Kirjoittaja Aihe: Twilight: Unelmat ovat ikuisia ♦ OFC/OMC, valmis ♦ K-11  (Luettu 69717 kertaa)

Nabi.

  • ***
  • Viestejä: 267
Vs: Unelmat ovat ikuisia (Het, K-13, Houkutus-sarja) luku 6
« Vastaus #20 : 04.03.2009 23:24:07 »
Yksi kohta mulle jäi vähän epäselväksi: 
Lainaus
Yritin jankuttaa itselleni, että se oli vain eläin. Ettei sillä ollut väliä. Maailmassa oli tuhansia samanlaisia ja ne kylvivät kauhua ympärilleen. Ne tappoivat ihmisiä. Ne olivat tappaneet Emmetin.

Miten ja milloin Emmett on kuollut? En tiedä kirjoititko siitä jotain, mutta en ainakaan löytänyt mitään kun yritin katsella. Tai sitten oon vaan vähän pihalla niin kuin aina :)

Tuo jäi minuakin häiritsemään... Onko Emmett kuollut??Älä hätäille Ideila Cullen en taida minäkään olla perillä...

Ihan jees luku. Epäilen vahvasti, että se heroiini toimii, mutta jos se toimii niin se saa Cherryn keskittymisen herpaantumaan ja siitä seurais pahaa... Eli siis jatkoa odotellen.
Everyone thinks that I have it all
but it’s so empty living behind these castle walls
nobody knows i’m all alone
but there’s no place to fall.

Amy Malfoy

  • ***
  • Viestejä: 1 121
Vs: Unelmat ovat ikuisia (Het, K-13, Houkutus-sarja) luku 6
« Vastaus #21 : 04.03.2009 23:53:25 »
Loistavaa!
Kuten Idielakin, minäkin olen koukuttunut tähän, vaikka alussa Sherry vähän ärsytti niin nyt pikkuhiljaa hänestä alkaakin muodostua ihan loisto-hahmo :)
Edwardia odottelen tulevan pelastamaan kohta ja totta kai mitä Sherrylle käy, kun hän kokeilee huumeita ensimmäistä kertaa vampyyrinä :)
Kirjoitusvirheitä tai muita ei näkynyt, en niitä tosin edes etsinyt, joten... :D
Mutta jatka ihmeessä samaan malliin, koska tästä kehkeytyy vähitellen todella mielenkiintoinen, enkä malttaisi odottaa jatkoa!

Ja vielä...köhköh:
Tungen nenäni juuri sinne minne se ei kuuluisi:
Idiela ja Nabi: Miten ja milloin Emmett on kuollut?
Siis vampyyrithän eivät oikeasti ole enää ihmisiä ja tavallaanhan ihminen kuolee, kun tämän sydän pysähtyy ja näin tapahtui Emmetille, kun karhu hyökkäsi tämän kimppuun ja Carlisle pelasti tämän muuttamalla tämän vampyyriksi. Eli epäilen, että Eara tarkoitti sitä (hopefully =))

Ihan vain yritän päteä asiassa missä olen varmasti väärässä :D
Alicea ja Jasperia odotellessa :)

~Amy (joka ylikäyttää hymiöitä ihan liikaa)

Ginin banneri<3
~The End is here: Deathly Hallows Part II~
~Dramione~
”Goalies don't think." - Chris Osgood
                                                                       Kiitos Leijonat <3

Nabi.

  • ***
  • Viestejä: 267
Vs: Unelmat ovat ikuisia (Het, K-13, Houkutus-sarja) luku 6
« Vastaus #22 : 05.03.2009 09:59:27 »
Amy Malfoy: Oojaaa! Tietenkin se on niin. Tyhmä minä... *re-ps* Okei nyt taisin ymmärtää XDDD
Everyone thinks that I have it all
but it’s so empty living behind these castle walls
nobody knows i’m all alone
but there’s no place to fall.

Idiela Cullen

  • Vampyyri
  • ***
  • Viestejä: 33
  • Playing with fire
Vs: Unelmat ovat ikuisia (Het, K-13, Houkutus-sarja) luku 6
« Vastaus #23 : 05.03.2009 10:34:03 »
Amy Malfoy: Mä ymmärsin nyt myös, olin tietenkin ajatellut sen jotenkin hassusti  enkä yhtään silleen, että Sherry puhui Emmetin kuolemasta ihmisenä  ::) Lukutoukkana olemisen varjopuolia, kun lukee liikaa niin on ihan sekaisin!
Kiitos selvennyksestä, tyhmä minä!  :D
« Viimeksi muokattu: 05.03.2009 10:36:00 kirjoittanut Idiela Cullen »
It's impossible to you, not impossible to me.

Parisade

  • enkelten verta
  • ***
  • Viestejä: 422
  • Once upon a time in a fairytale
Vs: Unelmat ovat ikuisia (Het, K-13, Houkutus-sarja) luku 6
« Vastaus #24 : 09.03.2009 18:28:21 »
Idelia Cullen: kiitos. Ja toi Emmeti kuolemaan liittyvä juttu tosiaan menee juuri niinkuin Amy Malfoy sanoikin.
Nabi. Kiitos sinullekin. Ja lue edellinen:)
Amy Malfoy; Kiitos. On ihanaa, että jotkut jaksavat kommentoida, tulee tosi hyvä mieli. Ja sinä olet tosiaan oikeassa, Sher puhui Emmetin kuolemasta ihmisenä. Hyvä että edes joku tajusi (minä olin jo ihan varma, että olin ilmaissut tuon asian täydellisen epäselvästi.

A/N: Hei minä olin aika nopea tälläkertaa vai mitä? Tässä luku seitsemän.

7. Minä tahdon sen ja minähän tasan saan sen

  Heräsin säpsähtäen ja silmäni räpsähtivät auki. Minä en tiennyt, missä olin. Katto pääni päällä näytti vieraalta, enkä pystynyt muistamaan edellisestä illasta mitään muuta, kuin sen, että olin kokeillut heroiinia pitkästä aikaa. Mielessäni välähteli sumeita muistikuvia jostain clubista, LSD:stä, naurusta ja Tomin kasvoista.
  Ravistin päätäni ja nousin istumaan. Kun ojensin käteni sivulle, se osui johonkin. Ihoon.
  Käännyin shokissa tuijottamaan Tomin paljasta selkää ja sänkyä, jonka jaoimme. Ei, ei tämä ollut mahdollista. Huomasin vasta nyt, että olin alasti.
  Pomppasin kiireesti ylös sängystä, kietaisin pyyhkeen ympärilleni ja aloin noukkia lattialta hujan hajan heiteltyjä vaatteitani ja kiskoa niitä päälleni. Mitä helvettiä minä oikein olin ajatellut eilisiltana? Tai siis eihän Tom ollut edes hyvännäköinen.
  Ei minulla sinänsä ollut mitään irtosuhteita tai niiden harrastamista vastaan, yhteen aikaan olin ollut siinä todella ahkera. Yritin rauhoittua, mutta se oli yllättävän vaikeaa, koska tärisin kuin mikäkin vammaislapsi ja sisältäni säteilevä kipu tuntui kammottavan kylmältä. Vieroitusoireita, näin nopeasti? Loistavaa.
  Aloin penkoa Tomin laatikoita lähes pakokauhuisena. Jossain täällä oli pakko olla heroiinia.
  Vaikka toimin nopeasti kesti silti yli viisitoista minuuttia, ennen kuin löysin Tomin huumekätkö. Aineet oli piilotettu irrallisen seinälaudan taakse olohuoneessa. Huokaisin helpotuksesta kun näin läpinäkyvän pussin, joka sisälsi lasisen ruiskun, pillereitä ja purkin täynnä valkoista jauhetta. Pelastus!
  Kokosin kaikki eilen ostamia vaatteitani sisältävät muovipussit ja yritin hiipiä hiljaa ulko-ovelle mutta makuuhuoneesta kuuluva ääni sai minut jähmettymään paikoilleni.
  ”Sherry?” Tom kysyi haukotellen. ”Minne sinä katosit kulta?”
  Kätkin huumeet yhteen muovipusseista ja hymyilin hemaisevasti kun Tom ilmestyi oviaukkoon pelkkä pyyhe päällään. ”Hei Tom”, minä sanoin. ”Kuule, minulla on vähän kiire joten taidankin tästä…” Yritin livahtaa ovelle.
  Tom tukki tieni ja kaatoi minut sohvalleen. Hän kumartui ylleni ja suuteli minua pitkään. ”Älä nyt vielä mene”, hän hymähti. ”Otetaan eilisiltainen uusiksi.” Taivas, tyyppi oli idiootti.
  Yritin työntää hänet pois päältäni. Minusta tuntui ahdistavalta olla näin lähellä jotakuta; Tom käytännössä makasi päälläni ja hänen kätensä kulkeutuivat hitaasti kylkiäni pitkin lantiolleni. Miten minä olin pystynyt tähän eilisiltana? Tomin henki haisi suoraan sanottuna järkyttävältä ja hänen parransänkensä raapi ihoani ikävästi. Sen lisäksi vieroitusoireet alkoivat käydä sietämättömiksi.
  Käänsin pääni syrjään. ”Ei, minun täytyy ihan totta mennä”, yritin vielä.
  Tom ei vastannut, hän oli liian keskittynyt suutelemaan kaulaani ja avaamaan takkini nappeja toisella kädellään.
  ”No mennään edes makuuhuoneeseen”, minä ehdotin muka alistuneena. ”Tässä on aika epämukavaa.”
  Tom virnisti ja nousi seisomaan. ”Mennään vain.”
  Nyrpistin nenääni inhoavasti. ”Käyt kyllä ensin suihkussa”, minä komensin. ”Alahan painua.”
  ”Käskystä namu”, Tom virnisti. ”Hän suuteli minua taas. ”Mennäänkö yhdessä.”
  ”Hävytön ehdotus”, minä nauroin. ”Mene.”
  Tom likisti minut vielä kerran itseään vasten, ennen kuin hävisi kylpyhuoneeseen. Odotin ihan rauhassa, kunnes kuulin suihkun ääntä. Sitten virnistin itsekseni ja kokosin tavarani. Kuvitteliko tuo tyyppi tosissaan, että minä jäisin odottelemaan häntä? No, en kyllä jäisi. Minä häipyisin täältä.
  Livahdin nopeasti ovesta ulos kasteenraikkaaseen aamuilmaan. Minä halusin jo kotiin. Tälle tärinälle oli kuitenkin tehtävä jotain ennen sitä. Necedahin keskuspuiston laidalla oli hotelli. Suureellinen ja hävyttömän kallis hotelli, mutta ainakin siellä oli suihkut.
  Vastaanotossa istuva tympeännäköinen nainen katsoi minua nokkaansa pitkin ja kysyi: ”Voinko auttaa teitä neiti?”
  Minun teki ihan totta mieli lyödä häntä. Oli vaikeaa olla rauhallinen kun koko keho huusi heroiinia. ”Yksi huone kiitos”, minä sanoin.
  ”Minkälainen huone? Yhdelle vai? Haluatteko palvelut samassa paketissa? Moneksiko yöksi?” Kysymyksiä tulvi kuin nelivuotiaalta.
  Suljin silmäni. ”En minä tiedä. Joku huone vain. Enkä minä halua sitä yöksi vaan päiväksi. Täksi päiväksi.”
  ”Millä nimellä”, nainen kysyi.
  ”Valance”, minä huokaisin. Tämä oli hidasta.
 
  Jouduin käyttämään tyyppiin vähän hypnoosia, mutta loppujen lopuksi minä kuitenkin sain sen huoneen. Kahdeksannesta kerroksesta. Parvekkeen kanssa. En ehtinyt kuitenkaan ajatella näköalaa juuri nyt.
  Istuin sängylle miettimään. Minä ajattelin vasta nyt, millaisen kohtauksen perheeni järjestäisi jos he huomaisivat, että olin aineissa. Se meteli jäisi toiseksi maailmansodallakin. Jos taas menisin kotiin ilman, että ottaisin lisää heroiinia, he huomaisivat varmasti, mitä oikein olin puuhannut.
  Vaihtoehdot olivat vähissä. Menin kylpyhuoneeseen ja otin uuden annoksen heroiinia. Se vaikutti nopeasti; tärinä lakkasi ja minulle tuli lämmin ja hyvä olla. Sitten menin suihkuun ainakin tunniksi lojumaan, vaihdoin vaatteet ja heitin vanhat roskiin. Sen jälkeen saatoin vain toivoa, ettei vereni haisisi huumeille. Jos minulla siis nyt ylipäänsä enää oli verta.

  Menin kotiin junalla. Oli hassua istua lähes tyhjässä vaunussa kuunnellen joidenkin ulkomaalaisten puhetta, joka kuulosti ranskan ja kiinan sekoitukselta. Ei silti, että minä tietäisin, miltä kiina edes kuulostaa.
  Shenningtoniin oli Necedahista todella lyhyt matka. Liian lyhyt matka. Carlislen ja Esmen reaktiot alkoivat nyt tosissaan pelottaa minua.

  Kotona sujahdin hiljaa sisälle ja yritin hiipiä huoneeseeni ennen kuin—
  ”Sherry?” Esmen ääni, joka kuului takaani, kuulosti helpottuneelta.
  Suoristin selkäni ja käännyin huokaisten. Carlisle ja Esme seisoivat molemman portaiden alapäässä. Heidän kätensä olivat kietoutuneet tiukasti yhteen, eikä kumpikaan näyttänyt tyytyväiseltä. Esmen helpottunut ilme oli pikkuhiljaa muuttumassa ankaraksi.
  Minä nielaisin. Eivät he tienneet mitään? Tukahdutin äkkiä ajatukseni. Edward oli varmasti jossain täällä. ”Hmm… huomenta”, minä tervehdin hermostuneena.
  He vain katsoivat minua epäuskoisina. Esme risti käsivartensa rinnalleen. Ei hyvä.
  ”Minun pitää…” Viittasin ostoskasseihini ja käännyin häipyäkseni.
  Nyt Esme avasi suunsa. ”Missä sinä olet ollut?”
  Hän kuulosti haudanvakavalta. Naurettavan vakavalta. Ihan kuin hän olisi kysynyt ’kenet sinä olet tappanut’, tai jotain sellaista. ”Ei kuulu teille”, minä sähähdin ja lähdin yläkertaan.
  ”Sherry!”
  Pysähdyin vilkaistakseni häntä. Esme ei varsinaisesti ollut vihainen, mutta vastauksen hän aikoi silti saada. ”Nachadissa”, kerroin ärtyneenä. Tämä oli älytöntä; miksi minun olisi pitänyt selitellä tekemisiäni heille? Kaiken lisäksi myös Emmett, Rose ja Edward olivat tulleet sisään.
  Carlislen ilme oli kummastunut. ”Missä sinä yövyit?”
  Puraisin huultani. ”Kuulkaa, en usko, että haluatte kuulla tätä joten—” Voi ei; minä en halunnut kertoa tätä heille. Tai siis; tästä minua ei ihan tapettaisi, mutta en uskonut, että he varsinaisesti hyppisivät riemusta, kun kuulisivat, että olin ollut Tomin luona—
  ”Sinä teit mitä”, Edward huudahti. Minä aloin nopeasti laskea pölyhiukkasia ilmassa pitääkseni ajatukset loitolla. Edward ei saisi tietää enempää.
  Muut katsoivat häntä. ”Mitä”, Carlisle kysyi.
  Edward pudisteli päätään yhä järkyttyneenä. ”Hän oli jonkun Tomin luona ja he…” Edwardin ääni hiipui pois.
  Muilla kesti tasan kaksi sekunnin sadasosaa päätellä, miten lause olisi jatkunut.
  Carlisle romahti sohvalle. ”Ei voi olla totta!”
  ”Mitä sinä oikein ajattelit?” Esme kysyi. Hän näytti siltä, että voisi mennä shokkiin hetkenä minä hyvänsä.
  Emmett oli ehkä kamalin. Hän vain nauroi. ”Oliko hän edes hyvä”, hän kysyi hyvän tuulisena.
  Rosalie tökkäsi häntä kylkeen.
  ”Mitä? Minä vain kysyin.”
  Minä vihasin heitä kaikkia. Ihan oikeasti. Edward tunkeutui pääni sisään ja kehtasi kaikessa paskamaisuudessaan vielä kertoa muillekin, mitä sieltä löysi, Esme ja Carlisle käyttäytyivät kuin olisin tehnyt suurenkin rikoksen ja Emmett ja Rosalie… no, he olivat vain yleisesti ääliöitä.
  Ravistin hiuksiani ja nostin nokkani pystyy. ”No niin, jos teitä ei haittaa, niin minä häivyn nyt.”

                                                                            *************

  Se muutti asioita. Se, että minä olin huumeissa. Välini perheeseeni… no ne viilenivät melko paljon. Minä en puhunut heille melkein mistään ja olin kotona aika vähän niiden kahden vuoden aikana. Tietysti he yrittivät puhua minulle, varsinkin Carlisle ja Esme. Oli omituista, että he eivät antaneet minun olla senkään jälkeen, kun olin puhunut molemmille vain paskaa yli vuoden ajan. Omituista oli myös se, ettei kukaan kertaakaan epäillyt huumeita. Tietenkin minä olin varovainen, en ajatellut käytännössä mitään, kun Edward oli paikalla. Mutta haloo; viimeistään siinä vaiheessa, kun minä olin kuluttanut omaisuuden huumeisiin ja kärtin koko ajan lisää rahaa, olisi voinut luulla, että joku olisi älynnyt. Mutta he olivat tyhmiä. Minun onnekseni.
  Yksi ongelma minulla oli. Carlisle ei antanut minun lopettaa lukiota kesken. Hän sanoi, että kun sen olin kerran aloittanut, saisin myös käydä lukion loppuun.
  Koulussa minä olin silloinkin, lokakuun kolmantena päivänä 1945, jolloin aloin haluta jotakin paljon. Liikaa. Sisarukseni olivat poissa koulusta, sillä päivä oli aurinkoinen.
  Se jokin oli Susannen kaulakoru, hopeinen timanttiketju, jossa roikkui suuri, kolikon kokoinen, vihreä kivi. Smaragdi. Se kiersi kädestä käteen ihailevalta oppilaalta toiselle. Minäkin sain pitää sitä. Kivi oli kaunis. Se lumosi minut. Vihreä väri näytti pyörteilevän hitaasti käytävän hämärässä valaistuksessa. Se oli tietysti vain näköharha, mutta silti. Koru kuului minulle.
  ”Paljostako myyt”, minä henkäisin ojentaessani korun vastahakoisesti takaisin Susannelle. Mitä väliä sillä oli, että minulta oli rahat lopussa ja että Carlisle alkoi tulla epäluuloiseksi, kun kinusin lisää. Minun oli pakko saada tuo vihreä kivi omakseni. Se oli jo käytännössä minun.
  Susanne taisi olla eri mieltä. Hän hymyili ilkeästi ripustaessaan korun takaisin kaulaansa. ”En mistään.”
  ”Mutta minä haluan sen”, kivahdin hänelle.
  ”Ei voi mitään. Se ei ole myytävänä.” Niine hyvineen Susanne marssi pois.
  Minä jäin paikalleni kiukusta kihisten. Susanne olisi aivan hyvin voinut myydä korun minulle; hän halusi vain olla paskamainen. Ääliö ihmislapsi. Eikö typerä tyttö tajunnut, että minä saisin kuitenkin haluamani? Minä sain aina haluamani. Ja jos Susanne ei halunnut rahaa, niin ei sitten. Hän jäisi tyhjän päälle.

