Kirjoittaja Aihe: Kipinäteatteria | ficletsarja | Dramione |K11 | JATKOA 12.5  (Luettu 6302 kertaa)

Roxanne_

  • Varjolapsi
  • ***
  • Viestejä: 59
Nimi:  Kipinäteatteria
Kirjoittaja: Roxanne_
Ikäraja: K11
Genre: drama, romance?
Paritus: pääosassa Hermione/Draco, lisäksi muita ei-niin-tärkeitä.
Disclaimer: Hahmot ja maailma kuuluvat Rowlingille, tarina minulle. En saa tästä rahaa.
Summary: Fred ja Kalkaros eivät ole kuolleet. Hermione palaa Tylypahkaan suorittamaan 7. lukuvuotensa ja S.U.P.E.R  -opinnot, ja kertoo vuodestaan päiväkirjan muodossa.
A/N: Eka ficcini :3


 Hermione PoV

 31.8.1998

 Rakas päiväkirja,
Viimeiset lomaviikot Kotikolossa ovat kuluneet hyvin nopeasti. Huomenna lähden jälleen Tylypahkaan. Kouluun palaaminen tuntuu jotenkin turvalliselta, ikään kuin voisi palata taas "vanhoihin hyviin aikoihin." Paitsi ettei asia ole niin. Oikeastaan minun ei edes tarvitsisi mennä takaisin, mutta en tykkää jättää kesken jotain, johon olen käyttänyt paljon aikaa ja vaivaa, eli tässä tapauksessa opintojani. Parvatikin olisi tulossa, mutta Lavenderista en tiedä, sillä hän on edelleen Pyhässä Mungossa. Harry tai Ron eivät tule, mutta saan onneksi tavata heitä Tylyahopäivinä.
 Sodan jälkeen maailma on muuttunut paljon. Syntyperä ei ole läheskään niin tärkeä asia kuin ennen,  mutta kaikki on nykyään kamalan kallista, kun ihmiset haluavat rahaa päästäkseen eteenpäin. Joka paikassa saa olla todistamassa henkilöllisyyttään ja Harry-paran kimppuun on hyökätty jo kuudesti, luultavammin entisten kuolonsyöjien toimesta. Hän saa olla edelleen varuillaan, sillä osa Voldemortin kannattajista on yhä vapaana ja valmiina listimään Harryn heti tilaisuuden tullen. Ronilla ei ole aivan yhtä hankalaa, hän on sen sijaan alituiseen lehdistön kohteena, kun Harry ei kiireiltään ehdi vastailla toimittajien kysymyksiin. Päivän Profeetta on julkaissut jo kolme hänen antamaansa haastattelua, enkä ihmettelisi yhtään, vaikka niitä ilmestyisi lisää.
 Yleisesti Weasleyillä on mennyt kohtalaisen hyvin, tosin Molly on edelleen aivan hermoheikko ja Arthur joutuu tekemään paljon ylitöitä. Fredin ja Georgen pilapuodissa on ollut kuulemani mukaan vähän hiljaisempaa. Fleur on raskaana. Charlie on tullut Romaniasta Englantiin ja tuonut mukanaan yllätyksen; hän on homo. Ginny näki hänet viistokujalla Viktor Krumin kanssa (Bulgarialla oli huispausottelu  Englantia vastaan muutama viikko sitten) ja seurasi heitä ihan mielenkiinnosta. Jossain vaiheessa Charlie oli suudellut Krumia ja Ginny oli päättänyt poistua paikalta... Melkoinen uutinen.
 

 Nyt pitää mennä, Molly kutsuu meitä syömään. Kirjoitan huomenna lisää.

'Mione
« Viimeksi muokattu: 13.05.2016 06:59:27 kirjoittanut Roxanne_ »

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 751
Vs: Kipinäteatteria | ficletsarja | Dramione |K13
« Vastaus #1 : 26.03.2016 23:46:31 »
Jei, Dramionea! On pitkä tauko, kun olen aktiivisesti tätä lukenut, sillä tätä paritusta kirjoitetaan aivan liian vähän nykyään, vaikka kyseisissä henkilöissä on kyllä sitä kipinää vaikka millä mitalla saada aikaan erilaisia juonenkäänteitä!

Hmm. Yleensä hieman karsastan päiväkirjamuotoisia tekstejä. Tiedä sitten, mistä johtuu. Tuntuu, että on helpompaa katsella isompaa kokonaiskuvaa tekemisien pohjalta, mutta tässä se ainakin toimi. Sai sopivan katsauksen siihen, missä kaikki ovat menossa juuri nyt ja millaisin asetelmin lähdetään liikenteeseen. Eikä ne tiedot tuntuneet ainakaan minusta väkisin väännetyiltä, kuten "ainiin muuten se ja se", vaan ne tulivat luontaisesti mukana. Charlien homous iso plussa ja salaa toivon Charlie/Harrya, kun olen sitä lukenut niiin paljon viimeaikoina ja se on aika OTP nykyään. Mutta siis. :---D

Tykkäsin tosi paljon noista pienistä yksityiskohdista. Kuinka Arthur joutuu tekemään ylitöitä, Molly hermoheikkona, Harry yksittäisten hyökkäysten kohteena (tämä on muuten mielenkiintoinen! en ole tainnut törmätä aiemmin ja kun tarkemmin ajattelen, niin sopii erittäin hyvin, että ne vielä karkailevat yksilöt koettaisivat listiä), Ron haastetteluiden antajana... Olisi kyllä hauskaa lukea Ronin haastatteluja. Onko Luodikon sitaattikynä väännellyt sanomisia vai mitä!

Tuossa pienessä päiväkirjapätkässä oli niin paljon informaatiota ja kysymyksiä kyllä heräsi. Mielenkiintoista pohdintaa siitä, kuinka Hermionen mielestä raha on nostanut liikaa arvoaan ja kaikki maksaa. Mielenkiintoista!! Kuinka maailma on muuttunut, miksi ja miten ja kuinka se näkyy sitten Tylypahkassa.

Odotan innolla tätä ficlet-sarjan jatkumista. Olet saanut kyllä ainakin minun kysymykseni nousemaan pinnalle. :>
//ainiin siitä piti vielä sanoa, että Finissä ei ole käytössä ikärajaa K13. Mahdollisuudet ovat K11 ja K15, eli koska tämä on osastolla Hunajaherttua, niin todennäköisesti veikkaisin tulevaksi ikärajaksi K11, paitsi jos tietenkin haluat nostaa ikärajaa. :>


- Syksy
« Viimeksi muokattu: 26.03.2016 23:53:37 kirjoittanut Neiti Syksy »

Roxanne_

  • Varjolapsi
  • ***
  • Viestejä: 59
Vs: Kipinäteatteria | ficletsarja | Dramione |K13
« Vastaus #2 : 27.03.2016 14:10:19 »
Neiti Syksy: Kiitos kommentistasi, mukavaa että ficci herätti kysymyksiä c:
Pyrin lisäilemään näitä lukuja melko tiiviiseen tahtiin, ettei tarvitse kauaa odotella osien välillä.



1.9.1998

 Rakas päiväkirjani,
olen nyt Tylypahkassa, mutta täällä ei tunnu samalta kuin ennen.
  Junamatka sujui ongelmitta, mutta tuntui surulliselta nähdä vaunuosastot tyhjempinä kuin koskaan aiemmin, sota vaati veronsa ja se näkyi etenkin vanhempien oppilaiden vähäisenä määränä. Tupapöydätkin näyttivät tyhjemmiltä kuin ennen, vaikka uusia ekaluokkalaisia tulikin paljon tänä vuonna. Harryn ja Ronin puuttuminen tuntuu pahalta, olen taas lähes yhtä yksinäinen kuin ensimmäisen luokan alussa.
 Rehtori (ja tuvanjohtajani) professori McGarmiwa tietysti tiesi tulostani; minusta on tehty johtajatyttö. Kun sain tietää, kuka on johtajapoika, yllätyin melkoisesti. En olisi ikinä uskonut, että Draco Malfoyta valittaisiin siihen hommaan, hän oli kuolonsyöjä! Ehkä McGarmiwalla oli jotkut dumbledoremaiset motiivit päätökseen, kuten vaikka että seurani muka tekee hyvää Malfoylle, hänelle pitää antaa toinen tilaisuus, perheellä on vaikeaa... Ja pah. Malfoy varmasi vaan komentelee pienempiä oppilaita tittelinsä varjolla entistä ahkerammin, niin kävi silloinkin, kun hänestä tehtiin valvojaoppilas. Toisaalta hänen perheellään on tosiaan ollut vaikeaa, Päivän Profeetassa kerrottiin, että Lucius on jälleen Azkabanissa. Narcissa saa olla kotona, mutta hänen liikkeitään tarkkaillaan. Malfoyiden asema on nyt varmasti surkea, ensinhän Lucius petti ministeriön ryhtymällä kuolonsyöjäksi ja sitten vielä kuolonsyöjätoverinsa ilmiantamalla heidät lyhentääkseen tuomiotaan. He ovat siis hylkiöitä joka tapauksessa. Rita Luodikoa tämä ei tietysti haitttaa ollenkaan, hän kirjoittaa mielellään kaikenlaisista ongelmista sulkakynä sauhuten.  Toivon vain, ettei hän halua yhtään haastattelua Ronilta, en kestä edes ajatella, millainen sotku siitä syntyisi...
  Minä ja Parvati nukumme nykyään samassa makuusalissa Ginnyn ja hänen ystäviensä kanssa. Täällä on kieltämättä aika ahdasta, meitä on nyt kuusi ja jos Lavender tulee kouluun, en voi edes käsittää, miten kaikkien tavarat mahtuvat yhteen makuusaliin.
  Opettajakunnassa on tapahtunut muutoksia. Kalkaros on palannut opettamaan liemiä, ja pimeyden voimilta suojautumiseen on saatu opettajaksi Hestia Jones. Hän kuului Feeniksin kiltaan ja oli ennen aurori, mutta vammautui taistelussa sen verran pahasti, ettei enää pystynyt jatkamaan siinä työssä. Jästitiedossa ja numerologiassa on uudet professorit, ja Kuhnusarvio on jäänyt lopullisesti eläkkeelle.
 Ei tässä varmaan muuta, kirjoittelen huomenna taas lisää jos jaksan.

     'Mione



Kommentointi ei ole kiellettyä ;)
« Viimeksi muokattu: 12.05.2016 20:44:23 kirjoittanut Roxanne_ »

Roxanne_

  • Varjolapsi
  • ***
  • Viestejä: 59
A/N: Eikö kommentteja? No, laitan nyt kuitenkin jatkoa tulemaan c:

  2.9.1998
  Rakas päiväkirja,
ensimmäinen koulupäiväni oli rankka. Minulla oli muodonmuutoksia, numerologiaa, loitsuja ja yrttitietoa. Opettajat selittivät S.U.P.E.R -tutkinnoista samaan tapaan kuin V.I.P:eistä. Saimme kamalasti läksyjä, esimerkiksi professori McGarmiwa määräsi meille tutkielman muunnosloitsuista. Pituuden saa valita itse, mutta kun aihe on näon tärkeä, en todellakaan viitsi jättää tutkielmaa lyhyeksi. Kävin iltapäivällä kirjastossa ja lainasin muutaman aiheeseen liittyvän kirjan.
  Toivon todellakin, etteivät uneni jää joka yö lyhyiksi tänä vuonna... Taitaa olla turha toivo, kun läķsyjen lisäksi minulla on hoidettavana vielä johtajaoppilashommatkin. Velvollisuuksiini kuuluu auttaa opettajia tarpeen mukaan ja partioida käytävillä joka toinen ilta johtajapojan kanssa.
 Tänäänhän siis oli ensimmäinen partiointi. Jos totta puhutaan, jännitin sitä aika paljon, sillä parinihan on Malfoy (niinkuin aiemmin taisin jo mainitakin), joka on kiusannut minua jokaisena aiempana kouluvuotenani. Jännitys oli oikeastaan typerää. Aluksi olimme vain ihan hiljaa, mutta vähän ajan kuluttua Malfoy alkoi viritellä keskustelua, kyseli miten lomani meni ja kertoi omastaan. Oikeastaan säälin häntä nyt. Hän on koulussa nykyään melko paljon yksin ja viettää paljon aikaa kirjastossa. Suurin osa hänen kavereistaan on pidätetty, osa on kateissa, Crabbe kuoli ja loput yrittävät päästä töihin, melko huonolla menestyksellä kuulemma. Malfoy -tai no, kai voin sanoa Dracokin- ei itse ole Azkabankssa vain ja ainoastaan sen takia, että hänen isänsä maksoi itsensä kipeäksi ja todisti, ettei Draco tappanut ketään eikä ollut mukana kuolonsyöjissä täysin omasta tahdostaan. Hän pyysi minulta anteeksikin aiempaa ja kysyi, voisimmeko tehdä rauhan. Vastasin, että harkitsen asiaa. Kovin moni ei olisi valmis antamaan anteeksi entiselle kuolonsyöjälle, enkä ole varma, olenko minäkään. Mitä minun pitäisi tehdä?

 Kirjoitan lisää kun ehdin,
 'Mione

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 488
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Kipinäteatteria | ficletsarja | Dramione |K11
« Vastaus #4 : 05.04.2016 23:19:33 »
Todella mielenkiintoinen ja kaunis nimi tällä tekstillä! Se saikin mut avaamaan tän ja lukaisemaan läpi. Päiväkirjamaisia tekstejä en olekaan aikoihin lukenut, joten tämä oli raikas poikkeus ja vielä, kun tarina sijoittuu seitsemännelle vuodelle, niin pystyn hyvin kuvittelemaan, että kaikenlaista voi tapahtua. Johtajatytön asema sopii hyvin Hermionelle, toivottavasti hän myös osaa käyttää sen oikein.

Päiväkirjamaiselle muodolle sopivasti tekstit olivat melko lyhyitä, mutta kuitenkin tietoa tilanteesta ja eri kohtauksista tuli hyvin, onhan Hermione melkoisen välkky henkilö, joka seurailee tilanteita fiksusti. Ehkä olisin kaivannut jotain väliä tekstiin, sillä nyt koko teksti oli yhdessä kasassa. Johonkin kohtaan voisi siis heittää enterin, jolloin se olisi helpompi lukijalle hahmottaa ja se saisi tietynlaista ilmavuutta. Ja muuten, uskoisin, että olet tarkoittanut Hermionen kaverilla Parvatia, joten yhden a:n voisi tipauttaa tuolta nimestä pois. :)
Lainaus
Hän pyysi minulta anteeksikin aiempaa ja kysyi, voisimmeko tehdä rauhan. Vastasin, että harkitsen asiaa. Kovin moni ei olisi valmis antamaan anteeksi entiselle kuolonsyöjälle, enkä ole varma, olenko minäkään. Mitä minun pitäisi tehdä
Uuu, no niin. Onkohan Dracolla täysin puhtaat jauhot pussissa vai onko hän oikeasti katuvainen teoistaan. Tämä olisikin hyvä sauma päästä Hermionen epäilysten ohitse.
Lainaus
Toivon vain, ettei hän halua yhtään haastattelua Ronilta, en kestä edes ajatella, millainen sotku siitä syntyisi...
Hahah, Ron ja Ronin suuri suu, joka ei tajua, mitä tuli möläyteltyä. :D

Tekstissä oli kivoja yksityiskohtia ja muutenkin vaikuttaa varsin kivalta seurattavalta, joten jään odottelemaan seuraavaa osaa. ^^
Hyppää lehtikasaan!

Roxanne_

  • Varjolapsi
  • ***
  • Viestejä: 59
Vs: Kipinäteatteria | ficletsarja | Dramione |K11
« Vastaus #5 : 12.04.2016 19:52:29 »
Grenade: kiitos kommentista, mukavaa, että tykkäsit :)

 9.9.1998

 Rakas päiväkirjani,
tiedän, että olen unohtanut kirjoittaa, mutta siihen on syykin: läksyt. Kuluneen viikon aikana en ole muuta ehtinyt tehdäkään kuin esseitä ja tutkielmia. Olen ollut niinä iltoina, kun ei ole partiointia, kirjastossa puoleen yöhön saakka ja hiipinyt sieltä pois Kelmien kartan avulla, Harry antoi sen lainaan täksi vuodeksi.

  Eilen Draco oli kanssani kirjastossa ja pyysi minulta apua muodonmuutoksiin. Hän on hirveän hermostunut S.U.P.E.R -kokeista, eikä ihmekään. Hänen työnsaantinsa koulun jälkeen ei ole ollenkaan varmaa kuolonsyöjätaustan takia, eikä hyvistä arvosanoista voi sen suhteen ainakaan haittaa olla. Oikeastaan Draco osaa olla ihan mukavakin, jos vain haluaa. Teimme kirjastossa muodonmuutostutkielman yhdessä ja sen valmistuttua ihan vain juttelimme. Draco kertoi, että useimpien puhdasveristen sukujen lapset kasvatetaan pitämään itseään parempina kuin jästisyntyisiä, ihan pienestä alkaen. Minusta se on väärin, sellainen ajattelutapahan johti velhokunnan näihin kamaliin sotiinkin. Toisaalta alan ymmärtää paremmin, miksi Draco jaksoi aina ilkkua kaikkia jästisyntyisiä, häntähän suunnilleen käskettiin tekemään niin. Ajattelin, että tutustun ensin poikaan vähän paremmin, ennen kuin päätän, annanko kuolonsyöjäjutut hänelle anteeksi vai en.

