Kirjoittaja Aihe: Se kaikki, mitä edessä on | S | fluffy, slash | Eeli/Tino | one-shot  (Luettu 2161 kertaa)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 085
Nimi: Se kaikki, mitä edessä on
Kirjoittaja: Sokerisiipi
Ikäraja: S
Tyylilaji: haikea fluffy, slash, songfic
Paritus: Eeli/Tino
Yhteenveto: En voi olla miettimättä, miltä Tino näyttää viiden tai kymmenen vuoden päästä. Millainen kolmekymppinen siitä tulee?
Haasteet: Albumihaaste #4 (Bastille - Oblivion), Originaali10 #3 ja Fluffy10
A/N: Fluffynystyröitäni alkoi kihelmöidä ja tämä tyydytti sokerinnälkäni paremmin kuin hyvin. Varmaan ainoa Bastillen kappale, josta saan aikaan jotain näinkin suloista, kun aikamoisen angstialbumin tulin valinneeksi :D Kerrottu Eelin näkökulmasta ja tämä on ensimmäinen kerta, kun mainitsen tekstissä poikien kotikaupungin nimeltä ;) Olkaatte hyvät!


Se kaikki, mitä edessä on

Pään tahaton notkahdus, ja mä havahdun hereille katkonaisesta ja kevyestä unesta. Sellaista unta nukutaan, kun ollaan koko ajan liikkeessä, matkalla jonnekin muualle, paikasta A paikkaan B. Uni ei oikein pysy perässä. Se ei uskalla antaa kehon rentoutua kokonaan vaan pitää sen vaistomaisesti valmiustilassa. Ainakin mun kehon. Räpyttelen silmiäni, joita väsymys yhä painaa ja ajatustenkulussa on pahoja vikoja: lohjenneita mieli- ja muistikuvia sekavina siruina takaraivon perukoilla. Vasen jalka on puutunut tunnottomaksi ja sen liikuttelu tekee kipeää. Häijy kihelmöinti ja määrittelemätön kutina saavat mut kokonaan hereille ja huokaan hiljaa.

On vaikea sanoa, tunnenko itseni levänneeksi vai en. Kohottaudun ja vilkaisen ikkunasta ulos. Näen oman kuvajaiseni pimeyttä vasten, mutta senkin utuisena ja epäselvänä. Junan ikkunoita ei ole tarkoitettu itsensä peilaamiseen. Tiedän katsomattakin, että näytän ihan karsealta, mutta eipä täällä ole kukaan kauhistelemassa silmäpusseja tai ihon epäpuhtauksia. Tinokin nukkua tuhisee viereisellä penkillä kuin joku olisi painanut katkaisijasta ja sammuttanut sen. Paremman tekemisen puutteessa päädyn katselemaan mun poikaystävää. Hymyilen itsekseni ja stressaavasta matkustamisesta huolimatta tunnen vakaata rauhaa ja lämpöä, kun näen, miten Tinon suu on raollaan, hiukset pörrössä ja pää nuokkuu melkein jo käytävän puolella.


When you fall asleep
with your head upon my shoulder
When you're in my arms
but you've gone somewhere deeper


”Suloinen”, kuiskaan itsekseni ja mun poskissa kuumottelee lämpö, joka hehkuu mun sisällä yhtä voimakkaana kuin kaksi vuotta sitten. Luulin jo päässeeni punastelusta eroon, mutta tässä sitä ollaan eikä Tino edes tee muuta kuin nuku. On se silti vain niin ihana, että yhä välillä pitää ottaa aikalisä ja hengitellä kaikessa rauhassa. Kai mä olen vähän hölmö, kun onnistun vielä sekoamaan ajatuksissani Tinon kanssa, mutta en mä useimmiten pistä pahakseni.

Nukkuva Tino ja hereillä oleva Tino ovat kuin kaksi eri ihmistä. Musta se ei ole ollenkaan huono asia. Mä rakastan sitä koko keholla ja sielullani eikä mikään puoli, edes ne ärsyttävimmät, Tinosta saa karkotettua mua pois. Me ollaan kuin yksi sama ihminen kahdessa eri ruumiissa, toistemme tosirakkaudet, match made in heaven, sun muuta kliseistä paskaa. Tinon kohdalla se vaan on totta. En voisi ikinä olla onnellinen ja kokonainen ilman sitä. Onneksi mun ei tarvitsekaan olla. Olisi niin vitun ankeaa olla ilman sitä, etten kestä ees ajatella.

