Kirjoittaja Aihe: Thanks for the memories (Lily/Severus, S)  (Luettu 3610 kertaa)

Dana Wolf

  • ***
  • Viestejä: 290
Thanks for the memories (Lily/Severus, S)
« : 25.07.2007 23:32:44 »
Title: Thanks for the memories
Author: Dana Wolf
Pairing: Lily/Severus
Genre: Angst, romance, one-shot, songfic
Rating: S
Summary: Muistot eivät aina ole vain kauniita, kultareunoin koristettuja, mutta niissä asuu toivo.

A/N: En olisi koskaan enää uskonut kirjoittavani hettiä, ainakaan tällä parituksella, mutta ihmeon tapahtunut. Lukekaa ja kommentoikaa, mikäli katsotte sen tarpeelliseksi. Kappale on muuten Fall out boyn Thanks for the memories. Kirjoitin tämän väsyneenä, joten kirjoitusvirheitä saattaa löytyä. Valistakaa niistä.

I'm gonna make you bend and break.
Say a prayer, but let the good times roll,
In case god doesn't show.


Silloin, kun olimme vielä ystäviä, parhaita ystäviä, kaikki oli niin kaunista. Ei ollut tarvetta etsiä maailmasta mitään tummaa tai pimeää. Sellaista, joka olisi tehnyt sinut onnettomaksi, ja saanut minun oloni surulliseksi ja vaikeaksi. Olimme vain me kaksi. Yhdessä maailmaa vastaan, salaisuuksinemme ja typerine toiveinemme.

Miten saatoin koskaan uskoa sinun olevan samanlainen kuin minä? Haluavan minut sellaisena kuin olin, yrittämättä muuttaa sisintäni? En koskaan uskonut sitä, mutta vasta aamuyön hiljaisina tunteina, lähtösi jälkeen, ymmärsin, että näin oli loppujen lopuksi tarkoitettu. En olisi koskaan voinut suudella sinua ilman syyllisyyttä, koska tiesin, että huijasin meitä kumpaakin. Näin epätoivon ja kalpean pelon silmissäsi, kun katsoit minua ystävieni kanssa. Heidän, joista sinä et koskaan pitänyt, joiden annoin vaikuttaa minuun enemmän, kuin tahdoin myöntää itselleni.

Halusin uskoa, halusin toivoa ja halusin rakastaa enemmän, kuin koskaan ennen olin tahtonut. Siihen minulle ei annettu tilaisuutta, mutta ehkä niin oli paras. Sinä sait kaiken, sait onnen, mutta minä jäin vain varjoksi menneisyyteesi, johon et enää koskaan tahtonut palata.

And I want these words to make things right,
But it's the wrongs that make the words come to life.
"Who does she think she is?"


Tiesin aina, mikä on oikein ja mikä on väärin, mutta ehkä pelkäsin liiaksi näyttääkseni sen sinulle. Pelkäsin, että pitäisit minua heikkona, heikkona ja hauraana. Sellaisena, jollainen tosiasiassa olinkin. Heikko ja hauras, vailla mahdollisuutta muuttua. Olisin tahtonut muuttua takiasi, mutta ratkaisevan askeleen ottaminen oli minulle liikaa, se olisi vaatinut minua antamaan pois osan itsestäni, olemaan jotain muuta kuin mitä olin.

Uskot kai, että en toivonut tässä käyvän näin? Olin sinulle vihainen, koska hylkäsit minut, jätit minut yksin pimeyteen, jonka ainoa valopilkku sinä olit ollut. Ei se yksi sana voinut muuttaa kaikkea sitä, mistä olit pitänyt minussa, se ei voinut muuttaa ystävyyttämme. Et voinut olla niin typerä, että uskoit vain siihen, mitä näit, et siihen, mitä tunsit. Oletin sinun olevan viisaampi, vaikka loppupeleissä se taisin olla minä, joka ei pystynyt ajattelemaan asioita selvästi loppuun asti, vaan jätti kaiken kesken.

If that's the worst you got,
Better put your fingers back to the keys.


Harkitsematon, typerä ja naurettava. Nuo kaikki sanat kuvaavat minua paremmin kuin hyvin, vaikka olinkin koko elämäni sullottuna lokeroon, jonka muut olivat minulle luoneet. Olin aina se inhottava, halpamainen takinkääntäjä, jota kukaan ei halunnut lähelleen, johon kukaan ei tahtonut luottaa. Se viha, jonka sain osakseni työskennellessäni Tylypahkassa Albuksen kuoleman jälkeen, teki minut melkein hulluksi. Olisin tahtonut kertoa, huutaa päin heidän inhoavia kasvojaan, millainen oikeasti olin, millaisena Lily oli minua pitänyt, ja mitä hän oli minussa rakastanut.

Mutta ongelma oli siinä, etten voinut kaikkien niiden vuosienkaan jälkeen tietää, oliko Lily sittenkin vain säälinyt minua? Nähnyt minussa ihmisen, jota suojella, jolle kuiskia lohduttavia sanoja. En jaksanut uskoa sen olevan totta. Kun kelasin kaikkia keskustelujamme mielessäni, uudestaan ja uudestaan, tunsin, että hän oli sittenkin pitänyt minusta oikeasti, tahtonut rakastaa.

Jouduin luopumaan hänestä, mutta muistot pitivät minut elossa. Ne estivät minua vaipumasta pimeyteen, jonka olin itse itselleni luonut, tuomittuna elämään vailla rakkautta, ehkäpä ikuisesti?

En tahtonut myöntää sitä itselleni, mutta valehtelin sittenkin, teeskentelin, petin ja jäin lopulta yksin.

One night and one more time.
Thanks for the memories,
Even though they weren't so great.


Mahdollisuudet rajattuina, suunnitelmat selvinä, mutta minä kärsin silti enemmän kuin koskaan ennen. Pyysin Voldemortilta, jota pidin aivan liian kauan herranani, että hän säästäisi Lilyn, säästäisi hänet kuolemalta, mutta pyyntöni eivät koskaan merkinneet mitään Voldemortille. Ne olivat huutoja huutojen joukossa. Kaikuivat vain tyhjille, yksinäisille seinille. Ja kun ajattelin asiaa jälkeenpäin, katkerana ja surullisena, ymmärsin, että näin oli parempi. Lily ei olisi koskaan valinnut minua, sillä siihen hän oli aivan liian älykäs. Aivan liian kiltti ja iloinen. Liian täydellinen.

Ystävyys ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, mutta niitä ei silti voi verrata toisiinsa. Minä opin sen, vaikeimman kautta, koska luulin, että tunteeni olivat sallittuja, haluttuja.

"See, he tastes like you only sweeter."


Muistan vihan, muistan surun ja muistan myös järjettömän kaipauksen; niin suuren, ettei sen kuvaamiseen löydy oikeita sanoja. Silloin, kun vahingossa sanoin sanan, jota en olisi koskaan saanut lipsauttaa, toivoin, että antaisit minulle vielä joskus anteeksi. Et ymmärtänyt, että en tarkoittanut loukata tai satuttaa. Tunsin niin paljon vihaa ja kaunaa heitä kohtaan, jotka minua aina katsoivat alaspäin, että en pystynyt pitämään sitä sisälläni, vaan purin sen sinuun. Satutin tahtomattana ainoaa ihmistä, joka jaksoi välittää.

En voinut olla ajattelematta, että koko sen ajan etsit vain tekosyytä. Syytä hylätä minut lopullisesti, koska olit liian kiltti sanoaksesi suoraan mitään niin julmaa. Se olisi murtanut minut, mutta niin mursi tämäkin. Tunsin itseni niin tyhmäksi ja arvottomaksi; juuri sellaiseksi, miksi James minua aina pikkasi. Se oli oma vikani, syy oli ainoastaan minussa, sitä tosiasiaa ei pystynyt muuttamaan ainoakaan valhe, ainoakaan selittelevä hymy.

And this crystal ball,
Is always cloudy,
Except for when you look into the past.
One night stand.
One night stand off.

Se viimeinen suudelma maistuu edelleen huulillani. Se, jonka annoit minulle silloin, kun tunsit, että tiemme eroavat lopullisesti. Se antoi minulle voimaa kestää, mutta myös muistot auttoivat minua.

Muistot.

One night and one more time.
Thanks for the memories,
Even though they weren't so great.
"He tastes like you only sweeter."
« Viimeksi muokattu: 20.02.2015 03:34:21 kirjoittanut Kaapo »
Power is when we have all justification to kill and we don't.

Moriko

  • ***
  • Viestejä: 83
Re: Thanks for the memories (Lily/Severus, PG)
« Vastaus #1 : 26.07.2007 08:07:16 »
Mahtava. Yksinkertaisesti mahtava!

Yritän tässä kyynelten läpi kirjoittaa jotain järkevää kommenttia ^^'

Odotinkin, että joku kirjoittaisi tästä parituksesta.
Erittäin kauniisti kirjoitettu ficci, tuo hyvin esiin sen kärmimyksen, jonka Snape koki. Tämä oli ensimmäinen Lily/Severus jonka luin, ja ehdottomasti yksi ihanimmista ficeistä, mitä olen lukenut.

Lainaus
Olimme vain me kaksi. Yhdessä maailmaa vastaan, salaisuuksinemme ja typerine toiveinemme.
Tuo oli ehdottomasti mieleenpainuvin kohta koko ficissä.<3

Mutta, tämä oli erittäin kaunista ja virheetöntä tekstiä. ^^ Kiitos tästä!
... Really?

Scrat

  • ***
  • Viestejä: 156
Re: Thanks for the memories (Lily/Severus, PG)
« Vastaus #2 : 26.07.2007 14:24:17 »
Vooi <4 Tämä oli ihana. Pidän jotenkin tuosta parituksesta juuri tällaisenaan. :) Oikein kivasti kirjoitettu, ensimmäistä kertaa ficci nosti kyyneleet silmiin. Tämä oli koskettava ja hyvin kirjoitettu.

Lainaus
Sinä sait kaiken, sait onnen, mutta minä jäin vain varjoksi menneisyyteesi, johon et enää koskaan tahtonut palata.
<3 Snapen ajatukset olivat jotenkin niin ihanaa luettavaa. Harmittaa kun meni kuolemaan (^^). Toivottavasti kuitenkin onnellisena.

Cleanthan sanoja lainaten:
Lainaus
Olisivatpa ihmiset ymmärtäneet paremmin häntä elinaikanaan.. Vaan ei.
:)
Hopeisten teekannujen lordi

"If it's true that our species is alone in the universe, then I'd have to say that the universe aimed rather low and settled for very little." - George Carlin

Lemon

  • ***
  • Viestejä: 17
    • http://ballerine.vuodatus.net
Re: Thanks for the memories (Lily/Severus, PG)
« Vastaus #3 : 30.07.2007 21:44:03 »
Tämä on toinen Severus/Lily parituksella oleva ficci minkä olen nyt lukenut, mutta täytyy sanoa, että tämäkin on kaunis. Kuvaat hyvin sitä tuskaa mitä mies tuntee sisällään siitä kaikesta. Miettii rakastiko Lily häntä oikeasti vai näkikö hän vain ihmisen joka tarvitsi ystävän samalla säälien Severusta. Tunnen myötätuntoa häntä kohtaan, todella tunnen. Olisi kauheaa elää tietäen, että ainoa ihminen jota rakasti oli valinnut toisen. Elää rakastaen toista, mutta tietäen ettei voi koskaan saada häntä. Enpä olisi toivonut Severukselle sellaista kohtaloa..

Tekstisi oli virheetöntä, tai en ainakaan bongannut ainuttakaan kirjoitusvirhettä. Biisin sanat sopivat tähän täydellisesti. Täytyy vain toivoa, ettei tästä tullut liian hempeää kommettia. Olen itkenyt viimeisen tunnin Severusta ja Lilyä. Nyyh. Pitäisi varmaan yrittää nyt piristyä. Olen liian herkkä tällaisissa asioissa. Kyynelkanavani aukeavat melkeinpä aina kun joku henkilö kuolee kirjoissa tai telkassa.  :'(

-Lemon
"Ehkä myrskyjä onkin siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Tove Jansson - Muumipapan urotyöt

Delphine

  • Vieras
Re: Thanks for the memories (Lily/Severus, PG)
« Vastaus #4 : 31.07.2007 20:33:26 »
DH:n jälkeen minä olen jotenkin totaalisen ihastunut tähän paritukseen, ja pitää lukea miltei jokainen ficci, joka tällä vain löytyy. Ja tämä oli tosi hyvä. Kaunis, aika koskettava ja hyvin kirjoitettu. Tuo biisikin sopii tähän todella hyvin. Blah, toistan vaan muita. -.- No kuitenkin, kiitos paljon tästä hienosta ficistä.

Invisiblegirl

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Forever yours
Re: Thanks for the memories (Lily/Severus, PG)
« Vastaus #5 : 04.08.2007 17:42:05 »
Olenkin jo odotellut, että jos joku tekisi tästä biisistä songficin. Hyvä, että juuri sinä, sillä teksti sopi täydellisesti paritukselle ja tälle tarinalle. Pidin kamalasti. Ihmiset ovatkin quetettaneet ne parhaimmat kohdat, joten minä en enää niitä viitsi kopioida uudestaan. Severus oli erittäin aidontuntuinen, erittäin luonnollinen, sellainen, miksi häntä nyt DH:n lukemisen jälkeen kuvittelisin hänen olevan. Kuvasit hänen ajatusmaailmaansa ihanasti, erittäin todentuntuisesti. Toivottavasti törmään usempaan ficciisi täällä, sillä olet todella taitava kirjoittaja. :)

-Invisiblegirl

sileas

  • Vieras
Re: Thanks for the memories (Lily/Severus, PG)
« Vastaus #6 : 06.08.2007 09:39:50 »
Kaunis. Ensimmäinen Lily/Severus fikki jonka luin ja en voi muuta sanoa kuin että tämä on kaunis. Kappaleen lyriikat sopivat täydellisesti tekstiin. Viittaukset, joita olit ripotellut tekstiin toimivat. Kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen. Kiitos.

Spookie

  • ***
  • Viestejä: 120
Re: Thanks for the memories (Lily/Severus, PG)
« Vastaus #7 : 09.08.2007 16:41:58 »
Kaunista. Ihanaa. Söpöä. En kyllä ole lukenut montaa Lily/Severus -ficciä, mutta tämä oli erityisen ihana niidenkin joukossa. Mielestäni paras Potter-paritus, ja osaatpas kirjoittaa todella hyvin. Koskettava ficci <3

Sweetie

  • ***
  • Viestejä: 67
Re: Thanks for the memories (Lily/Severus, PG)
« Vastaus #8 : 18.08.2007 21:58:39 »
Tää oli nätti. Ensimmäinen ja varmaan ainoa Lily/Severys ficci jonka tulen lukemaan. Tämän päätin lukea vain nimen vuoksi. Tykkään Fall Out Boysta, mutta se ei taida kuulua asiaan. Laitoin Thanks For The Memoriesin soimaan alussa, mutta jotenkin se pilasi tunnelmaa, koska tästä tuli haikea ja jotenkin herkkä olo ja kappale ei sitä ole.

Tykkäsin hyvin paljon tästä fikistä. Nätti, kaunis, surullinen, haikea. Severuksen tunteet olit mielestäni saanut esille. Tuntui petetyltä, rakasti, hämmentynyt. Kiitos.
I don't know how you do what you do, I'm so in love with you
I want to spend the rest of my life, with you by my side.

Cora

  • Valencianista
  • ***
  • Viestejä: 733
  • Sí.
Re: Thanks for the memories (Lily/Severus, PG)
« Vastaus #9 : 19.08.2007 14:41:07 »
En nyt oikein tiedä mitä sanoa, tämä jätti ihan sanattomasti. Aivan upea...
Tämä taitaa olla toinen Severus/Lily-ficci, jonka olen lukenut ja siitä ensimmäisestä on jo vuosia.
Jos pitäisi keksiä yksi sana kuvaamaan tätä ficciä, se varmaan olisi aito. Severuksen tunteet ja oli kirjoitettu niin aidoiksi, että... *huokaus*
En viitsi hirveästi toistaa mitä muut ovat jo sanoneet, joten sanon enää vain että tämä oli kaunis ja koskettava, kiitos todella paljon ^^

Kuurankukka

  • Onnenhileet
  • ***
  • Viestejä: 865
  • T'hy'la
Vs: Thanks for the memories (Lily/Severus, PG)
« Vastaus #10 : 08.05.2009 18:09:54 »
Ihana ficci ihanalla parituksella. Laitoin kappaleen taustalle soimaan kun löytyi omankin koneen syövereistä, mutta se ehti kuulua loppuun ennen kuin sain tämän luettua, tähän piti keskittyä niin kovasti. Eikä kappaleen tunnelma oikein sopinut tähän, mutta se taas on jokaisen oma mielipide.

En oikein tiedä, mitä sanoa tästä, jotenkin tämä vain pysäytti minut. Kuitenkin, tämä oli mukavan tunteikas, en ole kyllä pitkään aikaan lukenut näin tunteellista tekstiä Severuksen ja Lilyn erosta tai siis Seven ajatuksia siitä. Tässä oli jotain vahvaa angstisuutta, mikä pysäytti minut täysin. Se angstisuus sopii oikein Severukselle tätä ajattelen, ja tunteetkin mukailivat hyvin Severusta. Severuksen ajatukset tuntuvat tässä hyvin aikuismaisilta, ja veikkaankin ett Severus oli jo suhteellisen vanha tässä.

Tässä ne ajatukset oli kunnon ajatuksia, eivät mitään yksitoikkoisia lauseita. En oikein sitä kauneinta tai parasta lausetta osaa päättää, melkein jokainen lause oli mielestäni kaunis ja hyvä omalla tavallaan.
Ihan hyvän tunnelman tämä jätti, vaikken vieläkään pysty ajattelemaan kunnolla. Lauseet oli hyviä ja kokonaisia, tämä oli mukavan mittainen, enkä virheitä löytänyt. Tämä myös loppui juuri oikeaan kohtaan. Kaikinpuolin tykkäsin, kiitos paljon hienosta lukukokemuksesta! :D
Einmal ist keinmal


Haltiamieli

  • nauru tässä elämässä
  • ***
  • Viestejä: 89
  • Have a fantastic life.
Vs: Thanks for the memories (Lily/Severus, PG)
« Vastaus #11 : 10.05.2009 10:42:43 »
Koskettavaa musiikkia ja koskettavaa tekstiä.. Takuuvarma yhdistelmä saada itselleen kyyneleet silmiin. Ja näin tapahtui minulla, joten se kertoo jo paljon tekstistä! Muutenkin olisi varmasti tullut kyyneleet silmiin, sen verran hienoa ja täynnä tunnetta olevaa tekstiä oli.
Yhden virheen taisin bongata, mutten jaksa sitä nyt etsiä tähän hätään.
Fantastista tekstiä, yksi parhaista Lily/Severus ficceistä joita olen lukenut.
*virnistys*
One died for power; Voldemort. One died for lost love; Snape. One greeted death like an old friend; Harry.