Kirjoittaja Aihe: Kasvi, S, angst, puolitoistaraapale  (Luettu 1856 kertaa)

Seidig

  • prinsessa
  • ***
  • Viestejä: 338
Kasvi, S, angst, puolitoistaraapale
« : 10.09.2013 14:38:31 »
Nimi: Kasvi
Kirjoittaja: Seidig
Beta: -
Paritus: Paritukseton
Genre: Drama, angst
Fandom: Originaali
Ikäraja: S   
Varoitukset:
Disclaimer: Omistan hahmot ja juonen.
Summary: Hän on kasvi, sanoo lääkäri ja yrittää suostutella hänen vanhempiaan turhan hoidon lopettamiseen.
A/N: En kyllä tiiä, miten tällasen päädyin kirjoittamaan. Ehkä se, etten ymmärrä tuollaisia vanhempia niin kuin tässä, mutta joo. Ei ole mun parhaimmistoa, pakko myöntää.
Kommentit ovat varsin suotavia.  <3

KASVI

Hän ei elä.

Minä näen sen, hän saattaa ehkä hengittää, hänen rintakehänsä saattaa kohoilla ja jos painaa sormen hänen kylmälle suulleen, saattaa tuntea henkäyksen ihoaan vasten.
Mutta se on elotonta, luonnotonta, hän on niin kalpea ja kuolleen näköinen.

Johdot ovat ne, mitkä hengittävät hänen puolestaan. Johdot ja lääkkeet saavat hänen sydämensä väkisin pumppaamaan verta.

”Hän toipuu kyllä!” hänen äitinsä kirkuu ja minä peitän korvani käsilläni. Pelko loistaa hänen äänensä takaa, hän tietää valehtelevansa itselleen, hän ei uskalla uskoa itsestäänselvyyttä.

Hän on kasvi, sanoo lääkäri ja yrittää suostutella hänen vanhempiaan turhan hoidon lopettamiseen. ”Miten sinä saatat”, hänen äitinsä kirkuu taas. ”Hän on elävä ihminen, hän on minun tyttäreni!”

Minä puristan hänen kättään, hieron peukalollani hänen kämmenselkäänsä, eikä hän purista takaisin. Hänen sormensa ovat veltot ja kuolleet.

Minä peitän korvani hänen äitinsä huudolta ja nyyhkytykseltä ja totuuden kieltämiseltä ja hänen isänsä äänettömältä hyväksynnältä, ja rukoilen hänen puolestaan, että hän saisi jo mennä.
eilen vielä päätin elää ilman sua
x x

AngelWithAShotgun

  • ***
  • Viestejä: 14
Vs: Kasvi, S, angst, puolitoistaraapale
« Vastaus #1 : 16.11.2013 00:47:05 »
Tämäki on tosi kiva, ja aika jännä kun jäi tavallaan pimentoon kuka tää ns. 'tekijä' oli.

Iloinen Sipuli

  • Potterhead forever
  • ***
  • Viestejä: 435
  • Olen jälleen takaisin!
Vs: Kasvi, S, angst, puolitoistaraapale
« Vastaus #2 : 22.02.2014 23:13:17 »
Hmmm, varsin mielenkiintoinen aihe tekstille!

Tämähän on vaikea eettinen kysymys, että mikä tavallaan lasketaan elämiseksi, missä vaiheessa ihminen on ihminen, ja missä vaiheessa vain "kasvi". Voi olla helppoa kertomuksen äidin mukaan todeta jonkun elävän siksi, että hänen elintoimintonsa ovat käynnissä, mutta eri asia mitä elämää se sellainen on. "Hän ei elä" on radikaali ja kantaaottava aloitus tälle, kertojahahmon mieliide on varsin uskottava ja ymmärrettävä. Hän on kasvi, se on loistava vertauskuva.

Lainaus
Johdot ovat ne, mitkä hengittävät hänen puolestaan. Johdot ja lääkkeet saavat hänen sydämensä väkisin pumppaamaan verta.

Tämä oli tunteita herättävä kohta, hyvin totuudenmukainen, valitettavasti noinhan asiat olivat.

Mielenkiintoista eettistä pohdiskelua, hyvin kirjoitettu, eikä virheitäkään löytynyt! Kiitos!

-Iloinen Sipuli
Fanfiction: all the stories live forever

Welcome to the Island - there's no coming back (Ei hätää, tämä ficci tullaan kirjoittamaan valmiiksi!)