Kirjoittaja Aihe: Twilight: Bella's reason to love (K11) 6.luku (6/9) on tullut 29.12.09 !! | Edward/Bella  (Luettu 21890 kertaa)

Naxone

  • Kaipauksen haamu
  • ***
  • Viestejä: 184
  • Say what you want
Vs: Bella's reason to love (K11)
« Vastaus #20 : 04.10.2009 22:31:28 »
Kiitos kommentista strawberrycullen , harmi, että siellä oli niitä kirjoitusvirheitä, toivottavasti ei pahasti häirinnyt...
Mr. Boombastic
What you want is some boombastic romantic
Mr. Lover lover, Mr. Lover lover, girl, Mr. Lover lover

Naxone

  • Kaipauksen haamu
  • ***
  • Viestejä: 184
  • Say what you want
Vs: Bella's reason to love (K11)
« Vastaus #21 : 05.10.2009 21:57:52 »
A/N: Kiitos kaikille erittäin paljon, jotka ovat kommentoineet ficciäni. Kommentit saivat minut erityisen hyvälle tuulelle ja hyppimään ilosta. Siispä anteeksi kun on kestänyt tämän kakkkosluvun kanssa, mutta tässä se nyt on. Enjoy  :D (toivottavsti tässä on riittävästi kuvailua katriqqq: lle, yritin lisätä sitä :))

2.luku E

EPoV:

Yöni oli yhtä tylsä, kuin aina ennenkin, ei sitten mitään tekemistä. Mutta kävin silti metsästämässä pari kertaa, olihan minun silloin parempi olla. Tunsin puuman herkullisen veren vieläkin kielelläni, se oli niin ihanan makeaa. Istahdin läheiselle penkille hyräilemään mielessäni pyöriviä kappaleita kerta toisensa jälkeen, kunnes kuulin koputuksen.

“Sisään!”, sanoin.
“Minä täällä vain”, Alice sanoi hiljaa.
“Ai sinä, no miksi…”, lauseeni jäi kesken, kun näin Alicen kasvoilla itkemiseen vääristyneen ilmeen, kyyneleet eivät valuneet, eivät tietenkään.
“Mitä on tapahtunut?”, kysyin hermostuneesti.
“No..”, Alice nyyhki.
“Missä Jasper on, eikö hänen tulisi lohduttaa sinua?”, kysyin hennosti.
“Hä…, hän on metsästämässä, en halunnut mennä mukaan, kun ei ollut jano”, Alice sanoi nikotellen.

“Voi Alice, kerro minulle, puhuminen auttaa”, sanoin hymyillen Alicen itkuiselle ilmeelle. Alice oli hetken hiljaa ja yritti olla nikottelematta. Hän aukaisi suutaan ja sanoi lopulta:
“Meillä oli Jasperin kanssa riita”
“Kaikillahan niitä, joskus on, mutta mistä tällä kertaa?”, kysyin ihmetellen.
“Jasper söi minun myskihärkäni!”, Alice puuskahti.
Olin jo ajatellut sanovani, jotain lohduttavaa, mutta suuni jäi riippumaan auki hämmästyksestä.
“Au, älä nipistä!”, Alice huudahti
“Kokeilin, että oletko se todella sinä”, sanoin oudolla äänellä.
“No, tietysti minä olen minä, mutta sinun piti lohduttaa minua, eikä kiduttaa!”, Alice huusi.
“Alice, mitä luulet, mitä minun pitäisi nyt sanoa, sillä ensimmäistä kertaa 50 vuoteen aivoni lyövät tyhjää”, kysyin. Hän ei huomioinutkaan kysymystäni, vaan aloitti uuden puhetulvan.

“Jasper söi minun myskihärkäni, se oli minulla vaatekaappini perimmäisessä nurkassa ja sen nimi oli Toope. Minä rakastin sitä, minä en koskaan satuttanut sitä ja nyt Jasper on kehdannut syödä sen, oman Toopeni. Minun pitää kyllä pidentää sitä “ei-seksiä-viikkoon” lupaustani, nyt hän ei saa seksiä kolmeen viikkoon, hän todellakin kärsii siitä, sillä minähän olen kuin myskihärkä sängyssä tai ainakin niin Jasper on sanonut, kiitos, kun kuuntelit, Edward!”, Alice häipyi huoneesta iloisemmalla mielellä.
Kesti hetken ennekuin käsitin kaiken, Alicella oli myskihärkä, järkytyksestä tipahdin tuolilta ja ihmettelin itsekin miten niin oli päässyt käymään, ei vampyyrin pitäisi tippua tuolilta.Nauttien tilanteesta makasin melkein koko aamuyön vain ihastellen kirkkaita tähtiä taivaalla.
 
Kello lähestyi yhtätoista aamulla ja minä hain Volvoni autotallista, istuin sen vaalealle nahkapenkille ja kaahasin Bellan kotitielle, viisi minuuttia etu-ajassa, tietenkin.
Kävelin Bellan ruskealle ulko-ovelle ja menin hissillä ylös kolmanteen kerrokseen. Soitin ovikelloa ja kuulin hennot juoksuaskeleet, ja sitten parahduksia, kolinaa ja paljon kirosanoja, hymyilin. Bella avasi oven kirkkaat  ruskeat silmät loistaen, häkellyin hänen kauneudestaan ja tuijotin häntä tovin, kunnes hän rykäisi. Hymyilin hänelle ja pystyin ilman taitojani lukemaan hänen innostuksensa. Hetkinen…, ei kuulunut mitään muuta omien ajatuksieni lisäksi, merkillistä, yritin ja yritin etsiä hänen ääntään ajatuksistani.

Hieroin, jopa lopulta päätäni, jospa siinä oli vikaa, eikä sittenkään kuulunut mitään. Bella katsoi minua kummissaan ja hänen nenänsä meni hauskasti kurttuun. Nauroin tuolle ilmeelle, vain ihminen voisi olla noin suloisen näköinen.
“Mitä ihmettä, ensimmäiseksi sinä hierot päätäsi, kuin hullu ja sitten naurat minulle, en kerta kaikkiaan ymmärrä sinua”, Bella sanoi.
“Päätäni vähän särki ja olen, jostain kuullut, että kipu auttaa parantamaan ja toiseksi olit niin huvittavan, kun nenäsi oli  kurtussa, etten voinut olla nauramatta”, sanoin silmät pilkehtien.

“Mennäänkö?”, hän kysyi lopulta.
“Kyllä vain, Volvoni odottaa ulkona”, sanoin hymyillen.
“VOLVOSI!?”, Bella huusi niin, että koko käytävä kaikui.
“Rauha Bella, niin Volvoni, ei se ole iso asia…”, sanoin huvittuneena.
“Onko sinulla oikeasti Volvo, siis ihan oikea Volvo?”, hän kysyi hämmentyneenä.
“Kyllä minulla on”, sanoin naurahtaen.

“W-A-U, oikeesti, voinko minä tulla kyytiin?”, Bella kysyi sädehtien.
“No, sitähän varten se on!”, naurahdin.
“Mutta, entäs kävelykeppini?”
“Ne mahtuvat hyvin autoni takakonttiin”
Autoin Bellan hissiin tukien häntä vyötäröltä, hän oli ensin hämmentynyt. Hän katsoi hetken minuun ja hymyili lempeästi. Toisessa kädessä kannoin kahta kainalosauvaa. Hissi nytkähti ja olimme saapuneet ensimmäiseen kerrokseen.
“Pääset helpoiten autoon, kun minä kannan sinut”, sanoin nauttien Bellan lämpimästä ihosta omaani vasten.
“Ei, ei, ei”, hän sanoi nauraen.

Avasin oven yhdellä kädellä ja lämmittävä kesäilma tulvahti kasvoillemme, saaden molemmat hymyilemään entistä enemmän. Laskin Bellan varovasti jalkakäytävälle ja avasin Volvoni oven kumartaen kuin ylhäinen. Hän kikatti hampaat välkkyen ja niiasi lähtien leikkiin mukaan. Kävelin rauhallisesti auton takankontin kohdalle ja laitoin kävelykepit vierekkäin sinne. Sitten kiersin auton toiselle puolelle ja huomasin Bellan katsovan varuillaan autoni kaikkia kytkimiä.

BPoV:
Astuin sisälle Edwardin upeaan Volvoon, hieman karkeasti hengittäen. Olin harjoitellut kuukauden aikana autossa oloa paljon, mutta se sai vieläkin minut tärisemään. Edward sujahti kevyesti penkille ja katsahti minuun huolestuneesti. Näytin varmaan eksyneeltä kanilta porkkanamaalla. Hän käynnisti auton hiljaisesti avainta kääntämällä ja se tuntui ääneltä, joka sai sydämeni hakkaamaan entistä lujempaa. Yritin pysyä rauhallisena, mutta haukoin henkeäni aina välillä. Edward vilkuili minua aina parin sekunnin välein, kulmat kurtussa. Kun hiljaisuutta oli kestänyt viisi minuuttia lopulta hän aloitti keskustelun poikasta:
“No, minne haluat mennä ostoksille ja kahville?”, hän kysyi edelleen tarkkaillen minua tiiviisti.
“Voisitko pysäyttää tämän auton, en kestä enää olla täällä”, sanoin paniikissa ja tunsin melkein tukehtuvani.
“Bella mikä hätänä, minä voin viedä sinut meille, niin isäni voi tutkia sinua?”, hän kysyi kauhua äänessään.

“PYSÄYTÄ!”, kiljuin kuin hengen hädässä, kyyneleet valuivat silmistäni suurina puroina.
Edward pysäytti auton nopeasti kaartaen tiensivuun ja avasi saman tien oven minulle.
“Bella, mikä hätänä?”, Edward kysyi säpsähtäen, joka kerta kun haukoin henkeäni.
En voinut vastata, sillä itkuni ja kyyneleeni peittivät kaiken alleen.

EPoV:
Kauhistuin, kuinka Bella itki hartaasti tiensivussa kyyristyen pieneksi. Yritin kysyä häneltä, mikä oli hätänä, mutta nähtävästi hänen oli liian vaikea vastata. Istahdin hänen viereensä ja hieroin hänen selkäänsä rauhoittavasti. Hänen kyynelistään ei meinannut tulla loppua, joten soitin Carlislelle. Hän nyyhkytti ja välillä purskahti kyynelvirtaan kastellen hänen paitansa.

“Carlisle”, hän vastasi.
“Edward tässä”, sanoin hiljaa.
“Onko jokin hätänä?”, hän kysyi.
“Bella on aivan paniikissa, eikä tunnu rauhoittuvan, voisitko tulla auttamaan?”, kysyin.
“Totta kai, missä olette?”
“Roadstreetin varrella, lähellä Streetroudia”, sanoin.
“Tulen ihan kohta”, Carlisle sanoi.
“Selvä”

Parin minuutin kuluttua kuulin jarrujen kirskuntaa ja salamana eteeni syöksähti musta Mercedes. Carlisle astui ulos lääkärinsalkku toisessa kädessä, hän laskeutui tasallemme ja otti salkusta piikin, jota tutkiskeli hetken, kunnes yritti ottaa Bellan käden omaansa. Bella katsahti varovasti itkuisilla kasvoillaan Carlislea ja katsahti neulaan tämän kädessä, viimein hän katsahti minuun päin. Nyökkäsin hänelle varovasti ja hän ojensi kätensä.

Tunsin kuinka herkkä ihmiskäsi kiertyi halaukseen ympärilleni, se lämmitti omalla ujoudellaan, niinpä silittelin varovasti Bellan suklaanruskeita hiuksia, jotka valuivat käsivarsilleni. Yllämme vallitsi rikkomaton hiljaisuus, vain ilmassa leijuva tuuli toi sointuja korviimme. Carlisle pisti neulan nopeasti takaisin salkkuun ja viittoi minua nostamaan kuukahtaneen Bellan ja viemään autoon. Nähtävästi hän oli antanut unilääkkeen ja rauhoittavan sekoitusta, sillä Bella tuhisi kyyneleet silmien laidoilta valuen rauhallista unta, välillä mumisten jotain käsittämätöntä.

