Kirjoittaja Aihe: Jos sä tahdot niin, songfic, S, H/D  (Luettu 1512 kertaa)

Pipe

  • ***
  • Viestejä: 975
Jos sä tahdot niin, songfic, S, H/D
« : 23.02.2016 18:22:22 »
Nimi: Jos sä tahdot niin songfic
Kirjoittaja: Pipe
Ikäraja: S
Tyylilaji: fluffy, kevyt angst
Paritus: ei nimetty mutta, kyllä vähä itse H/D.ta ajattelin kun kirjoitin. :D
Vastuuvapaus: En omista Pottereita, enkä sen enempää biisiäkään, biisi kuuluu Hectorille (ja Samuli Edelmannille ja Jipulle, ainakin se versio mitä kuuntelin kirjoittaessa. :D)
A/N: Tämä on mun 666 viesti... ;'D Meinaakohan se jotain? ;D
_____________________________

Jos sä tahdot niin

jos sä tahdot niin, olen sulle joku aivan muu.
jos sä tahdot niin, olen virhe joita tapahtuu.
jos sä tahdot niin, tulen jouluksi kotiin.
jos sä tahdot niin, en enää lähde uusiin sotiin.
jos sä tahdot niin, jään vahtikoiraksi ovelles, tai painan pääni sun povelles.


Me oltiin tarvehuoneessa kahdestaan. Olit nukahtanut mun viereeni, hymyilin, kun olit niin suloinen näky. Halusin suudella maailman ihanimpia huulia, mutta en hennonnut herättää sinua ja kaunista untasi. Sitäpaitsi minä olin syy siihen, miksi nukuit nyt niin sikeästi. Minä rakastin kuunnella tuhinaasi ja katsella, kun nukuit. En kuitenkaan viitsinyt sanoa sitä sinulle ääneen, sillä tiesin, että siitä saattaisi aiheutua sota, sillä sinä et ollut suloinen, et ainakaan omasta mielestäsi. Luulit, että tarkoitin sillä pahaa. Tiesin myös sen, että sinä antaisit mitä vain vuokseni. Sinä sanoit, että sinua ei haittaisi, vaikka särkisin sydämesi, sinä halusit yrittää tätä. Minä en ikinä voisi särkeä sydäntäsi. Sanoit minulle, että sinua ei haittaisi, jos minä pitäisin meidän juttua virheenä. Miten voisin pitää sinua virheenä? Olit parasta mitä elämässäni oli koskaan tapahtunut. Olin sanonut sinulle, että hylkäisin heti koko velhomaailman, tai tehtäväni velhomaailmassa, jos sinä pyytäisit sitä. Minä jäisin kotiin vierellesi, jos vain sitä haluaisit. Rakastin sinua enemmän kuin mitään tässä maailmassa.

jos sä tahdot niin, et enää koskaan ole levoton.
jos sä tahdot niin, kaikki minun myöskin sinun on.
jos sä tahdot niin, otan sinun uskontosi.
jos sä tahdot niin, on mulle valheesikin tosi.
jos sä tahdot niin, muutan kirjoille andorraan, jos vielä siellä sut nähdä saan.


Mä nousin hiljaa vierestäsi ja hymyilin sinulle. Halusin jäädä viereesi, silti minä pelkäsin mitä muut ajattelisivat meistä. Haluaisin muuttaa maailmaa niin, että sinun ei tarvitsisi hävetä minua, tai edes pelätä sitä, mitä sinä ajattelit minusta. Tiesin sen, että jos minä pyytäisin sinua luopumaan perheestäsi ja pimeästä puolesta, tulisit minua vastaan. Tiesin myös sen, että jos sinä valehtelisit minulle päin naamaa siitä, että vaihtaisit puolelleni, minä uskoisin sinuun sokeasti. Tiesin myös sen, että jos sinä käskisit minun muuttaa jästimaailmaan tekisin niin, mutta tekisin sen vain, jos tulisit mukaani.

sillä ilman sinua hukun öihin sekaviin ja ilman sinua, no niin.
ilman sinua olen puolitiessä helvettiin.


En vain voinut elää ilman sinua. Minä olisin hukassa ilman sinua ja rakkauttasi. Olisin valmis antautumaan ja kuolemaan, jos sinä hylkäisit minut; meidät.

jos sä tahdot niin, nimeäsi enää toista en.
mut vaikka tahdot niin, kuvaas mielestäni poista en.
jos sä tahdot niin, tulen kallioiden läpi.
jos sä tahdot niin what ever makes you happy.
Jos sä tahdot niin, tuon sulle tiibetin vuoteeseen
tai siirrän pohjoisen luoteeseen ja aina uudelleen ja uudelleen sun muistan joskus mua suudelleen.


Käännyin katsomaan sinua, nukuit yhä sikeästi vuoteessa ja hymyilit. Hymyilin sinulle surullisesti takaisin. Tiedän, että jos yrittäisin ehdottaa meistä jotain vakavempaa, niin saisimme aikaiseksi vain riidan. Jos vain tahtoisit, että me emme koskaan tapaisi tosiamme näin, suostuisin siihen, ja en toistelisi nimeäsi enää rakastellessamme.

Olin kuitenkin varma siitä, että minä en koskaan voisi unohtaa sinua, enkä kasvojasi. En tekisi sitä, vaikka rukoilisit edessäni, silti minä tekisin mitä vain tullakseni luoksesi. Jos minun pitäisi muuttaa jästimaailmaaan, siksi, että voisimme olla yhdessä tekisin sen. Olen onnellinen silloin, kuin sinä olet onnellinen, ja olisin valmis tekemään mitä vain, että sinä olisit ja tulisit onnelliseksi. Haluaisin tehdä sinut onnelliseksi. Olisin valmis tuhoamaan koko velhomaailman sinun vuoksesi, tiedäthän sen rakkaani. Olisin valmis siirtämään koko velhomaailman toiseen ulottuvuuteen, jos sinä sitä vaatisit.

mutta ilman rakkautta hukun öihin sekaviin ja ilman rakkautta, no niin.
ilman rakkautta olemme puolitiessä helvettiin.


Kävelen hiljaa ovelle ja avaan sen. Tiedän tekeväni väärin. Olen niin typerä hylätessäni sinut, silti tiedän etten voi elää sinua. Silti minä yritän päästää sinut menemään.

sillä ilman sinua hukun öihin sekaviin ja ilman sinua, no niin.
ilman sinua olen puolitiessä helvettiin... jos sä tahdot niin... Jos sä tahdot niin... Jos sä tahdot niin...


Käännyn viimeisen kerran katsomaan sinua. Sinä heräät ja katsot minua kysyvästi. Nielaisen ääneen ja jähmetyn paikalleni. Kysyt minulta mihin olen menossa, en tiedä mitä minun pitäisi vastata, sillä minulla ei ole siihen vastausta. Minä en ollut menossa minnekään, vai olinko? Onko sillä edes väliä? Painan oven kiinni ja kävelen takaisin luoksesi. Käännät päätäsi hieman kallelleen ja kysyt kysymyksesi uudelleen. Katson silmiisi ja hymyilen sinulle, ja vastaan, etten ole menossa minnekään. Otan kätesi käteeni ja tunnen kuinka sinä painat huulesi omille huulilleni. Hymyilen sinulle ja vastaan hellästi suudelmaasi.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2016 18:34:16 kirjoittanut Pipe »
Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä <3
♥Polseres Vermelles- Polseres amunt♥
Tuuli Lumi<3Draco Malfoy
Drarry♥
Wilmon♥
Edmar♥ *bromance*

♥Twc♥
♥Tom/Alex♥

Ava by: Ingrid

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 488
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Jos sä tahdot niin, songfic, S, H/D
« Vastaus #1 : 28.02.2016 01:43:39 »
Hmmh... Harry ja Draco ei ole oikeastaan otp:ni, enkä saa niistä sinänsä suurempia kiksejä, mutta pitää sitä välillä aina katsastaa, kun kuitenkin yksi Finin suosituimmista parituksista (ja varmaan muutenkin Potterin universumissa). Olit valinnut hyvän biisin ja se sopikin tekstin tunnelmaan hyvin.

Ensinnäkin sanoisin, että tämä oli ihan hyvä teksti, mutta jotenkin omalta osaltani mä-sä -puhe/murreilmaisu ei oikein istu omaan näkökulmaani Pottereista, varmaan oon liian tottunut kirjakieleen tässä suhteessa, joten vika ei ole sinun. :D Hiukan kuitenkin hämmensi, että ensin olit menossa ihan kirjakielellä (vaikka puhekielisyyttä kyllä oli heti ekassa lauseessa, vrt. me olimme), mutta sitten yhtäkkiä keskivaiheilla oli muutaman kerran tuo mä ja sitten taas vaihtui takaisin minä/sinä -puhutteluun. Muutenkin olit aika paljon viljellut minä/sinää, jotka olisi joistain kohdista voinut ehkä napsia pois, kiitos verbien persoonallisen taivutuksen (minä juoksin vrt. juoksin --> ajavat saman asian). Suosittelisin ehkä betan hommaamista, koska he osaavat auttaa pilkkujutuissa ja toistossa, jota tekstistä löytyi. Vaikka itse tykkäänkin toistosta kirjotuselementtinä, sitä kannattaa käyttää vain välillä. Plus sellaisen haluaisin huomauttaa, että jossain vaiheessa vaihdoit yhtäkkiä verbien aikamuotojakin. Kun alussa mentiin imperfektillä, niin seuraavaksi onkin preesens. Ehkä tämä oli tarkoitus, mutta yleensä jatketaan samalla koko tekstin ajan.
Lainaus
Silti minä yritän päästää sinut menemään.
Voi olla, ettei mun yöpöpperöiset aivot enää ihan toimi, mutta tää oli jotenkin hämärä. Siis, hän päästää toisen menemään, vaikka itse meinaa lähteä lätkimään... Hmmh, ehkä mun täytyy lukea tää uudestaan joskus, kun oon enemmän hereillä. :D

Mutta eipäs valiteta koko ajan! Tekstistä löytyi myös kivoja kohtia, kuten kuvailua ja olit maalannut lukijalle selvän kuvan tilanteesta. Kertojan ääni tuli hyvin esille ja sivuhuomautuksista myös toisen näkökulma asiaan. Sain itse ainakin hahmotettua tähän hyvin Harryn ja Dracon, jota olit itsekin ajatellut paritukseksi.
Lainaus
Tiedän, että jos yrittäisin ehdottaa meistä jotain vakavempaa, niin saisimme aikaiseksi vain riidan. Jos vain tahtoisit, että me emme koskaan tapaisi tosiamme näin, suostuisin siihen, ja en toistelisi nimeäsi enää rakastellessamme.
Tässä oli jotenkin hyvä vertaus biisin lyriikoihin, joiden tapaa ja sanoja oli muokkailtu tekstiin sopivaksi. Muutenkin näen tämän pätevän Harryn ja Dracon parisuhteeseen. Jos he jotain tekevät, niin luultavasti kinastelevat jostain. :D

Lainaus
Olisin valmis antautumaan ja kuolemaan, jos sinä hylkäisit minut; meidät.
oi, kauniin haikeasti ilmaistu!

No niin, sain Harry/Draco -varastoni täyteen taas vähäksi ajaksi, joten kiitän tästä! ^^
Hyppää lehtikasaan!