin hiirulaisiin tai tummasilmäisiin komistuksiin, jotka olivat liian täydellisiä ollakseen totta. Mutta Molly halusi uskoa hyvään, ja sen takia hän hymyili hankaluudelle, joka oli esittäytynyt Jimiksi. Hän nyökkäsi ja sanoi kahvikupillisen sopivan oikein hyvin sellaisella ilmalla. Niin hän lähti hankaluuden matkaan kohti kahvilaa, jossa istua loppuilta ennen hämmentävän punastuttavia hyvästejä.

Hankaluudet eivät koskaan paljastaneet todellisia kasvojaan, vaan kietoivat pienillä ja merkityksellisillä liikkeillä uhrinsa pikkusormensa ympärille. Samalla lailla Jim kietoi Mollyn ansaansa hymyllä ja kauniin hoikilla sormilla, jotka noukkivat kermavaahdon naisen suupielestä. Hankaluudet olivat kuin hämähäkkejä, jotka leikittelivät verkkoon jääneillä kärpäsillä. Molly oli kärpänen Jimin verkossa, pieni ja kimaltavasiipinen, joka ei aavistanut vielä tulevaa. Verkko oli nimittäin niin kaunis hentoine kastehelmineen, että se sokaisi Molly-kärpäsen silmät auringonpaisteessa. Ja Jim leperteli Mollylle kauniimmin kuin kukaan oli hänelle koskaan puhunut. Eipä hänelle tosin kovin usein mitään lempeää sanottukaan, ruumishuone kun ei ollut järin lempeyttä tihkuva ympäristö, eikä Molly muualla oikein ketään tavannut. Sairaalalla hän myös tapasi Jimin, miehen jonka Molly luuli olevan hänen makuunsa. Jimin, joka oli siinä kuin valmiina poimittavaksi kuten kedon kaunein kukkanen keskikesällä. Mollyn täytyisi vain tarttua tämän sormiin, ja vuosisadan rakkaustarinan ensimmäiset rivit olisi kirjoitettu.

Molly oli useinkin miettinyt, millainen olisi mies, joka olisi juuri hänelle tarkoitettu. Jim täytti ne kriteerit ja enemmänkin, sillä tämä oli Mollylle maailmankaikkeuden täydellisyyden henkilöitymä. Jim kertoi hänelle Mollyn hymyn olevan maailman kaunein ja sai sillä Mollyn kikattamaan kuin pahaisen teinitytön. Tämä pukeutui huolellisesti, juuri tarpeeksi silmää miellyttäen, muttei liian itsetietoisesti, joka olisi kielinyt vastenmielisestä itserakkaudesta. Jimin tummat hiukset olivat niin pehmeät, kun Molly hipaisi niitä vahingossa karaten oitis takaisin kieputtelemaan omia hiussuortuviaan sormissaan. Jim ei nauranut hänen tyhmälle punastukselleen, vaan hymyili ja kysyi haluaisiko Molly toisen kupillisen. Molly tahtoi ja tahtoi paljon muutakin, kuten muutaman lapsen, kauniin kodin ja kimaltelevan timanttisormuksen nimettömäänsä. Sen sijaan Molly asui yksinäisessä asunnossa, joka tuntui aina olevan hieman sotkuinen, eikä hänen mitään sormeaan koristanut muu kuin lohkeileva kynsilakka.

Vielä kolmannenkin kupillisen jälkeen tuntui liian aikaiselta erota. Molly ei olisi halunnut päästää Jimiä lähtemään, sillä hän rakasti tämän ääntä ja tunnetta, jonka Jim loi pelkällä läsnäolollaan, hymyllään ja sanoillaan. Ne kietoivat Mollyn kuvitteellisiin silkkiin ja jalokiviin, lupauksiin yhteisistä aamuista sotkuisten lakanoiden keskeltä ja toiveisiin romanttisista kynttiläillallisista. Molly ei tiennyt, ettei Jimillä ollut aikomuksiakaan toteuttaa niitä haaveita, sillä tavallisten ihmisten haaveet eivät miestä liikuttaneet. Mollysta tosin ei tuntunut lainkaan tavalliselta Jimin seurassa, mutta Jim tiesi paremmin, sillä nerot tiesivät asioita. Nerot tiesivät esimerkiksi sen, miten käyttäytyä ihmisten seurassa. Ja kiltin herrasmiehen tavoin Jim saattoi Mollyn kahvilasta metroasemalle, odotti ne runsaat kaksi minuuttia ennen kuin metro saapui ja vilkutti maanalaisen lähtiessä liikkeelle. Molly ei ehtinyt vastata vilkutukseen, sillä hetkessä Jim oli vain omituinen välähdys, joka muuttui mustaksi metron ampaistessa tunneliinsa. Niinpä Molly tyytyi hymyilemään käsilleen, joilla lepäsi edelleen Jimin kämmenien lämpö.

