Kirjoittaja Aihe: Avengers: Lavuaarin alla itkee jumala (Tony/Loki) k-11  (Luettu 2420 kertaa)

Jozzy

  • Time Seeker
  • ***
  • Viestejä: 15
Paritus: Tony/Loki
Genre: Enpäs tiiä, draamaa? romantiikkaa?
Raiting: K-11
Fandom: The Avengers
Vastuuvapaus: Henkilöt Marvelin
Yhteenveto: Lavuaarin alla itkee jumala, jonka koko elämä oli valhetta.
A/N: Satuttiin kaverin kanssa puhumaan Lokista ja Tonystä ja luettiin yksi ficcikin aiheesta. Noh, itse pidän parituksesta kovasti ja tuli inspis. Varmaan vartin väkerrys joten... I'm sorry.



Paha poika. Orpo. Äpärä. Ulkopuolinen. Saasta. Koekappale. Starkin lelu.
   Kyynel vierähti Lokin poskelle. Hän tiesi, ettei saisi itkeä, ei saisi vaipua sellaiseen eleeseen vain typerien ihmisten ja supersankarien sanoista. Ei, vaikka Kapteeni Amerikka klovnipuvussaan sanoisi häntä äpäräksi ja Starkin leluksi. Ei, vaikka Barton haukkuisi häntä saastaksi.
   Oli naurettavaa, että hänenlaisensa kyhjötti Starkin asunnon kylpyhuoneessa, lavuaarin alla vuodattamassa kyyneliä sanojen synnyttämän tuskan vuoksi. Kukaan ei kuitenkaan ymmärtänyt, että sitkeän ja toisinaan kylmän jumalkuoren alla asui myös se pieni poika, joka sai vasta vartuttuaan tietää, ettei hänen kasvattajansa olleet hänen oikeat vanhempansa. Hänellä ei ollut veljeä, ei isää, ei äitiä. Hänellä oli vain kaksi tuntematonta esikuvaa, joita oli kutsunut äidiksi ja isäkseen, ja yksi mies, jota oli pitänyt veljenään. Nyt hänellä tuntui olevan mies, jota kutsua Tonyksi, mutta oliko hänellä oikeus sanoa rakastavansa tätä, vaikka hän olikin orpo? Saasta. Starkin lelu.
   Kylmä lattia tuli hänen vaatteidensa läpi, etenkin riekaleisten farkkuhousujen, jotka hän oli aamulla ottanut Tonyn vaatekaapista ennen tämän heräämistä. Tuolloin Loki oli ihmetellyt, kuinka paljon Starkilla olikaan rentoja vaatteita kaikkien niiden juhlapukujen, kenkien ja kravattien lisäksi. Hän oli löytänyt vaatekaapista myös punaisen pusakan, jonka Tony oli hänelle ystävänpäivänä antanut. Ehkäpä taloudenhoitaja oli lajitellut vaatteet väärin - punainenhan ei ollut Lokin vaatteiden perusväri lainkaan. Se vain muistutti häntä Thorista ja valheesta, joka oli peittänyt hänen koko elämänsä mustalla kaavullaan.
   Tony oli tuolloin lahjapaketin antaessaan väittänyt, että lahja ei liittynyt mitenkään kyseiseen päivään tai perinteeseen, jonka ystävänpäivä niin monelle velvoitti.
   “Kun näin sen, en voinut olla ajattelematta sitä päälläsi,” mies oli sanonut ja virnuillut niin, että hänen hampaansa olivat välkähtäneet puhtaan valkoisina. Hän oli taputtanut Lokia kevyesti olkapäälle ja kävellyt jääkaapille: “Tarvitsen muuten oluen. Lehdistö hiillosti minua koko päivän aina kassalta kotiovelle asti tuon paidan takia. Eivät uskoneet, että se olisi minulle itselleni.”
   Loki ei voinut tuolloin jättää huomiotta, että ensimmäisen lauseen päälle puhutut turhanpäiväiset sanat yrittivät peittää sanomatonta lausetta, jonka jokainen vähänkään parisuhteessa elävä mies huomaisi: “Enkä voinut olla ajattelematta, miltä tuntuisi vetää se pois päältäsi.”

