Kirjoittaja Aihe: Doctor Who: Memory of Time Lord |K11| adventure, drama, romance, OFC/Tohtori, Rose/Ten | 16. luku 13.2.  (Luettu 9363 kertaa)

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 439
  • Loveatar
Nimi: Memory of Time Lord
Kirjoittaja: Vlad
Beta: Mustekehrääjä (luvut 5-15)
Fandom: Doctor Who
Genre: adventure, drama, romance
Ikäraja: K11
Paritus: Tohtori/Scarlett (OFC), Ten/Rose
Disclaimer: En omista sarjaa, vaan se kuuluu Gatissille, Moffatille ja BBC:lle, minä vain leikin omaksi ilokseni. Scarlett hahmona kuuluu minulle, kuten myös hänen perheensä ja erinäiset muut tarinassa esiintyvät hahmot ja olennot, joita ei voi tunnistaa itse sarjasta.
A/N: Osallistun tällä tekstillä FandomNano 2013:n. Tämän piti olla alunperin englanniksi, mutta erinäisten mutkien kautta kieli vaihtui suomeen ja siinä ajattelin nyt pitäytyä, vaikka kirjoitankin tämän suomeksi julkaistavan tekstin rinnalla tätä samaista ficciä englanniksi. Tapahtumat ovat samoja molemmissa, mutta kielen vuoksi kuvailu ja muutamat muut asiat poikkeasvat toisistaan suuresti. Finiin enkunkielinen versio ei päädy, vaikka saatankin sen joskus jossain muualla julkaista. Toivottavasti joku lyöttäytyy mukaan tälle matkalle ajan ja avaruuden halki. Idea tälle tekstille lähti siitä, että mitä sarjan jaksoissa tapahtuisi, jos Tohtori ei olisikaan viimeinen ajan herra. Teksti tulee käsittämään muutamia sarjasta tuttuja jaksoja, mutta pääasiassa tekstin on tarkoitus pyöriä niiden ulkopuolella ja välissä. Spoilaa 2-7 tuotantokausia (ykkönen jäänee vähemmälle). Ja voisin olettaa, että myös 12. Tohtorin aikaa tullaan sivuamaan.



Mitä jos Tohtori ei olekaan yksin?
"Hei, olen Scarlett."
"Tohtori. Hauska tutustua."


Entä jos toinenkin ajan herra olisi selvinnyt?
"Olet ajan herra."
"Olen mikä?"
"Älä pakota minua toistamaan."


Miten Tohtori suhtautuu asiaan...
"Ajan herra tarkoittaa niin paljon enemmän kuin vain kaksi sydäntä."
"Eli?"
"Se on jaettuja muistoja, jaettu historia... ja jaettu kärsimys."
"Niin, ja minä pystyn muistamaan sen kaiken."


...mitä Tohtori valitsee...
"Miten sinä pakenit?"
"Anteeksi?"
"Aikasota. Miten selvisit, kun muut kuolivat?"
"En tiedä."


...kun vaihtoehtoina ovat kuolema...
"Scarlett, olen pahoillani. Olen todella, todella pahoillani."
"Mitä?"
"Olet kuolemaisillasi."


...tai elämä...
"Scarlett, minä en anna sinun kuolla. Minä lupaan."
"Tohtori..."


...kaikki riippuu Tohtorista...
"Älä pelkää."
"Minua pelottaa silti."


...voiko Tohtori voittaa kilpailun aikaa vastaan?
"Aika käy vähiin."
"Tohtori, sinä pystyt siihen."
"Rose, en ole varma siitä."


Vlad ylpeänä esittää
"Olen niin ylpeä, että juuri sinä selvisit."
"Mihin se minun tuntemani vaatimaton Tohtori katosi?"
"Ah, ole jo hiljaa!"


Memory of Time Lord
"Rose, saanko esitellä: Scarlett, viimeinen ajan rouva."
"Sinä sanoit olevasi lajisi viimeinen."
"Niin minä olinkin."


Tulossa tänä kesänä
"Ne tulevat. Tohtori, ne tulevat!"
"Ketkä tulevat?"
"Kaikki, Rose, kaikki."

« Viimeksi muokattu: 07.03.2016 12:21:13 kirjoittanut Vlad »
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Azure

  • Vampyyrityttö
  • ***
  • Viestejä: 248
Trailerin perusteella kuulostaa hyvältä :)
Jään odottamaan ekaa lukua. Muuta en osaa vielä tässä vaiheessa sanoa.
Kulmahampaita
A former lunatic, I'm much healthier now - Peter Hale

Ikuisuus

  • ***
  • Viestejä: 79
Kävimpä sitten kurkkaamassa miten olet fandomnanossasi edistynyt ja mistä kirjoitat, kun oma motivaationi lentelee juuri jossain kaukana. Traileri kuulosti oikein hyvältä, mutta tuo spoileri varoitus ei oikein sytytä, joten taidan pysytellä vastaisuudessa poissa ja palata lukemaan tätä sitten joskus tukevaisuudessa. :D
Iku
Saatan olla menossa tai tulossa -en aina tiedä itsekkään - mutta en ole eksyksissä.

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 439
  • Loveatar
Ocra, kiitos kommentista ja tässä tuleekin sitten ensimmäistä lukua.

Ikuisuus, kiitos sinullekin. Sinällään harmi, että spoilerivaroitus ei sytytä, mutta toivottavasti palailet joskus. Ajattelin kuitenkin, että ehkä varitus spoilereista on paikallaan, kun kuitenkin ficissä käydään läpi joitain jaksoja itse sarjasta. Mutta olen iloinen, että kommentoit.

A/N: No johan on kestänyt tämän luvun kanssa, kun en ole oikein päässyt koneelle sitä kirjoittelemaan. Ja en ole ihan niin tyytyväinen tähän ensimmäiseen lukuun, sitä oli puuduttavaa kirjoittaa (toivottavasti se ei ole ihan yhtä puuduttavaa lukea), mutta jatkossa toivottavasti on mielenkiintoisempaa. Tässä ekassa luvussa kun ei varsinaisesti tapahdu vielä mitään, vaan esitellään päähenkilö ja tarinan lahtötilanne (joka on 5. kauden alun kaltainen, tiedän kyllä, mutta se tuntui kätevimmältä tavalta aloittaa). Odotan jo innolla sitä, kun saan laittaa seuraavat luvut tänne luettavaksi. Sillä välin minua saa ihan vapaasti ilahduttaa kommenteilla. Jotenkin tuntuu, että suomeksi tämän kirjoittaminen tökkii, kun en ole suomeksi niin tottunut tällä fandomilla kirjoittamaan.



1. Halkeama


Scarlett otti mukavamman asennon vuotellaan ja tuijotti kattoon. Oma huone oli aina ollut hänelle se kaikkein pyhin paikka jossa hän sai olla rauhalla, hänen luostarinsa ja pyhättönsä. Omaan huoneeseen ei päässyt mikään Scarlettin huomaamatta. Tyttö tunsi sen jokaisen kolkan ja jokaisen esineen. Siellä jokaisella tavaralla oli oma ainutkertainen historiansa ja tarinansa kerrottavanaan. Tämä pieni huone oli ainoa paikka maailmassa, jossa tuo hiukan keskimittaista pidempi nuori punahiuksinen nainen sai olla täysin rauhassa. Sekin rauha tosin oli välillä järkkyvä, sillä kaikista naisen turvatoimista huolimatta sinne pääsi aina välillä karkaamaan joku rauhanrikkoja, joka uhkasi syöstä tytön huoneen tasapainon täysin pois raiteiltaan.

Hän siirrähti hieman ja työnsi pehmeinä kiharoina kasvojensa ympärille laskeutuvat hiukset sivuun korviensa taakse. Säkenöivän vihreät silmät sulkeutuivat verkkaan ja vino, hivenen jopa omahyväinen hymy kutitteli Scarlettin huulia. Toinen käsi ojentui sivulle ja poimi yöpöydältä vanhan taskukellon, jota punapää nykyään käytti riipuksena. Hän oli saanut kellon joskus muinoin vastasyntyneenä isoisältään lahjaksi, vaikka hän ei koskaan muistanut tavanneensa kyseistä isoisää. Äiti oli vain kertoillut tarinoita isästään, joka oli kellon halunnut tytölle lahjoittaa, vaikka olikin sitten menehtynyt syöpään. Scarlett huokaisi ja avasi silmänsä kääntäen vihreän katseensa kuluneeseen kelloon, joka riippui ketjun päässä.

Kello oli vanha ja rikkinäinen, se ei ollut auennut koskaan ja sittemmin hän oli unohtanut kellon lähes kokonaan. Se lojui yleensä yöpöydällä pölyä keräten. Koruna se toimi kohtalaisesti, eipä aukeamattomalla antiikkikellolla oikein muutakaan voinut tehdä eikä Scarlett oikeastaan halunnut heittää sitä pois. Kellolla oli hänelle jonkinlainen määrittelemätön merkitys, jota tyttö ei täysin ymmärtänyt. Se oli hänen ainoa muistonsa isoisästä, jos sitä edes muistoksi saattoi kutsua.

Terävä koputus ovelta veti Scarlettin huomion puoleensa ja tyttö sujautti kellon liivinsä taskuun ja pujotti ketjun kaulaansa. Monet muut heidän kadullaan asuvat kummastelivat usein tytön pukeutumista – kovin moni hänen ikäisensä nuori nainen ei käyttänyt niin vanhanaikaista ja muodin ulkopuolella olevaa vaatekappaletta kuin liivi. Scarlett ei piitannut pätkääkään siitä, mitä muut hänestä ajattelivat, hän pukeutui haluamallaan tyylillä ja liivit nyt sattuivat kuulumaan siihen.

”Lounas on katettu, kultaseni”, hänen äitinsä ääni kutsui.

Scar vastasi tulevansa ihan heti ja kääntyi kyljelleen noustakseen vuoteeltaan, kun hän kuuli kimeän, kirskahtelevan äänen, joka tuntui nostavan jokaisen ihokarvan pystyyn juuresta latvaan asti – myös hiukset, vaikka ne olivatkin verrattomasti pidemmät kuin muut ihokarvat. Scarlett pidätteli hengitystään kääntyessään katsomaan taakseen, vaikka jokin hänen mielensä perukoilla yrittikin sanoa, että hänen olisi ollut parempi pysyä juuri siinä, missä hän oli sillä hetkellä, olla kääntymättä ja vain lähteä huoneesta. Scarlett ei kuitenkaan ollut sellainen tyttö, joka olisi totellut käskyjä, edes sellaisia, jotka sai jostain kaukaa oman omatuntonsa tai vaistonsa takia, vaikka samaan aikaan hän tiesi paremmin kuin hyvin, että totteleminen olisi ollut paljon, paljon järkevämpää useimmilla kerroilla.

Vihreät silmät levisivät järkytyksestä, kun hän näki mikä kirskahtelevan äänen oli aiheuttanut. Huoneen pitkän seinän halki, aivan ovea vastapäätä, kulki pitkä halkeama, jota siinä ei ollut todellakaan hetkeä aikaisemmin. Mitään loogista syytä tuon halkeaman ilmestymiselle Scar ei onnistunut keksimään, joten tyttö tyytyi vain tuijottamaan sitä pidempään kuin muut ehkä olisivat tehneet. Hän jopa otti muutaman askelen lähemmäksi halkeamaa ja juoksutti sormiaan sitä pitkin ennen kuin nykäisi kätensä kauemmaksi tuntiessaan kevyen ilmavirran., joka tuntui tulevan suoraan halkeamasta hänen seinässään.

”Mitä hittoa?” tyttö kuiskasi itsekseen perääntyessään ovelle tuijottaen yhä visusti mystistä ja pelottavaa halkeamaa. ”Äiti, minun seinässäni on halkeama!”
”Pyydä isääsi korjaamaan se, jos hänellä on aikaa.”

Scarlett naurahti. ”Ei isällä ole koskaan aikaa.” He kaikki tiesivät sen. Scarlettin isä, Marcus Royal, oli kiireinen liikemies, jonka kaikki aika kului töihin tai työmatkoihin. Tämä ei ollut juuri koskaan kotona ja keskittyi silloinkin lähinnä vain töihinsä. Kukaan ei kuitenkaan yleensä välittänyt siitä, koska isän ahkera työnteko mahdollisti sen, että äiti saattoi pysyä kotona lasten kanssa. Marcia Royal, Scarlettin ja tämän pikkuveljen Matthiaksen äiti, halusi olla kotiäiti, sillä vain siten hän omasta mielestään kykeni pitämään huolta kahdesta, joskus varsin vallattomastakin lapsestaan. Scarlett ei koskaan pistänyt pahakseen sitä, että äiti oli kotona. Sen ansiosta hän pystyi kertomaan äidilleen kaikesta, puhumaan tälle toden teolla kaikesta, mikä nuoren naisen mieltä painoi. Se oli etu, josta tyttö ei luopuisi koskaan.

Scar veti oven visusti kiinni perässään ja juuri ennen kuin hän painoi oven kiinni, hän sulki silmänsä hetkeksi kykenemättä enää katsomaan halkeamaa seinässään. Heti kun ovi oli kiinni, pelko tuntui järjettömältä, vaikka punapää tiesikin, että jollain tapaa halkeama sai hänet pelkäämään vain silloin, kun hän näki sen. Tämän tiedon alkuperästä nainen ei osannut sanoa mitään, se tuntui samalta kuin jotkin muutkin tiedonmuruset, joiden alkuperää nainen ei osannut määritellä millään ja jotka yleensä liittyivät jollain tapaa avaruuteen. Scarlett huokaisi. Avaruus. Se ei ollut oikeastaan koskaan kiinnostanut häntä sen enempää, hän oli kuitenkin ottanut ihan omaksi ilokseen selvää erilaisista asioista, joilla oli merkitystä avaruuden ymmärtämisen kannalta ja pukenut ne sitten sanojen muotoon. Hän oli ottanut tavakseen kirjoittaa lyhyitä kyhäelmiä, jotka sijoittuivat eri puolille aika-avaruutta, sillä se oli ainoa keino jonka punapää oli huomannut auttavan häntä muistamaan ja ymmärtämään, miten tämä maailma oikeastaan toimi. Kukaan muu kuin hän ei ollut koskaan saanut lukea hänen kirjoituksiaan, ne olivat jotain sellaista jota hän ei halunnut näyttää kenellekään, sillä osa niistä oli kyllin vaikeaselkoisia jopa hänelle – aivan kuin joku muu olisi kirjoittanut ne.

”Kas, Scarlett, tule, ota ruokaa”, Marcia mutisi kohottamatta katsettaan kattiloistaan ja padoistaan. Tytär hymyili äidilleen kiitollisena ja otti lautasen itselleen ja istuutui pöytään syömään. Hän nuuhki ilmaa nautiskellen ja hymyili.

”Oi, tämä tuoksuu taivaalliselle! Kiitos, äiti! Olet maailman paras kokki!” Muutaman suupalan jälkeen punapää hymyili entistä leveämmin ja mumisi suu täynnä ruokaa: ”Herkkua!”

Hänen äitinsä vain huitaisi tytärtään kauhalla ja sanoi: ”Anna olla!”

Syötyään Scarlett nousi ja mutisi nopeasti lähtevänsä käymään ulkona. Totta puhuen hän oli peloissaan. Hän oli todella peloissaan, pelkäsi sitä kummallista halkeamaa huoneensa seinässä. Halkeamaa, joka ei tuntunut halkeamalta, sillä halkeaman kohdalla tuntui vetoa, vaikka hänen huoneensa toisella puolella ei ollut mitään. Sen seinän toisella puolella oli ollut aikaisemmin yksi huone, joka oli sittemmin täytetty ja muurattu kiinni jättäen paikalle vain paksun seinämän betonia ja tiiltä. Siellä ei ollut mitään, mistä voisi aiheutua ilmavirta, jonka Scarlett oli tuntenut sormissaan tutkiessaan halkeamaa.

”Scar, älä mene kovin kauas! Ilmoitan seinästäsi korjaajalle, jos tämä ehtisi jossain vaiheessa käväistä laittamassa seinäsi kuntoon. En kyllä yhtään tiedä niiden miesten aikatauluista.”

Tyttö ei vastannut, vaan istuutui pihaportaille ja painoi päänsä polviin. Hän halusi päästä eroon pelostaan tai vähintäänkin selvittää sen syyn. Melkein kuin itsestään hän kaivoi taskukellon pois liivinsä taskusta ja pyöritteli sitä sormissaan. Jälleen kerran hän kummasteli sitä, miten painavalta kello tuntui, vaikka se ei ollut mitenkään erityisen kookas. Tavallinen taskukello – joka vain painoi todella paljon ja unohtui varsin usein. Punaiset hiukset valahtivat korvien takaa kasvoille, kun hän sormeili kelloaan pää painuksissa. Vasta erikoinen ääni sai naisenalun kohottamaan katseensa.

Hän katseli ympärilleen ja kurtisti kulmiaan huomatessaan sinisen poliisipuhelinkopin heidän pihaporttinsa vieressä. Scarlett olisi voinut melkein vannoa, että puhelinkoppia ei ollut siinä aikaisemmin, vaikka hän ei osannut olla varma siitä. Pian kopin ovi avautui ja pitkään takkiin pukeutunut mies astui ulos. Scar kompuroi jaloilleen ja tuijotti. Kello valahti hänen sormistaan ja jäi riippumaan ketjunsa varassa hänen kaulastaan. Mies huomasi punahiuksisen naisen ja riensi tämän luokse taskujaan kaivellen.

”John Smith, muurari”, tämä mutisi näyttäen Scarlettille valkoista paperia. Tyttö nappasi paperin ja käänteli sitä ympäri ennen kuin ojensi sen takaisin miehelle.

”Se on tyhjä.” Scarlett hymyili. ”Lisäksi, voisin melkein vannoa, että et ole muurari. Et näytä sellaiselta alkuunkaan.”

Mies ei tuntunut olevan moksiskaan naisen sanoista, vaan puhkesi leveään, jopa hivenen ylpeään hymyyn. ”Kas, sinä olet terävämpi kuin uskoinkaan. Vain harvat – todelliset nerot – ovat onnistuneet näkemään psyykkisen paperin läpi”, mies pulputti kovaa vauhtia. ”Ja olet aivan oikeassa, en ole muurari. Kuka sinä olet?”

Ennen kuin Scarlett ehti vastata puhelinkopista astui ulos vielä vaaleahiuksinen nuori nainen, ehkä noin yhdeksäntoistavuotias. Scar kääntyi välittömästi tämän puoleen, jostain syystä hänen oli helpompi puhua tuolle vaalealle kuin tälle mystiselle miehelle, joka ilmeisesti oli tuonut puhelinkopin mukanaan.

”Hei, olen Scarlett”, hän sanoi ja hämmästyi saadessaan vastauksen mieheltä.
”Tohtori. Hauska tutustua.”

Scarlett käänsi katseensa mieheen, joka oli kertonut olevansa tohtori. Punahiuksisen naisen silmissä välkehti turhautunut kipinä, joka sai ruskeatakkisen miehen vain hymyilemään entistä leveämmin.

”Tohtori?”
”Niin.”
”En tarvitse lääkäriä, kiitos vain.”
”Ei, ei, ei, ei. Minun nimeni on Tohtori.”
”Usko häntä”, vaalea nainen puuttui puheeseen kuiskaten. Scarlett katsoi tätä kysyvästi, mutta nainen vain hymyili. Scar pudisti päätään, koko tämä tilanne tuntui ihan liian sekavalta.

”Okei, mitä te teette täällä?” Scar tiukkasi.

Tohtori kumartui hivenen lähemmäs nuorta naista ja kysyi: ”Onko täällä tapahtunut viime aikoina jotain omituista? Ihan mitä tahansa, mitä et olisi osannut odottaa?” Mies piti hetken tauon ennen kuin jatkoi. ”Ei tarvitse alkaa luetella kaikkea mahdollista yllättävistä menoista yllättävään kosintaan. Oletko edes naimisissa?” Scarlett pudisti päätään. ”Hyvä, olen surkea häissä. Jopa omissani.”

”Okei, eli mitä tahansa omituista ja odottamatonta, vai? En tiedä muusta, mutta minun huoneeni seinässä on halkeama.”

Vaalea nainen kurtisti kulmiaan. ”Miten halkeama voi olla omituinen?” hän ehti kysyä ennen kuin Tohtori sanoi napakasti ”hys” ja viittasi Scarlettia jatkamaan.

”Huoneeni seinään ilmestyi halkeama. En tiedä miksi, mutta se on omituinen”, naisen ääni hiljeni kuiskaukseksi, ”ja pelottava.”

Tohtori vain hymyili ja vaihtoi pitkän katseen vaalean naisen kanssa ennen kuin iski silmää ja nyökkäsi. ”Okei, mennään katsomaan sitä halkeamaa.”

Scarlett avasi suunsa sanoakseen jotakin, mutta sulki sen sitten vain avatakseen suunsa uudestaan. Tohtori kohotti kulmiaan kysyvänä ja hivenen huvittuneen näköisenä.

”Oletko kultakala?”
”En, mutta sinäkö ihan todella haluat nähdä sen halkeaman?”
”Totta kai! Siksihän täällä ollaan, vai mitä Rose!” mies nauroi ja vinkkasi silmäänsä vaalealle naiselle, joka ilmeisesti oli nimeltään Rose. Scarlett kurtisti kulmiaan. Hassua, tuolla naisella oli aivan tavallinen englantilainen nimi toisin kuin tuolla miehellä. Aivan kuin mies olisi jotain erityistä ja nainen olisi täysin tavallinen.

Scar huokaisi ja kääntyi. ”Seuratkaa sitten minua. Minä näytän teille sen hemmetin halkeaman. En itse halua sen lähelle, olen saanut siitä tarpeekseni hyväksi aikaa.”

Tohtori ei vastannut hänelle tällä kertaa, joten Scarlettkaan ei sanonut enää mitään, johdatti vain kaksikon sisälle taloon ja yhä eteenpäin aina hänen huoneensa ovelle asti. Sinne päästyään punapää pysähtyi ja ojensi kätensä tarttuakseen oven kahvaan, mutta pelko iskeytyi häntä vasten niin voimakkaana, että hän peräytyi melkein omiin jalkoihinsa kompastuen kauemmaksi ovesta ja jäi seisomaan kauemmas sydän hakaten ja kiivaasti hengittäen. Scarlett tunsi miltei vastustamatonta halua juosta mahdollisimman kauas tuosta ovesta ja sen takana olevasta halkeamasta kuin vain mahdollista. Tohtori tuntui huomaavan hänen pelkonsa ja levottomuutensa.

”Sinä tunnet sen myös, vai? Sen pelon, jonka sinun huoneesi seinässäsi oleva halkeama saa aikaan?”

Scarlett ei kyennyt muuta kuin nyökkäämään. Tohtori antoi hänelle rauhoittavan hymyn, joka ei kuitenkaan saanut pelkoa katoamaan minnekään.

”Mikä se on?”
”Halkeama vai?”

Scarlett nyökkäsi. Tohtori nauroi.

”Se on halkeama. En minä tiedä. Tai en ainakaan vielä, joten eiköhän oteta selvää mikä se pirulainen on.” Tohtori vaikeni ja laski kätensä Scarlettin käden päälle ja yhdessä he painoivat ovenkahvan alas ja avasivat oven, vaikka jokin Scarlettin sisällä kirkuikin vastentahtoisena. Hän kiinnitti huomiota ympäristöönsä vasta sitten, kun Rose ja Tohtori astuivat kynnyksen yli hänen huoneeseensa ja pieni epämukavuuden aalto iskeytyi hänen lävitseen. Tytöstä tuntui väärältä, että joku muu astui hänen huoneeseensa, joka oli aina aikaisemmin ollut paikka, jonne hän ei ollut päästänyt ketään muuta, ja nyt siellä oli kaksi muukalaista – ja halkeama.

Tohtori hihkaisi ihastuneena halkeamaa tuijottaen ja veti taskustaan jonkinlaisen hopeisen sylinterin, jollaista Scarlett ei ollut koskaan aikaisemmin nähnyt. Rose huomasi punahiuksisen tytön kummastuksen ja hymyili. Sitten Scarin katse harhautui ylöspäin omituisesta sylinteristä ja hän haukkoi henkeään.

”Se on kasvanut! Se ei ole mahdollista, mutta tuo halkeama on muuttunut, kasvanut ja siinä on jotain muutakin erilaista.”
”Ei mahdotonta, vain hieman epätodennäköistä”, Tohtori mutisi lyhyesti vastaukseksi ja keskittyi sitten taas paremmin touhuihinsa omituisen hopeisen sylinterinsä kanssa.

Halkeama erottui nyt paremmin Scarlettin huoneen vaaleasta seinästä. Se oli laajentunut vain hieman, mutta laajentunut yhtäkaikki ja se oli muuttunut tummemmaksi. Halkeama erottui miltei mustana taustaansa vasten ja sai entistä suuremmat pelon aallot juoksemaan Scarlettin selkää pitkin. Tyttö riipi katseensa irti halkeamasta ja sormeili levottomasti kaulassaan riippuvaa ketjua tuijottaessaan nyt vaihteeksi Tohtoria, joka painoi jonkinlaista kytkintä hopeisen sylinterin kyljessä. Sininen valo syttyi sylinterin kärkeen ja laite päästi korkean, surisevan äänen ja hetkeä myöhemmin se lakkasi ja Tohtori alkoi tutkia laitetta varsin kiinnostuneen näköisenä. Scarlett avasi suunsa valmiina esittämään kysymyksen, joka poltteli hänen kielensä päällä.

”Se on äänimeisseli”, Rose kuiskasi huomatessaan kysyvän ilmeen toisen kasvoilla.
”Mikä?”
”Äänimeisseli. Se on ruuvimeisseli… ja se toimii äänellä.” Rose piti tauon. ”Tai ainakin jotain sinne päin. Tohtori ei ole oikeastaan koskaan selittänyt äänimeisselinsä toimintaa, joten en ole paras kertomaan siitä. Se on kuitenkin varsin monimutkainen kapine.”

Scarlett nyökkäsi, vaikka Rosen selitys menikin häneltä lähinnä ohi. Hän keskittyi seuraamaan, kuinka Tohtori käynnisti äänimeisselin uudestaan, osoitti sillä halkeamaa ja sitten seinää sen ympärillä ennen kuin tutki sitä jälleen mitä suurimmalla mielenkiinnolla. Lopulta mies kääntyi takaisin naisten puoleen. Rose hymyili.

”No?” hän kysyi. Scarlett pystyi varsin helposti kuulemaan uteliaisuuden vaalean naisen äänessä ja hymy, joka Tohtorin kasvoille levisi kertoi varsin selvin sanoin, että mies oli riemuissaan.

”Se ei ole halkeama! Ei alkuunkaan. Taidan tietää, mikä se on.” Tohtori piti lyhyen hämillisen tauon. ”Sanoinko, että se ei ole halkeama?” Rose nyökkäsi hymyillen. ”Anteeksi, se on halkeama, piti sanoa. Tavallaan halkeama, mutta ei tavallinen halkeama. Se on halkeama, mutta se ei ole seinässä. Se on halkeama ajassa itsessään. Tai oikeastaan halkeama kaikessa ajassa ja avaruudessa ja se vain sattuu näyttämään siltä, että se olisi seinässä.”

Rose keskeytti: ”Tohtori, sinä pälpätät taas.”

Tohtori kohotti kulmiaan. ”Ai pälpätänkö? Mahdollisesti, mutta… Tämä halkeama on syntynyt ajan ja avaruuden kudokseen ja sitä on hankala korjata korjaamatta sitä, mikä sen halkeaman alun perin siihen kudokseen repikin. Eli se taas tarkoittaa, että pystymme sulkemaan tämän vain väliaikaisesti ja sitten saamme etsiä syyn tälle repeämälle ja paikata sen. Mitäs sanot Scarlett, jos suljen tämän tästä väliaikaisesti ja sitten etsimme syyn tuolle halkeamalle?”

Scarlett nyökkäsi epäröiden. Hän mietti, miksi Tohtori sitä häneltä kysyi. Olisi kysynyt mieluummin Roselta, joka oli tullut tänne hänen mukanaan. Ei Scarlett tiennyt mistään mitään. Hän oli vain aivan tavallinen englantilaistyttö, jonka seinään vain oli sattunut ilmestymään omituinen halkeama.

Tohtori ei kuitenkaan tuntunut huomaavan Scarlettin kummastusta kääntyessään taas seinään päin ja räplätessään äänimeisseliään hetken ennen kuin painoi taas napista ja suriseva ääni täytti jälleen huoneen. Tällä kertaa seinässä oleva halkeama alkoi sulkeutua, kunnes se katosi kokonaan. Tohtori sujautti äänimeisselin taskuunsa ja Scarlettin hämmästykseksi kumartui lipaisemaan seinää kielensä kärjellä. Rose ei näyttänyt järin yllättyneeltä, vaikkakin Scarlett huomasi naisen toisen suupielen nykivän huvittuneena.

”Halkeama on edelleen paikallaan, mutta tukittuna. Sen ei pitäisi päästä läpi uudestaan, mutta parempi, että tulet meidän mukaamme ja korjaamme sen kunnolla ajan kanssa.”
« Viimeksi muokattu: 27.07.2013 20:25:21 kirjoittanut Vlad »
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Well, hello! Koska olin jo lukenut aiemman version trailerista yksärillä, päätin jättää sen kommentoimisen. Mutta kun nyt saatiin ykköslukukin, niin täytyihän sitten kommentoida. Kuten muut ovat sanoneet, traileri vaikutti hyvältä, joten en siitä puhele sen enempää.

Ykkösluku toimi oikein mukavasti. Voin hyvin kuvitella, miten tämä on ollut hieman puuduttavaa kirjoittaa, ja itselläni meinasi mennä aivot solmuun, kun jotkin lauseet olivat niin kamalan pitkiä. :D Jotenkin vaan… uh. Tohtori ja Rose olivat oikein söpöjä yhdessä, hihi. Ja etenkin tämä oli iiihana toteamus Tohtorilta, en voinut olla repeämättä:
Lainaus
”Hyvä, olen surkea häissä. Jopa omissani.” 
(ja nyt mun alko tehdä mieli kirjottaa Rosen ja Tentoon häistä hups)

Enivei, teksti oli oikein mukavaa luettavaa, vaikka muutaman nipotuksen lisäänkin loppuun. Tämä vaikutti hyvältä, ehdottomasti jään seuraamaan (aivan kuin siitä olisi ollut mitään epäilyksiä, haha). Joten, pitemmittä pölinöittä, tässä vielä nipotukset!
Lainaus
Hän siirrähti hieman ja työnsi pehmeinä kiharoina kasvojensa ympärille laskeutuvat kiharat sivuun korviensa taakse.
Pehmeinä kiharoina laskeutuvat kiharat? Hmm, okei, ymmärsin jo, että ne hiukset ovat kiharat. Mieluummin siis loppuvirkkeessä olisi saanut olla hiukset, koska kiharoiden toisto… not good.
Lainaus
Hän jopa otti muutaman askelen lähemmäksi halkeamaa ja juoksutti sormiaan sitä pitkin ennen kuin nykäisi kätensä kauemmaksi tuntiessaan kevyen ilmavirran., joka tuntui tulevan suoraan halkeamasta hänen seinässään.
Tuo piste on eksynyt tuonne pilkun eteen, hupsis!
Lainaus
”No?” hän kysyi. Scarlett pystyi varsin helposti kuulemaan uteliaisuuden vaalean naisen äänessä ja hymy, joka Tohtorin kasvoille levisi kertoi varsin selvin sanoin, että mies oli riemuissaan.
Pilkkua kaipaisin ennen kertoi-sanaa, koska tuo on lisäys.

Kiitos ja niiaus!

- Mustekehrääjä ♥

Azure

  • Vampyyrityttö
  • ***
  • Viestejä: 248
Jatkoa! Jes!

Tämä oli mahtavaa luettavaa, eikä yhtään puuduttavaa. Scarlett tuntuu mielenkiintoiselta nuorelta naiselta ja odotan, että saan kuulla hänestä lisää. Se, ettei Tohtorin psyykkinen paperi tehonnut Scarlettin mieleen ei tullut itselleni mitenkään yllätyksenä, mutta pidin kohtauksesta silti.
Itseäni ei haittaa vaikka alku olikin hieman samankaltainen kuin viitoskaudella, se sopii tähän omasta mielestänikin.
Noista spoilerivaroituksista sen verran vielä, etten ole kyllä itsekään nähnyt seiskakautta ja kutoskautta vielä kokonaan, mutta spoilerit eivät niinkään haittaa itseäni, ko etsin itsekin koko ajan youtubesta mahdollisia seiskakauden videoita :D

Repesin muuten tässä kohdassa totaalisesti:

Lainaus
”No?” hän kysyi. Scarlett pystyi varsin helposti kuulemaan uteliaisuuden vaalean naisen äänessä ja hymy, joka Tohtorin kasvoille levisi kertoi varsin selvin sanoin, että mies oli riemuissaan.

”Se ei ole halkeama! Ei alkuunkaan. Taidan tietää, mikä se on.” Tohtori piti lyhyen hämillisen tauon. ”Sanoinko, että se ei ole halkeama?” Rose nyökkäsi hymyillen. ”Anteeksi, se on halkeama, piti sanoa. Tavallaan halkeama, mutta ei tavallinen halkeama. Se on halkeama, mutta se ei ole seinässä. Se on halkeama ajassa itsessään. Tai oikeastaan halkeama kaikessa ajassa ja avaruudessa ja se vain sattuu näyttämään siltä, että se olisi seinässä.”

Rose keskeytti: ”Tohtori, sinä pälpätät taas.”

Tohtori kohotti kulmiaan. ”Ai pälpätänkö? Mahdollisesti, mutta… Tämä halkeama on syntynyt ajan ja avaruuden kudokseen ja sitä on hankala korjata korjaamatta sitä, mikä sen halkeaman alun perin siihen kudokseen repikin. Eli se taas tarkoittaa, että pystymme sulkemaan tämän vain väliaikaisesti ja sitten saamme etsiä syyn tälle repeämälle ja paikata sen. Mitäs sanot Scarlett, jos suljen tämän tästä väliaikaisesti ja sitten etsimme syyn tuolle halkeamalle?”

Mustakehrääjä ilmoittikin jo noista virheistä, jotka itsekin testistä löysin.

Jatkoa innolla odotellen!

~ Ocra
Kulmahampaita
A former lunatic, I'm much healthier now - Peter Hale

Dobby.

  • EXTERMINATEE
  • ***
  • Viestejä: 14
Oon tän ficin jo muutamaan kertaan lukenut, mutta vasta nyt sain aikaiseksi kirjoittaa kommenttia. Tarinassa on mielestäni tosi mielenkiintoinen juoni, ja jään jännityksellä odottamaan, mitä jatko tuo tullessaan. Myöskin Scarlett vaikuttaa kiinnostavalta hahmolta. Ainut asia, mikä jäi hiukan häiritsemään oli tuo aloitus, joka tuntui vahvasti samanlaiselta kuin viitoskauden alussa, mutta eipä tuo juurikaan haittaa.Mielenkiinnolla jään odottamaan jatkoa, alku tuntui sen verran lupaavalta että olisi mahtavaa nähdä, miten tää tästä lähtee kehittymään! :---)

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 439
  • Loveatar
Mustekehrääjä, mun oli aivan pakko tunkea toi Tohtorin kommentti sinne, koska kyllä puuduttava luku tarvitsee edes jotain piristystä sinne sekaan, ei kirjoittaja muuten pysy järjissään sen kanssa. Ja kiitos virheiden bongailusta, korjailen ne tässä hetkenä sopivana (ja mitäköhän ihmettä oon ajatellut kiharoiden toiston kohdalla? En varmaan mitään)

Ocra, hei taas! Alunperin psyykkisen paperin piti toimia (enkunkielisessä versiossa se toimi), mutta suomenkieliseen se muuttui jostain syystä. Sillekin on kyllä oma selityksensä, joka käy jossain vaiheessa ilmi. En ollut itsekään vielä nähnyt kaikki Doctor Whon kausia siinä vaiheessa, kun tämän ficin aloitin (nyt olen), mutta veikkaisin, että jos Suomen tahtiin katseli niin ei pitäisi tulla mitään spoilailevaa. Ja lainasit muuten sen toisen kohdan tässä luvussa, jolle hihittelin. :D

Dobby., aloituksen tiedän kyllä olevan samanlainen kuin vitoskauden aloitus, mutta mun mielikuvitus päätti pistää lapun luukulle siinä kohtaa (ja parissa muussakin kohtaa tämän ficin kohdalla). Siitä olen ilahtunut, että kommentoit ja että tässä on siusta mielenkiintoinen juoni.

A/N: Olin ahkera ja sain toisenkin luvun valmiiksi! Virheistä saa tökkiä (koska niitä varmasti on) ja pahoittelut tökkivästä, tylsästä ja vähän huonosti kirjoitetusta luvusta - jatkossa tarina muuttuu mielenkiintoisemmaksi, kun tämä on vielä vähän johdannonomaista aloittelua. Seuraavassa luvussa alkaa tapahtua enemmän ja Scarlett joutuu pariinkin kiperään tilanteeseen - ja Tohtori ei välttämättä ole koko aikaa paikalla pelastamassa kahta seuralaistaan (vaikka teknisesti Scar ei olekaan vielä companion) Pidempien tarinoiden alkuja on kamala kirjoittaa, koska niistä pitäisi saada mielenkiintoisia ja johdattelevia, mutta ei mitään liikaa - jotain sellaista, jota en ole vielä oppinut tekemään. Tohtori saattaa olla vähän OoC tässä luvussa, koska oon onnistunut vähän unohtamaan tässä Eleven-pommituksessa, millainen Ten oli, mutta sitä paikkaillessa... :))

Kommentteja saa heittää kernaasti, koska ne ovat ihania ja ilahduttavia ja potkivat kivasti persauksille ja kirjoittamaan.