Hymy oli kuitenkin herkästi katoava, ja kännykän väristessä taskunpohjalla Molly huokaisi pakenevan hymynsä perään. Hän viivytteli hetken aikaa ennen kuin avasi näppäinlukon ja kännykkään ilmaantuneen tekstiviestin.
Tule sairaalalle. SH
Molly päästi vastahakoisen mumahduksen, mutta tiesi, ettei kykenisi sanomaan vastaan. Hankaluuksille ei nimittäin sanottu ei, ne pyörittivät maailmaa ja ihmisiä mielensä mukaan, eikä Molly kykenisi koskaan vastustamaan sitä, sillä hän oli vain ihminen. Hankaluudet ottivat tarvitsemansa, eikä Molly itsekään voinut olla tarvitsematta hankaluuksiaan, sillä he elivät hiuksenhienossa symbioosissa. Sitä hän ei kuitenkaan ymmärtänyt ennen kuin oli kummankin menettänyt ja jäänyt naukumaan oven taakse iltaisin kahdestaan kissansa kanssa.
« Viimeksi muokattu: 25.08.2013 09:40:32 kirjoittanut Mustekehrääjä »

Ciela

  • Vieras
Vs: BBC!Sherlock: Hankaluuksien verkossa (S)
« Vastaus #1 : 14.01.2013 12:25:00 »
Olet ehdottoman oikeassa sanoessasi, että Fini kaipaa enemmn Mollya. Hän on kuitenkin persoonallinen, kaunis ja kaikin puolin yksi sarjan kiinnostavimmista hahmoista. Helppo sanoa noin koska niistä kakista on onnistuttu tekemään niin loistavia :D okei off ja asiaan eli ihanaan kirjoitukseesi.

Ihan näin aluksi haluan sanoa että pidin! Yhtenäinen, sujuva alusta loppuun, otsikko sopii teksiin ^^

Lainaus
kuten lapaset, jotka kiskottiin käteen, vaikkeivät ne olisikaan halunneet paukkupakkaseen.

Rakasta kauniita kielikuviasi, sekä selvästikin tarkkaan harkittuja sanavalintoja, jotka tekevät lauseistasi niin ihanan herkullisia lukea!

Lainaus
vaikka hän sanoikin anteeksipyynnön kuuteen otteeseen.

^ Niin Mollymaista käytöstä! Tässä välissä pitää sanoa, että kaikki hahmot olivat IC koko tekstin ajan. Onnittelut siitä. :)

Kuvailet Jimin niin suloiseksi. Aaaw! Jotenkin hieno huomata, miten järkyttävän hyvin se toimii ottaen huomioon millainen paskianen Jim pystyy halutessaan olemaan.

Lainaus
Molly tahtoi ja tahtoi paljon muutakin, kuten muutaman lapsen, kauniin kodin ja kimaltelevan timanttisormuksen nimettömäänsä.

^Joo en tiedä mitä pitäisi kirjoittaa :''D Loistavasti vaan sanottu.

Tavallaan jos tuntee sarjan hyvin niin, yhdistää tietyt viitaukset joihinkin fandomissa tapahtuneisiin asioihin, tiedätkös ? Esimerkiksi hämähäkinseitti ja kärpänen. Se on hyvä tehokeino!

Joo anteeksi, en tiedä yhtään mistä selitän, ajattelin vain jättää puumerkkini luettuani. :''D Tykkäilen ja ihmettelen että mitenkä tuollaisen tekstin tuottaminen on edes mahdollista. Kiitos laatulukemisesta!

