Kirjoittaja Aihe: Sydämessään täysikuu |S| Sirius/Remus, fluffy  (Luettu 1890 kertaa)

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Nimi: Sydämessään täysikuu
Kirjoittaja: Vlad
Ikäraja: S
Genre: fluffydraama
Paritus: Sirius/Remus
A/N: Vihdoin sain kirjoitettua tämän tekstin koneelle ja Finiin, vaikka tämä on ollut valmiina jo kesäkuussa. Tämä on vastausta OTP10-haasteeseen ja OTS20:n :) Ja olen jo pidempään ideoinut tekstiä, jossa päärooleissa on ihmissusi!Remus ja koira!Sirius, mutta vasta nyt tämän tekstin kanssa sain aikaiseksi kirjoittaa sen. Tyylillisesti tämä on ehkä jotain ihmeellistä ja jotain, johon en ole niin kamalan tyytyväinen, mutta tätä oli kiva kirjoittaa. Toivottavasti joku lukee tämän ja mahdollisesti pitää tai kirjoittaa kommentn. Hassua, miten nykyään on kamalan vaikea kirjoittaa mitään Potterista. Aina välillä jotain saa aikaiseksi, vaikka valitettavan harvoin ja joskus taas ideoita pukkaa (pyörittelen juuri hyvin kahjoa Sirius/Remus-ficci-ideaa, saa nähdä mitä siitäkin tulee. Jotain uutta toivottavasti..)




Musta, karhumainen koira istuutui rennosti kuun hopeaisen kiekon alle. Se tuijotti kuutamoa valpas katse silmissään, sellaisella tavalla, joka kertoi sen odottavan jotakin. Koira istui liikahtamatta aina siihen asti kunnes yötä halkoi suden komea ulvonta. Ääni sai koiran kapsahtamaan neljälle jalalleen ja pälyilemään ympärilleen tavalla, joka oli miltei inhimillinen. Suden ulvonnan hiipiessä yhä vain lähemmäs, metsän hämäristä rajoista asteli myös kookas hirvi, jonka komeiden sarvien päällä ratsasti ruskea rotta. Kuka tahansa muu olisi voinut sanoa näkyä omituiseksi – tai lievemmin ilmaistuna mahdollisesti odottamattomaksi – mutta ne jotka tiesivät paremmin, osasivat kertoa, mistä todella oli kyse. He osasivat kertoa, että tämä oli varsin tavallinen näky tiettyyn aikaan kuukaudesta, kun täysikuun pyöreä kehrä kiipesi taivaalle kertoen omaa tarinaansa niille, joiden korvat kuulivat.

Suden ulvonnan yhä lähestyessä koira paljasti hampaansa ja sen kuonosta terävien hampaiden takaa ujui hiljaista murinaa, joka kertoi lähestyvälle sudelle kaiken tarpeellisen. Murina kertoi, että suden oli turha yrittää mitään temppuja, koska ystävät valvoisivat koko ajan. Eikä se jättänyt vaihtoehtoja, kun kookas harmaa ihmissusi astui esiin metsän syvistä varjoista. Sen ilmestyminen ei kirvoittanut koirasta omituisine ystävineen muuta reaktiota kuin välittömän valpastumisen ja musta koira otti itsevarmemman asennon muista öistä viisastuneena.

Joka kuussa aina täydenkuun aikaan samat asiat käytiin läpi, kun koira, hirvi ja rotta kohtasivat muotoaan muuttaneen ihmissuden. Rotta pysytteli tapojensa mukaan sivussa, kun vahvemmat eläimet osoittivat ihmissudelle, kuka tätä erikoista laumantapaista johti ja joka täysikuu ihmissusi alistui koiralle ja hirvelle, koska ei voinut muutakaan. Ja joka täysikuu nelikko vaelsi kylissä ja Tylypahkan tiluksilla, vaikka monet muut olisivat välttäneet ihmissuden kanssa liikkumista keinolla millä hyvänsä. Tämä nelikko oli kuitenkin kaukana kenestä tahansa – he eivät yleensä välittäneet säännöistä tai muiden oletuksista, ne olivat heille vain hidasteita, joiden ohi oli aina löydettävissä kapeakin polku.

Täysikuun alkaessa laskea koira ja susi asettuivat vierekkäin nurmelle Tällipajun edessä ja yhdessä ne tuijottivat kuuta, vaikkakin niiden katseissa oli suuri ero. Koira tarkkaili kuuta rentona, odottaen, mutta ihmissuden meripihkaisissa silmissä asui pakkomielle. Se ei kyennyt raastamaan katsettaan irti kuun hopeasta kiekosta ennen kuin se katosi horisontin taakse ja sudenhetki oli ohitse. Silloin susi huokaisi ja koiran silmiin syttyi valo, jollaista niissä ei palanut milloinkaan, kun kuu oli taivaalla täysi.

Suden kurkusta karkasi valittavaa ulinaa, kun se kohottautui takajaloilleen vapisten. Koira reagoi suden tuskaiseen ulinaan vikisemällä ja asettumalla aivan ihmissuden viereen kuin tukeakseen. Vähitellen suden vaikerrus ja ulina vaihtui miehen, tai ennemminkin nuorukaisen vaikerrukseen ja hiljaiseen nyyhkytykseen, kun suden muoto muuttui tuskallisesti. Suuri koira rentoutui vasta, kun sen vieressä olleen suden sijalla seisoi nuori, ruskeahiuksinen miehenalku, jonka kalpeissa kasvoissa paloivat suden keltaiset silmät. Noihin sudensilmiin tuijottaen koiran hahmo muuttui ja sen paikalla seisoi pirullisesti hymyilevä mustahiuksinen nuorukainen, joka heilautti ylimieliseen ja melkein jopa flirttailevaan tapaan hiukset syrjään kasvoiltaan.

”Remus, oletko valmis palaamaan linnaan?” mustahiuksinen kysyi kääntyessään hymyilemään hirvelle ja rotalle, jotka muuttivat myös muotoaan ihmisiksi. Sutena juossut tuijotti kaukaisuuteen eikä vastannut ystäviensä hymyyn.

”Äh, Remus, lakkaa olemasta niin vakava! Mitään ei tapahtunut, joten herkeä murehtimasta olemattomia. Niinkö vähän sinä meihin luotat, että kuvittelet meidän antavan sinun karata ja purra jotakuta?”

Puhuteltu nuorukainen huokaisi päätään pudistaen. ”Kyse ei ole luottamuksesta, vaan siitä että joka täysikuu minä voin vallan mainiosti karata ja purra. Sitä ei voi koskaan tietään, mitä tapahtuu.” Remuksen huulille kiipesi alakuloinen hymy. ”Silti minä vietän muodonmuutokseni hetket mieluiten tällä tavoin”, hän lisäsi aivan kuin peläten toisten pahastuvan.

Toiset nauroivat ja aikaisemmin koirana kulkenut istuutui nurmelle ja taputti maata vieressään, kutsuen Remusta istumaan. Tämä istuutui vastentahtoisesti, sillä tiesi että olisi ollut parasta jo palata linnaan. Tämä hetki ennen auringonnousua oli kuitenkin kaunis, liian kaunis, jotta siitä olisi voinut olla nauttimatta ulkona.

”Sirius, meidän pitäisi lähteä”, Remus huokaisi. Sirius vain naurahti ja käänsi kasvonsa Remuksen suuntaan. Hymy nyki Siriuksen suupielissä, kun hän kumartui lähemmäksi vierustoveriaan ja tämän hämmästykseksi painoi huulensa ruskeahiuksisen ihmissuden huulille.

Suudelma oli lyhyt, ohikiitävä, muta se maistui tuulelle, vapaudelle ja täysikuulle ja kaksikon irtautuessa Sirius naurahti uudelleen. Ääni oli hermostunut, vaikka ulkoisesti Remus ei olisi kyennyt hermostusta huomaamaan. Sirius työnsi ylipitkät hiuksensa sivuun kasvoiltaan ja kuiskasi: ”Kai me voimme sinne linnaan palata.”

Remus tyytyi vain nyökkäämään tukahduttaen halunsa kommentoida jotain nasevaa Siriuksen sanoihin ja tyytyi hymyilemään leveästi. Hän oli ehkä ihmissusi ja inhosi sitä osaa itsessään, mutta Siriuksen astuttua hänen elämäänsä hänen sydämessään oli aina täysikuu, sillä koirapoika osasi herättää suden Remuksen sielussa silloinkin, kun taivaalla riippuva kuu oli pieni sirppi.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2015 05:07:52 kirjoittanut Kaapo »
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Renneto

  • Melancholiette
  • ***
  • Viestejä: 279
  • Kuin tylsää, kurjaa, tympeää ja tyhjää
Vs: Sydämessään täysikuu |K7| Sirius/Remus, fluffy
« Vastaus #1 : 19.08.2013 22:00:05 »
Lempiaiheitani, pakko myöntää. On se vaan kivaa keinutella sisäistä lauta eläimellisen ihmisen ja inhimillisen eläimen välillä. Eessuntaas. Vaikka tässä oltiin kyllä ehdottoman inhimillisiä ihmisinäkin, ei epäilystäkään. :>

Pituus oli muuten tosi passeli! Ajattelin aluksi, että rykäisy vaikuttaa melko pitkältä, mutta se humahtikin ohitse ihan tuosta vain. Nelikon yöllisistä retkistä ei muutenkaan ole kovin paljoa materiaalia tarjolla, joten kuvaus oli siksikin ihastuttava. On se varmaan ollut näky, kun nummilla rymistelee hirvi, susi, koira ja rotta yhtenä joukkona. Oliko muuten ihan mietitty juttu, että James oli suomalaisversioiden hirvi eikä mikälieolikaanmetsäpeura?

En ole itse fluffyn yli ystävä, mutta tämä oli tosi kiva, sopi kuin nakutettu pienine hermoiluineen ja onnellisine loppuineen. On ehkä osittain Siriuksen ansiota, että HP-fikkiesi hahmokatras on reippaampaa kuin monet muut tarinasi, joita olen lukenut. Mutta ehken ole lukenut tarpeeksi monipuolisesti vetääkseni johtopäätöksiä, tuli vain mieleen kun pohdiskelit A/N:ssäsi HP-fandomia. :>

Lainaus
Ääni sai koiran kapsahtamaan neljälle jalalleen ja pälyilemään ympärilleen tavalla, joka oli miltei inhimillinen.

Suosikkini!
perhosen siivenisku


Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Vs: Sydämessään täysikuu |K7| Sirius/Remus, fluffy
« Vastaus #2 : 19.08.2013 22:03:02 »
Mun pitäisi olla tälläkin hetkellä pohdiskelemassa uutta historiikkioriginaalijuttuani, mutta jostain syystä eksyin tänne. Kun huomasin sun kirjottaneen OTP10:iin, arvasin heti sun saaneen valmiiksi sen sirimuksen, mistä tänään puhuit (kai tää on se?). Ja pakkohan kyseinen teksti oli tulla vilkaisemaan!

Tämä oli kovin, kovin suloinen. Kielellisistä korjauksista nurisen tuonnempana, nyt keskityn vain itse tekstiin. Oli jotenkin ihanaa lukea juuri täysikuusta ja silleen, vaikka toisaalta tässä tuli vähän semmoinen fiilis, että tässäkö tämä oli. Myöskin olisin toivonut enemmän Sirius/Remusta, koska shipparina toivon sitä aina enemmän, haha. Nyt tämä pitkälti pyöri vain täysikuun tapahtumien ympärillä ja niin… En kuitenkaan ole muistaakseni lukenut muuta vastaavaa ficciä, vaikka varmasti tästä on erilaisia versioita. Tätä oli silti oikein hauska ja niin…

Remus oli hyvin… no remusmainen, pidin hänestä kovasti. Sirius taasen… oli jotenkin Sirius joo, mutta jotain jäi uupumaan. En tiedä, ehkä jotain pilkettä silmäkulmassa, jotain!
Kuvauksellisesti tämä oli joiltain osin äärimmäisen kaunis. Esimerkiksi tämä kohta: 'kun täysikuun pyöreä kehrä kiipesi taivaalle kertoen omaa tarinaansa niille, joiden korvat kuulivat', sai minut hykertelemään tyytyväisyydestä.

Sitten! Ne nurisemiset… Pilkku ennen ja-sanaa, mikäli lauseilla ei ole yhteistä tekijää. Tällaisia virheitä löysin muutamia, mutta niitä en tähän välittänyt ottaa, jottei täysin kasvaisi.
’Koira istui liikahtamatta aina siihen asti kunnes yötä halkoi suden komea ulvonta.’ pilkku ennen kunnes-sanaa.
’ja sen kuonosta terävien hampaiden takaa ujui hiljaista murinaa, joka kertoi lähestyvälle sudelle kaiken tarpeellisen’ Mikä on ”ujui”?
’Vähitellen suden vaikerrus ja ulina vaihtui miehen, tai ennemminkin nuorukaisen vaikerrukseen ja hiljaiseen nyyhkytykseen’ Pilkku ennen vaikerrukseen-sanaa, koska tuohan on lisäys.

Enivei, pidin tästä oikein paljon! Tämä oli oikein mukava teksti, aluksi itsekin ajattelin pituuden olevan pitkähkö, mutta eihän se sitten ollutkaan. :D Kiitoksia kovasti tästä!

- Mustis

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Vs: Sydämessään täysikuu |K7| Sirius/Remus, fluffy
« Vastaus #3 : 19.08.2013 22:29:44 »
Renneto, jotenkin aavistin, että sie tulet tätä kommentoimaan :D Mutta kiitos! James on hirvi, koska hirvenä olen sen tottunut ajattelemaan, vaikka mielikuvana se onkin ennemmin joku saksanhirvi kuin hirvihirvi (no johan oli sekava selitys, mutta joo...) Mitenkään tarkkaan en sitä kuitenkaan ajatellut, eläin kuin eläin ja sarvet sillä ainakin on, vaikka olisi suomalaisversioiden hirvi tai se originaali mikälieotus.

Mustekehrääjä, kyllä tämä on se Sirimus, josta puhuin ja nurisin. Mietin itsekin joskus, että tässä oli vähän vähän sitä itse Sirius/Remusta, mutta koska the point oli tuo täysikuujuttu ja sitten se kuinka Sirius saa täysikuun milloin vain Remuksen sydämeen, niin jotenkin se paritus jäi vähän unholaan siinä sivussa.. Sirius taas, no, ei kai Sirre aina niin hirveän humoristinen tai pirullinen ole - tai sitten tässä on "tylsä" Sirius. Mutta olen iloinen, että pidit kuvailuista, esimerkiksi tuosta lainaamastasi kohdasta; se kun sattuu olemaan yksi suosikki kohdistani, vaikka parashan minä kirjoittajana olen sanomaan. :P

Höh, mä olen ollut siinä käsityksessä, että "ujui" on ihan oikea sana, koska muistaakseni törmäsin siihen jossain ja oon sitä paljon käyttänyt. Tosin mun word ei tunnistanut sitä (ei tunnistanut myöskään sanaa "ruskeahiuksinen", yrittääköhän se vihjata, et pitäis lakata käyttämästä sitä sanaa) Ujui tarkoittanee kuitenkin sitä, että sieltä hampaiden takaa ujuttautuu murinaa (lol, suomi on vaikee kieli) Ähm, taas noita pilkkusääntöjä! En vaan millään opi niitä, joten viis veisaan mistään säännöistä brittiläisen taukopilkutukseni kanssa. (tosin noi virheet on jo sen verran isoja, että pitäis munkin ne huomata!) *Vladdy hiipii korjailemaan*
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

haryu

  • pRINsessa
  • ***
  • Viestejä: 2 220
  • the gay ships are the yay ships
Vs: Sydämessään täysikuu |K7| Sirius/Remus, fluffy
« Vastaus #4 : 27.10.2014 18:26:43 »
Mun tekis mieli itkeä kun rakastuin tähän niin kovasti <3<3

Ihan liian harvoin tulee luettua sun tuotoksia *huokaa* rakastuin ihan kympillä, tää oli niin kauniisti ja hellän tuntuisesti kirjoitettu. Teksti oli mukavan etäisesti kertovaa ja awws loppu <3
Sutena juossut ja koirana kulkenut saivan mun sydämen hakkaamaan vähän tavallista nopeammin, täydellisiä sanavalintoja!!

-ways
Myrsky vesilasissa, etten jopa sanoisi. -Biitti