Jotkut sanoo, että nukkuessaan ihmiset näyttävät nuoremmilta. Tinon kohdalla se on kuitenkin toisinpäin. Se näyttää vanhemmalta kuin kaksikymppiseltä, (ei helvetti, onko se jo niinkin vanha?) mutta millä tavalla, sitä mä en osaa sanoa. Tinosta vaan tulee jotenkin kypsemmän ja kokeneemman näköinen, kun sen keho rentoutuu ja kasvoista tulee tyynet ja rauhaisat. Kesän rusketuksesta ei ole jäljellä enää kuin varjo ja sen hiukset on kasvanut yli tavallisen pituuden. Niihin on kuitenkin kiva upottaa sormensa ja tukistaa hellästi, kun kaipaan sitä lähemmäs.


Are you going to age with grace?
Are you going to age without mistakes?
Are you going to age with grace?
Only to wake and hide your face


En voi olla miettimättä, miltä Tino näyttää viiden tai kymmenen vuoden päästä. Millainen kolmekymppinen siitä tulee? Onko se yhtä poikamaisen veikeä kuin nytkin? Onko Tino se sama villi pojanviikari, joka ei Peter Panin tavoin kasva koskaan aikuiseksi? Mä toivon, ettei se lopeta pelleilyä tai toilailujaan. En halua, että se vakavoituu liikaa ja pukeutuu vastuullisuuden ja velvollisuuden tiukkaan pukuun, jossa kravatti kuristaa kurkkua ja kädenpuristuksen pitää olla miehekkään jämäkkä. Mä en halua tulevaisuutta ilman ylävitosia tai kaverillista tönimistä niin, että se meinaa lentää rähmälleen, koska Tinon tasapaino on mitä on. Mä haluan, että Tino kasvaa ja tekee virheensä, mutta ei anna niiden muuttaa itseään liiaksi. En halua, että muu maailma pakottaa sen olemaan jotakin, mitä se ei ole. Kaikkia ei vain ole tarkoitettu pankkiireiksi, toimitusjohtajiksi tai lakimiehiksi.

Jos Tino meinaa unohtaa, en epäröi muistuttaa sitä. En siksi, etten kestäisi toisenlaista Tinoa, että haluaisin pitää sen aina tällaisena, iloisena ja huolettomana, jota mikään murhe ei pysty koskettamaan. Haluan vain, että pysyn mukana sen vauhdissa ja elämässä. Että me ollaan yhä me kuusikymppisinäkin, ensimmäisten harmaiden hiusten haltijoina ja ryppyisinä sankareina. En halua jäädä vahingossakaan jälkeen, koska sitten voisin kadottaa Tinon ja siitä tulisi mun elämän päälaelleen kääntävä katastrofi. En mä sitä pelkää, mutta en halua ottaa riskejä. Tino on jotain niin suurta ja tärkeää, että sen menettämisestä en ikinä uhkapelaa. Haluan kokea kaikki elämän ilot, surut, kolhut, paskat päivät, raivonpurkaukset, pakahduttavan onnen, sekopäisen riemun – siis ihan kaiken. Tino on se ihminen, jonka kanssa mä haluan elää läpi kaiken sen. Muut sanoo meidän olevan vielä liian nuoria tietämään näistä asioista, mutta kun Tino katsoo mua meidän pienen, kiikkerän keittiöpöydän ylitse ja sen vihreät silmät säkenöi, mä tiedän, että ne on väärässä. Ne ei ehkä tiedä omasta elämästään paljon paskaakaan, mutta me tiedetään edes jotain, sen tärkeimmän. Eikä muusta tarvitse kantaa huolta, paitsi niistä jutuista, joita en saa karistettua, vaikka kuinka yritän.


When oblivion is calling out your name
You always take it further than I ever can


Tino ei kanna huolta asioista kuten mä. En voi sille mitään, mutta kyllä elämässä on yhtä ja toista, mikä ei anna rauhaa, jota täytyy murehtia ja jauhaa. Edes Tinon paljas, lämmin keho mun ympärillä ei paranna mua siitä ahdistuksesta, johon sairastuin teininä enkä koskaan parantunut ennalleni. Olen stressimonsteri, jolta Tino pahimpina viikkoina piilottaa kahvinpurut ja joka kiemurtelee öisin niin, että putoaa sängystä. Aina on kuitenkin Tino, joka silittää, rauhoittaa ja purkaa paineita taitavin kosketuksin, kun kaikki tuntuu kaatuvan päälle, mutta se onkin aina ollut parempi unohtamaan ja jättämään asiat omaan arvoonsa. Osaisinpa mäkin. On Tinollakin huonot päivänsä, jolloin se ravaa levottomasti ympäriinsä, raivoaa koko maailmaa ja mököttää. Paras tapa on antaa Tino päästää kaikki paha ulos omalla tahdilla. Lopulta se tulee takaisin, pyytää päästä kainaloon ja sanoo rakastavansa. Suukottelen sen tyynnyksiin ja sanon, että kaikki on hyvin. Me hymyillään toisillemme, ja kohta jo lentää läppä, onnellinen nauru ja me keksitään jotakin älytöntä.

Juna heilahtaa ja Tino avaa ynähtäen silmänsä. Elämä syttyy sen silmiin ja kasvot nuorenevat sekunnissa sen viisi vuotta. Se löytää mun katseellaan ja voisin lyyhistyä onnesta, kun näen Tinon katsovan mua tuolla tavalla. Ketään muuta se ei ikinä katso samalla tavalla kuin mua.

”Jätkä tuijottaa”, se mutisee ja mä virnistän. ”Pitäisikö huolestua?”

”Tässä mietin, että miltähän mahdat näyttää vanhana kurppana”, tuumailen poikaystävälleni, joka nauraa ja herää kokonaan.

”On sullakin fantasiat”, Tino tuhahtaa ja tyrkkään sitä, vaikka nauran jo itsekin. ”Joko ollaan Jyväskylässä?”

”Neljäkymmentä minuuttia”, vastaan ja Tino lysähtää takaisin penkkiinsä. ”Miltä tuntuu mennä kotiin?”

”Ihan sairaan oudolta”, Tino sanoo ja musta tuntuu tismalleen samalta. ”Niinku, kun on asunut siellä melkein koko elämänsä, mutta nyt sinne tulee vaan käymään eikä se tunnu enää samalta. Se ei ole enää se sama koti, vaikka silti on, koska porukat on siellä. Ihan hämärää.”

”Mutta silti koti”, muistutan. Tino kohauttaa olkiaan. Mun uteliaisuus herää. ”Eikö sitten ole?”

”No on, mutta eri tavalla. Se on lapsuudenkoti. Mun koti on nykyään se meidän piskuinen kaksio, missä asun sun kanssa”, Tino sanoo ja sen silmät menee sirrilleen, kun se hymyilee niin leveästi. Päädyn halaamaan sitä eli oikeastaan kaatumaan sen syliin ja Tino pitelee mua hykerrellen.

”Kai mulla on niissä sun vanhusmielikuvissa isot kakkulat ja istun kiikkustuolissa viltti sylissä? Oon aina halunnut olla sellainen perinteinen höppänäpappa”, Tino sanoo ja mä oon tikahtua sitä vasten, kun nauran niin kovaa.

”Sä voit olla mitä sä ikinä haluat”, kerron rauhoituttuani ja hyväilen sen leukaa. ”Kunhan oot mun kanssa.”

”Kyllähän jonkun pitää auttaa mut siitä kiikkustuolista ylöskin”, Tino vastaa kujeileva pilke kauniissa vaaleankeväänvihreissä silmissään.

”Mielelläni”, hymähdän ja saan palkinnoksi suudelman, syvän ja rakastavan ja upotan sormeni tuttuun tapaan sen ylikasvaneisiin hiuksiin ja rakastan takaisin, nyt nuorena ja vahvana, ja toivon mukaan myös vanhana ja ryppyisenä, jolloin ikävätkään asiat eivät enää painaisi mieltä.
« Viimeksi muokattu: 14.11.2015 15:18:54 kirjoittanut Sokerisiipi »

Kaapo

  • Vieras
Rairairai, moikkamoi. Oon puurtanut sormet jäässä (asuntola pliis, yritä edes) kouluhommia ja siinä sivussa nanoa ja pakko vähän raksuttaa siuta koska huomasin tämän niin loistavaan aikaan. c: Hengähdystauko on ihan paikallaan, huh.

