Kirjoittaja Aihe: Twilight: Forksin kesä (K-11) KESKEYTETTY!  (Luettu 26021 kertaa)

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: Jatkoa Aamunkoille! (K-13) 6.-7. luvut ilmestyneet 12.6!
« Vastaus #20 : 12.06.2010 17:12:44 »
Ihana luku!Ihanat luvut
Leah parka...
Lainaus
Jake katseli hetken arvioivasti silmiäni ja sanoi sitten: “Meidän pitäisi mennä uudestaan rannalle. Se oli mielenkiintoista.”
Heh...
Jes jatkoa huomenna! :)
Mä varmaan tuun joka kymmenes minuutti kattomaan onko jatkoo tullu... ::)
Anaid
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

nopparelli

  • ***
  • Viestejä: 26
Vs: Jatkoa Aamunkoille! (K-13) 6.-7. luvut ilmestyneet 12.6!
« Vastaus #21 : 12.06.2010 19:20:52 »
Tää on ihana!! <3 :)
Jatkoa kiitos!
Oon ihan koukussa... :P

-nopparelli

deltotus

  • ***
  • Viestejä: 20
  • ava by Emilja
Vs: Jatkoa Aamunkoille! (K-13) 6.-7. luvut ilmestyneet 12.6!
« Vastaus #22 : 12.06.2010 20:33:59 »
Otsikko aiheuttaa kamalia kauhunväreitä. Jos keksisit siihen jotain kiinnostavampaa, kuin tuo "jatkoa Aamunkoille"? Sen takia olen jättänyt tämän kokonaan avaamatta. Tässä huomaa otsikon ihmeellisen suuren merkityksen.

En osaa yksinkertaisesti kirjoittaa mitään erikoisen rakentavaa, joten jätän sen muille. Renesmee on suloinen kiukutellessaan. kirjoitusvirheitä en bongannut ripeällä lukemistahdilla, ja teksti oli sujuvaa. Jatko on tervetullutta!

deltotus
"And there's nothing wrong with me, this is how I supposed to be"

CandyApple

  • wonderwoman
  • ***
  • Viestejä: 221
  • I'm a broken doll and you're the puppeteer.
Vs: Jatkoa Aamunkoille! (K-13) 6.-7. luvut ilmestyneet 12.6!
« Vastaus #23 : 13.06.2010 00:00:08 »
Tää on niin ihana ficci!
Sä kirjotat ihan tajuttoman hyvin  :o
Mä en jaksais oottaa sitä jatkoo..
Muutamia kirjotusvirheitä bongasin,
mut nyt en jaksa metsästää niitä  :-\
Mulla tuli itku tossa kuutos luvun lopussa..
Nyyhkis.. Mut JATKOO! ♥

♥:llä, Candy
I don't know who invented high heels, but all women owe him a lot.
-Marilyn Monroe-

Jakepoo

  • Urpå
  • ***
  • Viestejä: 173
Vs: Jatkoa Aamunkoille! (K-13) 6.-7. luvut ilmestyneet 12.6!
« Vastaus #24 : 13.06.2010 11:28:25 »
Äh, tiedän, otsikko ei todellakaan ole mikään omaperäisimmistä päästä D:

Mutta kiitos kommeteista! <3 Jatkoa ihan kohta!
Where were you
When everything was falling apart?
All my days
Were spent by the telephone
That never rang
And all I needed was a call
It never came
To the corner of First and Amistad

Jakepoo

  • Urpå
  • ***
  • Viestejä: 173
Vs: Jatkoa Aamunkoille! (K-13) Luku 8.
« Vastaus #25 : 13.06.2010 11:43:20 »
8. Tajuaminen

Renesmee



  “Et varmasti ehdi ennen minua!”

  Viiletin jadenvihreän metsän syvyyksissä niin lujaa kuin pääsin. Kerrankin oli aurinkoista; yritin imeä valoa mahdollisimman paljon itseeni. Minä pidin auringosta ja lämmöstä. Täydellinen päivä. En antaisi tänään minkään pilata suunnitelmiani.

  Vieressäni hölkkäsi valtava punaruskea susi. Jacob tietysti vain hidasteli; hän halusi minun voittavan tullakseni iloiseksi. Olimme juosseet kilpaa metsästysretkillämme siitä asti kuin muistin ja joka kerta hän oli antanut minun voittaa. Olihan se todella suloista, mutta aloin jo kyllästyä tähän ainaiseen tunteideni suojeluun. En minä menisi rikki tuosta vain!

  Jake oli käynyt päivittäin Leahia katsomassa. Minua se vaivasi naurettavan paljon, mutta en väittänyt vastaan hänen lähtiessään. Jake vieläpä varmisti aina monta kertaa, kävihän se varmasti minulle. Esitin pirteää ja melkein ajoin hänet ulos. Äiti kuitenkin näki lävitseni. Yhtenä iltana, jäätyäni jälleen yksin, hän tuli istumaan viereeni.

  “Leah on aina ärsyttänyt minua, eikä Jakekaan hänestä erityisesti pidä. Luultavasti on kyse jostain oikeasti tärkeästä asiasta”, hän oli lohduttanut. Minä nyökkäsin pienesti. Äiti oli halannut minua ja poistunut sitten.

  Nyt, silmäillessäni tuota rakasta sutta, kaikki oli taas hyvin. Saisin kaiken lisäksi vielä kaipaamaani verta hyvän seuran lisäksi. Hymyilin onnellisena.

