Joo. Ei.
Nadine Angerer siis ilmoitti lähtevänsä FFC Frankfurtista tämän kauden päätteeksi, ja mä vaan… Ei. Tuntuu etten pysty. Kautta on jäljellä YKSI ottelu, ja yhtäkkiä pitäisi tajuta, että se on sen viimeinen ikinä tässä seurassa, ja… ei.
Olen koko kuluneen vuoden skarpannut itseäni henkisesti siihen mahdollisuuteen, että se lopettaisi maajoukkueessa ensi kesän EM-kisojen jälkeen, ja ehkä myös pelaamisen kokonaan, ja melkein tuntui, että olin pystynyt sen asian hyväksymään. Muija on kuitenkin jo 34, eikä se ole mikään nuori ikä jalkapalloilijalle, ja olin oikeastaan ainakin 120 % varma, että lopettamispäätös tulisi.
En mä siitä tykännyt, mutta olin ainakin kyennyt ajatuksen kanssa elämään, ja jostain syystä tää on oikeastaan vielä vaikeampi hyväksyä. Ei siis se, että Natze aikoo ilmeisesti jatkaa maajoukkueessa pelaamista, koska se on loistojuttu ja kukaan muu ei vaan ole vielä valmis siihen ykkösmaalivahdin postiin siellä, mutta jotenkin… Olin ajatellut, että euroopanmestaruus nytten olisi ollut hieno huipennus uralle (koska ei se nyt varmaan Kanadan MM 2015 saakka jatka), ja AINAKIN olin aina ajatellut, että se pelaisi koko uransa loppuun Frankfurtissa.
Se on yksi niitä pelaajia, jotka jotenkin on mun mielessä niin tatuoituja tähän joukkueeseen, etten osaa ajatella sen pelaavan missään muualla. Se on pelannut Frankfurtissa koko sen ajan, kun olen kyseistä joukkuetta kannattanut, ollut ehdoton ykkösmaalivahti ja nyt viime kaudella myös kapteeni ja yksi koko joukkueen kantavimmista tukipilareista ja mä en osaa ajatella, että sitä ei enää ensi kaudella oliskaan.
Hitto, Natzehan oli se SYY, minkä takia rupesin alun perin Frankfurtin pelejä seuraamaan, kun se on mun ensimmäinen ja suurin ja only true football-love ikuisesti, ja halusin vaan nähdä sen pelaavan lisää. Ja sitten musta vaan tuli Frankfurtin kannattaja henkeen ja vereen.
Ja totta kai olen edelleen Frankfurt-fani, en ole lopettanut vaikka kaudet on mennyt miten on mennyt ja suurista odotuksista huolimatta pystejä ei ole tullut yhtä DFB-cuppia ja jotain halliturnauspokaalia lukuun ottamatta, enkä aio lopettaa vastaisuudessakaan.
Ja en halua, että Natze lähtee, enkä pysty just nyt, mutta se on silti ihanin ja paras ja kaikki mahdolliset superlatiivit ja haluan nähdä sen iloisena ja haluan nähdä, kun se onnistuu ja voittaa. Enää ei tässä auta kuin toivoa, että se toteuttaa suunnitelmansa ja siirtyy ulkomaille pelaamaan – pää nimittäin räjähtää, jos sen näkee jossain toisessa Bundesliigajoukkueessa, kun en kuitenkaan voi täydestä sydämestä toivoa menestystä muille kuin Frankfurtille, mutta en myöskään kykene tosissani toivomaan, että Natze häviäisi tai päästäisi maaleja tai tai tai tai –
Asdfght. On tässä muitakin tuskallisia lopettamisia ja muualle siirtymisiä joutunut kokemaan, mutta tää on ehdottomasti pahin.
Ja mä tiedän, että Desirée Schumann on loistava nuori maalivahti, ja se hoiti hommansa mahtavasti viimekaudella, kun Natze oli loukkaantuneena. Ja Desi on kaikin puolin ihana ja siitä tulee Frankfurtille hieno, hieno ykkösmokke. Se on odottanut tätä tilaisuutta pitkään ja se ansaitsee tän mahdollisuuden ja en mä ole siitä puolesta yhtään huolissani.
Mä vain olin (ehkä typerästi) tuudittautunut siihen ajatukseen, että Natze olis Frankfurtissa loppuun saakka ja sitten lopettais. En osaa kuvitella sitä minkään muun seuran väreissä.
Mutta en varmaan ole ainoa, jolle on joskus ollut vaikeaa nähdä suosikkipelaajansa pukevan ”väärän” seuran pelipaidan päälleen?
Niin. Joo. Taidanpas tästä mennä nyyhkimään Natzen pelipaitaan.