Kirjoittaja Aihe: Kahvitauko ~ Sallittu ~ Padma/Hannah  (Luettu 2313 kertaa)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 572
  • 707
Kahvitauko ~ Sallittu ~ Padma/Hannah
« : 08.06.2015 21:39:24 »
Kirjoittaja: Odo
Ikäraja: Sallittu
Genre: Fluffyista fluffya
Paritus: Padma/Hannah
Vastuuvapaus: Hahmot ja maailma Rowlingin, tarina minun. En saa rahallista korvausta.

A/N: Mistä näitä fluffy ficcejä oikein tulee? FMA:sta saan kirjoitettua muutakin, mutta Potterista tulee vaan siirappista höpöhöpöä! Tämänkin piti olla vaan pieni raapale, mutta venyikin höpöhöpö-shotiksi! Oli tosiaan tarkoitus kirjoittaa Padmasta tulevaan raapaleketjuuni, mutta sitten kävikin näin. Ohhoh.
Haasteet: Rare10, Kerää kaikki hahmot (Padma Patil)


Kahvitauko

Pyhässä Mungossa oli ihmeellisen rauhallinen päivä, mutta Padma epäili sen johtuvan ainoastaan siitä, että kaikki tuntuivat olevan sillä hetkellä mitä ihmeellisimmistä syistä jo lepäämässä sairasvuoteilla. Hänellä oli aikaa, kun aamuvuoro oli hoitanut suurimman osan potilaista. Harjoittelijoilla oli muutenkin paljon rennommat olot, joten Padmalla oli aikaa käydä taukohuoneella juomassa iso kupillinen kahvia. Yleensä Padma piti enemmän aamuvuoroista, mutta hänellä oli hyvä syy tulla iltavuoroon, jonka hän oli varta vasten pyytänyt.

Ohi mennessään Padma tervehti potilaitaan, jotka kulkivat käytävillä tai istuivat yhteisissä tiloissa. Hänen askeleensa veivät alakertaan, vaikka taukohuone sijaitsi kolmannessa kerroksessa. Padma kulki neuvonnan ohi enemmän kuin oli tarpeen vain kohdatakseen aurinkoisimman hymyn, jonka hän oli koskaan nähnyt. Iltavuoron syy istui korkealla jakkaralla vilkuttaen neuvonnan luukusta, kun Padma käveli ohi ja hänen sydämensä löi muutaman ylimääräisen lyönnin.

”Moi”, Padma hihkaisi ja näki, että Hannahillakaan ei ollut kiirettä neuvonnassa. Vierailuaika oli jo päättynyt, mutta harjoittelijana Hannahin oli opittava tekemään toisinaan myös iltavuoroja hätätapausten varalta. Hannah tervehti pirteästi ja astui ulos neuvontakopista kävellen Padman luokse. Hän pyyhkäisi vaaleat hiuksensa korvan taakse ja Padma toivoi, että saisi silittää laineilla selkää pitkin meneviä hiuksia.

”Olen menossa kahville”, Padma sanoi ja Hannah kohotti kysyvästi kulmaansa. Padman mieleen tuli, että Hannah oli jo saattanut huomata, että hän käveli useita kertoja päivässä neuvonnan ohi ja sattui sopivasti samoihin vuoroihin naisen kanssa.

”Voisin tulla mukaan. Neuvonnassa ei tällä hetkellä tarvita minua, sain jo arkistoitua päivän potilaiden tiedot. Akiko pärjää hetken ilman minua, mutta käyn ilmoittamassa hänelle, että menen tauolle”, Hannah sanoi ja viittoi neuvontakopin suuntaan, jossa istui japanilainen nainen, joka oli vastuussa Hannahin kouluttamisesta. Padma odotti hetken ja liikahti levottomana toivoen, että he saisivat olla taukohuoneessa kahden. Hän oli jo pitkään miettinyt, että halusi kertoa Hannahille, miten paljon piti hänestä ja perhoset tuntuivat käyvän hurjaa tanssia hänen vatsassaan. Jännittyneisyys tuntui varpaista sormenpäihin, mutta Padma oli jo tehnyt päätöksensä. Hän ei voisi loputtomiin kävellä yhä uudestaan ja uudestaan neuvonnan ohi ilman, että Hannah huomaisi hänen tekevän niin tarkoituksella. Ehkä Hannah oli jo huomannutkin.

Iloisista ja hyväntuulisista hymyistä Padma oli saanut rohkeutta ja toivoa, eikä häneltä ollut jäänyt huomaamatta, että joskus Hannah punastui. Yleensä punastuminen tapahtui silloin, kun Padma kehui naisen paitaa tai kauniisti solmittua ranskalaista lettiä. Hannah liittyi Padman seuraan ja kertoi, että hänellä ei ollut mitään kiirettä takaisin. Se sopi Padmalle paremmin kuin hyvin, vaikka hän mietti sitä, miten hän pakenisi paikalta jos tilanne muuttuisi noloksi ja vaivaannuttavaksi. Padma pudisti ajatuksen mielestään – hän oli järkevä ja tiesi, että Hannah ei olisi sellainen joka suhtautuisi häneen huonommin paljastuksen takia – ja siihen uskoon hän luotti.

Taukohuoneessa Hannah laittoi itselleen veden kiehumaan ja Padma tiesi, että naisen lempimaku oli vihreä minttutee, joten kaivoi kaapista teepussin valmiiksi. Hannah näytti yllättyneeltä ja hymyili jälleen sillä söpöllä tavalla, joka sai Padman sydämen takomaan normaalia nopeammin. Padma yritti peittää oman punastumisensa alkaesssaan keittää kahvia, mutta Hannah ujosta hymystä päätellen huomasi sen.

Padmaa jännitti kauheasti, kun he istuivat vastakkaisille paikoille pienen pyöreän pöydän ääreen. Taukohuoneen vaaleanpunaiset verhot olivat Padman mielestä aivan liian romanttiset tilanteeseen, vaikka pieni lisämauste hänen paljastukselleen ei luultavasti olisi pahitteeksi. Padman vilkuillessa verhoja Hannah totesi:

”Minusta nuo verhot ovat söpöt.” Padman ei mahtanut mitään hymylle, joka nousi hänen kasvoilleen. Ehkä verhot sopivat sittenkin tilanteeseen paremmin kuin hyvin. Hannah sekoitteli teetään ajatuksissaan ja Padma hörppäsi kahvistaan, joka poltti kieltä. Hän laski mukin pöydälle ja mietti, miten rikkoisi hiljaisuuden ja aloittaisi asiansa kertomisen.

”Tiedätkö minä…” Hannah rikkoi ensimmäisenä hiljaisuuden ja Padma kohotti katseensa kahvimukista, jossa se oli viipynyt jo liian kauan. Hannah katsoi häntä suoraan silmiin ja Padman kädet valuivat pöydän alle näpertämään paidan helmaa jännityksestä.

”Mitä?” Padma kysyi ja odotti, että Hannah sanoisi asiansa loppuun.

”Ei mitään, minä vain –” Hannah jätti lauseensa uudelleen kesken ja Padma oli utelias tietämään, mitä Hannah halusi hänelle kertoa. Kun hiljaisuus alkoi jälleen venyä heidän välillään Padma yskäisi hiljaa ja puristi kätensä nyrkkiin. Nyt oli tullut hänen hetkensä.

”Minä olen ihastunut sinuun”, Padma sanoi, sillä hän oli miettinyt pitkään, kuinka ilmaisisi tunteensa. Hän oli päätynyt yksinkertaisimpaan ja lyhyimpään ilmaisuun, että hän ei voisi perääntyä kesken kaiken. Jännitys kouraisi Padmaa vatsasta ja tuntui kuin perhoset olisivat pysähtyneen. Hänen sydämensä hakkasi lujempaa kuin kertaakaan aiemmin Hannahin seurassa, eikä hän edes yrittänyt peitellä poskilleen hiipinyttä punaa. Hannah vilkaisi teemukiaan ja aukaisi suunsa sanoakseen jotain, mutta pysytteli kuitenkin hiljaa. Padman teki mieli tivata, mitä mieltä Hannah oli, mutta hän ymmärsi odottaa – ei varmasti ollut helppoa kuulla sellaista, mitä hän oli juuri paljastanut ystävälleen.

”Oikeastaan minä olin sanomassa samaa, mutta en uskaltanut ja –”, Hannah aloitti kasvot hehkuen punaisina ja hän puristi sormensa tiukasti teemukinsa ympärille. Tuulenvire heilautti verhoja avoimesta ikkunasta ja Padma ujutti kätensä pöydän yli tarttuen toista kädestä.

