Kirjoittaja Aihe: Pyydä tähdet taivaalta, S  (Luettu 1710 kertaa)

Merci

  • Leffafriikki
  • ***
  • Viestejä: 164
Pyydä tähdet taivaalta, S
« : 17.09.2011 23:28:58 »
Nimi: Pyydä tähdet taivaalta
Kirjoittaja: Mie.
Ikäraja: S
Genre: Draama, fluff, angst.
Paritus: ?/?
Beta: sannamauh
Disclaimer: Kaikki paitsi kirjoitelman nimi kuuluvat mulle. Nimi tulee Tehosekoittimen biisitä.
A/N: Jaa-a. Tällänen tuli nyt tässä illalla kirjoitettua. En tiedä tykkäättekö te. ^^’ Kertokaa mielipiteenne jooko jee. c: Okei, there you go.


Pyydä tähdet taivaalta


Käteni taivasta kohti kohottaen minä pohdin sinua. Kuinka kauniisti luonnonpunaiset hiuksesi taipuivat poskiasi pitkin ja kuinka kauniin harmaat silmäsi tuikkivat iloisesti auringonloisteessa. Kuinka pienet hymykuopat muodostuivat poskiisi, kun nauroit kanssani ilonkyyneleet silmissäsi.

“Rakkaus ei kysy lupaa saapuessaan.”
Niin sinä lausuit minulle sinä lämpimänä kesäyönä. Minä hymähdin, kuitenkin antaen sinun ottaa kädestäni kiinni.

Annoin sinulle luvan rakastaa. Meidän piti olla varovaisia. Kukaan ei saisi tietää siitä, kuinka vaivihkaa kosketit kättäni
tai kuinka painoit minut kujan seinää vasten suudellen kuin et ikinä ennen olisikaan.

Tiesin suhteemme olevan kielletty. Silti yritin täyttää toiveesi mitä parhaiten.

Salailu, yölliset salatapaamiset. Ne koituivat kohtaloksemme. Sinut vietiin pois.
Riistettiin kuin äiti lapselta. En voinut estää sitä tapahtumasta. Me emme voineet.

En antanut itseni masentua. Kuljin pää pystyssä, yrittäen sulkea yhteisen elämämme pois kuvioista.

Ennen aina silmäni sulkiessani näin sinun kauniit kasvosi.

Nyt olet alkanut haihtumaan jo pois mielestäni.

Mutta silti. Näin taivasta katsellessani muistan sinut. Ilmielävästi. Iloisen, reippaana naisena.

Minun rakkaanani.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2014 20:59:10 kirjoittanut flawless »
More profound bond

culliina

  • Jälleen täällä!
  • ***
  • Viestejä: 974
  • Illuxit novus dies
Vs: Pyydä tähdet taivaalta, K-7
« Vastaus #1 : 26.09.2011 12:16:19 »
Heti ensimmäisen kappaleen luettuani tuli mieleen Riikka Pulkkisen Raja. Kuvailit kaikkea hyvin saman oloisesti ja juoni kulki eteenpäin abstraktisti, ei tekojen kautta, kuten yleensä. Rakastan Rajaa enkä voi olla pitämättä tästäkään.

Yksi virhe löytyi:
Lainaus
Annoin sinun luvan rakastaa.
=> sinulle, koska sijamuodot.

Päähenkilöistä et kertonut juuri mitään ja mielsin tähän itse n. 16-vuotiaan lukiolaistytön ja kolmekymppisen opettajan (kuten Mari ja Julian Rajassa). Asioiden aukijättäminen on minusta loistava tapa kirjoittaa raapaleita, koska mielikuvitus. Näin jokainen saa itse päättää, lukeeko slashia, femmeä, hettiä, chania... oman makunsa mukaan. Tälläinen kieroutunutkun olen, mielsin kaiken tottakai pedofiliaksi  :D

Todella kauniisti kirjoitettu, kuvailu oli toimivaa. Rakastan tälläistä päänsisäistä ja ihmettelen, miksi olen ensimmäinen kommentoija. Minusta tämä ansaitsisi parempaa.

 ~Culliina
Kunhan t*ppara häviää.

Ava a la zilah

Merci

  • Leffafriikki
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Pyydä tähdet taivaalta, K-7
« Vastaus #2 : 26.09.2011 16:18:27 »
Katsos vain. Tuota virhettä en ite osannutkaa hoksata. Kiitti kun huomautit. c: Muokkaampa sen nyt heti >
Joop, ajattelin jättää tuon vähän auki, että itse saa sitten liittää siihen sen mitä haluaa lukea.
Tälläinen epämääräinen kuvailu toimii mun kohdallani paremmin. : D
Kiitos kehuista & oli mukava kun kommentoit. (': Kiitoskiitos paljon.
More profound bond

Spock

  • trickster
  • ***
  • Viestejä: 217
  • not impressed
Vs: Pyydä tähdet taivaalta, K-7
« Vastaus #3 : 16.10.2011 11:50:44 »
Jee, täällä mä olen taas! Elossa! Kommentoimassa ihanien ihmisten ficcejä vaikka ne huutaisi mulle korvaan että lopeta!

Aattelin tän taas(?) femmenä. En muista teinkö niin viimeksi mutta ainaki nyt. Eh. En pysty ajattelee tätä hettinä ja näin. Pitää muistaa kysyy miksi tän tarkotit o_O

Tää on ihanan soljuva, joka ei mene normaalien tapahtumien kautta vaan kuvailun ja sellaisen abstraktisen tyylin kautta. Me likes. Lisäksi musta toi päähenkilö oli turhan vahva, se olis saanu särkyä ja itkeä viikkotolkulla kohtaloaan mutta kaikesta huolimatta tykkäsin siitä. Siis että se on vahva, yrittää olla, yrittää peitellä masennuksen ja surunsa. Mulle tuli just sellanen mielikuva että hän yrittää olla jotain mitä ei ole - tai mitä ei haluisi olla.

Ja se että se pääsi siitä yli (en tiedä tapahtuiko se nopeasti) oli hieno lisä. Ettei se itkeny sitä loppuelämäänsä ja surenut kuinka kaikki menee huonosti hänen takiaan. Viimeinen lause on ihanan toteava ja suloinen, se sitoo tän kaiken yhdeksi, hienoksi kokonaisuudeksi.
french revolutionaries die holding hands. nothing is okay ever again.

Merci

  • Leffafriikki
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Pyydä tähdet taivaalta, K-7
« Vastaus #4 : 16.10.2011 12:06:43 »
Nyt loppu hei toi kommentoiminen jokaseen ficciin. (... Tää taiski olla vika.) ANYGAYS, miksi toi kommentti näytti oudolta? Siis jotenkin... Sivistyneeltä? Omg koska susta on tullut sivistynyt ? O_O
Siis, itse kirjotin tän femmenä, mutta jätin aukon siihen niin, että itse saa päättää mitä lukee. Se oli silloin helpoin päätös.
Päähenkilöstä tuli vahva. Sellanen ääliö, joka on kaikille; "I'm alright!" vaikka oikeasti itkee jossaki pimeässä huoneessa kiroten sitä miten tähän tilanteeseen on päätytty. Höhö, kiva, että tykkäsit. Murokoira.
More profound bond