A/N: Tänää tulee tasan vuosi siitä, kun aloitin tämän raapalesarjan. Se myös tarkoittaa sitä, että tänään on Fiorellan syntymäpäivä. Hyvää syntymäpäivää! Toivottavasti vielä nautit tästä lahjaficistäsi! Raapaleen lopusta löytyy pieni lahja. ^ ^
26.Annelisella menee hetki ennen kuin tämä tajuaa ketä Rosmerta tarkoittaa. >> Ai siis rakennusmaan Emrys? >>
Rosmerta nyökkää ainoastaan. Mitä muuta siihen sanoisi.
>> Onko hän kiinnostunut sinusta? >> Annelise kysyy.
>> En minä vain tiedä. En ole puhunut hänelle mitään. Enhän minä edes tiedä onko hän varattu vai ei! >> Rosmerta huokaisee.
>> Se olisi hyvä selvittää >>, Annelise mumisee ja työntää muutaman ranskalaisen suuhunsa.
>> Miksi? >> Rosmerta kysyy vuorostaan.
>> No ethän sinä varatun kanssa halua aloittaa mitään juttua >>, Annelise vastaa niin kuin asian pitäisi olla itsestään selvyys.
Rosmerta kauhistuu. >> Pyhä Merlin! En kai minä voi alkaa häntä tapailemaan! >>
>> Miksi et? >> Annelise kurtistaa kulmiaan.
>> Koska hän on
jästi >>, Rosmerta hiljentää ääntään.
>> Niin, entä sitten? Et ole ainoa, joka on löytänyt rakkauden jästin kanssa >>, Annelise tokaisee.
>> En puhunut mitään rakkaudesta! >> Rosmerta melkein huudahtaa.
Annelise ei vastaa heti, tuijottaa häntä vain mietteliäänä. Rosmerta nielaisee vaikeasti ja tuntee olonsa ääliöksi. Enemmän kuin vähemmän.
>> Voi kultaseni >>, Annelise sanoo lopulta, >> ei siinä ole mitään väärää. Se on täysin luonnollista. Ei maailma siihen kaadu. >>
>> Mutta minä olen noita. Millä siitä kertoo? Hän pitäisi minua hulluna! >> Rosmertan pää on painuksissa.
>> Ainahan on olemassa muistiloitsu >>, Annelise tarjoaa laihan lohdun.
Rosmerta pyöräyttää silmiään. >> Ja minä muistaisin loppuikäni sen, että hän piti minua hulluna – torjumisesta nyt puhumattakaan. >>
>> Kuule, Rosmerta. Nyt on kysymys siitä, haluatko sinä tehdä asian suhteen jotain? Eihän Emryksen tarvitse koskaan saada tietää ihastumisestasi >>, Annelise toteaa. >> Tällä hetkellä tärkein kysymys siis onkin, että haluatko sinä jotain enemmän Emryksen kanssa kuin mitä teidän välillänne nyt ikinä onkaan. Joten, haluatko sinä? >>
Rosmerta ei tiennyt. Hän ei yksinkertaisesti tiennyt.
(sanoja 250)
Rosmerta