Kirjoittaja Aihe: Kauan, K-11  (Luettu 1758 kertaa)

arctic

  • king in the north
  • ***
  • Viestejä: 102
  • built on glass
Kauan, K-11
« : 13.03.2012 21:39:10 »
Author: minä.
Beta: minä unfortunately
Disclaimer: handut irti, meikän on.
Rating: k-11
Pairing: Rasmus/Totte
Genre: one-shot, random, slash
Summary: Rasmuksella ole mitään hajua minne se juna on menossa.
Warnings: kielenkäyttö
A/N: tahdoin kirjoittaa. tässä kesti yllättävän kauan. sanoja 969.

asiat etenee tässä sitten aika nopeasti, älkää kamalasti häiriintykö. ei ole mitään parhaimmistoa.


Kauan

Kello kolme lauantai-iltapäivänä Rasmus katsoo itseään peilistä, omassa huoneessaan, oman turvallisen ovensa takana, verhot ja sälekaihtimet kiinni. Ruskea tukka piilotetaan lopulta sinisen pipon alle, ja jalat ohjaavat Rasmuksen ulos ovesta, ulos toisestakin ja kolmannesta, ennen kuin kengänpohjat kohtaavat asfaltin.

Rasmuksella on kangaskassissa kaikki, mitä se tarvitsee. Rahaa tilillä, eikä kotiinpaluu ole mielessä ainakaan hetkeen. Ihan kuin mutsi mitään edes huomaisi.  Rasmus kävelee asemalle vakavana, katsoo ympärilleen ja yrittää paikantaa tuttuja, mutta ne on kaikki jossain muualla. Muualla, kuin Suomessa. Ne on jossain lämpimässä, ottaa aurinkoa rannalla ja samalla polttaa itseään niin vitusti, eikä niitä edes kiinnosta. Rasmus jatkaa, imee sisäänsä lokakuista kosteutta ja viimaa ja onnellisena istahtaa junaan. Eikä Rasmuksella ole mitään hajua minne se juna on menossa. Eikä se edes halua tietää, vaan tunkee kuulokkeet korviin ja nukahtaa.

-

Rasmus istuu penkillä,  ei junassa, vaan jollain asemalla. Kyllähän se nimi lukee siinä kyltissä Rasmuksen yläpuolella, mutta ei se jaksa nostaa päätään ja katsoa. Ei sitä kiinnosta. Se sytyttää röökin, polttaa sen ihan rauhassa, ja miettii, kuinka sen elämä on mennyt päin helvettiä.

-

Penkillä on edelleen mukava istua, vaikka onkin jo ilta. Ei ole vielä niin kamalan pimeää, vaikka Rasmus haluaisi. Mutta kohta on marraskuu, ja kuuden jälkeen ei näe enää eteensä ilman taskulamppua. Rasmus tahtoo pimeän kuukauden.

Rasmuksen eteen seisahtaa poika. Tai sellainen nuorimies. Miksi niitä nyt ikinä kutsutaankaan, joku sellainen Rasmuksen ikäinen.

   ”Onko sulla heittää röökiä?” se kysyy. Kysyy ääni vahvana ja itsevarmana, vaikkei päällepäin huomaisikaan. Rasmus ei vastaa heti, vaan tutkailee.

Nuorimies on laiha. Rasmus ajattelee, että jos se kääntyisi sivuittain, se olisi varmaan paperinohut. Ei sitä näkisi kolmedeenä, vaan kaksideenä. Rasmus ojentaa askiaan, ja pian sieltä katoaa yksi. Se nostetaan hieman sinertäville huulille, ja sytytetään sytkärillä. Zippolla.

   ”Hieno sytkäri”, Rasmus toteaa, ja nostaa katseensa nuorenmiehen kasvoihin. Se ei vastaa, vaan virnistää. Virnistää vastaukseksi. Käyhän se niinkin. Rasmus sytyttää omakin tupakan, ja rauhallisena puhaltelee savua ulos. Katsoo kuinka se kiertelee ja kaartelee ja nousee yhä ylemmäs ja ylemmäs kunnes katoaa.

Rasmuksen viereen istutaan, muttei Rasmuksella ole mitään sanomista.

   ”Totte.”

   ”Rasmus.”

   ”Saako sua sanoa Rasseksi?”

   ”Ei.”

-

Kello on varmaan reippaasti yli puolenyön. Rasmus kuuntelee toisella korvallaan, kuinka kaukaa kuuluu ääniä, epämääräisiä ja kännisiä ääniä. Totte istuu vieressä ja nojaa päätään Rasmuksen olkapäähän. Sillä on päässään Rasmuksen sininen pipo, harteilla Rasmuksen kulunut tekonahkatakki ja huulilla Rasmuksen röökinjämät.

    ”Sä et taida paljon puhua?” Totte naurahtaa, ja kylmä värisyttää sen ääntä. Rasmus huomaa, nousee ylös ja vetää Toten mukanaan.

   ”Mihin me ollaan menossa?” Rasmus kuulee hämmentyneen kysymyksen, ja kohauttaa olkiaan.

   ”Riippuu siitä missä sä asut. Sulla on selkeesti kylmä, saat vielä jonkun keuhkokuumeen, kun istut täällä.”

Totte pysähtyy ja katsoo Rasmusta hetken. Sitten hymyilee. Käsi pujotetaan Rasmuksen omaan, ja kääntyy ympäri.

   ”Mä asun ihan toisessa suunnassa.”

Rasmus punastuu, mutta ei sitä kukaan huomaa. Onneksi on pimeää. Hohtava Tapanila-kyltti jää taakse, portaat puoliksi juostaan ylös ja sillalla sormetkin ovat jo lomittain. Totte vetää Rasmuksen mukanaan lähikauppaan, joka ulkona olevan kyltin mukaan on jo kiinni, vaikka sisällä kumpaakin tervehtii ystävällinen hymy. Rasmuksen mielestä kassamies näyttää intiaanilta.

Mukaan tarttuu lisää tupakkaa, ja paljon toffeeta.

Ovikoodi on mennyt lukkoon tunteja sitten.

   ”Vittu.”

Rasmus katsoo Tottea kysyvästi. Avaimet on vahingossa jääneet sisälle, ja Totella on kylmä. Rasmus kaivaa taskunpohjalta hakaneulan, ja taiteilee lukon auki. Monen vuoden harjoittelu on oikeasti vihdoin hyödyksi. Totte taputtaa lujaa, innoissaan.

-

Rasmus seisoo pimeässä kylpyhuoneessa kuuman suihkun alla, ja ajattelee Tottea. Ajattelee, kuinka se osaa tehdä pakastepitsoistakin taidetta, ja kuinka sillä on suihkussa valot, jotka määräytyvät veden lämmön mukaan. Valo on sininen.

Kylpyhuoneen ovi avautuu, Rasmus tekee tilaa, ja Totte istahtaa se viereen. Rasmuksen ympärille kietoutuu käsi, ja tällä kertaa on Rasmuksen vuoro nojata päätä toisen olkapäähän. Eikä Rasmus ikinä haluaisi nousta.

   ”Tässä on ihan vitun jees olla, ollaan vielä hetki”, Rasmus toteaa.

   ”Joo, ollaan hetki. Muttei kamalan kauaa, mun vesilaskusta tulee liian suuri”, Totte naurahtaa.

 -

Totte on vanhempi kuin Rasmus. Kaksi vuotta. Ei Rasmus olisi ikinä uskonut, kun se on jotenkin nuoremman oloinen. Mutta ei, se käy töissä ja maksaa laskut ja vuokran ihan niin kuin kuka tahansa muukin aikuinen. Mutta Totte ei ole kuka tahansa aikuinen.

Siitä on kaksi viikkoa, kun Rasmus astui junaan ja päätyi mikämikämaahan. Ja koko ajan se on ollut Toten luona. Se on tutustunut sen naapureihin, lähikaupassa sitä tervehditään kuin vanhaa tuttua. Rasmus maksaa ruoan, Totte kaiken muun. Eikä ne edes paljon syö tai juo, pakastepitsoja ja energiajuomia. Ja suklaata. Viikonloppuisin alkoholia. Rasmus tulee koulun jälkeen Totelle. Mitä järkeä lähteä kotiin, kun ei siellä kuitenkaan ketään ole ikinä.

Rasmus istuu parvekkeella, aurinko lämmittää ja Rasmus harhautetaan luulemaan, että ulkona on lämmin. Se tarjoutuu viemään roskat, lähtee ulos t-paidalla, juoksee takaisin. Totte nauraa, Rasmusta ei haittaa. Ei sitä mikään haittaa, mitä Totte tekee.

Mutsilta Rasmus saa soiton ensimmäisen kerran vasta yhdeksäntenätoista päivänä. Siltä kysytään missä se on ollut ja on edelleen, mutta Rasmus sanoo vaan, ettei ainakaan kotona. Puhelu päättyy lupaukseen äidiltä, että tilille laitetaan rahaa, mutta Rasmus epäilee. Missä vitun välissä se muka ehtii. Onhan Rasmuksella muutenkin rahaa. Ei se tarvitse mutsilta.

   ”Kuka se oli?” Totte kysyy uteliaana, hymyilee hieman, taputtaa paikkaa vieressään futonilla, koska tahtoo Rasmuksen sinne. Rasmus istuu alas, ottaa pelikonsoliohjaimen käteensä ja huokaisee pienesti.

   ”Ei kukaan erityinen.”

Rasmus kääntyy selälleen ja laskee päänsä Toten syliin. Toten käsi eksyy Rasmuksen hiuksiin, eikä sitä siirretä pois. Se siirretään pois vasta sitten, kun Totte herää keskellä yötä Rasmuksen uniseen muminaan, kantaa sen viereensä sänkyyn, ja kietoo kätensä Rasmuksen ympärille.

-

Rasmus lähtee kotiin. Lähtee kotiin, koska mutsilla on viikon loma. Rasmuksella on ikävä, vaikkei se sitä ikinä myöntäisikään.

Mutta eniten ikävä Rasmuksella on Tottea, vaikkei Rasmus ole edes lähtenyt vielä. Juna lähtee vasta viiden minuutin päästä, asemalle kävelee kolme. Tottea se katsoo ensin hyvin kauan, tai siltä se ainakin tuntuu. Sitten halaa pitkään. Suutelee taas hyvin pitkään.

-

Kuukauden päästä perjantaina Rasmus on yhdeksäntoista. Totte pyytää sitä johonkin helvetin hienoon raflaan syömään, mutta Rasmus kieltäytyy. Mieluummin se lähtisi Toten luo, söisi pakastepitsan puoliksi ja rakastaisi Tottea ikuisuuden.

Ja toisen.

Ja kolmannen.

Kauan.

joo.
« Viimeksi muokattu: 25.07.2017 18:09:05 kirjoittanut Ronen »
i'm not the reason you're looking for redemption

ava on oma

Ringa

  • roger roger
  • ***
  • Viestejä: 98
Vs: Kauan, K-15
« Vastaus #1 : 14.03.2012 15:52:27 »
UAAAHHHH! :D Sie oot julkaissut jotain! Et voi uskookaan, kuinka kiva oli tulla kotiin ja tuijottaa sitten Pöytälaatikkoa huuli auki: omagaash, uutta arcticia. Mä oon vieläkin niin onnesta sekaisin, että katsoo nyt tuleeko tästä millään tavalla järjellistä kommenttia.
Laatu oli kyllä sitä taattua. Juonikuvio oli selkeä, mutta jätti paljon tulkinnanvaraa ja miettimistä. Minkä takia Rasmus halusi lähteä, kuka Totte oikeastaan oli ja miten niille lopultaan kävi.
Kirjoitusvirheitä ei ainakaan silmiin osunut. Paria lausetta sai kelata vähän pidempään, mutta se saattaa johtua ihan siitäkin, että mun rilleissä on jotain tahmaa. :D Eli ei, ei todellakaan ollut perseestä. Piristit ainakin yhden ihmisen päivää. <3
Lainaus
”Saako sua sanoa Rasseksi?”

   ”Ei.”
Aww. :3
astu kolme ruutua taakse
yksi vuosi eteen ja aamu jälkeen
yöhön vielä aikaa

nyt 74
avatar © raitakarkki

arctic

  • king in the north
  • ***
  • Viestejä: 102
  • built on glass
Vs: Kauan, K-15
« Vastaus #2 : 14.03.2012 18:26:43 »
Ringa: omg, sain kommentin! besides, arvostan sun reaktiota! en kelannut, että joku ihan oikeesti ois superinnoissaan, kun heittelen tänne jotain uutta (: .

yrittelin tuolla vähän selvitellä rasmuksen lähtösyitä, mutten onnistunut siinä sitten kamalan hyvin. nojoo, tuli muakavan mysteerinen rasmus. totte oli vaan totte. tapanilassa asuva totte, eipä oikeastaan enempää. paitsi rasmukselle. eiköhän niille hyvin käynyt (: .

epäselvät lauseet on mun erikoisalaa.

hienoa, kun tykkäsit!

-arrrrrktinen
i'm not the reason you're looking for redemption

ava on oma

creep

  • ***
  • Viestejä: 418
Vs: Kauan, K-15
« Vastaus #3 : 14.03.2012 20:34:01 »
Minäki olin aika innoissani, kun tän bongasin täältä Pöytälaatikosta, koska oon seikkaillu jo jonkin aikaa Narniassa, mutta nytpä tuun kaapista ja kerronpa, että tykkään sun tyylistä ja tarinoista.  :D

Mun mielestä on hieno taito, että osaa kirjoittaa lyhyitä, mutta ytimekkäitä juttuja, joissa on sopivasti asiaa auki, että lukija saa sitten kivasti jäädä pähkäileen kaikkee. Itellä menee pienikin tarina kilometriromaaniks ja tuntuu että hahmot vaan miettii ja miettii... että nostan hattua. Ei se pituus, vaan se laatu?

Ehkä todennäköisesti oon tyhmä, mutta en tajunnut yhtä juttuu tässä... miks Rasmus kävi koulua Toten luona? Vaihtoko se koulua ja alko käymään siellä? Miks joku käppäis kotoo ja olis että 'no elänpä täs tän tyypin luona ja käynpä koulua ja teen läksyt kiltisti joka päivä'... oon hämmentyny. Tai tyhmä. Tai ajattelen kuin truu rebel? :'D Ja ehkä se on jotenki outoo aatella, että kadulla tavattu tyyppi, yhtäkkii sit asut sen kans... mut koska tää on vaan tarina, niin ei se sit silleen haittaa. Ja... ei sitä koskaan tiiä toisaalta.

Ja toi, mis noi istuu tuol ja kello on ties mitä niin olin ihan että 'häh, miten se Totte nyt Rasmuksen olkapäähän nojaa, eiksne vasta tutustunu?' ö___ö mut joo, kuten jo sanoin, niin tarinahan tää silti on. Mutöää.

Ja kylppärissä veden mukaan väriä vaihtavat valot... miksi haluan aina niin kovin turhia juttuja? Ja mulla alko tekeen mieli pakastepitsaa nyt. >:c Oon aina ollu auttamaton mainosten uhri... ,_, Ja se, kun tuo paikka, jossa Totte asuu on mikämikämaa... ihana. : D Ja tuli hymyiltyä kohdalle, jonka Ringa ehti jo lainaamaankin.

Ja nimistä toki! (Jajaja...) Rasmus on kivaisa, eikä sitä kovin usein nää/kuule, vaikka aika normi nimihän tuo. Me likey. Totte taas... tykkään siitäki, koska sei oo mikään perus 'söpö' nimi, joita aika usein itekin sorrun käyttämään slashia kirjottaessa...  ;D

Mut siis mun pointti oli se, että tykkäsin tästä, tää oli oikeen kivaisa. Keep up the good work. ^^
i'm just a painting that's still wet, if you touch me i'll be smeared

arctic

  • king in the north
  • ***
  • Viestejä: 102
  • built on glass
Vs: Kauan, K-15
« Vastaus #4 : 14.03.2012 21:07:58 »
creep: omg, it's you. no ei mutta siis pidän kamalasti vitun noelista, ja oot ihan mahti. kommentista tackar och bockar.

mä en taas osaa kiskoa ittestäni tän pidempiä. se on oikeesti aika anaalista, mutta ehkä mä vielä joskus. kiitos hatun nostosta.

eei rasmus käynyt koulua toten luona. rasmus lähti himasta syysloman alussa, ja viikon päästä se meni kouluun taas, joskin ei kovin säännöllisesti koska se on abi, mutta silti. ja abi yhdeksäntoista veenä abivuoden alussa siksi, koska jäi luokalle ysillä. koska siis, rasmuksen synttärit on joulukuussa jos oikein laskin. tottehan siis asuu helsingissä, rasmus käy koulua helsingissä, miksi mennä himaan kun voi mennä kotiin toten luo joka on ihan mahti? oon aatellu tän hienosti läpi, enkö? toivottavasti selvensi. : D

rasmus ja totte ovat kovin lähestyväisiä (<- sana?) ihmisiä. kai. toivottavasti, muutenhan tää on mennyt ihan vituilleen. aivan, tarina! fiktiota! (huomaa arktisen toivoton yritys syyttää fiktiota epäselvyydestä ja ajoittaisesta sekavuudesta (aina) ko. tekstissä)

kyllä, itse siinä suihkuosassa on sellaiset lamput siellä sisällä, jotka sitten vaihtaa väriä sitä mukaa, mitä kylmempää tai kuumempaa vesi on (kylmä: vihreä, lämmin: sininen, lämpimämpi: liila, kuuma: punainen <3) mozzarellapakastepitsa on rakkaus.

hienoa että pidit, mäkin alan.

-arrrrrrktinen.
i'm not the reason you're looking for redemption

ava on oma

Snouk

  • ***
  • Viestejä: 1 998
Vs: Kauan, K-15
« Vastaus #5 : 31.03.2012 01:56:23 »
Hiih tämä oli ehkä yks sympaattisimmista kirjotuksistasi, koska junat on vaan jotain ihan mahtavuutta. Oikeastaan minuu häiritsi tässä hirveesti se, että tarinassa oli kaks poikaa, mutta silläkään ei ollut mitään väliä, kun JUNIA, JUNAMATKOJA, JUNA-ASEMIA. Et tiiäkään, miten Rasmus oon välillä.Tosiaan vähän hämmensi kaksi poikaa ihan sen takia, että kuka oikeasti löytää samaa sukupuolta olevan rakkauden juna-asemalta vieläpä niin, että sen kanssa voi heti kiehnätä siellä ja olla noin. Vaikka aikaa kuluukin, niin se vähän ärsytti. Mutta joo, utopia on parasta ja eiköhän me kaikki unelmoida siitä, että vielä jonain päivänä noin vois käydä. Eipä tästä kyllä oltais tykätty näin paljon ellei kyseessä olis ollut kaks poikaa, koska fini.  ::) Tykkäilin tykkäilen.
"Whenever I'm sad, I just stop being sad and be awesome instead!"
-Barney Stinson

arctic

  • king in the north
  • ***
  • Viestejä: 102
  • built on glass
Vs: Kauan, K-15
« Vastaus #6 : 01.04.2012 12:30:28 »
Snouk: kirjoitin, koska salaa haaveilen tollaisesta. tai no, en enää salaa. :D anteeksi jos ärsytti.

Junat <3.

kiitos kun kommentoit raksu, anteeks etten saa ittestäni enempää irti.

-arrr
i'm not the reason you're looking for redemption

ava on oma

Sassa

  • ***
  • Viestejä: 1 051
Vs: Kauan, K-15
« Vastaus #7 : 01.04.2012 13:21:33 »
Voi pieni arktiseni mä RAKASTAN tätä. Ehkä just siks, että tää asetelma on niin epärealistinen ja epätodennäköinen ja just siksi hirveän täydellinen. Kukapa ei haluaisi tuollaista.

Mä tykkäsin kovasti näistä kaikista pienistä yksityiskohdista, suihkuvalojutusta ja hakaneulalla tiirikoimisesta ja tietenkin junista, mä rakastan niitä. Sun kuvailukin on, kuten aina, ihan omaa luokkaansa, ja noi pojat on vaan niin ihania. Mun kyyninen mieleni jotenkin koko ajan odotti sellasta inhottavaa reality checkiä ja mahalaskua tuossa lopussa, mutta sitä ei tullut ja oon jotenkin hirveän helpottunut sen takia.

Tällasten tekstien lukemisen jälkeen tulee pieneksi hetkeksi sellanen ohikiitävä tunne että everything is beautiful and nothing hurts. Kiitos pieni. <3
asfaltin pinta kiiltää yössä
on sade lakannut viimeinkin
ajatella, minä melkein luovutin


arctic

  • king in the north
  • ***
  • Viestejä: 102
  • built on glass
Vs: Kauan, K-15
« Vastaus #8 : 01.04.2012 13:40:02 »
voi Sassa, kommentista tack!

muksaa, kun pidit. kyllä mäkin vielä joskus tästä opin pitämään. ehkä kun lueskelen näitä läpi noin kolmannenkymmenennen kerran.

älä oo kyyninen, harvemmin, mä mitään hirvittäviä loppuja kirjottelen näihin. mun pojilla on aina onnelliset loput. tai no melkein aina. mutta silti, enemmän tai vähemmän.

everything is beautiful, and absolutely nothing hurts. ainakin rasmuksen ja toten mielestä.

-arrrarrrr
i'm not the reason you're looking for redemption

ava on oma