Liitynpä keskusteluun vinkkien toivossa.
Sisko sai vauvan kesällä, ja hän on tätä pokemon-sukupolvea ja latasi pelin innoissaan. Minä lähinnä kaveriksi ihan uteliaisuudesta kun siitä oli niin kova kohu. Olemme käyneet rataslenkkeilemässä vauvan kanssa ja keränneet samalla pokemoneja.
Itse en tunnista noista kuin ne kaikkein ilmeisimmät, kun en ole ohjelmaakaan katsonut ja lähinnä tunnistaa lasten jutuista tai pokemonkorteista jne, joita silloin joskus aikoinaan oli kaikilla.
On ollut ihan hauskaa katsoa, mitä yllätyksistä munista tulee, ja sekin on ollut plussaa, että on tullut tarkoituksella liikuttua enemmän. Olen kävellyt/pyöräillyt elokuusta lähtien jo tuon laskurin mukaan noin 130km, että onhan se jo aika lailla plussaa!
Olen usein tehnyt myös niin, että laittanut vain pelin päälle laukkuun tai pyöränkoriin, milloin olen jonnekin lähtenyt asioille tms, ja välillä pyöritellyt sitä, jos on pokestoppi kohdalla tms. Kyllä se aika hyvin ottaa niistäkin kilometrejä, vaikka ei koko ajan puhelin kädessä kulkisikaan. Eikä ole niin tarkkaa, ellei ota. Välttämättä en ilkeä pysähdellä julkisilla paikoilla pyydystämään vastaan tulevaa pokemonia, mutta joskus jos tulee joku erikoisempi, niin olen kyllä ottanut riskin, että ihmiset katsovat.
Tykkäsin tuosta buddy-systeemistä ja olen saanut jo useamman pokemonin pisteitä (tai niitä candyja) lisättyä ja pari jo kehitettyä eteenpäinkin. Aion saada Pikachun kehitettyä siitä eteenpäin. Ja oli myös hyvä juttu, kun joku tuttu neuvoi joskus, että niitä turhia lisäotuksia saa vaihdettua pisteisiin, niin ei ole järjetön määrä samoja, ja samalla saa sitten uusia kehitettyä.
Ne gymit ja kilpailut ja muut ovat vielä ihan täyttä hepreaa, enkä oikeastaan ole niistä edes kiinnostunut. Luulin, että jos voittaa jonkun pokemonin, saa toiselta sen pokemonin itselleen, enkä siksi halunnut mennä, etten menettäisi omiani. Mutta jos siinä on vain jostain pisteistä kyse, niin ei jaksa kiinnostaa. Sisko kokeili mitä sellaisessa tapahtuu, mutta siinä vain pokemon toisensa jälkeen menetti energiansa, eikä siitä meinannut päästä pois. Onko siihen joku juttu, mitä niillä pitää tehdä että ne "taistelevat" tms?
Oma tavoitteeni pelin suhteen on liikkua aktiivisesti ja yritän saada monta erilaista pokemonia.
Sitten kun kyllästyn tai saan kaikki kerättyä, joutaa vaikka poistaa tuon pelin, voi olla, että talvella ei enää pysty pelaamaan kun on kylmä, ja sitten se onkin ehkä viisasta pistää pois tilaa viemästä. Tällä hetkellä minulla on 72 erilaista pokemonia ja nähtynä kaksi, mitkä hävisivät savuna ilmaan.
Tietääkö joku neuvoa, miten sellaisen pokemonin löytää, mistä näkyy vain varjo, mutta ei tunnu olevan missään, ja sitten se taas katoaa? Onko siihen jotakin konstia? Tuntuu todella hölmöltä sahata jotakin korttelinväliä edestakaisin siinä toivossa, jos se jostain ilmaantuisi...