Kirjoittaja Aihe: TVD: Rakkaus on heikoille | K-11 | Katherine Pierce | femme, angst, romance  (Luettu 1615 kertaa)

Alice Katarina

  • ***
  • Viestejä: 998
Author: Alice Katarina
Title: Rakkaus on heikoille
Rating: K-11
Fandom: The Vampire Diaries (sarja)
Pairing: Katherine/Hayley
Disclaimer: Hahmot kuuluvat tekijöilleen, en omista heitä, enkä näyttelijöitä, vaikka haluaisin.
Warnings: kuolema
Genre: romance, angst, femme

A/N: Osallistuu 12+ virkettä haasteeseen. Olipa hauskaa pitkästä aikaa kirjoittaa TVD:stä ja Katherinesta, joka on kyllä kuningatar aina ja ikuisesti.


Rakkaus on heikoille

Sinun silmäsi näyttävät timanteilta, mutta pelkkä katse ei saa minua harkitsemaan muuta, eikä edes suloinen äänesi. Veri maistuu makealta kielelläni ja hehkuu punaisena sinun kalpenevalla ihollasi.

Talvi leijailee sisään avonaiseksi jääneestä ikkunasta – niin kevyttä ja viiltävän kylmää. Puristat kirjettäni kädessäsi, kun silmistäsi vähitellen katoaa elämä. Pöydällä lojuvassa naistenlehdessä mainostetaan vinkkejä fritsujen peittämiseen, mutta tätä ei pelkällä puuterilla pysty naamioimaan.

Sininen mekkosi on hieman rypyssä, kun asettelen kätesi rintasi päälle ristiin. Totuus on, että minä todella rakastin sinua, mutta lopulta siitä ei olisi kuitenkaan tullut mitään – Katherine Piercellä voi olla vain rakastajattaria.

Hammasharjasi nököttää omani vieressä, mutta en edes muista milloin olit sen tuonut, eikä sillä ole enää väliä. Sulkiessani silmäni näen sinut keikaroimassa edessäni pelkissä pitsialusvaatteissa, niissä jotka ostin sinulle Pariisista.

Hiuksissasi on häivähdys vaaleaa tummanruskean väleissä. Peilistä näen omat kasvoni, vielä hieman verta suupielessä. Huokaan sulkiessasi silmäsi, olisit ansainnut jotain parempaa. Tuli syttyy helposti ja nuolee kermanvalkoista ihoasi. Olet kuolonkalpea, enkä halua muistaa sinua sellaisena.

Auringonlasku on purppuranpunainen. Ilta on vielä kuulas, kun suljen roihuavan talon oven perässäni. Sinun korvakorusi ovat kädessäni, matkamuistona. Muistona naisesta, joka uskalsi tapella, uskalsi lyödä, uskalsi myöntää rakastavansa.

Mutta minä en koskaan uskaltanut, riuhdoin vain omissa kahleissani. Meidän yhteinen tulevaisuutemme oli pelkkää fantasiaa, lumetta, ei koskaan todellista. Suljen silmäni kävellessäni pois. Pimeydessä liekit vähitellen pienevät.

Hautakivesi on kielioppivirheetön: ”Hayley – todellinen ystävä”. Minä kaiverran alle sanan rakastettu ja lähetän vielä lentosuukon. Marmoriin kaiverrettuna meidän rakkaustarinamme tulee kestämään ikuisesti.
Avasta kiitos Ingrid!

Ja se meni siks ku mä halusin,
ja mä rähjäsin mut uskoin rakkauteen.
Mä menin sinne ja takasin,
ja mä kaaduin mut mä nousin uudelleen.

Tomsessed

  • #58
  • ***
  • Viestejä: 597
Uuuuh, tää on kaunista.

Oon seurannu sivusta tätä haastetta ja on pakko nostaa hattua, mä varmaan sekoisin niiden sanojen kanssa :D

Muttajoo, ihan siihen asiaa. Tosi kaunista ja koristeellista tekstiä (voiks tekstistä ees sanoo noin?), mulle tuli jotenki tosi rauhallinen olo. Ihana kuvailu <''3 iltasulamiset tuli hoidettua mukavasti.

Lainaus
Sinun korvakorusi ovat kädessäni, matkamuistona. Muistona naisesta, joka uskalsi tapella, uskalsi lyödä, uskalsi myöntää rakastavansa.
Sä maksat mun hautajaiset, prkle. Siis niin täydellinen lause! Ton mukaan noiden kahden rakkaus oli kyllä aivan muille ku heikoille

Pitäis kaiketi opetella rauhottumaan ennen kommentointia, ku ei tästä tuu yhtään mitään. Rakentava, mikä se on, voiks sitä syödä? Mut se mun pointti on, et tykkäsin kovasti! ♥

Bannu Ingridiltä ♥

Mariaxoxo

  • ***
  • Viestejä: 411
Oot kyllä niin oikeessa, Katherine on kuningatar aina ja ikuisesti. Rakastan kyseistä hahmoa ja siksi olikin ihana lukea pitkästä aikaa siitä kertova ficci. Katherinea ja Hayleya en ihan heti kuvittelisi pariksi, mutta onneksi se ei ollut tässä tavallaan niin selvästi esillä. Koko teksti oli uskomattoman kaunista ja joka ainut lause oli selvästi tarkoin harkittu. Rakastin näitä kielikuvia ja kuvailua ja kaikkea. Kiitos tästä lukukokemuksesta:)