Kirjoittaja Aihe: Tervetullut syliin | S, femmefiklet  (Luettu 2027 kertaa)

Räntsäke

  • Vieras
Tervetullut syliin | S, femmefiklet
« : 28.07.2016 21:31:42 »
Nimi: Tervetullut syliin
Kirjoittaja: Ränts
Ikäraja: S
Paritus: Kaisa/Sussu
Haasteet: Femme 5, Fluffy10, Kaiken maailman fiklettejä (Pohjoinen ja kylmyys)

A/N: Synttärionnittelut Sanderralle! : > Täytynee myös kiittää tässä kohti repaa, joka vilkaisi tämän läpi ennen julkaisua.



Tervetullut syliin



Pakkasmittari oli laskenut jo lähemmäs kolmeakymmentä, mutta tarpeeksi kovien löylyjen jälkeen pystyin jäähdyttelemään itseäni saunan ja wc-tilojen välisellä laudoituksella. Syötteen vaunualueella ei tänä viikonloppuna ollut montaa ihmistä, eikä se muutenkaan ollut kummallista, jos joku piipahti pelkkään pyyhkeeseen kietoutuneena ulos vähän vilvoittelemaan. Sain aivan rauhassa nojailla seinään ja tuprutella tupakkaa. Savu sekoittui hengityksestä ja kuumasta ihosta lähteviin huuruihin, mutta puhaltamani savurenkaat sentään erottuivat. Olin oppinut tekemään niitä vasta tämän talven aikana.

Oli hiljainen myöhäisilta. Kodan ikkunoista näkyi tulen kajo, parin asuntovaunun ikkunoista valot, mutta kukaan ei liikkunut ulkosalla. Pakkanen oli tietysti ajanut jokaisen täysijärkisen ihmisen sisätiloihin. Se oli tavallaan sääli, sillä minusta täällä oli nyt uskomattoman kaunista. Hankea oli paksusti, korkeiden kuusten oksat olivat lumen peitossa ja pimeys toi tähdet esiin. Ja niitä oli koko taivaankansi täynnä!

Tupakka oli puolivälissä, kun aloin vapista kylmästä. Näin kovat pakkaset viilensivät vähän liiankin tehokkaasti saunan jälkeen. Pitkistä hiuksistani karanneet tummat suortuvat, jotka laskeutuivat loivina kiharoina rinnoilleni, olivat jo jäätyneet muotoonsa. Olisin oikein mielelläni jäänyt vielä vähäksi aikaa ihailemaan tähtitaivasta ja ohuenohutta kuunsirppiä, mutta kylmyys alkoi tehdä jo kipeää. Sormeni vapisivat, kun kumarruin tumppaamaan tupakan tuhkakuppiin, ja sitten piti vielä yrittää näppäillä ovikoodi. Voi, toivottavasti numeronäppäimet toimisivat! Olisi kamalaa jäädä lukkojen taakse ulos.

Yksi… seitsemän… kaksi… Jokaista sai painaa pitkään, ennen kuin piippasi. Ja sitten kahdeksan. Jes! Sain oven auki, yksikään numero ei ollut jäätynyt. Pujahdin äkkiä sisään, vetäisin oven kiinni ja huoahdin helpotuksesta. Minua ei vielä lakannut palelemasta, mutta olipahan vähän lämpimämpi.

”Hui kamala, mikä pakkanen!” huudahdin, kun suljin pukuhuoneen oven. ”Miks mun pitää olla nikotiiniriippuvainen?”

”Niinhän sitä sanotaan, että ei ne lappalaiset tupakoitsijat mihinkään keuhkosyöpään kuole”, Sussu hymähti penkiltä. ”Ne jäätyy parvekkeelle.”

”Eikä me olla edes Lapissa nyt, vaan Pudasjärvellä”, sanoin.

”Joo, on niitä pakkasia näköjään täällä etelässäki”, Sussu totesi, nousi ylös ja vetäisi keltaisen froteepyyhkeen ympäriltään. ”Tuu kulta, mennään saunaan lämmitteleen. Näytät niin kurjalta, ku palelet.”