Loki pyyhki kyyneleen poskeltaan paidanhihaan ja vavahti hiljaa. Hän veti polvet tiukemmin rintaansa vasten ja painoi posken käsivarttaan vasten. Hän keinautti itseään muutaman kerran edes takaisin ja sulki silmänsä; ajatteli, että se estäisi kyyneliä.
   Kylpyhuoneen ovi narahti auki, Loki veti itseään tiukemmin sikiö-asentoon. Hän käänsi kasvonsa pois tulijasta, hautasi ne paidan hihaan. Vavahti. Odotti, että joku pilkkaisi häntä. Askeleet pysähtyivät hänen eteensä, joku polvistui.
   “Hei, hei, hei…” ääni sanoi pehmeästi, lohduttavasti, “Ei se mitään, Loki.”
   Lämmin käsi painui Lokin poskelle ja kohotti tämän kasvoja. Miestä hävetti hänen silmänsä, jotka olivat kosteat vasta sataneiden kyynelien takia. Hänen sydäntään kuitenkin lämmitti se tieto, että silmät, joita hän nyt katsoi kuuluivat vain yhdelle miehelle, ihmiselle, ketä hän arvosti ja rakasti eniten tässä maailmassa.
   “Tony…” hän kuiskasi ontosti. Lämpimän käden peukalo pyyhkäisi muutaman kerran hitaasti hänen poskeansa, Tonyn kasvoille kohosi kevyt hymy.
   “Sinun ei tarvitse välittää siitä, mitä he sanovat, kuulitko?” Tony huomautti painokkaasti, mutta sitten hänen äänensä lämpeni ja helleni: “Sillä ei ole merkitystä. Ainoa merkitys on meidän kahden välinen side; se, että sinä et ole minulle mikään lelu etkä koekappale. Sinä olet minun Lokini, hölmö. Oma, väärinymmärretty jumalani, joka pakenee kylpyhuoneen lavuaarin alle, jossa minä saan vetää hänet syliini.”
   Niin Stark myös teki. Pituuseroistaan huolimatta hän veti Lokin pään olkapäälleen ja kietoi kätensä tämän ympärille lohduttavasti. Hän oli tehnyt niin monet kerrat ja ymmärsi, minkälaista tuskaa piteli käsissään pidellessään Lokia sylissään. Hän sipaisi tämän tummia hiuksia muutaman kerran ja huokaisi.
   “Nuo farkut sopivat sinulle täydellisesti, tiedätkös...” hän huomautti kevyesti. Loki naurahti hiljaa ja vastasi ilkikurisesti virnistäen: “Odotapas vain kun saat riisua ne yltäni.”
« Viimeksi muokattu: 19.02.2015 17:10:30 kirjoittanut Beyond »
Elämän kauneutta - fanfiction

marabu

  • ***
  • Viestejä: 4
Vs: Avengers: Lavuaarin alla itkee jumala (Tony/Loki) k-13
« Vastaus #1 : 30.12.2013 18:29:11 »
Miksei kukaan oo kommentoinu tätä ???

Mutta siis, tykkäsin tästä tosi paljo. Katoin vähän aikaa sitten The Avengersin leffan ja tuli hirvee tarve saada lukee jotain Lokista. Ja aina parempi jos se on Loki/ Tony <3 Silmiin sattui tosi mielenkiintoinen otsikko, joten kiireesti avasin ficin. Ja voi että mitä sieltä löytyikään!
 
Loki on ihana, kiva että hänen herkkä puolensa tuli tässä esiin. Olen nimittäin varma, että sen kovan ulkokuoren alla jossain siellä on tuollainen herkkä pieni poika, vaikka Loki sitä miten yrittää piilottaa. Onneksi Tony on paikalla ja  osaa lohduttaa toista. Teki niin  mieli itsekin kyyristyä sinne lavuaarin alle ja vain pidellä Lokia ja sanoa että kaikki on hyvin. Ja sitä ilkeää Kapteeni Amerikkaa tekis mieli vetää turpaan. >:(

Kirjoitat hyvin, teksti oli sujuvaa ja kuvailua oli tarpeeksi.
 
Loki ei voinut tuolloin jättää huomiotta, että ensimmäisen lauseen päälle puhutut turhanpäiväiset sanat yrittivät peittää sanomatonta lausetta, jonka jokainen vähänkään parisuhteessa elävä mies huomaisi: “Enkä voinut olla ajattelematta, miltä tuntuisi vetää se pois päältäsi.”


Lempikohtani tekstissä :) Just niin Tonyn tapaista, puhuu hirveesti kaikkee, mut onneks Loki osaa lukea rivien välistä!

Kiitoksia päivän piristyksestä!




Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Vs: Avengers: Lavuaarin alla itkee jumala (Tony/Loki) k-13
« Vastaus #2 : 30.12.2013 19:33:46 »
Awws ;__; Yhdyn kyllä marabun kysymykseen, miksei kukaan oo kommannu tätä? (Itsehän puolustaudun sillä, että Thor ja The Avengers on mulle vielä melko uusia fandomeita :D )

Tämä oli aivan uskomattoman ihana! Itse olen enimmäkseen Thorki-fani, mutta muutaman bromancen olen Lokista ja Starkista yhdeltä toiselta sivustolta lukenut, eikä se romance nyt niin kaukana ole :D Upeasti kirjoitettu ja pidin lopun kevennyksestä - vaikka rakastankin tuollaista angstista meininkiä - koska onnellinen loppu on kuitenkin aina <3 Mielestäni sait Tonyn niin hienosti ja realistisesti tukemaan Lokia että awws <3 Ja tuo otsikko veti kyllä minuakin puoleensa :D

Yritä tässä nyt saada mitään järkevä sanotuksi, kun tekisi mieli vain motata Kapteeni Amerikkaa, halata Lokia ja kiittää Tonya, koska hän on Lokille niin kiltti. Vartin väkerrykseksi oikein hyvä teksti (:

- Aimtist
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.

Jozzy

  • Time Seeker
  • ***
  • Viestejä: 15
Vs: Avengers: Lavuaarin alla itkee jumala (Tony/Loki) k-13
« Vastaus #3 : 17.01.2014 01:06:01 »
Oih! Kiitoksia vain paljon paljon paaaaljon teille kommenteista! Mukavaa saada niitä aina - varsinkin näin pitkän käyntikerran jälkeen! ^^"
Elämän kauneutta - fanfiction