Kirjoittaja Aihe: FMA & DN-crossover: Teillä on suhde, etkö tiennyt? k-11 | Winry/Misa  (Luettu 801 kertaa)

DulzGraham

  • dar(l)ing
  • ***
  • Viestejä: 1 416
  • Magnificent Bastard
Kirjoittaja: Duzku
Beta: -
Ikäraja: löyhä k-11
Fandomit: FMA & Death Note
Genre: romance, humour, parodia
Pairing(s)/Ghracter(s): Winry/Misa
Disclaimer: Omistan vain kertojan äänen, enkä ole varma onko minulla tässä oikeuksia siihenkään minkä verran, minua ei myöskään palkita tästä rahallisesti, johtuisikohan siitä, ettei kukaan ole niin hullu?
Warnings: mainittu useamman kuin yhden hahmon kuolema, ryppyjä rakkaudessa
Summary: On selvää, että teidät on tarkoitettu toisillenne. Siitä huolimattakin teillä menee alamäkeen.

A/N: Tässä mun Femmepuolikkaan täydentäjä.

Tällä kertaa mulla ei ollut aikaa edes haudutella tätä niin millään lailla. Inspis iski viimetingassa eilisiltana, huomenna netti on niin sanotusti tavallaan tabu ja niin edelleen. Ja tämän ficin historia ei ole pitkä.
Yritin leikitellä kertojan äänellä, ja idea lähti siitä, etten todellakaan ole mitenkään ihastunut näistä kummastakaan kauniista neitosesta, Misan vakiovarustukseen kun ei sisälly aivoja ja Winry – no, luonne, ja Ed. Selkis?

Äääh. Toivottavasti onnistuin edes jotenkin. Hatunnosto lukijoille! Ja saahan sitä kertoa omaa mielipidettä, onnistuinko vai onko tämä ihan täysi munaus?




TEILLÄ ON SUHDE, ETKÖ TIENNYT?



Teillä on suhde, sinulla ja hänellä. Ai, etkö tiennyt? No, teillä on suhde, jonka ylläpitäjä olet sinä, sinä, eikä kukaan muu.

Teillä on molemmilla rynnäkkökiväärit olalla, rinkat selässä ja lippaat vyöllä, teillä on molemmilla rinkan täydeltä valmisruokapakkauksia ja sideharsoa ja spriitä ja hyttys-Offia ja proteiinipatukoita. Teillä kummallakin on omalla vuorolla selässä kessun tähtäin ja korvassa raivostuttava tinnitys. Molemmilla kipeä selkä, pakottavat kädet ja hoosiannaa laulavat jalat. Ja silti löydätte aikaa syljenvaihtoon kykkiessänne puiden takana kuvitteellista vihollista, ja mikä parasta, kersanttia, piilossa. Ja sinä olet se, joka pitää suhdetta yllä, vaikka hän olisi valmis sanomaan sayonara ja vaihtamaan paikkaansa sen naapurirykmentin punapään kanssa, jotta pääsisi jakamaan telttaneliöitä sen tummatukkaisen kanssa, sen, joka ei ole leikkauttanut tuuheaa ja arvatenkin samettista kuontaloaan matalaksi. Ei, niissä hiuksissa on käynyt parturin käsi, mutta vain jotta jokainen yksittäinen hius olisi millin tarkkuudella paikallaan. Myönnä pois, naisellasi on vaatelias maku, mutta toki sellaisella kropalla on varaa ollakin, mikä on hänen ainut pelastajansa.

Ai, eikö? Siinä tapauksessa vian on pakko löytyä miljööstä. No, ei se menetys sikäli ollutkaan, sillä sellaisesta on tosiaan vaikea kirjoittaa, mistä ei ole mitään henkilökohtaista kokemusta.