  Ruokatunti oli painajaista. Minä tein läksyjä käytävällä kaikessa rauhassa häiritsemättä yhtään ketään. Ja kukapa muukaan sinne tupsahti kuin Joseph Elant.
  ”Hei”, hän sanoi pysähtyen eteeni.
  Minä tuijotin itsepäisesti kirjaani. ”Hei.”
  Joseph ei välittänyt vaan istui viereeni. ”Matikkaako”, hän kysyi koulukirjaani vilkaisten. Taivas, mikä idiootti. Tyhmäkin näki, että se oli matikkaa.
  ”Mm-m”, minä mumisin. Miksi maanvaiva-Elant ei voinut vain häipyä.
  ”Kuule, minä olen ajatellut”, Joseph aloitti. ”Että miksi sinä ja minä emme menisi syömään joku päivä?”
  Tuijotin häntä ällistyneenä. Mikä tapa esittää treffipyyntö. Uskomatonta. ”No siksi”, minä sanoin kiukkuisena. ”Koska minä en halua.”
  Joseph tuijotti minua niin kauan, että aloin epäillä, etten ollut sanonut asiaa tarpeeksi selvästi. Sitten hän rykäisi. ”Jaa. Ei sitten.” Hän oli jo lähdössä, kunnes yhtäkkiä tulikin takaisin. ”Sinä olet kaunis”, hän sanoi. Ja suuteli minua.
  Suuteli, siis ihan oikeasti. Se ei ollut vain mikään pikku suukko poskelle, vaan aito, oikea suudelma suoraan huulille. Ja pitkä sellainen. Minä yritin tietenkin riuhtoa itseäni pois, mutta Joseph veti minut hiuksista lähemmäs satuttaen minua.
  Äkkiä hän lopetti. ”Anteeksi”, hän sanoi virnistäen. ”Mutta minun oli pakko tehdä tuo. Olen odottanut sitä niin kauan.”
  Joseph pahoitteli vielä kerran, ennen kuin lähti ja jätti minut yksin käytävälle. Raivonkyyneleet nousivat silmiini. Olin niin vihainen, että olisin voinut räjähtää. Kukaan, ei kukaan suudellut minua väkisin. Kukaan ei nöyryyttänyt minua tällä tavalla. Vai oli muka pakko! Paskat oli pakko.
  Minä halusin lähteä hänen peräänsä ja tappaa hänet. Olisin voinut tehdä sen. Mutta keksin jotain parempaa.

  Viimeisen tunnin loputtua marssin Susannen luokse. Tyyppi oli parhaillaan pakkaamassa laukkuaan ja näytti hämmästyneeltä, kun tervehdin häntä.
  ”Mitä sinä haluat?” hän kysyi epäluuloisena.
  Hymyilin enkelinhymyäni. ”Tulisitko kanssani biologian luokkaa hakemaan niitä esitelmiä”, kysyin nätisti. ”Sinun se oli niin uskomaton, että ajattelin ottaa siitä mallia ensikerraksi.”
  Susanne hymyili imarreltuna. ”Voin tulla. Mutta et kyllä saa ottaa mallia.” Kilttiä. No jaa, ihan kuin minä en saisi muutenkin täysiä pisteitä.

  Biologian luokka oli täysin tyhjä, kun astuimme sisään. Väänsin oven nopeasti lukkoon.
  ”Miksi sinä noin teit”, Susanne kysyi. ”Ei tänne ketään tule.” Hän kääntyi katsomaan minua silmiin ja silloin hetkeni koitti. Latasin silmäni täyteen energiaa ja katsoin Susannea.
  Susanne jähmettyi. Hän katsoi minua. Hän rimpuili ja hänen suustaan pääsi pieni huudahdus, ennen kuin hän lysähti seisomaan rennosti.
  Minä yritin pitää katsekontaktin, mutta se oli vaikeaa. Energia valui minusta pois kuin vesi ja seisominenkin oli vaikeaa. Otin tukea pöydästä ja puhuin nopeasti. ”Ota tuo koru pois kaulastasi ja anna se minulle.”
  Susannen käsi nousi kaulalle, irrotti korun lukon ja ojensi sen minulle.
  Tungin korun taskuuni. ”Hyvä on. Nyt tapahtui siis näin; minä kutsuin sinut tänne, olimme hakemassa esitelmiämme. Yhtäkkiä Joseph Elant tuli, löi sinua ja minua ja pakeni korun kanssa. Onko selvä?”
  ”On”, Susanne vastasi konemaisella äänellä.
  Ja sitten se oli ohi. Minä valahdin lattialle katsomaan, kuinka Susanne lysähti ensin kasaan ja suoristautui sitten. Ja hän alkoi huutaa. Kovaa. ”Apua! Minun kaulakoruni! Ottakaa Joseph kiinni!” Hän ryntäsi takomaan ovea. ”Haloo! Apua! Se paskapää lukitsi meidät tänne!”
  Minä painoin poskeni kylmää lattiaa vasten. Väsytti. Halusin nukkumaan.

  Vähän myöhemmin minä ja Susanne istuimme rehtorin kanslian mukavalla sohvalla poliisin kuulustellessa meitä. Minä olin puoliunessa, kun taas Susanne lärpätti kovaan ääneen Josephista.
  ”Hän tuli sisään sellaisen kamalan rautatangon kanssa”, Susanne selitti. ”Hän pyysi koruani, mutten suostunut antamaan sitä hänelle. Sitten Joseph alkoi riehua sen rautatangon kanssa ja hakkasi meitä kamalasti. Minä yritin huutaa, mutta silloin hän repi sen kaulakorun minulta ja pakeni.”
  Kyttä näytti epäluuloiselta. ”Eikö siitä jäänyt mitään jälkiä, kun hän hakkasi teitä.”
  Susanne vaikeni ja katsoi epävarmana ympärilleen. ”Hyvä on, minä liioittelin vähän”, hän myönsi. ”Mutta sen korun hän joka tapauksessa vei.”
 
  Lopulta kyttä sai puristettua Susannesta irti kaiken haluamansa ja nousi seisomaan. ”Hyvä on neiti”, hän sanoi ja taputti Susannea olkapäähän. ”Tapaus otetaan tutkimuksiin välittömästi. Herra Elantia kuullaan parhaillaan. Olen varma, että kaulakorusi löytyy pian.”
  Susanne puristi silmistään pari kyyneltä ja nyökkäsi. ”Kiitos konstaapeli.” Mikä teeskentelijä. Susanne tiesi, että vakuutus korvaisi helyn, jos – siis kun – sitä ei löytyisi.

  Ulkona minä näin, miten Josephia kuljetettiin käsiraudoissa poliisiautoon. Häijy hymy kohosi huulilleni, kun näin hänen kasvoilleen piirtyneen epätoivoisen ilmeen. Mitäs oli mennyt suutelemaan minua. Nyt hän sai maksaa teostaan.
  Mutta silti, sisälläni tuntui pieni omatunnon pistos. Jokin osa minussa – pieni osa – joka oli huumeiden ja katkeruuden alla kertoi, että tämä oli kohtuutonta. Että tämä oli väärin.
  Ravistin sen tunteen syrjään nopeasti. Mikä minua vaivasi? Joseph oli ääliö, joka joutikin vankilaan. En minä häntä jäisi suremaan. Käännyin parkkipaikalle. Minä menisin nyt kotiin.

  Loppujen lopuksi Joseph kuitenkin sai vain sakot. Susannen kertomus oli ollut kyttien mielestä epäuskottava, ja kun koruakaan ei ollut löytynyt, ei voitu todistaa mitään. Josephia auttoi myös se huomionarvoinen fakta, että hänen isukkinsa sattui olemaan poliisipäällikkö. Kuinka sopivaa.
  Olin tietenkin pettynyt. Ja vähän helpottunut myös. Vähän.

A/N: Hei tuo kakara on aika ilkeä... Mutta kai se sitten johtuu vain niistä huumeista. Kommenttia?
There are no rules in dreaming.

Nabi.

  • ***
  • Viestejä: 267
Vs: Unelmat ovat ikuisia (Het, K-13, Houkutus-sarja) luku 7
« Vastaus #25 : 09.03.2009 19:31:23 »
Okei. Oon eka!!! Todella hyvä luku. Pidin todella. Se huumeiden käyttö juttu oli jotenkin outo... Ja sitten minä aloin nauramaan ku Carlise kysyi mitä Sherry oli tehny sen Tomin kanssa... Jatkoa pian!!!! *sisko röyhtäilee vieressä*
Everyone thinks that I have it all
but it’s so empty living behind these castle walls
nobody knows i’m all alone
but there’s no place to fall.

Idiela Cullen

  • Vampyyri
  • ***
  • Viestejä: 33
  • Playing with fire
Vs: Unelmat ovat ikuisia (Het, K-13, Houkutus-sarja) luku 7
« Vastaus #26 : 09.03.2009 19:34:28 »
Hieno ja mielenkiintoinen jatko, hauska oli myös  ;D toivottavasti Sherry nyt yrittää alkaa käyttäytyä vähän paremmin, onhan hän aika uppiniskainen neiti, mutta hyvä hahmo!  :D
Jatkoa pian!
It's impossible to you, not impossible to me.

Kuurankukka

  • Onnenhileet
  • ***
  • Viestejä: 865
  • T'hy'la
Vs: Unelmat ovat ikuisia (Het, K-13, Houkutus-sarja) luku 7
« Vastaus #27 : 10.03.2009 21:14:33 »
Pahoitteluni kun en kommentoinut mitään lukuun 6., kommentoinut sitten tämän.. Täytyy myöntää, että Sherry oli aika ilkeä, todellakin mutta minusta Sherrry ei ollut erityisen itsekeskeinen(tai siis silleen), mikä on hyvä juttu. Jälleen tuo Carlislen ja Esmen välittämis juttu tuli hyvin esille, toivon että Sherry tulisi jossain vaiheessa järkiinsä ja omatunto ottaisi hänet haltuunsa ;D Culleneiden reaktio on helposti kuviteltava, pystyn melkein näkemään millaiset ilmeet niillä oli ku Sherryn tekemiset selvis..Mutta se huumejuttu oli tavallaan aika mielenkiintoinen, en ole ihan varma haluaisinko Sherryn jäävän kiinni..Mutta mutta, jälleen todella hyvä luku, tuli pitkästä aikaa taas luettua Sherryä :D Toivottavasti jatkat mahdollisimman pian, odotan mielenkiinnolla jatkoa. Ja isot kiitokset ja kumarrukset sinulle hyvästä ficistä ;)
Einmal ist keinmal


Cappi

  • Vieras
Vs: Unelmat ovat ikuisia (Het, K-13, Houkutus-sarja) luku 7
« Vastaus #28 : 11.03.2009 14:06:14 »
Hmmmhhh, jatkoa tulemaan.

Jatkoa odotellessa,
Cappi. :)

Parisade

  • enkelten verta
  • ***
  • Viestejä: 422
  • Once upon a time in a fairytale
Vs: Unelmat ovat ikuisia (Het, K-13, Houkutus-sarja) luku 7
« Vastaus #29 : 16.03.2009 15:45:19 »
Cappi: ihanaa, että luit tämän. Ja tässä sitten sitä jatkoa tulee:D
Kuurankukka: kiitos:D Uuh, omatunto Sherillä? Aina voi toivoa... Mitenniin ei itsekeskeinen?:D Viimeluvussa Sher ei juuri muuuta tehnytkään kuin ajatteli itseään:)
Idiela Cullen: kiitos
Nabi.:kiitos. Huumeidenkäyttöjuttu on outo. Ja aivan Sherin tapainen:D

A/N: Tämä luku oli vaikea. Kirjoittaa. Kamalan vaikea. Mutta sain sen kuitenkin kirjoitetuksi.

8.Morfiini, 500 mg, nestemäinen

  Minä norkoilin olohuoneessa odottamassa, että Carlisle tulisi kotiin. Oli joulukuu, synkkää ja harmaata räntää tihkusi taivaalta ja olo oli muutenkin masentunut. Lisäksi taidolla vaalimani heroiinivarasto oli lopussa eikä minulla ollut tippaakaan rahaa. Olin köyhä. Onneksi Carlisle ei ollut. Ja hänen velvollisuutensa oli antaa minulle lisää rahaa. Olihan hän kuitenkin tavallaan minun isäni. Ja isät – varsinkin rikkaat sellaiset – syytävät tyttärilleen rahaa minkä ehtivät, eikö?
  Ovi kävi ja pomppasin ylös sohvalta. Carlisle tuli sisään otsa rypyssä, laukkuaan kaivellen.
  ”Kaikki hyvin?” kysyin ihan vain kohteliaisuudesta.
  Carlisle nosti katseensa. ”Luulen, että unohdin muutamia tärkeitä papereita sairaalaan”, hän kertoi. ”Minun pitää palata hakemaan ne.”
  ”Jaa. Minä tarvitsen muuten rahaa”, sanoin vikkelästi. Halusin päästä lähtemään Necedahiin mahdollisimman pian. Ei minulla ollut aikaa odotella, että Carlisle hakisi jotain tyhmiä papereita sairaalasta.
  Carlisle näytti rasittuneelta. ”Taasko? Ei ole mahdollista.”
  ”Kyllä se taitaa olla”, minä napautin ja ojensin käteni. ”Rahat tänne.”
  ”Sherry, sinä tuhlaat kymmenen kertaa enemmän kuin kaikki muut tässä talossa yhteensä”, Carlisle huomautti hiuksiaan haroen.
  Mutristin huuliani. Mitä väliä sillä oli? Meillä oli varaa tähän. ”Saanko minä sitä rahaa vai en?” kivahdin turhautuneena. Carlisle osasi olla rasittava. Kaikkein viimeiseksi minä kaipasin kuulustelua siitä, mihin tuhlasin rahani.
  Carlisle pudisti päätään. ”Et.”
  Minä katsoin häntä ymmälläni. ”Anteeksi mitä?” Mitä helvettiä Carlisle oikein selitti, totta kai hän antaisi minulle rahaa. Hän antoi minulle aina rahaa.
  ”Et saa, Sherry. Mikään ei voi olla niin tärkeää, että siihen pitäisi kuluttaa kymmeniä tuhansia dollareita kuukaudessa.” Carlisle lähti kävelemään takaisin ovelle.
  Minä seurasin häntä. ”Minne hittoon sinä oikein menet?” sähähdin vihaisena. Minä tahdoin rahaa.
  ”Haen nyt ne paperit”, Carlisle selitti. ”Ole kunnolla, Sherry.”
  Joo, varmasti olisin. ”Sinä olet paskapää”, ilmoitin itkuisena. ”Minä vihaan sinua.”
  ”Niin tietenkin”, Carlisle huokaisi väsyneenä ja katosi harmaan sadeverhon lomaan. Pian kuului auton käynnistämisen ääni ja ajovalot kääntyivät kulman taakse. Minä jäin seisomaan paikalleni ruumis täristen. Mitä minä nyt tekisin?
  Harhaileva katseeni osui Carlislen nahkaiseen lääkärinlaukkuun. Se oli asetettu siististi nojaamaan sohvaa vasten. Vilkaisin kattoa.  Edward oli jossain kuusessa ja Esme pihalla. Rosy ja Emmett olivat kyllä kotona, mutta luotin siihen, että he olisivat liian keskittyneitä toisiinsa miettiäkseen mitä minä mahdoin puuhata.
  Tassuttelin hiljaa laukun luo ja polvistuin näpräämään sen solkia. Sain ne nopeasti auki nahan jäykkyydestä huolimatta ja aloin kaivella sen sisältöä. Oli tabletteja, jauheita, sidetarvikkeita. Ties mitä turhaa roinaa… ja lasinen purkki, joka sisälsi läpinäkyvää nestettä. Siihen kiinnitetyssä lapussa luki isoilla kirjaimilla:

MORFIINI, 500 MG, NESTEMÄINEN

Minä painoin purkin rintaani vasten. Ei se ihan samaa ainetta ollut kuin heroiini, mutta tarpeeksi lähellä. Se auttaisi.
  Kirkaisin säikähtäneenä, kun jonkun sormet kietoutuivat ranteideni ympärille. Käännyin ympäri yhä morfiinipurkkia puristaen.
  Edward seisoi edessäni raivostuneen näköisenä. ”Mitä sinä teet?” hän sihahti hampaidensa välistä.
  Minä en vastannut. Mutta se ei haitannut Edwardia. Eikä auttanut minua. Hän luki kaiken mielestäni.
  ”Oletko sinä hullu!” Edward huusi. ”Hitto, Sher! Edes minä en kuvitellut sinun olevan noin tyhmä!”
  Se oli vähän loukkaavaa. Ihan kuin hän pitäisi minua tyhmänä tai jotain. ”Äh, turpa kiinni”, minä tiuskahdin. ”Joku vielä kuulee.”
  Edward kiskaisi minut pystyyn. ”Ai joku voi kuulla vai? Minä pidän huolen siitä, että kaikki varmasti kuulevat!”
  Silmäni laajenivat. Ei hän kertoisi Carlislelle ja Esmelle. Ei hän uskaltaisi. Eihän? ”Edward”, minä kuiskasin. ”Älä tee tätä. Minä annan sinulle jotain.”
  Edward näytti jos mahdollista vieläkin raivostuneemmalta. ”Älä ole naurettava. Kuvitteletko tosissasi, että saisit lahjottua minut, senkin typerys?”
  ”Edward, mitä sinä oikein huudat”, rauhallinen ääni kysyi takaamme.
  Pyörähdimme molemmat ympäri. Oviaukkoon oli ilmestynyt Emmetin ja Rosalien lisäksi myös Carlisle, joka piti kättään Esmen vyötäröllä. Minua alkoi huimata. Näin ei voinut käydä.
  Edward vilkaisi minua silmät salamoiden ja nappasi kädestäni morfiinipurkin. ”Arvatkaa mitä Sher yritti pölliä Carlislen laukusta? Tämän.” Hän nosti purkin kaikkien näkyville.
  Carlisle pudisti päätään järkyttyneenä ja sulki silmänsä epäuskoisen näköisenä.
  Esme astui askeleen taaksepäin kauhuissaan. ”Ei”, hän kuiskasi. ”Ei ole mahdollista.”
  Emmett ei näyttänyt rekisteröivän asiaa aluksi. ”Morfiinia? Mihin sinä sitä…” Ymmärrys levisi hänen kasvoilleen. ”Voi ei.”
  Rosalie siristi silmiään. ”Hassua, mutta minä en ole yllättynyt. Juuri tällaista tuolta voikin odot—”
  ”Rosalie, Emmett, voitteko poistua?” Carlisle kysyi rauhallisesti.
  Rose ja Emmett vilkaisivat toisiaan ja häipyivät huoneesta käsi kädessä. Pah, ihan kuin he eivät muka jäisi salakuuntelemaan. Edward oli lähdössä heidän peräänsä, mutta Carlisle esti häntä kädellään. ”Saatan tarvita sinua”, hän selitti.
  Edward nyökkäsi pettyneenä. Kai hän oli toivonut, ettei joutuisi todistamaan tätä tragediaa. Minäkin olisin halunnut pois, jos olisin ollut hän. Itse asiassa halusin pois ihan itsenänikin.
  Esme ja Carlisle tulivat lähemmäs. ”Istu”, Esme kehotti ja osoitti sohvaa.
  Minä istuin hitaasti. Olin vähän shokissa.
  Huoneessa oli hetken aivan hiljaista. Esme vältteli katsettani ja Carlisle tuijotti seiniä. Lopulta hän avasi suunsa. ”Selitä”, hän komensi terävästi.
  Minä tuijotin lattiaa vaiti. Juuri nyt Carlislella ei kuitenkaan ollut kärsivällisyyttä odotella, että saisin ajatukseni kasaan. Hän kääntyi katsomaan Edwardia.
  Edward vaihtoi asentoa mukavammaksi. ”Hän—”
  ”Odota”, keskeytin päätäni pudistaen. ”Sinulla ei ole oikeutta. Ei mitään oikeutta kertoa heille.”
  Edward ei ollut uskoa korviaan. ”MITÄ sinä sanoit?”
  ”Kerron itse”, kivahdin ärtyneenä. Luoja, miten he liioittelivat. Ei kukaan ollut sentään kuollut.
  ”Nopeasti sitten”, Edward ärähti.
  ”Hyvä on, hyvä on”, minä sanoin olkapäitäni kohauttaen. ”Mitä te haluatte tietää?”
  ”Miksi?” Esme kysyi. Hän näytti surulliselta. ”Minä yritän ymmärtää, mutta en suoraan sanottuna pysty keksimään ainuttakaan syytä, miksi sinä haluaisit tehdä näin.”
  Keikautin päätäni ylimielisesti. ”Voi syitä on monia. Ensinäkin se, että minut on väkisin tuomittu elämään ikuisesti tällaisessa helvetissä.” Vilkaisin Carlislea. Hän ei näyttänyt tippaakaan myötätuntoiselta, sanani vain suututtivat häntä entistä enemmän. ”Toiseksi olette te, jotka olette ihan kamalia. Minä vihaan teitä, ja joudun silti asumaan kanssanne.” Hyvä on. En minä tarkoittanut sitä. Mutta ei se haitannut. ”Ja tärkein syy on se, että minä pidän siitä. Rakastan heroiinia. Siitä tulee ihana olo.”
  Esmen kasvoilla oli niin satutettu ilme, että minulle tuli huono omatunto. Ei tämä ollut hänen vikansa. Mutta minä en pyytänyt anteeksi. En voinut.
  ”Anteeksi”, Edward sanoi Carlislelle. ”Hän vältteli minua. Hän ei ikinä näyttänyt ajatuksiaan. Minun olisi pitänyt tajuta.”
  Carlisle pudisti päätään. ”Ei tämä ole sinun syytäsi.” Hän mulkaisi minua. Tietysti. Minun syytänihän tämä kaikkia oli.
  ”Nyt jos teitä ei haittaa”, minä sanoin ja poimin lompakkoni pöydältä. ”Minä lähden Necedahiin. Heippa!” Nousin ylös sohvalta.
  Carlisle astui minun ja ulko-oven väliin. ”Et varmasti mene.”
  Jotenkin olin osannut odottaa tätä. ”Älä viitsi”, minä sähähdin. ”Mene pois tieltä.”
  Carlisle huomasi vasta nyt vapisevat käteni ja vitivalkoiset kasvoni. Hän huokaisi raskaasti. ”Sinulla on vieroitusoireita.” Se ei tainnut olla kysymys.
  ”No tietenkin on”, minä tiuskahdin. ”Siksi minä lähden Necedahiin.”
  ”Älä ole tyhmä Sher”, Edward pisti väliin. ”Monenko prosentin todennäköisyydellä Carlisle ja Esme päästävät sinut sinne sekoilemaan?”
  Alle nollan. Mutta kuka oli sanonut, että kysyisin heiltä? Kiersin Carlislen varovasti. ”Teitä ei varmaan haitta, jos – siis kun – minä nyt liukenen paikalta pois ja jätän teidät keskustelemaan siitä, miten kamala minä olen.”
  Carlisle tarttui käsivarteeni ja painoi minut takaisin sohvalle. ”On kurjaa, jos sinulla on vieroitusoireita, mutta se on oma syysi. Nyt sinun täytyy vain odottaa, että ne menevät ohi.”
  ”MITÄ?” Minä kiljaisin. Carlisle oli sekaisin. Täysin sekaisin. ”Jos sinä kuvittelet, että minä aion lopettaa vain siksi, että te haluatte niin… voi, se olisi tosi typerää.” Riuhtaisin itseni irti Carlislen otteesta. ”Minä lopetin heroiinin käytön jo kerran siksi, että sinä pyysit. Enkä tosiaankaan aio tehdä sitä uudestaan.”
  Carlisle kohotti kulmiaan. ”Niinkö?” Hänen kasvoillaan oli ilme, joka ei jättänyt epäilemisen varaa. Hän oli päättänyt, etten lähtisi Necedahiin.
  Carlislessa on se huono puoli, että hän peruu hyvin harvoin päätöksiään. Minä aloin itkeä. ”Tämä on epäreilua. Minä en ole tehnyt mitään pahaa.”
  ”Kyllä sinä olet”, Edward sanoi. ”Tiesitkö, että huumeiden hallussapito on laitonta. Yhteiskunnallisen mittapuun mukaan olet siis tehnyt jotain pahaa.”
  Silmäni kipinöivät kiukusta. ”Joo ja tiesitkö sinä, että myös ihmisten tappaminen on laitonta. Ja henkilöllisyyden väärentäminen. Olet siis sinäkin tainnut syyllistyä useampaan kuin yhteen rikokseen. Älä tule arvostelemaan minua!”
  ”Ihan suoraan sanottuna sinä olet idiootti”, Edward murahti. ”Huumeet ovat vaarallisia.”
  Minä nauroin hysteeristä naurua. ”Ei minulle. Ettekö te tajua? Tämä on upeaa. Minä en voi kuolla, en voi saada yliannostusta, en voi joutua koomaan… Tämä on täydellistä.”
  Esme nosti kädet lanteilleen. ”Vaikka se ei tappaisi sinua, se ei silti tarkoita, että pitäisimme siitä, tai että hyväksyisimme sen. Sinä muutut aivan eri ihmiseksi kun et ole selvä.”
  ”Hitsi, miten tylsää”, minä harmittelin. ”Mikä saa sinut kuvittelemaan, että kaipaan hyväksyntääsi Esme? Tämä on minun elämäni. Vaikka päättäisin tehdä mitä, vaikka päättäisin tuhlata sen kokonaan ja kuolla sitten pois sekavana ja surkeana, se ei olisi teidän asianne. Jättäkää minut rauhaan!”
  Esme pudisti päätään. ”Sinä olet väärässä. Niin kauan kuin se vaikuttaa meidänkin elämäämme, se ei ole vain oma asiasi.” Hänen äänensä pehmeni, kun hän jatkoi: ”Sherry, me välitämme siitä, mitä sinulle tapahtuu. Sinä sanot, että rakasta heroiinia, mutta… juuri nyt et vaikuta kovin onnelliselta.”
  ”Jep, mutta se johtuu yksinomaan siitä, että minulla on tuollainen perhe”, minä kiljuin. Potkaisin pöytää kyynelten valuessa poskilleni. Pöytä lensi kovalla voimalla vastapäistä seinää vasten ja lasi päällys rikkoutui sirpaleiksi. Vau, minussa oli sittenkin aika paljon voimaa, kun oikein suutuin Ei siitä kuitenkaan tällä hetkellä paljon iloa ollut. Minuun sattui. Tuntui siltä, kuin heroiini olisi pyrkinyt ulos jokaisesta solustani. ”Helvetti minä vihaan teitä! Minä olen aikuinen! En tarvitse teitä kertomaan, mitä minun pitäisi tehdä!”
  Carlisle katsoi vaiti kun rikoin pari tuolia lisää. ”Haluatko sinä tosiaan, että sinua kohdellaan kuin aikuista?” hän kysyi terävällä äänellä. ”Käyttäydy sitten kuin aikuinen ja lakkaa riehumasta kuin neljävuotias. Sinä rikot tämän talon.”
  Niin, talo häntä vain kiinnosti. Heitin häntä takanreunuksella olevalla valokuvalla. ”Haista…”
  Carlisle nappasi valokuvan ilmasta kiinni ja laski sen pöydälle. ”Lopeta”, hän ärähti.
  ”Anna sitten se morfiinipurkki tänn—”
  Lauseeni jäi kesken kun ruumiini jäykistyi ja tipuin lattialle. Joka ikinen lihas ruumiissani kramppasi ja kipu säteili joka puolelta vartaloani.
  Olin kokenut tämän ennenkin. Raastavan kivun, joka repi jäseniäni ja kylmyyden, joka ulottui syvälle luitteni sisälle. Näköpiirini hämärtyi oudosti ja tajusin hädin tuskin Carlislen kumartuneen ylleni ja puhuvan jotain nopeaan tahtiin. Minä huusin.

Se sattui, sattui aivan liian paljon, mutta lopulta se meni ohi. Kuinka kauan aikaa siihen meni, sitä en tiennyt, mutta se tuntui ikuisuudelta. Lopulta kuitenkin pystyin taas hengittämään normaaliin tahtiin ja liikkumaan vääntelehtimättä kivusta. Pystyin katsomaan ympärilleni ja tajuamaan, että olin omassa huoneessani, omassa sängyssäni ja että Carlisle ja Esme istuivat sohvallani huolestuneet ilmeet kasvoillaan, käsi kädessä.
  Tuijotin hetken kattoa tunnustellen oloani. Ajatukseni olivat kirkkaammat ja kaikki tuntui selkeämmältä. Tajusin myös, että puolitorkkuva olo joka oli kestänyt viimeiset kaksi vuotta, oli poissa. Pettymys valahti sisälleni kuin kylmä vesi. Kaikki oli liian selvää. Liian todellista.
  Kyyneleet nousivat silmiini. Minä halusin heroiinia. En pystynyt elämään ilman sitä.
  Esme istui sängylleni helpottuneen näköisenä ja sipaisi hiuksiani. ”Oletko kunnossa”, hän kysyi hellästi.
  Jouduin miettimään vastausta hetken. ”Kai minä olen. Minä vain…” Suljin silmäni kykenemättä pukemaan oloani sanoiksi. ”Tuntuu vain… tyhjältä.”
  Carlisle tuli Esmen viereen. ”Mitä sinä oikein kuvittelit tekeväsi?” hän kysyi kireällä äänellä.
  Minä värähdin. Ei ollut kovin vaikeaa huomata, että hän oli yhä vihainen. ”En minä tiedä”, vastasin heikosti. ”Minä olin Necedahissa ja siellä oli nämä tyypit… Tom ja yksi tyttö… hänen nimensä oli Amanda. Ja hän oli niin… väheksyvä, että minä—”
  ”Et sinä voi selitellä tekemisiäsi sillä, että joku painostaa sinua”, Carlisle keskeytti ankarasti.
  Minä vedin tyynyn kasvoilleni. ”Tiedetään”, mutisin heikolla äänellä. ”Mutta minä halusin tehdä sen.”
  Carlisle huokaisi. ”Lupaa vain, ettet enää koskaan, koskaan tee mitään näin typerää.”
  Hymyilin vinosti. ”Taitaisi olla turha yrittää vai mitä?”
  Carlisle oli hetken hiljaa, mutta hymyili sitten. Hymy ei ylettynyt aivan silmiin saakka, mutta olisiko sitä muka voinut odottaakaan. ”No oliko se sen arvoista?” hän kysyi.
  Kasvoilleni nousi onnellinen hymy ja otin tyynyn pois kasvoiltani. ”Kyllä se oli.”
  Carlisle pudisti päätään ja nousi ylös huokaisten, hän ei pitänyt vastauksestani. ”Minun pitää lähteä töihin”, hän sanoi ja painoi suukon Esmen huulille. ”Nähdään iltapäivällä.” Niine hyvineen hän häipyi huoneesta taakseen katsomatta.
  ”Hän on vihainen minulle”, huomautin Esmelle.
  Esme käänsi katseensa itkuisiin kasvoihini ja silitti hiuksiani. ”Se menee ohi”, hän vakuutti. ”Sinä vain tavallaan petit hänen luottamuksensa.”
  Minulle tuli syyllinen olo. Se oli varmaan Esmen vika. Tai siis haloo, minähän se uhri tässä olin. Minä jouduin luopumaan jostain, mistä pidin vain sen takia, että Carlisle ja Esme eivät hyväksyneet sitä. Eihän se ollut reilua, eihän? Yhdestä asiasta minä kuitenkin olin pahoillani. Ja minun oli pakko sanoa se. ”En minä vihaa teitä. En tarkoittanut sitä”, kuiskasin väsyneesti.
  Esme hymyili. ”Kyllä minä sen tiedän.” Hän nousi ylös. ”Sinun pitäisi mennä nukkumaan Sher. Tämä on ollut sinulle rankkaa.”
  Hän oli lähdössä, mutta minulla oli vielä jotain sanottavaa. ”Esme?”
  Esme kääntyi. ”Niin Sherry?”
  ”Kiitos.”
  ”Mistä hyvästä”, Esme kysyi pehmeästi hymyillen.
  Minä suljin silmäni. ”Siitä, että olet olemassa.”