Olisin mielelläni pitänyt pyyhkeen vielä ympärilläni, mutta purin hammasta ja nakkasin sen penkille omalle paikalleni. Tartuin Sussua kädestä ja annoin hänen johdattaa minut saunan ihanaan lämpöön.

Näin rauhallisena viikonloppuna saimme saunoa ihan kahdestaan. Käperryimme perimmäiseen nurkkaan aivan kiinni toisiimme, minä Sussun syliin, ja pistimme kiukaan laulamaan. Saunassa oli hämärää, emme olleet sytyttäneet valoja suihkuhuoneeseenkaan. Painoin pääni Sussun olkapäälle, nuuhkin hänen punaisista kiharoistaan lähtevää kukkaistuoksua ja painoin sitten huuleni hänen niskaansa. Sussu rutisti minut tiukemmin syliinsä. Rakastin olla tällä lailla hänen lähellään. Onneksi olin aina yhtä tervetullut Susannan viereen, vaikka haiskahdinkin vähän tupakalta.

”Saataiskohan me olla illalla kahestaan nuotion äärellä?” kuiskasin, kun löylyt alkoivat vähitellen hiipua.

”Jos mennään tarpeeksi myöhään, niin ehkä”, Sussu vastasi. ”Tiiäkkö Kaisa, mä oon niin kaivannu tätä, että saadaan olla vaan näin rauhassa kahestaan. Rovaniemellä ei koskaan muka kerkiä… Nyt meillä on sit koko ilta aikaa vaan lojua ja olla kahestaan.”

”Parhautta. Joko mä saan suudella sua?”

”Mikset sais?”

”Noku mä kävin äsken tupakalla…”

”Niinku mä nyt siihen kuolisin”, Sussu sanoi.

Eikä se häirinnyt tasan ketään, vaikka olimme julkisessa saunassa. Saimme suudella ihan kaikessa rauhassa, keskeytyksettä.

Tätä me olimme tarvinneet.


« Viimeksi muokattu: 07.12.2016 20:52:23 kirjoittanut Ränts »

Sanderra

  • ***
  • Viestejä: 212
  • Höpsistä töppöseen
Vs: Tervetullut syliin | S, fiklet
« Vastaus #1 : 31.07.2016 15:16:41 »
Voi apua, miten ihana! Ja suuret kiitokset tietenkin tästä heti alkuun.  :-*

Luin tämän tosiaan jo aikaisemmin mutta vasta nyt pääsin kommentoimaan, että tämä on todellakin noteerattu ja tähän ihastuttu täysin. Siis. Teksti vei kyllä täysin kotimaisemiin, yllätyin iloisesti kun tajusin, että hei, tässähän liikutaan ihan kotikulmilla.  :D
Maiseman kuvauksesta tuli ihan talvifiilis, ja savurenkaat ja tähtitaivas ja pakkasilmassa vilvoittelu olivat kaikki hyvin todenmukaisesti kuvattuja, ai että!
Tytöt olivat myös suloisia söpöstellessään saunan lämmössä.  :)

Lainaus
”Niinhän sitä sanotaan, että ei ne lappalaiset tupakoitsijat mihinkään keuhkosyöpään kuole”, Sussu hymähti penkiltä. ”Ne jäätyy parvekkeelle.”
Tämä on jokusen kerran kuultu sanonta, mutta aina yhtä viihdyttävä mun mielessäni.  :D Sussu oli ihana kuvatessaan paikkaa eteläiseksi, koska itse miellän Pudasjärven aika pohjoiseen kallistuvaksi paikaksi, mutta näkökulmansa kullakin, myös Sussulla.  :)

Kiitos vielä suloisesta tekstistä ja synttärien piristyksestä!   :-*
Emme me peräänny, me etenemme käänteisesti.

Räntsäke

  • Vieras
Vs: Tervetullut syliin | S, fiklet
« Vastaus #2 : 31.07.2016 21:59:25 »
kuuskidi: Kiitti kamalasti kommentista! : > Ja no, en nyt tiiä onko Syötteen asuntovaunualue kovin "eräleiri", mut leirialuetta kuitenkin. Hah, ihana ku tykkäät saunakohtauksista, mustaki on hirveen kiva kirjottaa niitä. ^^ Joku näissä "alastomuutta-ilman seksiä" -koohtauksissa on aina vähän viehättänyt minua. Mut siis aivan älyttömän hieno juttu, jos tuo pakkasyön kuvaus onnistui tyydyttävästi, siihen panostinkin. ja sit sen jälkeen vasta tuli ne ongelmat, ku piti kehitellä jotain muuta sisältöä. : D
Sanderra: Oi että, kiitti kommentista! ^^ Ja kiva kun tykkäsit tästä, vaikka en nyt lähtenytkään niin suoraan topikissa luettelemiesi mieltymysten pohjalta kirjottaan. Joo, uskon että sanonta lappalaisista tupakanpolttajista on tuttu, mut se on aina niin hyvä.. : D Ja se sopi tohon. Kieltämättä mustaki on hassua, että nää puhu Pudasjätvestä etelänä, mut ku he itte on ihan Lapista asti, ni onha se nyt vähä etelämpänä. Riippuu mistä suunnasta kattoo. : >

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 751
Vs: Tervetullut syliin | S, fiklet
« Vastaus #3 : 29.08.2016 02:14:33 »
Olen koettanut kommentoida tätä varmaan jo 35680 kertaa mutta aina jotenkin tuntuu ajatus tökkivän kuten nytkin. Päätin kuitenkin hyvin itsepintaisesti kommentoida tästä vuoden 80:nnen (meniköhän tuo oikein...) kommenttini, joten olen hyvin pahoillani, jos minulle tulee "öö" välejä paljonkin! :---D Mutta femme ja fluffy ei ikinä voi mennä pieleen, eikä mennyt tämäkään! Olin täyttä hattaraa ja piti lukea pari lempikohtaa uusiksikin. <3

Lainaus
”Niinhän sitä sanotaan, että ei ne lappalaiset tupakoitsijat mihinkään keuhkosyöpään kuole”, Sussu hymähti penkiltä. ”Ne jäätyy parvekkeelle.”
Tämä muodostui yhdeksi koko tekstin kohokohdista minulle! <3 Voi että mikä lausahdus! Mistä se on oikein revitty? Heti tulee jotenkin esille näiden kahden henkilöhahmon luonteet. Sussu on rento ja rempseä, sellainen että ei paljoa murehdi ja Kaisa tavallaan vastakohta, vaikka ei kuitenkaan vastakohta. En osaa oikein selittää tämän tarkemmin, mitä yritän epätoivoisesti hakea takaa. :D

Minulla on ihan hirveä pakkasta ja talvea ja pimeää yötä ja tähtitaivasta. Sitä kaikkea! Ja tietenkin olennaisesti liittyy myös lämmittely ja hempeily ja en tiedä, rentoutuminen villasukat jalassa! Joten oli ihan mahtavaa saada lukea tällaista tekstiä, jossa tuli jostain kumman syystä itsellekin mielihalu kääriytyä vielä hieman tiukemmin peiton sisään. Iih oon niin fiiliksissä! Vaikka luulin, että Pudasjärvi on etelässä ja tuollaiset pakkaset olisi aika ihmeen tulosta... hm.

Loppu oli kyllä jotain niiin ihanaa! Haluten kunnioittaa ja noudattaa toisen toiveita ja sitten voi että! Olen niin sydäminä. Haluan lukea näistä tytsyistä lisää, jollei sulla ole jo! Pitääkin käydä tarkistamassa heti. :') Kiitos siis tästä mahtavasta tunnelmointipätkästä, tykkäsin ihan hirveästi! <3

- Syksy

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 4 786
  • Not killing people is really hard.
Vs: Tervetullut syliin | S, fiklet
« Vastaus #4 : 31.08.2016 17:32:48 »
Femmefluffya! En ookkaan vähään aikaan lukenut tällaista, joten oikeastaan tosi kiva yllätys, että linkkasit just tällaisen tekstin :3 Tän tekstin otsikko ja tuo mihin Kaiken maailman ficlettihaasteeseen tää on osallistunut tuo jo tosi hyvän tunnelman, ja oikeastaan otsikkoa oon jo aiemmin katsellutkin ja miettinyt, että pitäiskö lukea.

Oho, en myöskään vähään aikaan muista lukeneeni minä-kertojalla mitään! Mukavaa vaihtelua siis tämäkin ja kiva nähdä, miten onnistut käyttämään minä-kertojaa. Vaikka mulla on kyllä fiilis, että oon sulta aiemminkin lukenut jotain nimenomaan minä-kertojalla, ja silloin se toimi tosi hyvin.

Hauskaa on se, etten tiedä, missä Pudasjärvi on, mutta jotenkin kuvittelisin, ettei se ihan kovin kaukana Lapin rajasta ole :D Tulee tästä sellainen olo, että nämä tytöt ehkä asuvat jossain aika pitkälläkin Lapissa, ja sitten sanovat "eteläksi" juurikin jossain Lapin rajamailla olevia alueita. Tosi kivasti oot käyttänyt tällaisia öö... perinteisiä? juttuja, joita Lapissa tai siellä päin asuvat ajattelevat ja käyttävät!

Saunakohtaus on tosi suloinen! On söpöä, miten kertoja on tervetullus Susannan viereen, tai syliin, kuten otsikko sanoo, vaikka haisisikin tupakalta. Ja miten Kaisa tuolla tavalla kietoutuu Sussuun ja suukottelee ja ties mitä. Ja erityisen söpöä on jotenkin tuo, miten Kaisa kysyy, että saako suudella Sussua kun on juuri käynyt tupakalla, ja Sussu vastaa, ettei hän siihen kuole. Tosirakkautta! :D Vaikka itse en kyllä voi sietää tupakkaa ollenkaan, enkä varmasti antaisi tehdä noin, mutta tuo tuntuu silti tässä nyt tosi suloiselta.

Kiitos kun linkkasit tän mulle, tää oli just sopiva pieni välipala tähän hetkeen ja oli oikein kiva lukea jotain näin hyväntuulista ja erityisesti rauhallista nyt, kun muuten koko päivä tuntuu olevan kamalaa hösäämistä joka suuntaan.
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."

Räntsäke

  • Vieras
Vs: Tervetullut syliin | S, fiklet
« Vastaus #5 : 06.09.2016 11:26:00 »
Neiti Syksy: Kiitti kommentista! Hah, sanonta lappalaisista tupakanpolttajista on täällä aika käytetty, sitä kuulee välillä, mut siis onhan se aika osuva. : ) Totta kyllä, että pimeissä tähtikirkkaissa talviöissä on puolensa, varsinkin siinä lämmittelyssä ja hempeilyssä. Pitäis tosiaan kirjottaa enemmän näistä kahdesta, kun ensin sais vähän inspiraatiota vaan... Ja siis Pudasjärvi on Oulua satasen kilsaa pohjosempana, ei vielä Lappia, mut ei se silti kyllä kauheen etelässä oo. : >
Lauchuo: Kiitti sullekin kommentista! Hah! Mä selkeesti harjotan jotain alitajuista siedätyshoitoa sulle tän minä-kertojan suhteen, ku oot tainnu pariin kertaan ennenki päätyä mun minä-tarinoita kommentoimaan. : D Onneksi se kuitenkin toimii, et ei sen puoleen oo huono juttu. Ja siis nää naikkoset on Rovaniemeltä, et ei silleen mitenkään älyttömän pohjoisesta Lapista. Kiva, että tää teksti miellytti, olihan tää aika herttaisen sokerinen. : )