Kirjoittaja Aihe: Doctor Who: Kuiskauksia universumien laidoilta (kork. K-11, ficcikokoelma, 17/? päiv. 07.09.)  (Luettu 12760 kertaa)

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
MsMacAvity: Wow. Ensinnäkin täytyy sanoa, että kommenttisi on erittäin järkevä, itse en osaisi kommentoida kokoelmaa, jonne on eksynyt jo useampi ficci. Joten onnistuit minuun verrattuna oikein hyvin. (miksei kukaan muuten ole huomauttanut, että päivityksen päivämäärä on pielessä? blööh)

Hassua, kuinka pidit juuri Murheellisin päivä vuodesta eniten. Itselläni se ei ole kovinkaan ihmeellinen, se tuli pelkästään feelseissä kirjoitettua, haha. Itsehän rakastan Claraa, joka kipuaa hyvin ylhäälle, ehkä jopa kumppanina heti Rosen jälkeen, en ole aivan varma. Kuitenkin, olen iloinen, että onnistuin tuomaan hahmon sinullekin miellyttäväksi.

Kun ei osaa päästää irti on toinen, joka on syntynyt täysin feelseissä. Tuo otsikon toisto-juttu oli muuten oikein hyvä huomio, pakko sanoa näin jälkeenpäin, ettei se tosiaan ollut kaikkein tyylikkäin vaihtoehto.

Mutta kiitoksia kovasti kommentistasi! On aina hauskaa huomata ilahduttaneensa jotakuta, ja voin luvata, että viimeistään ensi viikolla tänne tulee putkahtamaan uutta ficlettiä, kunhan saan itseni vain kirjoittamaan sen!

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Ikäraja: S
Tyylilaji: Ei tässä pahemmin genreä ole, Pikku-Rosen taivaanlohdutusta
Hahmot: Rose (4-vuotias) ja Jackie
A/N: Okei, tämä ei todellakaan ole se teksti, jonka ajattelin tulevan seuraavaksi. Olimme nimittäin pensasmustikoita poimimassa äidin kanssa, kunnes alkoi sataa kaatamalla. Idea lähti sitten autossa rullaamaan, kun siinä hetken pohdiskelin syntyjen syviä. Mittana tekstillä on tuplaraapale. ^^


Ei taivaskaan itkeä saa

”Äiti, miksi taivas itkee?”

Nelivuotias Rose katselee ulos ikkunasta, kun rankkasade piiskaa pihamaata. Maailma näyttää niin synkeän harmaalta, ettei muuta vaihtoehtoa voi olla. Taivas itkee, ja koko maailma saa kokea sen itkun. Voi lohdutonta taivasta, Rosen käy sitä sääliksi.

”Ehkä se on yksinäinen”, Jackie vastaa lempeästi.

Rose miettii hetken aivan hiljaa huulet ja otsa mutrulla. Sitten hän kiiruhtaa eteiseen julistaen, että haluaa mennä ulos. Jackie huokaa, ajattelee tulevaa roiskeiden määrää, mutta kaivaa silti kaapista vaaleanpunaisen kurahaalarin.

”Älä itke, taivas!” Rose huutaa juostessaan ulos takapihalle. Hän kipuaa kiipeilytelineen korkeimmalle kohdalle ollakseen lähempänä, ehkä taivas kuulisi silloin paremmin.
”Minä olen täällä! Sinun ei tarvitse olla yksinäinen!”

Taivas jatkaa sadettaan, mutta Rose ei luovuta. Hän istuutuu kiipeilytelineelle ja katselee ylös, kun kasvot muuttuvat märiksi ja posket alkavat punoittaa.

Lopulta sää selkenee. Taivas on kuullut Rosen huudon ja on iloinen, niin pikkutyttö ainakin uskoo. Hän laskeutuu saappaat lipsuen takaisin maankamaralle.

”Katso äiti, taivas ei ole enää surullinen, koska minä olen sen ystävä!” Rose huutaa äidilleen osoittaen taivaalle rukkasellaan.

”Niinpä. Kiltisti tehty, kultaseni”, Jackie kehuu ja nostaa Rosen syliinsä katsellen taivaalle.
”Ja katsohan, taivas hymyilee sinulle!”

Vielä Rose ei tiedä, mikä sateenkaari todellisuudessa on, mutta uskoo äitinsä sanat. Taivas hymyilee hänelle, vaikka hymy onkin ylösalaisin.

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
No voi awwww! Ihana Rose ja ihana itkuinen taivas, vaikka ylösalaisesta hymystä tulee mieleen vitoskaudelta ne creepyt halkeamat, jotka näytti ylösalaisilta hymyiltä.

Joo, kuten jo awwwittelusta huomasit ja voinet päätellä, tämä oli kovin, kovin suloinen. Jostain syystä koen aina kaikki lapsia käsittelevät tekstit söpöisiksi ja suloisiksi ja awww on lähinnä ainoa mieleen tuleva reaktio.. Pikku-Rose ja vaaleanpunainen kurahaalari saivat hölmistyneen hymyn huulille ja jos tässä olisi ollut vielä Tohtori, niin olisin kuollut söpöydestä! Mutta tämä ei tarvinnut Tohtoria, koska tämä oli täydellinen juuri näin. Kieli oli ihanaa ja lapsi!Rose on ihananihananhellyyttävä ja Jackie ihana <3

Juu, en osaa kommentoida tämän paremmin, mutta tykkäsinrakastuin ja tämä oli söpö!
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Vladdy: Awws, oliko edes yllätys että tulet heti kommentoimaan? <3 No mutta yleensähän lapsia käsittelevät tekstit ovat söpöjä! Mutta joo, olen iloinen, että pidit tästä ja joo, kiitoskiitos! Piristit päivääni ihanasti!

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Awwww tosiaan, minkä ficin kirjotit.  :) Vlad puhuikin täysin mun puolestani, joten mitä tässä vielä pitäisi sanoa? Järkyttävän söpöä.
Lasten filosofiset kysymykset tuossa iässä on upeita. Elämän suuret kysymykset, joita pitäisi ehdottomasti kirjoittaa ylös.
 Rosen ratkaisu pulmaan oli ihana. Vaaleanpunaiset kuravaatteet on tosiaan hymyilyttävä ajatus, eikä Tohtoria olisi edes välttämättä tarvinnut.
”Älä itke, taivas!” Rose huutaa juostessaan ulos takapihalle. Apua, mikä kohta. Awwittelutarve iskee täysillä.
 Suloinen ficci, ja tuo viimeinen kappale oli sopiva lopetus. Sateenkaari sopi kuvaan. Mitään negatiivista en tästä nyt keksi, mutta eihän se haittaa. :) Kiitos!
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Oho, oon unohtanut vastata kommentteihin, hupsis!
ansku1: Aww, kiitoksia kovasti kommentistasi. On aina ilo kuulla tekstinsä onnistuneen, joten kiitoksia kovasti! Lapsien filosofiset kysymykset on kyllä parhautta. <3
MsMacAvity: Hihi, kiitoksia sinullekin kommentistasi! Mä itse olen mieltynyt sirpalemaisuuteen, koska foorumeilla karsastan liian tiivistä tekstiä. Liika on liikaa, totta kai, mutta minun silmääni ei olisi miellyttänyt, jos olisin vähentänyt tyhjiä rivejä. J tuota noin, kiitos kovasti itsellesi!
Tuota noin… kuka haluaa selventää mulle, missä kohtaa Tohtori on läsnä? :D Ihan totta, en ymmärrä. Itse en näe Tohtoria missään, ja Vladdykin sanoi, ettei herraa ole, missä te hänet oikein näette? Koska en tarkoittanut Tohtoria minnekään, halusin vain kirjoittaa Rosesta ja Jackiesta…

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
MsMacAvity: Ahaaaaaa! Aivan aivan, tietenkin! Ymmärrän hyvin pointtisi nyt kun selität sen. Kiitoksia siis tästä oivalluksesta. :D Olin tosiaan ihan häkeltynyt, kun tosiaan ajattelin pelkkää pikku-Rosea ja Jackieta ja sitten ihmiset alkavat selittää Tohtorista että missä oikee on vika.

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Ikäraja: S
Tyylilaji: Höpsöttelydraama
Paritus: Clara/Tohtori (11.)
A/N: Tähän ficlettiin mulla on ollut idea jo melko kauan, mutta nyt vasta sain tämän kirjoitettua. Nauttikaa!


Päähinepulmia

”No, miltä näyttää?” Clara kysyy hypellen konsolihuoneeseen ja pyörähtää kauniin piruetin. Punaisen mekon helmat tuntuvat hämmentävän painavilta ja liikkuminen on omituista, mutta pikkuseikoista huolimatta hän lahjoittaa Tohtorille iloisen hymyn.

”Mitä ihmettä sinulla on päässäsi?” Tohtori huudahtaa eikä näytä kovinkaan ilahtuneelta.

”Hattu, kyllä sinä hatun tunnet”, Clara mutristaa huuliaan ja korjaa hattunsa asentoa, vaikka se onkin tarpeetonta pinnien tähden.
”Mennään!”

Clara syöksyy kohti ovia, jotka sulkevat heidät vielä 1800-luvun Englannilta. Sillä kertaa Tohtori  vakuutti laskeutuneensa aivan oikealle paikkakunnalle ja vieläpä oikeaan vuoteen. Clara on utelias näkemään, ovatko toisen vakuuttelut paikkansa pitäviä. Vaikka ei sillä, että eksyminen niin kamalasti haittaisi, heillähän on koko universumin aika puolellaan.

”Ehei, sinä et lähde minnekään tuon päähineen kanssa!” Tohtori sanoo, ja hänen kätensä tarttuvat Claran hihaan.

”Miksen? Löysin sen vaatehuoneesta, sanoit että saan ottaa mitä tahansa sieltä.”

”Mutta kun tuo on kamala! Lierin varjo saa sinut näyttämään entistä kalpeammalta, etkö huomaa? Katso nyt itseäsi, aivan liian valkoiset posket!”

”1800-luvulla kuuluikin olla valkea iho, muistanet varmaan”, Clara huomauttaa ja on jo aikeissaan kiskaista kätensä pois, mutta Tohtori vetää hänet takaisin konsolipöydän luokse.

”Vien sinut sitten ostoksille! Suoraan hattukauppaan, vuoteen 1856. Eikö kuulostakin hienolta? Ostan sinulle vaikka kymmenen päähinettä, kunhan vain riisut tuon!”

Clara miettii hetken aikaa alahuultaan pikkaisen purren. Tohtorin tarjous kuulostaa ihan tarpeeksi hyvältä hänen korviinsa, kymmenen hattua yhtä vastaan on aina parempi, eihän hän edes välitä hatusta sillä tavalla. Se on vain ainoa, joka näyttää toimivan mekon kanssa. Mustahan toimii aina, vaikka sitten puna-kultaisen asun kera.

”Yksitoista”, Clara näpäyttää juuri kun Tohtori ehtii vetäistä vipua. TARDIS humisee hieman muttei sillä kertaa töyssähtele, mikä on kieltämättä hyvä asia korkokenkiin sonnustautuneelle Claralle.

”Olkoon sitten niin”, Tohtori mutisee korjatessaan rusettiaan, ja Clara astuu hänen edellään kadulle. Se osoittautuu vilkasliikenteiseksi kaduksi, hevosvaunut ajavat ohitse hurjaa vauhtia kuin arvon kyytiläisillä olisi kovakin kiire. Myyjät huutelevat tarjouksiaan toivoen, että pääsisivät eroon tavaroistaan ennen iltaa, hyvään hintaan totta kai. Clara hymyilee hieman ja kääntyy sitten ympäri. Hänen nenänsä edessä kohoaa suuri ja kauniista verhoilusta päätellen hyvätuloinen liike, jonka olisi kaiketi Tohtorin mukaan kuulunut olla hattupuoti.

”Tohtori, ei tuolla myydä päähineitä vaan alusvaatteita”, Clara toteaa. Hänen nenänsä nyrpistyy.

”Oho. No jaa kymmenen metriä pieleen, pahemminkin olisi kieltämättä voinut mennä. Ei sinulla sattuisi olla tarvetta vaikkapa sukkanauhoille?” Tohtori virnistää ojentaen käsivartensa Claralle, joka tarttuu siihen ja nauraa.

Riika

  • ***
  • Viestejä: 171
  • leipää ja sirkushuveja
Voi luoja :---D Hihihiih, eksyin lukemaan tän uusimman ja eka olin vaan et mitä ihmettä se Tohtori nyt yhdestä hatusta raivoaa, ei se niin paha voi olla -- mutta tuo loppu sai kyllä nauramaan aika lujaa. Mitenköhän tuo pitäisi sitten tulkita, oliko rehellinen virhearviointi vai ei... Heh. Tohtorin huoleton suhtautuminen siihen on kyllä hyvin tyypillistä.

Lainaus
Vaikka ei sillä, että eksyminen niin kamalasti haittaisi, heillähän on koko universumin aika puolellaan.
Tää on kiva. Ympäristön kuvaus oli kans kivaa, kun on tuollainen vanha paikka. Hauska raapale kaikkinensa.

Nyt kun ajattelin kommentin jättää niin selailin tässä että mitäs muuta oon täältä lukenut, ja muistan lukeneeni ton toisen Clara/11-raapaleenkin tuolta, Murheellisin päivä vuodessa. Se onkin tunnelmaltaan aivan päinvastainen, mutta aika ihana sekin. Surullinen tietenkin, hurjan surullinen, mutta kaunis myös. Varsinkin tuo uniavaruus, on jo niin nätti sanakin! ♥ Ja Tohtori lohduttamassa Claraa, voin niin nähdä kyllä tuon. Oivoi.

Sitten tuo Ei taivaskaan itkeä saa, oi! Se on suloinen, näin just vähän aikaa sitten pikku-Rosen sarjassa joten näin tuon niin elävänä mielessäni. Lapsista kertominen on aina niin söpöä kun saa just heittäytyä tuollaiseen lapsellisen onnelliseen maailmaan, jossa taivaan voi saada lopettamaan itkunsa kun rupeaa sen ystäväksi. Vilkuilin noita muiden kommenttejakin vähän ja tuo taivas = Tohtori -vertauskuva on kyllä aivan ihana kans, se vaan toimii hurjan hyvin! Eli tää raapale toimii niin kirjallisena kuin vertauskuvallisena, mikä tekee siitä vaan entistä kivemman! Tää oikeestaan on selvästi mun suosikki näistä muutamasta jonka nyt oon lukenut.

Nää on simppeleitä mutta tosi nättejä raapaleita, näissä on kivoja ideoita. Vähän sun Clara ja Eleven tappelee mun omaa käsitystä vastaan, puhetavaltaan lähinnä, kun olen kirjottanut niistä mutta en juurikaan lukenut - mutta se ei tietenkään tarkoita, että nämä olisivat huonoja! Varsinkin Clara on musta oikein osuva, ja onhan Tohtorinkin hassut puheet aivan tohtorimaisia. En tiiä mikä siinä on, ehkä mun on vaan vaikee suhtautua näihin kun oon lukenu niin vähän vielä DW:tä, anteeks kun höpötän tässä :--D Hmm hmm. Mut nää on kivoja, tuun varmasti vielä joskus lukemaan noi Rose/Tohtori-raapaleetkin! Jee.
the universe is big. it's vast and complicated and ridiculous, and sometimes,
very rarely, impossible things just happen and we call them miracles.

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Riika: Tähän kommenttiin on jo ikuisuus sitten pitänyt vastata, mutta niin se vain jäi.
Eräältä kaveriltani kuulin myös vähän samankaltaisen arvion, ei se hattu niin paha voi olla, mutta juuri sen tähden jätin hatun kuvailematta kovin tarkkaan. Jokainen saa siis itse kuvitella hatun millaiseksi tahansa. Toki täytyy muistaa, että emme me ole ainoita, jotka teemme kamalia muotivalintoja. (;
Ah. Claran ja Elevenin puhetavan kanssa olenkin saanut tapella saadakseni hahmot kuulostamaan itseltään! Toki se, että on tottunut ajattelemaan hahmot englantia puhuvina tuottaa omat haasteensa, ja pakko myöntää, että ennen kuin lähdin kunnolla Doctor Who:n suomenkieliseen fanfictioniin tutustumaan, itselläni oli samaa ongelmaa. Hahmojen puhetavat kuulostavat hassuilta ennen kuin niihin tottuu.
Kiitoksia kuitenkin kommentistasi, se teki minut hyvin iloiseksi!

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Taas tulen vähän jäljessä kommentoinnin suhteen, mutta älä kerro sitä kenellekään! Pakollinen ihkutus: on niin ihanaa, kun saa lukea hyviä Doctor Who- ficcejä.
Tässä on nyt kuitenkin vaan kommentoimatta tuo viimeisin, joten tehdään se sitten. Eikä ihkuteta koko päivää vaikka se hauskaa onkin.  :D

Hatut on loistava inspiraation lähde, ja sopiva ainakin Tohtori elevenin kanssa, koska fetsit, stetsonit ja ymmärrät varmaan. Miksei sitten Clarallekin hattua?
”Mitä ihmettä sinulla on päässäsi?” Tohtori huudahtaa Ajattelin, että Claralla on niin hieno hattu, että Tohtori saa kohtauksen, mutta ei se mennytkään ihan niin. Itseänikin jäi mietityttämään mitä hittoa Claralla oli päässään.

Voi ei, tuo lopetus. ;D Alusvaateliike ja eleven on oikeastaan aika hauska yhdistelmä ja voisin sen ihan sarjaankin kuvitella. Toisaalta mulla on hyvä mielikuvitus. Oli hauska ficletti, anteeksi myöhästynyt kommentointi.
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 2 000
  • Clara, my Clara
On tullut näitä aina silloin tällöin luettua, mutta jotenkin kommentoiminen on aina jäänyt (laiskuus on hyve, ei kun hei pahe)vaikka nää on kaikki niin loistavia. Nyt päätin vihdoin, että lukaisenpa ihan alusta asti ja kommentoin jokaista pikku raapaletta ainakin muutamalla sanalla.

Kun ei osaa päästää irti - Oh, meinasin ruveta itkettämään tätä lukiessa. On niin surullista ajatella sitä kuinka Tohtori ja Rose joutuivat eroon toisistaan (onneks Rose lopulta sai oman Tohtorinsa, se lohduttaa paljon).
Mutta joo. Tää oli katkeransuloinen pätkä, josta ei voi olla pitämättä.

Karusellihevosia ja suklaatahroja – Aawws! ^  ^ Aivan äärimmäisen suloista luettavaa! Kaikki oli niin ihanaa, söpöä ja herttaista.
Tykkään tavastasi kuvailla tapahtumia. Tuntui kuin tarina olisi herännyt henkiin ja tapahtumat pystyi näkemään edessään.

Lainaus
Mies näytti normaalia rähjäisemmältä hiukset pörröllään ja takki rutussa.
Tohtori hiukset pörrössä – tavattoman kuumaa. ;)

Lainaus
Kuluneella puupenkillä he istuivat käsikkäin, söivät jäätelöä ja katselivat huvipuiston riemua.
Aaww. Suloinen kohta.

Lainaus
He eivät kuulleet, kuinka naiset mutisivat nuorista vastarakastuneista, juoksivat vain käsikädessä kohti uusia planeettoja ja vuosilukuja.
Suosikkikohtani.  Käsi kädessä muuten kirjoitetaan erilleen.
Voisin lainata muutaman kohdan lisää, mutta jos nyt jätän kuitenkin. Ettei tule ihan pelkkää lainaamista yhdestä kohdasta. On kuitenkin pakko sanoa, että se ranta kohta oli ihana - kun Rose heräsi, kuunteli Tohtorin sydämien pamppailua ja leikki tämän hiuksilla. ^  ^
Tykkäsin ja paljon. Tää sai mut rakastumaan entistä enemmän Tohtori/Roseen.

Murheellisin päivä vuodessa
– Oih! Whouffléa! Olen aina tosi innoissani, kun törmään Whouffléen.
Niin suloista (alan kohta epäilemään vakavasti sitä tosi asiaa, etten osaa sano mitään muuta kuin suloista), kun Tohtori lohdutti painajaisia nähnyttä Claraa. En laittaisi pahaksi itsekään, jos Tohtori tulisi mua lohduttelemaan painajaisten jälkeen…
Ihana raapale ja edelleenkin sun kuvailusi on vain niin mahtavaa. Siitä ei voi olla pitämättä.

Lainaus
Uniavaruuden tähdet eivät olleet enää punaiset Claran palatessa takaisin vaan timantinkirkkaat, ja tuuli oli tyyntynyt kesäiseksi tuulahdukseksi.
Ihan yksinkertaisesti upea lause. Tykkäsin myös paljon Tohtorin rusetin puuttumisen mainitsemisesta ja miten Clara ei huomannut sitä. (Tulee olemaan hiukan outoa, kun(/jos) 12. Tohtorilla ei ole rusettia.)

Appelsiinikukkavaahtoa – Ihan näin ensi alkuun: Aivan kertakaikkisen ihana otsikko. ^   ^
Jotenkin siinä kohtaan, kun Tohtori nojaili vain ovenkarmiin ja tuijotteli vaahtokylvystään nauttivaa Rosea, tuli sellainen olo, että se olisi voinut oikein hyvin olla yksi kohtaus Doctor Whossa.
Olet saanut hahmot pysymään täysin omanlaisinaan (tässä ja kaikissa muissakin pätkissä). Varsinkin kaikki Tohtorin lauseet ovat sellaisia, joita voisi odottaa kuulevansa Tohtorin suusta.

Lainaus
”Ajattelin jo joutuvani odottaa vaahtojen katoamista, kunnes kysyisit!” Tohtori virnisti, ja Rose tähtäsi nauraen kourallisen kokoisen vaahtoammuksen toista kohti. Vaahto varisi lattialle saavuttamatta koskaan kohdettaan mutta sai silti Rosen ja Tohtorin hymyilemään toisilleen, kun he asettuivat yhdessä vaahtomereensä.
Esimerkiksi tuo lause. Se on vain niin tohtorimaista. Muutenkin tuo kohta oli äärimmäisen ihastuttava.

Piirakkaa Rose Tylerin tapaan – Muistan, kun luin tämän kohdan ekaa kertaa. Tuli sellainen olo, että pakko päästä leipomaan omenapiirakkaa. Ja parin päivän päästä sitten leivoinkin, kun ajatus jäi kummittelemaan mieleen.
Ja sitten itse tarinan sisältöön.
Rose oli melkoinen vintiö (hitto, mulla tuli kesken lauseen ajatuskatko ja unohdin totaalisesti, mikä sana mun piti laittaa, joten korvasin sen sitten vintiöllä), kun se päätti kokeilla huomaisiko Tentoo, että sen piirakan palassa olikin päärynää omenan sijasta. Pystyin oikein samastumaan Tentoohin, kun se sylkäisi piirakan palan suustaan ulos tajuttuaan, että siinä oli päärynää, sillä olisin itse tehnyt saman (tosin, siinä olisi pitänyt olla jotain muuta kuin päärynää ja omenaa…). Ja luultavasti olisin myös pyyhkinyt kieltäni paperilla. :D
Oli mukavaa lukea Rosen ja Tentoon yhteisestä elämästä rinnakkaismaailmassa. Hymy nousi huulille lukiessa.

Sudensaalis – Tykkäsin noista pikkuruisista viittauksista Bad Wolfiin. Tykkäsin myös siitä, että tässä pätkässä olit kirjoittanut Tentoosta Johnina Tohtorin sijasta. Jotenkin musta se sopii vaan paremmin niihin tarinoihin, jotka keskittyvät Rosen ja Tentoon rinnakkaismaailman elämään (eipä niin, että laittaisin pahakseni sitä vaikka ihan Tohtorinakin Tentoosta puhuttaisiin). 
Oikein kiva lyhkäinen pätkä. Ihanan arkinen (arkiset jutut vaan jotenkin iskee muhun). Tekisi mieli sanoa jotain muuta tähän pätkään liittyvää, mutta en oikein tiedä, että mitä, joten…

Ei taivaskaan itkeä saa – Tätä ei voinut lukea hymyilemättä. Nelivuotias Rose oli todella, todella suloinen. ^  ^ Ja kaikki se lapsenomaisuus, aawws!
Tuli lukiessa syystä tai toisesta mieleen, että tämä sopisi hyvin johonkin piirrettyyn. Ja sen jälkeen näin tapahtumat silmien edessä piirretyn muodossa…

Lainaus
Vielä Rose ei tiedä, mikä sateenkaari todellisuudessa on, mutta uskoo äitinsä sanat. Taivas hymyilee hänelle, vaikka hymy onkin ylösalaisin.
Suloinen kohta. Ja muutenkin tämä oli äärettömän suloinen luettava. (Enkä todellakaan osaa mitään muuta sanaa käyttää kuin suloista…)
Näistä kaikista ficleteistä tämä nousi toiseksi suosikikseni. 

Päähinepulmia – Tämä on ylivoimaisesti suosikkini näistä kaikista. Siinä on yksinkertaisesti jotain (Whouffléa), joka vain kietoi pauloihinsa.

Lainaus
Vaikka ei sillä, että eksyminen niin kamalasti haittaisi, heillähän on koko universumin aika puolellaan.
Kaunis lause, joka jollain tapaa sisällyttää itseensä (melkein) sen kaiken mistä Doctor Whossa on kyse.
Pidin paljon siitä, miten Tohtori tässä onnistui ensin laskeutumaan ihan oikeaan paikkaan (onhan sen toisinaan pakko onnistua siinä) ja sitten loppupuolella laskeutuminen meni metsään – vaikka vain kymmenen metriä, olisihan se huonomminkin voinut sujua. Ei siinä vaiheessa muuta voinut kuin naurahtaa.
Claran ja Tohtorin välinen kemia oli tässä aistittavissa (ja niin kyllä siinä edellisessäkin Whoufflé-kohdassa). Juuri sellaisena kuin se sarjassakin on.
Piti sanomani jotain muutakin tästä, mutta en nyt saa mieleeni, että mitä. No jaa, taidanpa sitten tyytyä lainaamaan yhden kohdan lisää. 

Lainaus
”Oho. No jaa kymmenen metriä pieleen, pahemminkin olisi kieltämättä voinut mennä. Ei sinulla sattuisi olla tarvetta vaikkapa sukkanauhoille?” Tohtori virnistää ojentaen käsivartensa Claralle, joka tarttuu siihen ja nauraa.
Tohtorilla on ilmiselvästi ollut taka-ajatuksia, aivan varmasti. ;) Sellainen tuli heti mieleen kohtaa lukiessani.

Kirjoitat aivan loistavia DW-ficcejä, joista ei voi muuta kuin tykätä. Jään odottelemaan uusia ficlettejä ja koetan kommentoida niitä ainakin muutamalla sanalla. :)
Ai niin. Todella kaunis tuo otsikko, Kuiskauksia universumien laidoilta. ^  ^
Toivottavasti sait tästä kommentista jotain irti.