-Ciela

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Vs: BBC!Sherlock: Hankaluuksien verkossa (S)
« Vastaus #2 : 14.01.2013 12:30:14 »
Voi kiitos, Ciela! Itselläni oli kovin ristiriitaiset tunteet tämän kanssa, mutta Cerwelin pakottamana silti julkaisin. Jotenkin vain tuntui, etten koskaan ollut tarpeeksi tyytyväinen tähän. Olen kuitenkin hyvin iloinen siitä, että onnistuin miellyttämään sinua tekstilläni. Kiitoksia siis kovasti kommentistasi, se piristi päivääni hurjasti.

Funtion

  • Vieras
Vs: BBC!Sherlock: Hankaluuksien verkossa (S)
« Vastaus #3 : 14.01.2013 14:42:58 »
Eksyin tänne koska näin vastuuvapauksissa Jimin nimen. :DD Se riitti vakuuttamaan mut ja tässä mä nyt oon.

Hankaluudet näyttivät aina kaikkein vaarattomimmilta.
Tätä en ymmärtänyt. Vaarattomimmilta mihin verrattuna? Kohdetta ei anneta. Siksipä oletan että puhutaan yleisesti siitä mikä on vaarallista ja mikä ei. Tässä tapauksessa hankaluudet olisivat kaikista vähiten vaarallisia koko maailmassa. Mitäh? Eikö esim. ööh... ööh... tikkarin syöminen oo vaarattomampaa? (Loistava esimerkki, fierté!) Siis tää eka lause jäi vaivaamaan. Ymmärrän kyllä mitä ajat takaa, mutta sitä ei varsinaisesti lue tuossa.

Samalla lailla Jim kietoi Mollyn ansaansa hymyllä ja kauniin hoikilla sormilla, jotka noukkivat kermavaahdon naisen suupielestä. Hankaluudet olivat kuin hämähäkkejä, jotka leikittelivät verkkoon jääneillä kärpäsillä. Molly oli kärpänen Jimin verkossa, pieni ja kimaltavasiipinen, joka ei aavistanut vielä tulevaa. Verkko oli nimittäin niin kaunis hentoine kastehelmineen, että se sokaisi Molly-kärpäsen silmät auringonpaisteessa. Ja Jim leperteli Mollylle kauniimmin kuin kukaan oli hänelle koskaan puhunut.
AWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW!!!!!!! Vesi oikein vuotaa silmäkulmasta kun rupesin kikattamaan niin paljon tuolle Jimille ja Mollylle ja kermavaahdolle ja OH MY GOOOOOD. AWW. Mutta sitten vähän ikävämpään puoleen... huomioi edelleen, että tää mun kommentti on vaan mun mielipide eikä mikään ehdoton totuus. Mua itteeni vaan ärsytti toi "hämähäkki, verkko, kärpänen" -juttu koska mä oon lukenut sen niiiiiiiiiiiiin monta kertaa jo aiemmin. Toki Jimlockin yhteydessä vain, sinänsä plussaa siitä et laitoit sen tähän, mut oon oikeesti lukenut sen niin monta kertaa että oikein rupesi haukotuttamaan ja plaah. Mä vaan tykkään kaikesta uudesta ja omaperäisestä ja tää ei tavoittanut sitä. MUTTA pidin tuosta lainaamani kohdan ekasta ja vikasta virkkeestä hurjasti! "Jim leperteli Mollylle kauniimmin kuin kukaan oli plaaplaaplaa..." oikeesti aww! Voisin muuten oikeesti kuvitella, et Jim ei pelkästään käyttänyt Mollya hyväksi, vaan siis ihan oikeesti nautti sen seurasta ja halus viettää aikaa sen kaa. Kun sillä ei oikein ollut ketään ja se oli niin yksin ja se kuitenkin jätti Mollyn henkiin, vaikka se tappo kaikki muut jotka koskaan oli siihe yhteydes (tai siis esim. se kiinalainen rouva jne.) Joten toi oli söpöä.

Hups tekee mieli painaa etusivun logoa ja jättää kommentoimatta. En kuitenkaan halua, ei mulla oo sydäntä siihen (en ymmärrä miksi se sanonta menee noin, eikö nimenomaan silloin ole sydän jos ei viitsi aiheuttaa jotai pahaa tai vastaavaa?). Mä en kauheesti tällaisten tekstien ystävä, ylin ystävä, tällaisten jossa... jossa ei oikein ole dialogia ja sinänsä mitään tapahtumiakaan. Kutsun näitä vähän selittelyteksteiksi, eikä se termi ole loukkaava vaan pelkästään mun oma termini näille. Mä tiiän monia jotka tykkää näistä ja vielä enemmän niitä jotka kirjoittaa näitä ja nyt valitettavasti mä en vaan kuulu tän tyyppisten tekstien lukijakuntaan, joten siksipä mun kommentti on nyt vähän nihkeä. Mutta oon samaa mieltä siitä, että Mollysta kirjotetaan liian vähän! Ylipäätään oon kovinkin kiinnostunut noista muista sivuhahmoista. Ja ja ja. Molly/Jim! Oon hyvin hyvin hämmentynyt sillä sait mut nyt tällä tekstilläs enemmän shippaamaan sitä :DD (Enemmän, koska shippasin sitä jo aiemmin mutta hyvin lievästi.) Apua nyt tekee kauheesti mieli kirjottaa Jimistä ja Mollysta... ehkä se kertoo jotain siitä, että mä loppujen lopuks pidin tästä tekstistä, vaikkei tässä sinänsä mitään tapahtunutkaan. Tai siis plaah. Lisäks toi hankaluusjuttu oli hieno teema, mut jäi jotenkin vähän häilymään taustalla enkä oikein päässyt käsiks siihen itse ideaan.

No mutta kuitenkin kiitos tästä tekstistä! En ookaa pitkään aikaan (lue: viikkoon? Kahteen viikkoon?) lukenut mitää Sherlock-tekstejä. Otsikko oli muuten ihan jees, mutta ehkä vähän itsestäänselvä + en tykännyt tuosta verkkohämähäkkijutusta alun perinkään. Mut tää on edellee vaa mun mielipide. Kiitos! <3

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Vs: BBC!Sherlock: Hankaluuksien verkossa (S)
« Vastaus #4 : 14.01.2013 15:38:33 »
Ihhh<3 taidat jo arvata tuosta, että tykkäsin.

Ensin yksi kohta, jolle hihitin niin kauan, kunnes tajusin yhdestä kommentista lukeneeni väärin.

Lainaus
hymyilevän auliisti kuten lapaset, jotka kiskottiin käteen
Tälle hihittelin kauniisti varmaan minuutin. Olin onnistunut lukemaan viisi kertaa peräkkäin "lapset" ja siinä sitten mietin, että mitä hittoa.

Lainaus
Samalla lailla Jim kietoi Mollyn ansaansa hymyllä ja kauniin hoikilla sormilla, jotka noukkivat kermavaahdon naisen suupielestä. Hankaluudet olivat kuin hämähäkkejä, jotka leikittelivät verkkoon jääneillä kärpäsillä. Molly oli kärpänen Jimin verkossa, pieni ja kimaltavasiipinen, joka ei aavistanut vielä tulevaa. Verkko oli nimittäin niin kaunis hentoine kastehelmineen, että se sokaisi Molly-kärpäsen silmät auringonpaisteessa. Ja Jim leperteli Mollylle kauniimmin kuin kukaan oli hänelle koskaan puhunut.
Kärpäset ja hämähäkit ovat oikeastaan aika inhottavia, mutta kielikuvana niistä tulee jotain ihan käsittämättömän hienoa. Tuijotin tätä kohtaa monttu auki hyvän aikaa ja mietin, että kuinka joku osaa. Ihh, ihh, ihh... Tekis mieli vaan ynistä ja halirutata kaikki, kun toi oli niin hieno kohta. (kyllä, oon outo)

Mulla oli joku oikein hieno ajatuskin vielä tässä vaiheessa mielessä, mutta se katosi ja juoksi pakoon, joten ei sitten. Tykkään siitä, miten Jim on hivenen sellanen, ööö, niljake(?) ja Molly vaan on niin Molly. Ja toi loppu sai kyllä hihittelemään. "mumahti", oi, miten ihana sana. Ja Sherlockin teksti viesti, ih<3

Joo, kai tän löpinän pontti oli se, että tykkäsin ;) taattua Naby-laatua taas. Ja ihan turhaan tän kanssa tuskailit, tää on hyvä.

