Kirjoittaja Aihe: Ihan vain hypoteettisesti, S, one-shot  (Luettu 6469 kertaa)

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Ihan vain hypoteettisesti, S, one-shot
« : 14.08.2008 10:37:03 »
Disclaimer: J.K. Rowling omistaa Potter-universumin, en minä. En myöskään saa minkäänlaista korvausta hänen luomuksillaan leikkimisestä.

Otsikko: Ihan vain hypoteettisesti
Kirjoittaja: Picca
Beta: -
Paritus: Severus/Hermione
Ikäraja: S
Genre: Humoristinen romantiikka, dialogia
Varokaa: isoa ikäeroa
Summary: ”Olen miettinyt, ihan vain hypoteettisesti tietenkin, kuinka täytyisi menetellä, mikäli tahtoisi juottaa jollekulle hurmautusjuomaa tämän henkilön huomaamatta.”

A/N Dialogihaaste II innoitti tekemään toisenkin dialogin, ja tämmöinen siitä sitten tuli. FF100-haasteessa sana 060. Juoma. (Aiheena Harry, Ron ja Hermione)

*

”...ja seuraavalle tunnille laaditte kolme jalkaa pitkän esseen keinoista, joilla syyhyliemen vaikutukset voidaan kumota. Voitte poistua.”

”Professori?”

”Niin, neiti Granger?”

”Sattuisiko teillä olemaan hetki aikaa?”

”Ei sattuisi.”

”Mutta... seuraava tuntinne alkaa vasta lounaan jälkeen.”

”Ja mistähän neiti Granger sen mahtoi saada tietoonsa?”

”Professorien aikataulut ovat nähtävillä opettajanhuoneen ulkopuolella.”

”...Oh. En tiennytkään, että joku oikeasti katsoo niitä.”

”Haluan tietää, mistä voin tavoittaa professorit, jos minulla on jotakin kysyttävää.”

”Jostakin syystä en ole yllättynyt.”

”Kun teillä nyt siis on hiukan aikaa, professori, sopisiko minun kysyä erästä asiaa?”

”Kaiketi sitten.”

”Olen miettinyt, ihan vain hypoteettisesti tietenkin, kuinka täytyisi menetellä, mikäli tahtoisi juottaa jollekulle hurmautusjuomaa tämän henkilön huomaamatta.”

”Miksi ihmeessä kysyt? Hurmautusjuoman käyttäminen on kiellettyä siinä missä voimakkaampienkin lemmenjuomien.”

”Totta kai tiedän sen, professori. Sanoin, että kysymys on puhtaasti hypoteettinen. En käsitä, kuinka sen antaminen huomaamatta on mahdollista, ja haluan ymmärtää aina kaik-”

”No se on huomattu.”

”...kaiken. Hurmautusjuomahan imee värin ympäristöstään muuttaen kaiken, mitä se koskettaa, valkoiseksi, ja koska –”

”Minä tiedän, miten hurmautusjuoma reagoi!”

”Anteeksi, yritän vain selittää, minkä vuoksi en ymmärrä tätä asiaa. Koska maito juoksettaa juoman, sitä ei voi antaa maidon seassa, joten selittäisittekö, kuinka tämä ongelma on mahdollista ratkaista?”

”No, hyvä on. Mutta tämä on sitten puhtaasti teoreettinen vastaus puhtaasti hypoteettiseen kysymykseen. Mikäli joku todellakin tekisi seuraavasti, rangaistus olisi... hyvin ankara.”

”Tietenkin, professori.”

”Tietyt voimakkaat väriaineet ovat resistenttejä juoman ainesosille, mutta sekään ei yksin riitä. Juoma täytyy vakaannuttaa käyttämällä Leonard Liemictyksen kolmiportaista menetelmää...”

*

”Ron? Ojentaisitko salaatin? ...Kiitti.”

”En ymmärrä, miten joku voi syödä tuota.”

”Höh, mitä vikaa punajuurissa muka on?”

”En vain pidä niistä.”

”Jaa.”

”Hermione... Kalkaros tuijottaa sinua.”