  Asiasta toiseen, Ron tapasi Rita Luodikon tässä muutama päivä sitten. Omasta mielestään hän ei kertonut toimittajalle mitään, mistä voisi saada jutunjuurta, mutta minä olen eri mieltä. Tarkalleen ottaen Ron nimittäin kertoi sanoneensa näin: "Valitan, en halua kertoa mitään yksityiselämästäni, enkä ole mikään Muriel-täti joka laukoo mielipiteitään joka asiaan, joten en anna haastattelua." Muriel-täti! Voi ei, voi ei! Rita ei ole tyhmä, hän varmaan etsii sen tädin käsiinsä ja pyytää haastattelun! Huomautin asiasta Ronille, mutta hän ei ottanut sitä kuuleviin korviinsa. Toivottavasti tästä ei koidu hirveästi harmia, täti nimittäin tietää melko paljon asioita Weasleyistä, mitä muut eivät välttämättä tiedä...

 Kirjoittelen, kun läksyiltäni kerkeän,
'Mione

Roxanne_

  • Varjolapsi
  • ***
  • Viestejä: 59
Vs: Kipinäteatteria | ficletsarja | Dramione |K11
« Vastaus #6 : 22.04.2016 20:51:44 »
A/N: Eikö kommentteja? No, jatkoa olisi kuitenkin tässä.
11.9.1998

 Rakas päiväkirja,
revin kohta hiukset päästäni, Luodiko teki sen taas! Hän - arrgh - tosiaan etsi sen Murielin käsiinsä ja pyysi haastattelun, josta täti varsin innostui... Hän kertoi varsin avoimesti Charlien ja Krumin suhteesta, Billin tulevasta lapsesta ("Hyvä että ovat homoja, eivätpä ainakaan lisäänny." "Kersasta tulee varmaan samanlainen heitukka kuin äitinsä...") sekä Mollyn ja Arthurin viimeaikoina yleistyneistä riidoista ("Tappelevat kuin vanha aviopari -no, sitähän he ovatkin. Erohan siinä kohta tulee, ei kukaan jaksa sellaista epäsopua..."). Lisäksi hän kuvaili täysin asiattomasti ja epätodenmukaisesti Harryn käytöstä, väitti, että hän kehuskelee nykyään kaikella omistamallaan ja retostelee sillä, että sattui tappamaan Voldemortin, aika samanlaisia juttuja kuin silloin viidentenä kouluvuotenamme.

 Harrysta puheen ollen, hänen kimppuunsa hyökättiin eilen. Hän oli tulossa illalla baarista (Ginny ei oikein ilahtunut tästä tiedosta, arveli tietysti heti, että Harry oli käynyt strippibaarissa), kun kolme entistä kuolonsyöjää pääsivät yllättämään hänet. Harry sanoi tunnistaneensa Rodolphus Lestrangen, muuta hän ei muista, sillä menetti tajunsa jossain vaiheessa. Minusta hänen tai Ronin ei pitäisi liikuskellu yksin ulkona pimeän aikaan, ihan varmuuden vuoksi vain. Olen muutenkin hirveän huolissani heidän turvallisuudestaan, eivätkä tällaiset uutiset ainakaan paranna mieltäni.

 Draco ja minä vietämme yllättävän paljon aikaa yhdessä nykyään. Johtajaoppilastöiden lisäksi hän on parini myös taikajuomissa (en valita, hän on hyvä niiden keittämisessä). Ilman kuolonsyöjä-luihuiskavereitaan hän on kuin eri ihminen. Olemme loppujenlopuksi samaa mieltä aika monista asioista, tai ainakin sellaisen kuvan olen saanut, vaikka emme olekaan keskustelleet kovin syvällisistä aiheista, Draco tuntuu jotenkin välttelevän niitä. Ehkei hän halua kinata kanssani mistään vakavammasta. Ei sillä, että riitelisimme usein, sellainen vaihtoehto vain tuli mieleeni. Pakko myöntäö, että Draco on mielestäni aika suloinen. Viimeksi, kun tarkastimme tähtitornin, oli kirkas yö ja hän innostui näyttämään minulle eri tähtikuvioita ja kertoi niistä, niihin liittyvistä taruista... jossain vaiheessa hipaisin vahingossa hänen kättään. Siitä tuli oudon lämmin olo, en osaa oikein selittää sitä ja se vaivaa minua. Mitä tapahtui? En kertonut tunteesta mitään Dracolle, vaan annoin hänen keskittyä tähtikuvioiden näyttämiseen. Taivas oli hurjan kaunis ja ilma lämmin, koin pitkästä aikaa olevani todella onnellinen, kaikki huolet vain unohtuivat hetkeksi. Se oli ihmeellistä, Draco on ihmeellinen...
  Mitä juuri kirjoitinkaan? Taidon olla väsynyt, vai olenko? Äh, olen varmaan sekaisin, enhän minä edes tunne häntä kovin hyvin... Enhän minä voi olla ihastunut häneen, en näin nopeasti, enhän? Pitää mennä kysymään, osaisiko Ginny tai Parvati auttaa, he ovat hyviä tällaisissa tunneasioissa.

 'Mione


Kommentointi sallittua ;)
« Viimeksi muokattu: 12.05.2016 20:45:04 kirjoittanut Roxanne_ »

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 488
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Kipinäteatteria | ficletsarja | Dramione |K11
« Vastaus #7 : 28.04.2016 00:58:01 »
Charlien ja Krumin suhde on mielenkiintoinen lisä taustalla, enpä ole aikaisemmin tainnut törmätä koko paritukseen. Ja miksei se voisi jopa toimiakin! Kiva yksityiskohta tämä.

Lainaus
Draco ja minä vietämme yllättävän paljon aikaa yhdessä nykyään. Johtajaoppilastöiden lisäksi hän on parini myös taikajuomissa (en valita, hän on hyvä niiden keittämisessä).
Hahah, voi Hermione. Niin se luihuinen taitaa hiljalleen hiipiä lähemmäs ja valtaa pian viereisen istuinpaikan lisäksi sydämen. Toivottavasti Ginny ja muut tytöt osaavat auttaa, kun tulee poikajutut puheeksi. Tai sitten he vaihtoehtoisesti vain jäävät kiusoittelemaan, jos Hermione onkin iskenyt silmänsä yli tuparajojen. :D

Jään seurailemaan, miten Hermionelle käy seuraavaksi. ^^

Hyppää lehtikasaan!

MioG

  • ***
  • Viestejä: 25
  • Dream girl
Vs: Kipinäteatteria | ficletsarja | Dramione |K11
« Vastaus #8 : 03.05.2016 23:12:09 »
Jatkoa :)
If you can Dream it, you can do it.
-Walt Disney

Räntsäke

  • Vieras
Vs: Kipinäteatteria | ficletsarja | Dramione |K11
« Vastaus #9 : 12.05.2016 20:29:34 »
Kommenttikampanjasta tervehdys! o/

Mielenkiintoinen ratkaisu kirjoittaa tarina tällä tavalla päiväkirjamuodossa. Ei ole kovin montaa tällaista tarinaa tullut vielä vastaan. Olet kuvannut sodan jälkeisen velhomaailman ihanan uskottavasti. Voin hyvin uskoa, että vielä vapaana olevat kuolonsyöjät hyökkäilevät Harryn kimppuun ja että Malfoyn perhe joutuu vakaviin ongelmiin. Mietin ehkä vähän, onko luontevaa selittää tällaisia asioita päiväkirjassa, mutta jos joku todella päiväkirjassaan pohtii maailman polttavia puheenaiheita, niin se joku on juuri Hermione.

Lainaus
Paravatikin olisi tulossa
Tämä on ekasta pätkästä. Luulin ensin, että siinä oli typo, mutta huomasinkin myöhemmin, että kirjoitit hahmon nimen joka kerta tällä lailla. Hänen nimensä on Parvati. Sä laitat yhden ylimääräisen A:n sinne. : )

Plussaa muuten tuosta pikku maininnasta, että Charlie on homo! Hän onkin yksi niistä HP-hahmoista, joiden voisin oikeastikin kuvitella olevan omaan sukupuoleensa päin. Niitä on muutama, ja Charlie on yksi heistä tosiaan.