//Kyllä sä mullekin napisit<3 mutta ihan turhaan
« Viimeksi muokattu: 14.01.2013 18:08:35 kirjoittanut Vlad »
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Vs: BBC!Sherlock: Hankaluuksien verkossa (S)
« Vastaus #5 : 14.01.2013 17:44:37 »
Jim on kieltämättä hyvä syy eksyillä ficceihin, Fierte. :D Mutta anyway. Olin kuolla nauruun tikkari-esimerkissäsi, mutta niin tosiaan… Vähän hämmentävä lause kieltämättä.
Ja itsekin olen hieman kyllästynyt juuri tähän ”hämähäkki-verkko-kärpänen” – asetelmaan, mutta siitä huolimatta se sinne tunki, enkä mä enää osannut ottaa sitä poiskaan. Mutta kuitenkin, kiva että tykkäsit vaikka nämä ”selittelytekstit” eivät olekaan ihan sinua. Olin siitäkin huolimatta hyvin iloinen, että vaivauduit kommentoimaan, sillä juuri lukijoiden mielipiteitähän minä kovasti haluaisin kuulla.

Awws, Vlad. Lapaset on kieltämättä hankala sana. Nähtävästi verkkokohta jakaa mielipiteet. :'D Itse en tavallaan pidä siitä, koska se on niin tavanomainen Jimiin yhdistettäessä, mutta samaan aikaan tykkään siitä liikaa. Mutta kuitenkin… kiitoksia kovasti. Ihanaa, että pidit, sillä mä ihan oikeasti melkein itkeä vollotin tän tekstin kanssa Cerwelille.

Riika

  • ***
  • Viestejä: 171
  • leipää ja sirkushuveja
Vs: BBC!Sherlock: Hankaluuksien verkossa (S)
« Vastaus #6 : 14.01.2013 19:31:04 »
Molly!!! ♥ Ihanaa ku joku on kirjottanu siitä. Tosin oon ehkä vähän kateellinen kun ehdit julkaisemaan Finin ekan (kai? ellen oo missannu jotain?) Molly-tekstin, koska itsellänikin on sellainen keskeneräisenä tiedostoissa :--D Haha. Tosin siitä nyt ei tiedä valmistuuko se koskaan. Joka tapauksessa. Tämä sinun Mollysi oli myös vähän erilainen kuin minun Mollyni, sama tyyppi mutta en tiedä, pehmeämpi ja suloisempi, joten olin vähän hämmentynyt aluksi. Mutta oma vikani ^^' Mutta niin, kuten sanoin, tämä oli jotenkin aivan hirmuisen suloinen teksti! Tästä oikein jotenkin hyökyi sellainen pumpulinpehmeys ja hattara, unelmointi. Vaikka aihe sinänsä olikin aika surullinen, samoin kuin lopetus ): Mutta silti se päällimmäisin tunne joka mulle jäi on suloisuus. Ja samalla kun tässä on hienoja kielikuvia ja kaikkea niin tää tuntui sillai hyvällä tavalla yksinkertaiselta, sellaiselta vähän hölmön hassulta. Sun tapa kirjoittaa on sellainen tosi jännä, sitä lukiessa tulee tosi mukava olo? :'DD Hihi minä ja mun selitykset, sori. En tiiä.

Tykkään tästä hankaluus-teemasta kovasti, myös siitä että Sherlock on hankaluus! Mut sit mustaki tosin toi hämähäkki-vertaus alkaa jo kuulostaa niin kuluneelta, mutta se kyl vaan on hyvä vertaus. Et minkäs teet. Olit sitäpaitsi kirjottanu sen tosi nätisti.

Ja no nii, Jim. JIM. :--D Voi vitsit kun se on sulonen. Ja hankala hankaluus.

