Minä sain Dittoni eilen.
Se oli naamioitunut Pidgeyksi ja perhanan monta tirppaa siihen pitikin nappailla. Olen aika iloinen tuosta. Ja siitä Abrasta, josta saa kyllä kiittää uutta nearbya, vaikka on kyllä myönnettävä että on pointtinsa siinäkin ettei lähempänä olevat pokemonit sitten välttämättä näy.
Peli on taas innostanut ja tuo on ihan jännä, mikä on että päivittäin pitää napata. Se ainakin vielä motivoi kokeilemaan saanko sen 7 päivää täyteen! Nyt olen menossa päivässä neljä. Ihan kiva juttu, että siitä saa aina vähän expaa ja näin, kun kuitenkin on tuntunut jo pitkään, ettei levut kasva ikinä. Muistaako joku muuten, millä leveleillä saapi hautomoita? Munia on (edelleen kaikki 5km, kun mulle jostain syystä ei muita siunaannu), mutta vain se vakiohautomo ja sen lisäksi yksi käyttökerta tuollaisessa kertakäyttöisessä. Säästelen sitä kyllä siltä varalta, että saan sen kymppikilsan munan. Kävelen tosin tosi vähän Pokemonin kanssa - tulisi varmaan käveltyä enemmän, jos voisi vaan iskeä taskuun eikä tarvitsisi sormet jäässä naputtaa sitä, kun mulla menee näyttö pimeeksi ja peli katkeaa, jos sitä ei vispaile jatkuvasti. Pitäisi etsiä joku asetus, että näyttö pysyy päällä ellei sitä sulje. Kuitenkin ehkä se motivoisi heittämään yhden lähemmäs viiden kilometrin lenkin, vaikka sitten ei pokemoneja välttämättä huomaa - ei sillä, että olisi pallojakaan. Mulla ei ole lähellä kuin kaksi stoppia ja kaupunkiin ei pääse nyt oikein kulkemaan, kun bussikortissa ei ole kuin ladattuna pari matkaa pakollisiin menoihin... Yksi päivä keräilin palloja, mutta nyt jäljellä on taas vain ultrapalloja, joita säästelen, jos tulee jotain oikeasti jännää.
Olen myös huomannut, että Mr. Mimeä löytyy nykyisin tosi paljon verrattuna aiempaan. Olin ihan innoissani ensimmäisetäni kesällä, mutta nyt noita tulee päivittäin ja pari tonnistakin on ollut. Muutenkin tonnisten kokoelmani kasvanut huomattavasti niiden aiempien evolvauksien myötä ja nyt sain kovimman Pokemonini, yli 1500 Gengarin, salille ja siitä hieman rahaa. Jos nyt jaksaisi pelata aktiivisesti ja Pokemon pysyisi lähisalilla saisi kerättyä rahaa, että raaskii ostaa uuden hautomon - nyt riittäisi juuri siihen yhteen, mutta tuossakin keräämisessä meni ikä ja terveys.
Toisaalta, jos Pokemon pysyisi tuolla, kun salien vaihtuvuus ei ole enää niin kova, niin silloinhan se olisi vain 15 päivää ja saisi hautomon taas. Siinä ajassa tuskin kerkeäisin tällä pokemonkävelyllä edes saamaan entistä käytettyä loppuun.
Mutta 15 päivää kuulostaa kyllä tosi hurjalta, vaikka toisaalta nyt on kyllä Valorilla pysynyt pitkään tuo lähisali. Hetken se kävi keltaisella, mutta sitä ennen oli todella pitkään punaisena, mitä peliä silloin tällöin vilkuilin ja kaveri oli vilkuillut.
Olisi myös kivaa, jos olisi hanskat, joilla puhelinta voi räpeltää. Tuolla jäätyy oikeasti sormet, jos ei ole hanskoja, jos hetken pidempään edes pelailee. (About 5min kauppareissulla jo näpit ihan jäässä, kun pakkaslukemat näyttää lähemmäs -20.)
Oliko siitä muuten tietoa, milloin ne uudet Pokemonit tulee? En haluaisi niitä vielä, kun ei ole kaikkia 1. geninkään Pokemoneja tullut ja sen lisäksi en ole napannut kaikkia niitäkään, mitä on saanut. Olen löytänyt yhden Bulbasaurin, enkä ikinä saa ainakaan evolvattua sitä loppuun asti, enkä sen puoleen kyllä Charmanderiakaan, vaikka niitä hitusen paremmin löytynyt. Vielä on muutenkin paljon sellaisia, mitä en ole saanut. Tällä hetkellä minulla on 91 Pokemonia eli ei läheskään kaikkia edes niistä, jotka voisi napata. Mutta olisipahan puuhaa nappailla, mutta sitten lyötyykö niitä entistä huonommin, jos tulee uusia Pokemoneja?
En oikein tiedä, haluanko uusia mitenkä napata - että nappaanko vain siisteimmät vai yritänkö saada niitäkin paljon. Ainut vaan, ettei tila riitä kovinkaan pitkälle, jos tulee paljon uusia. Minulla ei ole mitään havaintoa, montako Pokemonia 2. geniin tulee. Tai on tulossa. Mietityttää myös se, miten noita 1. genin erikoisuuksia tulee.