  Ollessamme metsän sydämessä pysähdyin äkisti ja kuuntelin tarkasti. Jacob harppoi pari metriä ohitseni ja kääntyi sitten iso pää kallellaan minua kohti. Lähestyin hiljaa pientä lampea, jolta olin kuullut parin hirven valtavat sydämenlyönnit. Jake seurasi minua hiirenhiljaa, hieman kyyristyneenä.

  Juodessani uroshirven lämmintä mutta hieman kitkerää verta katselin Jakea, joka söi valtavan kokoisen hirven lihaa parin metrin päässä minusta. Oli vaikea uskoa ettei hän ollut syntymästään asti susi, niin sulavasti ja luonnollisesti hän liikkui.

  Samassa kuulin liikettä takaani ja tiputin säikähtäneenä höyryävän ruhon maahan. Äiti ja isä olivat kauempana metsässä, he eivät voineet olla tulijat… Alitajunnastani hyökyi välähdys mustaviittaisesta miehestä joka tappoi vampyyrinaisen hänen omien siskojensa edessä.

  Volturit.

  Jacob näytti kuitenkin vain yllättyneeltä, joten minäkin rauhoituin. Puiden keskeltä ilmestyi siro harmaa susi, kuono inhosta rutussa. Pyyhin nopeasti suutani ja katsoin maahan otsa rypyssä. Taas Leah oli tullut pilaamaan täydellisen päiväni.

  Leah ei suonut enää katsettakaan minulle. Hän vinkkasi kutsuvasti päätään Jakelle.

  Jacob käänsi hitaasti valtavan päänsä minua kohti. Hän näytti kysyvältä.

  Kurkotin suukottamaan hänen kuonoaan.

  “Mene”, sanoin hiljaa.

  Jake katsoi hetken huolestuneesti silmiini, huokaisi sitten raskaasti ja loikki Leahin luokse. Yhdessä he singahtivat metsän uumeniin tanner tömisten.

  Jäin hetkeksi tuijottamaan hirvenruhoa mitään näkemättömin silmin. Lopulta liikahdin hitaasti ja suuntasin terävän potkun hirven mahaan. Kuvittelin sen Leahiksi.

  Lähdin juoksemaan pohjoisemmaksi. Kiipesin paksun kuusen latvaan. Saatoin erottaa äidin ja isän kauempana pieninä, sateenkaaren väreissä kimaltelevina hahmoina. Äidin paksut, tummat hiukset liehuivat hänen yrittäessään saada isää kiinni huikaisevassa vauhdissa. Heillä näytti olevan hauskaa.

  Hyppäsin puusta alas ja viiletin heitä kohti. Rauhoittelin jälleen itseäni matkalla. Jasperista voisi olla apua…

  Saavutettuani aukion jolla he olivat, he olivat jo lopettaneet leikkinsä. Äiti syöksähti luokseni ja laski kätensä poskilleni. Näytin hänelle kuvan Leah- sudesta, joka astui metsän keskeltä vieden Jaken mukanaan. Pitin näystä omat tunteeni.

  Isää en pystynyt huijaamaan. Hän pudisteli äidin takana päätään.

  “Renesmee, älä huoli. Jacob kyllä peittelee ajatuksiaan lähelläni, joka on jo melkoinen saavutus, mutta turhaan sinä sillä vaivaat päätäsi”, hän sanoi hiljaa. Pyöritin silmiäni.

  Pyydystin vielä yhden hirven heidän seurassaan, yrittäen karistaa lapselliset ajatukset mielestäni. Hypistelin ranteeseeni kiinnitettyä quelette-korua hermostuneena.

  Äiti katkaisi ajatukseni äkkiä.

“Charlie soitti tänä aamuna. Hän kyseli, koska saa nähdä taas lempi-tyttärentyttärensä”, hän hymyili. “Koska haluaisit mennä Charlielle?”

  Hymy kohosi jälleen kasvoilleni.
“Kävisikö heti?”


                               ***




  “En tajua, miten Edwardilla voi vieläkin olla tämä sama, vanha auto! Bella on varmaan lahjonut hänet tai jotain. Bellasta tulikin mieleeni, aloitan sinun vaatettamisesi hänen jälkeensä. Tarvitsettehan te uudet vaatekertoimet lukioon…” Alice pulputti iloisesti ajaessaan isän autolla kohti ukin taloa.

  Pudistin päätäni. “Alice hei, minun vaatekaappini ratkeaa kohta liitoksistaan. Ei sinne mahdu enempää.”
“Sitten hankitaan uusi kaappi!”

  Mutristin suutani, mutta annoin asian olla. Ei minua erityisemmin kiusannut Alicen muoti-intoilu, toisin kuin äitiä. Olin tottunut siihen; olin ollut hänen puettava, kolmiulotteinen paperinukkensa pienestä pitäen. Vilkaisin mustia farkkujani ja valkoista, hulmuavaa puseroani; olinpa ainakin itsevarmempi. Hiukan.

  Nousin valkoisen talon pihatiellä ja kävelin hitaasti ovelle Alicen suhahtaessa ohitseni. Forksissa aurinko ei kestänyt ikuisesti; nytkin pilviröykkiöt peittivät suloisen auringon. No, hyvä niin. Alice pääsi mukaan. Ukki riemastuisi!

  Ja ukkihan tosiaan riemastui. Hän hätkähti hieman Alicen muuttumattomille kasvoille, mutta kai hänkin oli jo opetellut tottumaan siihen. Minulle se kaikki olikin itsestään selvää.

  Alice ja ukki keskustelivat kuin sydänystävät. Minä kaivoin isältä saamani mp3:sen taskustani ja painoin kuulokkeet korvilleni suloisten sointujen pikkuhiljaa voimistuessa.

