Kirjoittaja Aihe: Narnian tarinat | Lämpöön turvautumista, S, Susan/Peter  (Luettu 1654 kertaa)

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Title: Lämpöön turvautumista
Author: LillaMyy
Rating: S
Fandom: Narnian tarinat
Pairing: Susan/Peter
Beta: Neiti Syksy
Genre: hurt/comfort
Warnings: sisältää lievää insestiä
Disclaimer: En omista hahmoja itse keksimiäni lukuun ottamatta, enkä väitä minkään ficcissäni tapahtuvan asian olevan totta. En saa tästä myöskään minkäänlaista rahallista korvausta.
Summary: Peter ja Susan kaipaavat Narniaan ja löytävät lohdun toisistaan.
Challenges: Immuniteettia etsimässä (Waulishin haaste)
A/N: Huijui, en muista Narnian tarinoista juuri mitään, joten tämä saattaa mennä ihan pöpelikköön. Tuo Waulishin haaste kuitenkin kolahti niin hyvin, että halusin kokeilla kirjoittaa siitä, ja sitten muistin erään höpön synttärilahjatoiveen ja ajattelin kokeilla yhdistää ne. Tämä taitaa nyt kyllä olla erittäin lievä hurt/comfort, koska tästä tuli hötömpi kuin oli tarkoituskaan. :D Haluaisin kuitenkin toivottaa tällä oikein hyvää syntymäpäivää, Nevillalle! <3



Lämpöön turvautumista

Villasukat nousevat mahonkiselle kirjoituspöydälle toisen kiusaksi. Susan tiputtaa veljensä jalat takaisin lattialle, mutta Peter nostaa ne taas pöydän kulmalle. Kirpeä pakkanen alkaa jälleen kiristyä yön laskeutuessa, joten Susan heittää lisää puita takkaan. Huurteiset ikkunat muistuttavat Cair Paravelin lasimaalauksia, ja Susanin tekee mieli rapsuttaa kuvat pois.

”Kuinka pitkään luulet hänen pitävän meitä odottamassa?” Peterin ääni on turhautunut.
”En usko hänen edes muistavan meitä enää.”
Kitkeryys on jo melkein katoamassa Susanin äänestä. Susan on Pevensien lapsista ainoa, joka on hyväksymässä sen, etteivät he tule palaamaan ikinä Narniaan. Aslanista ei ole kuulunut aikoihin mitään, eikä Susan odotakaan heidän kuulevan tästä. He ovat omillaan tylsän tavallisessa maailmassaan.

Joulua edeltävällä viikolla talossa tuoksuu inkivääriltä leivonnan keskellä. Susan yrittää hukuttaa itsensä tekemiseen, ettei hänen tarvitsella ajatella mitään. Etenkään Narniaa. Illuusio kuitenkin särkyy, kun Lucy alkaa muistella varsin erilaista joulua majavien pienen padon uumenissa. Edmund karahtaa punaiseksi ja tuijottaa lattiaa häpeissään.
”Lucy, lopeta”, Peter pyytää huomatessaan Susanin olkapäiden kireyden.
”Ettekö te muka haluaisi takaisin Narniaan?” Lucy kuitenkin kysyy. Susanilta tipahtaa lusikka lattialle, mutta kaikki ovat kuin eivät huomaisi mitään.
”Puhutaan tästä muualla”, Edmund kiskoo sisaruksista nuorimman pois keittiöstä. Peter katsoo hetken heidän peräänsä ja kävelee sitten Susanin luokse.
”Älä välitä heistä.” Peterin hengitys kutittaa Susanin niskaa ja nostaa kylmiä väreitä. Kun veljen kädet koskettavat hänen olkapäitään, Susanin täytyy muistuttaa itseään hengittämisestä.


”Älä ajattele sitä.” Peterin ei tarvitse sanoa, mitä hän tarkoittaa, sillä Susan tietää sanomattakin. Hän tiputtaa veljensä jalat taas lattialle, pois häiritsemästä itseään, ja keskittyy lukemaan edessään pöydällä olevaa sanomalehteä. Nuorukainen ottaa sisarensa käden omaansa ja vetää tämän hitaasti syliinsä. Susan parantelee asentoaan jaksamatta enää vastustella ja nojaa lopulta veljensä rintakehään.

Peterin sormet juoksevat Susanin käsivartta pitkin ylös, alas ja ylös taas, ja lähettävät kylmiä väreitä paidan hihankin lävitse. Kun sormet pysähtyvät viimein naisenalun lantiolle, Susan kääntyy katsomaan veljeään. Katseet lukkiutuvat toisiinsa, kun jokin räsähtää. Nopeasti sisarukset havahtuvat huomaamaan Lucyn seisovan ovella rikkoutunut teekuppi jaloissaan.
”Tulin pyytämään anteeksi”, mutina hädin tuskin kuuluu Susanin vaatteiden kahistessa, kun hän nousee Peterin sylistä.
”Olin tuomassa teetäkin, mutta…”, Lucy jatkaa ja osoittaa jalkoihinsa, missä märkä läntti vain suurenee. Susan ottaa nenäliinansa ja rientää pyyhkimään teetahraa.
”Käyn hakemassa jotain, jolla pyyhkiä tuo”, Peter mumisee ja jättää sisarensa puhdistamaan lattiaa.
”Kuinka…?” Lucy ei saa kysymystään loppuun, mutta Susan arvaa, mitä hän tarkoittaa.
”Jonkin aikaa.”
Lucy ei kysy enempää, jatkaa vain teen pyyhkimistä lattialta.

