Kirjoittaja Aihe: Kaapro | S | (Petri Tammisen tyylillä)  (Luettu 2609 kertaa)

creep

  • ***
  • Viestejä: 418
Kaapro | S | (Petri Tammisen tyylillä)
« : 14.05.2012 00:40:11 »
Title: Kaapro
Author: creep
Rating: S
Genre: ööööö
Pairing: osaatte varmaan veikata :')
Disclaimer: Minu pojat
Summary: Noel oli aina lähettyvillä.

A/N: Löysinpä tän yks päivä, kun selasin mun äikän luovan kirjottamisen kurssin tuotoksia. Tuumasin, että nyt kun oon jakanut ihan kivasti Kaapron ja Noelin tarinaa, niin miksen tätäkin jakais. Kun tuolla kurssilla tän tein, oli aiheena kirjottaa samaan tapaan ja tyyliin, jolla Petri Tamminen on kirjoittanut Elämiä-novellikokoelmassaan. Eli ihan tarkotuksella tää on tällanen yks köntti. Itse en koe, että olisin onnistunu kovin hyvin tän suhteen, sillon kun tän marraskuussa 2010 tekasin, mutta jälkeenpäin lukiessa hymyilytti.  :)


Kaapron äiti näytti väsyneeltä. Kaapro kiskoi pikkusiskoja hiuksista. Kaapro istui eteisessä odottamassa isää. Posti tuli. Isä ei. Noel oli aina lähettyvillä. Kaapro nuokkui pulpettia vasten. Noel töni häntä hereille. Kaapro löi Noelia kirjalla. Opettaja antoi lapun tuliaisiksi. Kaapro teki siitä lennokin. Kaapro ei tullut yöksi kotiin. Kaaproa seurasivat aina hämähäkkiripset. Kaapro virnisteli. Aamulla Kaapron suussa oli vieraita hiuksia. Kaaproa kadutti. ”Mutta mä rakastan sua!” Kaapro ei koskaan ymmärtänyt. Terveystiedon tunnilla Kaapro kuunteli. Ja säikähti. Noel puisteli päätään. Tuli mukaan testeihin. Kaaproa nauratti lääkärin kulmakarvat. Lääkäri huokaisi. Ei naurattanut enää. Ei hämähäkkiripsiä. Ei hihitystä. Ei valoja melua. Ei mitään. Kaapro alkoi lukea terveystietoa. Noel oli lähettyvillä koko ajan. Kaapro oli yön Noelin luona. Jälkitesteissä Kaapro hymyili. Ei muistanut hämähäkkiripsiä. Noel nauroi. Kaapron avainnippuun tuli uusi avain. Hihitys ja hämähäkkiripset palasivat. Kaapro meni kotiin. Aamuisin Kaapron suussa oli hiuksia. Ei kaduttanut. Noel oli aina lähellä.
« Viimeksi muokattu: 14.05.2012 15:21:22 kirjoittanut creep »
i'm just a painting that's still wet, if you touch me i'll be smeared

Haruka

  • Taskukokoinen
  • ***
  • Viestejä: 1 111
  • Ava by mustapisara
    • Mietteitä musiikista
Vs: Kaapro | S | (Petri Tammisen tyylillä)
« Vastaus #1 : 14.05.2012 09:27:31 »
Mä muistan lukeneeni joskus lukion aikana yhden näistä sun mainitsemista novelleista, taisi olla nimeltään "Perttu" tai jotain.
Tää oli mukavan lyhyt ja kivaa luettavaa. Mun on pitänyt jo hetken aikaa lukea näistä sun pojistas pidempääkin tekstiä, mut se on jostain kumman syystä jäänyt, kun mulla on ollut muita projekteja.

Molemmat pojat on tässä todella suloisia lukiolaispoikia, Noel huolehtii ja Kaapro vaan mennä viipottaa eteenpäin, mutta vaistoaa, ettei ole yksin. Ja btw, molemmilla on tosi kivat nimet, vaikka Noel tuntuukin olevan se yleisempi :) Kirjoitinpa itsekin joskus Noel-nimisestä pojasta tarinaa.

Yhden virheen sieltä bongailin...

Lainaus
Tuli mukaan teisteihin

Tuolta lihavoidusta sanasta ylimääräinen i-kirjain pois.

Tää piti ainakin mua hyvin otteessaan tää lyhyt novellinpalanen (vai pitäisikö tätä kutsua raapaleeksi, mikäli tää täyttää sen 100 sanaa?)
Kiitos!

-Haruka

creep

  • ***
  • Viestejä: 418
Vs: Kaapro | S | (Petri Tammisen tyylillä)
« Vastaus #2 : 14.05.2012 15:21:02 »
Haruka: Mulla on (...tai siis oli) yks äikän ope, joka on luetuttanut ton Pertun niin monesti, että hyvä kun ei ulkoo muista.  :D

Ja jep, näin näiden poikien homma tuntuu toimivan: Kaapro viipottelee menemään ja Noel huolehtii. :') Mut alkaa tuntuu, että mitä kauemmin noi yhessä on, sen enemmän alkaa tää systeemi mennä näillä päinvastoin. : DD

Aajee, nimikehuja! Itelle nimet tuottaa aina päänvaivaa, mutta näille pojille ne vaan pomppas mieleen ja heti oli ihan selema, että Noel ja Kaapro ne on, ei ne voi muuta ollakaan. Ollappa kaikkien hahmojen kanssa näin helppoa...

Ääääk, typoooorhjgk. Pitääki korjata toi samantien, kiitos bongailusta!

Pitipä vallan kattoo, 143 sanaa tässä on. Ei ihan raapale, muttei ihan tuplaraapalekkään... vai onko se sanamäärä niin tarkka seikka? Itseasiassa en oo varma. D:

Mutmut ihanaa, että pidit ja kiitosta kommentista. Ja superuberkivaa, että oot meinannu mun pojista enemmänki lukea, arvostan huimasti, jos pystyt joskus näille aikaas uhraamaan. :')
i'm just a painting that's still wet, if you touch me i'll be smeared

Bhh

  • ***
  • Viestejä: 21
Vs: Kaapro | S | (Petri Tammisen tyylillä)
« Vastaus #3 : 18.07.2012 20:59:56 »
Joo oon sitte lukenu kaikki siu Kaaprot ja Noelit vissii. Onkoha tulossa lissää heistä?
Tässä vaikka periaatteessa töksähtelevästi nii silti ei, kirjotettu. Toimivaa on, selvästi tarkotuksellista. :)

creep

  • ***
  • Viestejä: 418
Vs: Kaapro | S | (Petri Tammisen tyylillä)
« Vastaus #4 : 18.07.2012 22:52:46 »
Bhh: Hee, hienoa, että oot uhrannu aikaas mun pojille. :D Ja joo, onha tää ehkä vähän tökstöks, koska Petri Tamminen on omassa tyylissään huomattavasti parempi ja sille on varmaan sit syykin, miks ei kannata matkia. :'D Muutta juu. Lisää on tulossa kyllä, ensi kuun vannon pyhittäväni uudelle pitkälle tarinalle näistä. Se onki sitten toinen juttu, millon saan valmiiks+julkastua... :'d Nomut, kiitosta kommentista. ^^
i'm just a painting that's still wet, if you touch me i'll be smeared

Ferope

  • ***
  • Viestejä: 162
Vs: Kaapro | S | (Petri Tammisen tyylillä)
« Vastaus #5 : 24.08.2012 06:57:41 »
En ole koskaan aiemmin lukenut Petri Tammisen teoksia, mutta jotenkin Kaapro kuulosti hyvältä, vaikka jotenkin hassusti istui minulle.Tykkäsin kuinka Kaapron elämässä olevia tärkeitä asioita mainittiin tässä nopeina väläyksinä. Oli hauskaa muistella tarinaa jokaisen lauseen takana.

Lainaus
Posti tuli. Isä ei.
Jotenkin murskaavan oloinen lause, tuli oikeasti huono mieli tästä. Hienosti kirjoitettu.

Lainaus
Kaaproa nauratti lääkärin kulmakarvat.
Bushy-brow äijä ♥

Lainaus
Ei kaduttanut. Noel oli aina lähellä.
Aamen.

Vaikka sanoitkin, että kirjoitit vuonna 2010, minusta tämä oli erittäin hyvä. Nousi myös hymy huulille lukiessa. Kaapro on sen verran vähemmän kompleksi henkilö kuin Noel, joten tämä kirjoitustyyli sopii hänen elämänsä kuvailuun.

~Sitris
People go in one end, and meat comes out the other.

creep

  • ***
  • Viestejä: 418
Vs: Kaapro | S | (Petri Tammisen tyylillä)
« Vastaus #6 : 24.08.2012 12:36:53 »
Sitruunatee: Vooi, hymyilyttää, joku muistaa bushy brow-äijän! :,D Ja nyt kun sanoit, niin... totta tosiaan, Kaaproa ajatellen tää tyyli kyllä sopii, joten ehkä siks just valitsin hahmoks tähän just Kaapron, enkä Noelia. Munki mielestä tää on kyl sinänsä kiva, että tässä just tulee kivasti näit flashbäkkejä. :D

Kivaa, että tää sai sut hymyileen, my job here is done tai jotain. creep kiittää ja kumartaa.
i'm just a painting that's still wet, if you touch me i'll be smeared