Kirjoittaja Aihe: Nälkäpeli:Hinta pienestä virheestä K-11  (Luettu 1612 kertaa)

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Nälkäpeli:Hinta pienestä virheestä K-11
« : 26.05.2012 23:32:10 »
Nimi: Hinta pienestä virheestä
Kirjoittaja: Kuolotar
Fandom: Nälkäpeli
Ikäraja: K-11
Hahmot: Katniss,Peeta,Ketunaama
Vastuuvapautus:En omista hahmoja,leikin vain niillä,en saa tästä mitään rahallista korvausta.
Varoitus:kuolemaan tiedossa.
A/N:Idean sain miettiessäni ketunnaaman kuolemaan ja niinpä päätin kirjoittaa hänen näkökulmastaan ennen hänen kuolemaansa.


Hiippailin hiljaa kaksikon perässä, heidät oli ollut loppujen lopuksi helppo löytää. Pidin kuitenkin heihin turvallisen välimatkan, aivan varmuuden vuoksi. Molemmat heistä olivat selvinneet 4 viimeisen joukkoon, minä olin tietysti myös tässä porukassa mukana. Olinhan sentään fiksuin kaikista tribuuteista, senhän huomasi silloin juhlissa jo. Pyyhkäisen otsaltani muutaman punaisen hius suortuvan, korvani taakse ja jatkan heidän varjostamistaan. Metsä kätkee minut paremmin kuin olen uskaltanut toivoa, kukaan ei ole päässyt lähellekään minua ja olen silti pystynyt elättämään itseni.

Katniss ja Peeta, 12 vyöhykkeen onnettomat rakastajat, heitä minä seuraan juuri nyt. He ovat varmasti ainut elin keinoni, toki voisin poimia marjoja itse tai yrittää metsästää mutta varkaus sujuu minulta paremmin. Olen harjaantunut varas, joka vie kuitenkin niin vähän ettei kukaan huomaa varkauttani. Nyt kun ammattilaisten ruokavarasto katosi taivaan tuuliin, se oli minulle sekä lahja että kirous. Lahja siksi että nyt voin sittenkin jopa voittaa nälkäpelin ja päästä kotiin rakkaitteni luokse, kirous siksi että nyt minun piti hankkia uusi ravinnon lähde. Ja koska 2 pojasta tässä tapauksessa ei ollut mitään hyötyä ja päätyisin kuitenkin liian lähelle menoa kuolleitten joukkoon, on parempi että seuraan Katniss ja Peetaa.

Nyt he hajaantuvat ja poika saa repun jossa on ruokaa, Katniss lähtee metsästämään jousen ja nuolen kanssa. Nyt on minun tilaisuuteni hankkia ruokaa, itselleni Peeta ei saisi minua enää kiinni vaikka huomaisi minut. Mutta tuskinpa hän huomaa minua, sillä olen viekas kuin kettu ja piiloutumisen mestari. Peeta laskee muovin päälle marjoja ja palaa keräämään niitä, nyt on minun tilaisuuteni. Hiivin repun luokse, nappaan palan juustoa ja poimin muutaman marjan, ja lähden pusikon suojiin. Kuulen ääniä Katniss on varmasti tulossa. Menen kauemmaksi, jotta voin nauttia lounastani, mutta olen samalla turvassa heidän katseiltaan.

Marjat näyttävät herkullisilta, enkä voi vastustaa niiden ihanuutta vaan kippaan pari marjaa suuhuni, niiden maku on oikein herkullinen. Pureskelen ne ja nielaisen, minulle tuli hassu olo aivan kuin ne olisivat myrkyllisiä. Oivallus valaisee silmäni mutta, se on liian myöhäistä. Kiroan mielessäni sitä poikaa, miksen odottanut että hän olisi syönyt niitä itse, olin liian varma että hän söisi niitä sen tytön kanssa. Nyt jouduin maksamaan pienestä virheestäni kalliisti. Henkäisen viimeisen kerran ja silmissäni sumenee. Hyvästi äiti ja isä ajattelen viimeiseksi, sen jälkeen ruumiini kaatuu maahan elottomana.





« Viimeksi muokattu: 09.06.2014 18:10:03 kirjoittanut Kuolotar »
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

Elayne

  • suden sisar
  • ***
  • Viestejä: 179
  • vihreä ajah
Vs: Nälkäpeli:Hinta pienestä virheestä K-11
« Vastaus #1 : 08.08.2012 17:54:04 »
Idea oli mielenkiintoinen, mutta virheitä oli aika runsaasti näinkin lyhyessä tekstissä. Laitan tekstin, jonka olen korjannut tähän kursivoituna


Hiippailin hiljaa kaksikon perässä,heidät oli ollut loppujen lopuksi helppo löytää.
Hiippailin hiljaa kaksikon perässä, heidät oli ollut loppujen lopuksi helppo löytää (pilkun ja pisteen jälkeen AINA väli ennen seuraavaa sanaa)


Katniss ja Peeta, vyöhykkeen 12 onnettomat rakastajat, heitä minä seuraan juuri nyt. He ovat varmasti ainut elinkeinoni, toki voisin poimia marjoja itse tai yrittää metsästää, mutta varkaus sujuu minulta paremmin. Olen harjaantunut varas, joka vie kuitenkin niin vähän ettei kukaan huomaa varkauttani. Nyt kun ammattilaisten ruokavarasto katosi taivaan tuuliin, se oli minulle sekä lahja että kirous. Lahja siksi että nyt voin sittenkin jopa voittaa Nälkäpelin ja päästä kotiin rakkaitteni luokse, kirous siksi että nyt minun piti hankkia uusi ravinnon lähde. Ja koska 2 vyöhykkeen pojasta tässä tapauksessa ei ollut mitään hyötyä ja päätyisin kuitenkin liian lähelle menoa kuolleitten joukkoon, on parempi että seuraan Katnissia ja Peetaa.

Eli siis muista yhdyssanat, äläkä unohda pilkkuja. Pisteiden ja pilkkujen jälkeen tulee aina tyhjää tilaa, ennen seuraavaa sanaa.



Peeta ei saisi minua kiinni vaikka huomaisi minut. Mutta tuskinpa hän huomaa minua, sillä olen viekas kuin kettu ja piiloutumisen mestari. Peeta laskee muovin päälle marjoja ja palaa keräämään niitä, nyt on minun tilaisuuteni. Hiivin repun luokse, nappaan palan juustoa ja poimin muutaman marjan, ja lähden pusikon suojiin. Kuulen ääniä, Katniss on varmasti tulossa. Menen kauemmaksi, jotta voin nauttia lounastani, mutta olen samalla turvassa heidän katseiltaan.


Eli Katniss ei Katnissa. Tummentamani sana on siis tuskinpa, ei tuskimpa

Joo ja nyt kun olen häirinnyt sinua riittävästi, kiitän ja siirryn sivuun  ;D
« Viimeksi muokattu: 08.08.2012 18:11:29 kirjoittanut Elayne »
Fred&George<3<3       Riesu <3      Harry <3
Draco <3                      Tom<3

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Nälkäpeli:Hinta pienestä virheestä K-11
« Vastaus #2 : 10.08.2012 15:20:15 »
Elayne kiitos siitä että jaksoit katsoa nuo virheet ja jaksoit vielä kommentilla kertoa niistä minulle.
Meinaan aina unohtaa tuon pilkun ja pisteen jälkeen välin.
Juu ja en ollut ihan varma miten Katniss oikein kirjoitettiin tai taivutettiin.


Kuolotar
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!