Teillä on tila maalla, hiekkaisen tien ulottuvissa. Ei, hyvä kysymys, mutta se ei ole edesmenneen tai edes elossa olevan isoäitisi talo, ei, tämä on se, jonka kuistilla suutelitte ensi kertaa, kun sinä olit vasta ensikertalainen seksuaalisissa suhteissa ja hän ensikertalainen rakkaudessa, te suutelitte ja kohtalo avasi lukituista porteista kaksi ja useammankin. Tämän talon leveältä kuistilta moni matkalainen hakee lähtökuoppia matkansa seuraavalle osiolle, tämän talon puhtaista ikkunoista siivilöityy aurinko, ja tämän talon kellarissa ja ullakolla ja oikeastaan makuuhuoneessakin asti, enemmän sinun tyylistäsi, leviää röykkiöittäin metallia ja muttereita ja pultteja ja ruuveja ja uusia kokeilumateriaaleja, koska joillekin ei koskaan kelpaa mikään. Teillä on keittiö, jonka levyihin hänellä ei ole lupa koskea ja jonka hyllyt notkuvat, mutta eivät hillopurkeista ja yököttävistä sinappikurkkusäilykkeistä, jotka heitit edesmenneen asukkaan jäljiltä ikkunasta ulos jakoavaimen takaa-ajamina, ei, näiden hyllyjen natina johtuu kymmenistä automaileista. Minkä sille voi, että kutsumuksesi on tällä alalla.

Mutta sille pitäisi voida jotain, ettei kukaan ole takonut hänen päähänsä siveellisyyden alkeitakaan, ja siinä sinulla on kestämistä. Hän vikittelee kaikkia, merkitset hänet, hän ei anna sen häiritä, sidot hänet, ja hän vaikertaa. Nahkahihnoista hän ei pääse sivelemään sen nuoren miehen kaartuvia huulia, mutta ei hän kyllä opikaan mitään.

Ai, ei sovi? Hyvä on, tehdään muutoksia juonikuvioon.

Hän siis huomaa loukanneensa sinua, hän kysyy, oletko suuttunut. Rakastatko minua? Sinä olet vihainen, suuttunut, jopa. Ei, en rakasta, vastaat, ja hän katsoo sinua yrittäen ymmärtää. Teillä on riitaa, teillä on riitaa usein, mutta se siitä seuraa, kun molemmilla on vaikea menneisyys, kun molemmilla on oma persoonansa. Haukut häntä aseksuaaliksi. Typerä lehmä, et ole kuullutkaan rakkaudesta.

Olen kuullut sinusta. Ei minun tarvitse kuulla rakkaudesta enää sen jälkeen.

Odotit näitä sanoja, odotit aina, pyydettäessä niistä olisi kuitenkin mennyt into. Ja sylisi on jälleen avoin, mykkäkoulusi on pidetty ja joudut myöntämään, ettei hiljaisuus koskaan ole ollut sinun tapasi toimia.

Ai, eletyt kulissit?

Kolmihaaraisen puun latvassa teillä, sinulla ja hänellä, on koti vailla naapureita ja vailla häiriötekijöitä, ellei naapureita lasketa, aroilla kun ei koskaan ole ollut mainittavaa nukkumarauhan tajua. Sinulla on kaikki hyvin, viihdyt, mutta hän uhkaa pudottautua kymmenien metrien matkan pois tästä vankilasta. Hän kaipaa suurkaupungin sykkeen ympärilleen! Hän kaipaa cat walkin valoja, hän kaipaa ihailevia katseita, hän kaipaa huomiota, sinä et anna minulle aikaa.

Sinä vaadit ihan liikaa aikaa.

Oh, bad situation?

Teillä on ryppyjä rakaudessa ja se johtaa eroon, sinä annat hänelle lähtöpassit matalasta majastasi tuuheasta lehvistöstä. Jaksat katsella hänen hidasta lähtöään vuoden. Sitten melot kanootin lähimmälle lentokentälle ja heität hänet Kuubaan. Sinulle on aivan sama, mitkä ovat hänen potentiaaliset mahdollisuutensa selvitä yhtään missään. Niillä aivoilla. Mallintyö onkin sinulle sopivin. Ja ainut mahdollinen.

Ai, juoni muuttuu laahaavaksi? Oho, totta tosiaan, te riitelette Manauksen lentokentällä ja leikitte rakastavanne toisianne – no, annetaan teille mahdollisuus. Asiakkaan sana on laki.

Lentokentän lähtöterminaali on tupaten täynnä, juokset, eikä hän saakaan lippua ostettua, kun sinä olet jo paikalla ja sukellat taklaamaan hänet rutistukseesi, hänen silmiinsä ilmestyy kyynel ja toinen, hän rakastaa sinua ja sinun täytyy vain nähdä se. Tunne se, ja kaikki on hyvin.

Vaihdatte kuumia suudelmia pienessä hotellissa, jonka pöydällä on respan käyntikortti, puolikas pullo shampanjaa ja sulkakynä, makaatte aamuauringon tervehdykseen saakka valveilla punaisissa lakanoissa ja piirtelet hänen selkäänsä, vaikka hän ei pidäkään siitä ja näykkäisee kostoksi sinua nenänpäästä. Et ole koskaan pitänyt siitä, että nenäsi joutuu tällaiseen kontaktiin, mutta annat sen hyvän tarkoitusperän vuoksi olla. Nauratte ja teillä on hauskaa, hän ottaa hotellin nimen ylös, Hotel Parise, itsekkäissä tarkoitusperissä, hän sattui ihastumaan paikan aamucappucinoon.

Ai, Pariisiko ei käy? Mitä? Hieno kulttuurikaupunki tyrmätty.

Istutte Münchenin torilla, kai sieltä nyt sellainen löytyy, ja vaihdatte välillisiä suudelmia vaniljatuuttinne kanssa. Syötät loput hänelle, vaikkei hän pidäkään siitä periaatteellisista syistä, sillä linjoistaan on tärkeä pitää huolta, tiedäthän.

Ei, et tiedä ja tuhahdat

Ai, et siedä jäätelöä sinäkään? Vanilja? Mitä vikaa on vaniljassa?

Käsi kädessä käytte valaistua kaarisiltaa Thamesin yli, seisahdutte katsomaan kaunista kuuta ja kiherrätte, tökitte toisianne, hymyilette ja olette so damn happy.

Ai, kuutamoisesta Lontoostako puuttuu realistisuus? Anna mun kaikki kestää.

Sinulla on ongelma, fetissilläsi on ongelma, se alkaa ilmoitella itsestään. Muutut kärttyisäksi ja tiuskit hänelle, eikä hän todellakaan pidä siitä.

Ai, sinulla ei ole fetissejä? Luulin, että kaikilla on.

Sinä rakastat häntä, se on selvää, mutta rakastatko myös Ediä? Edillä on omat seikkailunsa, mutta olet hänelle se pikkusisko, joka et tahtoisi olla. Et enää tiedä, riittääkö se sinulle, vaikka toisaalta teillä onkin viimeviikkoisesta läheisemmät välit –

Ai, sekö asia tuli jo käsiteltyä – hyvä hyvä, ei tuhlata siihen enää aikaa. Sitähän minäkin.

Japanissa

Ai, no, mikä ongelma sinulla on shintopappien kanssa?

On selvää, että teidät on tarkoitettu toisillenne. Siitä huolimattakin teillä menee alamäkeen. Hänellä on syrjähyppynsä, sinulla on omat unelmasi, ajattelet, ettei sitä voi sanoa suoraan, ette puhu ja huoneen verhot pysyvät ikuisesti suljettuina. Ikuisesti, koska hän pelkää pimeää ja sinun silmiäsi aurinko särkee. Sivelet lasia raskaan kankaan läpi. Sinulla on kylmä, palelet, kysyt, kuinka tähän päädyttiin? Etkö rakasta minua?

Rakastan, on hänen välitön vastauksensa. Rakastan. Enemmän kuin itseäni.

Miten tähän päädyttiin?

Tekisin mitä tahansa puolestasi, tiedät että tekisin.

Sen pitäisi riittää, sillä tiedät sen olevan totta, mutta se huolestuttaa, siinä ei ole kysymys niinkään sinusta kuin hänestä, hänen luonteestaan. Kevytkenkäisyydestä ja kykenemättömyydestä ajatella.

Käännyt ympäri, huulillasi on polttava kysymys, rakastatko minua? kysyt. Äänessäsi on säröjä. Olet kuolemanväsynyt.

Minä muistan, mikä tämä on, hän pitelee mustaa vihkoa varovasti reunoista. Hänen katseessaan on lapsekas moite, sinä käskit hänen olla muistelematta. Minä muistan, kenen tämä oli.

Ja minä muistan myös, kenen tämä on ja kuinka kaiken täytyy päättyä.

Lopulta linnastanne on jäljellä alas kieppuvaa tuhkaa. Hän rakastaa sinua niin, että ottaa sinut mukaansa ja syleilee, suudelmanne on voideltu suolalla, hänen silmissään on väreilevää iloa ja sinun sydämestäsi nousee kauhu, lyöt häntä, pysy kaukana, mitä sinä teit, ja siitäkin huolimatta on jo myöhäistä, filmikela on jo niin suuri klisee, että olet kuvittelevinasi elämäsi nauhana silmiesi eteen ja silti näet vain tulevaisuuden, sen, minkä halusit ja mitä et saanut –

Ai, nyt riitti? Nyt riitti, niinkö sinä sanoit? Jos ei leidille kelpaa, leidi on hyvä ja menee pyytämään iltasatunsa jostain muualta. Ja nytkö näitä ei saa sanoa iltasaduiksi? Olet sinäkin yksi omahyväinen paskiainen. Mielipiteesi on aivan yksi lysti minulle.Teillä on suhde, sinulla ja hänellä, ja se suhde on laatua parisuhde.

Winry – ei, Winry, eikö näistä asioista voi keskustel – aaaa! Ai, ai –

Vai ei muka ole fetissejä –

Teillä on suhde, Winry, sinulla ja minulla, eikä, anteeksi, sinulla ja Misallaminä olen hiljaa, laita se jakoavain pois.

Ei kuitenkaan olisi ollut mikään pakko hiiltyä. Ja mikä siinä muka on niin paha, te olette hyvä pari.

Minä olen hiljaa!
« Viimeksi muokattu: 12.04.2017 09:21:03 kirjoittanut DulzGram »
pannu by wolferain ♥

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 854
  • kiero ja sarkastinen
*rrrrrreps*

Pakko tunnustaa, että puhkesin puolihervottomaan nauruun sillä hetkellä, kun näin tämän ficin nimen ja parituksen. <3 Sattui jotenkin liian hyvin siihen, mitä olen itse kirjoitellut viime aikoina ja mitä on tällä hetkellä kirjoituspöydällä. Voidaan samantien julistaa kansainvälinen vihataan Winryä -viikko. :D

Oikeastaan tykkään Winrystä femme-hahmona, joten hänhän olisi Misan kanssa mitä parhain paritus kyllä. Rakastettujensa hyljeksimät ihQut naiset löytävät tosirakkauden toistensa sylissä, ah romance. <3

Alusta tuli mitä mielenkiintoisimpia kuvitelmia siitä, miten Misa ryömisi metsässä sotilaana, valittaisi murtunutta kynttä ja sitä, ettei univormu ole yhtään söpö. Ei hemmetti... *reps*

Tämä oli mielenkiintoinen ficcituttavuus vähän erilaisella kertojanäänellä. Kumma kun ei neidille kelvanneet näin hienot visiot, kyllä mä ainakin voisin mennä Pariisiin siemailemaan cappuccinoja tyttöystävän kanssa milloin vaan.

Kiitoksia tästä pläjäyksestä, oli viihdyttävä. <3
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


DulzGraham

  • dar(l)ing
  • ***
  • Viestejä: 1 416
  • Magnificent Bastard
Oikeestaan mua hävettää, etten oo vastannut tähän aiemmin... Mutta kyllä, jaamme samat ajatukset Winrysta, ja mun sormia on Death Noten lukemisesta saakka syyhyttänyt kirjoittaa crossover tasan näistä kahdesta, ja koska olin erittäin pirullisella tuulella ja ärsyyntynyt kuin pistetty ampiainen ja sillä hetkellä Winry raivostutti mua ihan tajuttomasti. Joten jos se oikeasti olisi jostain ruudun läpi rynnännyt ilmentämään työkaluväkivaltafetissiään, se olis ollu se joka katuu tekosiaan. :D Joo, en ole murhanhimoinen nainen, en koskaan...

Mun puolesta kansainvälistä vihataan Winryä-päivää voitaisiin viettää vaikka vuoden jokainen 365,25 päivä.  ;D Näköjään en oo nytkään sen paremmalla tuulella, no, aivan yhdentekevän samantekevää^^

Ei hemmetti, tosiaan, kaikesta päätellen menin unohtamaan huumorin alkutiedoista<3 Kiireessä postattu, muistetaan kuitenkin se... Mutta joo, Misa siellä metsässä... Ei se varmaan kovin kauaa joutuisi rämpimään, kun se kietoisi jonkun maitopojun sormensa ympärille ja pääsis reppuselässä vaikka kuuhun asti. Ja jos esimieheltä tulis piiskaa (miten tuo kuulostaa noin häiriintyneeltä), se kääntäis senkin varmaan paremmin päin... (no nyt se vasta pahalta kuulostaakin mutta antaa kuulostaa)

Ja kyllä, mullekin kelpaisi tuo visio cappuccinosta Pariisissa. Jos vielä löytyisi se sopivalla huumorilla varustettu tyttöystävä...<3 Mutta ilmeisesti Winrylle ei kelpaa mikään, aika kiittämätöntä sinänsä, ja kiva jos pidit tätä mielenkiintoisena. Mielenkiintoinen oli kirjoittaakin.

Kiitos vielä suuresti ihanasta kommentista!<3

-Duzku
pannu by wolferain ♥

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • monokkeli huurussa
Kamppiskommenttia!

Paritus on todellakin varsinainen helmi, nämä neitokaiset ovat selvästi mitä loistavin match <3 Tykkäsin siitä, miten tässä käytiin lävitse sellaisia oikein arkkityyppisiä ficci-skenaarioita -- oli sotakohtausta, oli kolmiodraamaa, oli sitä ihanaa idyllistä yhteistä kotia sekä maailman ympäri reissaamista romanttisiin kohteisiin. Jäätelönsyönti-kohtaus kolahti muhun erityisesti, se oli sopivalla tavalla oikein imelän söpö ja kliseinen välillisellä suudelmallaan, mutta sitten kumpikaan ei siitä jäätelöstä oikein perusta  :D Ja kyseisen kohdan "ei, et tiedä" oli ihana.

Kerrontamuoto oli jännä ratkaisu ja toimi kivasti, tykkäilin yllättävän paljon tästä dialogisuuteenkin taipuvasta otteesta. Jossain kohtaa teksti alkoi minusta tuntua vähän turhan pitkältä tähän tyyliin, kun näin vahvasti dominoivaan muotoon turtuu aika nopeasti, mutta kokonaisuudessaan homma kyllä kantoi ihan hyvin loppuun asti. Oli kiinnostavaa ja hauskaa seurailla, millaisista jutuista tässä erityisesti sen Winryn persoona muovautui vähitellen lukijan nähtäville, kun puhuteltavasta ei kuitenkaan kerrottu suoraan eikä rautalangastakaan pahemmin väännelty, ja silti hahmo oli tosi tunnistettavissa!

Ficin summary on todella nappiin ja kyseinen kohta osui silmään oikein edukseen myös osana tekstiä, samoin jakoavainten maininnat sykähdyttivät. Kaiken kaikkiaan tämä ficci oli siis oikein hilpeä tuttavuus, kiitoksia!
sano mua rovastiks

Beyond

  • Kamui
  • ***
  • Viestejä: 1 873
  • op HaX
Apua, miten tämä on jäänyt kommentoimatta minulta? o_O

Lainaus
Istutte Münchenin torilla, kai sieltä nyt sellainen löytyy, ja vaihdatte välillisiä suudelmia vaniljatuuttinne kanssa.

Syytän aiemmin kommentoimattomuudesta tätä aktiviteettia julkaisuajankohtana, joskin ilman suudelmaosuutta. :D

Anyway, tämä teksti on jotenkin hyvin onnistunut crossi ottaessaan hahmot irti omista todellisuuksistaan ja säilyttäessään silti paljon oleennaista heistä läpi tekstin. Molemmille neitokaisille sopii hyvin se, että tahdotaan elää sitä prinsessasatua, vaikka tiedetäänkin kiusallisen hyvin, että rakkaustarina on vain korvike sille, mitä oikeasti tahtoisi. Ylipäätään tykkäsin paljon asetelmasta, jossa kaikenlaista romanttista tehdään, mutta ei täydellä sydämellä, vaan kaavan noudattamisen vuoksi. :)

Kipakka kertojaääni aiheutti monia virnistyksiä ja naurahduksia totuuden torvena toimiessaan. <3 Tavallaan voin kuvitella, miten Winryä on kismittänyt se korvaan kuiskutteleva piru, joka kertoo asioiden todellisen laidan.

Lainaus
Teillä on ryppyjä rakaudessa ja se johtaa eroon, sinä annat hänelle lähtöpassit matalasta majastasi tuuheasta lehvistöstä.

Eiiiiih! :"D <3

Olen erittäin perso hieman ilkeähenkiselle huumorille ficeissä. :D On hienoa, että joku pystyy oikeasti hyödyntämään hahmoja kohtaan tuntemansa ärtymyksen ja ammentamaan siitä aivan mielettömiä heittoja! <3 Kovin virkistävä teksti! ^^

Kiitoksia! <3
Hellät sanat pilaavat ruman maailman,
johon tahdot kuulua ja tappaa Jumalan.