  Tämän laulun muistaisin ikuisesti. Tämän laulun aikana olin saanut Jacobilta ensisuudelmani.

  Rutistin polveni rintaani vasten. Minulla oli kauhean ikävä Jacobia.

  “Mitäs se Nessie täällä haaveilee?” ukki kysyi samassa, istuutuen viereeni. Alice keskusteli kauempana innoissaan Suen kanssa, en jaksanut kuunnella mistä.

  Ukki avasi paksun kirjan polviensa päälle minun kurkkiessani hänen olkansa yli. Hän tuoksui herkulliselta…

  Kirja oli valokuva-albumi. Etummaisessa kuvassa hymyili kaunis ihmistyttö. Hänen suuret, suklaanruskeat silmänsä ja täyteläinen suunsa hymyilivät hänen vierellään istuvalle isälleni. Tyttö oli äitini, Bella.

  “Hän oli aivan hulluna Edwardiin”, ukki huokaisi.

  Toisessa kuvassa äiti hymyili pienesti kameralle, Jaken käsi rennosti hänen kapeiden hartioidensa ympärillä. Mutta Jakella oli pitkät, mustat hiukset! Tukahdutin esille pyrkivän kikatukseni.

  Seurasi kuvia äidin ja isän häistä, joita olin nähnyt jo ennenkin. Äiti oli mielestäni kauhean kaunis ihmisenäkin. Tosin isänikin näytti suoraan sanoen uskomattomalta, joten he kyllä ansaitsivat toisensa.

  Sitten kuvat vaihtuivat. Uusissa kuvissa äidillä oli lumivalkea iho, sameat ruskeat piilolinssit ja terävöityneemmät kasvonpiirteet. Hänen sylissään nauroi kuparinruskeapäinen tyttövauva. Minä. Minä esiinnyin lukemattomissa kuvissa: Jasperin, Esmen, Alicen ja Rosen sylissä, Emmettin harteilla, rutistamassa isän kaulaa, ukin polvilla. Olin hiukan vanhempi jokaisessa kuvassa. Kuten jo sanottu, olin erikoinen. Outo.

  Rakastin erästä kuvaa. Siinä seitsemänvuotiaan näköinen Renesmee nojasi Jacobin päälakea vasten, irvistäen kameralle. Jake hymyili kameralle suu korvissa.

  “Saanko pitää tämän?” kysyin.
“Totta kai. Olit niin kaunis lapsi. Ja olet edelleen”, ukki naurahti.

  Hymyilimme toisillemme. Rakastin ukkia valtavasti, totta kai rakastin. Oli ollut kauhean ikävä. Me olimme niin samanlaisia: hiljaisia, vetäytyviä. Sydäntäni raapaisi ajatus, että lähtisimme pian pois.

  Samassa ovikello soi, ja rynnistin avaamaan oven.

  “Nessie!” Jacob huudahti ja rutisti minut suoraa päätä lujasti syliinsä.
Naurahdin iloisesti. “Jake! Oliko hauskaa?”
“Ei, kun sinä et ollut paikalla.”
“Niin varmaan.”
“Oikeasti!”
“No hyvä”, sanoin tyytyväisenä ja yllätyksekseni suutelin häntä ilman pelkoa, ilman ujoutta.
“Hyvä”, kuiskasin, “koska minä rakastan sinua, Jacob Black.”

« Viimeksi muokattu: 17.06.2010 18:42:50 kirjoittanut Jakepoo »
Where were you
When everything was falling apart?
All my days
Were spent by the telephone
That never rang
And all I needed was a call
It never came
To the corner of First and Amistad

Jakepoo

  • Urpå
  • ***
  • Viestejä: 173
Vs: Jatkoa Aamunkoille! (K-13) Luku 9.
« Vastaus #26 : 13.06.2010 11:48:11 »
9. Syy


Charlie


  Jacobin ja Nessien suhde oli läheisempi kuin olin tajunnutkaan.

  Tuijotin pimeää taivasta keittiön pöydän äärellä kahvikuppi kädessäni. Jake oli pyörinyt koko päivän Nessien ympärillä kuin huumattu, kuin mehiläinen hunajan ympärillä, kuin vampyyri veren. Hän oli ollut jopa entistäkin hullaantuneempi tyttärentyttärestäni. En ymmärtänyt heidän suhdettaan; Jacob oli jo Nessien syntymästä asti seurannut häntä kuin suojeleva isoveli. Heitä näki harvoin erillään toisistaan. Hän ei ikinä ollut kyllästynyt Nessien leikkeihin - tosin se tyttö ei ikinä kyllä leikkinyt tavallisten pikkulasten leikkejä, he taisivat ennemminkin vain pelailla - vaan ollut innoissaan mukana.

  Eniten minua oli ihmetyttänyt Bellan ja Edwardin suhtautuminen: eikö heitä häirinnyt Jaken omistava asenne?

  Se ei ollut normaalia. Tietenkään se ei ollut. Mutta en tahtonut ajatella sitä.

  En ikinä ollut unohtanut sitä päivää. Se päivä oli mullistanut koko elämänkatsomukseni.

  Olin ollut niin huolissani Bellsistä. Ja sitten Jacob oli tullut ja tehnyt jotain epätodellista. Aivoni eivät hyväksyneet näkemääni, sitä valtavaa, punaruskeaa eläintä, joka oli tullut vielä äsken edessäni seisovan pojan tilalle.

  Ja sitten Culleneilla, olin tulla hulluksi. Vieras tytön ääni oli kutsunut minua varovaisesti. Edwardin vieressä oli maannut tyttö, jota en tunnistanut. Tyttö oli kuten muut Cullenit: lumivalkea ja liikkumaton. Silmät olivat kuitenkin olleet samean ruskeat. Ja sitten, olin saada sydänkohtauksen nähdessäni noiden piirteiden taakse.

  Tyttö oli ollut Bella.

  Minun olisi pitänyt huomana merkit ajoissa. Edward ei ollut koskaan mikään normaali ihminen. Minun olisi pitänyt estää se…

  Mutta sitten huomasin pienen mytyn uuden Bellan käsivarsilla. Lapsi, josta Jacob oli puhunut niin jumaloivasti. Lapsi, joka käänsi silmänsä minua kohti.

  Tyttö oli kaunein näkemäni lapsi koskaan. Hänen silmänsä, minun silmäni, katsoivat minua ystävällisesti. Liian viisaasti. Aikuisen katse, lapsella, joka ei osannut vielä puhua.

  Kaikki he olivat jotain yliluonnollista, Nessiekin. Tyttö oli vanhentunut silmissä, ihan liian nopeasti. Olin huomannut huolestuneen pilkkeen Bellan silmissä, pakokauhua Jacobin katseessa. Välillä muistin miettineeni, jatkuisiko kasvu aina vain. Kuolisiko Nessie ennen omia vanhempiaan? Omaa ukkiaan?

  Sitten he olivat muuttaneet. Tiesin sen olleen edessä, mutten ollut uskonut siihen. Vuosia ilman heitä. Vuosia ilman pikku lapsenlastani.

  Ja heidän palatessaan Nessie olikin ollut jo melkein aikuinen nainen. Kasvu oli onneksi alkanut jo pysähtymään.

  Muiden en voinut sanoa muuttuneen. Irvistin muistaessani Bellsin kasvot, täsmälleen samanlaiset kuin heidän lähtiessään: valkeat, kylmät, täydelliset. Ainoastaan silmät olivat muuttuneet samanlaisiksi kuin muilla Culleneilla, erikoisen kultaisenkeltaisiksi.

  Mitähän Edward oli tehnyt saadakseen Bellan kaltaisekseen? Oliko hän suunnitellut sitä alusta asti? Minua kylmäsi.

  Laskin kahvikupin pöydälle ja kiipesin portaita ylös Bellan entisen huoneen ovelle, joka oli ollut tyhjillään häntä varten. Raotin ovea varovaisesti.

  Nessie nukkui hymy huulillaan Bellan sängyssä. Hänen pitkät kiehkuransa levittäytyivät tyynyä vasten kuin mustekala. Hänen vierellään kuorsasi Jake, kädet tytön ympärillä. Mietin hetken tönäiseväni pojan lattialle, mutta maltoin mieleni ja huokaisin syvään.

  Nessie voihkaisi hiljaa. Mietin, mitä unta hän mahtoi nähdä. Kumarruin hipaisemaan hänen poskeaan.

  Oli syy, miksi jaksoin tätä mielipuolisuutta.

  Oli syy, miksi en halunnut kuulla heidän todellista luontoaan, oli syy miksi en tullut hulluksi.

  Syy nukkui edessäni, puristaen unissaan Jaken kättä.

  Renesmee.

« Viimeksi muokattu: 17.06.2010 18:43:08 kirjoittanut Jakepoo »
Where were you
When everything was falling apart?
All my days
Were spent by the telephone
That never rang
And all I needed was a call
It never came
To the corner of First and Amistad

kuppi_kahvia

  • ***
  • Viestejä: 67
Vs: Forksin kesä (K-13) 8.-9. luvut ilmestyneet 13.6!
« Vastaus #27 : 13.06.2010 15:08:13 »
♥♥♥♥♥
rakastan sua kun laitat nää niin nopeesti ! :)
kuinka monta osaa tässä on yhteensä? :D
i feel i can fly

Jakepoo

  • Urpå
  • ***
  • Viestejä: 173
Vs: Forksin kesä (K-13) 8.-9. luvut ilmestyneet 13.6!
« Vastaus #28 : 13.06.2010 15:13:21 »
Hmm, oon tehnyt näitä nyt 25.lukua ja kyllä niitä varmaan vielä kuusi tai jotain sellaista tulee sen jälkeenkin, eli... 31.lukua? :D Ja sitten teen tälle tavallaan "jatko-osankin", joka kertoo Culleneiden elämästä koulussa. Eli kyllä sitä tekstiä pukkaa :D
Where were you
When everything was falling apart?
All my days
Were spent by the telephone
That never rang
And all I needed was a call
It never came
To the corner of First and Amistad

CandyApple

  • wonderwoman
  • ***
  • Viestejä: 221
  • I'm a broken doll and you're the puppeteer.
Vs: Forksin kesä (K-13) 8.-9. luvut ilmestyneet 13.6!
« Vastaus #29 : 13.06.2010 16:02:45 »
Äääää.. Tää on niin ihana ficci!
Laita jatkoo jo tänään.. Pliis  ;)
Pieniä kirjotusvirheitä kyl on aika
paljon, mut ei se haitta, ku tää on niin hyvä   :D
Mut oikeesti JATKOO!

♥:llä, Candy
I don't know who invented high heels, but all women owe him a lot.
-Marilyn Monroe-

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: Forksin kesä (K-13) 8.-9. luvut ilmestyneet 13.6!
« Vastaus #30 : 13.06.2010 16:26:50 »
Oi ihanaa!
Jatkoa voisit pistää jo tänään...*koiranpentu-ilme-jota-et-voi-vastustaa*
En keksi muuta...
Anaid
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

phoebeZ

  • ***
  • Viestejä: 166
Vs: Forksin kesä (K-13) 8.-9. luvut ilmestyneet 13.6!
« Vastaus #31 : 13.06.2010 18:47:36 »

Kiva ficci, luin tän nytten tässä putkeen ja tykkäsin tosi paljon (:
Varsinkin toi Charlien näkökulma oli mielenkiintoinen, sitä on niin harvoin missään..
jatkoa piankin?
kiitos ♥

kuppi_kahvia

  • ***
  • Viestejä: 67
Vs: Forksin kesä (K-13) 8.-9. luvut ilmestyneet 13.6!
« Vastaus #32 : 13.06.2010 19:12:54 »
okei, kiva tietää ettei ihan heti oo loppumassa ! :D
täytyy nyt kompata aikasempia, sitä jatkoa vois tosiaan tulla jo tänään ;)
i feel i can fly

Sienis

  • queen of winterfell
  • ***
  • Viestejä: 469
  • ravenprinces
Vs: Forksin kesä (K-13) 8.-9. luvut ilmestyneet 13.6!
« Vastaus #33 : 14.06.2010 00:08:18 »
Nups nups.. ((: Minä tykkään tästä ficistä, vaikka aloin lukemaan vasta tänää.. (: Kiva kuulla ettei ihan heti lopu kesken.. Jään seurailemaan ja odotan innolla jatkoa.. (((:

    -Nez
Jos jaksaa jatkaa omaa mitäänsanomattomuuttaan tarpeeksi kauan,
 saattaa saavuttaa kevytlegendan aseman.

ava (c) ingrid

Jakepoo

  • Urpå
  • ***
  • Viestejä: 173
Vs: Forksin kesä (K-13) Luku 10.
« Vastaus #34 : 14.06.2010 14:38:23 »
10. Lupaus

Edward


  “Hei isä!”

  Renesmee suikkasi suukon poskelleni ujuttautuessaan taakseni takapenkin nahkaisille istuimille.

  “Oliko opettavainen viikonloppu?” Jacob kysyi hymyillen tietäväisen näköisenä, kulmat koholla. Minä vilkaisin häntä happamasti peilin kautta. Tietysti, oi tietysti hänen täytyi aloittaa naljailu minun ja Bellan yksityiselämästämme heti sisälle päästyään!

  Jacobin pää oli täynnä Nessietä, kuinkas muuten.
Nessie sanoi rakastavansa minua! En voi uskoa, että hän tosiaan sanoi sen ääneen! Harmi, että Charlie tuli paikalle

  Nessie taas mietti järkevämpiä asioita, niin kuin aina.
  Minua vähän epäilyttää se lukio, enhän minä ole ikinä mitään koulua käynyt. Mutta toisalta, olisi ihan kivaa tavata ihmisiä. Kunpa Jake tulisi luokalleni. Ja toivottavasti en joutuisi tänään syömään ihmisruokaa....!

  Minä ajoin eteenpäin vanhalla - no, minun mielestäni vanhalla - Volvollani kohti tuttua, tämänhetkistä kotiamme. Huokaisin. Miksi Bellan täytyi olla niin jääräpäinen tässäkin asiassa?

  En minä silti häntä moittinut, niin kuin olisin voinut jotakuta toista moittia. En tietenkään osannut väittää kunnolla vastaan olemassaoloni suurelle rakkaudelleni, toiselle puoliskolleni, keskiyön auringolleni.

  “Odota vielä vähän aikaa, Edward. Jos olet oikein kiltisti, ehkä saat syntymäpäivälahjaksesi oikein mukavan pikku auton”, hän oli hymyillyt valituksilleni ja sitten suudellut minua.

  Olin niin syvällä haaveissani, etten aluksi tajunnut uusia ääniä, uusia ajatuksia talon sisältä.

  “Onko meille tullut vieraita?” Jacob tajusi.
  Käännyin katsomaan taakseni.
“Onpa hyvinkin, viisi tuttua Denalista”, naurahdin.

  Nessie ei kyennyt hillitsemään itseään; hän kiljaisi riemusta. Me molemmat nauroimme ja minä painoin kaasua.


                                                                                                         ***


  “Hei, oliko Charliella hauskaa?” Bella kysyi heti sisään päästyämme ja ryntäsi rutistamaan tytärtämme. Minä en saanut silmiäni irti hänestä; hänen kauniista tummista hiuksistaan, punaisista täydellisistä huulistaan ja suurista kultaisista silmistään, joista kuvastui hänen koko sielunsa. En kyllästyisi häneen koskaan, vaikka eläisin ikuisesti - ja niinhän minä eläisinkin. Eläisin mieluusti ikuisuuksiin asti, kunhan vain tekisin sen hän rinnallani.

  “Oli, Charlie näytti jotain vanhoja valokuvia”, Nessie hymyili sievästi. “Olit todella kaunis.”
  “Ja sinä perit sen kauneuden”, Jacob pisti väliin ja virnuili rakastuneesti. Nessie punastui - hän näytti kovasti Bellalta ennen kuolemattomuutta aina niin tehdessään - ja muksaisi poikaa leikkisästi kylkeen.

  Samassa Tanya suhahti kulman takaa eteemme Carmen vanavedessään.

  “Nessie, mi querida!” Carmen huudahti innoissaan ja liihotti Bellan viereen halaamaan ja suutelemaan kevyesti tytön otsaa.
“Hei Nessie, näytätpäs kauniilta! Edward ja Jacob, hei teillekin”, Tanya tervehti kohteliaan lämpimästi.
“Hei, Tanya. Hauska nähdä sinua viimeinkin! Olit viimeksi muualla, kun tulimme käymään teillä päin”, sanoin kevyesti hymyillen.
“Niin, minua harmitti se kovasti. Olisitte voineet ilmoittaa aiemmin.”
“Tiedän, Tanya, olen pahoillani.”
“No, mitäs pienistä. Olemme täällä nyt, ja viivymme kanssanne pari päivää, jos se vain sopii”, Tanya puoliksi totesi, puoliksi kysyi. Hän tiesi sen käyvän.
“Tietysti, olette aina tervetulleita, Tanya. Tiedät sen.”
Tanya hymyili hetken minulle, kunnes siirtyi hänkin Nessien lähelle.

