Kirjoittaja Aihe: Doctor Who: Kohtalon langat [K11, 4. Tohtori, Sarah Jane]  (Luettu 1680 kertaa)

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 525
  • The Uneartly Child
Ficin nimi: Kohtalon langat
Kirjoittaja: Nukkemestari
Fandom: Doctor Who
Tyylilaji/Genre: Ficlet
Ikäraja: K11 (...toivottavasti)
Päähenkilöt: 4. Tohtori ja Sarah Jane Smith
Varoitukset: Sisältää väkivaltaisen asian, joka spoilaamatta voi olla vähän hämmentävä DW ficissä, MUTTA jota ei kuvailla suuremmin.
DW ficissä
A/N: Ficci, jonka konseptista pidän, mutta joka tuntui jäävän nyt aavistuksen liian lyhyeksi ja nopeasti kirjoitetuksi. 4. Tohtorin luonne on vie hakusessa ja samoin Sarah Janen.

Hassut huomiot: Tämä ficci on kirjoitettu myöhemmin kuin ficci, joka on omalla tapaansa aikajärjestyksessä (Tohtorin näkökulmasta myöhemmin, aikalaisten näkökulmasta aiemmin) ensimmäisenä. Timey-wimey, tajusko kukaan tuota lausetta? Joidenkin päivien päästä saatatte törmätä tuttuihin asioihin, jotka selventävät ficistä joitain kertomatta jääneitä asioita...
En muista miten päädyin lukemaan erästä ficciin liittyvää wikipedia artikkelia,
mutta kun siellä luki ”John Smith” päätin että minun täytyy välttämättä tehdä tästä
oma ficci.
Lue artikkeli tästä, mutta huomaa, SPOILAA hiukan: http://www.exclassics.com/newgate/ng104.htm


Kohtalon langat

Tohtori nousi muoviselle lavalle kädet selkänsä taakse sidottuina. Väkijoukko tuijotti häntä tiiviisti
naureskellen ja keskenään jutellen.

Lavalle nousi korkea-arvoiselta näyttävä henkilö, joka köhi muutaman kerran ja alkoi
puhua:
”Olemme tulleet todistamaan varas John Smithin hirttämistä. Hänet on tuomittu
vakavasta arvotavaravarkaudesta ja päälle käymisestä välittömään kuolemaan. Onko
tuomitulla viimeisiä sanoja?”
”Haluaisitko Jelly Babyn?”
”Mitä? En.”
”Minulla on niitä pari taskussani.”
”Selvä. Näin ollen tuomitsen sinut kuolemaan. Pyöveli!”
Mies poistui lavalta ja mustaan kaapuun pukeutunut pyöveli nousi hänen tilalleen.

Pyövelin kasvoista näkyi vain silmät, mutta Tohtori näki kuinka ne loivat pitkän
silmäyksen häneen. Tohtori levitti leveän hymyn ja sillä hetkellä mätä tomaatti lensi
häntä kohden, ja yksi niistä tahrasi hänen pitkän kaulahuivinsa. Väkijoukko nauroi
vahingoniloisesti.

”Tuo kaulahuivi on niin pitkä, että ihme jos poliisi ei seurannut sitä johtolankana!”
huusi joku joukosta.
”Hänet voitaisiin laittaa vaikka killumaan siitä!” joku huusi. Ehdotus sai aikaan rehakan
naurun.
”Hei pyöveli, vaihdetaan villaköyteen!”

Pyöveli oli hiljaa ja kumarsi yleisölleen. Hän astui Tohtorin viereen, otti tämän
kaulahuivin ja sitoi siihen hirttosolmun. Väkijoukko hurrasi.

Pyöveli asetti huivin Tohtorin kaulaan ja perääntyi sitten vivulle, jonka Tohtori arvasi avaavan hänen jalkojensa alla olevan luukun. Pyöveli loi pitkän katseen Tohtoriin, joka nyökkäsi pienesti ja vetäisi vivusta.

Tohtori tipahti alas ja jäi keinumaan huivinsa varassa. Häneltä pääsi tukahtunut  ääni ja hän roikkui hetken aikaa paikallaan, pää alas roikkuen. Pyöveli nosti kättään suulleen kun Tohtori nostikin päätään ja sanoi:

”Heippa.”

Väkijoukosta nousi hämmentyneen äänen aalto.

”Nyt kun saitte minut lampaan karvoista valmistetun köyden päähän, ajattelin puhua teille lyhyesti”, Tohtori sanoi, irvisti pienesti ja jatkoi:
”Olen aina miettinyt mitä te ihmiset näkevät väkivaltaviihteessä. Miksi haluatte nähdä kun joku kuristuu ja heittää henkensä?”

Tämä aiheutti täydellisen hiljaisuuden.

”Nyt olen tajunnut että se johtuu teidän omasta kurjuudestanne. Tahdotte nähdä kun joku on vielä huonommassa tilanteessa kuin te, köyhinä ja sairastelevina, työn uuvuttamina. MUTTA TE VOITTE TEHDÄ SILLE JOTAIN.”

Väkijoukossa kuhisi. Jonkinlaiset järjestyshenkilöt yrittivät päästä läpi joukosta keskeyttämään Tohtorin puheen. Useat ihmiset kuitenkin estivät heidän etenemistään.

”Pyöveli, hiljennä tuo mies”, karjui korkea-arvoinen mies, joka oli aiemmin julistanut Tohtorin kuolemaan. Pyöveli ei tehnyt mitään, loi vain katseen Tohtoriin.


”Minä varastin Neuvostolta erinäisiä asioita ja siinä sivussa tyrmäsin muutaman vartijan, mutta sanokaa minun sanoneeni: he ovat minua pahempia varkaita ja pahoinpitelijöitä. Heidän takiaan teillä ei ole tarpeeksi ruokaa! Heidän takiaan kärsitte. Ketkä kaikki teistä on kuullut Johnelia Titorista ja hänen löydöksistään? Siitä kuinka kaikki lääkärit ovat talletettuina Neuvoston varastoihin? Liittykää Johneliaan ja pian teillä on paremmat ajat, uskokaa pois.”

”Päästäkää tuo miesparka pois”, huusi eräs vanhempi mies.

Iso ryhmä irtosi väkijoukosta. Osa nosti Tohtoria osan irrottaessa hänen huivinsa solmun ja hänen kätensä. Tohtori nappasi huivin kaulalleen, pyysi anteeksi pikaista poistumistaan, tarttui pyöveliä ranteesta ja lähti juoksemaan.

Viimein Tohtori työnsi pyövelin TARDISiin ja sulki oven. Pyöveli laski huppunsa ja Sarah Jane huokaisi syvään.

”Se oli hirveää.”
”Joskus täytyy olla kapinallinen. Tahtoisitko sinä Jelly Babyn?”
« Viimeksi muokattu: 19.02.2015 16:34:29 kirjoittanut Beyond »
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Doctor Who: [K13, 4. Tohtori, Sarah Jane]
« Vastaus #1 : 04.12.2013 01:21:29 »
Kuten ehkä olen joskus kertonut, niin olen katsonut Doctor Whota hyvin hyvin  satunnaisesti, ja enimmäkseen klassista tohtoria ja ysiä uudemmista, mutta ihih ihihi neljäs tohtori <3 Siis oikeesti, se kaulaliina ja jelly babiet, en kestä. Jelly babiet on oikeastikin ehka parhaita karkkeja mitä on (plus ne oli George Harrisonin suosikkeja myös^^)

Mä itken kun sulla on aina niin vahva toi dialogi. Tai jotenkin siinä on sellaista dynamiikkaa, että minun on helppo kuvitella miten nuo kuvattaisiin ja leikattaisiin telkkarissa, hyvin jämptejä, televisiomaisia kohtauksia kato.

Lainaus
”Olen aina miettinyt mitä te ihmiset näkevät väkivaltaviihteessä. Miksi haluatte nähdä kun joku kuristuu ja heittää henkensä?”
Voi sinua hassu mies, anna kun mä halaan nelosta ih <3 Ihana. Hupsu. Kokolailla hupsunhauska teklsti hirttäjäisistä. Ei liene moisen kirjoittaminen mahdollista muussa kuin tässä fandomissa, luulisin.

Niin ei mulla mitään sen parempaa sanottavaa ollut, tulin vain nelosen houkuttelemana paikalle.

T: jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 525
  • The Uneartly Child
Vs: Doctor Who: [K13, 4. Tohtori, Sarah Jane]
« Vastaus #2 : 06.12.2013 20:48:13 »
Kuten ehkä olen joskus kertonut, niin olen katsonut Doctor Whota hyvin hyvin  satunnaisesti, ja enimmäkseen klassista tohtoria ja ysiä uudemmista, mutta ihih ihihi neljäs tohtori <3
Et mielestäni :o Mutta nyt tiedän.

Lainaus
Jelly babiet on oikeastikin ehka parhaita karkkeja mitä on (plus ne oli George Harrisonin suosikkeja myös^^)
Ne on todella hyviä!

Lainaus
Mä itken kun sulla on aina niin vahva toi dialogi. Tai jotenkin siinä on sellaista dynamiikkaa, että minun on helppo kuvitella miten nuo kuvattaisiin ja leikattaisiin telkkarissa, hyvin jämptejä, televisiomaisia kohtauksia kato.
Hassua, ei ole eka kerta kun mun dialogia kehutaan, vaikka en tiedä edes mitä muka teen... mä vain kirjoitan.

Kiitän kuitenkin kommenteista, se hämmensi minua suunnattomasti 4. päivä :o Minä kun en odottanut että kommentoisit minun joulukalenteriani.
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan