Mäkin rakastan kirjojen lukemista uudelleen! ❤️ Nyt en ole hirveästi lukenut vanhoja suosikkeja, vaikka alkuvuodesta luinkin kahdesti The Defence or Gueneveren ja sittemmin myös sarjakuvakirjan nimeltä Waves, mutta joitakin kirjoja luen kyllä muutaman vuoden välein. Tällaisia ovat lapsuuden ikisuosikkini, Alki Zein Villikissa katsoo lasin takaa, Diana Wynne Jonesin Noidan veli ja Tuli ja myrkkykatko, Suzanne Collinsin Nälkäpelit ja pari muuta kirjaa. Siinä missä Potterit ovat monelle tällainen sarja, mulle Nälkäpelit oli ehkä merkittävin spefisarja nuoruudessa, koska siinä fandomissa olin vahvemmin mukana sarjan uuden osan ilmestyessä. (Pottereissa en voinut olla, koska ne oli meillä lapsena kielletty, ja muutenkin Maameri ja Chrestomancin maailmat olivat mulle fantasiamaailmoina rakkaampia jo lapsena ja nuorena.)
Nälkäpeleihin liittyen: Tänään pitäisi ilmestyä Ballad of Songbirds and Snakes, eli uusi ennakko-osa Nälkäpeli-sarjaan. Odotan sitä hurjasti, vaikka jännittääkin lukea edeltävän sarjan pahiksen näkökulmasta. Toisaalta uskon, että se on varmasti todella mielenkiintoista, ja Collins on tähän mennessä yllättänyt mut positiivisesti joka kerta. Matkijanärhi tosin vaati paljon sulattelua, koska se ei ollut yhtään sitä mitä odotin, mutta minusta se oli silti oivallinen kirja.
Ja nyt tätä viestiä kirjoittaessani kirja napsahtikin tilille ja Audibleen, joten !!!