                                                                  **************

Minä sytytin kynttilän huoneeseeni. Olin yksin kotona, ensimmäistä kertaa pitkään aikaan. Veikkasin, että Carlisle ei vieläkään täysin luottanut siihen, etten karkaisi Necedahiin, mutta hän ei vetänyt asiaa enää uudestaan esille. Tämä talo oli oikeastaan aika paljon miellyttävämpi paikka, kun ei tarvinnut koko ajan salailla asioita, mutta kaipasin silti heroiinin aiheuttamaa ihanan turruttavaa tunnetta. Tunsin itseni vähän masentuneeksi tällä hetkellä. Osasyy oli tietysti heroiinin puuttuminen, mutta eniten minuun vaikutti päivämäärä. 31.12.1945 Noran syntymäpäivä. Ja minun syntymäpäiväni tietenkin siinä samalla.
  Mietin, millainen tämä päivä olisi, jos olisin yhä ihminen. Minä täyttäisin kaksikymmentä kaksi vuotta. Olisin naimisissa Marcosin kanssa ja asuisin Portugalissa. Nora olisi ehkä paikalla juhlimassa yhteisiä synttäreitämme. Me olisimme onnellisia.
  Minä kirosin varmaan tuhannennen kerran kuolemaani. Miksi hitossa näin oli pitänyt käydä?
  Lysähdin lattialle itkemään. Muuttuisiko tämä koskaan helpommaksi? Luultavasti ei. Minut oli tuomittu kärsimään joka kerta, kun ajattelin siskoani.
  En reagoinut millään tavalla, kun kynttilä kaatui. Vasta tulen levitessä lattiaa pitkin melkein viereeni, aloin hätääntyä. Verhot syttyivät kipinästä tuleen.
  Savu oli niin sakeaa, että näin vain hädin tuskin eteeni. Yrittäen olla hengittämättä avasin haparoiden tulessa olevan lipastoni ylimmän laatikon ja kaivoin sen sisältä Susannen kaulakorun. Käteni osui kuumaan nauhaan ja tunsin ihoni nousevan rakkuloille. En välittänyt siitä, vaan tungin korun taskuuni. Se oli pakko pelastaa.
  Vilkaisin ovelle, mutta ulospääsyreitti oli tulessa. Ymmärrys iski minuun yhtä hirvittävänä kuin ympärilläni leimuavat liekit. Mitä väliä korun pelastamisella oli, jos en pystyisi pelastamaan edes itseäni? Minä en pääsisi ulos.
  Kirkaisin, kun telkkarini räjähti ja voimakas paineaalto kaatoi minut lattialle. Kuumuus iski lävitseni yhtä polttavana kuin veri suonieni sisällä.
  Minä vedin vahingossa keuhkoihini mustaa savua ja käperryin yskien kerällä. En pystynyt näkemään enää mitään, mutta silmistäni valuvat kyyneleet tuntuivat kiehuvan poskillani ennen tippumistaan maahan.
  ”Apua”, minä kuiskasin.

A/N: kommenttia, kommenttia
« Viimeksi muokattu: 16.03.2009 15:47:59 kirjoittanut Eara »
There are no rules in dreaming.

Cappi

  • Vieras
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 8)
« Vastaus #30 : 16.03.2009 16:08:33 »
Mukava luku oli taas, jatkoa, jatkoa. :---)

Jatkoa odotellessa,
Cappi.

Idiela Cullen

  • Vampyyri
  • ***
  • Viestejä: 33
  • Playing with fire
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 8)
« Vastaus #31 : 16.03.2009 17:14:31 »
Hienoa! Mahtavaa! Tosi hyvä luku oikeesti!  ;) Oon totaalisesti koukuttunut tähän ja tää on yksi parhaimmista ficeistä mitä oon lukenut! Kuitenkin oon taas varmaan saanut jonkun kurpitsakohtauksen, kun en tajunnut kokonaan mitä Sherrylle tapahtui, kun se kaatui lattialle? Joten jos voisit tyhmälle selittää. Sitten toi lahjomisjuttu oli muuten kanssa tosi hyvä, milläköhän Sherry olisi edes yrittänyt lahjoa Edwardin  :D Toivottavasti Edward pelastaisi Sherryn pulasta!  8)

Jatkoa piiiiaaaannn!
It's impossible to you, not impossible to me.

Annabelle

  • ***
  • Viestejä: 409
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 8)
« Vastaus #32 : 16.03.2009 18:00:41 »
Ihi, rakastan tätä ficciä ! Olen lukenut jo muutamaan kertaan kaikki luvut uudelleen, en vain saa tästä tarpeekseni ! Sherry mielestäni ihana hahmo, vaikka onkin välillä kuriton ja käyttäytyy hölmösti. Uusi osa oli taas yhtä ihana, kiitoksia !

Jatkoa odotellessa !

- Annabelle

Kuurankukka

  • Onnenhileet
  • ***
  • Viestejä: 865
  • T'hy'la
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 8)
« Vastaus #33 : 16.03.2009 20:48:56 »
Hyvä hyvä, jatkoa on tullut. Jätit tän luvun todella jännään kohtaan, oon ihan kissa pistoksissa, haluan tietää miten tässä käy. Vaikka Sherry on aika pikkumainen, lapsellinen, en silti toivo hänen kuolemaansa, koska mitä iloa tässä sitten enää olisi, jos Sherry olisi kuollut.. Ei minua Sherryn loukkaantuminen haittaa, mutten silti toivon että hän säilyisi elossa, ja olis kiva jos Edward olis se, joka Sherryn pelastaa ;D Minusta oli todella kiva juttu, että Sherry teki "rauhan" Esmen kanssa, se musta osoittaa että Sherrykin osaa katua..En nyt oikein muuta keksi, ajatuskatkos tuli( ::)), mutta jälleen huippuluku, en keksi mitään negatiivistä palautetta :) Kirjoitusvirheitä en löytänyt, ja luku oli just passelin mittanen. Tää on oikeati tosi hyvä Houkutus ficci, laita pian jatkoa! Isot kiitokset jälleen hienosta ficistä :D
Einmal ist keinmal


Parisade

  • enkelten verta
  • ***
  • Viestejä: 422
  • Once upon a time in a fairytale
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 8)
« Vastaus #34 : 18.03.2009 15:28:56 »
Kuurankukka: kiitos. Sherryllä tosiaan on myös tuo vähemmän itsekäs puoli... aina välillä.
Annabelle: kiitti paljon. ihanaa kun kommentoit:D
Idiela Cullen: kiitos:D Siis kun Sher kaatui lattialle niin se johtuis iitä, että telkku räjähti...
Cappi: kiitos kiitos

A/N: älkää vaa tottuko siihen, että olen näin nopea, tämä johtuu siitä, että olen kipeä, eikä ole mitään muuta tekemistä kuin roikkua koneella:D Kumminkin, tämä seuraava luku on erilainen kuin edelliset. Miksi vai? Siinä on eri kertoja. Ja oli ihan kamalan hankalaa kirjoittaa Emmetin PoV:sta, koska en 'tunne' Emmetiä läheskään niin hyvin, kuin tunnen Sherryn.

9. Palava talo

Emmett:

Kaappasin Rosalien kevyesti syliini hänen juostessaan minua kohti ja kohdistin katseeni hänen kasvoihinsa. Vieläkin, vaikka olimme olleet kymmenen vuotta yhdessä, minun oli vaikea uskoa että hän oli minun. Kuljetin sormeani pitkin Rosalien ylähuulen kaarta. Hän oli niin kaunis. Kaunein asia mitä kenelläkään oli ikinä ollut. Ja hän oli minun.
  ”Minä rakastan sinua”, kuiskasin hiljaa.
  Rosalien kirkas nauru kuulosti enkelten laululta. ”Joko me olemme metsästäneet tarpeeksi”, hän mumisi niskaani vasten.
  Minä virnistin ja suutelin hänen pehmeitä huuliaan. ”Minä olen saanut tarpeeksi. Voimme lähteä kotiin. Missä Edward on?”
  ”Mmm…” Rosalie mumisi kietoessaan kätensä niskaani. ”Onko sillä väliä, missä pikku Eddie on? Meillä on niin mukavaa tässä.”
  Hän oli oikeassa. Edward voisi pysyä poissa niin kauan kuin vain ikinä halusi. Minä keskityin nauttimaan Rosalien viileiden käsien kosketuksesta niskassani ja painamaan huuleni uudestaan hänen huulilleen.
  Suudelma keskeytyi takaamme kuuluvaan ääneen. ”Haloo! Ettekö te voi pitää näppejänne erossa toisistanne edes viittä minuuttia?”
  Liu’utin käteni Rosyn lantiolle ja käännyin virnistämään Edwardille. ”No kun tämä on tyhjä metsä niin minä ajattelin—”
  Edward nosti kätensä pystyyn. ”En usko, että haluan kuulla”, hän sanoi. ”Lähdetäänkö? Sher on yksin kotona.”
  Rosalie nyrpisti nenäänsä. ”Pitääkö meidän taas muuttaa suunnitelmiamme hänen takiaan?”
  ”Rosy, kyllä me olisimme lähdössä kotiin ilman Sheriäkin”, minä huomautin lempeästi. Tilanne oli vähän omituinen. Rosalie tuli normaalisti hyvin toimeen Sherryn kanssa. Tai ainakin hän oli tullut Sherin kanssa hyvin toimeen, ennen tätä huumetemppuilua. No jaa, ei häntä voinut syyttää. Sherry ei loppujen lopuksi kuitenkaan ollut käyttänyt kahteen vuoteen suunnilleen muita ilmaisuja kuin ’haista paska’, ’painu helvettiin’ ja ’minä vihaan sinua’.
  Silti; minusta Carlisle ja Esme ottivat koko asian liian vakavasti. Sher oli hyvin huvittava tapaus huutaessaan ja tiuskiessaan muille.
  Edward vilkaisi minua syrjäsilmällä. ”Tosi huvittava, joo”, hän sanoi sarkastisesti.
  Minä nauroin. ”Kyllä hän on. Varsinkin koska suuttuu niin pienest—”
  Rosy tönäisi minua kylkeen. ”Älkää jääkö tänne juoruamaan. Lähdetään.”
  Minä tartuin hänen käteensä ja puristin sitä. ”Minä ehdin ensiksi kotiin!”
  Rosalie tuhahti. ”Niin sinä aina sanot.”
  ”Niin, mutta tällä kertaa olen tosissani. Enkö olekin Edward?”
  Edward virnisti. ”Lyödäänkö vetoa?”
  ”Kiinni veti. Kymmenen tonnia voittajalle. Oletteko mukana?”
  Rosalie ja Edward suostuivat empimättä. Minä pinkaisin kotiinpäin, ennen kuin he ehtivät edes päättää nyökkäystään. Tämän minä aioin voittaa.

  Aloimme olla aika lähellä kotia. Edward johti nipin napin ja minä tulin toisena. Yhtäkkiä hän pysähtyi suoraa eteeni.
  Törmäsin häneen sadan kilometrin tuntivauhdilla. Koko metsä jäi kaikumaan pamauksen voimasta ja me kaaduimme molemmat maassa olevaan mutalätäkköön
  ”Mitä sinä oikein teet?” minä nauroin kömpiessäni pystyyn.
  Rosalie saavutti meidät ja seisahtui viereeni. ”Yäk. Te olette likaisia”, hän totesi nenäänsä nyrpistäen.
  Valoisa hymy nousi kasvoilleni. ”Niin olemme. Haluatko halin mutahirviöltä, kulta?” Levitin käteni kutsuvasti ja otin askeleen kohti Rosalieta, joka pakeni kauemmas.
  ”Kiitos, mutta ei kiitos”, hän sanoi omahyväisesti. ”Arvostan näitä vaatteita liian paljon.”
  Vilkaisin hänen asuaan, tiukkoja housuja ja karvavuorista takkia. ”Hmm.. ovathan nuo ihan kivat”, minä myönsin. ”Mutta minua ei haittaisi ollenkaan, vaikka sinulla olisikin vähän vähemmän päälläsi, jos ymmärrät mitä tarkoitan.”
  Rosalie irvisti. ”Nyt on talvi senkin neropatti”, hän huomautti.
  ”Entä sitten? Ei se meitä haittaa.”
  ”Olkaa hiljaa vähän aikaa”, Edward käski. Hän tuijotti edessämme olevaa metsää keskittyneen näköisenä ja näytti kuuntelevan jotain tarkasti.
  ”Mitä nyt?” minä tiedustelin.
  ”Haistatteko te jotain”, Edward kysyi.
  Minä haistoin ilmaa. Metsässä tuoksui kostea multa ja lahoava puu.  Lisäksi edestämme, kotoa päin leijaili vahva savun haju.
  ”Ihan kuin… jossain palaisi.” Rosalie oli huomannut saman kuin minä. ”Ei kai…” Hän antoi äänensä hiipua pois.
  ”Tulkaa”, Edward sanoi ja lähti juoksemaan. Minä ja Rosalie vilkaisimme toisiamme ja seurasimme häntä mahdollisimman nopeasti.

  Haju voimistui, kun tulimme lähemmäs taloa ja kun saimme sen lähteen näköpiiriimme, pysähdyin kuin seinään juoksemalla. Talo, meidän talomme oli ilmiliekeissä. Keltaiset lieskat löivät katon läpi ja nuolivat seiniä vaarallisen näköisenä. Tulen kuumuuden pystyi tuntemaan näin kauas.
  Kuulin Rosalien haukkova henkeään. ”Mitä täällä oikein on tapahtunut?” hän mutisi.
  ”Onko Sher sytyttänyt talon tuleen?” minä kysyin. Suupieleni alkoi nykiä. ” Vau. Aikamoinen roihu vai mitä?”
  Rosalie tökkäsi minua kylkeen. ”Etkö sinä voi ottaa mitään vakavasti?” hän kysyi. ”Kaikki vaatteeni ja koruni ja tavarani ovat tuolla. Ja me joudumme luultavasti muuttamaan tämän takia. Minä tapan Sherryn. Mitään näin typerää hän ei ole vielä tehnytkään.”
  ”No ei”, minä myönsin. ”Missä hän muuten on?”
  Edwardin kasvoilla häivähti keskittynyt ilme ja tajusin hänen etsivän Sherryä mielensä avulla. Yhtäkkiä hänen kasvonsa valahtivat jos mahdollista vieläkin valkoisemmiksi ja hänen silmänsä laajenivat kauhusta. ”Voi ei. Sher on tuolla sisällä.”
  ”MITÄ?” minä ja Rosalie huusimme yhtä aikaa.
  Sher pitäisi pelastaa. ”Mitä me vielä odotamme?” minä kysyin kireästi. ”Mennään!”
  Edward sai itsensä ensimmäisenä liikkeelle ja lähti taloa koti. ”Hän on omassa huoneessaan”, hän sanoi. ”Enkä tiedä… hän ei taida olla tajuissaan.”
  ”Pysy täällä”, minä sanoin Rosalielle seuratessani Edwardia. Tuli oli ainoa asia, joka oli meille tappavaa. Ja minä halusin pitää Rosalien kaukana siitä.
  ”Älä unta näe”, Rosalie kivahti. ”Jos sinä menet, niin minäkin menen. Enkä minä sitä paitsi aio jättää Sheriä tuonne. Hän voi kuolla.”
  Minä rukoilin Edwardilta apua katseellani. En voisi päästää Rosalieta tuonne sisään.
  Edward harppoi taloa kohti, mutta huikkasi silti taakseen: ”Meillä ei ole aikaa tähän Rosalie. Ja Esme ja Carlisle voivat tulla minä hetkenä hyvänsä. Me haemme Sherryn, kerro sinä heille, mitä tapahtui.”
  ”Mutta...”
  ”Ei ole aikaa!” Edward rähähti ja katosi palavasta oviaukosta sisään. Minä loin Rosalieen vielä yhden nopean katseen, ennen kuin astuin sisään.
  Kauniista ja valoisasta olohuoneestamme, jonka Esme oli taidolla sisustanut, oli tullut maanpäällinen helvetti. Liekit löivät paikoin kattoon saakka ja kuumuus oli tukahduttavaa.
  Juoksimme kahdet portaat ylös ja palavaa käytävää pitkin Sherryn huoneen ovelle. Onko hän sisällä? kysyin Edwardilta mielessäni.
  Edward nyökkäsi nopeasti ja astui askeleen taaksepäin väistääkseen katosta putoavaa lankkua. Sitten hän työnsi Sherryn huoneen oven auki.
  Huone oli täynnä savua. Suunnistimme puolisokkoina huoneen perälle.
  Vaikka olin mielessäni yrittänyt valmistella itseäni näkyä varten, järkytyin silti. Sherry makasi silmät kiinni lattialla. Hän ei ollut vielä tulessa, mutta liekit nuolivat puuta joka oli kahden sentin päässä hänen jaloistaan. Hänen ihonsa oli peittynyt kauttaaltaan palovammoihin ja nahkatakin alareuna kyti hiilenpunaisena.
  En ollut ihan varma, pitäisikö minun huolestua siitä, että Sherry ei näyttänyt hengittävän. Periaatteessahan hän ei tarvitse happea, mutten koskaan ollut kuullut, että hengittämättömyys olisi hyvä merkki missään tilanteessa.
  Nostin Sherryn velton ruumiin syliini. Nyt olisi pakko päästä vain ulos. Lähdin ovea kohti.
  ”Tarvitsemme vettä”, Edward sanoi. Hän avasi Sherryn kylpyhuoneen oven. ”Tuo hänet tänne.”
  Minä tajusin, mihin hän pyrki. Työnsin Sherryn suihkun alle ja avasin hanan kastellen hänet litimäräksi kylmällä vedellä. Minut pelästytti kunnolla se, ettei hän reagoinut millään tavalla. Hän oli kuin… kuollut.
  Nostin pikkusiskoni uudestaan syliini ja työnnyin Edwardin ohi ovelle. Juuri sillä hetkellä oviaukko sortui.
  Edward ponnahti kiroillen taaksepäin ja minä yritin suojella Sherryä palavilta laudankappaleilta. Yksi niistä osui silti hänen ohimoonsa jättäen jälkeensä syvän haavan, josta tippui verta.
  ”Mennään”, minä sanoin ja yritin siirtää oviaukon tukkivia lankkuja syrjään jalallani. ”Auta vähän.”
   Edward ei näyttänyt kuulevan. Hän käveli suoraan savun keskelle, kuin tyhmä. Näin hänen kumartuvan liekeissä olevan kirjahyllyn eteen ja etsivän sieltä jotain.
  ”Mitä helvettiä sinä oikein teet!” minä huusin.
  ”Odota hetki”, Edward sanoi tyynesti. Hän poimi kirjahyllystä jonkun kirjan ja tallo sen reunaa syövät liekit sammuksiin. Sitten hän tunki sen takkinsa alle ja viittoi minua seuraamaan häntä huoneen perälle. Siellä hän potkaisi seinää kerran ja se räsähti säleiksi. ”Meidän pitää hypätä”, hän huusi.
  Vilkaisin kattoa, joka natisi uhkaavasti ja työnnyin enempiä ajattelematta Edwardin tekemästä aukosta ulos ja hyppäsin.
  Me olimme kolmannessa kerroksessa. Ihmiselle korkeus olisi ollut tappava, mutta minulle se ei tuntunut missään. Laskeuduin maahan kevyesti ja astelin nopeasti kauemmas talosta Rosalien, Carlislen ja Esmen luo. Heidän kaikkien kasvoilla oli pelästynyt ilme.
  Vilkaisin taakseni ja huomasin Edwardin seuraavan minua.
  Carlisle kumartui heti tutkimaan Sherryä. En tiennyt olinko koskaan nähnyt häntä ja Esmeä niin pelästyneen näköisinä. Esme olisi taatusti itkenyt, jos olisi voinut.
  Rosalie näytti vihaiselta. ”Että kehtaatkin jättää minut tänne ja mennä tuonne sisään”, hän murisi.
  Kiedoin käteni hänen ympärilleen. ”Anteeksi”, minä mutisin.
  Rosalie ei jaksanut raivota enempää. Hän katsoi huolestuneena Sherryä ja kysyi Carlislelta: ”Onko hän kunnossa?”
  ”Hän ei hengitä”, minä huomautin. ”Onko se paha juttu?”
  Carlisle ei huomioinut meitä millään tavalla, vaan keskittyi asettelemaan laukustaan löytyneitä jääpusseja Sherryn iholle. ”Tarvitsen lisää jotain kylmää”, hän ilmoitti koskettaen palovammaa Sherryn poskella. ”Tämä näyttää pahalta.”
  Katsoin ympärilleni. Vaikka oli keskitalvi, missään ei siltikään ollut yhtään lunta. Maa oli ennemminkin mutainen kuin luminen. ”Ei täällä ole mitään kylmää”, minä sanoin.
  Carlisle huokaisi. ”Hyvä on… minun täytyy miettiä.” Hän rypisti otsaansa.
  ”Onko se huono asia, ettei hän hengitä”, minä kysyin toistamiseen.
  Tällä kertaa Carlisle vastasi. ”En tiedä.”
  ”Miten niin et tiedä?” Carlisle tiesi aina kaiken.
  Carlisle vilkaisi minua. ”Emmett, hän ei ole ihminen eikä hän ole vampyyri. Minulla ei ole suoraan sanottuna harmainta aavistustakaan, miten hänen ruumiinsa toimii”, hän selitti kärsivällisesti.
  ”Mutta hän on kunnossa eikö olekin?” minä kysyin vielä.
  Carlisle ei vastannut. Mielessäni kävi, mitä tapahtuisi, jos Sherry kuolisi. Minun oli vaikea enää muistaa aikaa, jolloin hän ei ollut vielä kuulunut perheeseemme. Sherryn mukaantulon jälkeen… no, en minä yrittänyt väittää, että hänestä ei olisi ollut paljon vaivaa, mutta elämämme oli paljon mielenkiintoisempaa, kun hän oli mukana. Ja jos hän kuolisi… niin, en halunnut edes ajatella, mitä perheellemme tapahtuisi. Sher oli tärkeä meille kaikille.
  Minä ravistin päätäni yrittäen karkottaa ikävät ajatukseni ja käännyin Edwardin puoleen. ”Mitä sinä otit sieltä kirjahyllystä?” kysyin uteliaana.
  Edward veti takkinsa alta valokuva-albumin, jonka kannet olivat kärventyneet. ”Tuli mieleen, että hän saattaisi haluta pitää tämän.”
  Edward oli oikeassa. Kaikesta mitä Sherryllä oli, juuri nuo kuvat olivat tärkeimpiä. Hän ei ollut koskaan sanonut sitä ääneen, mutta tiesin, että hän tarvitsi jonkun yhdyssiteen ihmismaailmaa.
  Esme irrotti hetkeksi katseensa Sherryn kasvoista ja sanoi: ”Olen iloinen, että otit sen. Nyt on Sherryn syntymäpäivä ja…”
  ”Siksi hän varmaan yrittikin polttaa itsensä”, Rosalie murjaisi. ”Huono ajatus jos minulta kysytään. Kaikki vaatteeni paloivat samalla.”
  Edward mulkaisi Rosalieta vihaisena. ”Voitko yrittää edes hetken ajatella jotain muuta kuin itseäsi”, hän kysyi kylmästi.
  Rosalie avasi suunsa kiukkuisen näköisenä.
  ”Hei!” minä huudahdin ja astuin heidän väliinsä. ”Lopettakaa. Ei tämä ole Rosyn syy Edward.”
  Edward kohautti olkapäitään ja kääntyi pois. Kuulin hänen mutisevan Carlislelle: ”Eikö Sher vieläkään hengitä.”
  Minä vilkaisin pikkusiskoani Rosalien olan yli. Carlisle oli tikannut haavan hänen ohimossaan ja kieputti parhaillaan sideharsoa käden ympäri. Sherry näytti vainajalta.
  Carlisle vastasi Edwardin kysymykseen pudistamalla päätään. ”Sherry pitäisi saada hengittämään. Hän hengitti aika paljon savua, enkä minä ole varma, miten se vaikutti hänen aivoihinsa.”
  ”Miten sinä ajattelit saada hänet hengittämään”, minä utelin.
  ”Näin.” Carlisle vastasi vastahakoisesti ja iski kätensä kovalla voimalla Sherryn palleaan. Tytön keuhkoista purkautui sameaa ilmaa ja hän alkoi yskiä. Näky olisi ollut koominen, jos en olisi ollut niin huolestunut Sherrystä. Ilman mukana oli nimittäin myös jotain hiilipölyä, lyhyesti sanottuna näytti siltä, kuin Sher olisi yskinyt savua.
  ”Hitto”, hän vaikersi ja käpertyi kerälle. ”Kuka minua löi?”
  Heitin pääni helpottuneena taaksepäin ja halasin Rosalieta. Sherry oli kunnossa, hänellä ei ollut hätää.
  Esme kietaisi käsivartensa Sherryn ympärille. ”Kultapieni, sinä pelästytit meidät”, hän sanoi.
  Sherry ei näyttänyt olevan kärryillä. ”Miten niin, mitä tapaht—” hänen katseensa osui palavaan taloon. ”Voi ei.”
  ”Niinpä”, Rosalie kivahti. ”Tajuatko yhtään, mitä olet tehnyt?”
  ”Rose, lopeta”, Carlisle käski. ”Tuo savu näkyy kauas ja meidän täytyy päästä pois täältä.”
  ”Emme kai me aio lähteä”, Rosalie kysyi harmistuneena. ”Ei vielä Carlisle, minä pidän tästä paikasta.”
  ”Rose, Emmett, menkää Edwardin autoon”, Carlisle komensi. ”Nyt. Me otamme minun autoni.” Hän heitti avaimet Edwardille ja nosti Sherryn varovasti syliinsä.
  Rosalie yritti vielä väittää vastaan. ”Mutta…”
  Kosketin hänen olkapäätään. ”Shh..” minä mutisin. ”Nyt ei ole kaikkein paras hetki Rosy.”
  Minä menin edeltä autolle. Näin Rosalien katsovan palavaa taloa pitkään. Tämä oli aina hänelle vaikeaa. Lähteminen. Hän ei olisi koskaan halunnut lähteä paikasta, josta oli tullut hänelle koti. Rosalien olisi pitänyt saada asua edes yhdessä paikassa niin kauan kuin ikinä haluaisi. Hän olisi ansainnut sen.
  Rosalie paiskasi auton oven kiinni yllättävän kovaa. ”Tämä on Sherryn vika”, hän mutisi.
  Tavallaan hän oli oikeassa. Mutta kun minä katsoin Sherryn heikkoa ruumista, jota Carlisle parhaillaan hilasi autoon, en pystynyt olemaan hänelle vihainen. Loppujen lopuksi hän kuitenkin oli pikkusiskoni ja minä olin iloinen, että hän oli hengissä.