2. Taskukello ja vaaran kynnysmatto


Tohtori käveli reippain askelin pihalle talon läpi. Scarlett yritti niellä närkästyksensä siitä, että hänestä näytti siltä kuin mies olisi käyttäytynyt kuin omistaisi koko talon. Rose ja hän itse tyytyivät kuitenkin kipittämään kiltisti pitkään takkiin sonnustautuneen miehen perässä pienen sinisen puhelinkopin luokse. Tohtori työnsi hiukan auton avaimelta näyttävän avaimen oven lukkoon ja käänsi. Lukko päästi hiljaisen naksahduksen ja Tohtori potkaisi oven kevyesti auki, mikä kirvoitti kevyen naurahduksen Rosen huulilta ennen kuin nainen pujahti sisään. Scarlett sen sijaan ei tehnyt elettäkään astuakseen pienen puhelinkopin sisälle, hän seisoi kädet puuskassa sen ulkopuolella ja puri poskeaan. Tohtori loi punahiuksiseen naiseen tympääntyneen katseen pidellessään ovea auki tätä varten.

”Älä luulekaan, että tulisin sinun ja Rosen kanssa jonkin pikkuisen puhelinkopin sisälle. Emme me kolme sinne todellakaan mahdu, joten turha edes yrittää änkeä.”

Tohtori vain hymyili ja nojasi kopin kulmaan ja viittasi peukalollaan olkansa yli kopin sisälle. Myös Rose kurkisti ovesta ulos ja virnisti leveästi.

”Katso itse. Se ei ole pieni.”

Scarlett huokaisi ja astui umpeen hänen ja kopin välissä olevat sentit ja kurkisti vastentahtoisen uteliaana sisään. Rose istuutui penkille vino hymy huulillaan ja sai pian seuraa Tohtorista, joka heitti pitkän päällystakkinsa sivuun ja kääntyi omahyväisesti hymyillen Scarlettin puoleen. Punapää ei voinut muuta kuin katsella suu auki ympärilleen ja tuijottaa. Sitten naisen mieleen välähti jotain ja tämä kipitti ulos kopista ja melkein juoksi poliisipuhelinkopin ympäri ja syöksyi sitten takaisin sisälle.

”Ei voi olla totta! Se on…” Scarlett kuiskasi ja Tohtori nauroi. Sitten tyttö jatkoi: ”Se on pienempi ulkopuolelta.”
”Se on suurempi sisäpuolelta, ai on vai, en ole huomannutkaan”, Tohtori  mutisi sarkastiseen sävyyn täysin samaan aikaan kuin Scarlett ennen kuin vaikeni järkyttyneen näköisenä. Miehen hymy nyrjähti ja tämä kääntyi katsomaan Scaria kulmat kurtussa. ”Hei!” mies älähti melkein jopa loukkaantuneen kuuloisella äänellä, joka sai Rosen nauramaan kippurassa ja vedet silmistä vuotaen.

”Mitä?” Scarlett kysyi hämmentyneenä tilanteen saamasta käänteestä.
”Mitä sinä sanoit juuri äsken?” Tohtori kysyi. Scarlett huokaisi, Rose yritti hillitä kikatustaan.
”Sanoin, että tämä on pienempi ulkopuolelta.”
”Ai, höh. Olisi ollut paljon kivempaa, jos olisit sanonut sen eri tavalla. Minä pidän siitä, että ihmiset sanovat hänen olevan isompi sisäpuolelta.”

Siihen Scarlett ei osannut vastata kuin ”ai”, joten hän tyytyi katselemaan hämillisesti ympärilleen huoneessa, joka näytti olevan tungettu piskuisen puhelinkopin sisälle. Huone näytti olevan jonkinlainen ohjaamo, siellä oli yksi penkki ja huoneen keskiön täytti jokin, mikä näytti suuresti ohjauskonsolilta. Huone oli pyöreä ja siitä johti ovia, joista Scar ei tiennyt mitään. Tohtori kävi sulkemassa oven ja riensi sitten konsolin luokse ja käänsi jonkinlaista näyttöä, joka oli konsolin toisella puolella. Sitten mies syventyi hetkeksi näytön katseluun ennen kuin kohotti hymyillen katseensa.

”Onko jollain toivomuksia määränpäästä?”

Rose pudisti päätään ja katsoi kysyvin ilmein Scarlettia, joka seisoi edelleen suu auki keskellä lattiaa. Sitten vaaleaverikkö nyhjäisi Tohtoria ja nyökkäsi Scarin suuntaan. Tohtori vilkaisi punapäätä ja huokaisi sitten.

”Eli minä olen Tohtori ja tämä on Rose. Rose on ihminen ja minä olen ajan herra. Eli avaruusolio. Tämä on TARDIS, joka tulee sanoista Tähtiaika-Avaruuden RakenneDimensioiden IlmaSaareke. Se on avaruusalus, joka pystyy matkustamaan sekä ajassa että avaruudessa. Se näyttää poliisipuhelinkopilta, koska joskus käydessäni Englannissa 1960-luvulla naamioinnista huolehtinut kameleonttipiiri jumittui ja TARDIS jymähti tähän. Siitä asti se on näyttänyt 1960-luvun poliisipuhelinkopilta.”

Rose nyhjäisi Tohtoria uudestaan ja pudisti päätään varoittavasti. Tohtori huokaisi ja loi mittailevan katseen Scarlettiin, joka seisoi jähmettyneenä keskellä TARDISin ohjaushuonetta.  Tyttö ei ollut hievahtanut milliäkään Tohtorin puheen aikana eikä Scar näyttänyt juuri sillä hetkellä siltä, että olisi aikonut hievahtaa hyvään aikaan.

”Puhuinko taas liikaa? Anteeksi, teen sitä alinomaa. En kai ollut töykeä.” Rose pudisti päätään. ”Hyvä, en ole töykeä, loistavaa. En ole punapää, mutta en ole töykeäkään! Hellurei, no niin, jatketaan eteenpäin.”

Tohtori kääntyi taas konsolin puoleen ja pyöritti erinäisiä vipuja ja vipstaakeja ja käynnisti TARDISin moottorin vetämällä vivusta vasemman kätensä puolella. Rose nauroi ja otti kiinni penkistään, mutta Scarlett, joka oli seissyt keskellä konsolihuonetta, kaatui kyljelleen ja kolautti päänsä lattiaan. Scarlettin suusta karkasi ähkäisy ja isku sai mustat pisteet tanssimaan tytön silmissä villisti ympyrää, mutta aluksen hytkymisen ja kieppumisen vähän rauhoituttua hän pääsi kömpimään kömpelösti jaloilleen.

”Mikä tuo on?” Rose kysyi huomatessaan kellon, joka riippui pitkässä ketjussa Scarin kaulalla ja tyttö vilkaisi korua ja kohautti olkapäitään. Hän poimi kellon kämmenelleen ja käänteli sitä ties kuinka monetta kertaa ympäri ennen kuin sai viimein vastattua blondille.

”Se on vain kello. Vanha kello, jonka sain joskus vauvana lahjaksi. En ole koskaan saanut sitä auki ja sittemmin olen vain unohtanut sen. En ole kiinnittänyt siihen alun jälkeen enempää huomiota, koska sehän on vain kello. Typerä, vanha kellonrämä, jolla ei ole mitään konkreettista merkitystä. Ihan kiva koru se on kuitenkin.”

Ennen kuin Rose ehti vastata, Tohtori veti toisesta vivusta ja TARDIS heilahti taas väkivaltaisesti ja pysähtyi sitten. He olivat laskeutuneet ja mies sieppasi pitkän ruskean takkinsa kiskoen sen ylleen ennen kuin marssi ovelle ja työnsi sen auki. Rose seurasi varsin tottuneen näköisesti ovista ulos, joten Scarlett tuumasi, että oli parasta seurata itsekin mukana. Hän riensi ovista ulos ja jähmettyi tajutessaan katsoa ympärilleen. Henkeään haukkoen hän astui takaisin TARDISiin ja taas ulos. Se oli totta! He olivat siirtyneet. He todellakin olivat siirtyneet aivan toiseen paikkaan. Scar loi tutkivan katseen ympärilleen. Ohikulkevien ihmisten vaatetuksesta päätellen he olivat siirtyneet kokonaan toiseen aikaan, mahdollisesti jopa jollekin täysin vieraalle planeetalle. Hänen omassa ajassaan kukaan ei pukeutunut varsin vanhan näköisiin mekkoihin ja hassuihin silinterihattuihin. Hän heitti epäröivän katseen Tohtorin suuntaan ja kysyi hiljaisella, aikamatkustuksen aiheuttaman järkytyksen vuoksi tärisevällä äänellä:

”Emmekö me vähän niin kuin pistä silmään täällä vaatteinemme? En oikein usko, että täällä – ” Scarlett vaikeni, hän ei tiennyt tämän paikan vuosilukua, vaikka vaatteista pystyi päättelemään ainakin vuosituhannen summittaisesti.

Tohtori ei reagoinut Scarlettin sanoihin muuten kuin pistämällä kielensä ulos suustaan kuin käärme ja heiluttelemalla sitä hetken edestakaisin ennen kuin mies kurtisti kulmiaan ja mutisi sitten tyytymättömällä äänellä: ”1875, ohi meni sadalla vuodella.” Scarlett ei piitannut Tohtorin mutinoista sen enempää kuin viimeistelemällä kysymyksensä.

”En oikein usko, että täällä vuodessa 1875 arvostetaan 2000-luvun boheemia ja modernia muotia. Pitäisikö meidän vaihtaa vaatteita?”
”Ei, mehän olemme täällä vain käymässä, suljemme yhden aikarepeämän ja lähdemme sen jälkeen”, Tohtori mutisi ennen kuin kaivoi jälleen äänimeisselin taskustaan. Hopeinen sylinteri näytti edelleen Scarin mielestä varsin kummalliselta, eikä hän uskonut kykenevänsä sopeutumaan siihen kuin tuosta vain. Omiin ajatuksiinsa unohtuneena hän sormeili jälleen kaulassaan riippuvaa kelloa tiedostamatta sitä itse lainkaan.

”Tohtori.” Rosen kuiskaus keskeytti sen, mitä mies ikinä olikaan puuhannut äänimeisselinsä kanssa ja mies kohotti kysyvin ilmein katseensa vain jähmettyäkseen huomatessaan heidän joutuneen pyssymiesten saartamaksi. Kulmat kurtistuen Tohtori kohotti kätensä päänsä yläpuolelle, yrittäen selvästikin miettiä, mitä oli tapahtumassa. Scarlett päätti Tohtorin miettiessä, että oli parasta seurata kahden muun esimerkkiä, sillä nämä olivat kokeneempia aikamatkailussa kuin hän ja osaisivat sen takia luultavasti toimia oikein. Muiden esimerkkiä seuraillen punapää kohotti nyrpein ilmein kätensä yläpuolelleen, mutta vihreät silmät tarkkailivat herkeämättä tilannetta yrittäen huomata jonkin pakokeinon tukalasta tilanteesta. Scar ei viihtynyt tukalissa tilanteissa, ne saivat hänet voimaan pahoin ja haluamaan juosta – ja hän oli elämänsä aikana juossut enemmän kuin tarpeeksi. Hän oli huono epämukavien tilanteiden kohtaamisessa, pakeneminen oli usein helpompi vaihtoehto.

Tohtori siirsi kokeilevasti toista kättään – sitä, joka piteli äänimeisseliä – lähemmäs ruskean takkinsa taskua, aikeenaan ilmeisesti laittaa vempain takaisin taskuun, kun sitä ei enää tarvittu niin kriittisesti. Miehet aseiden kanssa eivät kuitenkaan reagoineet liikkeeseen ja epäilyksen siemen alkoi itää Scarin mielessä. Nyt kun tyttö katsoi tarkemmin, miehet eivät olleet hievahtaneetkaan sen jälkeen, kun Rose ensimmäisen kerran heidät huomasi, ne eivät tuntuneet ensinkään näkevän heitä vaan tuijottivat hieman heidän lävitseen. Scar teki varovaisen liikkeen lähemmäs Tohtoria.

”Tohtori”, hän kuiskasi toivoen puhuvansa riittävän kovaa saadakseen miehen huomion, mutta riittävän hiljaa jotta ei herättäisi huomiota keskellä katua. Vasta nyt Scar huomasi, että kaikki ihmiset heidän ympärillään näyttivät olevan yhtä hiljaa kuin asemiehetkin. Heitä ei oltu huomattu – kukaan ei ollut edes liikkunut. ”Tohtori, en usko, että nuo miehet ovat huomanneet meidät.”

Tohtori virnisti leveästi ja laski molemmat kätensä alas. ”Hyvä huomio, tyttöseni. He vaikuttaisivat olevan autoneita, jotka tosin on kytketty pois päältä, mahdollisesti jonkin suuremman ja ilkeämmän juonen takia – tai sitten Nestine-tietoisuus ei ole halunnut herättää turhaan huomiota.”

Autonit? Nestine-tietoisuus? Scarlettilla ei ollut aavistustakaan siitä, mistä Tohtori oikein puhui, mutta Rose näytti ymmärtävän välittömästi. Blondin silmiin syttyi Tohtorin sanojen takia pelästynyt katse, joka toi jostain syystä Scarin mieleen peuran. Samaan aikaan juuri tuo pelästynyt katse oli se seikka, joka uhkasi suistaa punapään pois järjestä pelkoon, sillä hän luotti enemmän tuohon tavallista nimeä kantavaan englantilaistyttöön kuin salaperäiseen mieheen, joka ei kantanut muuta nimeä kuin Tohtori.

”Mitä ovat autonit?” Scarlett kysyi, mutta ei saanut muuta vastausta vapisevalla äänellä esitettyyn kysymykseensä kuin lyhyen käskyn olla hiljaa ja pyynnön näyttää taskukelloa Tohtorille.

”Mihin sinä minun kelloani tarvitset?” Scar kysyi, mutta Tohtori viittilöi vain käsillään siihen malliin, että tyttö tajusi jättää kyselyn sikseen ja totella. Itsekseen jupisten tyttö veti ketjun kaulastaan ja ojensi kellon nyrpeästi miehelle, laskien sen tämän ojennettuun käteen ja välittämättä pienestä levottomuuden pistoksesta, joka lävisti terävällä piikillään hänen sydämensä sillä hetkellä, kun tytön hoikkien sormien ote heltisi kellon kylmästä pinnasta. Tohtori käänteli kelloa hetken ennen kuin melkein heitti sen takaisin Scarlettille.

”Älä avaa sitä. Älä mistään hinnasta avaa sitä kelloa, koska et ole vielä valmis siihen.”
”Ihan kuin minä voisin avata sen! Se ei ole auennut ikinä!”

Tohtori ei välittänyt saamastaan vastauksesta muuten kuin kohauttamalla olkapäitään ja mutisemalla lyhyesti: ”Siitä huolimatta: älä avaa kelloa.”

Scarlett ei voinut kuin kohtauttaa vuorostaan olkapäitään ja työntää kellon takaisin liivinsä taskuun. Hän ei pystynyt ymmärtämään alkuunkaan Tohtoria, vaikka hän oli alkanut oppia pitämään tästä omituisesta miehestä, joka omisti aikakoneen ja joka tuntui olevan täysin erilainen kuin kaikki muut miehen, jotka Scar oli tavannut. Samaan aikaan Tohtori oli vaikea pidettävä, tämä oli liian omalaatuinen jopa Scarlettille, vaikka mies toikin mukavan haasteen tytön aikaisemmin yksinkertaiseen elämään. Hän ajatteli, että ehkä hän voisi yrittää ratkaista, kuka Tohtori oikein oli; kirjoitellen havaintojaan ylös tarinoiden muodossa, jos hän vaikka saisikin omia ajatuksiaan jonkinlaiseen järjestykseen.

”Rose, tähän suuntaan!” Tohtori huusi ja lähti juoksemaan kohti taloa, joka seisoi hivenen heistä vasemmalla ja näytti erilaiselta kuin muut talot heidän ympärillään. Tämä nimenomainen talo näytti uudemmalta, jopa liian uudelta, eikä Scarlett voinut olla huomaamatta hahmoa yhdessä talon yläkerran ikkunoista. Ilmeisesti toisetkin olivat huomanneet salaperäisen katselijan, sillä kaksikko keskusteli asiasta melkoisen vilkkaasti ja punapää tunsi tulleensa jätetyksi ulkopuolelle. Scar ei liiemmin pitänyt ulkopuolisuuden tunteesta, mutta nyt hän ei antanut sen vaivata. Hän otti edellään kulkevan kaksikon kiinni muutamalla ripeällä juoksuaskeleella ja änki röyhkeästi Tohtorin ja Rosen väliin omahyväinen hymy huulillaan.

”Huomasitteko tekin saman? Tuon talon ylimmän kerroksen keskimmäisessä ikkunassa seisoi – tai seisoo – joku tarkkailemassa meitä ja tätä katua. Olen varma, että hänellä on jotain tekemistä tämän kaiken kanssa, autonien – mitä ne sitten ikinä ovatkaan – ja Nestine-tietoisuuden ja mahdollisesti sen halkeamankin kanssa.”

Tohtori hymyili Scarlettille arvostavasti ennen kuin nyökkäsi.

”Siksi me menemme sinne nyt. Minulla on pari kysymystä esitettävänä ja haluan niihin vastaukset.” Tohtori vaikeni hetkeksi ja katsoi vakavasti tyttöä vieressään. ”Muista: pidä kello kiinni.”

Sitten Tohtori kohotti vasemman, nyrkkiin kierretyn kätensä, ja kolkutti tummapuiseen oveen heidän edessään. Scarlettin sydämen syke kiihtyi, kun tytön korviin kantautui kolisevia askelia oven toiselta puolelta.
« Viimeksi muokattu: 27.07.2013 20:24:53 kirjoittanut Vlad »
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 439
  • Loveatar
MsMacAvity, tervetuloa vain sinullekin tämän tarinan pariin. Ihan pieneen hetkeen Scarlett ei tule kelloaan auki saamaan (yksi syy sille selviää tässä luvussa), mutta senkin aika on vielä ja kaikki eivät ehkä tule pitämään käänteestä, jonka teksti saa silloin. ;) Siitä olen iloinen, että olin siun mielestä kuvannut Tohtoria elävästi ja hyvin, siihen on pyrkimys ja yleisestikin olen tässä pyrkinyt olemaan kertomatta ihan samalla tavalla kuvaillen Tohtorista ja Rosesta vaan enemmän Scarin reaktioiden ja ajatusten pohjalta. Rose on kuitenkin ihminen ja vielä tavallinen, joten on varsin luonnollista, että Scar luottaa ennemmin häneen kuin Tohtoriin (vaikka Tohtorikin saa oman osansa vielä parrasvaloissa).

