Kirjoittaja Aihe: Mistelikauppias ja karvalakkipoika (S) (Sirius/Remus, joulufluff)  (Luettu 1903 kertaa)

Brunburga Blue

  • ***
  • Viestejä: 483
    • Tales
Title: Mistelikauppias ja karvalakkipoika
Rating: S
Genre: fluffhömppä, romance
Pairing: Sirius/Remus, tuliko yllärinä?
Disclaimer: Rowling omistaa hahmot, minä juonen.
Summary: "Taivaastako sinä putosit sulostuttamaan kurjan katukauppiaan päivää?"
A/N: Omistettu kaikille S/R-ihkuttajille. ^^ Fluffya joulua!
P.S.: Kommentit ois jotain aika parasta. <3

* * *


Ylisuureen kaulaliinaan ja läpälliseen karvalakkiin sonnustautunut nuorukainen liukasteli vasta-aurattua Viistokujaa pitkin kantamuksinaan kaksi täpötäyttä kassillista jouluun kuuluvaa roinaa. Pieniä välttämättömyyksiä, hän selitteli itselleen, muttei voinut hukuttaa tavarakasaan kipeää tosiasiaa - hän olisi jouluna ypöyksin. Oli ensimmäinen joulu Tylypahkan päättymisen jälkeen, ja kaikki olivat omilla teillään. Lily ja James viettivät vaihtoehtojoulua etelässä; Peter oli kadonnut moneksi kuukaudeksi eikä vastannut Remuksen pöllöihin kun tämä yritti kysyä kuulumisia; Siriuksen hektisestä elämästä hänellä oli vain pieniä tiedonmuruja. Viimeisin viesti Siriukselta oli parin viikon takaa, lyhyt ja epämääräinen: Tervehdys Kuutamo, kiirettä pitää. Näemme varmaan pian, ainakin toivon niin. Remus oli ehdottanut että  mitä jos he näkisivät samantien, mutta Sirius ei ollut vieläkään vastannut. Hän ei oikeastaan tiennyt, oliko Sirius edes Lontoossa, tai edes Britanniassa. Remus pujotteli tiensä ihmisrykelmien halki, livahti mistelinoksien alla suutelevan parin ohi, luikahti ruuhkaiselle sivukadulle yrittäen näyttää mahdollisimman vähän surulliselta ja yksinäiseltä. 

Samassa Remus tajusi hämärästi, ettei hänen oikea jalkansa saanut jäisestä kadusta tasapainon ylläpitämiseen tarvittavaa tukea, ja  huomasi seuraavaksi lojuvansa maassa keskellä ruuhkaista katua, ostostensa levinneen ympäriinsä muutaman metrin säteellä ja läheisen lapsikatraan kiljuvan naurusta.
Remus harkitsi kömpivänsä äkkiä pystyyn ja olla niin kuin mitään ei olisi tapahtunut, mutta tajutessaan makaavansa ihmismeren keskellä, tavarat pitkin poikin Viistokujaa, niin ettei kenellekään jäänyt epäselväksi hänen ostaneen kirjan Joulu yksin - taiat piristämään, ja kaikesta päätellen aikovan ahtaa itseensä joulun aikana noin viisi kiloa suklaata, hän päätti vain jäädä siihen odottamaan armokuolemaa ja kuvittelemaan omia hautajaisiaan.

Mutta sitten kalpeansinistä taivasta vasten piirtyi mustan hansikkaan peittämä käsi ja naurusta säteilevät kasvot, jotka olivat, voi, niin tutut.
"Taivaastako sinä putosit sulostuttamaan kurjan katukauppiaan päivää?"
Ja ennen kuin tajusikaan, Remus oli taas jaloillaan, käsi tuon mustahankaisen kädessä kuin peläten kaatuvansa taas jos päästäisi irti, ja edessään naurava, punaposkinen Sirius.