Malfoyn luonteessa tapahtunut täyskäännös vähän hämmentää. Mä itte tykkään, et jos Dracoa parittaa jollekin mukavalle hahmolle (Harry, Hermione, yms), niin et se ois sitten myös oma ilkeä itsensä. Mut nää on ihan mielipidekysymyksiä ja makuasioita, jotkut kyllä tykkäävät myös pehmo-Dracosta. : ) Ja olethan sinä ainakin selittänyt tässä vähän auki sitä, miten Draco on voinut muka yhtäkkiä tällä lailla muuttua. Se on hienoa.

Loppuun vielä mainitsen, että nuo Muriel-tädin löpinät huvittivat kovasti! Kuulosti todellakin ihan juuri siltä samalta kääkältä, johon Kuoleman varjeluksissa tutustuimme. : D

Roxanne_

  • Varjolapsi
  • ***
  • Viestejä: 59
Vs: Kipinäteatteria | ficletsarja | Dramione |K11
« Vastaus #10 : 12.05.2016 21:10:03 »
 Räntske, kiitos kommentista ja hyvä kun huomasit tuon Parvatin nimen, kävin korjaamassa sen oikean laiseksi.
Mitenköhän olen aina pystynyt lukemaan sen nimen väärin? :'D


 12.9.1998

 Rakas päiväkirja,
  juttelin tyttöjen kanssa myöhään eilen illalla. Ginnyn mielestä olen ihastunut Dracoon. Hän kuitenkin ihmettelee pojan käytöstä, sillä on itse nähnyt hänet käytävillä komentelemassa ihmisiä ja ivailemassa ihanentiseen malliin. Parvati sanoo, että Draco yrittää vain hyvittää tekosiaan meille, onhan myös osittain minun ansiotani, ettei Voldemort voittanut sotaa. Olisi varmaan aika mielenkiintoista nähdä, miten Draco kohtelisi Harrya tai Ronia nykyään... Ginny sanoi, että hänen mielestään minun ei kannattaisi kaveerata Dracon kanssa, ja Paravati oli samaa mieltä. "Luihuinen on aina luihuinen ja ajattelee tiukassa paikassa omaa etuaan", he sanoivat ja tavallaan ymmärränkin heitä. Toisaalta, maailma ei ole mustavalkoinen... Henkilökohtaisesti olen alkanut pitää Dracosta. Myönnän, että minuakin vähän epäilytti tuo pojan nopeasti muuttunut luonne, mutta en oikein voi estääkään itseäni ihastumasta.
 Eihän sitä tiedä, vaikka kaikki se kovuus ja kylmyys olisivat johtuneet juurikin kasvatuksesta, sodan uhasta ja sellaisesta. Ehkä hänen pehmeämpi puolensa pääsee nyt esille, kun ei ole enään sellaisia paineita kuin sodan aikana ja sitä ennen? Ja onhan olemassa ihan pieni mahdollisuus, että hän olisi ihastunut minuun... Arrrgh, miksi kaiken pitää olla näin vaikeaa? Mitä Ronkin sanoisi, jos alkaisin seurustella Dracon kanssa? Hävettää myöntää, mutta joskus olen oikeasti kateellinen Fleurille, joka elää onnellisessa ja mutkattomassa suhteessa. Hmph.

 Sitten jotain iloisempaa: Lavender pääsee takaisin Tylypahkaan ensi viikolla! Tylyahon viikonloppu osuu samalle viikolle, joten ajattelimme mennä sinne kaikki yhdessä. Minun pitäisi ostaa uusi juhlakaapukin, mutten tiedä, riittävätkö rahani (kaikkihan on nykyään hirveän kallista, kuten olen tainnut jo mainitakin). Harry ja Ron tulevat käymään myös, en malta odottaa, että saan nähdä heidät!

 Nyt en kirjoittele enempää, pitää palata läksyjen pariin.

 'Mione
« Viimeksi muokattu: 13.05.2016 06:58:36 kirjoittanut Roxanne_ »

MioG

  • ***
  • Viestejä: 25
  • Dream girl
Jatkoo :)
If you can Dream it, you can do it.
-Walt Disney