Olin niin onnellinen, että valitsit ton Bastillen levyn koska a) Bastille b) odotan innolla, mitä saat aikaan esim. Laura Palmerista. c: Suuri Bastille-fani täällä siis hei! Pakko muuten myös mainita, että Kyväsjylä/Jyväksylä/Jykylä aiheuttaa miussa pientä tärräämistä, vaikka paikka ei silleen ole tuttu, niin aikoinaan kuljettiin siitä ohi kahdeksasta kahteentoista kertaan vuodessa ja se oli aina puoliväli mummulaan ja voin kertoa, et Jykylän joku Shelli on hyvinkin tuttu. :D (Plus hei, miun Joonatan asui Korpilahdella :------D melkeen nää on siis naapureita)

NO SITTEN, asiaan. Matkustaminen on niin kakkaa (t. pari kertaa vuodessa yöjunailua parhaimmillaan se 11h putkeen)  ja jo toinen lause aiheutti sellainen oj jfc i feel you -tunteen (ifeelyoutunnemitä).
Lainaus
En halua, että se vakavoituu liikaa ja pukeutuu vastuullisuuden ja velvollisuuden tiukkaan pukuun, jossa kravatti kuristaa kurkkua ja kädenpuristuksen pitää olla miehekkään jämäkkä.
Just joo, itken vähän verta, kun olen kirjoittanut tässä muutaman päivän sellaista shittiä. :D Helvetin hieno, en kestä.

Nää siun E-pojat on välillä niin samanlaisia miun kanssa. Pystyn kyllä hyvinkin samaistumaan tuohon stressimonsteriin, huhhuh. oispa hirveen kivaa kun välillä ei tarvis menettää yöuniaan milloin minkin typeryyden takia. :D Mutta sitten taas toisaalta, Eelilla on Tino ja voi herranjumala mitä ällösiirappia. :---D Not complaining buuuut... Piskuinen kaksio, hihihii.

Jeejee, jos jäi epäselväksi, niin tykkäsin tästä. :---D koskapa mie en tykkäisi söpöilystä ja Eelistä ja Tinosta? Niinpä. Mutta tbh jos en ois tiennyt mikä Bastillen kappale on kysymyksessä, oisin veikannut Laughter Linesia. Nojaa.

Jeejee, kiitos taas tästä söpöilystä, menen nyt takaisin itkemään omaa yksinäisyyttäni.

- Kaapo

Hilla

  • ***
  • Viestejä: 840
Kuvailusi junassa nukkumisesta osui naulan kantaan. Juuri tuollaista se on ja vitsit, näky junan ikkunassa omasta kurjasta matkustajaminästä ei koskaan ole hehkeä. Matkustaminen on kuin paino, joka vetää ihon kurtuille ja suunpielet liian kauaksi hymystä.

Se on tosirakkautta, kun vain ajattelee tai katsoo rakkaintaan ja lämmin tunne valtaa sisimmän. Ihana huuma. Hurmaavaa ajatella, että miehillä on yhteinen koti, jossa ei enää tarvitse ajatella muita talouden jäseniä, vaan ainoastaan toinen toistaan.

Kiitos, tästä tuli hyvä mieli!

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 085
Kaapo: Sustahan paljastuu kaikkea yllättävää. Eka PJ ja nyt Bastille, jestas sentään :--D Itse en varsinaisesti fanita bändejä yms. mutta Bastille oli tyyliin ainoa, josta saatoin kuvitella kirjoittaa jokaisesta kappaleesta jotakin, mutta onhan se kyllä hyvä bändikin, ei sillä. Haha, lisää yhtäläisyyksiä meidän hahmoille :D Itekin matkustan paljon junalla, kun menen Helsinki-Jyväskylä väliä melkoisen useamman kerran kuukaudessa, joten ei ollut mitään vaikeuksia kuvitella poitsuja junaan ja hyvä että filis välittyi sinnekin, koska junat... no joo, tykkään niistä kuiteski enemmän kuin busseista, vaikka VR onkin mitä on.

No mun fluffy on melkeen aina ällönmakeilusiirappia XD nikki itsessään on jo varoitus hampaille ja verensokerille :D No, mä vähän otin vapauksia ko. biisin kanssa ja keskityin enempi siihen vanhenemiseen kuin unohdukseen, joka oli biisin nimenä, eheh :'D Laughter lines on tosiaan tosi samantyyppinen ja ehkä olisi teemaltaankin sopinut paremmin tähän MUTTA taiteilijan vapaus ja niin edelleen ;D Kiitos hurjasti kommentista! ♥

takkuinen: Jees, tosi on. Matkustaminen on stressaavaa, huh :-\ Tosirakkautta, indeed ^^ Kiitos kommentista!

Ripple

  • ***
  • Viestejä: 717
Ooo-i! Taas mä päädyin ihmettelemään kesken tekstin, että miten hiton taitava sä olet kirjoittamaan, oikeasti! Mä niin lumoudun sun kuvailutaidoista :) Tässä välissä kun on ehtinyt lukea kaikenlaista, enemmän ja vähemmän hyvää materiaalia, ja omaa tekstiä vähän liikaa ja näin, niin tämä sun sanelus vaan on niin ihanaa luettavaa taas vaihteeksi. Rakastan sua ehkä vähän, mutta täytyy sanoa että rakastan vielä enemmän Eeliä ja Tinoa  ;)

Ja siis tämä pätkähän oli aivan ihana. Eelin ajatukset oli todella kauniita eikä siinä auttanut lukijan kun venyttää poskilihaksia mahdollisimman paljon kohti aurinkoa! Yhtä hymyä vaan siis tätä lukiessa. Mä voisin lainata koko tekstin, mutta se veisi niin kauhiasti tilaa, että tyydyn vain tähän kohtaan, joka oli ihanista ihanin:

Lainaus
Mä rakastan sitä koko keholla ja sielullani eikä mikään puoli, edes ne ärsyttävimmät, Tinosta saa karkotettua mua pois. Me ollaan kuin yksi sama ihminen kahdessa eri ruumiissa, toistemme tosirakkaudet, match made in heaven, sun muuta kliseistä paskaa. Tinon kohdalla se vaan on totta. En voisi ikinä olla onnellinen ja kokonainen ilman sitä. Onneksi mun ei tarvitsekaan olla. Olisi niin vitun ankeaa olla ilman sitä, etten kestä ees ajatella.
<3

Lainaus
”Ihan sairaan oudolta”, Tino sanoo ja musta tuntuu tismalleen samalta. ”Niinku, kun on asunut siellä melkein koko elämänsä, mutta nyt sinne tulee vaan käymään eikä se tunnu enää samalta. Se ei ole enää se sama koti, vaikka silti on, koska porukat on siellä. Ihan hämärää.”
Tiedän tunteen. Kotoa muutosta on jo, ööh, yli 6 vuotta, mutta silti tää kohta jotenkin aiheutti semmoisen melankolisen kolahduksen vatsassa. Sniif.

Lainaus
”Kyllähän jonkun mun pitää auttaa mut siitä kiikkustuolista ylöskin”
Tässä on jotain hassusti? "mun" liikaa tjn?

Lainaus
”No on, mutta eri tavalla. Se on lapsuudenkoti. Mun koti on nykyään se meidän piskuinen kaksio, missä asun sun kanssa”, Tino sanoo ja sen silmät menee sirrilleen, kun se hymyilee niin leveästi. Päädyn halaamaan sitä eli oikeastaan kaatumaan sen syliin ja Tino pitelee mua hykerrellen.
Ah, voi näitä poikia <3 Älä koskaan lopeta näistä kirjoittamista, ethän?  :-*

Kiitos tästä, ja hyvää joulua!
« Viimeksi muokattu: 11.12.2014 00:04:35 kirjoittanut Ripple »
"Forget the people from the past, there is a reason why they didn't make it to your future."

Turkoosi topaasi

  • ***
  • Viestejä: 36
Joo-o, nyt mä en tiedä mitä oikein sanoisin. Tämä on kuitenkin mahtava ficci ja pidin kovasti tavasta, jolla kuvailit Eelin ajatuksia. Vaikea ajatella, että pojat ovat jo kaksikymppisiä, huh huh! Jotenkin heidät ajattelee sellaisina noin 18-vuotiaina. Sitten Eeli ajattelee vielä Tinoa kolmekymppisenä ja minulla menee plasmat sekaisin heidän ikänsä suhteen. :D Puhumattakaan siitä kiikkustuolista. Söpöpä, että Eeli yhä punastelee. <3

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 085
Ripple: Awww, voi kiitos! ^^ Eeli ja Tino ovat aika rakastettavia ja heistä on aina mukava kirjoittaa (en ole aikeissa ihan lähiaikoina lopettaa :D) Kun tätä kirjoitin, kotoa muutto oli mulle itselleni tosi ajankohtainen teema ja vähän kanavoin omia fiiliksiäni poikieni kautta. Sehän on aivan omanlainen tunteensa :> Joo, siellä oli hassukainen typo! Kiitos sen nostamisesta. Nyt on korjattu :) Kiitos kommentista!

Turkoosi topaasi: Tämä on yksi omistakin suosikeistani ^^ Niinpä! Välillä mäkin ajattelen niitä vaan ikiteineinä, mutta suurimmalti osalti hyvä, että ne ikääntyy. En jaksais sitä teineilyä ikuisesti :D Eeli on yks punasteleva idiootti <3 Kiitos kommentista!