Kirjoittaja Aihe: Sumuvalssi, S (Ronan/Firenze)  (Luettu 1635 kertaa)

Neponen

  • Kuolonsyöjä
  • ***
  • Viestejä: 38
Sumuvalssi, S (Ronan/Firenze)
« : 08.06.2011 23:23:19 »
Ficin nimi: Sumuvalssi
Kirjoittaja: Neponen
Beta: Ei ole
Genre: Draama, Songfic
Pairing: Ronan/Firenze
Ikäraja: Sallittu
Summary: Usva kietoi molemmat kentaurit syleilyynsä.  
Disclaimer: Mahtava taituri J.K.Rowling omistaa tarinan kentaurit ja muut esineet, asiat ja paikat, jotka ovat havaittavissa hänen teoksissaan. En tee rahaa kirjoituksellani.

A/N: Vihdoin sain jotakin tehtyä, ja loppuun asti! Kirjoitan mielelläni ei-niin-tunnetuista hahmoista, ja päädyin tällä kertaa kentaureihin.
Laulun sanoja ripoteltu sekaan Nightwishin Ocean Soulista.  En ole paljoa ficcejä kirjoittanut, mutta pidän tästä kuitenkin. Kommentteja vaan tulemaan!
Omistan tämän eräälle ystävälleni Ellille, jolla on syntymäpäivä (onnea♥) ja  Lilsille joka avusti alkuun.
 

Sumuvalssi

Kentauri oli nostanut etukavionsa sammalmättään päälle lepäämään, ja katseli ylös taivaalle.
Taivaan halki kulki hopeisten tähtien juova, joka heijastui suuren lammen pinnasta kauniin loistokkaana.
Kentauri siirtyi pois sammalmättään päältä, ja kevyin raviaskelin, kuin liitäen, se saapui lammen reunalle.
Se kastoi hitaasti veteen toisen kavionsa, ja sitten toisen.

Long hours of loneliness
Between me and the sea


Kuului kahahdus, kun toinen kentauri astui esiin puiden varjoista lammen toiselle puolelle.
Tämä kentauri oli nuori ja se kuin hohti valoa ympärillään, sen hiukset olivat lumenvalkeat, ja hevosvartalo oli palomino.
Se kulki pitkin vedenrajaa kevyesti askeltaen.

Walking the tideline
I hear your name


"Kummallista nähdä sinut täällä, Ronan", sanoi nuori kentauri syvällä ja pohtivalla äänellä, ja pysähtyi niin, että juuri ja juuri kosketti vedenrajaa. Puolittain vedessä seisova surumielinen kentauri teki etujalallaan liikkeen, jolloin melkein hopeisena hohtelevaa vettä lennähti ilmaan kauniissa kaaressa.

Usva leikitteli kevyesti lammen pinnalla, kun kentureista nuorempi asteli veteen, eikä yksikään jalka ollut enää rannalla.
Hän teki nopean liikkeen, jolloin nousi hetkeksi vedessä takajaloilleen.
Vedenpisarat leikkivät ilmassa, kunnes helisten putosivat takaisin alas.
Punertava kentauri teki liikkeen samoin kuin tuo.

As I always wished to be - one with the waves

Kentaurit lähestyvät aavistuksen verran toisiaan, ja kaaristaen yläruumistaan molemmat saivat veden loiskumaan hiljaisesti ympärillään, ja usva kietoi molemmat kentaurit syleilyynsä, hyväili vartaloa ja kasvoja.

Is angels whispering
Something so beautiful it hurts


Jokaisen tanssahtelevan liikkeen myötä yöilmaan, taivasta kohti kohosi uusia pisarahelmiä, jotka sekoittuivat tähtien joukkoon, ja lopulta kaartelivat takaisin maata kohti.
Se oli kaunista, muttei pysyvää.
« Viimeksi muokattu: 13.06.2011 22:15:08 kirjoittanut Neponen »
✘Asiasta voidaan tapella!

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Sumuvalssi, S (Ronan/Firenze)
« Vastaus #1 : 14.06.2011 03:29:17 »
Päätin täs nyt joutessain tsiigaa mitä muuta olet elämässäsi kirjoittanut. Kiva löytää kentarureja, kentaureista on muutekin liian vähän tekstejä. Tai ylipäätänsä mistään mielenkiintoisista otuksista.

Tämä oli huomattavan nätti ja tunnelmallinen ficci. Varsin runollinen, tuli lunto ja metsä kauniisti mieleen. Sellainen kerkkä aamukastefiilis katsos, tämän mittaisiin ficceihin tällainen utuinen tunnelma sopii kuin nappi otsaan. Kappaleen sanatkin sopivat hyvin joukkoon, vaikka itse en ole vähän pidempään aikaan diggaillut songficcejä jossa sanat on laitettu pätkimään tekstiä, mutta se nyt on melkein makuasia. Itse tykkään nykyisin kirjoittaa sanat mukaan tekstiin, mutta tyyliasioista on paha kiistellä.

Loppuviimein, tosi nätti ficci, näitä lisää, kiitos.

jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

Neponen

  • Kuolonsyöjä
  • ***
  • Viestejä: 38
Vs: Sumuvalssi, S (Ronan/Firenze)
« Vastaus #2 : 14.06.2011 03:32:22 »
jossujb, voi ei, sä taas.. ^^' Ei sillä, kiitos kun kommentoit! Hmm, puuduin edelliseen kommentiisi vastaillessa niin paljon että multa ei irtoa muuta kuin kiitos 8< Hei, toi mun ficcien julkaisuaika on maagisesti aina puoli kahdeltatoista öisin!
✘Asiasta voidaan tapella!

Carolynne

  • A proud Hufflepuff
  • ***
  • Viestejä: 1 341
Vs: Sumuvalssi, S (Ronan/Firenze)
« Vastaus #3 : 20.06.2011 23:31:46 »
Ihanaa löytää ficci kentaureista, heitä kun ei usein finissä näe! Ja vielä vakavasti otettavassa ficissä, ei minään humour-Firenze/Punurmio -yhdistelmänä. Olen aina tykännyt Firenzestä, ja oli todella kiva löytää hänestä jotain näin kaunista. Pisteet siis kentaurien huomioonottamisesta!

Olen samaa mieltä kuin jossujb, minusta tämän ficin tunnelma oli todella nätti, runollinen ja utuinen. Osasit maalata sanoillasi kuvan kyseisestä hetkestä niin tarkasti, että näin sen aivan selvästi edessäni, kuvailusi oli ihanan tarkkaa ja omaperäistäkin. Erityisen paljon ihastuin leikkiviin ja helisten putoaviin vedenpisaroihin, ja myös viimeisen aivan tekstin loppuun:
Lainaus
Jokaisen tanssahtelevan liikkeen myötä yöilmaan, taivasta kohti kohosi uusia pisarahelmiä, jotka sekoittuivat tähtien joukkoon, ja lopulta kaartelivat takaisin maata kohti.
Se oli kaunista, muttei pysyvää.
Kieli oli jotenkin niin herkkää, että se oli täydellisen tasapainossa ficin tilanteen kanssa. Osaat todella tunnelmankuvaamisen taidon, ja tuossa lopussa tykkäsin myös siitä, että mikään ei ollut pysyvää. Paitsi että se liittyy hienosti vedenpisaroihin, se antaa paritukselle surullisen pohjavireen, ja siitähän minä suurena angstin ystävänä pidän.

Paikoittain tuli kuitenkin tunne, että kentauri-sanaa hieman ylikäytettiin - ehkä sen olisi silloin tällöin voinut korvata esimerkiksi pronomineilla tai sitten ihan nimillä? Myös rivitys kummastutti aluksi, mutta lopulta tulin siihen tulokseen, että tällaiseen puolirunolliseen tekstiin se sopiikin hyvin.

Kaiken kaikkiaan tästä ficistä jäi haikean kaunis tunnelma, ja samalla toive siitä, että jostain toisesta ficistä voisi lukea lisääkin tästä parituksesta. Tämä oli kuitenkin hyvä juuri tällaisenaan, lyhenä hetken kuvauksena.

Kiitos tästä iltapalasta, pidin! ♥
"Forever may only be twelve days."
"Then we'll take those twelve days, and we'll live twelve lifetimes."

Neponen

  • Kuolonsyöjä
  • ***
  • Viestejä: 38
Vs: Sumuvalssi, S (Ronan/Firenze)
« Vastaus #4 : 26.06.2011 04:00:47 »
Carolynne, öh, äh, keksisinköhän mitään järkevää vastausta tähän aikaan yöstä/aamusta. Yritetään.
No, en osaa oikein muuta sanoa kuin että iso kiitos! Huumoria mä en toisaalta varmaankaan edes osaisi kirjoittaa, mutta itse en edes ole koskaan lukenut mitään Firenze/Punurmio parituksella olevia ficcejä, hmm. Mutta tosiaan, kiitos, editoin tämän vastauksen varmaan vielä myöhemmin, jos sattuisin olemaan virkeämpi, mutta olen kuitenkin aika hämmentynyt noin kivasta palautteesta..
✘Asiasta voidaan tapella!