"Sirius", Remus huokaisi heikosti.
"Remus", Sirius lausui yhtä pehmeästi, silmät tuikkien. Irrottamatta katsettaan Remuksesta, Sirius kokosi yhdellä sauvanheilautuksella  Remuksen ostokset siistiin kasaan tämän jalkojen juureen.
"Missä olet ollut?" Remus tivasi, yllättäen itsensäkin vihaisella äänensävyllään.
"Siellä sun täällä", Sirius sanoi kepeästi, vilkaisi käteensä joka oli yhä toisen kädessä, ja hymyili karvalakkipojalle vinosti. Remus irrotti vaivautuneena otteensa, ja oli huomaavinaan Siriuksen kasvoilla muunkinlaista punaa kuin pakkasen aiheuttamaa. "Viime aikoina enimmäkseen täällä", Sirius jatkoi huitaisten epämääräisesti ympärilleen. "Mistelinoksa?"
Remus tuijotti kahden millin päästä Siriuksen ojentamaa varpua, vilkaisi tämän taakse ja näki heppoisen oloisen myyntikojun, jossa luki välkkyvin kirjaimin: Mustan mistelit - ripustautuvat keneen tahtovat. Nyt oli Remuksen vuoro tyrskähdellä naurusta.

"Lyön näillä kuule vielä rahoiksi", Sirius kailotti loukkaantuneena. "Nämä menevät kuin kuumille kiville. Kaikki haluavat tällaisen", hän sanoi ylpeänä ja läppäisi Remusta oksalla hellästi poskelle. "Sinäkin", hän lisäsi.
"Tiedät varsin hyvin, että vietän joulun yksin", Remus mutisi ja väistyi kauemmas oksalla huitovasta Siriuksesta. "Mihin minä misteliä tarvitsen, kun-"
"Joulu ilman minua?! Älä naurata!"

Remus nosti katseensa ystäväänsä, joka tuijotti häntä kulmat koholla. "Onko talvi pakastanut aivosi? Oletko viimein saanut sen kauan pelkäämäni suklaamyrkytyksen joka heikentää älyllistä toimintaa? Vai oletko niin vajonnut tähän suloiseen jouluhumuun, onko shoppailu vienyt järkesi niin, että kuvittelet lajitoverisi jättävän sinut jouluna rauhaan?"
Sirius pudisteli paheksuvasti päätään ja tarttui Remusta lakista molemmilta puolilta.
"Juttu on niin, Kuutamo", hän sanoi hymyillen Remuksen typertyneelle ilmeelle, "että sinä vietät joulun minun kanssani, minä vietän joulun sinun kanssasi, ja me ehdottomasti tarvitsemme tällaisen!" Sirius heristi mistelinoksaa toisen edessä.

Remuksesta tuntui kuin hän olisi herännyt henkiin väliaikaisen kuoleman jälkeen. Vastustamaton hymy kohosi hänen kasvoilleen, ja hänen vatsassaan tuhannet joulunväriset perhoset lepattelivat kieppuen ja kaarrellen, ja Siriuksen kosketus tuntui jättäneen jälkeensä lähtemättömän lämmön. Hän nyökkäsi, huomaamatta kasvoillaan väreilevän lähes epäremusmaisen virneen.
Sirius katsoi häntä pitkään silmiin, ja Remus ehti nähdä niissä pitkän ja sanattoman litanian ikävästä, jälleennäkemisen riemusta ja innokkaasta odotuksesta, kunnes mistelikauppias rykäisi asiallisuutta tavoitellen ja vetäytyi kojunsa taakse.
"Hyvä. Sanokaamme siis viideltä iltapäivällä?"

*

Ja Sirius saapui, lumentuoksuisena ja tähtien valoa hiuksillaan, kalisuttaen hampaitaan.
"Joulua, Kuutamoinen. Lämmitä minut."
Kasvoillaan se lempeän naurava ilme, joka lupaili aina pitkää iltaa ja kutkuttavia yllätyksiä, joista Remus aina nautti sitä kuitenkaan myöntämättä.

Eikä Remus epäröinyt vetäessään Siriuksen itseään vasten, tuntien tämän viileän posken kuumottavalla ihollaan. Ikävä kuoli toisen kosketuksesta. Kun ote hellitti, Sirius ei astunut askeltakaan taaksepäin, vaan alkoi sivellä Remuksen leuassa olevaa arpea poissaolevan näköisenä.
"Haluatko viiniä?" Remus kuiskasi, väristen sileiden sormien kosketuksesta.
"Mihin minä viiniä tarvitsen kun minulla on sinut?" Sirius mumisi nojautuen lähemmäs ja katsoi haaveellisena kaipaamiinsa meripihkasilmiin.

Samassa kuului kahahdus, ja jokin vihreä, välkkyvä ja varpumainen lensi ilman halki, asettuen kullanruskeahiuksisen yläpuolelle.
"Juuri tämä näistä tekee niin parhaita", Sirius hymähti, Remuksen tuntiessa kuuman hengityksen lähestyvän huuliaan. "Ne asettuvat sen yläpuolelle, jota joku haluaa suudella."

Joulunväriset perhoset Remuksen vatsassa tulivat hulluiksi, levisivät sankoin parvin keuhkoihin tehden hengityksestä epätasaista ja nopeaa, täyttivät hänen aivonsa suloisella sekamelskalla, jonka läpi hän tiedosti Siriuksen pehmeiden huulien maistuvan pakkaselta ja joululta.

Ja suudelman syvetessä hän maistoi myös lupauksen, lupauksen ihanimmasta joulusta ikinä, lupauksen monista yhteisistä jouluista ja suudelmista mistelien alla. 
Ja Remukselle sen kaikkein tärkeimmän lupauksen: suudelmista, joilla ei ollut mistelien kanssa mitään tekemistä.
« Viimeksi muokattu: 25.03.2015 03:57:02 kirjoittanut Kaapo »
Hello darkness my old friend
I've come to talk with you again

Brunburga Blue

  • ***
  • Viestejä: 483
    • Tales
Vs: Mistelikauppias ja karvalakkipoika (K-7)
« Vastaus #1 : 27.12.2010 22:39:00 »
Oih, sinä ihanainen, luulin jo että tää oli niin kamala että ihmiset ei edes kehtaa kommentilla heittää, tai sitten että ne kuoli myötähäpeään luettuaan tän...  ::) No joo, vainoharhainen minä kai olen.

Mutta siis, kiitos megapaljon ihan loistavasta palautteesta, juuri tällaiset kommentit auttavat paljon, siis kommentit joissa kommentoija kertoo sekä siitä mistä piti ja mistä ei.
Tuohon pohjustusjuttuun voin sanoa vain että tein siinä suhteessa sitten pahan mokan: tässä oli alunperin nimittäin ihan helvetillisen pitkä pohjustus Remuksen yksinolosta kun Tylypahka oli päättynyt ja kaikki olivat omilla teillään. Sitten päätin lyhtentää tämän raapalemaisemmaksi ja noh, tässä tulos. Pohjustus oli omasta mielestäni aika pitkästyttävä mutta tarkemmin ajateltuna se olisi varmaankin ollut varsin hyvä juttu.
No mutta sehän siis meni niin, että James ja Lily olivat viettämässä vaihtoehtojoulua jossain etelässä, Peter oli  teillä tietämättömillä niinkuin Siriuskin. Ja siksi Remus luuli viettävänsä joulun yksin (miten ei kuitenkaan tapahtunut ihanan hauvamme ansiosta <3).
Voisin itseasiassa lisätä sen pohjustuksen tuonne alkuun...  :)

Ja juu-u, kliseitä on, mä kun niin rakastan niitä.  :D

Kiitos itsellesi! <3
Hello darkness my old friend
I've come to talk with you again

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Mistelikauppias ja karvalakkipoika (K-7)
« Vastaus #2 : 02.01.2011 16:27:03 »
AAAAAHHHHH!!!! VOI EI!!! OU NOU!!!
Tää oli niiin ihana, sulonen, söpö, talvinen, sulonen, jouluinen, megasuperhyperIHQ!!! ( SORIII )
Khröm.. *tavoittelee Siriuksen tavoin asiallisuutta*..

No niin, nyt kun mä olen jotakuinkin kerännyt itseni, mä aion kommentoida ja yritän pitää noi aikasemmat ihkutuset poissa tästä.. Ehkä mä liitän tähän sellasen ps kommentin. Anyway..
Noh, tykkäsin tästä äärettömän, ehkä luvattoman paljon. Tässä oli tarpeeksi makeaa mahan täydeltä, mutta tää ei ollut sellainen ällön makea, mikä jättää ainooastaan hölmistyneen fiiliksen (ellei sitten vartavasten etsi ällön suloista). Suloinen, kertakaikkiaan suloinen. Ja.. olihan tässä muutamia kliseitä, mutta onneksi mä olen kliseisten fikkien vannoutunut liittolainen. Ne uppoaa muhun aina, vaikka mä mitä tekisin... (lähinnä yritän välttää niitä)

Lainaus
"Joulu ilman minua?! Älä naurata!"
Pystyn aivan loistavasti kuvittelemaan Siriuksen dramaattisuuden, kun Remppa kertoo, että ajatteli viettä joulun yksin. Noh.. onneks Rempalla sentään on tuollainen suloinen ystävä kuin Sirius. ♥

Lainaus
   "Onko talvi pakastanut aivosi? Oletko viimein saanut sen kauan pelkäämäni suklaamyrkytyksen joka heikentää älyllistä toimintaa? Vai oletko niin vajonnut tähän suloiseen jouluhumuun, onko shoppailu vienyt järkesi niin, että kuvittelet lajitoverisi jättävän sinut jouluna rauhaan?"
Sirius pudisteli paheksuvasti päätään ja tarttui Remusta lakista molemmilta puolilta.
"Juttu on niin, Kuutamo", hän sanoi hymyillen Remuksen typertyneelle ilmeelle, "että sinä vietät joulun minun kanssani, minä vietän joulun sinun kanssasi, ja me ehdottomasti tarvitsemme tällaisen!" Sirius heristi mistelinoksaa toisen edessä.
Ah.. miten ihana kohta!! Varsinkin toi Siriuksen viimeinen kommentti, missä herra Anturajalka kertoo kuinka paljon ne tarvitsevat sellaisen. :) Noh, tietysti jos Sirre sanoo että tarvitaan mistelinoksa, nii mä olisin ainakin suostunut mielihyvin. Eihän se voi tarkottaa kuin yhtä asiaa.. (varsinkin ku on Siriuksesta kyse..)

Ehkä tähän ois voinu jonkun pienen alun laittaa, nii olis ehkä saanu hiukan tietoa siitä, miksi Rempan muka olisi pitänyt viettää joulu yksin, missä ovat herra ja rouva Potter (?) ja missä suloinen Sirre oikein on. Mutta mulle nyt selvisi se kun luin ton kommentin, mutta ehkä se olisi ihan hyvä laittaa pieneksi pohjustukseksi tohon alkuun, että pysyy lukijat kärryillä.

Tuo Siriuksen : olen humalassa sinusta", oli ehkä.. tai ei ehkä vaan OLI älyttömän kliseinen ja ehkä sen olisi voinu korvata jollain muulla, mutta kliseiden vannoutuneena liittolaisena mä en aikanaan irvistäny siinä. Ihan sulostahan se on, mutta ehkä vähän käytettyä. Mutta Siriuksen sen jälkinen "tämä-takia-minun-mistelini-ovat-niin-parhaita-ja-loistavia" oli kyllä aivan loistava. :) Tykkäsin tästä lopusta. Se oli ihanan suloinen kruunaten tän koko söpöisyyden.

Ja ah.. toi otsikko! IHANA!! Karvalakit on ihania! Ja voin niin kuvitella sellasen Remuksen päähän, vaikka aluks se tekikin vähän vaikeeta (mutta tää fikki sai mut päättämään,  että ne sopii sille perfecto). Ja voin kyllä oikeesti kuvitella Sirren myymässä misteleitä, ja kerron myös sen, että siinä vaiheessa jos mä näkisin Sirren myymässä misteleitä, nii mä aivan varamsti ostaisin sellasen!! Ehkä pari kolmekin. :D

Noh..  Taidan tästä lopettaa, koska..

NeitiMusta!!

.. mun on vielä pakko vähän ihkuttaa tätä!! IHANA!! SULONEN!! SÖPÖ!! :D ♥♥
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

Brunburga Blue

  • ***
  • Viestejä: 483
    • Tales
Vs: Mistelikauppias ja karvalakkipoika (K-7)
« Vastaus #3 : 05.01.2011 11:51:45 »
NeitiMusta: hih, sinä se tässä olet suloinen! ^^ Kiitos kommentista! <3


// errorit korjattu  ;)
« Viimeksi muokattu: 05.01.2011 12:12:32 kirjoittanut Brunburga Blue »
Hello darkness my old friend
I've come to talk with you again