  Kyllä on ihmeellinen tyttö. Niin kaunis, hän mietti haroen punertavanvaaleita kiehkuroitaan.
  Samassa Eleazar, Kate ja uusin tulokas, Garrett, ilmestyivät myös eteiseen Carlisle, Esme, Jasper ja Alice kannoillaan.
Denalin perhe oli ollut meille läheinen vuosikausia. Meitä yhdisti yhteinen ihmishenkien suojelemishalu. Kymmenisen vuotta sitten perhettä oli jälleen kohdannut suuri suru Tanyan ja Katen sisaren, Irinan, kuolema heidän silmiensä edessä Caius Volturin toimesta. Irina oli luullut Nessietä Kuolemattomaksi Lapseksi. Tanyan kultaisissa silmissä välähteli yhä suru kuolleen sisaren vuoksi.

  Huomasin koko Denalin lauman pyörivän tyttäreni ympärillä suorastaan huvittavan lumoutuneesti. Nessie alkoi jo vaivautumaan.

  Taas minua kohdellaan erilailla, hän voihkaisi ajatuksissaan.

  Jacobia tilanne ei huvittanut. Hän nojasi kädet puuskassa ovenkarmiin.
Voisi riittää jo. Ihan kuin Nessie olisi joku näyttelyesine! Minulla on sitä paitsi Nessielle asiaa. En jaksa enää

  Jacob ponnahti eteenpäin ja tarrasi tyttöä käsivarresta. Nessie katsahti ihmeissään hänen kasvojaan.

  “Kiitos ja heipä hei, minulla ja Nessiellä on hieman menoja”, Jake murahti ja käveli ovesta ulos Nessie perässään. Nessie kääntyi hieman nolona, lähetti lentosuukon vieraille ja muodosti äänettömästi huulillaan palaavansa pian. Sitten ovi sulkeutui.

  No jopas.
  Jo on pojalla käytöstavat.
  Voi Jacobia...

  Minua tilanne ainoastaan nauratti. Jacob oli usein aika suorasanainen…

  Ajatusten sekamelskasta huomioni kiinnitti uusi ääni, kaunein kaikista.

  Edward, lähdettäisiinkö mekin? Voitaisiin käydä katsomassa sitä lukiota...

  Bella oli siirtänyt ennenkin erikoista kilpeään, sitä estettä, joka esti minua pääsemästä hänen päähänsä. Silti se onnistui aina järkyttämään minua. Olin tottunut hänen ajatustensa hiljaisuuteen…

  Muut olivat pikkuhiljaa siirtyneet takaisin olohuonetta kohti. Ainoastaan Esme seisoi vielä paikoillaan meitä odottaen.

  Minä nyökkäsin, katsoen samalla kiinteästi vaimoni sielukkaisiin silmiin. Hän hymyili ja sen jälkeen en enää kuullut häntä; kilpi oli palautunut paikoilleen.

  “Esme, palaa vain takaisin muiden luokse. Minä ja Bella tulemme pian takaisin”, sanoin ja käänsin katseeni naiseen, jota pidin äitinäni.
  Esme nyökkäsi ja hymyili lämpimästi. “Kuinka vain”, hän hymisi. “Kunhan tulettekin takaisin, ettekä jämähdä taas jonnekin.”
  “Totta kai, Esme”, Bella mumisi, hymyillen aavistuksen nolostuneemmin. Voi, kuinka toivonkaan kuulevani hänen ajatuksensa…

  Kävelimme suhteellisen hitaasti ovesta ulos. Hän tarttui minua kädestä.

  “No, matkustammeko autolla vai juosten?” kysyin hymynkare huulillani.
  Bella tuhahti. “Sinä varmasti lasket leikkiä? Juosten tietysti!”
  “Varmistin vain”, virnistin ja säntäsin juoksuun. Tiesin Bellan olevan kannoillani.

  Nauroin riemastuneena tuulen piiskatessa kasvojani ja vaatteitani, voiman säteilevän jaloissani ja vauhdin huuman täyttäessä mieleni. Jalkani väistelivät itsestään jokaista pientäkin kuoppaa, oksaa ja kiveä. Metsän puut vilahtelivat ohitseni tummanvihreänä sumuna. Minä rakastin juoksemista.

  “Kuinka kauan vielä?” Bella nurisi takanani. Minua hymyilytti; hän ei pitänyt siitä, että olin häntä nopeampi.
  “Olemme perillä, rakas”, vastasin ja hiljensin vauhtiani. Bella saavutti minut ja pysähtyi. Hän suoristi sinistä, napitettavaa paitaansa, joka sointui kauniisti hänen kasvonpiirteisiinsä. Tuuli oli sekoittanut hänen hiuksensa villisti. Olimme juosseet useita satoja kilometrejä parissakymmenessä minuutissa.

  Sipaisin hiussuortuvan Bellan korvan taakse. Hän astui vaistomaisesti lähemmäksi.

  “Tule”, kuiskasin ja vedin hänet hellästi kainalooni. Kävelimme metsän reunaan paksujen puiden suojaan. Heilautin kättäni edessämme kohoavaa rakennusta kohti.