Hannah kietoi sormensa Padman sormien lomaan, kun nainen oli alkanut rauhallisesti silittää kämmentä peukalollaan. He hymyilivät toisilleen ja olivat hiljaa, mutta hiljaisuus ei vaivannut heitä. Molemmat olivat odottaneet oikeaa hetkeä ja nyt se oli vihdoin tullut. Perhoset palasivat Padman vatsaan ja leijailivat iloisina jännityksestä, mitä seuraavaksi tapahtuisi. He nousivat yhtä aikaa pöydän äärestä ja Padma käveli suukottamaan Hannahin poskea, kun oli kerännyt kaiken rohkeutensa ja jäi odottamaan, mitä toinen siihen sanoisi. Hannah suukotti vuorostaan Padman poskea ja molemmat katsoivat toisiaan pitkään silmiin.

”Minun on mentävä jatkamaan töitä”, Hannah sanoi ja lähti nopeasti ujostellen, mutta se oli yksi niistä piirteistä, johon Padma oli Hannahissa ihastunut. Hän hymyili lähtevän naisen perään ja mietti, mitä tulevaisuus toisi tullessaan ja oli onnellisempi kuin pitkään aikaan.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Arctic Heath

  • House Lannister
  • ***
  • Viestejä: 126
  • flung out of space
Vs: Kahvitauko ~ Sallittu ~ Padma/Hannah
« Vastaus #1 : 15.06.2015 15:55:16 »
Heipä hei !
Lainaus
perhoset tuntuivat käyvän hurjaa tanssia hänen vatsassaan
Rakastan tälläisiä klassisen suloisia kuvailuja ja (onneksi) niitä esiintyy tekstissäsi paljon.
Lainaus
Taukohuoneen vaaleanpunaiset verhot olivat Padman mielestä aivan liian romanttiset tilanteeseen, vaikka pieni lisämauste hänen paljastukselleen ei luultavasti olisi pahitteeksi.
Tämä kuvaus on (myöskin) mielestäni suloinen ja toi hienon mielikuvan mieleeni.
Lainaus
Padma kohotti katseensa kahvimukista, jossa se oli viipynyt jo liian kauan
Lainaus
Hannah vilkaisi teemukiaan
Lainaus
Hannah aloitti kasvot hehkuen punaisina ja hän puristi sormensa tiukasti teemukinsa ympärille

Haha, muki on keskeisessä osassa :D Mutta se ei ole ollenkaan paha juttu, pikemminkin loistava ! Mieleeni tuli nimittäin ylisöpö mielikuva awkwardista tilanteesta, jossa molemmat turvautuvat mukiinsa.

Kaiken kaikkiaan tekstisi on vahva ja suloinen. En tainnut edes bongata kirjoitusvirheitä.
Kiitos sokerisesta lukuhetkestä ♥
hear me roar

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 572
  • 707
Vs: Kahvitauko ~ Sallittu ~ Padma/Hannah
« Vastaus #2 : 15.06.2015 17:08:01 »
Wolf Script, kiitos ihanasta kommentistasi. :) Mukava, että olet tykännyt!

Kahvi- ja teemukit olivat kyllä keskeisessä osassa ja mulla on paha tapa laittaa monessakin ficissä hahmot tuijottelemaan kahvimukeihin. Johtuu varmaan siitä, että tuijottelen itse joskus mukia seurassa, haha.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 752
Vs: Kahvitauko ~ Sallittu ~ Padma/Hannah
« Vastaus #3 : 15.06.2015 22:22:45 »
Aijai, rakastun yhä enemmän ja enemmän sun kirjoittamaan femmeen. ♥ Minua ei henkilökohtaisesti haittaa yhtään näiden fluffyisten pätkien ilmaantuminen - kaukana höpöhöpöistä!

Hannah ja Padma tuntuivat ihan omilta itseiltään, Hannah ehkä hitusta enemmän.

Lainaus
Yleensä punastuminen tapahtui silloin, kun Padma kehui naisen paitaa tai kauniisti solmittua ranskalaista lettiä.
Varsinkin tämä pätkä tuo jotenkin todenmukaisesti sen, että Hannah on ujo ja sopii jotenkin persoonaan. Padma taasen tuntui vähän liian hmm. Mikäköhän olisi hyvä adjektiivi. Hyökkäävältä? Tämä kuulostaa hirveän negatiiviselta mutta tarkoitan sillä vain sitä, kuinka lähdetään ja tehdään aloitteita. Tuntuu oudolta, että kaksonen olisi noin itsevarma yksin (kouluaikojen ottaessa huomioon) mutta sen voi selittää monella tapaa - varmasti opinnot parantajaksi ainakin lisäävät itsevarmuutta jos mitä!

