Kirjoittaja Aihe: Matlagning och kyssar |S| Sirius/Remus, fluffy, på svenska  (Luettu 2927 kertaa)

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Nimi: Matlagning och kyssar
Kirjoittaja: Vlad
Ikäraja: S
Paritus: Sirius/Remus
Genre: fluffy... kai

A/N: Yyyh, jotenkin pelottaa julkaista tämä teksti, koska siitä on melkein kolme vuotta, kun olen viimeksi ruotsia käyttänyt ja nyt haasteen merkeissä päädyin kirjoittamaan elämäni ensimmäisen tekstin ruotsiksi. Tätä ei ole betattu, joten teksti luultavasti pitää sisällään virheitä, joita en ole huomannut. Tämä tuntuu niin suurelta oman tasoni alittamiselta, että en oikein tiedä miten päin pitäisi oikein olla, mutta tämän parempaan en ruotsiksi vain kykene. En näin pitkän tauon jälkeen ainakaan. Kommentoida saa ja virheistäkin saa mainita, mutta olkaa ystävällisiä. Tämä on kirjoitettu aikalailla tason "en osaa sanaakaan ruotsia"-ruotsilla, joten älkää syökö tekstissä varmasti lymyävien virheiden takia. En todellakaan osaa ruotsia, puolet tässä tuplaraapaleessakin olevista sanoista on tarkistettu sanakirjasta ja suunnilleen arvattu, miten ne ehkä taipuu...


Sirius liggar på sängen och tittar hur Remus lagar mat i köket. Varulven har alltid älskat att laga mat och Sirius älskar att titta hur Remus använder kryddar. Sirius legar och löpar sitt hand genom sitt hår.

”Remus”, han viskar och varulven ögnar Sirius över sin axeln.
”Vad?” han frågar och en leende sprider på sina läppar.

Sirius sväljer och går för att stå bredvid Remus och snor sina armar runtom Remus och kramar honom.

”Sirius”, Remus frågar igen. ”Vad är det?”

Sirius’ gråa ögona är stora och oskyldiga men Remus är inte lätt att svindla. Han suckar och fängslar Sirius med sin blick. Han vill att ha en sanning men han är också ganska nyfiken. Han har aldrig såg vara Sirius så blyg.

”Sirius?”

Sirius ser åbäkigt ut men äntligen han bekänner: ”Jag älskar dig, Remus.”

Remus’ leende är stor och sina bruna ögona är glada och brinnar med ulv-elden. Den här år den första gången Sirius har sade att han älskar Remus. Förstås Remus har alltid visste det men att höra det för den första gång. Det är nånting Remus har alltid hoppat.

”Jag älskar dig också.”

Sirius’ leende är massiv och han springer upp och fängslar Remus i en kyss. Varulven skrattar emot Sirius’ läppar. Det par är glada och åker fram till framtiden.

”Jag vill ha två barn och ett stooort hus”, Sirius skrattar och Remus kan bara skratta med honom. Bara Sirius kan drömma om framtiden så snart.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2015 16:31:03 kirjoittanut Vlad »
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Iloinen Sipuli

  • Potterhead forever
  • ***
  • Viestejä: 435
  • Olen jälleen takaisin!
Vanligt läser jag inte texter här i Hunajaherttua, och undviker romance. Men den här ville jag verkligen läsa, just för språket  ;D.

Jag måste ju säga att jag nästan aldrig har läst sådan här texten, som är så... enkel? Nästan ingenting händer, inte en speciell handling, bara ett kort slice of life -avsnitt. Men kanske var det inte dåligt. Texterna behöver ju inte alltid innehålla något stort, allvarligt eller bemärkt. Av någon anledning är det jättesvårt för mig att skriva om jag inte har någon stor handling eller ide. Men det kan ju göra (:

Förstås var den här en liten sliskig, men åtminstone fick mig glad mellan allt angst som jag vanligt läser.

Sammansättningen var flytande och längden precis bra. Just ett kort slice of life -avsnitt, inget större behövde det vara.

Jag skulle vilja läsa mera på svenska  :D, tack!

-Iloinen Sipuli
(den GLADA LÖKEN  ;D ;D
Fanfiction: all the stories live forever

Welcome to the Island - there's no coming back (Ei hätää, tämä ficci tullaan kirjoittamaan valmiiksi!)

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Iloinen Sipuli, tusen tack för din kommentar! Min svenska är ganska dålig just nu så den här slice of life texten är allt jag kan göra. Men jag är super glad att du tyckte om vad jag har skrivit med min lite krympling svenska. Kanske jag vill skriva nånting andra på svenska, om just för att lära mig prata svenska igen. Ugh, det är svårt att skriva på svenska men jag känner(?) idiotisk om jag svara på finska till någon vem talar svenska för mig.

Men tack igen! Jag har tänkt att inga ska säga nånting av min text eftersom det är svenska :)
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

haryu

  • pRINsessa
  • ***
  • Viestejä: 2 220
  • the gay ships are the yay ships
Ööö.. En kommentoi ruotsiksi koska en osaa :'D Hädin tuskin ymmärsin mitä itse ficissä tapahtuu.

Mutta joo, mun ruotsin taidoilla oli aika tuskaista lukea, mutta tykkäsin tästä silti :D Awws, Sirius ootko vähän ihana? <3

Juuh, kiituksia, tack så mycket vai miten se nyt meneekään :D
Myrsky vesilasissa, etten jopa sanoisi. -Biitti

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 767
  • grafiikka © Ingrid
Jag sökte efter andra svenskspråkiga berättelser här i Fini och är så himla glad jag hittade denna liten historia! <3 Sirius/Remus är ett av mina favorit par, och det är alltid kul att läsa såna söta och romantiska berättelser som den här. Jag läser inte så mycket fanfiktion eller böcker överhuvudtaget på svenska, så din skrivstil var precis passligt enkelt för mig. Och jag menar det på ett bra sätt. :)

Det är förresten jäkla svårt att komma på en ny och oerhörd intrig för en kort historia - och även svårare på ett främmande språk. Enligt min mening var denna historia passande just så här. Stämningen en kort historia förmedlar är mycket viktigare aspekt än intrig, tycker jag. Och den var on point här. Speciellt slutet av berättelsen fick mig att le stort: Sirius var så söt då han började drömma om barn och ett stort hus så snabbt och ivrigt. :D

Jag skulle gärna läsa mera svenskspråkiga berättelser från dig. Tusen tack för en härlig läsupplevelse! :)
« Viimeksi muokattu: 26.12.2022 22:20:00 kirjoittanut Claire »
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer