Kirjoittaja Aihe: Mahdollisimman pielessä! || Action, S, Potterin perhe  (Luettu 1640 kertaa)

Voldie

  • *
  • Viestejä: 1
Ikäraja: S   //: Arte lisäsi ikärajan, muut tiedot lisättävä itse.


Elikkä ensimmäinen Potter-Fikkini :) I Hope that you all like it! :-*

1. Tapaaminen

Juoksin nopeasti kioskille että ennättäisin hakea maitoa äidilleni. "Vielä  vähän matkaa" kuiskasin itselleni ja pinkaisin täyteen juoksuun.
"Tom, odota!" huusin kauppiaalle, joka näytti pitävän minulle ovea auki.
"Lilly! Mitä sinä näin myöhään vielä täällä juokset!" Tom kysyi ihmetellen.
"Tarvitsisin kaksi litraa maitoa" sanoin nopeasti. Näin kuinka Tom lähti vanhalle puuovelle joka narahti hieman kun hän astui siitä sisään. "Tässä olisi, 2 taalaa" hän sanoi. Kaivoin rahat ja annoin ne miehelle tiskin takana. Otin maidon kainalooni ja menin kävellen kotiin, ikävää täällä sataa, mietin itsekseni.  Pian olin nätin valkoisen omakotitalon ovella. Pihalle oli taas tippunut hieman lehtiä, syksy lähestyy. Pian menin ovesta sisään taloon ja etsin äitini.
"Tässä se maito" sanoin innoissani kun näin äidin tekemässä kakkua.
"Kiitos kovasti, haluatko maistaa taikinaa Lily?" äitini kääntyi ja näin hänen tumman ruskeat hiuksensa ja nätin essunsa kun hän otti maidon painamasta käsistäni. Nyökkäsin nopeasti, täytyihän minun saada maistaa synttäri kakkuani! Menin äitini viereen ja hän antoi minulle pienen lusikan jossa oli hyvää taikinaa. "Nam, ihanaa" sanoin unelmoiden kun mussutin taikinaa.
"Eihän sitä joka päivä täytetä 11-vuotta" äitini nauroi. "Tuleehan naapurimme huomenna, ja mummo sekä vaari?" kysyin ja katson äitiini. "Eikähän he tule iltapäivällä, kuule, naapureille tulee käymään heidän kummipoikansa huomenna, niin hänki olisi tulossa kakulle ja limulle" äitini sanoi.  
Nyökkäsin vaisusti. "Noh, missä isä on?" kysyn ilme kirkastuen. "Lähti kauppaan, tulee aivan pian" äitini vastasi.

« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 15:03:36 kirjoittanut Pops »

Lils

  • ***
  • Viestejä: 2 080
    • tumblr
Vs: Mahdollisimman pielessä!
« Vastaus #1 : 17.04.2011 15:08:25 »
Ensinnäkin, ficcisi tarvitsi kattavat alkutiedot. Niistä lisää täällä. : ) Sitten itse ficciin!

Ehkä alkutietojen puute häiritsi vähän keskittymistä; kyllä ensimmäisestä luvusta sai sen käsityksen missä mennään, mutta suunta on vähän epävarma vieläkin. Mihin ficci johdattaa, mikä on se pääjuoni? Onko ideana kirjoittaa Lilyn kesäseikkailuista, tutustumisesta Tylypahkaan vai vähän vanhemmiten suhteista Severukseen ja Jamesiin? Ei ficciä tarvitse etukäteen kokonaan paljastaa, mutta joitain tiedonmuruja olisi mukava saada (hauskan ja odotuttavan otsikon lisäksi), jotta tähän pääsisi mukaan. Ja sillä saisi lukijatkin kiinnostumaan paremmin.

Mutta niin. Tämä oli vähän sekava ja pomppi, tietysti Lilyn vauhdikkuus lisäsi sitä samaa tunnelmaa itse ficciinkin, mutta ehkä joihinkin kohtiin olisi ollut mukava jäädä vähän fiilistelemään ja kuvailemaan, keskittymään Lilyn ajatuksiin jos niistä jotain ihmeellistä löytyi. Lyhyys oli vähän niin ja näin, ehkä tämä olisi prologina hyvä, mutta jatkossa lukujen pituuteen kannattaa panostaa jonkun verran tai sitten yhdistellä näitä lyhyempiä pätkiä.

Sisällöstä on paha mennä sanomaan mitään enempää, mutta kielellisesti tämä oli kyllä ihan kivaa luettavaa. Tummanruskea on muuten yhteen, se taisi tuolla välissä vilahtaa + hänkin oli typottu "hänki". Mutta niin, pahempia virheitä tässä ei ollut, eikä myöskään varsinaisesti tökkiviä kohtia. Jatkossa kannattaa miettiä, mitä tekstiltään haluaa; haluaako siihen pitempää dialogia vai ajatuksia, haluatko jäädä kuvailemaan yhtä asiaa vai haluatko siirtyä eteenpäin kertomalla koko ajan jotain uutta. Kannattaa muistaa, ettei tekstillä ole hoppu; sanoja ei tarvitse todellakaan säästellä pitemmissä ficeissä.

Kuitenkin, odottelen täällä, mitä tuleman pitää, ja millainen ficistäsi kehittyy : ) Tsemppiä kirjoitteluun, ensimmäiset ovat aina tosi innostavia ja jännittäviä!
"Should I wear the purple dress?"
That's all she cares about
What a silly life she has