Kirjoittaja Aihe: Twilight: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02) | K-11  (Luettu 15273 kertaa)

miss i

  • ***
  • Viestejä: 73
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02)
« Vastaus #60 : 06.03.2011 17:13:47 »
tosi kiva kun jaksat kääntää tätä taas :) tää on tosi hyvä :)

Winerie

  • Tinakenkätyttö
  • ***
  • Viestejä: 192
  • All I have to do is dream
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02)
« Vastaus #61 : 06.03.2011 18:03:44 »
Wau! Avasin tämän ihan vain uteliaisuudesta ja jäin sitten lukemaan. Ja eipä aikaakaan kun kyyneleet jo valuivat pitkin poskia.
Tää on vaan jotenkin niin ihana ja koskettava. Jään todellakin janoamaan, että käännät jatkoa  :D
The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Ravenclaw and proud of it!

Paperisen laivan aaltoihin puhallan...
Blogi

eevuli

  • ***
  • Viestejä: 151
  • E+M= ♥5.8.2016 married
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02)
« Vastaus #62 : 06.03.2011 18:24:48 »
Oi! JAtka ihmeessä! IHANAIHANAIHANAIHANAIHANA!
Pimeän tultua mä puristan sun kättäs
Oothan tässä vielä huomenna
Sä sanot loppuun lauseet, jotka aloitan
Ja keräät talteen palaset kun hajoan
Niin oothan tässä vielä huomenna
Sä oothan tässä vielä huomenna

Aleshee

  • ***
  • Viestejä: 41
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02)
« Vastaus #63 : 10.03.2011 16:43:04 »
Oii.. Wau. Sun on pakko jatkaa tän kääntämistä, sun täytyy! Tää on aivan mahtava oikeesti, mä niin rakastuin. Ja hyvin käännetty, sujuvasti. Pliis jatka kääntämistä!

Pyydän.
Aleshee

Rainy

  • ***
  • Viestejä: 63
  • Pikku Vampyyriprinsessa
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02)
« Vastaus #64 : 14.03.2011 21:11:12 »
Oii :< En ole hirveän herkkä, mutta tätä lukiessa alkoi itkettää. Jatkathan?

Aretta

  • ***
  • Viestejä: 68
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02)
« Vastaus #65 : 03.05.2011 20:26:43 »
Voi ei, mitä mulle on tapahtunut, kun eksyin lukemaan Twilight-ficcejä... Mahdan olla sekasin.

Mutta hei, juoni on kiva ja silleen, mutta kääntäminen on paikoitellen tosi tönkköä, ja teksti sisältää paljon kielioppivirheitä. Pientä tarkkuutta etenkin omistusmuotoihin, kiitos. Itse ainakin oon lukemassa! :)

Anskubits

  • ***
  • Viestejä: 258
  • Only the strongest people have fallen
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02)
« Vastaus #66 : 06.05.2011 15:51:47 »
Ää 8' ( Itken ja nauran tääl samaan aikaan, ja mun tädin koira kattoo mua niiku jotain hullua, siis KOIRA!
8' D Joo oikeesti, nyt te pidätte mua hulluna jnejne. mutta muapas ei haittaa ollenkaan ;) !
_________________________________________________________
Ihana ficci !
Sun TÄYTYY jatkaa nopeesti, koska en jaksa alkuperästä alkaa lukemaan ;D laiska oon joo...
Nomut mun iloksi(suruksi oikeestaan) käännät tätä lisää nopeesti.

<3. Anskubits
Addicted to Twilight, The Vampire Diaries, Justin Bieber, Demi Lovato and Doctor Who

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02)
« Vastaus #67 : 06.05.2011 16:17:34 »
Mä luin tätä joskus aikaisemmin mutta en jostain syystä kommentoinut. Ja sitten löysin tän uudestaan mutta kun huomasin ettei jatkoa oo tullut pitkään aikaan niin en kommentoinut taaskaan. Nyt otin sitten itteäni niskasta kiinni ja päätin kommentoida.

Koko ajatus mistä tää lähtee on kiehtova. Jossittelu on aina hauskaa, ja Twilightissa on niin hervottoman paljon kohtia joissa on voinut jossitella ihan mielin määrin. Tosiaan, mitä jos Alice olisi saanut kaikki Bellan kirjeet? Mä luulen että siinä olisi käynyt juuri näin. Alice siinä ensimmäisten joukossa olisi menettänyt järkensä. Esme ja Carlisle on mun mielestä yllättävän tunteettoman oloisia tässä. Tai ei tunteettoman, mutta jotenkin etäisiä ne on. En mä osaa selittää sitä.

Nyt mä oon vähän inhottava ja sanon ettei mua suoraan sanottuna kiinnnosta pätkääkään se mitä Bellalle tässä ficissä tapahtuu. Lähinnä se miten Alice selviää - jos selviää. Mä en osaa oikein sanoa kumpaa mä toivon enemmän. Tai siis totta kai mä haluan että se selviää, mutta se olis aika tylsää jos kaikki olis sitten taas happily ever after -meiningillä. Liian klisee jo mullekin. Jotenkin ehkä kaikkein onnistunein loppu tähän olis se että Bella sitten loppujen lopuksi kuolee tai jtn ja sitten Alicesta tulee ihan hermoraunio tai jotain eikä se enää palaa entiselleen. Mutta kattoo nyt miten tää tästä kehittyy. :)

Suomennoksesta mä en osaa oikein sanoa muuta kun että se on tosi hyvää, mä en löytänyt mitään mistä olisi voinut antaa rakentavaa kommenttia. Siis hyvällä tavalla en löytänyt mitään. Siis että ei ollut virheitä tai muuta.

Toivottavasti suomentamiseen löytyy intoa lähiaikoina, odotan innolla mitä seuraavissa luvuissa tulee tapahtumaan!
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02) | K-13
« Vastaus #68 : 10.06.2012 00:33:11 »
Luin tän just, ja sain huomata kyyneleet silmissäni.
Nyyh niin surullista,mutta tää on tosi hyvin käännetty.
Alice parka Bella parka Ja edward idiootti

Kuolotar
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

Alise-Mary

  • ulkopuolinen
  • ***
  • Viestejä: 214
  • Luotathan?
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02) | K-13
« Vastaus #69 : 21.06.2012 23:27:22 »
Löysin tän äsken, ja suorastaan toivon jatkoa! :)

Narrinviulu

  • Fantasian hullu
  • ***
  • Viestejä: 77
  • 50 % kuin lapsi, 50% kuin muinainen.
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02) | K-13
« Vastaus #70 : 09.08.2012 20:23:35 »
Oi, tää on surullinen, Bella ja Alice raasut.....toivottavasti käännät pian lisää!   :(  :)
"Raise your mug
To the legends of the frost
Through our songs
They will never be lost"

- Skyrim song, The legens of frost - Miracle of Sound.

AngelofDarkness

  • ***
  • Viestejä: 61
  • ~ When my time comes forget all what I've done ~
Vs: Kääännös: Dear Alice, Help Me (luku kaksi 26.02) | K-13
« Vastaus #71 : 19.08.2012 16:31:36 »
Hmm me gusta :3
Toisin kuin muut, en sanoisi tämän olevan älyttömän surullinen. Sanoisin pikemminkin mielenkiintoinen. Suomennos oli kyllä hyvä, enkä virheitäkään bongannut. Eli tykkään ja toivoisin pikaista jatkoa :)

Kiittäen,

~ AngelofDarkness ~
No hope.
No love.
No glory.
No happy ending.