Kun Peter palaa takaisin sienen kanssa, Lucy ja Susan istuvat jo takan edessä suunnittelemassa tulevan joulun viettoa. Kuinka pitää muistaa käydä haudoilla ja joulukirkossa. Laittaa jouluruoat ja varmistaa, että tänä vuonna hehkuviiniä on tarpeeksi. Poikien pitäisi myös muistaa käydä hakemassa joulukuusi ajoissa, että sitä pääsisi koristelemaankin.

Peter seisoo ovella sanomatta mitään, kunnes huomaa Edmundin koputtavan ikkunaan sen toiselta puolelta tumput lumen peitossa. Susan ja Lucykin vilkaisevat ikkunaa kohti, ja kohta kaikki neljä Pevensien sisarusta ovat ulkosalla leikkimässä lumisotaa pakkasyön kirpeydessä.

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Minä-kala

  • ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • ***
  • Viestejä: 4
  • ¯\_(ツ)_/¯
Voi, tää oli aivan ihana! :) Ei mennyt ollenkaan pöpelikköön; kuvasit todella hienosti isompien sisarusten katkeruuden ja kohtaloonsa alistumisen, kun pääsy Narniaan on heiltä lopullisesti evätty.  :'( Arkinen kirjoitustyyli sopi tarinaan; erityisesti tykkäsin siitä, miten Susanin ja Peterin suhde on kuvattu "rivien välissä", hyvin pienin elein. Kiitos tästä! :)

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Minä-kala: Hei, jes, mahtavaa, että muistin varassa kirjoittaminenkin toimi! :D Tuon suhteen halusin kuvata just rivien välissä, koska itse en ole niin kovin suuri insestiparitusten fani, niin se on mulle helpompaa sillä lailla. (: Muutenkin tykkään parisuhteissa pienieleisyydestä. Kiitoksia kommentista, kivaa että tykkäsit tästä! (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Helyanwe

  • ***
  • Viestejä: 121
On vain odotettavaa, että jos otsikossa lukee Narnian tarinat, niin minä luen sen, vaikka itse paritus olisi hieman vieraampi. En siis itse tykkää parittaa näitä sisaruksia toisilleen sillä tavoin (mutta hei, olisin voinut myös jättää lukematta joten mitäpä minun mieltymyksilläni väliä). Tässä tuo paritus oli kuitenkin sen verran luettavissa rivien välistä, että tämän saattoi lukea oman maun mukaan.

Tästä ei ainakaan huomaa laisinkaan jos et kaikkea muista, eikä tämä tarina kaipaakaan mitään tarkkoja yksityiskohtia että milloin ja miten se jokin pikkujuttu nyt menikään. Erään yksityiskohdan tosin tahtoisin ottaa esille, nimittäin Cair Paravelista muistuttavat huurteiset ikkunat <3

Hahmot olivat oikein onnistuneita, juuri tuollaisina voisin heidät kuvitella kotiinpaluunsa jälkeen. Susan unohtaa hiljalleen (tai yrittää pikemminkin vain hyväksyä, ettei ole välttämättä pääsemässä takaisin), Peter on hänen tukenaan minkä pystyy (toi jalkojen laittaminen pöydälle ihan vaan kiusan vuoksi on juuri sellaista, mitä uskoisin isoveljen tekevän), Lucy ei tahdo (eikä pysty) unohtamaan, eikä tahallaan tarkoita pahoittaa sisarensa mieltä, Edmund puolestaan on nyt kypsempi ja osaa selittää tilanteen pikkusiskolleen.

Ai että Lucy saikin heidät kiinni "rysän päältä". Uskottavaa, että ensin siivottaisiin sotku ja vasta sitten kyseltäisiin. Lucy kyllä ottaa tuon aika hyvin, onhan kyseessä kuitenkin omat sisarukset mutta joo. Ehken puutu siihen sen enempää kun en paritakaan. Sekin kohtaus oli hyvin kirjoitettu ja lopetus oli ihana <3 Lumileikkejä sisarusten kesken, ja se kevensi kiinnijäämisen jälkeistä jäykkyyttä.

Todella, kiitos tästä ja toivottavasti kirjoittaisit joskus lisää Narniasta. Siitä näkee kuitenkin verrattuna varsin vähän ficejä täällä.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2017 16:20:44 kirjoittanut Helyanwe »
"Makuasioista ei voi kiistellä, mutta huonosta mausta on velvollisuus huomauttaa."

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Helyanwe: Mäkään en yleensä parita sisaruksia toisilleen, mutta tämä oli Nevillan toiveissa, joten ajattelin sitten kokeilla. (: Juuri sen takia paritus on niin kovin rivien välistä luettavaa tavaraa. Huurteiset ikkunat on mun mielestä muutenkin tosi kivoja ja hienoja, joten oli hauska rinnastaa niitä Cair Paravelin muistoihin. (: Huh, hienoa, että onnistuin edes jotenkin kuvaamaan näitä sisaruksia, koska en tosiaan muista juurikaan, millaisiksi heidät on kuvattu kirjoissa, joten oli pieni pelko perseessä, että menen ihan huti näiden kanssa. :'D Jotenkin pidän Susania etenkin enemmän sellaisena tekevänä ihmisenä, joten kun tulee sotkua, se siivotaan ensiksi ja vasta sitten voidaan jutella siitä syystä, mistä se sotku tuli. Lopetukseen taas oli pakko repiä jotain söpöä, joten mikäs sen parempi lopetus kuin lumileikit sisarusten kesken. (: Kiitoksia kommentista, ehkä mä uskallan joskus seikkailla uudestaankin kirjoittamaan Narniasta, kun tämä saa näinkin hyvän vastaanoton! (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid