Kirjoittaja Aihe: Realistinen rakkaus, S, 2 x raapale  (Luettu 3334 kertaa)

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Realistinen rakkaus, S, 2 x raapale
« : 28.12.2007 23:56:47 »
Disclaimer: J.K. Rowling omistaa Potter-universumin, en minä. En myöskään saa minkäänlaista korvausta hänen luomuksillaan leikkimisestä.

Otsikko: Realistinen rakkaus
Kirjoittaja: Picca
Beta: -
Paritus: Percy/Hermione
Ikäraja: Sallittu
Genre: romantiikka
Summary: Percy ja Hermione tapailevat salaa.

A/N Tähän ficciin antoi idean ja inspiraation raato, joka haastoi kirjoittamaan raapaleparin, jossa kuvattaisiin kahden henkilön suhdetta niin, että kummankin näkökulmasta olisi yksi raapale.

Olen miettinyt jo jonkin aikaa, että Percy ja Hermione voisivat sopia hyvin yhteen. Nyt päätin kokeilla paritusta tässä. Ficci sijoittuu Hermionen kuudennelle luokalle.

FF100-haasteessa tämä on sana 002. Puoliväli. (Aihe: Harry, Ron ja Hermione)


Realistinen rakkaus

Hermione

Tänään oli Tylyahon päivä, ja kierreltyäni hetken Harryn ja Ronin kanssa sanoin haluavani ostaa itselleni pari kirjaa. He katsoivat toisiinsa ja painuivat Sekolle. Minä painuin Kolmen luudanvarren taakse, missä Percy odotti.

Ron kauhistuisi, jos tietäisi minun tapailevan Percyä. Hän on raivoissaan siitä, miten Percy irrottautui perheestään. Minä ymmärrän, miksi Percy teki sen, mutta kukaan muu ei tunnu käsittävän, miten älykäs hän on. Joskus uppoudumme tuntikausiksi keskustelemaan lukemistamme kirjoista.

Tänään ei kuitenkaan juteltu. Liimauduin kiinni Percyyn samalla hetkellä kun näin hänet, ja hän piteli minua tiukasti lähellään. Edellisestä tapaamisesta oli aikaa.

Nyt istun ikkunalla katsomassa iltaa ja kaipaamassa. Odotan hänen kirjettään.



Percy

Pöllö lehahtaa äänettömin siivin auringonlaskuun. Olisin halunnut käyttää Hermestä, mutta Ron saattaisi tunnistaa sen. Olen lainannut vuokraisäntäni pöllöjä niin usein, että joudun maksamaan pöllömaksua.

Koska en voi jutella Hermionen kanssa juuri koskaan, kirjoitamme toisillemme pitkiä kirjeitä. Tällä kertaa kerroin, miten hyvältä tuntui tänään nähdä häntä. Jokaisen mietteen, joka mielessäni kävi liian lyhyen tapaamisen aikana. Hänen hiustensa tuoksun, sormet niskassani. Ajattelin, että tahtoisin pitää häntä syleilyssäni joka päivä, vuosien ajan. Ehkä koko elämän, en ole varma. Tiedän, ettei hän kaipaakaan vakuutuksia sellaisesta. Olemme kumpikin realistisia, tiedämme ettei mikään kestä ikuisesti.

Joskus siihen silti haluaa uskoa. Toivon, että hän hymyilee lukiessaan kirjeeni.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2013 22:24:00 kirjoittanut Pics »
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Frosty

  • A Snowman
  • ***
  • Viestejä: 71
Re: Realistinen rakkaus, S, Percy/Hermione, raapalepari
« Vastaus #1 : 29.12.2007 11:34:20 »
Paritus sai minut kiinnostumaan tästä enkä pettynyt. Jään odottelemaan ficciä tällä parituksella.  ;)
« Viimeksi muokattu: 29.12.2007 15:02:58 kirjoittanut Frosty »
Watching the birds change colour and fall from the trees.
Knowing one day it’s all over. When winter comes with a breeze.

Sierra

  • ***
  • Viestejä: 322
Re: Realistinen rakkaus, S, Percy/Hermione, raapalepari
« Vastaus #2 : 29.12.2007 13:48:04 »
Hmm, tämä oli jännä paritus, tai siis, itse olen myöskin miettinyt sopisivatko he yhteen, mutta kun vannon slashin nimeen niin enpä ole kirjoittanut... on onni, että kun joku vihdoinkin kirjoittaa tällä parituksella, edes lyhyen raapaleparin, todella hyvä kirjoittaja tekee sen. Nyt ei pilaantunut hyvä paritus. Eli minusta kirjoitat oikein hyvin, ei siis mitenkään kovin erottuvasti, mutta kyllähän sitä erottuvaa tekstiäkin sinulta löytyy.

Taitaa olla niin, että jos näen, että jonkun ficin on kirjoittanut Picca, se täytyy avata ja lukasta. Kirjoittajissa olet minun Top 20, mukaan lukien kirjoittajat täältä FinFanFunista, Vuotiksesta yms. Kuule, sinähän voisit kirjoittaa vaikka one-shotin tällä parituksella! Eikö olis hyvä idea  ;)   :roll:

Njoo, mutta siis - tämä oli tosi hyvä, enemmän tykkäsin ehkä tuosta jälkimmäisestä, koska Percyn näkökulmasta ei kamalasti kirjoissa kerrota asioita. Mutta toisaalta tuo ensimmäinen kertoi tismalleen Hermionesta. Kuinka hän ymmärtää Percyä, vaikka Percy nyt ei välttämättä oikeassa olisikaan. Mitä tässä yritän sanoa on, että tästä tuli minulle sellainen olo, että Percy miettii asioita vähän liikaa ja monimutkaisesti, ja on oikeastaan liian älykäs. Äly sumentaa totuuden, jos niin voi sanoa? Ja tämä on tällainen ihanan päällepäin kevyt, mutta huomaa heti, että heidän seurustelunsa on vakavaa ja vaikeaa pitää yllä Harryn, Ronin ja muiden Weasleyiden takia.

Kiitos todella paljon, Picca!
“Aha! What villains are these, that trespass upon my private lands! Come to scorn at my fall, perchance? Draw, you knaves, you dogs!” -Sir Cadogan

raato

  • ***
  • Viestejä: 116
Re: Realistinen rakkaus, S, Percy/Hermione, raapalepari
« Vastaus #3 : 30.12.2007 16:03:08 »
aww...

mielestäni sopii todella hyvin että Hermione ainoana ymmärtää Percya. Sopii hyvin Hermioneen. Ja muutenkin, he ovat molemmat niin kuin Percy sanoi, realistisia. :)

[size=112]"Toivon, että hän hymyilee lukiessaan kirjeeni."[/size]

- Tästä pidin aivan erityisesti. Todella ihana lause. <3

Kiitos

.raato
Me vaan vähän leikitään.


FanFic100

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Re: Realistinen rakkaus, S, Percy/Hermione, raapalepari
« Vastaus #4 : 06.01.2008 21:04:27 »
Frosty: Mukavaa, jos ei tuottanut pettymystä. Minusta paritus oli yllättävän mielenkiintoinen, ja ehkä kirjoitan tällä jotain pitempääkin vielä.

Sierra: Iuh, tämmöiset palautteet saavat minut aina punastelemaan. Voi apua. Mh, one-shotti tällä parilla voisi hyvinkin olla toteutettavissa, kunhan saan jonkun sopivan idean, mutta ei ihan vähään aikaan. Minusta tuntui, että Hermione voisi hyvinkin pystyä ymmärtämään Percyä, sillä osaa katsoa asioita aina monelta kantilta ja on itsekin älykäs. Sain kiinni mitä tarkoitit tuolla liialla älyllä, samaa mieltä itsekin.

raato: Minustakin loppu oli söpöinen. Mukava että pidit, ja kiitos kivasta haasteesta.

Kiitoksia teille kaikille piristävistä kommenteistanne. <3
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


iipimoi

  • ***
  • Viestejä: 181
Vs: Realistinen rakkaus, S
« Vastaus #5 : 02.09.2012 10:37:00 »
Mäkin olen aina jotenkin kuvitellut, että nää kaksi sopisivat yhteen :) mutta itse pidän liikaa romionesta, niin minkäs teet. :D tää oli todella kivaa luettavaa, tykkäsin.
If we take this bird in, with its broken leg,
We could nurse it, she said,
Come inside for a little lie down with me,
And if you fall asleep, it wouldn't be the worst thing.