Lainaus
Jim ei nauranut hänen tyhmälle punastukselleen, vaan hymyili ja kysyi haluaisiko Molly toisen kupillisen. Molly tahtoi ja tahtoi paljon muutakin, kuten muutaman lapsen, kauniin kodin ja kimaltelevan timanttisormuksen nimettömäänsä.
Tää on mun lempikohtii, tää sai nauramaan mut samalla awwittelmaan hurjasti. Ja siihen päälle vielä vähän surulliseks Mollyn puolesta. Äää.

Oon lumoutunut siitä suloisuustunteesta ja siitä et pääsin lukemaan edes jotain Mollystä nii tällänen kommentti tällä kertaa. Toistan itteeni mutta siis koska mulla on ehkä pikkasen erilainen käsitys Mollysta niin sinänsä tää jäi kuitenkin tietyllä tavalla etäiseksi, mutta omapa on vikani - tää oli joka tapauksessa ihana tunnelmapala tähän illanvietoksi. Kiitosta (:
the universe is big. it's vast and complicated and ridiculous, and sometimes,
very rarely, impossible things just happen and we call them miracles.

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Vs: BBC!Sherlock: Hankaluuksien verkossa (S)
« Vastaus #7 : 14.01.2013 22:15:46 »
Oho, olen ihan ymmälläni tästä kommenttimäärästä. Mutta anteeksi, että riistin kunniasi ensimmäiseen Molly-tekstiin, Riika! Eihän muistella pahalla? ^^ Kuitenkin olen hyvin ilahtunut, että pidit tästä. Halusin tuoda tässä esille juuri sen Mollyn pehmeämmän puolen. Ja tosiaan, hämähäkki-vertaus on jo melkoisen kulunut, mutta sinne se tuli ja se siitä. :D Mutta joo, en keksi yhtään mitään fiksua sanottavaa, joten kiitän vain hurjasti kommentistasi.

StrokeOfGenius

  • Sateenkaarimursu
  • ***
  • Viestejä: 74
  • Antakaa mun syrjäytyä.
Vs: BBC!Sherlock: Hankaluuksien verkossa (S)
« Vastaus #8 : 14.01.2013 22:53:45 »
Ihanaa, Molly-ficci <3
Fini tarvitsee ehdottomasti enemmän kyseistä pikku patologia, ja näin hienosti kirjoitetut tarinat ovat aina karkkia lukuhermoille.
Kommentistani ei nyt kovin kummoista tule, koska vasta harjoittelen käyttämään uuden kännykän näppäimistöä, ja kaikki on lisäksi jo pitkälti sanottu. Haluan vain kertoa, että pidin tästä tarinasta, sekä siitä, miten hyvin tämän kaiken voisi kuvitella Mollyn ajattelemaksi. Neiti Hooper oli hyvin IC, ihana, halittava kissan kanssa elelevä sinkku. Teki mieli lentää suoraan Lontooseen rutistamaan ressua.
En lainalle mitään (koska en osaa tällä värkillä), mutta teksti oli mukavan kuvailevaa ja "soljuvaa", helppoa lukea. Yksityiskohdat toivat tekstiin väriä, ja jotkin kohdat yksinkertaisesti kirkuivat mollymaisuutta, siitä esimerkkinä tuo muutama lapsi kaunis koti omaa omaa, niin Moollya, niin Mollya! En tiedä miksi, but I just got hooperfeels :D
Noin, kaikki kritiikki, joka minulla olisi ollut antaa, annettiin myös jo, joten kiitän vain lukukokemuksesta ja hyppään ämpäriin ~
Mutta, kaiken kaikkiaan, hieno ficci ;D
"Kaarim tykkää kosketella, mä en tykkää siit, et kosketaan. Tää on täydellinen liitto."
"Meilla on tallainen ristiriita. Kulla."
"Niin sanottu viha-rakkaus -suhde."

~ Veli Sikiö & Karim Z. Yskowicz

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Vs: BBC!Sherlock: Hankaluuksien verkossa (S)
« Vastaus #9 : 15.01.2013 20:36:14 »
Vooi, kiitoksia kovasti StrokeOfGenius! Älä nyt kumminkaan hyppää ämpäriin, äläkä ainakaan huku sinne, joohan? Koska ilahduin kovasti kommentistasi, ihana kuulla, että pidit tästä ja silleen. Kiitoksia kovasti!