Kirjoittaja Aihe: Tämä yö on meidän K-11  (Luettu 4690 kertaa)

babydino

  • ***
  • Viestejä: 22
Vs: Tämä yö on meidän K-15
« Vastaus #20 : 21.10.2012 16:51:42 »
Uusi lukija ilmoittautuu vain vuoden ja muutaman kuukauden myöhässä ♥ xxx

Mä olen nyt kalunnut näitä Pöytälaatikon ficcejä ihan perusteellisesti läpi, ja törmäsin tähän. Otsikon luettuani mä olin varma, että tulipahan taas vaihteeksi törmättyä sellaiseen todella imelään ja kevyeen rakkausstooriin, mutta jo heti ensimmäisen kappaleen jälkeen mulle tuli tosi haikea ja tyhjä olo. Eikä se yhtään parantunut, kun mä tajusin, että Eemeli saattaisi oikeasti kuolla ja niinhän siinä kävikin lopulta. Mä en muista, koska viimeksi olisin itkenyt näin paljon jonkun tarinan takia, mutta kyllä tää tunteisiin vetosi (mun osalla ehkä vähän liikaakin, sillä mun sänky vaikuttaa nyt enemmänkin uitetulta koiralta kuin nukkumispaikalta, pitää alkaa kuivalla sitäkin hiusföönillä :'D). Hirveintä oli se, ettei Chrisu päässy / saanu osallistua Eemelin hautajaisiin. Ihan sama vaikka se helvetin keuhkokuume oliski ollu sen syytä! Se kuitenkin rakasti sitä jätkää... Joka tapauksessa mä itse rakastuin tähän ficciin ja edelleenkin kelaan mitä olis mahdollisesti käyny, jos Eemeli olis selvinny hengissä. Oliskohan tästä siinä tapauksessa tullut sellainen imelä rakkaustoori? (;

- babydino says rawwwwr ♥ xoxo
Sometimes you gotta fall before you fly

tomorowr

  • ***
  • Viestejä: 181
  • power is power
Vs: Tämä yö on meidän K-15
« Vastaus #21 : 21.10.2012 18:53:52 »
helvetti, tää oli kaunista. ei tsiisus, mä vaan itken. en pysty nyt muodostaa järkeviä lauseita, mutta tää oli loistava, täydellinen ja ihan .... helvetin upea tai jotain.

aaaaojgirogjero en pysty aaaa enkä kestä. kaunista.
oikeesti.

-tomorowr
ava © Luella

Astronautti

  • Crownless
  • ***
  • Viestejä: 513
Vs: Tämä yö on meidän K-15
« Vastaus #22 : 22.10.2012 20:53:02 »
Yghaaaagh tota niin, hei vaan hei yritän tässä saada jotain järkevää kasaan. Saattaa olla että lopputulos on varsin kyseenalainen, mutta yritinpähän perkele.

Mua häiritsee toi Eemeli nimi aika tavalla, koska mulla on itselläkin Eemeli, mutta ei se nyt kuitenkaan häiritsevässä mittakaavassa. Pidin kuitenkin Eemelin hahmosta enemmän kuin Chrisusta, ja se oli myös onnistuneempi. Vaikka pojan suhtautuminen omaan tilaan ei ole kauhean klassinen, on se silti aika freesiä vaihtelua perusangstilapsiin ja elämäänsä kyllästyinen terminaalipotilaisiin, ja lisäksi suhtautuminen oli vielä mun mielestä ihan realistinen.

Mä näkisin (nyt kun risuja jaellaan), että tän koko tarinan suurimmat "heikkoudet" on osaltaan tyyli ja osaltaan dialogi. En nyt tarkota, et ne olis täydellisen epäonnistuneet ja täysin repulsiiviset, vaan, että niistä mä hioisin tätä juttua eniten. Sellaset tyylilliset jutut mua jäi häiritsemään, että jos toistellaan samaa sanaa turhan monta kertaa tai asia selitetään liikaa auki, koska suuresta osasta asioita tajusin sen kyllä ilman sitä viimeistä selittävää virkettä. Mun mielestä selkeä ja tiiviin iskevä teksti toimii jokseenkin paremmin.
Sitten toinen on tää dialogi, mun mielestä se on jossain kohtia vähän horjuvaa tai sellaista omituista, että en pysty kuvittelemaan ko. sanoja henkilöiden suuhun. Ei se nyt ole kamala asia, ja kyllä ne toimii silti oikein hyvin, mutta niistä saisi uskottavampia hiomalla niitä. Lisäks mun mielestä on outoa, että äiti puhuu kirjakieltä .__. Tosin nään on mun mielipiteitä, et tee miten lystäät, mut jos virittää ajattelussa jotain uusia ratoja, niin hyvä :3

Juonesta sen verran et petyin jokseenkin kun ei ollut mitään säpinää poikien välillä, mut ei tääkään ratkasu haitannu yhtään. Saman tunnelman sait silti luotua pelkällä kaverisuhteelta.

Nyt kun noi risut on heivattu niin voinen vähäcen ruusuilla <3 Tosiaan ,tykkään tästä tosi paljon, koska oot onnistunu vangitsemaan tähän jotenkin sellasen hienon tunnelman, et pidätin henkeäni ajoittain pitkin alkua ja sit lopussa se salpautu kokonaan. Ja toi psalmi vielä lopussa viiminen naula arkkuun, aaaaghhuuuh. Joo olen seko tiedän. Että Chrisun pitäs nyt painau sinne Eemelin haudalle itkemään, koska on umpirakastunut toiseen : > noh kaikkea ei voi saada joten tyydyn kohtalooni ja kiitän lukukokemuksesta! Pidin todella! : )

-BoyOnFire



Olisipa kaipaus viiniä,
ympäripäissäni
minä odottaisin sinua.

Fotoni

  • ***
  • Viestejä: 100
Vs: Tämä yö on meidän K-15
« Vastaus #23 : 23.10.2012 00:22:06 »
Mä en nyt kyllä pysty muodostamaan nitään järkevää kommenttia tän jälkeen, mutta pakko yrittää

Aluksi on pakko mainita, että odotin tän olevan joku kunnon slashfic tai jotain, mutta eipäs ollutkaan.
Mutta niin... Tää fic, siis ei jum*lauta, sä sait mut itkemään täällä. Tää oli ihan tajuttoman kaunis ja ihana ja surullinen ja sillee positiivisella tavalla kamala ja niin edelleen.

Eli kiitokset tästä ja pahoittelut tästä minimaalisesta kommentista :)
Sometimes you gotta fall before you fly

ClownBoy

  • qяiиƨƨi мυнʞɘɒ
  • ***
  • Viestejä: 8
Vs: Tämä yö on meidän K-15
« Vastaus #24 : 23.10.2012 02:33:48 »
Itken, mä itken...

Voi kauhea tää oli koskettava! Itte kärsin täällä enterorokossa ja olo on kanssa aika mankeloitu, kun parhaimmillaan yli 39 asteen kuume, mut tää (sun kirjotus) ainakin hetkeks sai mut unohtaa mun oman, vammasen olon.

Hirveä kiitos siis! Tämmösiä "rankkoja" on kiva ja kai hyväki lukee aina välillä, nostattaa paljon kysymyksiä ja tunteita pintaan. Ja ehkä tälläset jopa saa ihmiset kunnioittamaan omaa elämäänsä enempi ainakin hetkellisesti, en tiiä.

Mut hei, enpäs enää sönkötä kun aivotkaan eivät ole luultavasti parhaimmillaan näin, öm, puoli kolmelta yöllä... Öitävaan, ja kirjoita ihmeessä lisää, kun oot noinkin hyvä! ;)
Vain hiuksiasi hiljaa kosketan
en rakkaudesta mitään ymmärrä

Mirrol

  • kinnmorgaleth
  • ***
  • Viestejä: 69
  • mieleni pintaan asti täysiä maljoja
Vs: Tämä yö on meidän K-15
« Vastaus #25 : 24.10.2012 14:43:04 »
Tää muistuttaa mua vähän siitä kirjasta, joka kertoi yhdestä kuolevasta tytöstä. Sen nimi oli "Ennen kuin kuolen", kirjailija Jenny Downham. Silloinkin itkin, loppua kohden jo täysin estoitta. Tän kylläkin luin koulussa, joten en oikein kehdannut kunnolla vuodattaa. :)

Kiitos. Kaunis, kertakaikkiaan.

- Caro
« Viimeksi muokattu: 25.10.2012 20:17:03 kirjoittanut Caroline »
_.:*:._
minä riisuisin aseista maan
ja määräisin armeijat ruusuja istuttamaan

LoveForever

  • toivoton tapaus
  • ***
  • Viestejä: 264
  • Patrick Kane on rakkaus<3
    • Blogini:)
Vs: Tämä yö on meidän K-15
« Vastaus #26 : 25.10.2012 23:21:53 »
Jeij. Tää oli hirrrveeeeeeeen kauheen surullinen ficci ja mä oikeesti niin tyksin tästä :-* Ja oikeesti, tää oli semmonen ihana ficci<3 Mä rakastuin jätkiin. Ja yyyyyyyyyyh, mä itken kohta. :'( Tää oli ihan kauhee! Miten sä voit olla noin julma! Tappaa nyt toinen.. Ja kamalaa, mä en saa ees unta enää. Veit mun yöunetki! Murr. Mut joo. Tää oli silti awww;3
Älä mieti asiaa tarkemmin. Anna olla ja mennä ohitsesi kuin tuuli ja linnut ja nuoruus ja neitsyys.. Eikö näin olisi paremmin? <3