Kirjoittaja Aihe: Free!: Ei vapaata vangita voi, K-11, triplaraapale  (Luettu 748 kertaa)

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Fandom: Free!
Disclaimer: En omista hahmoja enkä miljöötä enkä saa leikkimisestä mitään korvausta. Otsikko lainattu suoraan Kai Hyttisen kappaleesta Kurki, joten ei siitäkään krediittejä mulle.

Otsikko: Ei vapaata vangita voi
Kirjoittaja: Pics
Paritus: Rei/Haruka
Ikäraja: K-11
Genre: draama, romantiikka
Summary: Yhtäkkiä hän vain oli korostuneen tietoinen kaikesta, mitä Haruka teki, ja jokin osa hänen huomiokyvystään oli aina varattu Harukalle.

A/N: Ei mitään käsitystä siitä, mistä tämä pulpahti, mutta yritin pistää idean sanoiksi. Fandomin ensimmäinen ficci on aina jännä kirjoittaa, ja nyt revin tarpeettoman paljon huumoria siitä, että voin sanoa olevani tämänkin kanssa tuntemattomilla vesillä. : D Sairas otsikointitajuni iski vaihteeksi myös ihan kunnolla, mutta en saanut tuota vaihdettua, facepalm sentään.



Ei vapaata vangita voi

Haruka sukelsi Rein sydämeen tietämättä sitä edes itse, rikkoi peilityynen pinnan niin sulavasti ja kauniisti, että vesi tuskin liikahti eikä Rei tuntenut minkäänlaista pistosta. Yhtäkkiä hän vain oli korostuneen tietoinen kaikesta, mitä Haruka teki, ja jokin osa hänen huomiokyvystään oli aina varattu Harukalle.

Rein huomio zoomasi Harukaan aivan omin lupineen jopa silloin, kun hän yritti haukkoa henkeä perhosen tahtiin uimalasit paikaltaan luiskahtaneina. Aina Harukan ohittaessa hänet viereisellä radalla hän pani merkille jonkin pienen yksityiskohdan – uimalakin alta karanneen hiussuortuvan, käden vakaan vedon pään yli, niin vaivattoman hengityksen että Harukalla täytyi salaa olla kidukset. Sitten silmänräpäyksen kestänyt hetki oli mennyt, ja vertailussa Rei tunsi itsensä yhtä sulokkaaksi kuin siirappiin juuttunut hukkuva ötökkä.

Matematiikankokeen aikana Rein oli vaikea keskittyä kaavoihin ja hän huomasi ajattelevansa mahtoiko Haruka olla tyyppiä, joka kokeessa tympääntyessään ryhtyi pyörittelemään kynää sormiensa ympärillä tai pureskelemaan sen päätä.

Hän kehitti pakkomielteen Harukan uimahousuista, joita kukaan muu kuin Haruka ei pystynyt erottamaan toisistaan. Ehkä jos Rei pääsisi tunnustelemaan miten ne muka istuivat eri tavoilla... Hän voisi loputtomasti juoksuttaa käsiään pitkin Harukan reisiä ja takapuolta, ja ehkä hän oppisi niiden uimahousujen erot – nämä olivat vähän tiukemmat, näiden materiaali oli liukkainta, näiden lahkeensuut olivat kaikkein kireimmät, ja nämä pyrkivät aina painumaan pakaroiden vakoon. Sitä pidemmälle hän ei uskaltanut ajatella.

Kun Rei eräänä päivänä huomasi kadehtivansa tölkitettyä makrillia, koska se pääsi tutustumaan Harukan suun sisäpuoleen ja liukumaan tämän kurkkuun, hän tunnusti itselleen olevansa rakastunut.

Hän käänteli faktoja mielessään pohtien mitä tekisi ja tarkkaili Harukaa entistäkin obsessiivisemmin. Tietokoneen taustaväriksikin vaihtui juuri se sinisen sävy, jota Harukan silmät olivat, mutta pikseleinä se näytti elottomalta ja ankealta, eikä hänen tehnyt mieli hukkua näyttöön.

Haruka ei tietenkään edes huomannut hänen viehtymystään.

Rei istui kukkapenkin edessä odottaen, että perhonen laskeutuisi hänen sormelleen, mutta eivät ne laskeutuneet. Silloin hän päätti, ettei koskaan yrittäisi pyydystää Harukaa, koska jotkut oli tarkoitettu pysymään vapaina.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2015 19:44:46 kirjoittanut Pics »
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • monokkeli huurussa
Vs: Free!: Ei vapaata vangita voi, K-11, triplaraapale
« Vastaus #1 : 22.02.2015 20:32:31 »
Ah, olisihan tää pitänyt niiden hahmokeskustelujen perusteella arvata! Mulle tosin oikeastaan kaikki Haruka-paritukset on vähän sellaista mitävittua-osastoa, koska se kaveri on vaan niin passiivinen, mutta mukavaa luettavaa tää vahvasti canonillisine tunnelmineen silti oli <3

Lainaus
ja vertailussa Rei tunsi itsensä yhtä sulokkaaksi kuin siirappiin juuttunut hukkuva ötökkä

Voi poloista perhosta! Mä vaan niin rakastan sitä, kuinka kaiken sen kauneuden ja sulavuuden tavoittelun tähden Rei onnistuu tasaisin väliajoin olemaan porukasta se kaikkein kömpelöin, ja tykkäsinkin siitä, miten kyseinen piirre oli tässä tavoitettu. Myös sen kaverin alkuperäinen kuvaus uimisesta hengen haukkomisineen oli musta kivasti läsnä.

Lainaus
Kun Rei eräänä päivänä huomasi kadehtivansa tölkitettyä makrillia

Reps. Niin sitä pitää, Rei, ihanan loogista toimintaa. Ajatukset uimahousuvertailuista oli jo varsin hykerryttäviä, mutta tää räjäytti silti potin. Vitun makrillit <3  Ja tietenkään Haru ei huomaa mitään, eihän se voisikaan.

Kaiken kaikkiaan siis toimiva kombo haparoivaa teinitunnelmaa sekä kokoelma oivallisia yksityiskohtia alkuteoksesta, piristi ankeaa iltaani kovasti. Kiitoksia  :)
sano mua rovastiks

pallohai

  • Vieras
Vs: Free!: Ei vapaata vangita voi, K-11, triplaraapale
« Vastaus #2 : 25.02.2015 23:10:33 »
Vaan mun pitäisi alkaa stalkkimaan tätäkin osastoa aktiivisemmin, kun tällainen meinasi mennä ihan ohi. Mukavaisaa huomata, että tästä fandomistakin ficataan, edes jollain tasolla näin suomeksikin.

Paritus oli mulle ihan vieras ja olinkin vaan yks kysymysmerkki, kun sen alkutiedoista lukaisin, mutta en oikein parita Harua yhtään kenenkään kanssa sillain kunnolla, joten mitä väliä, vaikka en oo ikinä tullut tällaista edes pohtineeksi koska niin. (Joo en tiiä mitä ihmettä selitän.) Mutta joo, mä tykkäilin tosi paljon, kun tästä oli helposti bongailtavissa kaikkea mukavaa viittausta sarjaan ja sen juttuihin. Alotuskappale oli erityisen loistava. ♥ Aikalailla täydellinen alotus mille vaan freeficille, ainakin jos diggailee vedestä, pff.

Lainaus
Kun Rei eräänä päivänä huomasi kadehtivansa tölkitettyä makrillia, koska se pääsi tutustumaan Harukan suun sisäpuoleen ja liukumaan tämän kurkkuun, hän tunnusti itselleen olevansa rakastunut.
- Siis oikeesti, mitä hittoa. :DDD Voi Reitä, makrillikin pääsee intiimämpään kosketukseen Harun kanssa ku siä. Kiitos päivän nauruista. <3 Aivan mahti.

Tän tekstin jälkeen Rei/Haru tuntuu pelottavan luonnolliselta ja canonilta, kun Rei kuitenkin ihastelee niin kovin Harua ja Harun täydellisyyttä vedessä. Osaan kuvitella tuon lopun tapahtumaan sarjassa, öhm, näin alkaa Reigisan tarina, kun Haru on liian vapaa varattavaksi. Kiitoksia vielä tästä tekstistä!