A/N: Koska olin saanut kolmannen luvun jo melkein valmiiksi ja pääsin koneelle viemään sen loppuun, niin se pääsee julkaistuksi jo nyt. Ihan kaikkea haluamaani en tähän lukuun saanut mukaan (esim. suurin seikkailu jää vielä odottamaan, vaikka sen piti tulla jo tässä luvussa), koska luku olisi paisunut hervottomiin mittoihin. :) Tämä luku tuntui hajoavan vähän käsiin, mutta toivottavasti sain pidettyä sen kurissa riittävän hyvin. Doctor Whon soundtrack toimii tässäkin luvussa pääinnoittajana kuten myös muutamat jaksot sarjasta. En tiedä, miten pystyisin kirjoittamaan tätä ilman Murray Goldin uskomattoman upeita sävellyksiä ♥ Ei saa ihmetellä, miksi Scarlett on tässä luvussa yhtäkkiä sukunimeltään Hope; se on nimi, jonka Tohtori keksi tytölle, kun ajatteli ettei ole järkevää kertoa tytön oikeaa sukunimeä.

Kommentoida saa edelleen, tätä tarinaa ei olisi näin ihana kirjoittaa ilman ihanaakin ihanampia lukijoita. Jos kaikkia tekstejäni kirjoittaisi näin helposti tai nopeasti, niin saisin ne nopeammin valmiiksi.



3. Pelon valtakunta

Scarlett oli kiljaista oven avautuessa ja nuoren naisen kurkistaessa varovasti ulos, sillä hänen hermonsa olivat kireämmällä kuin ne olivat olleen aikoihin. Vilkkaan mielikuvituksen omaava tyttö oli kuvitellut monenlaisia kauhuja tuon talon sisälle, vaikka tällä hetkellä totuus näytti olevan jotain aivan muuta. Rose painoi lempeästi kätensä Scarlettin olalle ja hymyili tavalla, joka sai tytön sydämensykkeen hidastumaan hiukan ja pelon hellittämään kuristusotettaan ja hän pystyi hengittämään jälleen vapaasti. Kun pelon ote olki hellittänyt kylliksi punapää käänsi katseensa Tohtoriin, joka oli jostain loihtinut ilahtuneen hymyn huulilleen ja penkoi nyt taskujaan etsiskellen psyykkistä paperiaan. Ovensuussa seisova nainen tuijotti kolmikkoa epäluuloisin katsein ja tämän ruskeanvihreiden silmien valpas katse oli liimautunut Tohtorin etsiskeleviin käsiin.

”Tarkistaja Smith ja assistenttini Rose ja Scarlett Hope. Olemme tulleet tarkistamaan tämän talon kunnon, kuten teemme aina kerran vuodessa; uusi asetus nimittäin. Hänen majesteettinsa kuningatar Victoria on antanut käskyn tarkistaa tietyn vuoden jälkeen rakennettujen talojen kunto, jotta karmeiden onnettomuuksien riski vähentyisi.”

Nainen vilkaisi psyykkistä paperia näyttäen siltä, että hädin tuskin näki sitä ja nyökkäsi sitten uneliaasti viittoillen kolmikkoa astumaan sisään. Scarlett ei voinut olla huomaamatta maitomaista kalvoa, joka näytti peittävän naisen silmät ja hän oli varma, että nainen oli sokea tai jollain karmaisevalla tavalla sokeutettu. Mikään muu tekijä ei selittäisi naisen katsetta. Scar kietoi käsivartensa ympärilleen ja sen tehdessään hän tuli ohimennen hipaisseeksi taskussaan lepäävää kelloa. Sen metallipinta tuntui aivan samalta kuin aina ennenkin, mutta tällä kertaa kosketus tuntui lähettävän sähköisen impulssin hänen kehonsa läpi ja impulssin jälkiseurauksena tytön korvissa soi kuiskauksen tavoin yksi ainoa sana: vaara, vaara, vaara. Aikaisemmin jo miltei tukahdutettu pelko ja levottomuus heräsivät uudelleen hänen sisällään.

Kumpikaan ei tuntunut huomaavan Scarlettin äkillistä pelkoa, ei Tohtori eikä Rose. Molemmat seurasivat oven avannutta naista jutellen hiljaa keskenään, kun taas Scar seurasi heitä hiljaa ja omaa yrittäen käsitellä omaa pelkoaan, mikä tuntui ainakin tuolla hetkellä mahdottomalta tehtävältä. Scarlett oli täydellisesti ymmällään, hän ei tuntenut kaksikkoa, jonka matkaan oli päättänyt lähteä kenellekään kertomatta ja hän ei tiennyt alkuunkaan, mitä hänen olisi pitänyt ajatella kellostaan, josta tuntui paljastuvan aina uusia puolia sitä mukaan, mitä pidemmälle hänen pieni seikkailunsa eteni. Nyt kello oli jo oppinut puhumaan, eikä tytöllä ollut aavistustakaan siitä, mitä voisi tapahtua, jos tämä seikkailu jatkuisi kovin pitkään. Ehkä kello oppisi seuraavaksi lentämään tai vaikka teleporttaamaan hänet paikasta toiseen, vaikka kaikkien fysiikan lakien mukaan sen pitäisi olla teknisesti mahdotonta. Toisaalta, niin olisi aikamatkailunkin kuulunut olla, mutta niin vain oli käynyt, että hän oli matkustanut oikeasti ajassa.

”Tähän suuntaan, olkaa hyvät”, heitä johdattava nainen lausahti ja kääntyi yhdestä kulmasta vasemmalle ja työnsi yhden raskaalta näyttävän oven auki. Kolmikko astui sisään huoneeseen, joka oli kalustettu melko tavallisesti, ainakin 1800-luvun huomioon ottaen tavallisesti, ja siellä oli kolme nojatuolia; ilmeisesti heitä oli odotettu, vaikka Scar ei ymmärtänytkään, miten se oli mahdollista. Hehän olivat vasta hetki sitten tulleet tähän vuoteen, vasta hetki sitten he olivat tehneet päätöksen tulla tähän nimenomaiseen hetkeen aikavirrassa. Scarlett jähmettyi. Mistä hän oikein tiesi tämän? Hän ei ollut koskaan aikaisemmin erityisemmin perehtynyt nimenomaan aikavirtaan, vaikka tiesikin sen olemassaolosta jostain kummallisesta syystä, joka ei ollut tytölle itselleen kovin tuttu. Se vain sattui olemaan jälleen yksi niistä tiedonmurusista, jotka tuntuivat tulevan jostain muualta kuin hänestä itsestään.

Tuntematon, maitosilmäinen nainen viittasi yksinkertaisesti kädellään, kehottaen kolmikkoa istuutumaan ja Scarlett käveli varovaisin askelin sen nojatuolin luo, joka oli kolmen tuolin ryhmästä keskimmäisenä, sillä se tuntui hänestä kaikkein turvallisimmalta. Se ei ollut sen lähempänä kahta muuta tuolia kuin nekään, mutta punahiuksinen ei halunnut istua kummassakaan reunassa, se sai hänet tuntemaan olonsa turvattomaksi. Tohtori istuutui hymy yhä huulilleen liimattuna ja pidätelty uteliaisuus tummanruskeista silmistä tuikkien Scarlettin oikealla puolella olevaan tuoliin jättäen Roselle mahdollisuuden istuutua vain Scarin vasemmalla puolella olevaan tuoliin. Kolmikko loi toisiinsa levottomuuden sävyttämän silmäyksen, vaikka Scarlett onnistuikin kätkemään sen huonommin kuin kaksi muuta. Tohtori hymyili edelleen eikä hymy osoittanut horjumisen merkkejä ja kumartui hieman ovensuussa seisovaa naista kohti. Tohtori sujautti vasemman kätensä pitkän takkinsa taskuun ja veti äänimeisselinsä esiin ja osoitti sillä raskasta ovea, joka heilahti komean pamauksen saattelemana kiinni, lukiten heidät huoneeseen. Ainoa, johon tilanteen uusi käänne vaikutti radikaalisti oli ulko-oven avannut maitokatseinen nainen, joka kääntyi välittömästi ovea vasten ja alkoi kynsiä sitä huutaen välillä kauhusta.

”Mitä tämän huoneen sisällä tapahtuu?” Tohtori kysyi, uteliaisuus taitavasti äänestään verhoiltuna. Nainen ovella ei vastannut, vaan kynsi edelleen ovea, vaikka tiesikin sen alistuneesta ilmeestään päätellen hyödyttömäksi. Ne, jotka olivat huoneessa oven sulkeuduttua eivät päässeet enää ulos.

”Voit aivan yhtä hyvin vastata minulle, koska sinä tiedät ja tiedät senkin, että se ei ole mitään mukavaa; muuten et yrittäisi päästä tuosta ovesta ulos. Sinuna kertoisin totuuden, koska vain minä voin nyt saada tuon oven auki.”

Nainen tuijotti Tohtoria, kuten myös Rose ja Scarlett. Tuntematon nainen lyyhistyi lattialle huohottaen kiivaasti ja tämän silmissä paloi ensimmäistä kertaa pelokas katse.

”Tämä huone on sinetöity. Tämä on talon sydän, eikä täältä pääse pois. Kukaan ei voi paeta Valtiasta, kun ovi on kerran suljettu.” Muuta Tohtori ei kyennyt saamaan naisesta ulos, vaan mies joutui tyytymään suurin piirtein oikeaan suuntaan johdattelevaan vastaukseen, joka jätti enemmän auki kuin mihin se vastasi. Scarlett tuijotti naista matolla tiiviisti, niin tiivisti, että unohti räpytellä ja kyyneleet kihosivat hänen silmiinsä ja hän joutui räpyttelemään kiivaasti karistaakseen ne pois. Tohtori ei kuitenkaan vaikuttanut pettyneeltä siihen, että nainen ei suostunut kertomaan juuri mitään. Päinvastoin, se tuntui saavan miehen silmät tuikkimaan kirkkaammin ja pahaenteinen katse ilmestyi miehen silmiin.

”Mitäs mieltä olette, Scar, Rose, jos tutustuisimme tarkemmin tähän Valtiaaseen, josta hän puhui.”

Scarlett nielaisi kieltävän vastauksen, joka kiipesi hänen kielensä päälle ja loi vihreiden silmiensä katseen Roseen, joka pysyi myöskin vaiti, mutta Tohtorin tuikkivien silmien alla tämä nyökkäsi viimein sinetöiden Scarlettin pelon ja heidän kohtalonsa. Tohtori nyökkäsi Roselle ilmeisen kiitollisena ja kääntyi sitten ja marssi seinustalle yllättäen Scarlettin jälleen työntämällä kielen ulos suustaan ja lipaisemalla seinää hartaasti ja pitkään.

”Hmm, jotain kevyen happoista, vähän hedelmäistä; mahdollisesti sitruunamehua ja selkeä muovin maku. Nestine-tietoisuus on tässä talossa, kuten ajattelinkin. Se on vielä passiivinen, mikä selittää autonien pysymisen paikoillaan, mutta mikäli arvaan oikein, tilanne ei ole sama kauaa. Tämä huone – ” Tohtori viittasi ympärilleen. ” – on paikka, jossa ihmisistä tehdään autoneita, eläviä ja tappavia muovinukkeja.”

Rose naurahti hermostuneesti ja käveli Tohtorin viereen sipaisten sitten sormellaan kevyesti seinää. ”Mikä virka sitruunamehulla sitten on?”

Tohtori näytti neuvottomalta. ”Jos totta puhutaan, ei aavistustakaan. Se on mahdollisesti turvakeino, jolla estetään prosessin leviäminen koko taloon ja pidetään se lukittuna vain tämän huoneen sisälle. Siinä tapauksessa muualla talossa on täysin turvallista, vain tämä huone on vaarallinen. Missä tapauksessa, meidän pitää keksiä tie ulos täältä ja veikkaan, että se ei ole ihan niin helppoa kuin tähän huoneeseen tuleminen.”

Scarlett ei osallistunut Tohtorin ja Rosen keskusteluun. Hän istui edelleen tuolissaan, sormi liivinsä taskussa ja taskukelloaan sormeillen. Kello oli alkanut vetää huomaamatta tytön huomiota puoleensa eikä Scarlett useinkaan kyennyt estämään itseään hypistelemästä raskasta kelloa. Nytkin hän juoksutti sormiaan sen pinnalla, jossa oli epämääräisiä kuvioita, joiden merkitys ei ollut koskaan selvinnyt hänelle. Kello oli ollut tähän asti vain kello, mutta nyt se oli oppinut puhumaan ja sen piteleminen tuntui Scarista huojentavalta.

Vaara, vaara, vaara. Kello hoki samaa sanaa koko ajan, jokaisella kerralla, kun Scarin iho kosketti metallia hänen mielensä täytti aina sama sana. Tällä kertaa tuo merkillinen yhteys tuntui erilaiselta. Tytöstä tuntui kuin jokin suunnattoman vanha olisi hiponut lempeästi hänen mieltään, kuiskinut salaisuuksiaan ja neuvojaan hänen korviinsa, yrittänyt pehmentää hänen pelkoaan ja pyyhkiä siltä terävimmän särmän pois.

Ovi, ovi, ovi.

Scarlettin pää pompahti pystyyn kuin schäferillä, joka on saanut vainun linnusta ja tyttö riensi ovelle ja nojautui koko painollaan sitä vasten. Hänellä ei ollut aavistustakaan siitä, mitä hän oli tekemässä, mutta tämä tuntui oikealta asialta tehdä. Ovi ei hievahtanutkaan, ei silminnähden, mutta työntäessään tyttö tunsi kevyen nytkähdyksen, vaikkakin hyvin pienen ja toivo heräsi hänen sisällään. Silloin kuitenkin kirkas valo syttyi huoneeseen ja näytti kietoutuvan erityisen tarkkaan kaiken muovista tehdyn ympärille. Scarlett tuijotti huumaantuneena, kuinka heidät huoneeseen tuonut nainen alkoi kirkua osuttuaan liian lähelle muovista koriste-esinettä ja osuttuaan siihen kädellään. Naisen käsi oli nopeasti sulautunut koristeeseen ja vähitellen naisen kiljunta vaimeni korahteluksi ja katkesi lopulta kokonaan. Tohtori sieppasi Rosea kädestä ja ryntäsi Scarlettin luo ovelle.

”Älkää päästäkö häntä lähellenne. Älkääkä koskeko mihinkään muoviseen, jos haluatte säilyä elossa.”

Scarlett nyökkäsi ja kääntyi jälleen oven puoleen ja potkaisi sitä kiukkuisesti. Ovi ei hievahtanutkaan ja punapää lysähti maahan turhautuneena. Hän oli varma siitä, että ovi oli heidän ainoa tiensä vapauteen, mutta hänellä ei ollut aavistustakaan siitä, mitä hänen olisi pitänyt tehdä, jotta he olisivat päässeet ulos huoneesta, joka oli kovaa kyytiä muuttumassa silkaksi helvetiksi. He olivat äkisti välittömässä kuolemanvaarassa eikä se tehnyt hyvää Scarlettin hermoille.

”Tohtori, meidän täytyy päästä pois täältä”, Rose kuiskasi. Scarlett pystyi tunnistamaan pelon reunan blondin muuten niin tyynessä äänessä. Tummat kulmat vihreiden silmien yllä vetäytyivät kurttuun. Melkein kuin unessa tyttö poimi kellon taskustaan ja kohotti sen silmiensä eteen. Tohtori huomasi sen ja sieppasi kellon pois Scarlettin otteesta ja lukitsi tytön katseen omalla katseellaan.

”Älä avaa sitä.”

Scarlett yritti tukahduttaa kiukun, joka äkisti kuohahti hänen sisällään, mutta osa siitä pääsi silti tihkumaan hänen ääneensä. ”Miksi sinä et kerro minulle mitään tuosta kellosta, vaikka kehotat koko ajan olemaan avaamatta sitä? Sinä tiedät tuon kellon.” Viimeinen lause ei ollut kysymys. Scarlett oli nähnyt tarpeeksi tajutakseen, että Tohtori oli kyllä perillä siitä, mikä tytön kello oli. Ongelmana vain oli se, että mies ei kertonut tytölle totuutta.

”Meillä ei oikeasti olisi aikaa juuri tähän keskusteluun. Me olemme huoneessa, jossa on autoni ja olemme vaarassa, jos jäämme tänne pidemmäksi aikaa. Meillä ei ole aikaa keskustella kelloista.” Scarlett ei antanut periksi.
”Puhu sitten nopeasti, mutta minä haluan totuuden.”

Tohtori huokaisi ja käänsi kelloa hieman.

”Näetkö tämän kuvion.” Hän piti lyhyen tauon, jotta Scarlett ehti nyökätä ennen kuin mies jatkoi. ”Tämä kello ei ole varsinaisesti kello.” Tauko. ”Äh, meillä ei ole oikeasti aikaa tähän.” Ei vastausta. ”Tämä on varasto, säiliö, johon ajan herra voi siirtää oman itsensä, koko biologisen koodinsa ja tietoisuutensa turvaan kameleonttikaari-nimisen laitteen avulla. Ajan herroilla on yleensä sellainen TARDISissaan hätätilanteen varalle. Mutta, pointti on se, että kun ajan herra on siirtänyt tietoisuutensa tällaiseen kelloon ja on tehnyt itsestään ihmisen, tyhjäksi jääneen tilan ottaa haltuun ihmistietoisuus, joka ei ole tietoinen oikeasta identiteetistään ajan herrana. Niin kauan kun kelloa ei avata, ajan herran tietoisuus on turvassa kellon sisällä. Sinä hetkenä, kun itsensä ihmiseksi muuttanut ajan herra avaa kellon, hän palautuu ennalleen ja kello on taas tyhjä, pelkkä säilytystila. Mikäli joku muu kuin kellon omistaja avaa kellon kauempana kellon omistajasta, ajan herran tietoisuus ei pääse palaamaan oikealle paikalleen.” Tohtori oli hetken hiljaa, antoi Scarlettin sulatella kuulemaansa. ”Siksi on ensi arvoisen tärkeää, ettet avaa tuota kelloa.”

Scarlett yritti ymmärtää, mitä hän oli juuri kuullut, mutta mikään siitä ei tuntunut tekevän selkoa.

