Kirjoittaja Aihe: Hyvät, pahat ja rumat: Inhimillisyydestä | k11  (Luettu 1353 kertaa)

Aladdin Sane

  • [ə læd ɪnˈseɪn]
  • ***
  • Viestejä: 738
  • just a lad :-)
    • tumblr
Nimi: Inhimillisyydestä
Kirjoittaja: Aladdin Sane
Fandom: Hyvät, pahat ja rumat
Genre: Hahmotutkielma, yleisdraama. Ficlet (165 sanaa).
Ikäraja: k11
Päähenkilöt: Blondie ja Enkelisilmä
Yhteenveto: Blondie huomaa heti, kun Enkelisilmä nukahtaa hiilloksen ääreen.
Vastuunvapaus: Hyvät, pahat ja rumat hahmoineen on aivan muiden tahojen kuin minun omaisuuttani, enkä minä tee tällä tekstillä minkäänlaista voittoa.

A/N: Tumblrissa järjestettiin 29.1.-4.2.2024 Dollars Trilogy Fandom Event, jonka viidettä päivää varten tämän ficin englanninkielinen versio (T/K11) on kirjoitettu inspiraatiosanalla humanity (inhimillisyys).

Sen sanon että Enkelisilmä on mielestäni vähän korni suomennos Angel Eyesille, mutta niin se on suomenkielisissä tekstityksissä käännetty, joten sen mukaan menen minäkin sitten. Hahmon alkuperäinen italiankielinen nimi on Sentenza, ja ajatus Angel Eyes -nimen taustalla on että tää hahmo on ns. tuomion enkeli, mutta se vähän jää sinne käännöksen rivien väliin. ABBAn Angeleyes on puolestaan ihan asia erikseen, ja jos minä alan hyräillä sitä joka kerta kun tämä jätkä tulee kuvaan Hyvissä, pahoissa ja rumissa, niin se on minun oma asiani.

Ficlet300 omavalintaisella sanalla 252 (inhimillisyys).











INHIMILLISYYDESTÄ





Blondie huomaa heti, kun Enkelisilmä nukahtaa hiilloksen ääreen. Ei siksi, että hän kuorsaa – vaikka kyllä hän kuorsaakin – vaan siksi, että häntä hereillä määrittävä ylimielinen laskelmoivuus katoaa. Ennen kuin uni saa hänestä otteen, hän esittää nukkuvaa miltei tunnin, kuunnellen ja luultavasti katsellenkin Blondien jokaista liikettä – yön varjot piilottavat juuri sopivasti sen, ovatko hänen silmänsä raollaan.

Hänen ilmeensä ei sinänsä ole rauhallinen, sikäli kun Blondie sitä erottaa. Lähinnä hän näyttää väsyneeltä. Suojattomalta.

Inhimilliseltä.

Juuri se inhimillisyys kiinnittää Blondien huomion. Erilaisissa olosuhteissa se saattaisi kiehtoakin häntä. Poissa on murhaaja ja tuomion enkeli, jonka lempinimi naurattaa niitä, jotka eivät tiedä hänen mainettaan, ja saa kauhun valtaan kaikki muut.

Hän näyttää siltä, ettei olisi temppu eikä mikään ampua hänet siihen paikkaan.

Blondie harkitsee tekevänsä juuri niin. Lopulta hän antaa kuitenkin olla. Enkelisilmän kaltaiset miehet nukkuvat kevyesti, ja Blondie tietää hänen miestensä vartioivan heidän leiriään vain muutaman metrin päässä, vaikka ympäröivässä metsässä onkin hiljaista.

Blondie pitää revolverinsa käden ulottuvilla aamunkoittoon asti. Vähitellen Enkelisilmän kuorsauksen tasainen rytmi saa hänen omatkin silmäluomensa painuksiin.
ole minulle ihminen, kun toiset tappaa toisiaan
rakasta minua
minä rakastan sinua