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Vs: Free!: Ei vapaata vangita voi, K-11, triplaraapale
« Vastaus #3 : 27.02.2015 19:34:19 »
Verinen Paronitar: Paritus on kieltämättä mitävittua ja Haruka tosi ameeba, mutta jostain itselleni tuntemattomasta syystä aivoni päättivät silti fanittaa tätä shippiä... o_O No, sitä sitten kirjoitetaan, mikäs siinä. Harukasta nyt ei kai voi kirjoittaa kirjoittamatta samalla makrilleista, mikä on tosi romanttista. ;D Musta Rein kömpelöinneissä on myös jotain hirveän hellyttävää ja hauskaa, ja sen analyyttista mieltä on pakko rakastaa. <3 Kiva kuulla tunnelman olleen canonmainen, pyrkimys oli mokomaan päin ainakin. Aika tyypillistä fandomin eka ficci -materiaalia tämä pläjäys taisi kyllä olla kaikin puolin, kun pitää yrittää maistella suunnilleen kaikki sarjan tarjoamat elementit ja miettiä että mitäs näillä voisikaan tehdä.

Koto: Heh, mun shippimaku on joskus todella random, vaikka usein tykkäänkin aika valtavirrasta. :D Pidin aloituksesta itse myös, vähän se musta tasapainoilee kornin rajoilla mutta no, niin kyllä loppuficcikin. Makrillikateus nauratti myös kirjoittajaa ihan liiaksi, ei mene Reillä erityisen hyvin jos tölkkikalojen "elämä" näyttää hehkeämmältä... Voi kyllä hyvinkin olla, että tästä rakastumispuuskasta toivuttuaan Rei huomaa, että oikeastaan Nagisa on aika söpö. <3

Kiitoksia teille kommenteista. <3
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Iloinen Sipuli

  • Potterhead forever
  • ***
  • Viestejä: 435
  • Olen jälleen takaisin!
Vs: Free!: Ei vapaata vangita voi, K-11, triplaraapale
« Vastaus #4 : 28.02.2015 08:31:20 »
(eikä, miks mä kommentoin tätä :D )

Hmm, täytyy kyllä sanoa, että tämä oli ihan älyttömän... freemäinen!  Heh, itse sarja ei edes ole huono, ihan älyttömän viihdyttävä, ja jotain sellaista hulvatonta tässä oli, mutta samaan aikaan ic-tä ja uskottavaa, ja ihan todella hyvin kirjoitettua.

Heh, Rei... Hän on aina Rei, ja kuulostaa olevan elementissään. Vaikka itse sarja ei suoraan mitään kenenkään suuntautumisista yms. sanonutkaan, olihan joku tällainen nyt aika selvää :D.

Ja tämä on oikeasti hyvin kirjoitettu! Hyvää kieltä, sulavaa, hyviä lauseita, hienoja ilmauksia... Välillä jopa nauratti, mutta eihän se mitään, kyseessä on sentään free :D

Ja toki Haruka oli ic, juuri niin, ei häntä mihinkään romanttiseen suhteeseen kenenkään kanssa.

Mutta joo, varsin hauska oli ja hyvä! :)

-Iloinen Sipuli
Fanfiction: all the stories live forever

Welcome to the Island - there's no coming back (Ei hätää, tämä ficci tullaan kirjoittamaan valmiiksi!)

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Vs: Free!: Ei vapaata vangita voi, K-11, triplaraapale
« Vastaus #5 : 09.03.2015 04:47:50 »
Iloinen Sipuli: Musta on sarjan perusteella myös helppo kuvitella näiden hahmojen välille just jotain tällaista. On kyllä suunnitelmissa myös nimenomaan kirjoittaa Haruka romanttiseen suhteeseen ihan vaan jotta näkisi miten homma toimii ja koska paritukset on kivoja. <3 Olen iloinen jos sain tähän sarjan henkeä tungettua mukaan, kiitos kommentista.
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)