Kirjoittaja Aihe: ATLA: Päällikön perilliset, S, ficletsarja (2/?)  (Luettu 1492 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 133
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Päällikön perilliset
Kirjoittaja: Ayu
Fandom: Avatar, the last Airbender
Ikäraja: S
Genre: Draama
Paritus: Hakoda/Kya taustalla (lisäksi Bakoda-bromancea)

Summary(?): Kouralinen ficlettejä, jotka palaavat ajassa taaksepäin.

A/N: Päätin alkaa näitäkin tekstejä purkamaan järkeväksi kokonaisuudeksi. Melkoista tajunnanvirtaa tämä on edelleenkin, mutta  on niin mahtava tunne saada pöytälaatikkoa siivoiltua. Plus Hakoda ja Bato ovat valloittavia. :D Kaiken kaikkiaan pätkiä tulee olemaan noin seitsemän, mikäli suunnitelmiani noudattelen.



***



1.



”Bato! Bato!”

Hakoda harppoi kohti ystävänsä kotia minkä jaloistaan pääsi, eikä välittänyt uteliaista katseista, joita hänen kailotuksensa varmasti sai aikaan.

”Täällä näin!”

Tuttu ääni kuului takavasemmalta nuotion äärestä. Hakoda teki täyskäännöksen ja onnistui melkein liukastumaan ryntäilynsä ansiosta.

”Mitä sinä meuhkaat?” Bato ehti kysyä, mutta tuli sitten katsoneeksi tarkemmin päällikön kalmankalpeita kasvoja ja vakavoitui välittömästi. ”Mitä nyt?”

”Kya”, Hakoda onnistui puuskahtamaan.

Batoa kylmäsi niin heikko äänensävy. ”Onko hänelle sattunut jotain?”

Hakoda nyökkäsi hengitystään tasaillen ja näytti siltä kuin olisi voinut pyörtyä hetkenä minä hyvänsä.

”Hei, kerro!” Bato jätti teroittamansa veitsen lumelle ja ponkaisi jaloilleen. ”Onko hän kuollut!?”

”Ei ole!” Hakoda hätkähti järkyttyneenä kuin olisi ollut täysin absurdia olettaa jotain sellaista. ”Ei mitään sellaista! Hän... Kya saa vauvan.”

”Niin mitä?”

Baton olisi tehnyt mieli motata ystäväänsä siitä hyvästä, että tämä oli onnistunut pelästyttämään hänet niin. Hakodan käytös oli ennakoinut vähintään jotain katastrofaalista onnettomuutta tai hyökkäystä kylään.

”Vauvan?” hän toisti käsitettyään asian viimein. Päällikön kasvoille hiipi hitaasti jokin, joka näytti pieneltä hymyltä.

”Kevään lopulla”, Hakoda hengähti vähän eksyneen kuuloisesti. ”Hän kertoi juuri.”

”Oho, katsos vain”, Baton onnistui sanoa häkellykseltään.

”Si-siinäkö kaikki?” Hakoda lisäsi ikään kuin kalastellen vakuutteluja siitä, että isäksi tuleminen oli hyvä asia. Moinen epävarmuus oli todella harvinainen näky Hakodan kohdalla ja sai päällikön näyttämään aika hölmöltä.

”Onnentoivotukset lienevät paikallaan”, Bato virkkoi ja läimäytti ystäväänsä rohkaisevasti hartiaan. ”Tee silti palvelus ja yritä hioa tuota itseilmaisuasi. Säikytit minut puolikuoliaaksi.”

”Ei ollut tarkoitus”, Hakoda murahti anteeksipyytävästi. ”Taisin vähän seota.”

”Se taas on aika tuttua. Joka tapauksessa olen enemmän kuin iloinen puolestasi”, Bato sanoi lämpimästi.


« Viimeksi muokattu: 05.02.2018 15:44:41 kirjoittanut Ayudara »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 133
  • Kurlun murlun
Vs: ATLA: Päällikön perilliset, S, ficletsarja 1/?
« Vastaus #1 : 25.06.2016 16:40:39 »
2.



”Mitä nimeä muuten olette ajatelleet?”

Baton kysymys rikkoi hiljaisuuden, joka oli aiemmin saanut seurakseen ääntä vain lumen narskumisesta kenkien alla. Keväällä puhalsi tavallista leudompi tuuli ja sai jäätiköt pehmeämmiksi.

”Emme liikkuneet niiden kanssa aivan samoilla linjoilla, mutta saimme aikaan toimivan kompromissin”, Hakoda sanoi. ”Jos vauva on tyttö, Kya päättää nimen, jos taas poika, niin sitten minä.”

”Kai ajattelit kysyä minun tuomiotani ensin?” Bato virnisti ja korjasi selässään killuvan nuoskapeuran ruhon asentoa niin, ettei sen sarvi jatkuvasti tökkinyt ikävästi kylkeen.

”No ilman muuta. Omasta puolestani en ole kyllä päässyt juuri muutamaa vaihtoehtoa pidemmälle, kun taas Kyalla tuntui olevan käsivarren pituinen lista mielessään”, Hakoda sanoi hilpeästi. ”Taruk ja Rafa ovat ainakin käyneet mielessä.”

Bato rypisti otsaansa hivenen miettiessään hänen ehdotuksiaan. ”Rafa on niin keski-ikäisten nimi, joten älä sitä ainakaan anna. Taruk nyt on ihan kiva.”

”Ihan kiva?”

”Mmm”, Bato vastasi mitäänsanomattomalla olankohautuksella.

”No jaa, ehkä siinä on kuitenkin jotain tunkkaista”, Hakoda sanoi tuumittuaan hetken.

”Olet selkeästi päättänyt tämänkin asian hoitaa ajoissa”, Bato huomautti kuivasti. ”Hyvällä tuurilla se pikkuinen päättää liittyä seuraan jo muutaman päivän kuluttua ja mikäli esikoisesi sattuu olemaan poika, sinulla pitäisi olla nimi hihassasi.”

”Minä tiedän sen!” päällikkö huokaisi. ”Olen minä sitä ajatellut vaikka kuinka.”

”Ja keksit jopa kaksi mahdollista nimeä?”

”Sinä tyrmäät varmasti jokaisen näistä muistakin”, Hakoda sanoi kyllästyneenä huokaisten.

"Kokeile."

”Harrok, Sokka ja Dato ovat myös pyörineet mielessä.”

”Minä en tunne ketään mukavaa Harrokia”, Bato totesi ensimmäiseksi.

Hakoda katsahti ystäväänsä kulmiensa alta. ”Eihän se mielleyhtymä kaikkea kerro.”

”Joka tapauksessa. Mutta Sokka on kyllä hieno nimi”, Bato sanoi hyväksyvästi.

”Eikö vain!” Hakoda sanoi tyytyväisenä. ”Pirteä ja sellainen... topakka, tiedätkö?”

”Taidan ymmärtää”, Bato hymähti. ”Eihän se niin vaikeaa loppujen lopuksi ollut?”

”Eipä näköjään.”


"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."