-tirsu

>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
ansku1: Nah, ei tässä mitään nopeuskilpailua pidetä vai pidetäänkö? Ylipäätään olen iloinen, että jaksat näitä kommentoida! Ja ai että oikein hyviä? Uh, nyt tämä tyttö punastuu!
Kuten jo sanoin, jätin hatun tietoisesti kuvailematta, koska lukijan mielikuvitus on yleensä kaikkein osuvin. Mutta joo, kiitoksia kovasti kommentistasi, se sai minut hyvin iloiseksi, vaikka vastaus viivästyikin (mutta siihen on syynsä alempana!).

tirsu: Et ole ainoa laiskimus! Mutta voi apua, millaisen kommentin sinä oikein teitkään! Jotenkin ihastuttavaa saada tietää, mitä olit mieltä näistä kaikista. Tuon Karusellihevosten käsi kädessä – kohta on selvästi jäänyt typo, koska tiedostin niiden kyllä kuuluvan erikseen, mutta siinä ne yhdessä nyt vain ovat. Tyhmät rakastavaiset, kun eivät irtaudu toisistaan. :D
Mutta oikeasti, en osaa vastata näin ihanaan kommenttiin, joten kiitän suuresti kommentistasi, se sai minut kovin, kovin iloiseksi!



Ja kommentteihin vastaaminenhan kesti, koska halusin samalla saada tämän ulos! Mutta joo, uutta pukkaa jee!

Ikäraja: S
Tyylilaji: Draamaksi kai tätä sanotaan, lisäksi tämä on AU (apua!)
Paritus: Clara/John (11. Tohtorin ihmisversio tässä AU:ssa)
A/N: Kirjoitin tämän jo ”kauan sitten” ensimmäisen kerran, mutta sitten tämä vain jäi hiomatta, kun en heti jaksanut.
Hieman selitykseksi: Tässä AU:ssa Clara, Tohtori ja pääparin lisäksi tässä esiintyvä Vastran Jenny ovat teinejä, kutakuinkin lukioikäisiä. Eräs tässä ei kylläkään ole teini, mutta sen varmasti huomaatte itsekin. Lisäksi Clara ja Jenny ovat töissä kahvilassa, koska pitäähän Claran päästä olemaan pikku tarjoilijatar, hihi!
No anyway, nauttikaa! Tämä venähti ihanasti, mutta päätin sitten, että kun nyt alle 1000 sanassa pysyy niin päätyköön vielä ficletiksi.


Kaneliteellä höystetty treffikutsu


Oven yllä oleva kello toivotti aamun ensimmäiselle asiakkaalle hyvää huomenta. Clara nosti oitis katseensa tulijaan. John, tietenkin se oli John. Oli 16. peräkkäinen aamu, jolloin John saapui ensimmäisenä asiakkaana kahvilaan. Miksi Clara oli sen sitten pistänyt merkille? Ei voinut johtua ainakaan Johnin viehättävästä virneestä tai hauskasta pilkkeestä silmänurkassa, joka suorastaan pyysi mukaan seikkailuun.

”Huomenta, John!” Clara huikkasi tiskin takaa ja tunsi, kuinka hänen vatsansa kiersi London Eye’n ympäri toisen hymyillessä hänelle.
”Se tavallinenko?”

Saatuaan vastaukseksi nyökkäyksen Clara kääntyi ympäri ja kaatoi valmiiksi keitettyä teetä turkoosiin teekuppiin. Hän maustoi sen pienellä määrällä sokeria, sillä John joi teensä aina siten, ja hän oli ehkä aavistuksen turhan tarkkaan seurannut, minkä verran toinen tarvitsi makeutusta juomaansa. Pyyhkäistyään sormistaan sokerinrippeet esiliinaansa Clara otti kupin ja suuntasi tiskin toiselle puolen.

”Kanelitee makeutettuna lusikallisella sokeria ja suklaamurukeksi talon puolesta”, Clara hymyili.

John kiitti mutta hädin tuskin edes katsoi Claraa. Harmillista, Clara oli nimittäin oppinut pitämään heidän välisestään katsekontaktista, jota oli joka kerta kovin surulista rikkoa. Lopulta Clarakin laski katseensa pöydälle asetettuun lehtiöön, jonka parissa toinen työskenteli. Hän kumartui hieman lähemmäksi, mutta Johnin käsivarsi peitti näkyvyyden.

”Mitä sinä piirrät?”
”Sinua.”
”Minuako? Saanko nähdä?”
”Kun tämä on valmis. Tarvitsen vartin, okei?”

Clara nyökkäsi naurahtaen ja kääntyi ympäri suorastaan hyppelehtien takaisin omalle puolelleen tiskiä, sillä pitihän taiteilija jättää omaan rauhaansa. Kukaan ei ollut koskaan halunnut piirtää häntä, joten hän oli vain entistä innokkaampi näkemään lopputuloksen. Sitä paitsi, Clara oli varma siitä, että John osoittautuisi erinomaiseksi piirtäjäksi. Toisella oli aivan taiteilijan suuret ja kauniit kädet.

Niin aikaisin aamusta ei ollut vielä oikein ketään, vain muutama töihin kiiruhtaja tuli hakemaan pahvikupillisen kahvia. Muutoin kahvilassa olivat vain Clara, John ja keittiön puolella mustikkapiirakkaa leipova Jenny. Rauhallinen keskiviikkoaamu, todellakin, vaikka Claran vatsassa oli kaikkea muuta kuin rauhallista. Hän yritti keksiä kaikenlaista pientä askaretta ajankulukseen, mutta kun Jennykään ei tarvinnut apua, hän ei voinut muuta kuin naputella kynsiään pöydänreunaan, hörppiä teekupillista ja vaihtaa painoa jalalta toiselle.

Kun kello näytti olevan kahdeksan kaksikymmentäkaksi, jolloin viisitoista minuuttia oli tasan vierähtänyt, Clara jätti tiskinsä ja asteli Johnin pöydän luokse vetäen allensa vastapäisen tuolin.

”No? Saanhan minä sen sitten omaksi, niin voin kehuskella omistavani suuren taiteilijan, John Smithin, nuoruusajan työn?” Clara nauroi kumartuessaan vähän lähemmäksi toista ja piirrosta.

”Totta kai, vaikka ajattelinkin valita jonkin taitelijanimen, jos sinne saakka päädytään”, John vastasi, repäisi sivun lehtiöstään ja ojensi sen Claralle.

Clara katsoi piirrosta nuolaisten sanattomana huuliaan, sillä piirros sai hänen huulensa hassusti kuivumaan. Se todella oli aivan hänen näköisensä, vaikka Clara olikin aika varma siitä, että John oli tahallaan tehnyt hänen nenästään kapeamman. Hiuksetkin vaikuttivat kummasti tuuheammilta kuin mitä Clara näki peiliin katsoessaan.

”En minä näin hyvältä näytä”, Clara huomautti, ja John nauroi.

”Katso omistuskirjoitus”, John osoitti paperin alareunaan, ja Claran katse seurasi tämän sormea.

Clara Oswald, lähdetkö kansani treffeille?
- John


Clara ei voinut estää hymyä kohoamasta huulilleen ja hihkaisikin suostumuksensa, mutta sitten kello helähti kertoen uuden asiakkaan saapuneen. Se soi aina kaikkein pahimpaan aikaan. Clara joutui käymään tiskin takana, malttamattomana hän kaatoi kahvin pahvimukiin kerman kera ja toivotti naiselle hyvää työpäivää. Oven sulkeuduttua hän kiiruhti takaisin paikalleen Johnia vastapäätä.

”Kahdelta siis?” John kysäisi keräten jo tavaroitaan.

”Kuulostaa hyvältä”, Clara hymyili.

John virnisti takaisin lähtien kahvilasta samalla ovenavauksella erään ikääntyneen, toisiinsa tukeutuvan pariskunnan kanssa. Clara oli aivan takuulla kuullut vanhusten miettivän, että täytyisi mennä katsomaan, jos heidän ensitreffiensä kahvila olisi vielä pystyssä. Aika suloista oikeastaan.

”Ei kai John vaan viimein uskaltanut pyytää sinua ulos, kun hehkut kuin enkeli?” Jenny kysäisi vaivatessaan taikinaa, kun Clara saapui keittiön puolelle.
”Äh, lisäätkö hieman jauhoja? Käteni tarttuvat kiinni tähän.”

Clara ripotteli kuuliaisesti jauhoja taikinan ja toisen käsien päälle ennen kuin pesi omat kätensä ja kaivoi esiliinansa taskusta siististi taitellun paperiarkin.

”Vau! Se jätkähän osaa piirtää!” Jenny huudahti, eikä Clara voinut olla nyökyttelemättä onnesta, kunnes taideteoksen ihastelu vaihtui kiljaisuun.
”Tiesinpäs! Claralla on treffit, Claralla on treffit!”

Hetken aikaa tytöt yksinkertaisesti vain kikattivat ja hyppivät paikoillaan ennen kuin keittiön ovi pamahti raikuvasti.

”Clara Oswald, kahvila on vailla tarjoilijatartaan ja eräs mummo on vinguttanut kelloa jo nähtävästi koko elinikänsä. Ala painua, ei taukoja ennen kuin työt on tehty, montako kertaa se on sanottava?” tiukka naisääni kysäisi.

”Mutta River, John pyysi viimein Claraa ulos. Katso nyt!” Jenny puolustautui osoittaen piirrosta Claran käsissä.

River tarttui varovasti paperiarkkiin kuin se olisi pienestäkin otteesta särkyvää, ja kiusallinen hiljaisuus laskeutui keittiöön. Vihreät silmät tarkastelivat piirrosta vilkaisten pariin otteeseen Claraa.

”Hänessä on ainesta. Taiteilija ja tarjoilijatar sopivatkin hyvin yhteen, joten onnittelut jo etukäteen häistä. Ja nyt, kahvilan puolelle hyvä neiti!”

Clara päästi hermostuneen kikatuksen ennen kuin kiiruhti ovesta ulos pahoitellen vuolaasti odotusajan pituutta. Saatuaan tarjoiltua talon tarjoamat kahvit koko naisseurueelle hän katsahti seinälle naulattuun kelloon ja huokaisi. Kello kahteen olisi vielä tuskastuttavan pitkä matka.

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Nyt olen ainakin ajoissa, jos en muuta ja tavoitteena olla punastuttamatta viattomia ihmisiä, vaikka se hauskaa onkin.
AU ei haitannut ollenkaan, tämä oli nimestä viimeiseen riviin saakka niin lämmin ja pörröinen (onko se mahdollista? O__o), että hymyilin autuaana. Näen varmaan unta tästä, eikä haittaa yhtään.
Vähän jätti auki, koska en ole Doctor Whota aktiivisesti vielä kovinkaan kauan seurannut. Ehkä se oli vain hyvä asia.

Kaikessa kikattavuudessaan tytöt olivat hauskan pinnallisia rakastuneita hölmöjä, ainakin Clara. Se nauratti liikaa. John istui sekaan myös hyvin ja oli hellyttävä treffikutsunsa kanssa. Mutta mitä sattuikaan, oliko siellä River? Oma pieni pörröpäämme kahvilan tiukkana tätinä? : D 
Joku mukava kohta mun piti vielä nostaa esimerkiksi, vaikka tämä.
Hetken aikaa tytöt yksinkertaisesti vain kikattivat ja hyppivät paikoillaan ennen kuin keittiön ovi pamahti raikuvasti.

Kahvila oli mukavan tavanomainen paikka ja vaikka ote välillä tästä lipsuikin, pidin kovasti. Ulkona sataa, istun peiton alla ja luen hyvää fickettiä, päivä päättyi kivasti. Kirjoittele ja julkaise taas ihmeessä lisää, kun  ehdit. Et kai punastunut?
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Mutta punastuttaminenhan juuri on söpöä, ansku1! :D Minä en niinkään sanoisi Riveriä pieniksi, vaikka pörröpää se onkin, haha. Mutta anyway, olen hyvin iloinen, että saatoin päättää päiväsi (god, tää kuulostaa siltä että oon murhannut sut!) kivasti ja silleen. Kiitoksia kovasti kommentistasi, ja ei, en punastunut, mutta sen sijaan virnuilen vieläkin äärimmäisen typerän näköisesti!

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 2 000
  • Clara, my Clara
Luin tämän jo eilen illalla, mutta päätin jättää kommentoimisen tälle päivälle, kun aikaa olisi paremmin. Voisin aloittaa sanomalla, että tämä oli aivan ihastuttava ja tekstistä tuli vähän sellainen leijuu taivaissa-olo.

AU-ficit on yleensä aina kivoja vaikka niitä tulee harvemmin luettua. Ne mitä olen lueskellut sisältävät yleensä juuri DW:ta – enimmäkseen whouffléa ja Ten/Rosea – tai sitten Klainea. Ja nekin AU:t mitkä tulee luettua, tulee luettua tumblr’n kautta.

Pidin paljon kaikista pienistä yksityiskohdista, jota tämä suloisuus piti sisällään. Esimerkiksi se, että miten kyseessä oli juuri keskiviikkopäivä. Mä ainakin yhdistin sen siihen tosiseikkaan, että juuri keskiviikkoisinhan Clara Tohtorin matkusti.
Ja se, kun John oli piirtänyt Claran mielestä hänelle liian kapean nenän. Mieleeni tuli heti Nightmare in Silver-jakson, jossa Tohtori toteaa Claran nenän olevan hassunkurinen.
En tiedä onko asia niin, mutta olettaisin niin, että ne olivat tarkoituksellisia yksityiskohtia, jotka sitovat tämän kivasti varsinaiseen (näin paremman sanan puutteessa) DW:n.

Lainaus
Pyyhkäistyään sormistaan sokerinrippeet esiliinaansa Clara otti kupin ja suuntasi tiskin toiselle puolen.
Tuokin oli sellainen yksityiskohta, josta pidin, mutta… Ei kai Clara nyt sormin sitä sokeria sinne teehen laittanut? Jotenkin tuosta lauseesta vain tuli sellainen kuva. Vaikka eipä sillä tarinan kannalta mitään väliä ole, kunhan sisäinen kokkini järkyttyi.

Pidin myös siitä, että Jennykin oli tässä mukana ja miten hän ja Clara olivat ainakin jonkin sortin ystävykset.
Lainaus
Hetken aikaa tytöt yksinkertaisesti vain kikattivat ja hyppivät paikoillaan ennen kuin keittiön ovi pamahti raikuvasti.
Mieleeni nousi kuva teini-ikäisistä Jennystä ja Clarasta hyppimässä ja kikattelemassa heti, kun luin tuon. Heidän intonsa oli oikeastaan melkein tarttuvaa.  :D

Ja tuosta tulikin mieleeni, että Johnin tapa pyytää Claraa treffeille, oli tavattoman suloinen. Aiheutti pienoisen aawws-reaktion. ^   ^ (Sen piirustuksen kuvittelen muuten näyttävän siltä, kuin se maalaus The Bells of Saint John-jaksossa…)

Hmm, mitäs muuta pitikään sanomani. Ai niin. River (onko Riverillä muuten tosiaan vihreät silmät – en ole laittanut merkille) sopi loistavasti vähän sellaisen tiukan, mutta silti kuitenkin reilun ja kivan pomon rooliin. Ja oli ihan kivaa, että olit laittanut hänetkin tähän mukaan – vaikken voi sietää Tohtori/Riveriä, niin Riveristä pidän hahmona paljon.
 
Kun sain luettua tämän loppuun, tuli sellainen olo, että olisi kiva lukea lisääkin. Että miten Claran ja Johnin treffit sitten menivät. Mutta sitten toisaalta, en kuitenkaan tiedä, että tarvitsisiko tämä jatkoa. Olisihan se kivaa, muttei kuitenkaan pakollista, sillä tämä on loistava ihan näinkin.

Nyt on pakko lopettaa kommentoiminen tähän, sillä täytyy mennä katsomaan, joko pullataikina olisi noussut. Mutta pari sellaista kohtaa, joista tykkäsin, pitää kuitenkin tähän loppuun vielä laittaa.

Lainaus
Oli 16. peräkkäinen aamu, jolloin John saapui ensimmäisenä asiakkaana kahvilaan. Miksi Clara oli sen sitten pistänyt merkille? Ei voinut johtua ainakaan Johnin viehättävästä virneestä tai hauskasta pilkkeestä silmänurkassa, joka suorastaan pyysi mukaan seikkailuun.

Lainaus
”Huomenta, John!” Clara huikkasi tiskin takaa ja tunsi, kuinka hänen vatsansa kiersi London Eye’n ympäri toisen hymyillessä hänelle.

Lainaus
”Hänessä on ainesta. Taiteilija ja tarjoilijatar sopivatkin hyvin yhteen, joten onnittelut jo etukäteen häistä. Ja nyt, kahvilan puolelle hyvä neiti!”

-tirsu

p.s. tuli nyt Riveristä mieleen, että aiotko koskaan kirjoittaa mitään, mikä liittyisi jollain tapaan Roryyn ja Amyyn? Heistä olisi kanssa kiva lukea vaikka edes yksi pikkuruinen pätkä.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2013 13:27:11 kirjoittanut tirsu »
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
tirsu: Itse en oikeastaan ole edes lukenut mitään varsinaista AU:ta DW:stä… Jotenkin karsastan niitä tässä fandomissa, vaikkei pitäisikään, haha. Mutta kyllä, nuo poimimasi yksityiskohdat olivat täysin tarkoituksellisesti valittuja, koska pitäähän tämä nyt jotenkin sitoa kyseessä olevaan fandomiin, vaikka AU onkin. Ennen kaikkea juuri tuo Tohtorin repliikki ”No, you're too short and bossy and your nose is all funny” on aina jäänyt mieleeni, joten nenäidea oli ihan pakko ottaa mukaan, haha.

Eeei, sokeria kyllä kipattiin lusikalla, vaikkei sitä sanottukaan, mutta ajattelin että käsi voi silti vähän ihastuksen huumassa täristä. ^^ Ja kyllä, Riverillä on vihreät silmät, vaikka The Angels Take Manhattanissa Tohtori lukeekin Riverin kirjasta, että olisi siniset silmät. Siinä on siispä käynyt pienoinen virhe, koska Alexin silmät kuitenkin ovat vihreät.

Mietin pitkään, että tulenko sittenkin tekemään tälle jatkoa, koska ihan oikeasti, olisihan se söpöä nähdä, miten ne treffit sitten sujuivat. Päädyin kuitenkin toistaiseksi jättämään tähän, saa nähdä, josko innostun enemmänkin sitten tästä AU:sta, ken tietää?

Hah, olenkin tässä jo miettinyt, milloin tulee pyyntöä muista kuin suosikki OTP:istäni (ja ennen kaikkea odottelinkin jo Pondeja). Itselläni on vielä jonkinlainen viharakkaussuhde Amyyn, koska minua ärsyttää, kuinka se on kirjoitettu. Hahmossa itsessään ei ole mitään vikaa, mikä on hassua, koska Moffathan sen on luonut, mutta joo, kesti ikuisuus ennen kuin pääsin edes millään muotoa siitä tykkäämään. Olen kyllä miettinyt, että haluaisin kirjoittaa Amy/Rory-söpöstelyä, puhumattakaan sitten hullusta pakkomielteestäni Amy/Roseen (jota minulla kyllä on täällä julkaistuna yksi ficci haha). Joten saapi nähdä, pistän toiveen korvan taakse!

Ja nyt, kiitoksia kovasti ihanan pitkästä kommentistasi! <3


//EDIT:
Sain yksärin, johon en ikävä kyllä voinut enää vastata (haamuviestejä huuu!). Tässä yksärissä oikein erikseen pyydettiin jatkoa, joka kertoisi Claran ja Johnin treffeistä. Olen kieltämättä kovin imarreltu siitä, että ficlettini on tenhonnut niin lujaa, että jatkoakin oikein toivotaan, mutten osaa varmaksi mitään sanoa. Ajatus jatkosta kieltämättä kutittelee minunkin vatsanpohjaani, se olisi varmasti kovin hauskaa kirjoittaa, joten en todellakaan sano sen olevan mahdottomuus. Olen henkilökohtaisesti mieltynyt paljonkin teini-ikäisiin Claraan ja Johniin, mutta kirjoitan näitä ficlettejä pitkälti inspiraation vallassa. Mikäli tulen keksimään jotain varsin mielekiintoista sille, mitä nämä kaksi ylipäätään päätyisivät tekemään treffeillään, voin hyvinkin innostua vielä itsenäisen jatko-osan kirjoittamisesta. Toistaiseksi en kuitenkaan lupaa vielä mitään, sillä nyt lähestyy uhkaavasti marraskuu, joka on pyhitetty NaNolleni. En sano, ettenkö tulisi silloin ficcailemaankin, ehkä tulen ehkä en, mutta luultavammin en tule julkaisemaan ensi kuussa yhtään mitään. Pitäkää kuitenkin silmät auki!

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Ikäraja: S
Tyylilaji: Draama
Paritus: Rose/Tentoo, lisäksi hahmona vilahtaa Peter Tyler
A/N: Kuka sanoi, ettei marraskuussa muka ficcailla? No, koska tänään ollaan saatu 50-vuotisspesiaalin toinenkin traileri, halusin sen kunniaksi kirjoittaa jotain kivaa. Minulla ei kuitenkaan aluksi ollut mitään ideaa, kunnes menin towritepromts.tumblr.comiin ja otin toisen, joka kuului näin: The sign above him read: ’The Last One’. En täysin noudattanut tätä, mutta idea lähti siitä. Teksti tuotettu tässä melkein kahden tunnin sisällä täydessä tajunnanvirrassa, joten anteeksi jo etukäteen (syytetään myös kellonaikaa eiks nii?). Toivottavasti tämä kuitenkin jotakuta onnistuu ilahduttamaan!


Viimeinen

Rose ei ollut koskaan käynyt Torchwoodin siinä osassa. Siellä oli viileämpää kuin normaalisti, pimeämpää ja niinkin hölmöä kuin se oli kuvitella karmivampaa. Ei Torchwood mikään karmiva paikka normaalisti ollut, se oli lämminhenkinen, joskin kiireinen paikka, jonka kahvitilasta löytyi aina joku juttukaveriksi, kun paperityöt alkoivat puuduttaa eikä kenttätyölle ollut tarvetta.

Siihen siipeen ei kai olisi hänellä ollut edes lupaa mennä, mutta hänen oli onnistunut livahtamaan erään salaperäisen miehen jäljessä sisään käytävään. Rosella ei ollut aavistustakaan, minkä tähden hän oli sinne ylipäätään lähtenyt, kai se oli seikkailuvietti, joka oli kiidättänyt hänet alkujaan suoraan Tohtorin matkaan. Sellaisen valinnan tehtyä oli vaikeaa kääntyä takaisin, ja Rose arveli tämän valinnan olevan samanlainen.

Käytävä tuntui loputtomalta, oli vain ovia toisensa perään, ovia joita Rosea ei kiinnostanut avata. Hölynpölynurkka, Illuusioteltta, Luodin reikä ja niin edelleen. Ne kaikki kuulostivat kummallisilta mutteivät saaneet naisen intoa syttymään.

Kunnes hän saapui viimeiselle ovelle. Kirjaimellisesti, sillä oven yläpuolella luki Viimeinen. Ovi oli synkeän musta, mutta se ei näyttänyt olevan metallia eikä puuta. Kun Rose vei kätensä lähemmäksi koskettaakseen sitä, hän tunsi epämiellyttävää kihelmöintiä, kuin miljoona sähköiskua olisi livahtanut hänen sormiensa ihon alle. Ovi oli kuin sankkaa savua, mustaa savua, jota käytettiin erikoistehosteena elokuvissa.

Miksi sen nimi oli Viimeinen? Rose etsi katseellaan ovennuppia tai salpaa, ihan mitä tahansa, mutta ovessa ei ollut mitään. Olikohan se sittenkään edes ovi? Hän henkäisi syvään kätensä hipaistessa farkuissa roikkuvaa asetta, kunnes kohotti toisen kätensä työntäen sen aivan lähelle. Sähköiskut voimistuivat kuin hätääntyneet linnut, jotka eivät löytäneet tietään ulos huoneesta.

”Hei?” miehen ääni herätti Rosen. Hienoa, tämä oli huomannut eksyneen! Rose ei kääntynyt, astui vain eteenpäin. Tennarin kärki peittyi sumuun.
”Älä mene sinne!”

Rosen tapoihin ei kuulunut käskyjen totteleminen, joten hän astui toisen askeleen, kolmannen. Sähköiskut valtasivat hänen kehonsa, ja sen neljännen askeleen jälkeen tuntemus laantui. Rose oli päässyt toiselle puolelle. Katsoessaan taakseen hän näki vain metallinharmaan seinän. Ei kai viimeinen voinut tarkoittaa oikeasti viimeistä? Seinä oli kylmä ja ärsyttävän sileä ikään kuin vakuuttaakseen, että kaikki oli hyvin. Mutta kun ei ollut.

”Ei! Ei tämä näin voi mennä, ei!” Rose kiljui ja hakkasi seinää, joka ei suostunut päästämään edes ääntä. Olipa typerä.

”Rose?” kysyi tutulta kuulostava ääni, ja Rose kääntyi ympäri painautuen seinää vasten. Peter, hänen kuollut isänsä. Vasta nyt hän ymmärsi tarkastella huonetta, se vaikutti eräänlaiselta välitilalta, vastakkaisessa seinässä oli raollaan oleva ovi, josta tulvi valoa. Välitilassa oli kyllä valkeat sohvat ja pieni baarikaappi, mutta siitä oli selvästi tarkoitus jatkaa eteenpäin. Eteenpäin?

”En uskonut sinun aikasi tulevan niin nopeasti. Ajattelin saavani ensin äitisi, sitten sinut”, mies jatkoi astellen lähemmäs.

”Isä, minä… ei minun aikani ole… vielä. En minä ole kuollut”, Rose huoahti.
”Minä vain avasin väärän oven.”

”Älä pelkää, ei se satu. Kuolema on lempeä. Tartu vain minua kädestä ja voimme jatkaa matkaa yhdessä. Sinun ei tarvitse käydä sitä yksin.”

Rose veti syvään henkeä. Ehkä isä oli oikeassa, ehkä hänen kuuluikin mennä. Ehkä hänen oli aika. Mutta kuinka hän voisi hylätä kaiken? Tohtorin, Torchwoodin, äitinsä, pienen Tonyn? Hän ei ollut vielä edes kuollut.

”Rose”, Peter sanoi kuulostaen nyt yllättyneeltä.
”Sinä et olekaan… ei, sinä et todella ole kuollut. Sinun sielusi ei ole vielä erkaantunut.”

”Sitä minä yritin selittää”, Rose vastasi, ja samassa Peter sieppasi hänet halaukseensa. He pyörivät ympyrää, ja Rose ajatteli, kuinka vahva toinen olikaan sieluksi.

”Sinustahan on kasvanut kaunis nainen”, Peter hymyili astuessaan loitommaksi.
”Tulehan, haluan kuulla, mitä teille kuuluu.”

Rose seurasi isäänsä sohville. Hänestä olisi ehkä pitänyt tuntua hassulta se, kuinka hän keskusteli kuolleen isänsä kanssa seuraavan tunnin ajan (ainakin pitkältä se aika tuntui, vaikkei välitilassa aika käynytkään). Oli liian paljon selitettävää, mutta heillä olisi myöhemmin enemmän aikaa, sillä Rose oli varma, että kohta häntä tultaisiin hakemaan. Ja vaikka Rose tunsi olonsa kovin iloiseksi kuullessaan, että Peter oli täysin onnellinen rajan toisella puolen, kohtaaminen teki hänet myös levottomaksi. Miksei kukaan tullutkaan?

Lopulta huudahdus, jota Rose oli jo odottanut, kantautui seinien takaa. Sen tulosuuntaa oli mahdotonta määrittää, sillä ääni kaikui huoneessa holtittomasti. Rose nousi ylös ja huusi takaisin.

”Odota! Yritän raottaa tätä ovea!” Tohtori huudahti.

”Tohtori?” Peter kysyi, ja Rose nyökkäsi hymyillen. Hän oli puhunut Tohtorista omasta mielestään aivan liian paljon ja silti turhan vähän.

Rose yritti pitää silmällä jokaista seinää, mihin vain sattuisi tulemaan halkeama. Ja kun sellainen lopulta tuli, ääni vihloi korvia niin että Rose pelkäsi tärykalvonsa räjähtävän. Sitä ovea ei selvästikään olisi koskaan saanut raottaa. Hän painoi sormensa pienen pieneen halkeamaan, joka ei avannut oikeastaan vielä mitään. Lyhyet kynnetkään eivät päässeet työntymään siihen.

”Rose, minun on mentävä. On liian vaarallista olla täällä, kun tuo ovi avataan”, Peter sanoi ja halasi Rosea viimeisen kerran. Rose olisi halunnut toisen kohtaavan Tohtorin, mutta kuten Peter muistutti, heillä olisi aikaa myöhemminkin. Niinpä hän katsoi kaihoisasti, kuinka mies astui tuonpuoleiseen ja sulki oven kiinni perässään. He näkisivät vielä, onneksi hän tiesi sen nyt.

Rako suureni hämmentävää vauhtia, kun tuonpuoleisen ovi oli painunut kiinni. Rose ei tiennyt, mistä huoneen valo nyt tuli, koska siellä ei ollut lamppuja eikä liioin kynttilöitäkään. Valo vain yksinkertaisesti oli olemassa. Eihän välitilassa tarvinnut tehdä eroa valolle tai varjolle, kuolleet eivät niitä kaivanneet. Juova muuttui halkeilevammaksi, kunnes rako oli erotettavissa. Rose huomasi sinisen loisteen raon toisella puolen ja ojensi kättään.

”Juuri niin, tartu käteeni!” Tohtorin ääni kantautui Rosen korviin. Empimättä Rose työnsi kätensä raosta ja löysi juuri sen turvallisen suuren ja lämpimän kämmenen, jota oli kaivannutkin. Kipu tulvi hänen ranteeseen ja kiiri siitä ylemmäs kohti käsivartta, mutta Rosen ote ei edes värähtänyt. Tunne ei ollut mitään verrattuna aikaisempaan, kun hän oli välitilaan astellut, se oli paljon tuskallisempaa, tykyttävämpää.

”Tämä voi sattua, sillä minun täytyy vetää sinut ulos sieltä. Lävitse rajan, jota olisi tarkoitus ylittää vain yhdensuuntaisesti. Toivon, että ovi päättää tehdä poikkeuksen.”

Rose nyökkäsi alahuultaan purren, vaikkei Tohtori voinutkaan sitä nähdä. Hän vain tiukensi otettaan miehen ranteen ympäriltä, jotta toinen ymmärtäisi hänen olevan valmis. Rose valmistautui huutamaan, kun Tohtori nykäisi ensimmäisen kerran, mutta päätyi lopulta vain kiljaisemaan lyhyesti törmätessään toiseen. Välittömästi käsivarret kietoutuivat Tohtorin ympärille, ja tämän piti raahata Rose kauemmaksi voidakseen halata. Rose ei ollut edes huomannut, että häntä oli alkanut itkettää, mutta huomasi yksinäisen suolaisen pisaran vierivän poskipäälleen. Hän pyyhkäisi sen Tohtorin paitaan.

”Kaikki hyvin, ei mitään hätää”, Tohtori kuiskaili samalla äänellä kuin oli kauan sitten laulanut hänelle tuutulauluja Tardisin makuuhuoneessa, kun koti-ikävä otti vallan.

”Tiedän”, Rose hymyili vasten Tohtorin rintakehää, ja nolostuneena punastellen hän lähti astelemaan toisen vierellä ulos käytävältä. Hän tiesi, että saisi kuulla kunniansa moisesta typerästä uhkarohkeudesta, mutta sillä hetkellä asia ei huolettanut häntä. Kaikki, mikä Roselle merkitsi, oli tieto siitä, ettei astuminen toiselle puolelle ollutkaan ollut hänen viimeinen tekonsa.
« Viimeksi muokattu: 30.11.2013 00:42:43 kirjoittanut Ristiriita »

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 2 000
  • Clara, my Clara
Mä olen melkeinpä hypellyt innosta siitä asti, kun näin trailerin (tai trailerit oikeastaan) ja tumblr on vaan lisännyt innostusta. En malta odottaa, että pääsen näkemään pitkästä aikaa Teniä ja Rosea (ja whouffléa). Ja tuohon kaupanpäälliseksi huomasin, että sulta on tullut tähän jatkoa – paranee vaan paranemistaan.  :D

Mulla ei ole nyt paljoa aikaa, joten tästä tulee lyhyt kommentti…
Tää oli tosi hyvä – mikä on kyllä ilmiselvää, kun ottaa huomioon, että sä olet tän kirjoittanut. Rosen hiippailut siinä käytävässä pystyi näkemään elävästi silmien edessä. Tuli vähän sellainen olo, että olisi yhtä kohtausta saattanut yhtä hyvin katsoa.

Ovien yläpuolella lukevat nimet olivat hauskoja. Olisi kiva tietää, että mitä niiden ovien takaa olisi löytynyt – varsinkin Hölynpölynnurkasta.
Itse olisin kyllä vältellyt sellaista ovea visusti, jonka yläpuolella lukee "Viimeinen". Ei ollut kovin lupaavalta vaikuttava nimi.

Mutta oh, Rose ja sen seikkailunvietti ja käskyjen tottelemattomuus. Toisinaan olisi ehkä hyvä kuunnella niitä käskyjä, ettei kävisi huonosti, niin kuin nyt meinasi käydä. Onneksi Tohtori tuli kuitenkin hätiin.
Vaikka toisaaltahan oli hyvä, että Rose ei kuunnellut ja astui silti sisälle, sillä hän sai nähdä isänsä. Se olikin sitten yhtä aikaa mahtavaa ja haikeaa, kun Rose tapasi isänsä ja sai viettää aikaa ja jutella tämän kanssa.

Lainaus
Sähköiskut voimistuivat kuin hätääntyneet linnut, jotka eivät löytäneet tietään ulos huoneesta.
Tykkäsin tästä, se on vain jotenkin upea kielikuva.

Lainaus
Empimättä Rose työnsi kätensä raosta ja löysi juuri sen turvallisen suuren ja lämpimän kämmenen, jota oli kaivannutkin.
Tuo lause kiteyttää loistavasti sen luottamuksen, joka Rosen ja Tohtorin välillä vallitsee. Suosikkikohtani näiden kahden lisäksi:

Lainaus
”Sinustahan on kasvanut kaunis nainen”, Peter hymyili astuessaan loitommaksi.
”Tulehan, haluan kuulla, mitä teille kuuluu.”
ja
Lainaus
”Kaikki hyvin, ei mitään hätää”, Tohtori kuiskaili samalla äänellä kuin oli kauan sitten laulanut hänelle tuutulauluja Tardisin makuuhuoneessa, kun koti-ikävä otti vallan.
.

Pahoittelut kommentin lyhkäisyydestä. Oli aivan pakko kommentoida heti, kun olin lukenut tämän pätkän lukaissut, vaikkei kyllä aikaa paljoa nyt tällä kertaa ollut sen kirjoittamiseen.
-tirsu
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Ensinnäkin, tirsu, tuo ei ole lyhyt kommentti. Mutta anyway, ei saa ensinnäkään punastuttaa pikkuista Mustista, koska oikeasti... kun ottaa huomioon että mä oon kirjoittanut? Uh, voiko parempaa kohteliaisuutta kirjoittajalle antaa? Mutta kuitenkin, olen hirmu iloinen, että onnistuin miellyttämään, koska en todellakaan tiennyt, mitä tekstistä sitten tulisi. Esimerkiksi Peter tupsahti tuolle vain yhtäkkiä, ja no kaikki muukin oikeastaan, mutta sitähän tajunnanvirta on, vai mitä? Kiitoksia siis hirmuisesti kommentistasi, joka teki minut kooovin ylpeäksi itsestäni ja iloiseksi!





Ikäraja: K-11
Tyylilaji: Draamana tää kai menee
Paritus: Clara/Tohtori (11.)
A/N: Okei okei, toinen DW-ficci marraskuussa, mä en enää koskaan väitä, ettenkö muka kirjoita ficcejä pöhmöh. Mutta kamoon! Pitihän viiskytvuotisspesiaalia juhlia, ja mikä olisi parempaa kuin kirjoittaa Whouffléa? Joten pidemmittä puheitta, nauttikaa!

Yhteenveto: ”Clara Ellie Oswald, tuletko vaimokseni?”


Timanttikimallusta

Tardis oli pimentynyt, ainoastaan heikko hätävalaistus loi punertavaa valoa sen konsolihuoneeseen. Tohtorilla ei ollut aavistustakaan, minne he olivat laskeutuneet, mutta sen hän tiesi, että Tardis tarvitsi aikaa ja rauhaa parantaakseen itsensä.