Eli siis lyhyestä virsi kaunis: tykkäsin tästä söpöstä pienestä pätkästä ja haluan lisää femmeä sulta, koska rakastan sitä! Ei tule paljon järkevämpääkään mutta sentään sain tämän kommentin aikaiseksi (saavutuksia saavutuksia, elämä on täynnä niitä). :>


- Syksy

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 572
  • 707
Vs: Kahvitauko ~ Sallittu ~ Padma/Hannah
« Vastaus #4 : 15.06.2015 23:25:00 »
Femme on parhautta <3 Kiva, että tykkäät siitä mun kirjoittamana. :D

Sun kommenttis on söpö! Hymyilytti lukea sitä ja sai hyvälle tuulelle. Hmm, Padma tosiaan on aika itsevarma, mutta mulla on aina tapana lisätä uudenlaisia piirteitä hahmoihin, kun ne kasvavat aikuisiksi tai ainakin melkein. Ehkä aikuistuminen selittää edes jotain, kun opiskellessaan kaksoset ovat joutuneet erilleen toisistaan ja onhan Padma korpinkyntenä järkevä ja fiksu, joka varmasti tietää, mitä tehdä. :)

Kiitos kommentista, Syksy. <3
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Kahvitauko ~ Sallittu ~ Padma/Hannah
« Vastaus #5 : 26.08.2015 20:17:50 »
Siirappinen höpöhöpö on just kivaa luettavaa, että älä kuule yhtään aliarvioi näitä höpöhöpöjäsi! Sen takiahan mä näitä kommentoinkin niin usein, koska sun höpöhöpöt on liian söpöä luettavaa! (;

Aaawww, aivan älyttömän söpöä, just tämän takia näitä höpöhöpö-ficcejä otetaan kommentointilistalle. Vaikka nyt tuleekin sitten vastaan se ongelma, että mitä ihmettä mä sanon tähän, kun vähän höpösöpöilen täällä koko aika. No, yritetään nyt kuitenkin jotain järkevää saada aikaiseksi. Tämä jatkaa taas tätä ihanan arkista puolta näissä femmeissä, mitä mä taisin jo jonnekin sanoakin, koska just joku kahvihetki töissä on niin normaali kuin vain olla ja voi, ja musta on ihan älyttömän söpöä, että siitäkin saa irti jotain fluffy-tavaraa. (: Joskus kuitenkin kun lukee fluffya, niin se on joko väkisin väännettyä tai sitten siitä on tarkoituksella tehty jotenkin erikoislaatuista, vaikka mun mielestä se ihan arkinen fluffy on just sitä kaikista parasta.

Padma ja Hannah on parivaljakko, jota ei ehkä ihan ensimmäisenä yhdistäisi toisiinsa, mutta siinä mielessä on just kivaa, että sä olet kirjoittanut heistä kahdesta, koska nämä yllättävät paritukset ovat usein niitä kaikista suloisimpia, koska sitä ei osaa odottaa ennen kuin lukee sen yhden todella hienon tekstin niistä. Tuo oli kyllä varsin suloinen, kuinka tuo tunteiden tunnustaminen meni (olisipa se noin helpon oloista oikeassakin elämässä!), koska molemmat tuntuivat ujostelevan asiaa ja sitten vielä ne vaaleanpunaiset verhotkin kaiken muun hyvän lisäksi. Arctic Heathin tavoin tykkään tosi paljon sun kuvailuistasi täällä, ihanan kekseliäitä ilmaisuja! (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 572
  • 707
Vs: Kahvitauko ~ Sallittu ~ Padma/Hannah
« Vastaus #6 : 30.08.2015 16:43:55 »
LillaMyy, sanoinpa monesti söpö ja suloinen! : D Mutta kiitos jälleen kommentista ♥, kiva että mun höpöhöpöjä on mukavaa lukea. Niitä on hassua kirjoittaa, mutta yleensä ne syntyy aika helposti, kun on syntyäkseen. Padman ja Hannahin yhdistämiseen johti oikeastaan se, kun kirjoitin ne yhteen jatkikseen molemmat työskentelemään Pyhässä Mungossa (viittasin kintaalle canonille Hannahin kohdalla). : D
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”