Talven 2011/12 animeista olen vartonut Black Rock Shooteria. Sen edeltäjä huvitti minua hyvän tovin, joten odotan tältäkin melko paljon. Rakastan taikatyttöjä, joilla nyt on moen kultakauden laskiessa ollut aika mukavaa imua. Madoka oli ihan mukava piristysruiske. Anotherin mangaversio puolestaan on ollut ihan viihdyttävä, vaikkakin hidastempoinen, mutta ainakin vaihteeksi hieman uudenlaista kauhua. Shiki ei oikein inspiroinut, vaikka olikin ihan tervetullutta vaihtelua viime aikaiseen kauhun puutteeseen. Toisaalta näkisin ennemmin pari muuta kauhusarjaa ruudulla, mutta en valita. Nichijou ja Nisemonogatari ovat tietenkin suhteellisen pakollista katsottavaa, koska slice-of-life millä tahansa mausteilla on melkoinen suosikkini. Tietenkin kun Nisemonogatari on Shaftin ja muutenkin suositun animen suosiolla ratsastava niin odotan aika paljon silmäkarkkia sen animoinnilta. Nichijou on Kyoto Animationin, eikä sekään ole huono.
Tosin viime aikojen animeista on pakko tietenkin mainita Pingviinirumpu, koska minä rakastan kaikkea, mihin Ikuhara on koskenut käsillään. Katsoin Soul Eaterin sen takia, että Ikuharalla on näppinsä yhdessä jaksossa. .hack// elokuva on kanssa yksi sellainen asia, jota olen vartonut jonkin verran, koska .hack// on aika pitkän ajan tuttu. Rurouni Kenshin kiehtoo kanssa, koska vanhemmalla animella on suurempi veto minuun. Sääli tosin, ettei tällä kaudella taida tulla juuri tyttömäistä hömppää tai hieman hienostuneempaa joseita. Olen viime aikoina löytänyt josein ilot.