Kirjoittaja Aihe: Talvenvihaaja, S, S/R  (Luettu 2024 kertaa)

Brunburga Blue

  • ***
  • Viestejä: 483
    • Tales
Talvenvihaaja, S, S/R
« : 10.02.2011 12:14:30 »
// Alaotsikko: S/R, jotain ystävyyden ja rakkauden rajamailla olevaa fluffia

Title: Talvenvihaaja
Pairing: Sirius/Remus. Huom! Paritus ei ole tässä mitenkään selkeä: tämän voi ymmärtää ihan ystävyyssuhteeksikin, vaikka ainakin vaikuttaa että Sirius olisi HIUKAN ihastunut Remukseen...  ;D
Genre: fluff, vähän humour
Rating: S
Summary: Sirius vihaa talvea. Miksi? Remus ja Sirius käyttävät yhden talvisen iltapäivän sen analysoimiseen ja Siriuksen lämmittämiseen.
Disclaimer: Rowling omistaa kaiken paitsi juonen, ja edelleen pysyn köyhänä.
A/N: Halusin taas vaihteeksi kirjoittaa jotakin söpöä ja viatonta, ja jostain kumman syystä siitä tuli taas S/R:ää. En pääse eroon tästä parituksesta. Tää on vähän tällainen hömppä, mutta koittakaa repiä edes jotain pientä iloa irti.  :)


*

Hämärtyvä iltapäivä kietoi Tylypahkan arvoitukselliseen tummuuteen. Pitkät varjot elivät omaa elämäänsä valaistuissa ikkunoissa, kun ulkona hyinen tuuli lennätti jäistä lunta kasvoille. Siitäkin huolimatta piha täyttyi iloisesta sekamelskasta ja epämääräisistä lumisodista, joissa kaikki olivat kaikkien puolella ja eivät kenenkään. Skotlanti oli sinä talvena niin täynnä lunta, että siinä riittikin millä sotia: paksut hanget kasvoivat kasvamistaan, kattoparat näyttivät surkeilta lumisten taakkojensa alla, ja puiden oksat notkuivat valkoisina, kuin unohtaneina, että olivat joskus olleet syvänvihreitä.

Autioituneessa oleskeluhuoneessa Remus nautti olostaan paksun huovan alla. Edessään hänellä oli vino pino vanhoja, kellastuneita romaaneja, joiden siirappista sisältöä hän sieti vain olleessan tässä mielentilassa. Viimeyönä oli ollut täysikuu, jättäen jälkeensä lähes lamaannuttavan voimattomuuden, ja niinpä hän oli Kelmeistä ainoa, jonka kunto ei sallinut minkäänlaisia talvisia rientoja. Remus rakasti talvea ja sen kirpeää armottomuutta, ja hän olisi mielellään ollut ulkona muiden kanssa. Kävellyt lumisten puiden alla, haudannut kasvonsa kaulaliinaan ja antanut pakkasen yrittää pistellä oikein kunnolla. Mutta matami Pomfreyn ankara määräys oli kolme päivää lepoa sisätiloissa.

Jokaista täysikuuta seuraava masennuksenkaltainen itseinho oli vohdoin väistymässä tutun huojennuksen ja laiskan raukeuden tieltä, ja poika lojuikin nyt puoli-istuvassa asennossa punaisella sohvalla täysin joutilaana, silmät ummessa, edessään kirja, jota hän ei ollut lukenut muutamaan hetkeen. Lähes onnellisena. Jossakin uneliaan mielensä pohjalla hän kuitenkin kaipasi ulos talviseen iltapäivään.

Samassa Lihavan leidin muotkuva heilahti sivuun, ja huoneeseen astui joku, jonka mietteet talvesta olivat vähemmän lämpimiä.

"Talvi on perseestä!"

Yltäpäältä lumen peitossa oleva Sirius riuhtaisi hanskat kädestään ja viskasi ne lattialle, pudisti lumen hiuksistaan niin että Remuskin sai osansa jäisestä sulasta, ja rojahti teatraalisesti sohvalle silmiään raottaneen ystävänsä viereen.

"Ristin juuri itseni Talvenvihaajaksi. En ole enää Sirius Musta, vaan Sirius Talvenvihaaja", mustahiuksinen julisti halatessaan itseään ja heiluessaan paikallaan kuin hypotermiakohtauksen saanut. Remus käänsi hitaasti päänsä poikaa kohti: tämän helakanpunaiset posket, sinertävät huulet ja hiuksiin jäätyneet jäänsirut olivat tosiaan myötätuntoa herättävä näky.

"Mitä tapahtui?" hän kysyi raukeana. "Valloittiko Matohäntä Talvenvihaajan lumilinnan? Vai jäätyikö Sarvihaara sinua paremmin?"

Sirius pudisti kärsimättömästi päätään ja puhalteli kohmeisiin sormiinsa. "Talvea ei vain pitäisi olla olemassakaan. Minä en siedä sitä. Minua ei ole luotu tälle ilmanalalle. James nauroi minulle kun sanoin meneväni sisään, mutta helvetti, siellähän tuulee tänään Jäämereltä!"

"Ymmärrän. Jouduit luovuttamaan ja se ottaa sinua päähän", Remus analysoi tyynesti.

"En minä Jamesille sanonut luovuttavani", Sirius tiuskaisi. "Sanoin meneväni katsomaan, miten Kuutamoinen voi", hän lisäsi hellemmin.

"Käytit siis minua tekosyynä luikkia sisään lämpimään", Remus sanoi yrittäen kuulostaa loukkaantuneelta, epäonnistuen surkeasti ja kuulostaen lähinnä hilpeältä. "No, nyt kun olet siinä, voit varmaankin hakea minulle teetä ja sitä viime Tylyahon reissulta hankittua mokkasuklaata?"

Sirius huokaisi ärsyyntyneesti ja lähti muotokuva-aukosta käytävään. Nyt se sai tarpeekseen, Remus ajatteli tietämättä ollako huvittunut vai pettynyt. Hän upottautui taas pehmeän sohvan pohjalle ja vaipui takaisin horrosmaiseen tilaan.

Hetken kuluttua hän havahtui tunteeseen, että joku seisoi hänen edessään ja tuijotti. Hän raotti toista silmäänsä, ja näki Siriuksen tummansinisten farkkujen peittämät jalat asennossa, joka viittasi siihen, että tämä oli seissyt siinä jo jonkin aikaa ja odotti. Remus tukahdutti hymyn ja jatkoi nukkuvalta näyttämistä.

"Perkele, että osaat olla joskus ärsyttävä", Sirius ärähti ja asettui sohvalle, ojentaen huolestuttavasti läikkyvää teemukia ja suklaalevyä Remuksen nenän eteen.
"Ei sinun olisi tarvinnut", vaaleampi poika sanoi tarttuessaan hämmentyneenä mukiin ja suklaaseen. "En ollut tosissani."
"Minä en ymmärrä sinun huumoriasi", Sirius murahti, näyttäen kuitenkin varsin tyytyväiseltä hörppiessään omaa teetään.

Hetken he särpivät teetä hiljaisuuden vallitessa.

"Siitä sinun talvi-inhostasi", Remus sanoi mietteliäänä, mutustellen suklaata. "Minulla on teoria, mistä se johtuu. Se johtuu vain siitä, ettet osaa pukeutua talvea varten. Mitäs peuhaat lumessa pelkissä tennareissa, farkuissa ja nahkatakissa? Nyt on tammikuu. Ja oletko koskaan kuullut sellaisesta kuin pipo? Se voisi auttaa asiaa."

"Näytän ihan idiootilta pipossa. Näitkö sen ankkapipon, jonka Sarvihaaran äiti lähetti minulle joululahjaksi? Mieluummin siirtyisin Luihuiseen kuin laittaisin sen päähäni."

Remus pudisti huvittuneena päätään, laski teekuppinsa pöydälle, sulki silmänsä ja vaipui taas jonnekin unen ja valveen rajamaille, jossa tuoksui tee ja suklaa. Ja jossa toinen teekuppi kalahti pöydälle, ja hampaiden kalina vierestä jatkui.

"Teekään ei auttanut. Minulla on kylmä."

Ei reaktiota.

"Minulla on muuten aivan helvetin kylmä."

Remus käänsi päätän aavistuksen verran vastakkaiseen suuntaan.
 
"Mutta Kuutamo, sinähän olet lämmin..." Maanittelevaan sävyyn lausuttu huomautus vetäisi Remuksen takaisin valvetilaan. Ennen kuin hän ehti sanoa mitään puolustuksekseen, hän tunsi kaksi kylmää kättä tarttuvan kasvojensa molemmilta puolilta. Hän vetäisi terävästi henkeä ja kiemurteli irti otteesta.

"Helvetti, Sirius, etkö voisi käyttää käsienlämmittimenä jotakin muuta kuin minua?"
"No, minulla on toinenkin vaihtoehto. En tunge käsiäni mihinkään" -dramaattinen tauko- "jos pääsen huopasi alle."

Remus katsoi virnistävää Siriusta kulmiensa alta. "Kuulostaa epäilyttävältä."

"Älä jaksa. Mitä epäilyttävää siinä on, jos minä joskus kaipaan vähän lämpöä ja läheisyyttä?"
"Mikset koskaan lähentele Sarvihaaraa?"
"Lähentelen minä. Mutta hän työntää minut aina pois. Sinä et. Taidat itsekin kaivata vähän lämpöä ja läheisyyttä..."

Remus ei keksinyt enää yhtäkään vastalausetta. Luovuttanein elein hän raotti huopaansa, ja Sirius kietoutui tyytyväisenä huovanpuolikkaaseensa. Se ei kuitenkaan riittänyt Siriukselle, minkä Remus sai pian huomata, tuntiessaan käsivarsien kietoutuvan ympärilleen ja lumelta tuoksuvan pojan painatuvan tiukasti häntä vasten, kuin imeäkseen hänestä kaiken lämmön.

"Hei... Tästä ei puhuttu vaihtoehdossasi mitään", Remus mutisi, kun viileä poski painautui hänen kaulaansa vasten. Sirius oli lakannut hytisemästä, ja poski tuntui lämpenevän nopeasti hänen ihoaan vasten.

Sirius oli sulkenut silmänsä. "En halua lämpöä ja läheisyyttä huovalta, vaan sinulta", hän mutisi unisesti. Remus oli juuri kysymässä, ajatteliko Sirius yhtään mitä sanoi, mutta tajusi, ettei nyt ollut sanojen aika. Hän totutteli hetken voimakkaaseen läheisyyden aistimukseen, ja kietoi sitten kömpelösti käsivartensa pojan ympätille, nojaten poskeaan tämän lumesta märkiä hiuksia vasten.

"Remus?"
"Mmh?"
"Aletaanko talviunille?"
"Aletaan vaan."

Ja nukkaisen huovan alla he nukkuivat lyhyet ja suloiset talviunet.
« Viimeksi muokattu: 25.03.2015 07:19:59 kirjoittanut Kaapo »
Hello darkness my old friend
I've come to talk with you again

R.H.E

  • Rainmaker
  • ***
  • Viestejä: 216
Vs: Talvenvihaaja, K-11
« Vastaus #1 : 12.02.2011 19:34:18 »
Hei taas  :)

Kommentti voi vähän takkuilla, kun luin ficin paljon ennen palautteen antamista, iltalenkki keskeytti häiritsevästi ihkutuksen 2,5 tunniksi... En ole samaa mieltä Siriuksen kanssa siitä, että talvi on "perseestä", tuolla oli ihan mukavaa  :D

Mutta itse ficciin. Tämä on sitä ihanan tuttua ja lämmintä S/R:ää, mitä yleensä luen, mutta olit katkonut kliseiltä siivet. Mullehan uppoaa mikä tahansa tällä parituksella, mutta on se silti aina yhtä ihanaa lukea laadukasta, elinvoimaista tekstiä pojista, ja siinähän sinä olet niin monesti onnistunut, että olen ruvennut kunnon stalkkeriksi. Kirjoitit jälleen ihanalla tyylillä, rakastan sitä kuinka kuvailua on realistista mutta siinä on erilainen vire, asioita jotka ovat kuitenkin abstrakteja, kuten tässä;
Lainaus
... puiden oksat notkuivat valkoisina, kuin unohtaneina, että olivat joskus olleet syvänvihreitä.
Eivät oksat voi unohtaa kun eivät muistakaan, mutta voivat kuitenkin  :) Tällaisiahan tuolla on enemmänkin, muissakin teksteissäsi, ja tämän vuoksi erityisesti pidän ficeistäsi.

Itse juoni oli suloista luettavaa; kylmissään oleva kaipaa lämpöä ja lämpöä juuri siltä tietyltä ihmiseltä. Olen lukenut tilanteesta monesti, mutta tässä oli ihanaa ja erilaista syvyyttä. Eniten pidin juuri siitä, että rakkaus ei ole mitenkään ilmeinen, eikä kumpikaan siksi joudu torjumaankaan toista. Pimeinä talvi-iltoina tällaiset tilanteet menevät suoraan sydämeen  :D

Lempparini;
Lainaus
"Mikset koskaan lähentele Sarvihaaraa?"
"Lähentelen minä. Mutta hän työntää minut aina pois. Sinä et. Taidat itsekin kaivata vähän lämpöä ja läheisyyttä..."
Niin ilmeistä ja söpöä  :) Mutta juuri noin voin kuvitella Siriuksen sanovan. Ei mitään liian suoraa vaan vähän naamioitua, ettei pahan pojan tarvitse liikaa selitellä.

Vitsit, analyysiksi menee ihan kunnolla kiertäen  :D Kai se tuli jo siinä. Mutta vielä kiitokset nimestäkin, se kuvaa niin täydellisesti ficciä olematta liian hieno, juuri sopivan yksinkertainen ja täpäkkä.

Eipä tässä enempiä. Kunniani oli olla ensimmäinen lukija  :D Kiitoksia tästä!
Love is only beautiful when it bleeds.

amorgirl

  • Vieras
Vs: Talvenvihaaja, K-11
« Vastaus #2 : 12.02.2011 20:47:31 »
Awws, ihana Sirius Talvenvihaaja.

En ookkaa ollu Finissä vähään aikaa ja sit ku tuun ni heti sain lukee sun ihanan s/r ficin. Voiko olla parempaa? Oikeesti oot mun Jumala näillä ihanilla s/r ficeillä.


Juu, ei kyl oo mtn rakentavaa. Paitsi ois ollu kiva tietää Jamesin reaktio ku se ois tullu sinne oleskeluhuoneesee ja kaksikko siinä talviunilla. Söpöö.

Ootko kirjottanu viimeaikoina enemmän? Jos oot ni en oo lukenu  :o


♥:llä am

Brunburga Blue

  • ***
  • Viestejä: 483
    • Tales
Vs: Talvenvihaaja, K-11
« Vastaus #3 : 12.02.2011 21:51:31 »
R.H.E: Iih, hei taas ja kiitos taas  :D Lämmittää kuulla että pidit.

amorgirl: Kiitoooss! ♥ Onhan tässä muutama ficci tullut kirjoteltua viimeaikoina. Perhospäiviin on tullut jatkoa (<---törkeetä mainostusta  ::)) jos tekee mieli vähän korkeemman ikärajan S/R:ää. :D Siinä tosiaan toi nimi vaihtui.

Itsekin mietin miten James reagoisi.... No mutta, se jääköön lukijan kuviteltavaksi.  ;D
« Viimeksi muokattu: 12.02.2011 21:53:21 kirjoittanut Brunburga Blue »
Hello darkness my old friend
I've come to talk with you again

Hinska

  • ***
  • Viestejä: 36
Vs: Talvenvihaaja, K-11
« Vastaus #4 : 13.02.2011 11:43:46 »
Aaaws! Sulla on ihanaa kuvausta, varsinkin meikä tykästyi siitä miten kuvasit talvea Remuksen näkökulmasta, koska sitähän se on. Tuo vastakkain asettelu vain toimii, että Remus rakastaa ja Sirius vihaa talvea. Tää oli jotenkin lämmin, ja varsinkin juuri se, että tässä ei puhuta mitenkään suoraan. Että ehkä kyse on Siriuksen puolella ihastumisesta tai sitten se kaipaa vaan sitä läheisyyttä.

Kuitenkin tässä parasta oli ensin talven kauniin kuvauksen jälkeen Sirius, joka astuu sisään ja kertoo totuuden suoraan, kiertelemättä: talvi on perseestä. Sirren reaktio talvesta oli kyllä niin suloinen, aivan kuin pikkulapsen! Ja vaikka Remus ei saanut Siriuksen päätä kääntymään siitä, että ei talvi nyt niin perseestä ole, niin saipahan Sirius sitä mitä kaipasi; lämpöä ja läheisyyttä. (Ja kyllä mä olen sitä mieltä, että kyllähän Remus sitäkin kaipasi vaikka vähän kammoksui sitä : D )

Olisi kyllä ollut makoisaa saada tietää Jamesin reaktion, kun hän astuu sisään ja näkee Siriuksen ja Remuksen talviunilla. :--D Mitäköhän siitäkin olisi seurannut..

Muutama kirjoitusvirhe tekstistä kuitenkin löytyi;
vohdoin -> vihdoin
muotkuva -> muotokuva

Brunburga Blue

  • ***
  • Viestejä: 483
    • Tales
Vs: Talvenvihaaja, K-11
« Vastaus #5 : 13.02.2011 11:48:25 »
Hinska: Kiitos! Oho, en ite noita typoja huomannut, pitää varmaan korjailla...  ;D

*

Nyt tulee tunnustus: Siriuksen talvi-inho on täysin oman talvi-inhoni inspiroimaa. Nämä sanat ovat minun mielipiteeni, pistin ne vain Siriuksen suuhun: Talvea ei vain pitäisi olla olemassakaan. Minä en siedä sitä. Minua ei ole luotu tälle ilmanalalle.
Jeez, tulis se kevät jo!  >:(

 
Hello darkness my old friend
I've come to talk with you again

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 366
  • Lunnikuningatar
Vs: Talvenvihaaja, K-11
« Vastaus #6 : 16.02.2011 14:16:28 »
Luin tämän jo pari päivää sitten, mutta en silloin saanut kommentoitua - ikuinen laiskuussyndrooma, näetsen - mutta ehkä korjaan sen puutteen nyt kun kerran aikaa on tapettavana muutenkin. :)

Minusta tämä oli kauhean suloinen fic. Sirius/Remus ei lukeudu suosikkiparituksiini eikä siitä varmaan ikinä sellaista tulekaan, riippumatta siitä että luen hyvin usein kyseisellä parituksella kirjoitettuja ficcejä. Ei se mitään, onneksi hyvä fic on hyvä parituksesta riippumatta ja ovathan herrat kuitenkin oikein suloisia yhdessä.

Ficin nimen perusteella odotin kyllä jotain aivan muuta, ehkä jotain synkempää ja tunnempaa - kun viha on kuitenkin niin voimakas sana - mutta onneksi sain yllättyä iloisesti ja tämä olikin enimmäkseen söpöä fluffydraamailua. Tuo kohtaus, jossa Sirius toi yllättäen teetä ja suklaata niitä toivoneelle Remukselle oli aivan ihana. :)

Hahmot ovat juuri sopivan IC, Remus ollessaan vähän sarkastinen ja analyyttinen ja selkeästi kypsempi kuin Sirius, ja Sirius taas ollessaan uhmakas ja remuava ja ailahtelevainen. Awws.

Lisäksi pituus oli mielestäni juuri hyvä, ei liikaa mutta ei myöskään liian vähän. Ja loppuratkaisu oli kyllä myös hyvin hurmaava, talviunet ♥ Voisinpa nukkua sellaiset itsekin.

Tämän kriittisempää minusta ei nyt irtoa, olen jo liian väsynyt ja työpäivä (jonka aikana näemmä lähinnä kirjoitellaan kommentteja ficceihin, krhm) on lähes ohi. :) Kiitoksia suloisesta lukukokemuksesta.


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.