  “Tuossa se nyt on”, sanoin hiljaa.

  Bella tuijotti taloa vaiti. Hänen silmänsä siristyivät aavistuksen.
  “Etkö pidä siitä?” kysyin.
  “No, ihan tavalliselta koulultahan tuo näyttää. Niin kuin Jake voisi viisaasti sanoa, `kuka nyt koulusta pitäisi?´´” hän hymähti.
  “Mutta kelpaako se sinulle?”
  “Tietysti. Mietin vain, missä me aiomme asua?”
  “Carlisle neuvottelee juuri erään talon ostosta. Luultavasti saamme sen”, sanoin varmasti. Se oli hieno talo; vanha, hailakan kermanvärinen kartano, varmasti Esmen mieleen.

  Bella puraisi huultansa. “Nessien ensimmäinen kouluvuosi, tavallaan minunkin. Tekin olette olleet kymmenen vuotta eristyksissä… Entä jos jokin menee pieleen?”

  Minä kiedoin käteni hänen ympärilleen ja rutistin hellästi. “Älä turhaan huoli, rakkaani. Olen käynyt koulua jo sata vuotta, eikä ikinä sattunut mitään erikoista… paitsi sinä.” Hymyilin leveästi. “Ja se ei totisesti ollut mikään huono asia.”

  Bella suukotti leukaani ja painoi kasvonsa rintaani vasten. Suutelin hänen päälakeaan.

  “Me lähdemme kohta Forksista, eikö? Pakkohan meidän on. On vain niin vaikeaa jättää Charlie… Nessielle jopa vielä vaikeampaa. Heistä on tullut läheisiä…” Bella mumisi hiljaa. Minä kohotin sormellani hänen leukaansa niin, että näin hänen silmänsä. Niistä paistoi suru.

  “Bella, minä lupasin Charlielle, ettei hän kadota teitä enää. Ja minä pidän lupaukseni. Tästä lähtien Charlie pysyy elämässämme, ja siitä saat kiittää Alicea. Hän oli hyvin kiltti”, minä kuiskasin. Bellan silmissä sateli kysymyksiä.
  “Mitä? Mitä Alice on tehnyt?” hän vaati tietää. Minä hymyilin kiusoittelevasti.
  “Alice”, lausuin hitaasti,” on tehnyt vaikka mitä, joka saattaisi kiinnostaa sinua.”

« Viimeksi muokattu: 17.06.2010 18:43:29 kirjoittanut Jakepoo »
Where were you
When everything was falling apart?
All my days
Were spent by the telephone
That never rang
And all I needed was a call
It never came
To the corner of First and Amistad

Jakepoo

  • Urpå
  • ***
  • Viestejä: 173
Vs: Forksin kesä (K-13) Luku 11.
« Vastaus #35 : 14.06.2010 14:45:11 »
11. Näky

Alice


  “Älä viitsi Jasper, siitä tulee mahtavaa!”

  Istuin Jasperin kainalossa etupihan porrasaskelmalla. Bella ja Edward olivat kilometrien päässä, Rose ja Emmett metsästysretkellä ja Carlisle ja Esme talon sisällä Denalin perhettä viihdyttämässä. Nessien ja Jacobin olinpaikkaa en luonnollisesti tiennyt, minä kun en kyennyt näkemään kumpaakaan, mikä oli hirveän ärsyttävää. Jonnekin hekin olivat kuitenkin kadonneet.

  Jasper huokaisi. “Alice, en usko, että Bella innostuisi tuosta suunnitelmastasi. Hän todella inhoaa juhlintaa.”
  “Mutta Nessie pitäisi siitä”, intin. “Bellalle luulisi käyvän juhlat, jotka olisivat puoliksi Nessien. Sitä paitsi, kuka muka oikeasti voisi kieltäytyä syntymäpäiväjuhlista trooppisella saarella? En minä ainakaan.”
  “Bellan ja Nessien syntymäpäiviin on vielä alle kuukausi aikaa, ja Bellan ja Edwardin hääpäivä on kohta. Lisäksi edessä on uusi muutto ja lukio. Missä välissä meinasit hoitaa vielä yhdet syntymäpäivätkin?”
  Minä kohautin hartioitani. “Se kyllä onnistuu.”

  Jasper virnisti ja sipaisi sormellaan poskeani. Hymyilin ja suljin silmäni.

  Tietenkin tekemistä olisi paljon, mutta onnistuisin kyllä. Uusi koti oli jo hankittu, lukio valittu ja suurin osa vaatesuunnitelmistani toteutettu. Bellalle olin hankkinut paljon uusia, muodikkaita vaatteita, jotka istuisivat hänelle kuin unelma. Mikä harmi, että siskoni ja parhaan ystäväni täytyi olla niin epämuodikas! Varmasti hän vain pyörittelisi silmiään tai kiukustuisi suunniltaan esiteltyäni hänelle uudet vaatteensa. Sellainen se Bella oli.

  Nessiellekin olin hankkinut kiitettävän määrän vaatteita. Hän onneksi oli tullut tässä suhteessa enemmän isäänsä, eikä vängännyt vastaan kuten äitinsä. Hän tuli välillä jopa mukaani shoppailukierroksille.

  Niin, Nessie. Olin Edwardin pyynnöstä ostanut tontin Charlien kotikadulta, aika vaatimaton puutalo. Nessie voisi kumminkin majailla siellä milloin vain halusi; hänestä ei vielä olisi tunnistusvaaraa. Vielä muutama vuosikymmen, eikä meillä enää olisikaan mitään erikoista syytä Forksiin; Charlie ei eläisi ikuisesti. No, Jacob ehkä haluaisi tulla silloin tällöin vilkaisemaan susiystäviään.

  Jasper siirsi huulensa ihan korvani viereen.

  “Miksi olet noin haikeana? Tiesit, että lähtisimme pian. Aloitamme pian koulun uudestaan, kymmenen vuoden jälkeen… Kymmenen vuoden tauon jälkeen ihmisten herkullisesta tuoksusta, siitä verenhimosta… Ihan kuin aloittaisin sen kaiken taas alusta.” Hän huokaisi raskaasti.

  Laskin käteni hänen kädelleen,

  “Jasper, minä tiedän että pystyt siihen. Olit aivan uskomaton silloin, kun Bella oli vielä ihminen. Nessiekin on puoliksi ihminen, älä unohda sitä. Olet saanut rutkasti harjoitusta”, muistutin.

  Jasperin suu vääntyi surumieliseen hymyyn.

  “Sinä se aina jaksat puolustaa minua. Minulla on surkea itsehillintä, Alice. Muistat kyllä sen, kun Bella sai haavan syntymäpäivillään, minähän se meinasin hyökätä hänen kimppuunsa, oman veljeni keskipisteen… Minun takiani me silloin lähdimmekin.”
  Pudistin kiivaasti päätäni. “Ei, Jasper, älä syytä itseäsi. Se oli onnettomuus! Ja kaiken lisäksi se tapahtui ikuisuus sitten, eikä kenellekään sattunut pahasti. Keskitytään mieluummin tähän hetkeen, juuri nyt.” Hymyilin hurmaavinta hymyäni.
 
   Jasper nauroi. “Kuinka vain haluat, kapteeni”, hän härnäsi ja lähestyi minua hymyillen.

  Nojauduin häntä kohti, mutta jäykistyin kesken liikkeen. Silmäni rävähtivät apposen auki ja lasittuivat. Tiesin sen olevan taas tulossa…

  “Alice? Mitä sinä näet?” kuulin Jasperin äänen tivaavan jostain kaukaa, mutta en ehtinyt vastaamaan.

  Yhden lyhyen hetken näin Volturien pääkolmikon, Aron, Caiuksen ja Marcuksen valtaistuimillaan, päättäen jotain.

  “Alice?” Jasperin ääni oli aavistusta kireämpi. Painoin sormeni ohimoilleni ja keskityin silmät ummessa.

  Näyssä oli tyhjiä aukkoja, en nähnyt niiden ylitse… Nessie? Jacob? Sudet?

  Keskityin Voltureihin. He päättivät, Aro päätti, mennä toimittamaan keskeneräisen asian, joka oli jäänyt heidän puoleltaan kesken…

  Aro sanoi paikan nimen, jossa keskeneräinen asia sijaitsi.

  Haukoin henkeäni ja räväytin silmäni auki. Jasper katsoi minua huolestuneesti, suu tiukkana viivana.

  “Volturit”, henkäisin, “he tulevat tänne, meidän luoksemme.”

« Viimeksi muokattu: 17.06.2010 18:43:43 kirjoittanut Jakepoo »
Where were you
When everything was falling apart?
All my days
Were spent by the telephone
That never rang
And all I needed was a call
It never came
To the corner of First and Amistad

Jakepoo

  • Urpå
  • ***
  • Viestejä: 173
Vs: Forksin kesä (K-13) 10.-11. luvut ilmestyneet 14.6!
« Vastaus #36 : 14.06.2010 14:47:08 »
Niin ja kiitos taas kommenteista! ♥ Huomenna sitten Bellan ja Jacobin PoV:sta! :)
Where were you
When everything was falling apart?
All my days
Were spent by the telephone
That never rang
And all I needed was a call
It never came
To the corner of First and Amistad

Sienis

  • queen of winterfell
  • ***
  • Viestejä: 469
  • ravenprinces
Vs: Forksin kesä (K-13) 10.-11. luvut ilmestyneet 14.6!
« Vastaus #37 : 14.06.2010 14:51:31 »
Uii..! Onse kiva saada Kaksi lukua kerralla.. ((: Ei ihan heti lopu kesken.. ((: Jatkoa..! Vaikka tietääkin jo sen tulevan huoimenna.. (: Mutta mitäpäs jos laittaisit jonkun extra luvun.. Vähä niinku kaupan päällisuiksi?? ((:

    -Nez
Jos jaksaa jatkaa omaa mitäänsanomattomuuttaan tarpeeksi kauan,
 saattaa saavuttaa kevytlegendan aseman.

ava (c) ingrid

CandyApple

  • wonderwoman
  • ***
  • Viestejä: 221
  • I'm a broken doll and you're the puppeteer.
Vs: Forksin kesä (K-13) 10.-11. luvut ilmestyneet 14.6!
« Vastaus #38 : 14.06.2010 16:17:20 »
Mä en oikeesti tajuu!
Tää on niin hyvä ficci.. Oon oikeesti
ihan koukussa..
Etkö vois olla niin kiltti, et pistäisit
jatkoo jo tänään? *koiranpentuilme*
Mulla on vieroitusoireita  :-\
Mut sitä JATKOO  :D

♥:llä, Candy
I don't know who invented high heels, but all women owe him a lot.
-Marilyn Monroe-

kuppi_kahvia

  • ***
  • Viestejä: 67
Vs: Forksin kesä (K-13) 10.-11. luvut ilmestyneet 14.6!
« Vastaus #39 : 14.06.2010 18:58:28 »
taas ihanat luvut :D kauhee ku mulle tuli surullinen olo siitä että charlie kuolee kohta :)
oon niin syventyny tähän ficiin.. :D
i feel i can fly