Moni kommentoi maailmalla tätä Tara-jaksoa tylsäksi. Jokin siinä pistää jo miettimään sitäkin, mitä ihmiset ohjelmalta oikeastaan haluavat? Shokkia shokin perään, räiskintää ja verenvuodatusta? Koska jos sitä on, niin ihmisiä myös kuolee, ja siitäkin valitetaan, jos väki vähenee. Minä oikeastaan pidän koko ajan enemmän sarjasta, kun se on kerronnallisempi, mutta pakko myöntää, että tämä jakso oli minullekin aika laimea - ehkä siksikin, kun en kauheasti jaksanut tykästyä niihin naisiin, Cyndie oli ainoa vähänkään kiinnostava siitä porukasta. Lapsikin oli liian verenhimoinen. On tylsää, että keskitytään liikaa yhteen erilliseen juttuun silloin, kun kiinnostaisi nähdä, mitä muille kuuluu. (Edelleen tulee paljon LOST mieleen.) Voisi tosiaan olla mielenkiinnon ylläpitämiseksi vaikka kahta eri paikkaa samassa jaksossa.
Siihen olin pettynyt, että hiekkakuorman alle jääneet omituisen näköiset zombit olivat kuitenkin vain tylsiä zombeja eikä sen kummempaa. Mutta toisaalta, tuskinpa nuo nyt samassa jaksossa olisivatkaan kahta eri uutta porukkaa alkaneet esittelemään. Yhtä kaikki, höh. Odotin tuolta kohtaukselta vähän enemmän. Mutta naisten yhteisö vaikutti kiinnostavalta ja ehkä niistä kuitenkin lopulta on liittolaisiksi. Minusta näytti, että oli selkeästi jonkinlaista kiinnostusta myös Taran ja sen Cyndien välillä. Ehkä siitä on lohduttajaksi myöhemmin, kun Denisen kohtalo selviää ja murhe vähitellen laimenee... Tarahan oli myös Glennin kanssa läheinen, joten sekin uutinen lienee raskas kuultava.
No, nyt näin jakson loppuun asti, ja olen kieltämättä vähän pettynyt. Ensinnäkin siihen, että tuo yhteisö oli niin lähellä, että takaisin ehti tuossa ajassa kävellen. Tai kauanko siihen nyt sitten meni, mutta jos ne olivat pari viikkoa poissa autolla ja Tara palasi jalkaisin, niin ei se Oceanside nyt voi missään maan äärissäkään olla. Olisi ollut hauskempaa, jos Tara olisi oikeasti huuhtoutunut meren mukana jonnekin tosissaan kauas!
Joku jo mietti viime viikolla netissä, onko tässä yhtymäkohta
Fear the Walking Deadiin, mutta haloo nyt sentään, nehän ovat mantereen eri puolella!
Kai jossakin menee sentään raja Taran kelluskelullakin.
Positiivisena puolena sanottakoon, että tässä pääsi viimein vähän tutustumaan Taraankin henkilönä, kun se on ollut niin taka-alalla, ettei siihen ole juuri paljon huomiota kiinnittänyt. Taran huumorillinen puolikin tuli esiin, ja
niiina vai kuka siitä puhui, että näyttelijä odottaa vauvaa, niin jotenkin tuossa itse huomioi sen, että hyvin vähän näytettiin kokovartalokuvaa tai selkä suorana seisomista, ja vaatteetkin olivat kovin väljiä. Maailmalla ihmiset olivat kiinnittäneet huomiota erityisesti Taran kasvaneeseen rintavarustukseen ja miettineet, miten tuollaisena aikana kukaan muhkeammaksi muuttuu.
Kaikkeen löytyy syy.
Heath ei sittenkään siis kuollut, vaan katosi jonnekin omille teilleen. Mielenkiintoista nähdä, missä vaiheessa ja missä roolissa se palaa kuvioihin, Neganin leivissäkö kenties? En tykännyt Heathista ja se olisi joutanut kuollakin minun puolestani.
SPOILAA 7. kauden 7. jaksoa - sneak peek videotSeuraavassa jaksossa sentään tapahtuu.
Videoklippien perusteella päästään viimein seuraamaan Carlin ja Jesus/Paulin retkeä Neganin luo. Jotkut ovat netissä veikkailleet, kuoleeko Carl, koska Chandler Riggsin pitäisi lähteä opiskelemaankin. Joku siihenkin sanoi, että vanhemmat olisivat julkistaneet, ettei ole menossa kouluun. Tiedä noista sitten, ja oikeastaan minua ei kovin paljon koko Carl kiinnosta, en pistäisi yhtään pahakseni, vaikka siitä päästäisiinkin eroon.
Mutta ainakin se on reippaasti menossa nyt kohti vaaran ydintä, kelvollinen taistelukumppani matkassaan.
Michonnen Hamelnin pillipiipari -henkinen pätkä oli vähän hämmentävä, koska siinä nyt ei tapahtunut mitään tavallisuudesta poikkeavaa ainakaan minun silmiini. Ainahan se on kulkijoita hosumassa miekkoineen, eikö? Enemmänkin siinä varmaan herättää uteliaisuutta se, minnekä hän nyt oikein oli matkalla.
Minua on jäänyt mietityttämään aika - miten paljon sitä on kulunut kohtalokkaasta päivästä sarjan nykyhetkessä? Viikkoja, kuukausia, vai vastako jokusia päiviä? Tuskinpa sentään vielä montaa viikkoa ainakaan. Tahtoisin päästä siitä kunnolla jyvälle. Mitä tässä ajassa on ehtinyt tapahtua, mitä meille ei ole näytetty? Onko Carol kerinnyt asettua taloksi ja asettua vakkarisuhteeseen Ezekielin kanssa? Onko tiikeri edelleen yhtä murhaavan mustasukkainen kuin tuijottaessaan Carolia ovella? (Minulle tuli siitä niin Norriska mieleen...
"Näpit irti, tämä mies on MINUN!" ) Entä poloinen sivuutettu Morgan? Onko Maggie kerinnyt jo miettiä Sashan kanssa, minne heidän ystävällinen isäntänsä katosi? Onko Rick kehittänyt jonkun suunnitelman nössöilynsä ohessa - onko se edes huomannut että sekä Carl että Michonne ovat jossain, ja miesparka on jäänyt yksin kotiin eikä pääse etsimäänkään, kun joutuu vahtimaan vauvaa?
Tai onhan se Judith jo iso tyttö, ei enää mikään vaavi - toisaalta, vielä pahempi vahdittava, kun ei pysy paikoillaan. Saiko Eugene luodin tehdyksi, että Rosita pääsee ampumaan Neganin? Ja mitä tekee Daryl? Toivottavasti ei lankea vehtaamaan Sherryn kanssa.
Miettikää oikeasti, noilla ei oikein kommunikaatio pelaa. Jokainen tahollaan yrittää lähteä salaa Neganin kimppuun. Näen jotenkin silmissäni kohtauksen, jossa jokainen tähtää eri suunnasta ringissä, Negan kyykistyy yllättäen ratkaisevalla hetkellä ja kaikki ampuvat toisensa ristiin sen pään yli...
Siinäpä ukko pääsisi taas virnistelemään!