Kirjoittaja Aihe: Septimus Heap: Perheeltä piilossa, Nicko/Septimus |Sallittu| yleissöpöilydraamaraapale  (Luettu 1377 kertaa)

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Ficin nimi: Perheeltä piilossa
Kirjoittaja: Feliicia

Fandom: Septimus Heap
Disclaimer: Septimus Heapin maailma, henkilöt ja paikat kuuluvat Angie Sagelle, minä vain kirjoittelen heistä. EN saa tästä minkäänlaista rahallista korvausta.

Genre: draama, fluffy
Ikäraja: Sallittu
Paritus: Pikkuinen Nicko/Septimus
Summary: Septimus ei tunne oloaan kotoisaksi Heapien perheessä.

Sanoja: 135
A/N: Toinen kahdesta ensimmäisestä Septimus Heap ficistäni koskaan. Vau. Jouluficci Human_cannoballille, hyvää joulua! :)
(anteeks, että tää on näin lyhyt!)

Sisältä tuli kutsuva valo, mutta Septimus päätti uhmata säätä ja lähti tarpomaan polvenkorkuisessa hangessa kohti huvimajaa. Muut jakoivat iloisesti lahjoja sisällä, mutta hän ei halunnut olla perheensä kanssa. Se ei koskaan ollut hänelle oikea perhe, ja vaikka hän oli jo tottunut veljiinsä, hän ei tuntenut oloaan kotoisaksi äitinsä ja isänsä seurassa.

”Miks sä oot täällä yksin?” Septimus melkein sai sydänkohtauksen, kun kuuli Nickon äänen.

”Mä melkein sain sydärin!” Septimus huudahti ja käännähti Nickoa kohti. ”Miks sä ees oot täällä?”

”Toi sun lahjan hölmö”, Nicko vastasi pikkuveljelleen. Septimuksen omaksi yllätykseksi hän alkoi hymyillä veljelleen.

Nicko ojensi pienen rasian Septimuksen käteen. Septimus ei pakkasessa edes yrittänyt avata  lahjaansa.

”Tuutko sä sisälle meidän kanssa?” Nicko kysyi ja Septimus nyökkäsi. Tarpoessaan kohti Palatsia Nicko tarttui veljensä käteen. Septimuksen sisällä roihahti lämmin tunne, ehkä hän saisikin tästä perheestä itselleen perheen. 



ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

Human_cannonball

  • ***
  • Viestejä: 308
Siitä on liian pitkä aika kun olen viimeksi lukenut Septimus Heapia, alkuperäistä tai edes ficciä. Siksipä tämä olikin kiva yllätys, koska en tosiaan muistanut pyytäneeni joululahjaficciä :)
Hurjan söpö ja kivan talvinen, eikä turhia jouluihottuman aiheuttajia. Pidin ajatuksesta, että Septimus ei tunne perhettä perheekseen. Ja Nicko/Septimus <3 Sitäkään ei ollut tässä liikaa vaan silleen sopivan kivasti.
Ei haittaa vaikka tämä on lyhkäinen. Oikeastaan parempi, että tätä ei ole paisuteltu suureksi draamaksi. Ja lyhyydessään myös levitti hymyn huulilleni. Kiitos ja hyvää joulua.

Banneri by: Ingrid

SpringRose

  • Vieras
Mä olin melkein unohtanut että Septimus Heapitkin on olemassa o_O Hyi, häpeä *läppää itseään poskelle*
 Ihanan tunnelmallinen! Ja Nico on niin ihana..
SR