”Mutta Tohtori”, Clara aloitti miettien, eikö ollut surullista jättää Tardis aivan yksinään. Tohtori ei kuitenkaan enää kuunnellut vaan käski ottaa takki matkaan. Heillä voisi mennä jonkin aikaa. Clara totteli ja kietoi parkatakin ylleen ennen kuin käveli edeltä avaamaan oven ja astumaan kirkkaaseen auringonpaisteeseen.

Ainakin he olivat laskeutuneet kauniille paikalle, ruoho oli vihreintä, mitä Clara oli koskaan nähnyt, ja kauempana solisi puro. Linnut kaartelivat taivaalla, puut olivat täynnä vaaleanpunaisia lehtiä ja kaikkialla näkyi iloisia pariskuntia kävelemässä käsikynkkää tai viettämässä ihanaa piknikkiä lukemattomien herkkujen kera.

”Tämä ei ole hyvä juttu”, Tohtori henkäisi, kun oli seurannut Claraa ulos Tardisista.

”Miksei?” Clara kysyi. Mitä vikaa oli niin kauniissa paikassa, jonka tuoksu toi mieleen sanan paratiisi?

Tohtori vain huokaisi, kaiveli hetken aikaa takkinsa taskuja ja poimi punasamettisen rasian sormiinsa. Clara katsoi miehen silmiin hämmentyneenä, kun toinen polvistui ja naksautti rasian auki. Hän ei ollut koskaan nähnyt niin kimaltelevaa timanttisormusta, ellei otettu lukuun äidin kihlasormusta. Se taisi yhä olla Claran aarrelippaassa.

”Tohtori, mitä sinä…”

”Clara Ellie Oswald, tuletko vaimokseni?”

”Tohtori!”

”Suostu nyt, selitän myöhemmin”, Tohtori sihahti ja vilkaisi pikaisesti takavasemmalle. Clara seurasi katsetta huomaten kaksi vartijaa kävelevän heitä kohti. Heillä oli seipäät ja tuliaseet, hienoa… Parempi kai tehdä, kuten Tohtori tahtoi.

”Kyllä, luulisin niin”, Clara vastasi.

Tohtori väläytti hänelle hymyn, joka lupasi selityksen saapuvan aikanaan, ja sujautti timanttisormuksen Claran nimettömään. Timantti oli yllättävän painava, Clara huomasi sormensa kihelmöivän. Suikattuaan vielä pehmeän suudelman Claran otsalle Tohtori pyörähti ympäri ja tervehti vartijoita iloisesti.

”Kappas, tervehdys!” Tohtori huikkasi, ja vartijat vaihtoivat hänen kanssaan muutaman sanan erinomaisesta säästä ja sen sellaisesta ennen kuin kääntyivät katsomaan Claraa.
   
”Saisimmeko nähdä kätenne, ma’am?”

Clara meinasi tiuskaista, että näyttikö hän muka rouvalta, mutta Tohtorin painostava katse sai hänet nyökkäämään ja ojentamaan kätensä. Vartija ei tarttunut siihen, pyysi vasenta kättä sen sijaan, ja Clara totteli. Miehen iho oli karheaa Claran sormien alla, ja hän kuljetti sormiaan kevyesti timanttisormuksen yllä ennen kuin päästi käden otteestaan.

”Hyvin kaunis sormus, ma’am. Luultavasti kallis, eikö vain? Olette jo korkeassa iässä, eikö teidän kuuluisi pian avioitua Jumalan kasvojen edessä?” vartija kysäisi, ja Tohtori liikahti lähemmäksi Claraa.

”Kyllä vain, hääpäivämme on kuukauden kuluttua!” hän vakuutti.

”Kuukauden? Hienoa, toivottavasti mainio syyssää jatkuu suureen päiväänne saakka. No… hyvää päivän jatkoa”, vartija sanoi, kohotti hieman hattuaan Claralle ja kääntyi työparinsa kanssa lähteäkseen.

Tohtori tarttui oitis Claran käteen ja lähti taluttamaan toista puistotietä pitkin. Sora rahisi heidän kenkiensä alla, eikä Claralla ollut muuta vaihtoehtoa kuin sujauttaa kätensä kyynärtaipeeseen ja seurata. Kun he olivat ennättäneet tarpeeksi kauas vartijoista, Tohtori kääntyi kumppaninsa puoleen.

”Laskeuduimme Marlaraan. Täällä ei saa kulkea, ellei ole naimisissa. Syntymästään lähtien lapset naitetaan jollekulle, jotta he saavat luvan elää. Kihlojen purkaukset taas eivät ole niin monimutkaisia, luonnollisesti. Ja kuten äsken ehkä huomasit, täällä aistitaan sormuksen kautta tehty lupaus, joten virallista toimitusta ei tarvitse tehdä ellei… ole sen ikäinen, että asia alkaa olla jo ajankohtainen. Aviottomia lapsia kun täällä ei suvaita.”

”Joten me olemme nyt sitten kihloissa”, Clara totesi.

”Hassua, eikö totta?” Tohtori virnisti ennen kuin kohotti kätensä ja osoitti sillä hieman kauemmaksi. ”Katsohan, pääsimme markkinoille. Mennäänkö ostamaan jotain syötävää?”

Clara katsoi kauemmaksi nähden tien lähtevän viettämään alemmaksi, ja siellä todella näkyi olevan markkinat. Kaupungin keskusta oli eloisa ja värikäs, asukkaat olivat pukeutuneet maailmankaikkeuden väreihin: turkoosiin, violettiin, keltaiseen, punaiseen ja oranssiin, ja tuntuivat olevan niin huolettomia, että se tarttui Claraankin. Hänen askeleensa muuttuivat hieman hypähteleviksi Tohtorin rinnalla sitä mukaa mitä lähemmäksi he pääsivät.

”Kunhan se ei ole muffinssi. En enää koskaan maistele muiden planeettojen muffinsseja”, Clara nyrpisti nenäänsä saaden Tohtorin nauramaan.

Marlara oli loppujen lopuksi kaunis planeetta, kuten Clara oli heti huomannut, ja kaksikko vietti hyvin miellyttävän päivän yhdessä kierrellen kaupungilla. Clara sai luvan ostaa uuden mekon (niitähän ei koskaan voinut olla liikaa), mutta vain yhden, sillä Tohtori vakuutti, että Tardisin vaatekaapista löytyisi useampikin yllätys, kun he palaisivat takaisin. Clara ei ollut aivan varma, mitä se tarkoitti. Eihän Tardis voinut vain varastaa vaatekappaleita, vai voisiko?

Illalla auringonvalon luodessa syvän punaisia sävyjään maahan he illallistivat pienessä ravintolassa, joka oli valaistu pelkillä kynttilöillä ja alkuillan hämärällä. Clara otti kanapastan, ja Tohtori tietenkin mökötti huomatessaan toisen lautasella rusetinmuotoiset pastat, joita hänen grillatussa lohessaan ei ollut. Onneksi Clara suostui syöttämään muutaman pastan ja jakamaan ilmaisen jälkiruokansa, joka koostui pienistä pannukakuista, tuoreista marjoista ja vaniljakastikkeesta. Tohtori osasi toisinaan käyttäytyä kuin pikkulapsi päästessään mökötystuulelle, mutta Clara olikin tottunut lapsiin.

Yöksi he vuokrasivat huoneen majatalosta ja loikoilivat sängyllä kuunnellen planeetan kuumimpia rakkauslauluja (radiosta kun ei tullut mitään muuta). Keskiyön hujakoilla Claran täytyi vääntää volyymi lujemmalle viereisestä huoneesta kantautuvien rakasteluäänien hälventämiseksi, ja lopulta he nukahtivat saman peiton alle radion pauhatessa merienkin ylitse kantavasta rakkauden kiihkosta.

Aamulla oli aika hyvästellä laventelipilvet ja roosanväriset ikkunaristikot. Herättyään he söivät majatalon kahviossa suklaakohokkaan, jonka ostivat kokonaan, ja yli puolet siitä paketoivat Claran laukkuun. Kävellessään kohti Tardisia Clara tunsi itsensä jokseenkin haikeaksi, oli ollut hauskaa leikkiä kihlautunutta pariskuntaa, vaikka suljettujen ovien takana heidän ei edes olisi tarvinnut leikkiä. Heidän ei olisi tarvinnut vaihtaa muutamaa viatonta suudelmaa, sillä eihän kukaan niitä huomannut, mutta se oli tuntunut oikealta. Clara ei vain tiennyt, millä tapaa oikealta.

”Ah, jälleen oma itsensä!” Tohtori huudahti astuessaan Tardisiin.

Clara seurasi perässä ja nauroi helpottuneen vapautunutta naurua, kun kaikki valot olivat jälleen kirkkaita, ja Tardis vaikutti humisevan tyytyväisenä. Hän läimäytti konsolipöytää lähestulkoon lempeästi ja hyppäsi Tohtorin vierelle.

”Minne sitten?” Clara kysäisi.

”Miten olisi uusi hyppy tuntemattomaan?” Tohtori ehdotti, ja Clara saattoi vain myöntyä.

Eikä kumpikaan heistä muistanut sormusta Claran nimettömässä ennen kuin pyöreähkö pormestari luuli heitä pariskunnaksi.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2015 23:58:06 kirjoittanut Kaapo »