Maratoonauksella mä uhkailin ja sitä oonkin harrastanut viime päivät siihen malliin, että
AHS Freak Show on kohta katottuna. Huh, mikä kausi. Voisi olla jopa paras tähän mennessä! Aiempi suosikkini oli Murder House, mutta Freak Show on kyllä kova vastus sille. Siinä missä Asylumin tunnelma ei kestänyt loppuun saakka ja hahmot paria poikkeusta lukuunottamatta olivat tylsiä, ja Coven lipsui liikaakin mustan komedian puolelle
(just tällä sekunnilla muuten tajusin, ketä Emma Roberts esitti Covenissa, oonko hieman hidas......), niin Freak Show on ollut huikea parannus.
(Kakkos- ja kolmoskaudetkin oli kyllä hyviä, ei ne mun mittapuulla kauas Murder Housesta jää.) Ensinnäkin. Hahmot. Kun Edward Mordrake Pt. 2 loppui ns. onnellisesti, toivoin melkein että tää kausi olisi jäänyt siihen, koska mä olin jo ihan liian kiintynyt jokaiseen hahmoon. Ja tiesin ettei ne kaikki mitenkään selviä. Muutenkin toi kyseinen jakso oli ehkä paras AHS:n historiassa, niin niin niin traaginen ja surullinen ettei mitään rajaa. Tykkäsin Murder Housessa siitä, miten paljon tunteita se herätti nimenomaan hahmojen surullisilla kohtaloilla, mutta Freak Show vei koko homman ihan uudelle levelille. Vaikka se klovni aiheutti varmasti jokaiselle kunnon fobian, sanoisin sen kuitenkin yhdeksi mun suosikkihahmoista. Muita mainitsemisen arvoisia ovat Ma Petite, Salty ja Pepper, Desiree, Paul ja Ethel. Kathy Bates on vaan niin loistava näyttelijä! Ihan mahtavaa työtä, kuten myös Jessica Langen ja Sarah Paulsoninkin suoritukset. Toinen pakko hehkuttaa -juttu on musiikki. Oikeastaan ylipäätään koko sarjassa, mutta tällä kaudella oon erityisesti kiinnittänyt huomiota siihen. Ja kolmantena vielä koko freak show -idea, joka on mun mielestä hurjan kiehtova näin yleisestikin.
Toivon tosiaan että neloskausi jaksaa kantaa loppuun asti, kun jaksoa numero 9 katson siis parhaillaan. Ainoa juttu, jota haluan kritisoida, on se kun kaikki traagiset taustatarinat (tai ainakin suuri osa niistä) heitettiin tiskille heti alkumetreillä. Pidin enemmän Murder Housen tyylistä paljastaa asioita pala palalta loppuun asti. Muuten, kun Darren Criss julkisti esiintyvänsä Hotelissa, tuli ihan väkisinkin mieleen kuinka hyvin se olis sopinut jo tähän kauteen. Vaikka Dandyn näyttelijä tekeekin ihan huikeita suorituksia, mua olis kiinnostanut kovasti nähdä Darren Dandyn roolissa. Dandyn ulkonäkökin on kuin suoraan Blainelta (Darrenin hahmo Gleessä, in case you didn't know) repäisty
Ja kaikkien kilttien poikien roolien jälkeen Darren psykopaattina.. ah, olisi ollut ihan täydellistä. Mutta Hotelia odotellessa sitten.
// Ps arvostaisin kovasti mikäli joku osaisi vinkata hyvän sivun, josta pystyisi katsomaan AHS Hotelin jaksoja Jenkkilän tahtiin. Ekan striimasin parista ihan ookoosti toimivasta linkistä, mutta ensimmäinen loppui kesken ja toinen oli laadulta ihan surkea ja pätki minuutin välein. Joten kertokaa mikäli ois parempaa lähdettä tiedossa