”Ihan rauhassa.”

”Hän on luultavasti vihainen.”

”Miksi ihmeessä olisi? Se oli vahinko!”

”Kun kyse on hänestä, sillä ei ole väliä. Melkein tiputit hänen lautasensa lattialle.”

”Halusin vain kysyä professori Lipetitiltä erästä asiaa. Ei ole minun vikani, että Kalkaros oli ojentanut jalkansa niin pitkälle pöydän ali!”

”Pidä vain varasi.”

”Joo joo, älä huolehdi.”

*

”Neiti Granger!”

”!”

”Seis! Pysähdy!”

”...Oh, professori. Mitä nyt?”

”Älä teeskentele viatonta. Yritit juuri juosta pakoon.”

”Enhän! En vain kuullut teitä.”

”Älä myöskään valehtele. Sopisiko minun kenties kysyä, miten suurehko annos hurmautusjuomaa joutui punajuurisalaattiini?”

”Mitä?”

”Kuulit kyllä.”

”Ei salaatissanne ole hurmautusjuomaa.”

”Onhan! Kaadoit sen siihen itse.”

”Se ei ole sitä.”

”...Mitä?”

”Sanoin, ettei se ole sitä.”

”Mitä se sitten on?”

”Värjättyä vettä.”

”...”

”Halusin vain nähdä, kuinka reagoisitte, jos luulisitte –”

”Pidättekö minua niin hölmönä, että joisin sitä? Juonenne oli ilmiselvä alusta alkaen.”

”En, oikeastaan. Tiesin, että huomaisitte.”

”Joten mitä helvettiä oikein yrität?”

”Öh...”

”Vaadin vastausta!”

”Mutta en halua, se on niin –”

”Ala puhua! Äläkä yritä kierrellä, tai...”

”Ajattelin, että ehkä... jos luulisitte, että laitoin salaattiinne hurmautusjuomaa, niin... öh, jos sattuisitte pitämään minusta, saattaisitte kenties teeskennellä, että otitte lientä. Ja jos olisitte tehnyt niin, olisin saanut tietää...”

”...Oh.”

”Mph! Mitä te nyt, professori?”

”Lakkaa jo puhumasta. Tiedän suullesi parempaa käyttöä.”

”Mutt-mph! Hmmnngh-ha-a-aahh.”

“Sitähän minäkin.”

“Ole sinäkin hiljaa... Severus.”

”Mph!”
« Viimeksi muokattu: 24.11.2014 23:45:24 kirjoittanut Unohtumaton »
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Snapu on Pyörylä

  • Sulttaani
  • ***
  • Viestejä: 1 209
  • Yksäröikää yksinäistä.
Vs: Ihan vain hypoteettisesti, K-7
« Vastaus #1 : 14.08.2008 11:17:43 »
Lainaus
”Sattuisiko teillä olemaan hetki aikaa?”

”Ei sattuisi.”

Hihihihhi ^^

Tuossapa quotessa ne tämän ficin parhaat puolet kuvastuivatkin: hahmojen IC-mäisyys! Hermione häiriköi opettajiaan kysyäkseen heiltä lisätietoja ja Kalkaros on töykeä. It's that simple! :'D

Minä niin rakastan dialogeja. Saan aina mitä tahansa tekstiä lukiessani päähän mielikuvan tilanteesta ja dialogeissa se tulee vielä voimakkaammin esiin, kun tilanteen kulusta ja henkilöiden ilmeistä ei saa vihiä muualta kuin keskustelukumppanin kommenteista ja 'öhhh, hmm, ... ' kommenteista + äänenpainosta. Minä niin tykkään. Tässäkin siis onnistuttiin luomaan oikein hyvin noita mielikuvia!

Pakko vielä quotettaa yksi kohta, joka oli ihanan Kalkarosmainen (viisaileva, 'minä tiedän parhaiten' -tyylinen) ja loi ihanan mielikuvan Kalkaroksen ilmeestä.

Lainaus
"Pidättekö minua niin hölmönä, että joisin sitä? Juonenne oli ilmiselvä alusta alkaen.”

Ja lopetus tietenkin kruunasi kaiken, ah!! Kiitos Picca, tällä on hyvä aloittaa aamu!


"I don't think you can take it seriously unless you joke about it." -Robert Downey Jr.
Ficit | avatar by princessbloomy @ lj.com

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 726
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Ihan vain hypoteettisesti, K-7
« Vastaus #2 : 14.08.2008 18:32:56 »

*Tyytyväistä kihertelyä*

Ihastuttavaa jälleen, Picca, kiitos tästä! Nyt saan ehkä rasittavat kotityöt tehdyksi hymyssä suin, kun ajattelen tätä samalla. (Pakoilin niitä koneelle, kuten aina...)

Mitä ihmettä tästä osaisi sanoa... Riemastuttavan IC tosiaankin, ja dialogi toimi niin hyvin, ettei kuvailun puuttumista edes huomannut. Näin siitä huolimatta tapahtuneen mielessäni elävästi.

Lainaus
”...Oh. En tiennytkään, että joku oikeasti katsoo niitä.”
Ihana. :D

Severus tarttui lopussa ohjaksiin varsin hanakasti, mikä oli hykerryttävää. Ilmiselvästi molemminpuolinen kemia oli tiedossa kumminkin päin jo ennen ficin tapahtumia.
Lainaus
”Mph!”
;D  ;D  ;D Mikä lopetus!

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Jassminadara

  • Vieras
Vs: Ihan vain hypoteettisesti, K-7
« Vastaus #3 : 14.08.2008 18:40:36 »
Oi, tämä oli hauska.
Dialogia on mukava lukea silloin kun se on onnistunutta, ja tässä tapauksessa se tosiaan oli. Pysyi perillä, kuka puhui, ja pystyi kuvittelemaan tilanteen.
Fiorella ja Pyörylä ovatkin jo asiasta maininneet, mutta kun nämä hahmot olivat niin ihanan IC. Hermione sellainen pölöttäjä kaikkitietäjä, opettajia häiriköivä, ihan vain koska haluaa tietää, ihan vain hypoteettisesti tosin, miten joku liemi toimii. Ja nuo Kalkaroksen vastaukset oli jotkut niin ihanan auktoriteettisia, esim.
Lainaus
”Ja mistähän neiti Granger sen mahtoi saada tietoonsa?”
Ihana ficci, sellainen awws.. Päivän piristys. Kiitoksia tästä.

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Vs: Ihan vain hypoteettisesti, K-7
« Vastaus #4 : 15.08.2008 20:11:54 »
Snapu on Pyörylä: Hyvästä dialogista tosiaan tulee mielikuvat tapahtuneesta ihan itsestään, ja olen iloinen kuullessani, että tämä toimi sillä tavalla. En ollut itse oikein varma siitä, mitä tuli kirjoitettua, kunhan kirjoitin vain. Se vaikutti olevinaan hauskalta idealta...

Fiorella: Jonkun ilahduttaminen kotitöissä on oikein mukavaa. Ne kun oikeasti ovat todella tylsiä tehdä, jos ei ole mitään hauskaa ajateltavaa. Minusta lopetus oli myös hauska.

Jassminadara: Yritin tehdä sen verran selkeää tekstiä, etteivät lukijat menisi sekaisin siitä, kuka on äänessä. Hermione ja hänen hypoteettiset kysymyksensä vaikuttivat minustakin ihan häneltä itseltään, mutta Kalkarosta oli vaikea kirjoittaa. Mukava, jos mielestäsi onnistuin.

Kiitoksia teille kaikille kovasti kommenteistanne, niitä arvostetaan aina. <3
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Cirilla

  • Welhon tytär
  • ***
  • Viestejä: 303
Vs: Ihan vain hypoteettisesti, K-7
« Vastaus #5 : 15.08.2008 21:22:24 »
Aivan loistavan hyvän ihana<3

Aivan ihanasti olit kirjoittanut.
Tykkäsin aivan hirveästi!

