Kirjoittaja Aihe: Silta, S raapale  (Luettu 1501 kertaa)

Randomdreamer

  • ***
  • Viestejä: 21
    • Kuolettava salaisuus
Silta, S raapale
« : 13.01.2015 22:49:17 »
Nimi:  Silta
Kirjoittaja:  Randomdreamer
Ikäraja: S
Genre: Draama
Raapale
A/N: Älkää vihatko, tulen tänne pitkästä aikaa heittämään kökön raapaleen. Tahdon kuvailla, mutta ei ole aikaa ja jotain tahtoi kirjoittaa. Heittäkää kommenttia
 
Silta

Lukuisat tähdet loistivat yötaivaalla.  Tummatukkainen mies seisoi yksin sillalla. Kaikkialla oli hiljaista, autojenkaan ääntä ei kuulunut.
Muu maailma tuntui pysähtyneen. Hän värisi kylmästä tuijottaen alas hyiseen veteen, joka tuntui suorastaan huutavan hänen nimeään. Kyyneleet ilmestyivät ruskeisiin silmiin. Mies puri huultaan ja pudisti päätään itsekseen. Hän tiesi, mitä oli tekemässä. Jalka nousi hapuilevana kaiteelle. Mies meinasi horjahtaa selälleen asfaltille, mutta sai pidettyä tasapainonsa. Helpotuksen huokaus karkasi huulilta hänen tuijottaessaan alas hyiseen veteen.

 Hän näki, ettei muuta keinoa ollut. Toinen jalka seurasi ensimmäistä.  Hän kaivoi puhelimensa esiin ja näpytteli tärisevin sormin: ”Anteeksi. ”  Hän lähetti viestin ja ummisti silmänsä ottaen viimeisen askeleen.

~~
A/N: Jos tykkäsitte, käykääs tutustumassa mun tässä kuussa ilmestyvään, omakustanteena julkaistavaan fantasiaromaaniin:
https://www.facebook.com/romaanikuolettavasalaisuus - Kertoo sukunsa arvostetuimman vampyyrintappajan lankeamisesta. Draamaa, toimintaa, intohimoista rakkautta ^^
I will live the life I choose ~
Tsekatkaa mun omakustanteena julkastun fantasiaromaanin sivut ja tykkäilkää: https://www.facebook.com/romaanikuolettavasalaisuus

Romaanin osasta on tehty nyt myös lyhäri mainosklipiksi: https://www.youtube.com/watch?v=WnY8S6B-_xM

Lyra

  • ***
  • Viestejä: 1 984
Vs: Silta, S raapale
« Vastaus #1 : 20.01.2015 13:55:20 »
Jotenkin musta tuntuu, että täällä ei kauheasti arvosteta raapaleita. Ainakaan näitä ei avata niin usein kuin esim pitempiä ficcejä/vaikka pidemmän ficin otsikossa lukisikin jotain keskeytetty tyyppistä. Niinpä mä sitten haastoin itseni kirjoittamaan kommenttia raapaleisiin. Vaikka oma päivä ei olekaan hyvä, aina voi piristää toisen päivää jotenkin.

Kuvailet kaiken tarpeeksi selvästi. Ensimmäisistä sanoista asti on selvää, että nyt ollaan tultu tähän pisteeseen ja on myös selvää mihin matka on jatkumassa. On yleistä, että raapaleet kertovat siitä vain muutaman sekuntin hetkestä. Omasta mielestäni sä oot onnistunut tässä täydellisesti. Väliin ei ole tungettu turhia sanoja, että teksti täyttäisi raapaleen tunnus mitat. Se on juuri täydellinen noin.

Lopun Anteeksi laittaa miettimään, kenet tarinan mies tuntee pettävänsä. Ja kaiken kaikkiaan, tekstistä tulee sellainen olo, että siihen olisi kaivannut(loppuun päästyään) pohjustusta. Itse tykkään kirjoittaa ihan samalla tavalla aukinaisia loppuja, mutta lukijana ne jäävät häiritsemään. Jos ymmärrät. Mun kommentti nyt hyppii sinne tänne, mutta toivottavasti kaikki oleellinen selvisi.

Tästä muuten tais tulla pitempi kuin ite tekstistä...

Randomdreamer

  • ***
  • Viestejä: 21
    • Kuolettava salaisuus
Vs: Silta, S raapale
« Vastaus #2 : 20.01.2015 18:46:20 »
Jotenkin musta tuntuu, että täällä ei kauheasti arvosteta raapaleita. Ainakaan näitä ei avata niin usein kuin esim pitempiä ficcejä/vaikka pidemmän ficin otsikossa lukisikin jotain keskeytetty tyyppistä. Niinpä mä sitten haastoin itseni kirjoittamaan kommenttia raapaleisiin. Vaikka oma päivä ei olekaan hyvä, aina voi piristää toisen päivää jotenkin.

Kuvailet kaiken tarpeeksi selvästi. Ensimmäisistä sanoista asti on selvää, että nyt ollaan tultu tähän pisteeseen ja on myös selvää mihin matka on jatkumassa. On yleistä, että raapaleet kertovat siitä vain muutaman sekuntin hetkestä. Omasta mielestäni sä oot onnistunut tässä täydellisesti. Väliin ei ole tungettu turhia sanoja, että teksti täyttäisi raapaleen tunnus mitat. Se on juuri täydellinen noin.

Lopun Anteeksi laittaa miettimään, kenet tarinan mies tuntee pettävänsä. Ja kaiken kaikkiaan, tekstistä tulee sellainen olo, että siihen olisi kaivannut(loppuun päästyään) pohjustusta. Itse tykkään kirjoittaa ihan samalla tavalla aukinaisia loppuja, mutta lukijana ne jäävät häiritsemään. Jos ymmärrät. Mun kommentti nyt hyppii sinne tänne, mutta toivottavasti kaikki oleellinen selvisi.

Tästä muuten tais tulla pitempi kuin ite tekstistä...

Joo tulihan siitä, mutta ei se mitään ^^ Kiitos palautteesta, lämmittää suuresti. Kyllä mulla tuota pitempääkin tekstiä löytyy ^^ Niinhän ne jää joo häiritsemään, mutta samalla ne pistää väkisinkin miettimään ja siks tahdoin jättää sen niin
I will live the life I choose ~
Tsekatkaa mun omakustanteena julkastun fantasiaromaanin sivut ja tykkäilkää: https://www.facebook.com/romaanikuolettavasalaisuus

Romaanin osasta on tehty nyt myös lyhäri mainosklipiksi: https://www.youtube.com/watch?v=WnY8S6B-_xM

sharony

  • ***
  • Viestejä: 59
Vs: Silta, S raapale
« Vastaus #3 : 25.01.2015 07:22:13 »
Hyvää kuvailua, sopiva tunnelmapala (olin kirjoittaa että mukava,  mutta ei tätä tietenkään mukavaksi voi sanoa...)
If you ever find yourself in the wrong story, leave. -Mo Willems