Saavuimme kotipihallemme, olisin halunnut esitellä sen Bellalle myöhemmin, olisimme kulkeneet käsi kädessä ja tutustuneet taloon ihmisvauhtia. Mutta nyt jouduin kantamaan unessa selvästi vaaraan joutuneen heikon ihmistytön ovestamme sisään, vailla mitään tervehtimisiä sisaruksiltani. Vaikka Emmett nähtävästi kiljui ihan ihmisillekin kuultavalla tavalla, Bella ei herännyt. Hän itki unessa epätoivoisesti kuiskien, jonkun nimeä. Veimme perheenjäsentemme töllistellessä Bellan eräälle valesängyllemme. Laskin hänet varovasti sängylle ja hän pyöri siinä hetken unissaan, kunnes rauhoittui. Me jäimme kolmestaan huoneeseen, Carlisle luki kirjaa ja minä katselin Bellaa.

Hiljaisuuden katkaisi Bellan hätääntynyt huuto:
“JARRUTA, PIDÄ KIINNI ROSAL, EI ÄLÄ PÄÄSTÄ IRTI, EI, EI!”
Säpsähdimme molemmat, Carlisle haki laukustaan uuden neulan ja pisti sillä Bellaa, kunnes hän nuukahti toistellen samaa rataa: “älä päästä irti.” Silitin Bellan hiuksia tuntien ne hikisiksi, ne eivät tuntuneet siltä silkkiseltä pehmeydeltä kylmää kättäni vasten. Huokaisin, hän ei meinannut lopettaa eikä kai pystynyt lopettamaan. Havahduin askeleiden kaikuun, jotka olivat hentoja, mutta nopeita. Perheemme oli tullut ylös juosten hätääntyneenä huoneeseen.
“Se oli Bella”, Carlisle sanoi muiden hätääntyneille ilmeille.

EmmettPoV:
Kuulimme järkyttävää huutoa yläkerrasta, katsahdimme toisiimme, (siis Alice, Jasper, Rosalie ja minä) ja päätimme käydä katsomassa mitä ihmettä siellä oli tekeillä. Alice ja Jasper menivät ensimmäiseksi, vampyyri vauhtia. Minä jäin viimeiseksi, sillä  kunnioitin Rosalieta sen verran, että annoin hänen mennä ensin (No, ei tosi halusin katsoa vain hänen makeaa persettään, luulitteko mua hetken kunnon kansalaiseksi?) Kiljunta jatkui ja jatkui, ei kai vaan…? Ei Edward niin siveetön olisi tai mistäs sitä tietää. Avasimme oven hiljaa varautuen mihin tahansa näkyyn tai ainakin minä olin varautunut. Näimme sätkivän ihmistytön pyörivän yhdellä sängyistämme ja kiljuvan, jonkun nimeä.

Carlisle antoi hänelle rauhoittavan piikin ja hän vaipui syvempään horrokseen kuiskien satunnaisia sanoja. Katsoimme hätääntyneesti Carlislea ja Edwardia, joka silitti hänen hiuksiaan. Hänhän oli ihminen.
“Se oli Bella”, Carlisle sanoi meille.
“Mikä hänellä on?”, Rosalie katsoi hieman nyrpistäen nenäänsä.
“Paniikki kohtaus”, Edward sähähti hampaidensa välistä Rosalielle.

BPoV:
Katsahdin kauniiseen mieheen edessäni, kuka hän oli. Katsahdin myös Edwardin suuntaan, koska pelkäsin. Hän nyökkäsi minulle pienesti ja ojensin käteni tuntiessani turvan tunteen vahvana, koska sain turvaa Edwardista. Tunsin kylmän käden hiuksissani, minä olin varma, mikä hän oli, sillä minullakin oli kolkko menneisyys. Tunsin vaipuvani horrokseen ja annoin kiltisti sille tilaa, tuntui niin korvaamattoman hyvältä nukahtaa viimein. En tiedostanut muuta maailmaa kuin oman unimaailmani, joka oli selkeämpi kuin koskaan.

---
Kävelin vihreässä mekossa, jossa oli alhaalla röyhelöitä. Pidin pienen Rosalin kättä toisessa kädessäni ja toisessa oli vihreä laukkuni. Hymyilimme molemmat auringon paisteelle, joka lämmitti kehomme pysyvään hyvään oloon. Rosal halusi jätskiä, joten menimme käsi kädessä lähimmälle jäätelö-kioskille, jonka nimi oli Cream-ice. Kun Rosal oli saanut eteensä mansikka-kinuski jäätelön, jatkoimme matkaa kohti autoamme. Se oli Saab, sininen sellainen. Autoin Rosalin autoon sinivihreä kuvioiselle istuinpenkille ja minä istuin ajajanpaikalle. Juttelin niitä näitä hetken Rosalin kanssa, mutta huomioni keskittyi kuitenkin yhtäkkiä aivan muualle, kun kuulin toisen auton ajavan sietämätöntä ylinopeutta.

 Varoin visusti kohtaamasta tuota autoa, vilkutin tavallisesti oikealle, kun yllättäen auto kaahasi eteeni väärälle kaistalle. Välissämme oli 100 metriä ja yritin toimia pikaisesti, jarrutin, mutta matkani ei hidastunut riittävän nopeasti. “JARRUTA, PIDÄ KIINNI ROSAL, EI ÄLÄ PÄÄSTÄ IRTI!”, huusin kauhuissani, kun välillämme oli enää 50 metriä. Toisen auton kuljettaja katsoi minua ensin kauhun ja inhon sekaisin ilmein, mutta hänen ilmeensä vaihtui pian hän hymyili minulle pirullisesti ja minä tiesin hänet. Hän oli se, Amadeus McCarty. Tunsin kuinka kiljumiseni täytti uneni jokaisen rippeen.  
----

JasperPoV:
Tunsin kuinka tytöstä virtasi pelkoa ja vihaa, järkyttävää pelkoa, niin kuin hän näkisi vampyyrin metsästämässä. Yritin rauhoittaa hänen heitteleviä tunteitaan mahdollisimman hyvin, mutta ne vaihtuivat liian nopeasti, joten niihin oli vaikeaa saada rauhoituskeinoa.

 Alice katsoi viereltäni pitkään, tuota ruskeahiuksista Bellaa, joka rauhoittavan vaikutuksen alaisena heittelehti vielä laidasta toiseen. Kuulin kuinka Edward kysyi:
“Etkö voi antaa yhtään enempää?”, hän kysyi surua äänessään.
“Valitettavasti siinä oli kaikki, mitä hän voi kestää Edward, hän on silti ihminen”, Carlisle vastasi hänen epätoivoiselle ilmeelleen.
“Hän tulee kyllä paranemaan”, Alice sanoi kuuluvalla äänellä, joka herätti kaikki mietteistään.

“Sinusta on apua paljon, Alice”, Edward sanoi hymyillen.
“Järkytyin vain kyllä aika paljon eilisestä”, hän tirskahti.
“Edward, sinä olet vampyyri, olet nähnyt kamalampaakin. Hahhah, se kohtaus saa minut vieläkin nauramaan, sinä ihan todella tipuit tuolilta”, Alice kikatti mukana.
“Edwardko tippui tuolilta?”, Emmett kysyi hölmistyneenä.
“Minä näin sen”, Alice katkaisi muiden mielipiteet asiasta.

“Hän alkaa hiipua, hänen suuri voittamaton armonsa on häviämässä keskuudestamme!”, Emmett kumarteli kuin pyhimys Edwardin edessä ja esitti hänen uskollista palvelijaansa.
“Mitä minä voin tehdä, oi suuri armonne, ettette vain jätä meitä tänne, ilman viisaita neuvojanne ja taitojanne, se olisi todellakin ihmiskunnalle suuri katastrofi”, Emmett jatkoi pilailua.

Värähdin Alicen vieressä, sillä tunsin kuinka ihmistytön hento luomi värähti, kuin tuulen isku ja jäin katsomaan heräisikö hän, mutta hän vaipui silmänräpäyksessä uuteen uneen. Ehkä olin vain kuvitellut kaiken.  

  


Mitäs piditte, ehdotuksia otan vastaan juonesta ja kertokaa, jos haluatte joitakin henkilöitä, ihan kaikkea en aio toteuttaa... Kommentteja? Risuja vai Ruusuja? Kommenteista on paljon iloa minulle, kolmas luku coming soon!  :)
« Viimeksi muokattu: 17.10.2009 16:33:08 kirjoittanut Naxone »
Mr. Boombastic
What you want is some boombastic romantic
Mr. Lover lover, Mr. Lover lover, girl, Mr. Lover lover

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Bella's reason to love (K11)
« Vastaus #22 : 05.10.2009 22:11:06 »
Voi kun oli jotenkin surullinen  luku. Luin koko ajan otsa rypyillä ja huulet mutrussa :/ Alku oli niin ihanaa, siis kun Edward haki Bellan ja ja ja... Mutta sitten tuo paniikkikohtaus... Tai yleensä tuo kohtaus. Kamalaa! :( Hyvin olet saanut kirjoitettua, muutamia pikkupikku virheitä näin, mutta ne eivän menoa haitannut ollenkaan  :)
Mua alkoi kamalasti kiinostamaan tämän Amadeus McCartyn tarina. Kuka se on? :o Miten hän liittyy Bellaan? :o
    Ja ihan siis pikkupikku pyyntö mulla olis.. Jota ei siis ole pakko toteuttaa, mutta jos olis mahdollista, niin voisitko laittaa vaikkapa otsikkoon merkinnän, että kuinka monta lukua on tullut, ja että minä päivänä uusin luku on tullut yms :) Helpottaisi huomattavasti tämän koukuttavan ficin seuraamista!! :)
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

Naxone

  • Kaipauksen haamu
  • ***
  • Viestejä: 184
  • Say what you want
Vs: Bella's reason to love (K11)
« Vastaus #23 : 05.10.2009 22:32:38 »
Kiitos kommentista katriqqq!
Hitsi, että mä olen huono muistamaan, piti laittaa se 2.luku otsikkoon, mut tietysti unohdin!
HEhehehe, mulla on hauskaaa antaa teidän miettiä tuota Amadeusta.
Sen näet ehkä sitten ensi luvussa....

-Nax
Mr. Boombastic
What you want is some boombastic romantic
Mr. Lover lover, Mr. Lover lover, girl, Mr. Lover lover

Sini(tiainen)

  • Vieras
Vs: Bella's reason to love (K11) 2.luku on tullut 5.10.09 !!
« Vastaus #24 : 05.10.2009 23:03:11 »
Ihana tarina, pitää ruveta lukemaan tätä  :)
Nauroin tolle Alicen Toopelle  ;D. Kasvattaa myskihärkää komerossa? Voi luoja  ;D
Jatkoa!

Edward and Bella

  • Team Edward <3
  • ***
  • Viestejä: 22
  • ~You are my only reason to stay...alive.
Vs: Bella's reason to love (K11) 2.luku on tullut 5.10.09 !!
« Vastaus #25 : 06.10.2009 00:24:44 »
Tää on aika mielenkiintonen, sillee tosi erilainen.. Ihan hyvä, odotan jatkoa innolla. Alice on kyllä aika paras, kuka kasvattaa myskihärkää komerossa???  :D mutta jatkoa pian. kiitos!  :)

 ~I'm here and I love you. I have always loved you and I will always love you.

saltsu

  • ***
  • Viestejä: 37
Vs: Bella's reason to love (K11) 2.luku on tullut 5.10.09 !!
« Vastaus #26 : 06.10.2009 18:54:32 »
Tosi hyvä luku! :D repesin alicelle;Myskihärkä komerossa!?: D     : D
Kännis ja läpäl, jeah man, se on käypä syy

`mus

  • Vieras
Vs: Bella's reason to love (K11) 2.luku on tullut 5.10.09 !!
« Vastaus #27 : 06.10.2009 19:26:53 »
IHANA FIC. ei voi muuta sanoa. ei uskoisi ensimmäiseksesi :o
Yksi juttu minua silti jäi kaivelemaan, minkä ikäisiä cullenit ja bella on?! koska Rosalista sai sellaisen  vaikutuksen, että ei Rosal enää mikään vauvva ollut. ja kirjoissa bella on alle 17, edward 17. joten ikä? ja jos bella on jo yli 20-25, kuinka vanha edward on. en osaa kuvitella ainakaan että ed 17 olisi :o Eipäs minulla tällä erää muuta,

KIITOS TÄSTÄ FICISTÄ JA JATKOA! <33 ((((((:::

Naxone

  • Kaipauksen haamu
  • ***
  • Viestejä: 184
  • Say what you want
Vs: Bella's reason to love (K11) 2.luku on tullut 5.10.09 !!
« Vastaus #28 : 06.10.2009 22:04:28 »
Kiitos kommentista Sini(tiainen), Alicella on erikoinen tyyli  ;D

Kiitos kommentista Edward and Bella, kiva, että oli mielestäsi erilainen, nähtävästi Alice on se, joka tykkää pitää komerossaan yhtä myskihärkää  :D

Kiitos kommentista saltsu, hyvä, että oli hyvä luku  ::)

Kiitos kommentista `mus, on se silti ensimmäiseni, vaikka (nähtävästi) se ei vaikuta ensimmäiseltä  :) Ikä kysymystä olen selvittänyt muille aiemmissa kommenteissa, mutta selitän se vielä kerran.  :) Elikkäs Bella on n. 20-vuotias ja on saanut 12-vuotiaana lapsen, jota aika moni on ihmetellyt, mutta se on silti totta  :), Edward on 17, eihän hän vanhene, koska on vampyyri ja sitten vielä, että Rosal on 7 vuotta, niinkuin eka luvussa sanotaan/ vihjaillaan. Muut ihmiset on suunnilleen saman ikäsii kun Bellan ja muut Cullenit siinä 17 paikkeilla...

-Nax



Mr. Boombastic
What you want is some boombastic romantic
Mr. Lover lover, Mr. Lover lover, girl, Mr. Lover lover

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Bella's reason to love (K11) 2.luku on tullut 5.10.09 !!
« Vastaus #29 : 07.10.2009 11:31:04 »
ihaaana<3
Tykkäsin ihan hirmuisesti. Tosi hyvin kirjotettu ja jne.<3 Tosi kiva juoni ja tällee.
Jatkoa vaan pian<3

anskuu

  • ***
  • Viestejä: 132
  • in you i trust
Vs: Bella's reason to love (K11) 2.luku on tullut 5.10.09 !!
« Vastaus #30 : 07.10.2009 14:49:16 »
Jännä luku  :o
Kuka se Amadeus McCarty on? Haluun tietää!
Jatkoa  :D
I'm ready to crawl on my knees to know it all

Ayos

  • Nöpötiainen
  • ***
  • Viestejä: 440
  • Ylemmyyskompleksi
Vs: Bella's reason to love (K11) 2.luku on tullut 5.10.09 !!
« Vastaus #31 : 07.10.2009 18:50:19 »
Tämähän on jännittävä, jatkoa please. Anteeksi ei-niin-rakentava kommenttini.

Naxone

  • Kaipauksen haamu
  • ***
  • Viestejä: 184
  • Say what you want
Vs: Bella's reason to love (K11) 2.luku on tullut 5.10.09 !!
« Vastaus #32 : 08.10.2009 15:10:16 »
Kiitos Rassermus , ihana, että tykkäsit, aattelin, et kun tää on mun ensimmäinen houkutus-ficcini, ni sieltä tulee, jotain "ihan järkyttävä! Vaiha alaa!!"- tyylisiä kommentteja kaikilta, mutta (minun) onnekseni ei sieltä semmosia tule. Jatkoa mahdollisesti tulee tänään, kunhan saan sen kirjoitettua...

Kiitos anskuu , olihan se aika jännä  ;D, (tosta tulee,  joka kerta mieleen Pasila  ::))  Amadeus McCarty on..., joku henkilö , josta saa lisätietoa myohemmin  ;D

Kiitos Ayos, eipä tuo ei niin rakentava kommentti haittaa, koska itelllänikin tulee niitä aika paljon  ;D
Mr. Boombastic
What you want is some boombastic romantic
Mr. Lover lover, Mr. Lover lover, girl, Mr. Lover lover

Vanilja Taivas

  • ***
  • Viestejä: 35
Vs: Bella's reason to love (K11) 2.luku on tullut 5.10.09 !!
« Vastaus #33 : 10.10.2009 12:17:58 »
Hmm, muutaman pilkkuvirheen huomasin tuolla tekstissä, kuten nyt esim tämän ;


Olin harjoitellut kuukauden aikana, autossa oloa paljon, mutta se sai vieläkin minut tärisemään

Mutta eipä nuo menoa haitanneet ollenkaan : )

Jatkoa pyydän.
Fuck me, I'm famous

kkat

  • ***
  • Viestejä: 152
  • lost soul
Vs: Bella's reason to love (K11) 2.luku on tullut 5.10.09 !!
« Vastaus #34 : 10.10.2009 23:05:03 »
hyvä fic <<<:
Scintilla etiam exigua in tenebris micat.
Avasta kiitos haavalle.

Naxone

  • Kaipauksen haamu
  • ***
  • Viestejä: 184
  • Say what you want
Vs: Bella's reason to love (K11) 2.luku on tullut 5.10.09 !!
« Vastaus #35 : 13.10.2009 16:27:54 »
Kiitos Vanilja Taivas, kun huomautit virhe(i)estäni, korjailen tuon...

Kiitoskkat!

ANTEEKSI IHMISET KUN JATKOSSA ON KESTÄNYT, MUTTA SAIN KOIRAN PARI PÄIVÄÄ SITTEN JA KOKEET PAINOIVAT PÄÄLLE ENNEN SYYSLOMAA, MUTTA JATKOA ON VARMASTI TULOSSA PIAN, ANTEEKSI! ja kiitos kaikille kommentoijille!
Mr. Boombastic
What you want is some boombastic romantic
Mr. Lover lover, Mr. Lover lover, girl, Mr. Lover lover

Naxone

  • Kaipauksen haamu
  • ***
  • Viestejä: 184
  • Say what you want
Vs: Bella's reason to love (K13) 3.luku on tullut 13.10.09 !!
« Vastaus #36 : 13.10.2009 19:22:47 »
A/N: No niin se sitten vihdoin on täällä! 3.luku, anteeksi kun olette joutuneet odottamaan näin kauan..... Nauttikaa ja etenkin kommentoikaa, sillä Draamaa luvassa tässä osassa!  ;D

3. luku L

BPoV:
-------

“Älä enää koskaan lähesty minua, sinä itserakas huora!”, hän sanoi.
Tunsin raskaan piston kehoni pienessä sopukassa, jossa tiesin rakastavani häntä. Hän oli komea, mutta raaka. Hän oli syvällinen, mutta paatunut. Hän oli oikea aviomies, mutta väärä mies minulle. Tärisin, kun tunsin hänen valtavan ruhonsa lähestyvän uhkaavasti kohti minua. Pakenin varovasti askel askeleelta taemmas, mutta silti hänen musta varjonsa löysi minut nurkasta.
“Sinä ärsyttävä gootin lapsi, mitä ihmettä sinä ajattelit, kun lainasit tililtäni rahaa katon korjaukseen?”, hän kysyi vihaisesti.
“Mutta..mutta, se oli välttämätöntä korjata, koska muuten olisimme saaneet häädön ja joutuneet kadulle”, sanoin itkien.
“Mutta, mitä hemmettiä sinä otit rahaa MINUN tililtäni?”, hän karjui vasten kyyneleisiä kasvojani.
“Sinä tiedät, että minulla ei ole omaa tiliä, minähän olen ala-ikäinen!”, kimpaannuin hieman.
“Olit tai et ollut ala-ikäinen olet silti vaimoni ja sinun tehtäväsi on vain kasvattaa ja synnyttää lapsemme, ymmärretty?”, hän löi minua lähimmällä tavaralla, joka sattui olemaan maljakko.
“Selvä…selvä”, vakuutin hänet lysähtäen voipuneena lattialle.
“Ai niin, muista vielä valmistautua iltaa varten, silloin lakanat lentävät, hahaha!”, hän sanoi dominoivasti.
Kauhun sekaisin tuntein keräsin maljakon sirpaleet ja vein ne roskiin. En odottanut iltaa ollenkaan innoissani, makasin sängyssäni ja itkin. Taas, aina vaan sitä samaa, dominoivaa seksihirviötä vastaan olisi vaikea vastustella, vielä näin pienen ihmisen. Tunnustelin pientä vatsakumpuani, joka ei johtunut lihavuudesta vaan aivan muusta.

Menin keittiöön hakemaan juotavaa, kunnes silmiini osui iso kasa neuloja, lääkkeitä ja alkoholia. Voi ei, ajattelin, nyt illasta tulisi vielä kamalampi lepertelevän Amadeuksen kanssa.  


-------

Kavahdin hereille kylmän kosketuksen voimasta tai oikeastaan kutituksesta. Joku kutitti minua kyljistä. Sen voimasta purskahdin nauramaan, se tuntui ihanalta kamalan painajaisen jälkeen. Yritin irrotella käsiä kyljistäni, mutta joku oli itsepintainen ja ei niin helpolla luovuttanut. Avasin silmäni kunnolla auki ja katsahdin ylös, suuni jäi naurahduksesta auki hämmästyksestä. Olinko vielä painajaisessani vai mikä oli tuonut minut helvettiin? Ovi pamahti auki hiljaisella ryskeellä ja pian minua ja jotakuta miestä tuijotti 6 silmäparia. Miehen kädet olivat pysähtyneet kesken liikkeen suuni jäädessä auki. Tunnistin hämärästi tutut kasvot ja huudahdin helpotuksesta:
“Edward!”

EPoV:
Bella pysyi edelleen uniensa otteissa. Perheeni, lukuun ottamatta Emmettiä, joka tällä hetkellä vartioi Bellaa, olivat kanssani alakerrassa sohvilla. Carlisle oli pakottanut minut rauhoittumaan alakertaan.
“Hahahahhaa, nyt Bella saa kyytiä, minä keksin millä hän voisi herätä, minä kutitan häntä!”, Emmett ajatteli innoissaan.

Kirosin hiljaa ja kävelin ylös, kummastunut perheeni kannoillani.
Kuulin puolimatkassa naurua, nähtävästi Bella oli sittenkin herännyt. No, hyvä niin. Sitten nauru loppui pahaenteisesti ja kuroin loppumatkan kiinni juosten. Jysäytin oven hiljaa auki, kunnes näin Bellan suun olevan auki ihmetyksestä ja Emmettin kädet pysähtyneinä hänen kyljilleen. Rosalie sähähti paheksuvasti, Emmett katsahti tulijoihin ja antoi anteeksipyytävän katseen hänelle. Bella katsoi meitä pitkään ja lopulta hän huomasi minut ja huudahti:
“Edward!”

Hymyilin iloisesti Bellalle ja kävelin hänen viereensä, hätistellen Emmettin pois sängyltä.
Bella katsoi peloissaan Emmettiä peloissaan ja tarkasteli tätä vielä pitkäänkin. Kiinnitin kuitenkin hänen huomionsa hyvin pian puhumalla:
“Hyvä, että heräsit”, sanoin hymyillen.
“Keitä he ovat ja kuka tuo on?”, Bella kysyi osoittaen perhettäni ja eritoten Emmettiä.
“He ovat perheeni ja hän on Emmett”, sanoin naurahtaen Bellan pelokkaalle ilmeelle.
Carlisle tuli hymyillen muiden takaa ja esittäytyi:
“Olen Carlisle Cullen, Edwardin isä”, hän sanoi kumartaen.
“Tässä taasen ovat tyttäreni Alice Cullen, poikani Jasper Hale, tyttäreni Rosalie Hale, vaimoni Esme Cullen ja poikani Emmett Cullen”, hän sanoi osoitellen sisaruksiani.

Bella henkäisi kuuluvasti Rosalien kohdalla ja sai taas kyyneleitä silmiinsä. Hän nojautui paremmin minuun ja päästi pienen valittavan äänen karkaamaan huuliensa välistä.
“Kaikki hyvin, Bella?”, kysyin pala kurkussa.
“Kyllä se tästä, kai vain lääkkeiden jälkivaikutuksia, tämä herkkyys”
“Ha…Hauska  tutustua, olen Bella Swan”, Bella sanoi perheelleni karaisten kurkkuaan.
“Anteeksi, kun olen ollut vaivaksi, en tarkoittanut tutustuttaa itseäni teihin näin”, Bella sanoi epätoivoinen katse silmissään.

“Et ole ollut ollenkaan vaivaksi, toivon voivani auttaa useamminkin”, Carlisle sanoi hymyillen.
“Anteeksi Edward, ei minun ollut tarkoitus saada niin voimakasta kohtausta, kai annat anteeksi?”, hän sanoi kyyneliä silmissään.
“Totta kai, ei se sinun vikasi ollut”, sanoin pyyhkien kyyneleet hänen silmistään.
“Kiitos paljon huolenpidostanne, olen niin paljon velkaa teille”, Bella sanoi pienen hymyn saattelemana.

“Voi, lapsi-kulta, et sinä ole meille velkaa yhtään mitään, älä vaivaa päätäsi sillä”, Esme puuttui puheeseen.
“Kiitos, minun kannattaisi varmaan lähteä vaivaamasta teitä”, Bella sanoi.
“Äh, ei vielä minä näytän sinulle taloa, kun kerran tänne asti päästiin”, naurahdin.  
“Miten pääsen kulkemaan täällä?”, hän kysyi.
“Minä voin kantaa sinua”, sanoin nauraen.

BPoV:
Edward lopulta kantoi minua ympäri taloa, vastusteluistani huolimatta. Hän esitteli perusteellisesti ainakin oman huoneensa ja muut huoneet hieman ei niin perusteellisesti. Aloin piristyä koko ajan enemmän, halusin työntää kaiken murheen taka-alalle. Pystyin, jopa hymyilemään usein. Kun olimme läpi käyneet kaikki huoneet suunnistimme olohuoneeseen, missä muut Edwardin perheenjäsenet istuivat.
 
“Kestipä teillä kauan, eikö Edward jaksanutkaan kantaa sinua?”, Emmettiksi esitelty henkilö laukaisi, kun astuimme huoneeseen.
Punastuin häpeästä en kai minä niin painava ollut, ei Edward ainakaan ollut valittanut.
Edward murahti pyöritellen silmiään ja veti minut istumaan viereensä sohvalle. Hänen perheensä tutki minua, kuin tieteellistä koetta ja katselivat Edwardin kättä vyötärölläni.
“Hän on aina tuollainen”, Edward kuiskasi korvaani.

“Sinä tunnut kylmältä, et kai ole kipeä?”, kysyin huolestuneesti, sillä halusin tietää oliko se totta.
Edward säpsähti rajusti ja änkytti minulle, jotain tämän tapaista:
“Ihan kunnossa minä olen, kävin vain uimassa avannossa”, hän sanoi poissaolevasti.
Katsoin ulos, enkä siltä istumalta uskonut hänen valhettaan, vai muka avannossa, nyt oli keskikesä.

“Mistä sinä avannon löydät keskikesällä?”, kysyin ihmetellen, uskoin yhä enemmän, että se oli totta.
“Ööö…, tuota meillä on oma avanto kellarissa”, hän soperteli pahemmin.
“No, mikset näyttänyt sitä sitten, minä kun luulin, että näytit jo kaiken?”, sanoin kauhistuneella äänellä.

Samassa Jasper supatti hyvin hiljaa Alicen korvaan, jotain ja tarkkaili minua tiiviisti. Alicekin yhtyi tuijotukseen, kuin sanaton viesti olisi kulkenut kaikkien muiden läpi paitsi minun, he kaikki tuijottivat minua nyt ihmetellen.

“Tiedätkö sinä jotain meistä?”, Edward kysyi rypistäen otsaansa.
“No, ainakin ihosi kylmyyden, silmiesi värin ja hajusi perusteella uskon, että te olette vampyyreja, kasvisyöjiä.”, sanoin päätelmäni julki odottaen heidän reaktioitaan.
“Miten sinä tiesit?”, Carlisle kysyi epäuskoisesti.

“Isäni on vampyyri”, sanoin hiljaisuuden jälkeen.
“Vai niin, kukakohan hän on?”, Carlisle kysyi kiinnostuneena.
Näin kuinka kaikkien silmät odottivat vastausta nälkäisinä, hymyilin hieman heidän reaktioilleen.

“Caius Volturi”
 Kuulin kuinka näkymätön kohahdus kulki läpi huoneen ja hymyilin leveimmin koko illan aikana. Draamaa kehiin.
Edward katsoi minua silmät pyöreinä ja samaten muut.
“Et.Voi.Olla.Tosissasi”, Alice sanoi kimeällä äänellä.
“Et sinä kyllä vampyyrilta vaikuta vai?”, Jasper uskalsi puhua.
“En olekaan vain ihmisestä ja vampyyrista syntynyt, puoli-vampyyri itse asiassa”, sanoin.
“Miten se voi olla mahdollista?”, Carlisle kysyi jännittyneenä.
“En minä vain tiedä, minä vain putkahdin maailmaan niin kuin toisetkin lapset tai no, lapsi ja lapsi, vampyyrilapsi”, sanoin miettiväisellä äänellä.
“En vain ole kertonut sitä kenellekään, olette ensimmäiset kohtaamani vampyyrit täälläpäin”, jatkoin.

“Vau!”, Emmett karjahti saaden korvani lukkoon.
“Joo, onhan se hienoa”, nauroin pinnallisesti peitellen korviani.
“Mutta, miksi sitten asut tavallisesti, eikö Voltureiden kulta-lapsi, muka voi asua isänsä talossa?”, Emmett kysyi kohottaen kulmakarvaansa.
Rosalie vain tuhahti Emmettin vieressä ja vaati keskeytyneen suudelman uusintaa. Emmett vain nähtävästi oli kiinnostuneempi omasta tarinastani. Muistan, kuinka isäni hylkäsi minut.

Takauma:

Olin omassa huoneessani pakkaamassa hätä käsissä kaiken tarvittavan matkaani varten, kunnes kuulin viitan laahuksen kulkeutuvan pitkin lattiaa, minua kohti.
“Isabella Marie Swan!”, isäni karjahti niin kovaa, että säpsähdin tahtomattanikin.
“Niin isä?”, kysyin 12-vuotiaan heiveröisellä äänellä.
“Mihinkäs neiti on lähdössä?”, Caius kysyi poltavalla katseella.
“Enhän minä mihinkään”, nauroin hermostuneesti.
“Jaaha, no mikset sitten purkaisi laukkujasi”, hän kysyi.
“Minä haluan lähteä hänen mukaansa, minä rakastan häntä!”, huusin rohkaistuneempana.
“Kukaan ei tietysti estä sinua”, hän sanoi pilkallisesti.
“Et ainakaan sinä!”, huusin.
“Hyvä on, lähde sitten, äläkä enää koskaan palaa”, Caius sanoi yllättäen minut.
“Mitä?”, kysyin uskomatta korviani.
“Mene, häivy se miehen matkaan!”, hän huusi.
Halasin isääni nopeasti ja kuiskasin kiitokset, mutta hän seisoi kuin patsas edessäni.
Juoksin matkalaukku rymisten käytävää eteenpäin ja kuulin samalla, kuinka Aro ja Marcus kiirehtivät isäni vierelle.
“Miksi annoit hänen lähteä, hän on vielä nuori”, Aro kysyi ihmetellen.
“Ei hän ole sopiva Volturien tyttäreksi”, Caius sanoi hiljaa.


Takauma loppuu.

“Hylkäsin isäni rakkauteni takia, joka…osoittautuikin vääräksi rakkaudeksi, jos nyt siitä edes voi puhuakaan”, sanoin itku uudelleen kurkussa.
“Rakkautesi, kukakohan hän oli, jos saa kysyä?”, Emmett kysyi.
“Amadeus McCarty”, purskahdin kuuluvaan itkuun.
Kuulin kuinka Emmett vetäisi terävästi henkeä ja tuijotti minua silmät pyöreinä, laittaen kätensä silmiensä eteen. Muut katsoivat Emmettiä kummissaan. Sitten tunsin, kuinka Edward kiristi otettaan minusta ja sähisi kuuluvasti Emmettille.

EsmePoV:
Katsoin jännittyneenä tyttöä, osa hänen salaisuuksistaan oli aukeamassa, esimerkiksi hän oli vastaamassa kysymykseemme, kuka oli hänen isänsä. Odotin yhtä jännittyneenä, kuin muutkin mitä hän vastaisi. Hänen hennot huulensa avautuivat vastatakseen ja kuulin kuinka hento ääni sanoi:
“Caius Volturi”
Henkäisin suu ammollaan. Blokkasin kaikkien muiden puheet ja päästin ajatukseni valloilleen.

Sittenhän hän olisi Volturien perillinen ja tuleva kuningatar, mutta tässä tämä merkittävä tyttö vain istui poikani kainalossa ja hymyili meille leveästi. Luulin, etteivät vampyyrit voineet saada lapsia ja siksi yllätyin kovin, mutta sittenhän… Me voisimme Carlislen kanssa saada lapsen. Loin Carlisleen makeilevan katseen ja hän katsoi kummissaan silmieni säihkyä, mutta hymyili minulle. Voisihan sitä yrittää.

“…ihmisestä ja vampyyrista syntynyt, puoli-vampyyri”, kuulin hänen sanovan.
Toivoni lapsesta lysähti, toisen piti siis olla ihminen. Samperin vampyyrin sukuelimet! Aina estämässä äidin toiveita.
Kuulin kuinka he höpisivät, jostain Amadeus McCartysta, en jaksanut kuunnella, sillä murjotin maailmalle. Samassa kuulin Emmettin vetävän terävästi henkeä ja olin taas hälytystilassa, mitä oli tapahtunut? Oliko Emmettiin sattunut?

En ehtinyt reagoida, koska kuulin vaimean koputuksen ovelta ja perheemme päät kääntyivät äänen suuntaan. Kuka ihme siellä tähän aikaan olisi?

A/N; Toivottavasti tykkäsitte! Oliko riittävästi Draamaa? Kommentoikaa! Ensi luvussa näette ketkä ovat oven takana, siihen asti..... ;D
« Viimeksi muokattu: 13.10.2009 19:45:58 kirjoittanut Naxone »
Mr. Boombastic
What you want is some boombastic romantic
Mr. Lover lover, Mr. Lover lover, girl, Mr. Lover lover

Lindsey.

  • ***
  • Viestejä: 11
enkö oo tähänkää ficciin ennen kommentoinut :o häpeä minä  ;D

mutta niin.. tää on yks mun lempi ficeistä.
Ja kirjoitustyylisiki on nii ihana, enkä ole ainakaan huomannut mitään kirjoitusvirheitä

mutta.. ei tälläiseen kohtaan saa jättää ! :D
joten kirjotathan jatkoa pian :D

~Lindsey.

saltsu

  • ***
  • Viestejä: 37
Vs: Bella's reason to love (K13) 3.luku on tullut 13.10.09 !!
« Vastaus #38 : 13.10.2009 19:46:40 »
UUUU!Tykkään!Uusia lukuja ja äkkiä! ;D
Kännis ja läpäl, jeah man, se on käypä syy

Naxone

  • Kaipauksen haamu
  • ***
  • Viestejä: 184
  • Say what you want
Vs: Bella's reason to love (K13) 3.luku on tullut 13.10.09 !!
« Vastaus #39 : 13.10.2009 19:47:40 »
Kiitos Lindsey. , ihana, et tää on yks sun lemppareista en ois kyllä uskonu... ;D Jatkoa tulee mahdollisiman pian


//Kiitos saltsu, lukuja on tulossa pian ja lisää Draamaakin luvassa


(Snapu muokkasi tuplapostauksen pois)
« Viimeksi muokattu: 13.10.2009 19:54:41 kirjoittanut Snapu on Pyörylä »
Mr. Boombastic
What you want is some boombastic romantic
Mr. Lover lover, Mr. Lover lover, girl, Mr. Lover lover