Tämä dialogi todella toimi!
Aivan ihanan herkullinen.

Todella ihana

Joo joo lopetan ihkuttamisen ja menen lukemaan ;)

Cirilla  8)
Maailma on kaunis. Kiitos mielikuvituksesta ja taiasta.

Silencia

  • bondagesipsi
  • ***
  • Viestejä: 27
  • I wanna iSnape too! :<
Vs: Ihan vain hypoteettisesti, K-7
« Vastaus #6 : 18.08.2008 21:27:58 »
VOi että! Tykkäsin kamalasti! Oli samaanaikaan hassu, romanttinen... niin ihana! eikä nyt sitten muuta tule xD <3
|Tu es loin déjà...  :,(|

dasvidanja

  • Severusholisti
  • ***
  • Viestejä: 188
  • До свидания
Vs: Ihan vain hypoteettisesti, K-7
« Vastaus #7 : 20.08.2008 18:15:08 »
Aivan uskomattoman ihana!
Ja uskomattoman hauska!
Severus aivan ihana, kuten aina ja pidin kovasti Hermionen juonesta!
Severus oli todellakin minunkin mielestäni hyvin IC kuten myös Hermione.

Rakastuin näihin dialogi ficceihin, kun luin Ilen ficin tokassa ficissä, jossa myös oli parituksena Herm/Sev. Ja tämä sopi juuri tähän hetkeen sillä minun pitäisi mennä lukemaan kokeeseen ja tämä oli tälläinen helppo- ja nopealukuinen ficci jolla sai nopeasti itsensä hyvälle mielelle ja nyt ehkä jaksaa sitten lukea loppu illan.
Joten suur kiitos sinulle!  :D

JärkeväLiisa

  • Happy face
  • ***
  • Viestejä: 114
  • Pepsodent-smile
Vs: Ihan vain hypoteettisesti, K-7
« Vastaus #8 : 22.08.2008 10:45:57 »
Hei!!!! Vähäks oli upee ficci!! Loppu oli paras: "”Lakkaa jo puhumasta. Tiedän suullesi parempaa käyttöä.”
Ei juma oli niin hyvä!!  ;D ;D ;D :D :D
Kiitos!
JärkeväLiisa
Positiivisuus on elämän asenne! ;D

Amy Malfoy

  • ***
  • Viestejä: 1 121
Vs: Ihan vain hypoteettisesti, K-7
« Vastaus #9 : 22.08.2008 10:59:56 »
Ei hei aivan loistava!!!! :D
Ei suotta tämä paritus ole toisiksi suosituin minun listallani :D
Ihana!! Ja Ihan vain Hypoteettisestihan tässä kysyttiin vain tuota... :)
Hermione oli vaihteeksi todella Nokkela, ja sehän kannatti! :)

Muttanytnälkäonniinkarseeetteivoikirjottakuvatsakuriseeniinpaljonjotenehkämävaanmeensyömäänjajätäntänkommentoinninniillejotkaoikeestihandlaasenhomman :D

~Amy

Ginin banneri<3
~The End is here: Deathly Hallows Part II~
~Dramione~
”Goalies don't think." - Chris Osgood
                                                                       Kiitos Leijonat <3

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Vs: Ihan vain hypoteettisesti, K-7
« Vastaus #10 : 01.09.2008 15:05:46 »
Cirilla: Mukava, jos toimi dialogina, pelkästään sen varassa kirjoittaminen on kuitenkin aika vaikeaa.

Silencia: Mahtavaa, hassu ja romanttinen oli juuri sitä, mihin pyrin.

dasvidanja: Hermione on kyllä hitusen kiero tuon juonensa kanssa, mikä sopii hahmolle ja hänen fiksuudelleen. Dialogit on yleensä aika keveitä luettavia.

JärkeväLiisa: Oli pakko lopettaa tuollaiseen kliseeseen, kun se oli niin hauskaa.

Amy Malfoy: Tämä on kyllä todella toimiva paritus, tykkään tykkään. Ja tietenkin ihan vain hypoteettisesti, eihän Hermione nyt mitään...

Kiitoksia teille kaikille kommenteistanne tähän, arvostan. <3
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Puhpallura

  • Vieras
Vs: Ihan vain hypoteettisesti, K-7
« Vastaus #11 : 01.09.2008 16:39:00 »
Miten ihmeessä minulta on tämä ficci jäänyt huomaamatta, kun vielä yhdestä lempiparituksesta on kyse.
Noh, parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Aivan ihanan kiero tuo Hermione :D Ei voi muuta sanoa.
Pidin myös siitä, kuinka ic:nä olit saanut hahmot pidettyä. Molemmat olivat täysin omassa elementissään. Hermione tiedonhaluisena ja Severus noh, töykeä oma itsensä :D
Äh, en vain tiedä mitä muuta sanoa kuin ihana ja söpö ja ja...kaikkea tuollaista :D
Mutta kiitos flunssaisen päivän piristämisestä.

LunaLoony

  • Tähtiintuijottelija
  • ***
  • Viestejä: 154
  • Sydämeni on sinun.
Vs: Ihan vain hypoteettisesti, K-7
« Vastaus #12 : 13.09.2008 10:58:32 »
Hahaa, aivan loistava ficci!  :D Aiheutti pienet kikatukset ja mikäs sen mukavempaa heti näin aamusta. ^_____^
Tykkäsin. On aina yhtä nautinnollinen lukukokemus, kun löytyy hyviä ficcejä lempiparituksella varustettuna! :)
"We accept the love we think we deserve."


Avatar by laaksokukka

Surunmurhaaja

  • Arvuuttaja
  • ***
  • Viestejä: 2 618
Vs: Ihan vain hypoteettisesti, K-7
« Vastaus #13 : 26.01.2009 21:51:51 »
Stalkkareista, iltoja. Valitsin tämän sitten listan loppuhuipennukseksi käsiteltäväksi :D

Olen huomannut että dialogeja on vaikea saada toimimaan, mutta tämä oli saatu toimimaan hienosti. Lisäksi tykkäsin ideasta tosi paljon, joten tämä oli aivan pakko ottaa listaan mukaan ;)

Lainaus
”...Oh. En tiennytkään, että joku oikeasti katsoo niitä.”

”Haluan tietää, mistä voin tavoittaa professorit, jos minulla on jotakin kysyttävää.”

”Jostakin syystä en ole yllättynyt.”
Tuosta kohdasta pidin erityisesti. Niin Severusmaista, että virnistelen edelleen typerästi :D
Kuten snapu on maininnut, hyvin Ic:t hahmot, joten siinäpä vielä yksi syy, miksi pidin tästä. Tuo "!" oli jostain syystä mielikohtiani, loistava idea korvata lause huutomerkillä.

Juu, kaivoinpas tämän unholasta päivänvaloon, ainakin hetkeksi. Huomasin vasta kun olin lähettämässä tätä, että viestiin ei ole kirjoitettu yli 120 päivään mitään... ;D
Vanhan runontekijän sanoin
Täynnä uhmaa ja kauneutta
Luon rannanmitan valkeaa vaahtoa
Sinut kauniina kuin kärsivä jumala

Munis

  • ***
  • Viestejä: 832
  • Räpyläjalkainen, muniva toimintakone
Vs: Ihan vain hypoteettisesti, K-7
« Vastaus #14 : 27.01.2009 12:04:33 »
Koulussa on ihan kiva tehdä jotain muuta kuin opiskella...
Eli stalkkaajista päivää. Kaikki taisivat jo sanoa, että hahmot olivat IC:eitä, ja tämä toimi dialogina mainiosti, ja tykkäsin kaikista  repliikeista.
Lainaus
”Sattuisiko teillä olemaan hetki aikaa?”

”Ei sattuisi.”

Todellakin mainio kohta.
Ai joo, ja otsikosta tykkäsin, minun on jo kauan pitänyt lukea tämä, ja nytpä tuli sitten siihenkin pakote. Hermione oli oma innokas itsensä ja Severus töykeä.
Kiitos, mukava lukunautinto näin koulupäivän kesken.
I've been to London, seen seven wonders
I know to trip is just to fall

Tikkis

  • Mrs. Black
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 453
  • Ava Fractalta <3
Vs: Ihan vain hypoteettisesti, K-7
« Vastaus #15 : 28.01.2009 18:24:22 »
Ohhoh, en edes ollut käynyt katsomassa stalkkaajien ficcipiiriä ja löysin tämän ihan omin avuinkin. (:

Tämä oli kyllä aivan hykerryttävä. En ole koskaan aiemmin (vai olenko?) lukenut Hermione/Kalkarosta, koska olin ajatellut sen olevan jotenkin erittäin ärsyttävän epärealistinen. Vaikka toki eräs kaverini on yrittänyt huokutella jo pitkään mua lukee, niin en ollut innostunut. Tämä vain kuulosti niin hauskalta, että oli pakko lukea. Varsinkin kun oli dialogi.

Kuten muutkin ovat sanoneet, tässä henkilöt olivat hyvin IC:itä, mikä oli oikein kiva juttu. Kalkaroksen töykeys ja Hermionen minä-tahdon-tietää-kaiken-asenne. Ne ovat aina nautittavia piirteitä.

Jotenkin en enempää keksi sanottavaa, mutta toistaen itseäni, tämä oli oikein nautittava ja hykerryttävä dialogi!
Aina ei sanoja tarvita.
Vain katse alaston.

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 100
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Ihan vain hypoteettisesti, K-7
« Vastaus #16 : 23.10.2009 18:29:28 »
Ahhahahaa... Tässä oli sitä jotakin ;D

-Frac
The truth is, among Boov, I do not fit in. I fit out.

tutti frutti

  • Rouva Kalkaros
  • ***
  • Viestejä: 608
  • Ficci riippuvainen
Vs: Ihan vain hypoteettisesti, K-7
« Vastaus #17 : 06.12.2010 21:31:23 »
Ihan Hermione/Severus. Minun lempiparitukeni tämä on ja voin sanoa, että ficci oli ihana. (Luulen, että se tuli jo selväksi enkä sitä enempää kailota) Jotain järkevää...? Enpä usko, kuitenkin tämä oli hyvin kirjoitettu, teksti oli sujuvaa ja äh... Tämä oli loistava.
Tutti frutti kiittää ja kumartaa upeasta lukukokemuksesta


Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

FlowerLadies

  • hölmö
  • ***
  • Viestejä: 602
  • miss kiss kiss bang
    • Songs from the Hungerland
Vs: Ihan vain hypoteettisesti, K-7
« Vastaus #18 : 07.12.2010 20:15:19 »
joo tuota. normaalisti en lue tätä paritusta, ihan vain siksi ettei tämä mitenkään hirveästi viehätä, mutta tämä toimi!
 tuo hermionen juoni oli tosi hyvä, plussat siitä. tämä oli tosi sujuva ja näin, enkä osaa sanoa tästä mitään huonoa :)

Pahviprinsessa

  • Muumimamma
  • ***
  • Viestejä: 290
  • "Tämä on romanttinen retki miehille!"
Vs: Ihan vain hypoteettisesti, K-7
« Vastaus #19 : 13.06.2011 20:39:01 »
Heti luettuani tämän silmä kovana nostin päätäni ja päästin sellaisen riemastuneen äännähdyksen ja äiti katsoi minun virnistystäni _pikkusen_ kummastuneena!:D

Ei mutta, tämähän oli ihastuttava! Tässä oli ytimekkäästi kerätty Sermionen parhaat puolet ja muita myötäilen sanoessani että hahmot, ja varsinkin Severus olivat mahtavasti muotoiltuja, ja aivan omia itsejään, totaly IC!

Kun immeiset olivat näin kätevästi sisäistettäviä, ei jäänyt epäilystäkään siitä, kuka on kukin ja juttu luisti mukavasti mielikuvien matkassa.
 Ja lopetus; NANNAA!

-lumi
luminary regenerated

Do not go gentle into that good night,
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
- Dylan Thomas