”Mutta minähän olen saanut tämän kellon. Se ei ole minun!”
”Se on vain ihmismielesi kehittelemä tarina, jotta et kiinnittäisi kelloon huomiota. Tavallisissa oloissa ihmiseksi muuttunut ajan herra ei huomaa kelloa, vaan pitää sitä kellona, mutta mikäli hän on päättänyt avata sen tai muuten lähestyy sitä päätöstä, niin kello alkaa saada enemmän huomiota ja se saattaa alkaa vuotaa.”
”Vuotaa?”
”Eli osia sen sisällä olevasta tietoisuudesta pääsee yhteyteen kellon omistajan – tai pitelijän mieleen. Tavallaan kello – tai tietoisuus sen sisällä kommunikoi ympäristönsä kanssa.”
”Eli siis se kuiskina, jota olen kuullut koskiessani kelloa on jonkun avaruusolion juttelua?”

Tohtori nyökkäsi, ilme kireänä.

”Olet ajan herra”, Tohtori sanoi. Jokainen tavu oli raskas, vaikka Scarlett ei ymmärtänytkään syytä sille.
”Olen mikä?” Scarlett ei ymmärtänyt alkuunkaan, mistä toinen puhui. ”Älä pilaile. Minä olen ihminen. Olen tavallinen ihminen, Scarlett Royal, minulla on perhe ja he ovat kaikki ihmisiä, muistan asioita lapsuudestani. En ole avaruusolio, kaukana siitä. Olen aivan tavallinen tyttö, jonka pihaan vain sattui tupsahtamaan omituinen mies omituisen laatikkonsa kanssa.”
”Älä pakota minua toistamaan, mutta minä tiedän tämän sinua paremmin.”

Scarlettin vihreisiin silmiin syttyi närkästynyt valo.

”’Minä tiedän tämän sinua paremmin’, niinkö? Nytkö minä olen sitten tytönhupakko, joka ei tiedä mistään mitään ja jolla ei ole todellista tietoa mistään? Sellaisenako sinä minua pidät? Tyhmänä?”

Rose kiinnitti kaksikon hiljaiseen keskusteluun huomiota vasta siinä vaiheessa, kun Scarlett ryhtyi huutamaan. Tohtori näytti järkyttyneeltä tytön reaktiosta, tämä ei kai ollut odottanut sellaista tulta. Rose tuijotti punahiuksista tyttöä mykistyneenä, mutta kohotti lopulta rauhoittelevasti kätensä.

”Minä en ymmärrä sanaakaan siitä, mitä Tohtori sanoi, mutta sen tiedän, että sinun kannattaa kuunnella häntä.”

Tohtori hymyili kiitollisena saamastaan tuesta.

”Scarlett, en minä sinua tyhmänä pidä, tai hupakkona, mutta minä olen nähnyt tällaisen kellon ennenkin, vaikka en ole itse siihen turvautunutkaan. Minä tiedän, millainen vaara siitä aiheutuisi, jos avaisit tuon kellon nyt, kun olemme keskellä vihollisia. Usko pois, että minä haluan todella paljon, että ajan herroja olisi muitakin, mutta nyt se ei käy päinsä. Meidän täytyy sulkea aikarepeämä ja selviytyä ulos täältä – hengissä. Sen pitäisi olla ykkösprioriteetti, myös sinulle.”

Scarlett ei vastannut sanallakaan Tohtorille, tytön vihreät silmät kipunoivat valkohehkuisesta raivosta, joka uhkasi repiä hänet rikki jokaisesta mahdollisesta liitoksesta. Punaiset hiukset kiukkuisesti heilahtaen Scarlett kääntyi ovea kohti ja potkaisi sitä hyvin napakasti ennen kuin alentui päästämään pitkän kirouslitanian suustaan. Hän oli potkaissut varpaansa kipeästi johonkin särmään ovessa ja nyt hänen jalkansa tuntui olevan kuin tulessa, joka esti kaiken rationaalisen ajattelun tehokkaammin kuin mikään muu, mitä punapää oli elämänsä aikana kokenut. Tyttö haukkoi henkeään kivun kovuuden häkellyttämänä ja otti sen jälkeen hieman kömpelösti tukea Tohtorin olkavarresta. Riita oli hävinnyt tytön mielestä kuin tuhka tuuleen, ainoa millä oli tällä hetkellä väliä, oli jalassa sykkivä kipu.

”Au”, hän sai soperrettua ennen kuin kohtasi nolona Tohtorin ruskeiden silmien vakaan katseen. ”Tuossa ovessa on jotain, jotain terävää tai muuten vain jotain erikoista.”

Tohtori ei antanut muuta vastausta kuin nyökkäyksen ja kehotti katseellaan Rosea ottamaan äänimeisselin ja tutkimaan oven. Mies itse käänsi katseensa autoni-palvelijaan varmistettuaan huolestuneella silmäyksellä, että Scarlett oli edes jonkinlaisessa kunnossa.
« Viimeksi muokattu: 01.08.2013 11:21:53 kirjoittanut Vlad »
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Azure

  • Vampyyrityttö
  • ***
  • Viestejä: 248
Ei tollaseen kohtaan saa jättää :O
Pidän Scarletista yhä vain enemmän ja enemmän, ja haluan kuulla nopeesti lisää.
Omasta mielestäni Tohtori on kyllä ihan IC tässä, että sen suhteen saat hegähtää. ;D Onks toi Nestine- juttu ja autoni mainittu ite sarjassa? Jos on niin mulla on kyllä surkia muisti :D
Mitään silmiinpistäviä kirjotusvirheitä en kyllä löytäny tästä. Mitäs muuten Scarlettin jalalle kävi? Mitä siinä ovessa oli?

Jatkoa innolla odottaen ;)
Kulmahampaita
A former lunatic, I'm much healthier now - Peter Hale

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 439
  • Loveatar
Ocra: Seuraava luku tulee tässä, joten saat lukea lisää Scarlettista. Nestine ja autonit ovat ekan kauden ekasta jaksosta, joten en ole niitä itse keksinyt. Scarin jalasta sanon sen verran, että tyttö mursi varpaansa ja siinä ovessa oli osa itsetuhojärjestelmää, joka tulee esiin tässä luvussa. (se, että se oli osa itsetuhojärjestelmää ei oikein käy ilmi, joten sanon sen tässä, mutta osa sitä se on jokatapauksessa)

A/N: En julkaisisi tätä neljättä lukua nyt ellei minulla olisi viideskin luku valmiina tähän tekstiin ja kuudes luku kovaa vauhtia tuloillaan. Kuudennesta luvusta en kerro vielä mitään muuta, mutta siinä luvussa on käänne, jota ainakin jotkut ovat odottaneet mutta myös käänne josta kaikki eivät ehkä pidä. Sen jälkeen pääsen tämän tekstin mielenkiintoisimpiin osiin ja itse asiaan, jonka ympärille tämä ficci rakentuu. Kuudennen luvun jälkeen ficci on päässyt alun yli ja siitä varsinainen seikkailu alkaa. Nyt jatkon ilmestymisen kanssa ei pitäisi kestää, vaan pystyn julkaisemaan jatkoa silloin, kun seuraavan kerran olen koneella, mikä on toivottavasti mahdollisimman pian.

Nauttikaa ja ilahduttakaa minua kommenteilla! ♥



4. Vapaus – viimein?

Rose osoitti vuoron perään autonia ja ovea äänimeisselillä. Nainen ei selvästikään oikein tiennyt, mitä hänen olisi pitänyt tehdä, joten hän yritti tehdä kaiken samaan aikaan. Tohtori huokaisi, irrotti lempeästi Scarlettin otteen olkavarrestaan ja siirsi tämän tukeutumaan oveen ja astui lähemmäs Rosea auttamaan. Scarlett ajatteli tehdä oman osansa ulospääsyn varmistamisessa, joten tyttö tarkkaili herkeämättä huonetta – erityisesti autoniksi muuttunutta palvelijaa, joka oli tullut avaamaan heille oven. Takaansa Scar kuuli äänimeisselin helposti tunnistettavan hyrinän ja lopulta hiljaisen kilahduksen, joka saattoi merkitä vain ja ainoastaan sitä, että heidän tiensä sulkenut raskas ovi oli viimein auki. Tyttö yritti astua ovesta ulos muiden perässä, mutta jalan kipu esti häntä varaamasta lainkaan painoa sen päälle, mikä taas teki liikkumisen muuten kuin yhdellä jalalla hyppimällä täysin mahdottomaksi.

”Tohtori, jos et oleta minun konkkaavan verenhimoista muovinukkea pakoon, en pääse mihinkään. Jalkani ei kestä painoa.”

Näihin sanoihin mies ei reagoinut kuin kiskomalla tytön vikkelästi reppuselkäänsä, mitä Scarlett olisi pitänyt varsin suloisena ja herttaisena teolta avaruusmiehelle, jos hän ei olisi joutunut puremaan hammasta yhteen jalan lävistävän kivun vuoksi. Hiljalleen sykkivä kipu sai teräksen maun nousemaan punapään kielelle ja se sai hänen korvansa soimaan ja mustat tähdet tanssimaan villisti ripaskaa silmien takana. Tohtori tuntui huomaavan tytön tuskaisuuden, sillä mies siirrähti hieman yrittäen siirtää tyttöä tuskattomampaan asentoon ennen kuin säntäsi juoksuun napaten huolellisesti toisella kädellään Rosea kädestä.

He juoksivat kauemmas huoneesta ja ennen pitkää he löysivät portaikon, joka johti loivina kierteinä ylemmäs taloon. Tohtorin kapeille huulille levisi pahaenteinen hymy, joka kertoi omin selvin sanoinensa miehen aikovan lähteä kiipeämään noita portaita minne ne ikinä johtivatkaan.

”Ennen kuin selvitämme tämän sopan loppuun, meidän täytyy hoitaa tuo sinun jalkasi, Scarlett.” Näiden sanojen jälkeen mies hämmästytti sekä Scarin että Rosen laskemalla selässään kyyhöttävän tytön hellästi portaalle ja ottamalla tämän jalan hellästi käsiensä väliin.

Mies sulki silmänsä ja painoi päänsä kumaraan ja Rosen ja Scarlettin suureksi hämmästykseksi tämän kädet alkoivat hohtaa kultaisina ja jonkinlaiset tomukärhet lähtivät juoksemaan miehen käsistä Scarlettin murjottuun jalkaan. Kultaisten energiasormien kosketus pyyhki kivun ja sen jälkivaikutukset pois kuin märän tahran sileältä pinnalta. Kun jalka oli parantunut, Tohtori nosti kätensä pois ja kultainen hehku katosi. Scarlett tuijotti miestä suu ihmetyksestä auki ja järkyttynyt valo vihreissä silmissä asustaen.

”Mitä tuo oli?” hän sopersi. Tohtori vain hymyili. Hymy miehen huulilla näytti omahyväiseltä ja siltä kuin mikään ei pystyisi sitä pois pyyhkimään.

”Käytin pienen osan uusiutumisenergiastani parantaakseni sinun kipeän jalkasi, sillä jos jalkasi ei ole kunnossa, meillä ei ole juurikaan mahdollisuuksia selvitä täältä turvallisesti pois. Tavallisesti en tuhlaa kallisarvoista energiaani juuri mihinkään, mutta nyt tein sen ilomielin, sillä sen tekemättä jättäminen olisi luultavasti koitunut sinun ja meidän kaikkien kuolemaksi.”


Scarlett oli hämääntynyt – ja samalla mielissään siitä, että Tohtori oli tehnyt noin suuren uhrauksen juuri hänen vuokseen. Ehkä hän sittenkin saattoi luottaa mieheen, joka tuntui olevan aina liian kummallinen, jotta tästä olisi voinut saada kunnollisen otteen.

”Kiitos”, Scarlett mutisi. Sitten ujo hymy kömpi verkkaan tytön huulille ja hän pujotti kätensä varovasti Tohtorin käteen samaan aikaan kuin Tohtori otti Rosen käden omaansa ja taas he juoksivat, juoksivat halki talon ja portaita ylös, kunnes he pääsivät ovelle, jolle he olivat ensialusta asti pyrkineet. Ovi johti siihen huoneeseen, jonka ikkunassa heidät tähän taloon vetänyt mystinen hahmo oli seissyt.

Tohtori ei sanonut mitään, mutta miehen huulille äkisti levinnyt hullu virne kertoi varsin selvästi miehen ajatuksista. Rose voihkaisi ja pudisti päätään.

”Ei, ei, ei, ei! Tohtori, sinä et mene sinne sisälle!”

Tohtori purskahti nauruun ja osoitti Rosea äänimeisselillä. ”Olenko sanonut, että menen sinne sisälle? En. No, nyt sanon; minä menen tuonne sisälle ja hoidan tämän homman. Te voitte odottaa täällä – ” Tohtori piti lyhyen tauon, jonka aikana vain kahden naisen sydänten syke oli kuultavissa. ”Tai sitten te voitte tulla mukaan varmistamaan, että en tee mitään tyhmää, mitä en tietenkään tee, mutta te kuvittelette niin.”

Rose nauroi, mutta ääni oli hermostunut. Scarlett ei sanonut sanaakaan tai päästänyt ääntäkään, hän vain tuijotti alta kulmain edessään seisovaa avaruusmiestä, joka oli pukeutunut pukuun, tennareihin ja pitkään, ruskeaan takkiin ja ilmeisesti kuvitteli sen olevan tyylikästä. Tytön vihreissä silmissä kipunoi ja hän puri hammasta yhteen pystyäkseen pitämään suunsa kiinni, vaikka hän olisi halunnut sanoa asian, joka oli painanut hänen mieltään jo siitä asti, kun hän oli riidellyt Tohtorin kanssa hänen taskukellostaan. Tohtori näytti huomaavan Scarlettin kipakkuuden, sillä mies iski silmää ja tarttui ovenkahvaan ja kiskaisi oven auki vetäen kaksi naista perässään huoneeseen.

”Oi, keskeytinkö jotain?” Tohtori huusi kovalla äänellä, varmistaen samalla, että hän myös keskeytti jotain. Sitten ajan herra asettui nojaamaan rennosti ovenkarmiin äänimeisseliään sormissaan pyöritellen kunnes se melkein tipahti lattialle. Tohtori vakavoitui ja otti muutaman askelen lähemmäs ikkunan ääressä yhä seisovaa hahmoa. ”Tämä loppuu nyt”, mies lausui terävällä, jopa käskevällä äänellä, selvästikin käyttäen ajan herran arvovaltaa, vaikka Scarlett ei osannut sanoa oliko miehellä sellaista. Ajan herrat olivat hänelle täysin ventovieras humanoidirotu.

Vihdoin ikkunan ääressä seisova hahmo kääntyi ja Scarlett haukkoi henkeään nähdessään tämän ensimmäistä kertaa. Rosen reaktio Scarin vieressä oli identtinen, mutta Tohtori ei näyttänyt yllättyneeltä, vaan miehen huulille levisi leveä hymy. Tämä näytti jostain syystä hyvin innostuneelta ja sujauttikin äänimeisselin taskuunsa ennen kuin istuutui yhteen huoneessa olevista mukavan näköisistä nojatuoleista.

”Silurialainen. Olet silurialainen. Homo reptilia, muinainen ihmisrotu siluurikaudelta. En ole tavannut teikäläisiä aikoihin, mutta se ei silti ole tärkeintä nyt. Miksi olet täällä? Miksi teet yhteistyötä Nestine-tietoisuuden kanssa? Tunnen sinun kansasi ja he eivät leiki muovin kanssa.”

Silurialaiseksi kutsuttu olento kallisti päätään tavalla, joka olisi muuten voinut olla jopa koiranpentumainen, mutta olennon iho oli vihreä ja suomujen peitossa ja se sai eleen näyttämään lähinnä siltä kuin käärme tai varaani tarkastelisi saalista ennen sen tappamista. Scarlett peräytyi olennon katseen voimaa ja melkein piiloutui Tohtorin nojatuolin taakse. Silurialaisen vihreitä huulia koristi kitkerä hymy. Sitten silurialainen yllätti Scarin ja Rosen avaamalla suunsa ensimmäistä kertaa ja puhumalla.

”Tohtorrrri”, se sanoi venytellen. ”Ihmiset tappoivat meitä, tappoivat meitä kuin elukoita aina, kun joku sisarista eksyi maan pinnalle. Kansani kyllästyi ihmisten itsekkyyteen ja omistajanelkeisiin planeetallamme ja päätimme opettaa heille, kuka on tämän planeetan oikea herrarotu. Mielettömät muovinuket ovat vain apukeino, eikä heillä ole meille enempää merkitystä kuin ihmisillä. Nestine-tietoisuus ei asu tämän planeetan kivisellä pinnalla pysyvästi, se saa lähteä, kunhan olemme puhdistaneet maan apinoista.”

Tohtori ei näyttänyt yllättyneeltä silurialaisen sanoista. Itse asiassa mies näytti siltä kuin olisi odottanut tällaista vastausta. Tämän ilme ei kuitenkaan ollut tyytyväinen – päinvastoin, miehen katseessa asui tuska ja huoli, huoli ihmisten ja maapallon puolesta.

”Tämä planeetta on ihmisrodun yhtä paljon kuin teidänkin. Ihmiset ovat kehittyneet sinä aikana kun te olette uinuneet syvällä maan sisällä kryokammioissanne odottamassa. Teillä ei ole oikeutta pyyhkiä kokonaista lajia pois planeetalta vain sen takia, että kuvittelette jotain.”

Silurialainen ei näyttänyt pitävän Tohtorin sanoista. Se sähisi ja kyyristyi tarttuen toisella kädellään selässään olevan miekan kahvaan. Scarlett ei pitänyt suunnasta, johon tämä tilanne näytti kulkeutuvan ja tytön silmissä välähti. Hän pomppasi nojatuolin takaa ja sieppasi Tohtorin äänimeisselin ennen kuin mies esti estää häntä ja jostain kummasta hän osasi kohdistaa meisselin juuri oikeaan asiaan, painaa oikeaan aikaan nappia ja käynnistää silurialaisen taakse seinään kätketyn itsetuhojärjestelmän, jonka joku oli laatinut ja kehitellyt luultavasti hätätilanteiden varalle. Heti saatuaan itsetuhojärjestelmän käynnistettyä Scarlett hämmentyi teostaan niin pahasti, että tiputti äänimeisselin äkisti turtuneista sormistaan ja joutui ottamaan nojatuolista tukea jalkojen äkisti pettäessä.

”Mistä mitä tuon tiesin?” hän sopersi, enemmän itselleen kuin kenellekään muille. Tohtori ei vastannut mitään, poimi vain äänimeisselinsä lattialta ja tarttui sitten tiukasti Scarlettin kyynärvarteen.

”Ala tulla. Tämä paikka räjähtää minuutin kuluttua, joten meillä alkaa olla kiire päästä pois täältä. Silurialaisesta meidän ei tarvitse kantaa huolta, se ei pääse mihinkään täältä ja kuolee räjähdyksessä.”

Rose nyökkäsi, mutta Scarlett pysyi ilmeettömänä aina siihen asti, kunnes Tohtori riuhtaisi hänet rivakasti pystyyn ja alkoi raahata tyttöä ovelle. Scarlett yritti parhaansa mukaan liikuttaa itse jalkojaan, mutta ei ehtinyt kovinkaan kauas ennen kuin kiljahti kimakasti kivusta, joka lävisti hänen selkänsä ja tartutti viiltävät teränsä joka puolelle hänen rintaansa. Tohtori kurkisti äänen järkyttämänä tytön vointia ja haukkoi henkeään huomatessaan pistohaavan tytön selässä ja vihreät juovat, jotka haavasta levisivät. Ne eivät olleet vielä lähteneet leviämään kriittisesti, mutta mies tiesi niiden alkavan levitä joka puolelle Scarlettin elimistöä kunnes mitään ei olisi enää tehtävissä. Tytön hengen pelastaminen saattoi olla mahdollisuuden ulkopuolella jo nyt, koska siihen mennessä, kun se saavuttaisivat TARDISin, ne olisivat ehtineet levitä huomattavasti – mahdollisesti jo liikaa.

”Juoskaa, meidän on päästävä nopeasti turvaan, jotta voimme hoitaa Scarlettin kuntoon.”

Tohtorin ei tarvinnut kahdesti käskeä seuralaisiaan, sillä nämä pakottivat jalkansa välittömästi liikkeelle eivätkä levänneet koko matkalla talon läpi ja portaita alas, vaikka Scarlett oli monesti kompastua omiin jalkoihinsa ja tytön henki kulki aina välillä huonosti ja pinnallisesti välillä jopa tuskallisilta kuulostavin henkäyksin. Rose ei voinut olla huomaamatta huolestuneita katseita, joita Tohtori heitti punapään suuntaan vähän väliä ja oli vaalea nainen itsekin huolissaan. Scarlett oli vasta ensimmäisellä aikamatkallaan ja siten tottumaton kaikkiin mahdollisiin vaaroihin, kun taas Roselle tämä oli ties kuinka mones matka yhdessä Tohtorin kanssa. Oli ironista, että Scarin piti haavoittua heti ensimmäisellä matkallaan.

Heidän saavutettuaan ulko-oven Tohtori pinkoi sinisen poliisipuhelinkopin ovelle ja piteli sitä auki. Kolmikon päästyä turvallisesti sisälle mies kehotti Rosea auttamaan Scarlettin sairastupaan. Rose lähti taluttamaan tyttöä läpi TARDISin ovien ja pitkin sen käytäviä, kunnes hänen edessään oli valkoinen ovi – monilta osin tismalleen samanlainen kuin kaikki muutkin aluksen ovet – mutta siinä ei ollut kahvaa.  Lempeästi olallaan pukaten nainen työnsi oven auki ja auttoi ystävänsä vuoteelle, joka seisoi lähimpänä ovea ja veti verhot kiinni vain yhdeltä sivulta, siltä joka oli lähinnä ovea. Rose istuutui vuoteen viereen ja katseli vihreitä viiruja, jotka jatkoivat leviämistään haavasta, johon silurialainen oli osunut – ilmeisesti kielellään. Scarlett vaikersi ja yritti päästä istumaan, mutta Rose painoi tytön lempeästi hartioista makuulle.

”Lepää. Tohtori auttaa sinua heti, kun vain pystyy. Sillä välin sinun pitää levätä ja olla liikkumatta, jos se vaikka estäisi noita inhoja viiruja leviämästä.”

Scarlett nyökkäsi ja sulki silmänsä. Tytön kevyesti kohoilevasta rintakehästä Rose pystyi näkemään tytön vaipuneen uneen.
« Viimeksi muokattu: 01.08.2013 15:29:03 kirjoittanut Vlad »
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Hui, mäkin uskallan laittaa kommentin. Koska olet Vlad, en mitään huonoa odottanutkaan ja koska fandom on ihana Doctor Who, niin ficci ei voi olla huono.  :D

Saatan kiertää kaukaa ficin, jossa on OFC-hahmoja, mutta se sääntö on ruvennut lipsumaan. (Ja Scarlett on ihan mukava hahmo.) :)  paitsi mä olin lukenut ensimmäisen luvun jo aikaisemmin, ja todennut hyväks, joten ei lukemista voinut jättää kesken, kun tähän oli ilmestynyt lisää lukuja.

Scarlett otti TARDISin erikoisominaisuudet aika rennosti. Nyt hävettää myöntää, että en tiennyt mistä TARDIS on saanut nimensä. Tuo oli siis ihan oikeaa tietoa, vai keksitkö itse?
Scarlettin kello herätti mussa epäilyksiä jo ensimmäisessä luvussa, ja oikein meni. Scarlettko on myös ajan herra? Ilmeisesti.

Autonit ja kaikki oli jännää. Tohtori on liian uhkarohkea, ja on hyvä kun sillä on Rose rauhoittamassa, ja nyt Scarlettkin. Rose ja Tohtori ovat todella IC:itä. Kaikki tuntuu olevan kovin aitoa ja toivottavasti Scarlett selviää tuosta silurialaisen öö puremasta?

Jään seuraamaan, koska ficci vaikuttaa hyvältä! Tulipa sekava kommentti, mutta tykkään!
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 439
  • Loveatar
Koska en varmaan hetkeen pääse koneelle päivittelemään viidettä lukua (koska muuttokiireet iskee, sillä välin saa toki aina kommentoida jos huvittaa) ja tekee mieli vastata teidän iki-ihaniin kommentteihinne, niin ajattelin tehdä poikkeuksen tavoistani. Voin kuitenkin veikata, että ensi viikon loppupuolella saattaisin päästä julkaisemaan seuraavaa lukua.

ansku1, hui, mullehan tulee kohta paineita, jos se että oon Vlad tarkoittaa ettei tekstin ei odota olevan huono. Mutta kiitos kuitenkin, olen imarreltu. TARDISin nimi tulee oikeastikin noista sanoista, tai siitä on kyllä toinenkin käännös, mutta itse pidän enemmän tuosta joka tähän ficciinkiin päätyi. Scarlettista totuus alkaa valottua seuraavassa luvussa, mutta jo trailerista voinee päätellä, että kyllä Scarlett on ajan herra. Scarlettin kohtalo silurialaisen "pureman" jälkeen selviää viidennessä luvussa, jossa on myös pieni "treat" Whovianeille. :)

MsMacAvity, olen nopea! ;) kuudeskin luku alkaa olla nimittäin kohta julkaisukunnossa. Olen yrittänyt tämän(kin) tekstin kanssa löytää sen sopivan suhteen toiminnan ja kuvailun välillä, mutta se on vähän tasapainoilua veitsenterällä; jompaa kumpaa on helposti liikaa. Kiivastempoisuuden tunnustan kyllä, mutta jos lisäisin kuvailua, niin sitten tekstistä tulisi vain tökkivä. Mutta niin kauan, kun kieli ei ole kenestäkään niin kammottavan epäsuhtaista, että jättävät lukematta niin olen ihan tyytyväinen.

Scarlett tulee saamaan viimeistään seitsemännessä luvussa estradin itselleen ja tyttö kertoo enemmänkin itsestään. Siitä olen onnellinen, että yritykseni saada kolmikon kemiat toimimaan tasapainoisesti toimii, Scarlettin kuuluu ainakin tässä vaiheessa ficciä olla vähän ailahtelevainen ja temperamenttinen tyttönen, voi olla että myöhemmin muitakin luonteenpiirteitä nousee esiin. Ja sen verran uskallan sanoa, että odottamasi käänne tulee viidennen ja kuudennen luvun aikana ja Scarlettia on ihan hirmuisen hauska kirjoittaa.

Kiitos ansku1 ja MsMacAvity kommenteistanne ja tämän ficin seuraamisesta! Vladdy kiittää ja kumartaa hartaasti ja toivoo, että tästä tekstistä on mahdollista nauttia niin nyt kuin jatkossakin.
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Mitähän tässä enää uskaltaa sanoa, kun kaikki alkaa olla jo sanottu? Hmm... Ensinnäkin, teksti soljuu mukavasti eteenpäin (mitä nyt löytyy joitakin huolimattomuusvirheitä *hiljaista nurinaa*), mitä on hirmusen mukavaa lukea. Rose ja Tohtori ovat ihanan IC (etenkin virnuilin typerästi Tohtorin nuolaisulle ja reppuselkäjutulle awws). Myös Scarlettista tykkään, vaikka harvoin innostun OFC-hahmoista, ne on harvoin tarpeeksi mielenkiintoisia meikäläiselle, mutta kyllähän Vladdy-pieni kumminkin osaa Mustista miellyttää. :DD Mitä nyt mua ärsyttää, koska tunkee Rosen ja Tohtorin väliin, nyyh.

Autoneista tykkäsin ihan liikaa, koska juuri äsken katsoin Rose-episodin, koska löysin alelaarista ykköskauden jippijaieeeeee! Joo, ei kuulu asiaan mitenkään, mutta oli pakko hehkuttaa, anteeksi. Pidän hirmuisesti juonenkäänteistäsi, iiks, ei tässä kai muuta voi sanoa kuin, että odotan innolla jatkoa!

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 439
  • Loveatar
Mustekehrääjä, mulle tärkeintä on oikeestaan se, että tätä luetaan eikä se osaako joku sanoa jotain vai onko jotain sanottu moneen kertaan. Huolimattomuusvirheitä on valitettavan paljon aina mun teksteissä. Ihanaa, että hahmot ovat IC ja mua vähän jänskättää, että mitä te tykkäätte siitä, mitä oon vitoslukuun keksinyt...

A/N: Viides luku on nyt täällä, vihdoin ja viimein! Tässä vähän lyhyemmässä luvussa on pieni treat, josta jo aikaisemmin mainitsinkin, nauttikaa. Kutosluku on hivenen tätä lukua pidempi - mutta tämä onkin tälläinen nysäluku... Ja tässä on esimakua tulevasta käänteestä, vaikka mitään konkreettista ei vielä varsinaisesti tapahdukaan. Mustikselle tosiaan kiitokset betaamisesta!


5. Valintoja

Konsolihuoneessa Tohtori nojasi ohjauskonsoliin ja riiputti päätään käsiensä välissä. Scarlettin taskukello oli hänen edessään, se näytti aivan tavalliselta kellolta, vaikka mies tiesi sen olevan oikeasti kaikkea muuta kuin oikea kello – ainakaan siinä mielessä, kuin Scarlett oli sitä ajatellut. Huokaisten Tohtori kuljetti oikean kätensä etusormea kellon monimutkaisilla kuvioilla, jotka olivat itse asiassa kirjoitusta ajan herrojen kielellä. Hänen mielipiteensä olivat jakautuneet kahtia – hän halusi palavasti avata kellon, hänen ei tarvitsisi olla enää yksin, mutta samalla hän ei halunnut koskeakaan kelloon, joka oli paljastanut hänelle, että toivoa oli sittenkin. Enemmän kuin toivoa: toinen ajan herra. Hän oli liian tottunut omaan yksinäisyyteensä voidakseen heittää sen menemään tuosta vain.

Älä, älä avaa minua vielä, kello kuiskasi ja Tohtori huokaisi. Scarlett oli haavoittunut, mutta jos ajan herran tietoisuus taskukellon sisällä sanoi, että ei ollut vielä oikea aika päästää sitä vapaaksi, niin silloin oli parempi totella. Kelloon kätkettynäkin ajan herrat tiesivät tavallisesti, mikä oli oikein ja tarpeellista mihinkin aikaan nähden. Tohtori siis huokaisi ja sujautti kellon takaisin taskuunsa. Oli aika käydä katsomassa Scarlettia.

”Miten hän voi?” Tohtori kysyi Roselta, joka oli valvonut tauotta haavoittuneen tytön vuoteen vierellä. Vaalean naisen ilme oli huolestunut.

”Hän on tällä hetkellä unessa, mutta hänen pitäisi herätä pian. Hän näyttää kykenevän nukkumaan vain lyhyissä, muutaman minuutin pätkissä.”
”Onko hänellä kipuja?” Rose ei osannut päätellä Tohtorin äänensävystä mitään. Siinä kuulsi huoli, mutta mitään muuta nainen ei kuullut. Pelkkää huolta, pohjatonta huolta.

”En tiedä, kysy häneltä itseltään.”

Scarlett liikehti levottomasti unessaan, ja muutamaa minuuttia myöhemmin tyttö raotti raskaasti luomiaan ja hymyili vaisusti huomatessaan Tohtorin. Tohtori vastasi hymyyn työntäen kätensä taskuunsa ja poimi sieltä jotain.

”Olisin halunnut tehdä tämän toisenlaisissa oloissa, mutta nyt lienee pakko tehdä tämä.” Rose hymyili tajutessaan, mistä mies puhui. ”Scarlett, tervetuloa alukselle. Tämä on TARDISin avain, se on nyt sinun aina siihen asti, kunnes päätät lähteä. Lisäksi seuralaisetuja on muitakin, muun muassa universaali puhelinliittymä matkapuhelimeen, jolla voit pitää yhteyttä perheeseesi jopa toisilta planeetoilta.” Tohtori piti tauon hymyilläkseen voipuneelle tytölle sairasvuoteella. ”Onko sinulla puhelinta?”

Scarlett nyökkäsi, veti puhelimen taskustaan ja ojensi sen Tohtorille utelias pilke silmissään paistaen, vaikka pilke jäikin väsyneeksi. Tohtori otti puhelimen ja alkoi näppäillä sitä osoittaessaan samalla äänimeisselillä esinettä. Scarlett ei jaksanut katsella miehen työskentelyä vaan käänsi katseensa sivuun ja lepuutti silmiään pitämällä niitä kiinni, vaikka ei vaipunut uneen. Puhelimen pirinä hätkähdytti tytön täysin valppaaksi vammastaan huolimatta, ja Tohtori ojensi vino, jopa hivenen omahyväinen hymy huulillaan puhelimen takaisin oikealle omistajalleen.

Clara soittaa….

Scarlett huokaisi ja painoi peukalollaan vihreää luuria vieden laitteen korvalleen.

”Haloo?” Tytön huulia nyki hymy, kun hän kuunteli toisesta päästä tulevaa vastausta.
”Clara, Clara, mitä sinä olet mennyt tekemään! Etkö ole vielä oppinut, että et onnistu ikinä tekemään äitisi kohokasta, vaikka kuinka monta kertaa yrittäisit? Ei se varmaan ole edes sen vaivan arvoista”, Scarlett sanoi nauraen. ”Et onnistu siinä ikinä, jos minulta kysytään.” Tauko ja entistä enemmän naurua, joka loppui tällä kertaa kesken ja yskänpuuskaan. ”Ei, ei, olen ihan kunnossa. Vähän kipeä vain. Mutta Clara, jätä ne kohokkaat sikseen ennen kuin räjäytät joskus koko talon ja Angien isä suuttuu.” Scarlett painoi lopetusnäppäintä ja antoi puhelimen tippua sormistaan vuoteelle. Vihreät silmät painuivat kiinni eivätkä enää auenneet.

Tohtori tarttui Scarin ranteeseen ja mutisi: ”Pulssi heikkenee. Menetämme hänet.” Sitten mies kääntyi ympäri ja haroi hiuksiaan päättämättömänä. Lopulta tämä pysähtyi ja sujautti kätensä taskuunsa. ”Ellei…”

Tohtori nosti tytöltä ottamansa kellon esiin ja pyöritteli sitä sormissaan. Rosen huolestuneet silmät seurailivat Tohtorin jokaista liikettä ja hyppäsivät välillä takaisin vuoteella makaavaan tajuttomaan tyttöön.

”Mitä aiot tehdä, Tohtori? Emme kai anna hänen kuolla?”

Tohtori vastasi vain pudistamalla päätään ja kumartumalla vuoteen viereen. Kello oli tukevasti miehen sormissa, ja lopulta Tohtorin pitkät sormet asettelivat kellon Scarlettin käteen. Pienellä avustuksella mies sai tytön avaamaan kellon ja kirkas kultainen valo pääsi leviämään huoneeseen.  Rose kompuroi järkyttyneenä taaksepäin, ja Tohtorikin otti muutaman kunnioittavan askelen kauemmas sairasvuoteesta, mutta kykenemättömänä riistämään katsettaan irti tapahtumista hän tarkkaili, kuinka kultainen valo imeytyi vähitellen sairaan tytön elimistöön ja katosi lopulta kokonaan. Ajan herran tietoisuus oli palannut omalle paikalleen, ja Tohtorin ja Rosen tuntema Scarlett oli kadonnut. Tämä uusi Scarlett oli jotain, mistä heillä kummallakaan ei ollut aikaisempaa kokemusta, jotain uutta ja ihmeellistä – ja jopa Tohtori huomasi odottavansa tytön heräämistä peloissaan.

Vasta kun kultainen energia alkoi loistaa tytön ihon läpi, Tohtori perääntyi – tällä kertaa aidosti peloissaan.
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Sepäs oli lyhyt. Aika ytimekäskin. Ihan kiva. Miten sitä nyt ikinä kuvaileekin, niin pidin kyllä. Joten tämä tukee teoriaa siitä, että ficci on hyvä, jos sä olet kirjottamassa. Ei mitään paineita tarvitse ottaa! Itse pidän enemmän luvuista, joissa on enemmän kaikkea. Ihmisiä, niiden tunteita, paikkoja, tunnetiloja... mutta ei tätä tän pidemmäksi olisikaan tarvinnut pakottaa. Joskus sitä tulee kirjoitettua eri mittaisia ficcejä/niiden lukuja.  :)

Minäkin iloitsen, että Clara oli mukana edes pienenä mainintana, sillä hahmo on aika suloinen. Oikein mukava pieni yksityiskohta. En saanut aivan kiinni tuosta kohdasta, täytyypi lukea vielä pari kertaa uudelleen. Jännään kohtaan jätit luvun, pakkohan tässä on seuraavaa osaa odotella, koska lukemista ei voi nyt jättää keskenkään.  Olet sä kyllä aika ilkeä, sillä viattomien lukijoiden kiusaaminen ei ole missään nimessä hyväksyttävää! Jään siis odottamaan lukua 6. 
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 439
  • Loveatar
MsMacAvity, kiitän jälleen ihanasta kommentistasi! Clara oli kyllä mukana ja tulee olemaan jossain myöhemmässäkin vaiheessa mukana, koska tämä teksti on mulle tosi epätyypillinen, koska mulla on tälle varsin tarkka suunnitelma ja tiedän, että Clara saa oman osuutensa tekstissä. Vitosluku oli itselleni vähän ehkä tylsä, sellainen ei-niin-minuntyylinen luku, mutta ihanaa, että pidit kuitenkin. Itse olen nimittäin ehdottomasti enemmän kuvailun rakastaja, vaikka toimintaakin on aina pakko olla. Tässä sitä nyt tulee olemaan vähän enemmänkin, kun genrenä on adventure.

ansku1, äää, kiitos! Joo, vähän lyhyt luku, mutta jatkossa seuraavat luvut ovat pidempiä. (ainakin kasilukuun asti on tiedossa pitkähköjä lukuja, ysiluku on kiistanalainen yksilö) Toivottavasti sait kiinni Clara-kohdasta useammalla lukukerralla, ei ole mukavaa, jos lukija jää ymmälleen kohdassa, jossa ei tarvitsisi jäädä kummastelemaan. Tokikaan en kamalasti avannut tuota kohtaa, koska sen aika ei ole vielä.

Juu, olen oikein ilkeä, kun jätän ensin tekstin cliffhangeriin ja sitten kamppailen seuraavan luvun kanssa ja sitten laiskottelen saatuani sen valmiiksi... Mutta enää ei tarvitse odotella, koska kuudes luku on täällä!

A/N: Eli, kuten yllä tulikin jo mainittua, kuudes luku on valmis ja betattu ja on sen vuoro päästä tähän topiciin luettavaksi. Ja kuten tuli jo vihjattua, olen kirjoittanut 7. ja 8. luvunkin ja ne ovat betausvuorossa, joten niiden ilmestymisessä ei pitäisi mennä ihan hirvittävän kauaa. No, mutta tähän lukuun, joka on nyt käsillä. Tämä on melko mammutti, tässä päästään sitten aikalailla jo ihan tämän ficin ytimeen ja lähestytään sitä, mikä tämän ficin idea on. Toivottavasti pidätte tästä(kin) luvusta ja kommentteja saa toki aina heitellä, koska lukijoiden mielipiteitä on aina ihana kuulla♥ Olette ihania, murut! Keep it going, you wonderful, wonderful people!♥




6. Uudistuminen

Tohtori perääntyi TARDISin sairashuoneen nurkkaan vetäen Rosen mukanaan. Rose ei näyttänyt ymmärtävän mistä oli kyse, mutta Tohtori ei tuntenut että nyt olisi oikea aika selittää naiselle, mitä tapahtui. Mies hädin tuskin ymmärsi itsekään. Hän ei voinut kuin tuijottaa, kuinka Scarlett nousi varovasti istumaan työntäen kultaisina hehkuvilla käsillään punaisia hiuksiaan pois kasvoiltaan. Tytön kalpeilla kasvoilla oli pelästynyt ilme, kun hän käänteli käsiään aivan kasvojensa edessä. Tytön vihreät silmät laajenivat, kun tämä näytti tajuavan, mitä oli tapahtumassa, vaikka vielä hetkeä aiemmin tällä ei ollut ollut tietoakaan siitä, kuka oikeastaan oli. Scarlett käänsi katseensa Tohtoriin ja Roseen ja kuiskasi:

”Anteeksi.”

Sitten tytön läpi kulkeva energia heitti rajusti Scarin kädet sivuille, ja kultainen valo ympäröi hänet kauttaaltaan. Tohtori perääntyi vielä vähän Rosen kanssa ja kääntäen kasvonsa poispäin Scarlettista aivan kuin kultainen loiste olisi miehen silmille liian kirkas. Rose ei osannut kuin tuijottaa, vaikka siristelikin silmiään valon kirkkauden takia. Scarlett huusi kivusta ja istui jännittyneenä vuoteellaan aina siihen asti, kunnes kultainen valo hänen ympärillään alkoi haalistua. Vasta nyt Tohtori katsoi suoraan Scarlettia kohti uteliaisuus silmissään leikkien. Scarlett laski kätensä alas valon kadottua kokonaan ja käänteli jälleen kämmeniään kasvojensa edessä.

Rose ei osannut kuin tuijottaa tyttöä, jonka hiukset olivat suorat ja lyhyet – vain juuri ja juuri korvat peittävät – ja jonka siniset silmät olivat mantelinmuotoiset ja sillä hetkellä varsin hämmentyneen näköiset. Tytön hiukset olivat yhä punaiset, mutta nyt niiden sävy oli aikaisempaa syvempi – lähempänä voimakkaan tummanpunaista kuin hivenen oranssiin taittavaa punaista. Scar oli muutamaa tuumaa pidempi kuin aikaisemmin, hieman hoikempi, eikä liivi todellakaan pukenut tätä.

”Mitä tapahtui?” Rose kysyi katsellen edelleen Scarlettia hämmentyneenä.
”Hän regeneroitui, hän toisin sanoen uudistui ja muuttui jokaista soluaan myöten. Hän on ajan herra ja regeneroitui, koska oli vakavasti haavoittunut. Sitä en tosin voi kieltää, etteikö tämä olisi hämmentävää ja kiusallista”, Tohtori mutisi tarkkaillessaan itseään tutkiskelevaa nuorta naista.
”Tohtori, minä tiedän, mitä regeneroituminen tarkoittaa – olen nähnyt sen ennenkin”, Rose mutisi hiljaa ja Tohtori teeskenteli juuri sillä hetkellä kuuroa.

Scarlett käänsi katseensa Tohtoriin ja virnisti.

”Heippa, Tohtori. Yllättävää, että paluuni sai kehoni uudistumaan, mutta se oli toisaalta arvattavaa ja luonnollista, koska olin kuolemaisillani silurialaisen myrkkyyn. Tosin silurialaisten myrkky ei ole varsinaisesti tappavaa vaan muuttavaa, mutta tässä tapauksessa ne tarkoittavat samaa”, Scarlett hymyili omahyväisesti ja juoksutti sormiaan lyhyiden hiustensa läpi. Ne jäivät hivenen pystyyn tavalla, jonka Rose tunnisti varsin nopeasti Tohtorille tyypilliseksi kampaukseksi, ja jostain syystä vastaavanlaisen kampauksen näkeminen Scarlettilla sai hänet purskahtamaan miltei hysteeriseen nauruun. Sen tähden toiset kaksi jäivät tuijottamaan vaaleaa naista hivenen kummeksuen aivan kuin kysyen, oliko tämä tullut hulluksi.

Tohtori ei osannut vastata Scarlettin sanoihin muuten kuin hymyilemällä leveästi ja harppaamalla yhdellä rivakalla askelella tämän luokse kaapaten tytön sitten tiukkaan syleilyyn. Mies nauroi hivenen hermostuneena tuntiessaan, kuinka kaksi sydäntä sykki tasaiseen tahtiin tytön rinnassa. Scarlett huomasi Tohtorin hermostuneisuuden ja virnisti iskien sitten silmää. Rose ei osannut kuin tuijottaa. Kellon avattuaan ja regeneroiduttuaan Scarlett oli muuttunut aivan erilaiseksi, ulkonäöltään ja persoonaltaan, eikä Rose osannut suhtautua asiaan oikein, vaikka oli jo aikaisemmin todistanut saman tapahtuvan Tohtorille.

Scarlett irtautui yhä leveästi hymyillen Tohtorin syleilystä ja katsoi Rosea ruskeat silmät tuikkien.

”Tohtori, minä voisin haluta vaihtaa vaatteita”, Scarlett sanoi vihjailevasti heilauttaen kädellään liivinsä suuntaan. ”Ensi kerralla minun pitäisi kai keskittyä vaatekokoon, tämä liivi ei todellakaan pue minua. Miten olen ikinä voinut pistää tällaisen kammottavan hökötyksen päälleni? Liivit sopivat miehille ja näköjään ihmis-Scarlettille.”

Tohtori ei vastannut muuten kuin hymyilemällä ja nyökkäämällä lyhyesti kohti sairashuoneen ovea. Scar otti vihjeestä vaarin ja marssi kengänpohjat läpsien ovesta ulos suunnaten TARDISin käytäviä pitkin kohti vaatehuonetta. Hän ei ollut koskaan ollut tässä TARDISissa, tai TARDISissa ylipäänsä, hän oli aina viihtynyt parhaiten kotona perheen ja lasten kanssa kaukana seikkailuista. Tytön iloksi avaruusalus tuntui kuitenkin olevan halukas opastamaan häntä, sillä aina kun hän kääntyi jostain mutkasta uuteen käytävään, hän huomasi olevansa lähempänä vaatehuonetta.

”Kiitos”, Scar kuiskasi alukselle saaden vastaukseksi vain hiljaisen huminan TARDISin syvyyksistä. Tyttö veti vaatehuoneen oven auki ja haukkoi henkeään astuttuaan huoneeseen, sillä huone oli suunnaton tila täynnä erilaisia ripustimia ja rekkejä. Scar sieppasi yhden puseron vieressään olevalta rekiltä ja riensi peilin ääreen tutkimaan.

Ennen pitkää Scarlett oli erikokoisten vaatepinojen ympäröimä, kun hän oli heitellyt hylättyjä vaatteita sivuun, ja hänen käsissään oli yksi vaatekokonaisuus, joka miellytti hänen omaa silmäänsä. Vino hymy kiipesi tytön huulille, kun hän kääntyi peilin äärestä mennäkseen pukeutumaan. Hän halusi nähdä Tohtorin reaktion tämän kohdatessa hänet tässä uudessa asussa. Scar kiskoi ylleen farmarihousut, joiden toinen polvi oli hieman kulunut, tai rikki olisi ollut ehkä sopivan kaunistelematon tapa ilmaista kyseisten housujen sen hetkinen kunto. Housuille sai tehdä seuraa pitkähelmainen tunika, jota Scar olisi ennemmin kutsunut mekoksi kuin paidaksi. Koko komeuden päälle kiskottiin vielä musta nahkatakki, jonka taskujen tyttö uskoi käyvän vielä tarpeen. Viimeinen kurkistus peiliin, uusien kasvojen tarkastelu ja hiuksien pöyhiminen, ja Scarlett oli valmis.

”Mihin me menemme seuraavaksi?” Scarlett kysyi päästyään konsolihuoneeseen Rosen ja Tohtorin luo. Mies kohotti katseensa ja hymyili nähdessään Scarlettin uuden ilmeen. Rose ei sanonut mitään, kohotti vain kulmiaan katsellessaan epäluuloisen näköisenä tytön kenkävalintaa.

”Aiotko sinä ihan tosissasi kulkea seikkailusta toiseen korkokengät jalassa?” Rose kysyi nauraen. Scarlett vilkaisi kenkiään vinosti hymyillen.
”Minä kyllästyin lättänäkenkiin. Tohtoria ne tietenkin pukevat”, Scarlettin täytyi myöntää flirttailevan hymyn kera, ”mutta minä en niistä välitä niin paljon, että haluaisin tunkea omat jalkani niihin.”
”Eli sinä aiot olla korkokengissä? Epäkäytännöllistä!”
”Kai sen voi noinkin ilmaista. Minä itse käyttäisin sanaa seksikäs.”
Rose nauroi.
”Anna minun kaikki kestää!”
Scarlett ei vastannut muuten kuin iskemällä silmää.

Tohtori ei osallistunut naisten keskusteluun vaan syventyi mieluummin konsolin näpertelyyn ja stabiloimiseen seuraavaa matkaa varten. Scarlett potkaisi kengät pois jalastaan, istuutui penkille konsolin viereen ja nosti paljaat jalkansa rennosti konsolin päälle nojaten selkänojaan. Tytön suupielissä riippui kuin koristeena vino hymy, jollaista Scarlettin kasvoilla ei ollut koskaan näkynyt silloin, kun tämä oli vielä ihminen. Monta muutakin asiaa tytössä oli muuttunut sen jälkeen, kun tämä oli avannut Tohtorin avustuksella kellonsa. Eikä Rose tiennyt, mitä mieltä hänen olisi pitänyt niistä olla. Hän ei tuntenut tätä Scarlettia ollenkaan, ja se sai hänet hiljaiseksi. Hän oli oppinut tuntemaan Scarlettin silloin, kun tämä ei vielä varsinaisesti ollut oma itsensä, mutta siitä huolimatta hänestä tuntui siltä kuin hänen tuntemansa nuoren naisen olisi korvannut joku aivan muu, Rose jopa yllätti itsensä odottamasta, milloin hänen tuntemansa Scarlett astuisi jälleen esiin ja ajan herra – Scarlett väistyisi.

”Menisimmekö katsomaan olympialaisia?” Tohtori kysyi, mies selvästikin halusi viedä seuralaisensa jonnekin, mutta Rose pudisti päätään. Rose ei halunnut käydä katsomassa olympialaisia, vaikka ajatus oli enemmän kuin kiehtova – lähes alastomia kreikkalaisia miehiä urheilemassa laakeriseppeleen voitosta. Rose tirskahti ja sai siitä hyvästä leveän hymyn sekä Tohtorilta että Scarilta, vaikka ensiksi mainittu ei näyttänyt olevan perillä siitä, mille Rose tirskui. Punatukkaisen ajan rouvan huvittuneesta katseesta taas paistoi se, että tämä kyllä ymmärsi ja oli kenties itsekin ajatellut aivan samaa. Rose käänsi katseensa sivuun.

”Tohtori, menisimmekö mieluummin tervehtimään äitiä?” Rose kysyi haluten ennemmin lyhyen pakotien kuin oikeasti tavata äitinsä. Mickey oli halunnut jäädä rinnakkaistodellisuuteen, hänen isoäitinsä oli elossa, hänellä oli joku oikea rooli ja merkitys. Mickey ei ollut vain peltikoira, kuten hän oli sanonut silloin, kun he olivat kohdanneet Sarah Janen ja K9:n.

Scarlett vain hymyili Roselle, mutta Tohtori puhkesi leveään virnistykseen ja nyökkäsi. Ilmeisesti mies oli jollain tasolla toivonut pääsevänsä hyvän syyn varjolla nauttimaan Jackie Tylerin herkullisista aterioista, vaikkei Tohtori koskaan sitä tunnustaisi ääneen. Scarlett taas ei ollut koskaan tavannut Rosen äitiä eikä osannut sanoa mitään siihen, oliko järkevää mennä käymään Rosen kotona vai jatkaa jonnekin muualle ajassa ja avaruudessa.

”Hyvä on, Powell Estate, Lontoo, Englanti, Maa, Aurinkokunta, Linnunradan galaksi. Matkan tila: vahvistettu. Ottakaa kiinni jostain, matka alkaa!” Tohtori nauroi stabiloidessaan TARDISin ohjauskonsolia ja lyödessään yhtä erityisen temppuilevaista kytkintä vasaralla. TARDIS heilahti väkivaltaisesti ja sinkoutui madonreikään, joka johtaisi heidät suoraan oikeaan aikaan ja paikkaan. Tohtorilla ei ollut tapana erehtyä kovin pahasti paikasta, ellei TARDIS sitten päättänyt, että ajan herraa tarvittiin jossain muualla. Silloin Tohtori ei osunut milloinkaan sinne, mihin itse halusi.

Scarlett koppasi kiinni tuolin reunoista ja kikatti, kun yksi raju heilahdus heitti hänet päistikkaa kierimään lattialle. Hänestä se oli vain hauskaa, vaikkei hän ollut sellaiseen tottunut. Melkein hysteerinen kikatus kuitenkin loppui lyhyeen, kun TARDIS heilahti erityisen väkivaltaisesti ennen kuin pysähtyi päästäen kimeän kirskahduksen, joka lähetti kylmät väreet juoksemaan pitkin Scarin selkäpiitä. Hän ei ollut yhtä vihkiytynyt aluksen toiminnan saloihin kuin Tohtori, mutta hänkin sentään tiesi, ettei sinisen poliisipuhelinkopin ollut tarkoitus käyttäytyä näin. Scarlett kierähti vatsalleen aluksen lattialla ja punnersi itsensä pystyyn luoden huolestuneen katseen Tohtorin suuntaan. Hän pystyi näkemään Tohtorin ilmeestä, että tämäkin oli täysin ymmällään siitä, mitä oli tapahtunut.

”Mitä?” Tohtori kysyi, mutta sai vastaukseksi olkapäiden kohautuksen sekä Rosen että Scarin suunnalta ja täydellisen hiljaisuuden aluksen suunnalta. Tohtori huokaisi ja riensi konsolin luokse, käänsi näytön kohdalleen ja syventyi tutkimaan sitä, vaikka huolirypyt miehen kasvoilla kertoivat jo varsin selvin sanoin, että tilanteessa oli kaikki pielessä.

”Mitä!”

Scarlett riensi toisen kysymyksen kuullessaan Tohtorin viereen ja sieppasi näyttöruudun tämän edestä vain vilkaistakseen sitä kerran ja luovuttaakseen sen jälkeen ymmärtämättä mitään lukemista, joita näytöllä juoksi. Hän ei ollut teknikko, hän ei edes erityisemmin pitänyt numeroista, numerot olivat aina olleet miesten tehtäviä, ja Scarlett oli keskittynyt itse ennemmin kaikkeen muuhun. Numerot eivät vain kerta kaikkiaan näyttäytyneet hänelle mitenkään johdonmukaisina tai helposti luettavina. Niissä oli aina jokin koukku takana, joka jäi häneltä tiedostamatta, ja sitten koko projekti kaatui aina siihen, ettei hän huomannut jotain pientä yksityiskohtaa, koska se oli ilmoitettu jonkin yksittäisen epäselvän numeron avulla.

”Mitä?” Tohtori kysyi kolmannen kerran ennen kuin noukki mustasankaiset silmälasit takkinsa taskusta ja laittoi ne nenälleen, vaikka kaikki tiesivät, ettei tämä oikeasti tarvinnut silmälaseja nähdäkseen. Omien sanojensa mukaan Tohtori käytti silmälaseja vain näyttääkseen fiksulta. Scarlett huokaisi. Mistä hän senkin tiesi? Hän oli vasta tavannut Tohtorin ja tämän mukavan vaalean seuralaisen, ja sen jälkeen hän oli muuttunut jälleen ajan herraksi ja saanut valtavasti uutta tietoa, josta ihmis-Scarlett ei ollut koskaan tiennyt alkuunkaan. Scarlett naurahti levottomasti, vaikkei oikein osannut eritellä syytä, miksi hän nauroi, tai edes mille hän nauroi. Hän vain nauroi ja tuo odottamaton ääni kiinnitti sekä Tohtorin että Rosen huomion ja kumpikin kohotti katseensa puuhistaan ja kääntyi katsomaan punatukkaista ajan herraa, joka seisoi paljain jaloin keskellä TARDISin ohjaushuoneen lattiaa.

”Mikä nyt noin huvittaa?” Tohtori kysyi kurkistaessaan vakavin ilmein nenällään nököttävien mustasankaisten lasien yli. Tuo näky sai Scarlettin kikattamaan, ja se taas sai toiset epäilemään hänen mielenterveyttään toistamiseen.

”E-ei mikään. Ei yhtikäs mi-mikhään”, Scar kikatti ja yritti pakottaa sanat selkeinä ulos suustaan, vaikka juuri tuolla hetkellä sanojen järjellinen muotoilu kielellä tuntui miltei ylitsevuotavan vaikealta tehtävältä. Tilanteessa oli jotain, mikä sai punapään täysin hysteeriseksi eikä hän kyennyt millään tavalla estämään kikatuksia karkaamasta huultensa välistä, ei vaikka hänen henkensä olisi ollut siitä kiinni, ja se saattoi olla tilanne juuri tuolla hetkellä. Tohtorin vakava ilme ei luvannut hyvää ja Rosen katseessa asuva pelko ei ollut Scarillekaan vieras. Tilanteessa oli jotain pahasti pielessä, mutta kukaan ei osannut sanoa tarkalleen, mistä oli kyse – paitsi ehkä Tohtori.

”Scarlett”, Tohtori kuiskasi ja painoi katseensa takaisin näyttöön. ”Haluan, että katsot tätä.”
”Tohtori, sinä tiedät, etten ole hyvä numeroiden kanssa. En minä osaa auttaa sinua.”
”Olet vain niin hyvä numeroissa kuin itse haluat. Olet ajan herra ja sinulla on samanlaiset tiedot kuin minullakin. Sitä paitsi, tämä on jotain sellaista, joka sinunkin pitäisi ymmärtää. Jopa Rose tajuaisi tämän verran, vaikkei ole ajan herra.”

Scarlett pani merkille, että miehen sanoissa oli särmä, jonka kuka tahansa muu kuin sellainen, joka tunsi Tohtorin, olisi voinut tulkita loukkaavaksi, mutta Tohtorin tuttavat tiesivät, että tällä oli taipumusta olla töykeä. ”Töykeä eikä punapää”, Tohtorilla oli tapana sanoa. Scarlett huokaisi syvään, harvinaisen syvään, ennen kuin totteli Tohtoria ja siirtyi uudelleen konsolin luokse kurkistaen näyttöön, jonka puoleen Tohtori oli niin huolestuneena kumartunut.

Näky oli hätkähdyttävä. TARDISin konsolipöydän näyttöruutu näytti jotain sellaista, jota Scarlett ei ollut koskaan uskonut näkevänsä.
« Viimeksi muokattu: 26.11.2013 16:35:10 kirjoittanut Vlad »
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Ohhoh, mikä luku saatiin taas piristämään aamua. Kännykkäkommentti aamu seitsemältä sängystä, joten taso ei ehkä päätä huimaa.  ;D Toisin kuin sulla, koska regeneroituminen!!! Iih!! luvussa oli mukavasti sisältöä, selittelyitä, kuvailua ja loistavat hahmot.

Scarlettin regeneroituminen ja uusi ulkonäkö ja persoonallisuus on jänniä. Ties mitä niistä saa vielä irti, koska ainakin tuo luonne on mun makuuni turhan... epäscarlettinen (huomaa upea sana). Onneksi Scarlett on kuitenkin hengissä ja kaikki on nyt ehkä helpompaa, kun tietää mikä on.  :)

Rose ei halunnut käydä katsomassa olympialaisia, vaikka ajatus oli enemmän kuin kiehtova – lähes alastomia kreikkalaisia miehiä urheilemassa laakeriseppeleen voitosta. Ajattelin aivan samaa, pakko myöntää. Vaikka olympialaisethan ovat pelkästään urheilullinen tapahtuma, ei mitään muuta. Mutta siirtyäksemme olympialaisista ficciin, niin jatketaan.

Loppuun jonkinlainen paniikki, että mitä tapahtuu. Minne TARDIS joutui? Taas päätit sitten katkaista julmasti tuosta kohtaa. Mistä Scarlett järkyttyi niin kovasti? No, täytyykö tätä edes sanoa? Jään odottamaan jatkoa.
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 439
  • Loveatar
ansku1, oletko edes ihana, kun kerran toisensa jälkeen kommentoit tätä ♥ Olen iloinen, että luku miellytti ja toivottavasti tämä seuraavakin luku on mukaisa. Scarlettin uusi luonne on ehkä vähän epäscarlettmainen vielä (no voi awww, tota sun sanaa♥), mutta eiköhän se siitä vakaudu jossain vaiheessa. Ihan ymmärrettävää toisaalta tuollainen ei-niin-oma-itsensä tilanne, kun Scar on kuitenkin regeneroitunut. Jotain persoonallisuuden muutoksia tulee jäämään, mutta kyllä sieltä se todellinen Scar pääsee esiin. Sitä en lupaa, että Scar pääsisi helpommalla.

Tässä luvussa valotetaan tuota 6. luvun lopun cliffhangeria paljastamalla, mitä TARDISille oikein tapahtuikaan. Tämän nimenomaisen seikan kanssa tuli tapeltua jonkin aikaa, jotta se olisi uskottava ja vedenpitävä, mutta onnistuihan se lopulta minua miellyttävällä tavalla. Kiitos kommentista, joka oli ihana ja piristävä♥♥ Olet kyllä yksi murmeli!♥

A/N: Taas kerran kesti jonkin aikaa saada uusi luku. Tämä on oikeastaan ollut tosi pitkään jo betattuna ja viimeistä korjausta vaille valmiina, mutta vasta tänään sain pakotettua itseni tämän kimppuun. Tästä eteenpäin tämä alkaa olla vähän ehkä outo, mutta ei siitä sen enempää. Tästä luvusta ei ole oikein sanottavaa, ei muuta kuin nauttikaa! Tämä on omistettu kaikille lukijoille ja piilolukijoille, olette yli-ihania murut!



7. Paradoksi

”Mitä, miten? Miten tämä on edes mahdollista?” Scarlett sopersi tuijottaessaan näkymää, joka avautui näyttöruudussa hänen edessään. Hän ei ollut koskaan kuvitellut, että tämä olisi edes mahdollista, joten nyt, kun se todella oli tapahtunut, hän ei voinut kuin tuijottaa. Hän kääntyi katsomaan yhtälailla ymmällään olevaa Tohtoria ja sanoi tiukasti, etusormeaan heristäen: ”Tämän pitäisi olla mahdotonta! Tätä ei pitäisi tapahtua, koska – ” Scarlett vaikeni.

”Koska tästä seuraa massiivinen paradoksi”, Tohtori ja Scarlett mutisivat yhteen ääneen. Scarlett huokaisi.

”Meidän ei pitäisi mitenkään pystyä matkustamaan oman aluksemme sisään. Se luo niin ison paradoksin, että todellisuuden pitäisi revetä sen takia.” Lauseen lopussa hänen äänensä vaikeni. Todellisuuden pitäisi revetä suuren paradoksin seurauksena. Hänen ihmisminänsä seinässä oleva halkeama. Kaikki palaset alkoivat pikkuhiljaa loksahdella takaisin omille paikoilleen. Tytön hengitys ja sydämien syke kiihtyivät, kun hän alkoi ymmärtää, mitä oli tapahtunut ja miten eri tapahtumat vaikuttivat toisiinsa, vaikka niissä oli silti aivan liian paljon pielessä ja aivan liian paljon kysymyksiä ilman vastausta.

”Tohtori”, Scar aloitti mutta joutui keskeyttämään, kun hälytys käynnistyi TARDISissa. Tohtori alkoi äänen kuultuaan juoksennella ympäri alusta sivellen sormillaan sen seiniä, pysähtyen johonkin tiettyyn pisteeseen ja nuolaisi seinää vain irvistääkseen. Sen jälkeen hän jatkoi päätöntä juoksemistaan.

”Tohtori”, Scarlett yritti uudelleen, aivan yhtä huonolla menestyksellä kuin edelliselläkin kerralla. Ajan herra ei tuntunut kiinnittävän ympäristöönsä huomiota edes sen vertaa, että olisi huomannut epätoivoiset puhutteluyritykset.

”TOHTORI!” Scarlett tällä kertaa huusi ja sai vihdoin miehen huomion. Scar hymyili pisteliäästi, istuutui takaisin penkilleen ja nosti jälleen paljaat jalkansa konsolipöydän päälle.

”Niin?” Tohtori kysyi ivahymy huulillaan. Nyt mies tiesi, että häntä oli yritetty puhutella, mutta tavoilleen tyypillisesti hän tuntui suhtautuvan asiaan jotenkin hajamielisen huvittuneena. Scarlett kiristeli hampaitaan. Hänestä Tohtorilla oli joskus hieman väärä asennoituminen kaikkeen, mitä miehen ympärillä tapahtui, mutta pääsääntöisesti hän piti siitä.

”Minun piti sanoa, että TARDISin sisälle matkustaminen tuolla kyseisellä aluksella aiheuttaa niin suuren paradoksin, että sen pitäisi repiä ajan ja avaruuden kudokseen repeämä – tai repeämiä – että sen pitäisi olla mahdotonta. Koska totta kai todellisuus yrittää estää niin suuren paradoksin syntymisen. Joten, me olemme matkustaneet mitä ilmeisimmin tällä aluksella tämän aluksen sisälle, joten tämä paradoksi on jo syntynyt ja kudos on repeytynyt. Aloin vain miettimään kauemmas. Me kaikki tiedämme, että te kaksi tulitte minun pihaani – tai Scarlett Royalin pihaan – ja minä kerroin, että seinässäni oli halkeama. Sitten sinä, Tohtori, kerroit, että tuo halkeama on repeämä ajan ja avaruuden kudoksessa. Minä vain aloin tässä miettiä, että mitä jos me juuri aiheutimme tuon halkeaman.” Scarlett piti lyhyen taiteellisen tauon, jonka aikana hän antoi muiden ymmärtää, mistä hän puhui. Hymy kiipesi tytön huulille, kun hän katseli, kuinka Tohtorin ilme kirkastui miehen alkaessa päästä jyvälle siitä, mistä Scarlett oikein puhui.

”Eli, mikäli oletamme, että olemme juuri repineet tuon halkeaman minun seinääni, niin tässä on jo paradoksi. Minä olen täällä – TARDISissa tuon paradoksin ytimessä, mutta samalla olen myös menneisyydessä, samalla hetkellä, ja huomaan tuon paradoksin seuraukset aikaan ja avaruuteen. Jos haluamme sulkea sen halkeaman pysyvästi, meidän täytyy jollain tavalla peruuttaa tämä paradoksi. Valitettavasti minulla ei ole aavistustakaan siitä, miten se oikeastaan tapahtuu.”

Scarlettin hiljennyttyä Tohtori puhkesi leveään hymyyn ja näytti jopa melkoisen ylpeältä. Scarlett ei täysin ymmärtänyt syitä sille, miksi Tohtorin kasvoilla koreili niin sietämättömän ylpeä ilme, mutta ei se kyllä häntä liiemmin häirinnytkään, vaikka saikin tytön tuntemaan olonsa hivenen häkeltyneeksi. Tohtori ei yleensä ollut järin ylpeä muiden tekemisistä, tai ei ainakaan ilmaissut sitä mitenkään voimakkaasti. Tämä vain saattoi hymyillä lämpimästi ja näyttää siltä kuin haluaisi taputtaa päälaelle, mutta muu alkoi jo mennä tälle epätyypilliseksi käytökseksi. Scarlett kuitenkin hymyili vinosti ja juoksutti sormiaan jälleen lyhyiden punaisten hiustensa lomitse jättäen hiukset villisti pystyyn tavalla, joka sai vakavasta ja sekavasta tilanteesta huolimatta Rosen tikahtumaan nauruun.

”Mitä?” Scarlett kysyi hämmentyneen näköisenä, vaikka hän aavistikin, mikä oli syynä sille, että vaalea englantilaisnainen oli kuolla nauruun aina kun vain sattui vilkaisemaan Scarin suuntaan. Hän kuitenkin halusi kuulla vastauksen naiselta itseltään eikä joutua arvailemaan, vaikka hän oli melko varma siitä, ettei tulisi pitämään saamastaan vastauksesta.

”No kun sinun hiuksesi”, Rose kikatti, ”ne ovat samanlaiset kuin Tohtorilla. Sama kampaus.”

Päätään pudistellen Scarlett sieppasi näppärästi äänimeisselin Tohtorin taskusta, käynnisti sen ja keskittyi sitten lukemaan skannauksen tuloksia kulmat huolesta rypistyneinä. Hän ei pitänyt siitä, mihin suuntaan hänen ajatuksensa olivat lähteneet. Hän ei pitänyt ajatuksesta, että hän oli keskellä paradoksia – tai mahdollisesti sen syy. Scarlett ei osannut selittää mitenkään, miten he olivat pystyneet mahdottomaan ja matkustaneet TARDISin ytimeen, varsinkin kun niin massiivinen paradoksi repisi koko universumin kappaleiksi, jos saisi vapaasti laajeta ja päästä valloilleen.

”Scarlett”, Tohtori sanoi ja nappasi äänimeisselinsä takaisin ennen kuin kääntyi leveä virne kasvoillaan puhuttelemansa tytön puoleen ja jatkoi lausettaan. ”Minusta tuntuu, että meidän täytyy löytää tämän paradoksin aiheuttaja. Minulla on sellainen mielikuva, että tämä paradoksi voisi johtua jotenkin sotkeutuneista aikalinjoista. Se on toki vaikea todistaa, mutta parempaakaan ei ole tällä hetkellä. Meidän täytyy lähteä liikkeelle siitä, että jonkun, tai jonkin, aikalinjat ovat pahemman kerran solmussa ja ne on saatava suoriksi, jotta tämä paradoksi selviäisi kunnolla. Tosin aikalinjojen selvittäminen on pahemman laatuista sotkua. En ole koskaan oikeastaan pitänyt siitä.”

Scarlett huokaisi. Hänellä oli pahoja aavistuksia ja Tohtorin sanat vain pahensivat niitä. Sitä paitsi, hän alkoi voida vähitellen huonosti, ja se sai naisen tuntemaan olonsa hivenen levottomaksi. Tyhjästä ilmestyvä pahoinvointi ei koskaan luvannut mitään hyvää – varsinkaan silloin, kun sattui viettämään aikaa avaruusaluksessa ja oli juuri regeneroitunut ja muuttunut taas ajan rouvaksi vietettyään ensin ties kuinka kauan aikaa ihmisenä. Scar ei kuitenkaan viitsinyt kertoa huonosta voinnistaan Tohtorille, tämä huolestuisi vain turhaan, ja Scarlett halusi olla varma kaikesta ennen kuin vaivasi sillä muita. Huonovointisuus saattoi olla aivan hyvin jotain paradoksista johtuvaa eikä sen vakavampaa ja, ennen kuin vakavuusaste oli selvä, siitä oli turha sanoa sanaakaan. Kaikki vain huolestuisivat ja alkaisivat hössöttää aivan turhaan.

Scarlett istuutui kuitenkin lattialle ja painoi päänsä polviin, kun yksi erityisen voimakas pahoinvoinnin aalto huuhtoutui hänen ylitseen ja hänen silmissään pimeni hetkellisesti. Scarlett hengitti kiivaasti yrittäessään taistella pimeyden verhon pois yltään, mutta se alkoi tuntua varsin nopeasti tuhoon tuomitulta yritykseltä, ja lopulta hän joutui tunnustamaan sen tosiasian, ettei kyennyt työntämään väkivalloin itseään takaisin pinnalle. Hän oli jäänyt vangiksi varjoon eikä omin voimin päässyt ylös sieltä. Kuitenkin vasta pimeyden ja huonon olon alkaessa käydä tympäiseväksi ja pelottavaksi hän avasi suunsa häpeillen tunnustaa, että pelkäsi jotain, mille ei mahtanut yhtään mitään.

”Tohtori!”

Scarlettin kivunvärittämä huudahdus kiinnitti miehen huomion, ja tämä riensi maassa kyhjöttävän naisen viereen polvistuen tämän rinnalle huolestunein ilmein, vaikkei Scar sitä nähnytkään. Scarlett kuitenkin tunsi, kuinka sormet ottivat kevyen otteen hänen ranteestaan ja jäivät siihen melko pitkäksi tuokioksi. Tohtori mittasi pulssia, tunnusteli kuinka naisen sydän sykki aina vain verkkaisemmin ja epätasaisemmin, vaikka tarkkaa syytä sille ei tiennyt kukaan. Scarlett väisteli mielensä hämärissä jokaista varjo-olentoa ja jokaista uutta kivun sivaltavaa iskua pyrkien pintaan, jota ei enää ollut. Lopulta Tohtorin sormien kevyt otekin katosi ja Scar oli yksin. Vain ääni kantautui pimeän meren yli.

”Scarlett, olen pahoillani. Olen todella, todella pahoillani.”

Scarlett käänteli päätään ja avasi vihdoin silmänsä vain nähdäkseen Tohtorin murheellisen ilmeen, joka lupasi, että uutiset eivät olisi hyviä.

”Mitä?”

Mitä tahansa Scarlett olikaan odottanut vastaukseksi, hän sai vastauksen, jota ei olisi koskaan uskonut kuulevansa. ”Olet kuolemaisillasi.” Rosen hengenveto ja hiljainen järkytys olivat viimeisiä asioita, jotka Scarlett tiedosti ennen kuin vaipui hiljaisuuteen.
« Viimeksi muokattu: 26.11.2013 16:37:16 kirjoittanut Vlad »
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Ootko sä edes ihana, kun kirjotat tätä? Enhän mä muuten olisi voinut todistaa ihanuuttani sulle. Sun täytyy olla ihana, että mä voin olla ihana. Eikö niin?  :D
Kommentoin, koska se kannustaa jatkamaan ja saa hyvän mielen. Ennen kuin unohdan; pidin taas vaihteeksi luvusta.

Scarlett on epäscarlettinen, ei epäscarlettmainen. Siinä on eroa. Ymmärrän kuitenkin tuon itseään etsimisen tuoman sähläämisen. Scarlett on hyvä myös tällaisena, vai pitäisikö sanoa oli?
Koska sä olet ilkeä, luvun lopun lukemisen jälkeen olen varma, etten saa nukuttua. Se tarkoittaa, että seuraavan luvun täytyy tulla nopeasti, ettei tule univelkoja. :) Ei vaan, pidä tahti, joka toimii ilman järkyttävää stressiä ja väkipakolla väännettyjä lukuja.

Nyt jos sitten saisi kommentoitua sitä lukuakin.  Niin kuin otsikko lupasi, paradoksia selviteltiin puolin ja toisin. Doctor Who:lle tyypillinen piirre, hankalat ratkaisut, olivat hyvin esillä. En nimittäin ymmärtänyt, ennen kuin olin ajatellut pitkään. Teksti ei tosiaankaan sopinut aivojen nollaamiseen, mutta se oli hyvä asia. Oli tässä hauskojakin kohtia.

”No kun sinun hiuksesi”, Rose kikatti, ”ne ovat samanlaiset kuin Tohtorilla. Sama kampaus.”
Voi ei, osaan kuvitella Rosen kuolevan nauruun. Tohtorin hiustyyli on tosiaan eeppinen. :'D
Jatkan taas päätöntä hyppimistä kohdasta toiseen. Heti, kun Scarlettille ilmestyi pahoinvointia, arvasin, että jotain menee pieleen. Niinhän menikin.

Laitapa seuraavaa lukua, kiitos.
« Viimeksi muokattu: 30.10.2013 15:03:10 kirjoittanut ansku1 »
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."