A/N: Hyvä? Huono? Kertokaa minulle, koska tätä en osaa arvioida ollenkaan. Tuntuu kuin se olisi jäänyt vähän... no, tyhjäksi.
There are no rules in dreaming.

Cappi

  • Vieras
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 9)
« Vastaus #35 : 18.03.2009 16:07:51 »
Hyvä luku oli, jatkoa tulemaan. :---)

Jatkoa odotellessa,
Cappi.

Kuurankukka

  • Onnenhileet
  • ***
  • Viestejä: 865
  • T'hy'la
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 9)
« Vastaus #36 : 18.03.2009 17:15:38 »
Kivaa, jatkoa *Taputtaa käsiään*.  Huoh, onneks Sherry selvis hengissä eikä palanu poroks, se olis ollu todella harmi :-\ Hämmästyin hieman, että kertojana oli Emmett, mutta kun ajattelee, se sopii tähän oikein hyvin. Tässä tuli jälleen todella hyvin esille Culleneiden perhepiiri, ja se, että se kaikeasta Sherryn vioista huolimatta välittävät tästä. Myös sen valokuva-albumin talteen ottaminen oli ihana juttu.. Rosalie oli just niin Rosalie, mutta hänkin osoitti välittävänsä Sherrystä. Ja Emmett ja Edward, siinä vasta ihanat pelastajat ;D Mihinkähän Cullenit nyt seuraavaks muuttaa? Toivon, ett tuo tulipalo viisastuttais vielä hieman Sherryä, mutta koska Sherryä on muutenkin kiva lukea, niin..En mitään moitittavaa keksi, luku oli oikein hyvän mittainen, enkä ainakaan sen suurempia virheitä löytänyt. Jatkoa heti!! Mutta mutta, isot kiitokset jälleen kerran :D
« Viimeksi muokattu: 18.03.2009 17:22:08 kirjoittanut Kuurankukka »
Einmal ist keinmal


Idiela Cullen

  • Vampyyri
  • ***
  • Viestejä: 33
  • Playing with fire
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 9)
« Vastaus #37 : 18.03.2009 19:33:58 »
Tosi hyvä luku taas kerran, mahtavaa! Edward oli ihana, se kun haki sen valokuva-albumin!
Hienoa, että Sherry pelastettiin. Jatkoa pian!  :D
It's impossible to you, not impossible to me.

Nabi.

  • ***
  • Viestejä: 267
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 9)
« Vastaus #38 : 20.03.2009 12:56:43 »
Joo...  Sain vihdoin luettua... Ei ole ollut konetta koska se on korjauksessa ja siinä kestää aina ikuisuus, että se tulee takaisin... Noh, Emmettin näkökulmasta tämä luku... Aika mielen kiintoista, talo paloi.... Yhyy...  Säälin Rosailieta (ensimmäistä kertaa koskaan)... jatkoa tulemaan vaan ^^
Everyone thinks that I have it all
but it’s so empty living behind these castle walls
nobody knows i’m all alone
but there’s no place to fall.

Nuutti|

  • Tekopyhä sankari
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Vs: Unelmat ovat ikuisia (luku 9)
« Vastaus #39 : 20.03.2009 14:13:40 »
Onpas ihana. <33 Luin tän nyt putkeen, enkä osaa rakentavaa palautetta antaa.

Oli aika kiinnostavaa lukea emmettin näkökulmasta sitä. :))

Mutta jatkatkos vielä? : ))
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora