Kirjoittaja Aihe: Twilight: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (Epilogi 20.01), K-11  (Luettu 104448 kertaa)

särkyvä kynä

  • ***
  • Viestejä: 21
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (5. kappale 12.2)
« Vastaus #40 : 27.02.2010 21:52:59 »
                                                                                    TÄÄÄ ON SIIS NIIIIIN MUN LEMPI FICCI!!!!!!!!!!!!!!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAATTTTTTTTKOOOOOOOOOOOOOOOOOOAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

little-monkey

  • ***
  • Viestejä: 55
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (5. kappale 12.2)
« Vastaus #41 : 01.03.2010 08:58:31 »
Olen niin niin niin pahoillani, etten ole päässyt laittamaan jatkoa tähän. Minulla oli viime viikolla hiihtoloma ja ennen sitä onnistuin satuttamaan häntäluuni niin pahasti, etten voinut tulla istumaan koneen ääreen.. eli en ole päässyt koneelle kahteen viikkoon O.o

Mutta nyt olen täällä :) Ja kiitän kaikista kommenteista joita olen saanut :)

E_Bella: Kiitos :) Jep taitaa olla.

katriqqq: Kiitos :D Mahtavaa, että pidät.

Annoy: Tietenkin niitä virheitä varmaan on, eihän kukaan ole täydellinen. Ja sen voin sanoa, että niitä olisi varmaan miljoona enemmän, ellei tätä betattaisi. Tämän hetkinen betani on tehnyt niin paljon töitä tämän eteen ja on pysynyt tukenani ensimmäisestä kappaleesta asti. Eli en aio ottaa toista betaa. En voisi tehdä sitä hänelle.

Mutta mahtavaa, jos pidät muuten :) Ja kiitos kommentistasi.

Anaid: Kiitos kommentistasi :) Kiva, että pidit.

Rassermus: Kiitos kommentistasi ^^ Ihanaa, että pidät :)

kuriwe: Kiitos :) Mahtavaa, että pidät :D

Embuu: Kiitos :) Ihanaa, että pidät. Ja hyvää erittäin myöhäistä ystävänpäivää sinullekin :D

särkyvä kynä: Kiitos :) Mahtavaa, että pidät :D

Mutta tässäpä on nyt jatkoa :) Olen edelleen niin pahoillani, että teidän piti odottaa näin pitkään. Yritän laittaa sitten seuraavan kappaleen nopeammin :) Juu mutta toivottavasti pidätte :D

Kappale 6: Kasvaminen

Viisitoista vuotiaana olin aika kypsä, olin matkustanut suurimmassa osassa maailmaa tarkkaavaisen vampyyriperheeni kanssa, ja olin taitava musiikin soittaja; osasin soittaa monia soittimia. Osasin myös monia kieliä. Olin lukenut suurimman osan Volterran linnan valtavan kirjaston kirjoista. Osasin myös maailman historian, mukaan lukien ihmisten, vampyyrien ja muiden myyttisten olentojen.

He antoivat minulle luottokortin, jota käytin säästäen, mutta olin kuitenkin yllättynyt miten olin tottunut rahan käyttämiseen Heidin vaikutuksen alla. Huomasin, etten räpäyttänyt silmiäni, kun ostin neljällä miljoonalla kauniin taulun, jonka halusin huoneeseeni Phoenixissä (en koskaan kertonut äidilleni kuinka paljon se maksoi, vaikka uskoin, että hän tiesi sen olevan erittäin kallis).

Santiago oli ylpeä sinä päivänä, kun sain ajokorttini. Läpäisin ajokokeen leikiten testaajan yllätykseksi. Nyt kun minulla oli virallinen ajokortti, he ostivat minulle syntymäpäivä lahjaksi sini valkoisen Bugatti Veyronin, joka yksi maailman nopeimmista autoista. Parannellulla moottorilla sillä pääsi 450km/h nopeudella, kun minä ja Santiago veimme sen Saksan moottoritielle.

Santiago opetti minua ajamaan moottoripyörällä. Hän opetti minua jopa ajamaan venettä Tiber joella lähellä Roomaa.

Heidi oli päättänyt, että nyt, kun olin viisitoista, minulla pitäisi olla ainakin yksi yökerho kokemus. Nähtävästi, koska se saisi muut lapset koulussani ajattelemaan, että olin makea. Minä tietenkin olin haluton monesta syystä, ensimmäinen syy oli se ettei ollut mitään mahdollisuuttakaan että näyttäisin tarpeeksi vanhalta, jotta pääsisin yökerhoon sisälle.

Unohdin, että kun sinulla oli rahaa niin saat mitä ikinä tahdot, ja kun saavuimme kerholle Felix yksinkertaisesti antoi järjestyksenvalvojille niput rahaa ja he katsoivat muualle kun menin sisään.

Ensimmäinen asia heidän tehtävälistallaan oli se, että he ostaisivat minulle alkoholia testattavaksi, uskoen, että minun pitäisi kokeilla sitä ainakin kerran ennen kun tulen vampyyriksi. He tilasivat minulle Cosmon ja tequilan, ja katsoivat innokkaina nähdäkseen mitä mieltä olin. Otin Cosmoa ensimmäiseksi, irvistin, kun maistoin alkoholin. Se oli siedettävää, mutta en kuitenkaan pitänyt siitä. Laskin sen alas, ja maistoin epäröivästi tequilaa. Se tuntui siltä, että kurkkuni olisi ollut liekeissä ja sylkäisin sen nopeasti pois yskien. Kolme vampyyria nauroivat ja minä tuijotin heitä vihaisena, ”En juo alkoholia enää koskaan” ilmoitin.

Yksi niistä asioista, joista olin ollut huolissani tuli pian esille, kun Heidi päätti, että olisi aika mennä tanssimaan. Muut tekivät nopeasti tilaa meille, jättäen suuren tilan keskelle. Ihmiset näyttivät vaistomaisesti väistävän heitä. Se oli asia johon olin tottunut vuosien aikana enkä enää huomannut sitä erityisesti. Heidi aloitti musiikin tahtiin liikkumisen, ja veti minua mukaan ja näytti minulle kuinka liikkua. Olin varma, että näytin kaamealta, ja se oli syy siihen miksi olin vältellyt kerhoilua.

Olin kuitenkin ensimmäistä kertaa elämässäni kiitollinen siitä, että kun olin kolmetoista vuotta, Heidi oli päättänyt, että minun pitäisi opetella kävelemään koroissa. Hän oli pakottanut minut pitämään niitä kaikkialla kuukausien ajan, kunnes hän oli tyytyväinen, kun pystyin kävelemään niiden kanssa ilman, että kompastuin, horjahdin tai kaaduin (kaaduin siitä huolimatta välillä kömpelyyteni takia). Felix ja Demetri olivat olleet huvittuneita kun he jatkuvasti sieppasivat minut, kun menetin tasapainoni naurettavan korkeissa kengissäni. Olin tullut vihaiseksi, kun olin jatkuvasti naurunkohteena, joten harjoittelin salaa huoneessani joka ilta, kunnes pystyin hyvin juoksemaan korkokengissä ilman että kaaduin – jotain josta olin aika ylpeä.

Pidin kuitenkin enemmän tasapohjaisista kengistä. Vaikka olinkin aika vakaa, olin erittäin kauhuissani ajatuksesta, että minun pitäisi tanssia erittäin korkeissa koroissa, jotka Heidi oli pakottanut minut laittamaan täksi illaksi.

Parin kappaleen jälkeen onnistuin karkaamaan Heidiltä, jättäen hänet kuolaavien miesten keskelle. Menin baarin luo istumaan ja pyysin baarimikkoa tuomaan kokiksen. Join sitä, ja katsoin vampyyreja, jotka tanssivat sulavasti tanssilattialla, ja olin helpottunut ettei minun pitänyt kävellä näillä tappaja koroilla. Olin yllättynyt, kun joku mies käveli huolettomasti baarille ja kysyi, ”Onko tämä tuoli vapaa?” osoittaen vieressäni olevaa tuolia. Rypistin otsaani, kuvottuneena siitä, että hän yritti tulla luokseni. ”Kyllä, ja tämäkin on jos istut alas” murahdin. Hän näytti yllättyneeltä myrkyn määrästä äänessäni, mutta päätti kuitenkin yrittää uudestaan. ”Kuinka sinusta tuli noin kaunis?” hän kysyi. Minun täytyi antaa hänelle kunniaa siitä, että hän yritti, mutta hän tarvitsi parempia iskulauseita. ”En tiedä” vastasin suloisesti, valehymy kasvoillani. ”Minun on pitänyt saada sinunkin osuutesi” jatkoin, katseeni muuttuin nopeasti kylmäksi. Felix ja Demetri kävelivät taakseni, ja silloin hän näytti tajuavan viestin ja lähti nopeasti pois, kun hän näki heidän suuret lihaksikkaat vartalonsa.

Kaiken kaikkiaan päätin, ettei kerhoilu ollut niin mukavaa mitä ihmiset sanoivat.

***

Phoenixissä äitini oli aloittanut treffailun taas. Olin usein huvittunut, kun hän kertoi hänen kauheista treffeistään, ”Et uskoisi Bella, tämä mies vietti koko treffit nostaen hänen kättään kädelläni ja yrittäen koskea rintojani!” hän sanoi närkästyneesti, tai, ”Mies, jonka kanssa olin ulkona eilen kertoi koko ajan huonoja vitsejä, ja nauroi niille. Ne eivät olleet edes hauskoja, Bella” hän paasasi. ”Kukaan ei pidä vitsiä ’millä nimellä kutsutaan kamelia jolla ei ole kyttyrää? –Humphrey’ hauskana” Joskus tunsin sääliä, kun hänen piti selvitä näistä kauheista treffeistä, mutta olin iloinen, että hän normaalisti näytti olevan hyvillä treffeillä.

Olin erityisen onnellinen, kun hän kertoi minulle Philistä. Phil pelasi alemmassa sarjassa baseballia, ja hän oli pari vuotta nuorempi kuin Renee, mikä oli varmaan hyvä asia, koska Reneellä oli lapsekkaita taipumuksia. Kiusasin häntä, että hän oli puuma, mutta olin onnellinen hänen puolestaan. Kun vihdoin tapasin Philin, tulin hyvin toimeen hänen kanssaan. Meillä oli sama musiikkimaku nykymusiikista, vaikka hän ei ollut klassisen musiikin ihailija. Ajattelin, että hän oli täydellinen äidilleni.

***

Volterran linna sai vastaanottovirkailijan, kun olin kuusitoista vuotta. Caius-setä oli kyllästynyt kaikkia asiakirjojen järjestelyyn ja tylsiin yksityiskohtiin, jotka liittyivät linnan ylläpitoon. He olivat palkanneet kauniin naisen avukseen, hänen nimensä oli Gianna.

Gianna oli erittäin ystävällinen ja minä ystävystyin hänen kanssaan nopeasti. Hän ei koskaan kysynyt kysymyksiä vampyyreista, tai minusta, ja piti suunsa kiinni havannoistaan. Olimme varmoja, että hän tiesi keitä he olivat, hänen kirkkaat loistavat vihreät silmänsä huomasivat kaiken, kun hän katsoi linnan tapahtumia. Niin pitkään, kun hän ei sanonut epäilyistään, emme rikkoneet sääntöä teknisesti ottaen, kun annoimme hänen työskennellä täällä. Aro kätteli häntä säännöllisesti, tarkastaen hänen ajatuksensa, ja saimme selville, että hän haluasi tulla muutetuksi jossain vaiheessa. Hän oli erittäin lojaali meille, ja minä kunniotin häntä siksi. Hän ei koskaan kysynyt kysymyksiä siitä, miksi minä olin täällä, tai mistä olin tullut, ja hän oli aina erittäin kohtelias.

Hän kunnioitti myös minua, koska olin pelastanut hänen henkensä. Olin puhunut Giannalle tornini muutoksista, jonne minun suuri pianoni tulisi, kun nälkäinen vampyyri käveli linnaan, hän etsi selvästi Aroa, Marcusta ja Caiusta. Hänen silmänsä olivat hiilen mustat, ja kun Gianna hajamielisesti heilautti hiuksiaan, vampyyri hyökkäsi hänen kimppuunsa. Olin reagoinut vaistojeni mukaan, kietonut kilpeni meidän molempien ympärille ennen kun kiedoin toisen kilven ilmassa olevan vampyyrin ympärille. Murisin hänelle, ja puristin kilpeni niin, että vampyyrin palaset lensivät maahan.

Felix ja Demetri olivat tulleet juosten, kun he olivat kuulleet Giannan kauhistuneen huudon, ja saapuneet juuri silloin kun murskasin vampyyrin palasiksi, silmäni olivat täynnä vihaa. He seisoivat shokissa pari sekuntia ennen kun Demetri veti sytyttimen taskustaan ja sytytti jäännökset palamaan.

Seuraavana päivänä he antoivat minulle oman sytyttimeni.

***

Näin isääni, Charlieta edelleen kaksi viikkoa vuodessa Forksissa. Vietimme aikaa televisiota katsellen ja kalastellen, tosin vain Charlie kalasti ja minä luin kirjaa rannalla, joka oli meistä molemmista rauhoittavaa. Kieltäydyin menemästä lähellekään pientä venettä, sen katastrofin jälkeen mitä minulle oli yksitoistavuotiaana tapahtunut. Se oli viimeinen päivä, jolloin koskaan kalastin, se päivä, jolloin olin nojannut hieman liian pitkälle alumiini veneen reunan yli, etsien kaloja, silloin huomasin olevani vedessä. Olin ollut aivan mudassa, ja kun olin vihdoin saanut itseni puhtaaksi, huomasin, että kehoni oli täynnä iilimatoja. Olin päivien ajan yrittänyt löytää ne kaikki ja päästä niistä eroon. Nyt vältin venettä kuin ruttoa.

Menimme tavallisesti Quileute reservaattiin, jossa Charlien hyvä ystävä Billy Black asui. Billy oli yksi heimon vanhimmista. Minä olin kuitenkin tavallisesti hieman pidättyväinen, koska tiesin, että he kantoivat geeniä, joka voisi muuttaa heidät muodonmuuttaja susiksi. Billyn nuorin poika oli joskus hieman liiankin mukava, vaikka olin kaksi vuotta vanhempi kuin hän, ja minä yritin vältellä häntä mahdollisimman usein.

Yksi lempipaikoistani reservaatissa oli First Beach. Se oli todella kaunis, ja minä rakastin valkoisella pehmeällä hiekalla istumista ja kuunnella aaltojen osumista rantakallioon.

Väistämättä kaksi viikkoa tulisivat nopeasti päätökseen. Charlie näytti aina nauttivan siitä, että olin hänen luonaan, ja minä lähdin joka vuosi tuntien oloni hieman syylliseksi, koska en viettänyt tarpeeksi paljon aikaa hänen kanssaan.

***

Kaikki tämä muuttui, kun täytin seitsemäntoista. Yllätyksekseni ja ilokseni äitini ja Phil menivät naimisiin. Päätin, että oli aika tutustua kunnolla isääni parin vuoden ajan. Vampyyrit olivat samaa mieltä kanssani, he kuitenkin pakottivat minut vierailemaan heidän luonaan pari viikkoa joka vuosi. Tiesimme kaikki, että minun aikarajani muutokseen oli tulossa nopeasti. Olimme sopineet, -kun olin ollut neljä vuotta- että minut muutettaisiin ennen kun täytän kaksikymmentä, joten minulla oli vain pari vuotta aikaa ihmisenä.

Tiesin, että Renee ja Phil tarvitsisivat aikaa yksin näin uutena parina, ja jos minä en olisi heidän kanssaan äitini voisi matkustaa hänen kanssaan, kun hänen piti matkustaa työnsä takia. Olisin tietenkin voinut mennä Volterraan, mutta minulla olisi tarpeeksi aikaa heidän kanssaan, kun minut oltaisiin muutettu, joten oli aika pakata tavarat Forksiin.
« Viimeksi muokattu: 21.08.2010 21:18:33 kirjoittanut little-monkey »

kuriwe

  • Vieras
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (6. kappale 1.3)
« Vastaus #42 : 01.03.2010 18:55:23 »
EKA!  ;D

Kuten olen jo sanonut tämä on lempificcini ja suomennat sitä todella sujuvasti. Kiitos siitä  ;)

Arosalie

  • ***
  • Viestejä: 147
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (6. kappale 1.3)
« Vastaus #43 : 01.03.2010 19:02:58 »
Ihanaa jatkoa tuli! Hyvin mielenkiintoinen luku. Toivottavasti jatkoa tulee nopeammin kuin viime kerrasta :)

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (6. kappale 1.3)
« Vastaus #44 : 01.03.2010 19:45:59 »
Hyvä luku taas kerran! :)
Ja taas kerran rakentava karkas,
joten jatkoo! :)
Anaid
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

mellonami

  • ***
  • Viestejä: 194
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (6. kappale 1.3)
« Vastaus #45 : 01.03.2010 19:57:20 »
Bella on ihana. Outoa, minähän suorastaan pidän Voltureista. JATKOAA!*kiljuu fanityttömäisesti*
Toivon, koska uskon
uskon, koska rakasta
ja rakastan, koska toivon

E_Bella

  • Vieras
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (6. kappale 1.3)
« Vastaus #46 : 01.03.2010 20:18:10 »
ihana luku oli taas.. :D
vihdoinkin tulee kunnon toimintaa, kun Cullenit astuu kuvioihin! (ei sillä ettei tätä enne olisi tullut mitään kunnollista)
Bella on ihana. Outoa, minähän suorastaan pidän Voltureista. JATKOAA!*kiljuu fanityttömäisesti*
samat sanat! :D

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (6. kappale 1.3)
« Vastaus #47 : 01.03.2010 21:02:41 »
Tää on niin hyvä ficci! Onneks suomennat tätä! :)
Kai seuraavassa luvussa on paljon juttua Culleneista? Onhan onhan? (:
Vitsi, en jaksa odottaa! Äkkiä jatkoa! (:
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (6. kappale 1.3)
« Vastaus #48 : 03.03.2010 17:15:24 »
MÄ HALUUN JATKOA JA PIAN!!!
Sry Caps :D
Mut siis. ymmärrät varmaan :D
Tää on niiiiiin hyvä<3 ja hyvin kirjotettu^^
Jatkoaaaa!!!<3

little-monkey

  • ***
  • Viestejä: 55
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (6. kappale 1.3)
« Vastaus #49 : 05.03.2010 21:43:29 »
Kiitoksia kommenteista :)

kuriwe :Kiitoksia kommentistasi.  Mahtavaa, että pidät :D

Arosalie : Kiitoksia kommentistasi :)

Anaid : Kiitoksia kommentistasi. Ihanaa, että pidit :)

mellonami : Kiitoksia kommentistasi :)

E_Bella :Kiitoksia kommentistasi.  Ihanaa, että pidit :)

katriqqq : Kiitoksia kommentistasi. Kiva, että pidät :) Ja seuraavassa kappaleessa on juttua Culleneista, en vain muista kuinka paljon xP

Rassermus : Kiitoksia kommentistasi. Mahtavaa, että pidät :D

Tässäpä on nyt seuraava kappale :D Yritän muistaa nyt laittaaa näitä kappaleita nopeammin, kun niitä on jo suomennettu aika paljon..

Kappale 7: Forks

Ennen Forksiin muuttoa toivotin sekä vampyyriperheelleni että Reneelle ja Phille jäähyväset. Otin mukaani pari lempitavaraani tornistani ja Phoenixin huoneestani, mukaan lukien minun pienen harppuni(Forksin makuuhuoneessani ei olisi tilaa suurelle konsertti harpulleni), kitaran, huilun ja pari lempimaalaustani. Suunnittelin ostavani auton, koska minulla ei ollut aikomustakaan ajaa poliisiautossa isäni (poliisipäällikön) kanssa. En voinut antaa Santiagon lähettää minun Audi R8:ani tai Bugatti Veyroniani USA:han, koska ne erottautuisivat niin pienessä kaupungissa, enkä minä halunnut sellaista huomiota. Sen sijaan, ajattelin, että voisin ostaa pienen huomaamattoman auton, joka menisi kuitenkin nopeasti – vihasin hitaasti ajamista. Lupasin Santiagolle, että kertoisin minkä auton ostaisin, jotta hän voisi lähettää minulle osia, joilla voisin parannella autoa ja sen moottoria.

Lupasin soittaa ja meilata säännöllisesti vampyyreilleni. Sanoin heille jäähyväset miettien millaista elämäni tulisi olemaan Forksissa isäni kanssa ja kahden kokonaisen lukio vuoden kanssa, jotka odottelivat minua.

Olin pakannut kevyesti, ajattelin käydä shoppailemassa, kun pääsisin perille, tiesin, että tarvitsisin lisää lämpimämpiä vaatteita ja takkeja Forksiin, jossa oli aina pilvistä ja satoi ainakin 300 päivänä vuodessa. Heidi oli ollut pettynyt, kun ei voinut lähettää minulle kasoittain vaatteita, mutta minä olin ollut luja, tiesin, että minun pieni kaappini Forksissa ei olisi tarpeeksi suuri vaatemäärälle jota hän tavallisesti minulle osti.

Didyme ja Sulpicia olivat auttaneet minua valitsemaan korut, joita käyttäisin tanssiaisissa, joihin he olivat pakottaneet minut osallistumaan. Toivoin, että muut lapset luulisivat niiden olevan pelkkiä tavallisia koruja eikä Englannin kruunujalokiviä, -mitä jotkut niistä olivat olleet- sekä koristeellisia, kauniita ja korvaamattomia. En tarvinnut ihmisiä kysymään mistä olin saanut ne.

Ennen kun lähdin, olin luvanut Arolle, Marcukselle ja Caiukselle, etten käyttäisi kilpiäni ellen olisi vaarassa, ja että harjoittelisin niiden käyttöä vain paikoissa, joissa olin varma, että olin yksin. En myöskään saanut kertoa kenellekään yhteydestäni heihin siinä epätodennäköisessä tapahtumassa, jossa tapaisin vampyyreita. Tärkeintä oli, etten saanut kertoa missään vaiheessa, että olin Volturien prinsessa, tai että minulla oli lahja. Kaikki nämä lupaukset, jotka tein, tiesin, että jos joku saisi selville lahjastani, tai yhteydestöni Voltureihin, olisin vaarassa, ja minun oli tarkoitus elää Forksissa tavallisena ihmisenä.

***

Astuin ulos koneesta Port Angelesissa. Näin Charlien helposti väkijoukosta, hänen polisiin pukunsa erottautui joukosta. ”Hei isä,” tervehdin häntä.

”Hei Bells” hän sanoi ja halasi minua hellästi. Tartuimme matkatavaroihini ja lähdimme kohti kahden vuoden ajan pysyvää kotiani.

Matka oli pääosin hiljainen. Charlie ei erityisesti pitänyt rupattelusta niinkuin en minäkään. Lopulta Charlie kuitenkin rikkoi hiljaisuuden. ”Ai niin, sait eilen postista noin 20 lehteä” hän sanoi ja näytti hämmentyneeltä.

Hymyilin. ”Juu isä, ne tulevat kuukausittain. Minulla on tilaus niihin kaikkiin” selitin. Ainoat muutokset lehti tilauksissani vuosien aikana oli se, että kaksi lastenlehteä oltiin korvattu Voguella ja TV-Weeklyllä, muut olivat vielä samoja.

Katsoin alas ranteelleni ja hymyilin, kun näin muistutuksen vampyyreistani. Korun kokoa oltiin muutettu hieman, mutta siinä oli edelleen kaksitoista timanttia, jotka kimalsivat auringossa, keskellä freesioita.

”Ai, ja minä ostin sinulle auton” hän sanoi. Säpsähdin mielessäni. Olin varma, koska hän oli poliisipäällikkö, hän olisi ostanut minulle niin hitaan ja turvallisen ajoneuvon kuin mahdollista. Hymyilin hänelle, ”Kiitos isä, mutta sinun ei olisi pitänyt. Ajattelin ostaa sen itse”

”Kaikki on hyvin Bella. Se on Billyn vanha 1953 Chevy, ja hän myi sen minulle aika halvalla” hän selitti, näyttäen ylpeältä itsestään. ”Se vain seisoi paikallaan nyt, kun Billy on pyörätuolissa eikä voi ajaa”

”Kiitos isä, olen oikeasti kiitollinen siitä” sanoin vilpittömästi, liikuttuneena siitä kuinka ajattelevainen hän oli ollut, mutta ajattelin kuitenkin jo nyt tapoja joilla pääsisin autosta eroon, jotta voisin ostaa uuden. Näytti siltä että lupaukseni etten käyttäisi kilpeäni oltiin unohdettu jo ennen kun saavuimme Forksiin, kun minä hajamielisesti ajattelin voisinko parkkeerata autoni kukkulalle ja työntää sitä kilvelläni kunnes se törmäisi puuhun ja menisi rikki.

”Se on pientä, Bella” hän sanoi. ”Haluan vain, että viihdyt täällä.”

Virnistin hänelle. ”Tietenkin minä viihdyn täällä” sanoin, ja pian mukava hiljaisuutemme valtasi auton.

Saavuimme pian kotiin, ja minä näin ensimmäistä kertaa autoni, jonka Charlie oli ostanut minulle. Minun täytyi myöntää, että siinä oli jonkunlaista viehätystä, mutten uskonut sen menevän yli 50km/h. ”Vau isä, sehän on hurmaava” sanoin hyväntuulisena, ja tunsin oloni hieman syylliseksi, kun aioin tuhota sen.

Charlie auttoi minua viemään tavarani yläkertaan, soittimeni ja maalaukseni olivat saapuneet aikaisemmin lähettipalvelulla. Hän jätti minut purkamaan matkatavarani ja minä olin kiitollinen, ettei hän holhonnut. Kun istuin alas, huomasin kuinka väsynyt oikeasti olin, ja päätin että nyt olisi hyvä aika harjoitella kilpieni käyttöä.

Avasin kaikki matkalaukkuni ja jätin ne maahan. Sitten avasin kaappini ja laatikostoni. Suljin huoneen oven ja seisoin sen takana siltä varalta että Charlie päättäisi tulla yläkertaan. Sitten purin tavarani nopeasti kilvilläni. Asetin ne laatikostoon ja kaappiin, erittäin kiitollisena lahjastani.

Kun matkalaukut olivat sänkyni alla, asetin kaikki soittimeni huoneen nurkkaan ja siirsin keinutuolini lähelle ikkunaa. Sitten asetin kannettavan tietokoneeni työpöydälle, joka oli sänkyni vieressä. Kolme maalausta olivat vaikeimpia asetella. Purin varovasti ne pakkausmateriaaleista. Pidin maalauksia huoneeni seiniä vasten kilpeni avulla samalla kun seisoin huoneen keskellä, päättäen minne laittaisin ne. Olin juuri päättänyt minne laittaisin ne kun kuulin hiljaisen koputuksen huoneeni ovella. Laitoin maalaukset hiljaisesti maahan. Moitin itseäni siitä että melkein paljastin lahjani jo ensimmäisenä päivänä Forksissa, ja kiitin onnen tähtiäni siitä että Charlie oli koputtanut ensin. Avasin oven, ja näin Charlien, jolla oli anteeksipyytävä hymy kasvoillaan. ”Olen pahoillani Bella, mutta minun pitää mennä asemalle pariksi tunniksi. Yksi miehistä tuli kipeäksi” hän selitti.

”Se on ihan okei isä” sanoin vakuutellen. ”Minun pitää muutenkin purkaa tavarani loppuun” valehtelin.

”Hyvä on sitten. Tulen takaisin ennen illallista. Tuon pitsaa tai jotain” hän sanoi ja lähti portaita alas. Odotin kunnes kuulin hänen autonsa lähtevän ennen kun asetin maalaukset paikoilleen. Istahdin sängylleni ja kaivoin iPhonini esille ja soitin Volterraan.

Kun olin vakuuttanut heille, että olin turvallisesti perillä ja että olin tottumassa elämään täällä, selitin Santiagolle, että kestäisi pari viikkoa ennen kun pääsisin autostani eroon ja voisin ostaa jotain nopeampaa. Santiago näytti ajattelevan, että se oli huvittavaa, että joutuisin ajamaan autoa, jolla olisi epäilemättä vaikeuksia mennä yli 60 km/h.

Hieman piristyneenä puhelustani, soitin Reneelle ja vakuutin hänellekin, että minulla oli kaikki hyvin. Hän ei ollut koskaan viihtynyt täällä, ja hän näytti pelkäävän, että minäkin vihaisin tätä paikkaa. Itse asiassa hän kuulosti hämmentyneeltä, kun sanoin voivani hyvin täällä.

Sillä aikaa, kun olin puhunut puheluni, kerännyt lehteni sieltä minne Charlie oli jättänyt ne ja ripustanut maalaukset seinille, Charlie oli kotona pitsan kanssa. Olin helpottunut kun sain tietää, että meillä oli sama makumieltymys pitsoissa. Muistin pian, että Charlie oli toivoton kokki. Tarjouduin hoitamaan ruuanlaiton nyt kun olin muuttanut tänne. Hän näytti kiitolliselta tarjouksestani, ja näytti missä pidettiin purkkia, jossa oli ruoanostoon tarkoitetut rahat. Hänellä ei ollut oikein mitään ruoka-aineita, joten otin ruokarahat ja laitoin ne koululaukkuuni. Päätin, että menisin ruokaostoksille koulun jälkeen.

***

Nukuin rauhallisesti, ja heräsin aamulla aikaisin. Valmistauduin mentaalisesti olemaan taas päivän ’uusi lapsi’. Kiitoksesksi vuorotteluilleni Volterran ja Amerikan välillä, olin ollut useasti uusi lapsi. Se ei koskaan näyttänyt tulevan helpommaksi, kaikkien tuijotusten ja kuiskuttelujen keskellä. Ainoa lohdutukseni oli se, että tiesin niiden loppuvan parissa viikossa, joskus nopeamminkin jos tapahtuisi jotain kiinnostavampaa.

Saavuin kouluun aikaisin. Tiesin, että tarvitsisin lukujärjestykseni ja koulun kartan ennen kun koulu alkaisi. Saavuin koululle ensimmäisten joukossa, ja kiirehdin nopeasti kansliaan, välttäen aikaisin tulleiden oppilaiden tuijotuksia.

Kansliassa näin vanhemman naisen työpöydän takana. Hänellä oli nimikyltti, jossa luki Mrs Cope. ”Voinko auttaa sinua?” hän kysyi.

”Olen Isabella Swan” selitin, ”Se uusi oppilas.” Katsoin kun hän tunnisti minut.

”Tietenkin, poliisipäällikön tytär” hän huudahti. ”Olemme odottaneet sinua” Hymyilin kohteliaasti ja hän antoi minulle lukujärjestykseni, koulun kartan sekä lapun, johon minun pitäisi pyytää opettajiltani allekirjoitus ja palauttaa se hänelle päivän lopuksi.

Sanoin näkemiin ja suuntasin hitaasti kohti ensimmäistä tuntiani. Katsoin taloja kun ohitin ne ja vertasin niitä karttaan. Matkalla jouduin puhumaan yli-innokkaan pojan kanssa, jolla oli blondit hiukset. ”Hei, sinun täytyy olla Isabella, se uusi tyttö, eikö niin?” hän kysyi.

”Vain Bella” korjasin.

”No minä olen Mike Newton” hän esitteli itsensä ennen kun kertoi koulusta. Heti kun oli kohteliaasti mahdollista, vetäydyin keskustelusta ja menin ensimmäiselle tunnilleni. Muistutin itseäni, että minun pitäisi yrittää välttää Mikea.

Selvisin ensimmäisestä osasta päivääni. Minun täytyi kestää vain yhtä toista poikaa Ericiä, joka halusi saattaa minut tunnilleni. Kirkkaalta puolelta katsoen tutustuin erittäin suloiseen tyttöön Angelaan ja hänen ystäviinsä Laureniin ja Jessicaan. Huomasin nopeasti, että Jessica oli koulun juorukuningatar, ja ruokatunnilla hän kertoi koulun kaikki uusimmat juorut.

Vilkaisin kahvilan toiselle puolelle, kun kuuntelin puoliksi Jessicaa ennen kun jähmetyin shokista. Räpsäytin silmiäni varmistaen etten nähnyt unta. Kahvilan nurkassa istui viisi epäinhimillisen kaunista vampyyria omassa pöydässään. Heillä oli edessään koskemattomat ruokatarjottimet ja he kaikki katsoivat eri suuntiin. ”Keitä he ovat?” kysyin, keskeyttäen Jessican puheen.

Jessica katsoi vampyyreita, joita tuijotin. ”He ovat Cullenit” hän selitti. Olin positiivisesti yllättynyt tästä nimestä, ja tajusin että tämän täytyi olla Carlisle Cullenin lauma, mikä helpotti minua, koska tiesin että he olivat vegetaristeja. ”He muuttivat tänne juuri Alaskasta vanhempiensa kanssa. Heidät kaikki on adoptoitu. Tohtori Cullen ja hänen vaimonsa Esme adoptoivat heidät kaikki”

”Sehän on kilttiä häneltä” totesin. Tiesin, että täytyi olla erittäin huolehtivainen henkilö, että suostuisi vapaaehtoisesti adoptoimaan viisi kuolematonta teiniä.

”Niin, mutta en usko että hän voi saada omia lapsia tai jotain sellaista” hän mainitsi. Näytti siltä että hän ajatteli sen tekevän hänestä vähemmän hienon ihmisen. Rypistin otsaani.

Jess ei huomannut otsan rypistystäni, ja jatkoi kertomuksiaan Culleneista. ”Tuo pieni tyttö, jolla on mustat hiukset on Alice Cullen, tuo blondi poika hänen vierellään on Jasper Hale, ja he seurustelevat. Blondi supermalli on Rosalie Hale, Jasperin sisar.” Pyöritin silmiäni sisäisesti, tietäen ettei olisi mitään mahdollisuutta että he olisivat oikeasti sukua. ”Tuo iso tyyppi, lihaksikas on Emmett, hän on Rosalien kanssa, ja tuo poika, jolla on kuparinruskeat hiukset on Edward Cullen” Hän lopetti huokaisten. ”Mutta hän ei treffaile ketään” hän varoitti minua, ”Nähtävästi kukaan täällä ei ole tarpeeksi hyvännäköinen hänelle” hän tuhahti. Mietin että oliko Edward joskus torjunut hänet. ”Eli älä tuhlaa aikaasi”

Hihitin. ”En ollut ajatellutkaan” vakuutin hänelle. Jatkoin syömistäni samaan aikaan, kun tarkkailin heitä. Katsoin Jasperia, joka näytti olevan tuskissaan, ja näin kaukaa, että hänen silmänsä olivat tummat janosta. Katsoin Alicea, kun hän nousi pöydästä ja heitti ruokansa roskiin, ja tanssahteli hilpeästi ovesta ulos. Hän oli erittäin sulavaliikkeinen jopa vampyyriksi.

Rosalie oli epäilemättä maailman kaunein olento, jonka olin koskaan nähnyt, mikä oli aika paljon sanottu, kun on kasvanut vampyyrien joukossa. Hänen vieressään, Emmett ja Edward näyttivät pitävän yksipuolista keskustelua. Rypistin otsaani ja kuuntelin tarkasti. ”Itse asiassa Emmett olen hieman pettynyt. Jessica ei kertonut hänelle meistä paljoa. Vain pienimmän vihjeen skandaalia varten” Edward kuiskasi. Olin erittäin kiitollinen, että minulla oli niin tarkka kuulo: oli selvää, ettei kukaan muu ihminen edes huomaisi heidän keskustelevan. Yhtäkkiä Edward naurahti hiljaa. ”Niin minä myös” hän kuiskasi. Olin hämmentynyt. Olin aivan varma, ettei Emmett oikeasti ollut sanonut mitään.

Yhtäkkiä kuin joku olisi huutanut hänen nimensä, Edwardin pää kääntyi ympäri ja hän katsoi minua silmiin. Tuijotin takaisin ja tarkastelin häntä. Hän oli epäilemättä komein poika, jonka olin koskaan nähnyt. Hänen piirteensä olivat täydellisesti kulmikkaat ja hänen kuparinruskeat hiuksensa ja kirkkaat kultaiset silmänsä saivat hänet näyttämään jumalalta. Hän näytti hämmentyneeltä vuokseni. Hänen otsansa alkoi rypistyä, kun hän jatkoi katsomistani. Hetken päästä kello soi, ja Edward kasasi itsensä ja lopetti tuijottamiseni. Heitin roskani roskiin ja lähdin tunnille, yrittäen vältellä Ericiä ja Mikea.

Onnistuin pääsemään biologian tunnilleni ilman saattuetta. Pyysin Mr. Barnerilta allekirjoituksen lappuuni. Hän toivotti minut tervetulleeksi kurssille ja neuvoi minua istumaan luokan ainoalle vapaalle paikalle, Edward Cullenin viereen. Käännyin ja lähdin kävelemään häntä kohti, mutta kun kävelin patterin ohi, huomasin hänen jähmettyvän ja tuijottavan minua vihaisesti. Hänen silmänsä olivat nyt hiilen mustat, vahva kontrasti sille hunajan kultaiselle mitä ne olivat ruokatunnilla olleet. Tiesin että hänellä oli jano, ja kiedoin kilpeni nopeasti ympärilleni, toivoen että hänellä olisi itsehillintää tarpeeksi, kun istuin hänen viereen.

Hän nojautui tuolissaan niin kauas kuin mahdollista. Pystyin sanomaan, ettei hän hengittänyt, ja näin hänen sormensa, jotka puristivat pulpettia tiukasti. Samalla kun hiljaisesti työskentelimme tunnilla, minulla oli hiukseni suojana, ettei hän näkisi valtimoni sykintää. Rukoilin että hän ei yrittäisi tappaa minua, koska jos hän tappoi hänen pitäisi tappaa luokan muutkin ihmiset, jotta hän voisi pitää olemassaolonsa salaisuutena. Päätin auttaa häntä ja asetin kilven hänen ympärilleen, pitäen hänen vartalonsa paikallaan, jotta hän ei voisi liikkua. Tiesin ettei hän huomaisi sitä, koska hän oli aivan paikallaan, mutta se olisi jäisi nähtäväksi jos hän päättäisi liikkua vierelläni.

Onneksi tunti lähestyi loppuaan, ja Edward oli vieläkin jähmettyneenä vierelläni. Juuri ennen kun kellot soivat, vapautin hänet kilvestäni, ja katsoin kun hän hyppäsi ylös jaloilleen heti kun kellot soivat. Hän poistui luokasta nopeasti hädin tuskin ihmisten nopeudella. Kun pakkasin tavaroitani, näin hänen sormiensa aiheuttamat sisennyksen pulpetin reunassa. Käytin kilpeäni varovasti ja tasoitin kolot ennen kun menin päiväni viimeiselle tunnille – liikuntatunnille.

Olin surkea urheilussa, ja olin aina ollut, kuitenkin pidin vampyyrien urheilupelien katsomisesta. Kömpelyyteni takia, liikunta ei ollut yksi lempiaineistani, ja olin ollut hieman järkyttynyt kun sain tietää että se oli pakollista Forksin lukiossa. Minulle annettiin pelipuku ja sanottiin että voisin katsoa tänään, joten menin katsomoon istumaan ja mietin Edward Cullenia.

Olin hämmentynyt hänen reaktiostaan biologiassa. Tiesin ettei hän syönyt ihmisiä, se oli ilmiselvää hänen silmistään kun hänellä ei ollut jano, ja olin hämmentynyt siitä että se näytti siltä että ainoastaan minun tuoksuni olisi saanut hänet janoiseksi. Hänellä näytti olevan täydellinen hallinta kaikkien muiden ympärillä. Sitten oli myös hänen yksipuolinen keskustelunsa Emmettin kanssa. Minulla oli tunne, että Edwardilla oli lahja.

Olin järkyttynyt ajatuksistani, kun kello soi. Kiirehdin autolleni, innokkaana kotiinpääsystä. Kun ajoin huomasin että Culleneilla oli parkkipaikan ainoa hyvä auto, hopeinen Volvo. Unohdin melkein, että minun piti pysähtyä kauppaan ostamaan ruokaa, koska minulla oli kiire päästä kotiin ja puhumaan Arolle.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2010 17:43:25 kirjoittanut little-monkey »

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (7. kappale 5.3)
« Vastaus #50 : 06.03.2010 14:21:19 »
Ihana luku taas!
Toi on niin kiva, ku bellal on noin hyvä kuulo, et se kuulee noit juttui.
Jatkoo!
Anaid
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

Arosalie

  • ***
  • Viestejä: 147
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (7. kappale 5.3)
« Vastaus #51 : 06.03.2010 20:05:47 »
Aah taas niin ihana luku. Tää on mun ykkös lempi ficci täl hetkel.

E_Bella

  • Vieras
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (7. kappale 5.3)
« Vastaus #52 : 06.03.2010 21:12:02 »
jeeh, jatkoa tullut! :)

Lainaus
Olin varma,koska hän oli poliisipäällikkö,
tuosta puuttuu välilyönti, ennen koska-sanaa. ;)

Ihana luku ja niinpoispäin. ;D

Jatkoa odotellen! <3

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (7. kappale 5.3)
« Vastaus #53 : 07.03.2010 10:47:48 »
Taas aivan upea luku! Toi Bellan kilpi on makee :D
Yksi juttu mua kyllä häiritsee... Tässä luvussa oli jotain kohtia melkein suoraan kirjasta. Tai silleen. Mutta sinähän et sille mitään voi, ja se on niiiin pieni "vika", että ei haittaa menoa ollenkaan! :)
Anaid sanoikin, että on kivaa, kun Bellalla on niin hyvä kuulo! Ja että se tajus sen, että Edwardin ja Emmettin keskustelu oli yksipuolinen. Fiksua! :D
Mutta jatkoa kehiin, kunhan kerkiät :)
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

mellonami

  • ***
  • Viestejä: 194
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (7. kappale 5.3)
« Vastaus #54 : 07.03.2010 12:42:13 »
hieno luku(jälleen kerran) yhden kirjoitus virheen huomasin, en nyt muista missä kohdin:)
Toivon, koska uskon
uskon, koska rakasta
ja rakastan, koska toivon

kuriwe

  • Vieras
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (7. kappale 5.3)
« Vastaus #55 : 07.03.2010 18:50:19 »
Huomasin pari virhettä, mutta ne oli enimmäkseen jotain, mikä kuulosti hassulta...
Muuten suomennat aivan loistavasti :D

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (7. kappale 5.3)
« Vastaus #56 : 08.03.2010 10:39:38 »
Aivan IHANA!!!!!!!<3
Tykkäsin niin hirmuisesti.
Pakko muuten sanoo, ett sun kirjotustyyli on täs vähän parantunu^^ Good.
Joo. Tää on hyvin suomennettu ja toivottavasti jatkat tätä piannn<3

little-monkey

  • ***
  • Viestejä: 55
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (7. kappale 5.3)
« Vastaus #57 : 09.03.2010 17:42:16 »
Kiitoksia kaikista kommenteista ^^

Anaid: Mahtavaa, että pidit :)

Arosalie: Ihanaa, että pidit :D

E_Bella: Kiva, että pidit :) ja kiitoksia, että ilmoitit tuosta virheestä, käynpäs korjaamassa sen :)

katriqqq: Mahtavaa, että pidit :D Toivottavasti nuo kohdat, jotka ovat melkein suoraan kirjasta, eivät häiritse niin paljon

mellonami: Kiva, että pidit :)

kuriwe: Joo hassulta kuulostavia kohtia on jonkun verran, kun minähän en ole mikään maailman paras suomentaja :)

Rassermus: Ihanaa, että pidit :D


Joo tässäpä on nyt 8. kappale :) 9. kappale tulee sitten, kun ehdin laittaa sen :) Mutta joo toivottavasti pidätte :)

Kappale 8: Perhe

Bellan näkökulma

Kun pääsin kotiin, ryntäsin huoneeseeni ja painoin ykköstä puhelimessani, pikavalinta Volterraan. Hetken päästä Aro vastasi ja minä aloitin ensimmäisen päiväni kuvailun. ”Aro, et koskaan usko onneani. Näyttää siltä, että vedän vampyyreita puoleeni kaikkialle minne menen!” sanoin. ”Forksin lukiota käy viisi vegetaristivampyyria”, selitin.

”Cullenit?” Aro kysyi.

”Jep, ja nähtävästi heidän isänsä tohtori Cullen työskentelee Forksin sairaalassa. Kuulostaako tutulta?” kysyin. En odottanut hänen vastaustaan, kun jatkoin, ”Ainiin, ja heillä taitaa olla pari lahjaa joukossaan. Vannon että kuulin kahden heistä pitävän yksipuolista keskustelua!”

Aro naurahti. ”Olet oikeassa”, hän vahvisti. ”Eleazar mainitsi joskus, että Edward Cullen on ajatusten lukija, Alice Cullen voi nähdä tulevaisuuden henkilöiden päätösten perusteella ja Jasperin lahja on tunnemanipulaatio”

Olin yllättynyt. ”Erittiäin lahjakas perhe”, mutisin. ”Se on varmaan se syy miksi Edward oli niin ärsyyntynyt minuun, kun ei voinut lukea ajatuksiani”, hihitin.

Aro nauroi kanssani. ”Se on varmaan ensimmäinen kerta kun hän on koskaan tavannut jonkun, jonka ajatuksia hän ei pysty lukemaan”, hän tuumi.

”Niin”, olin samaa mieltä. Sitten eräs ajatus juolahti mieleeni. ”Sen takia sinä ehdotit että olisimme hyvä pari, eikö niin!” syytin. ”Tiesit, että olisin immuuni hänen ajatustenluku taidolleen!” Olin ärsyyntynyt. Aro oli hiljaa samalla kun kirosin hänet ja hänen paritus ideansa. ”Älä saa mitään ideoita”, varoitin häntä.

Sitten yhtäkkiä tajusin että olin unohtanut biologian tuntini. ”Aro, jotain tapahtui Edwardin kanssa tänään”, pysähdyin. En ollut varma miten selittäisin sen. ”Edward näytti olevan aivan kunnossa muiden oppilaiden kanssa, hän ei näyttänyt lainkaan janoiselta. Mutta heti kun hän haistoi minun tuoksuni, hän jäykistyi, hänen silmänsä muuttuivat mustiksi ja hän näytti siltä että yrittäisi estää itseään tappamasta minua”, sanoin kuvaillen outoa tapahtumaa.

Aro kuulosti heti levottomalta, ja kuulin kaksi huolestunutta vartijaani taustalla mutisemassa ajatuksiaan siitä että heidän pitäisi tappaa Edward siitä että hän ajatteli tappamistani. ”Bella, sinun täytyy olla erittäin varovainen hänen ympärillään”, Aro varoitti minua. ”Minulla on tunne, että olet hänen La Tua Cantante, tai hänen laulajansa, kuin seireeni. Veresi kutsuu häntä. Olen oikeastaan yllättynyt, että hän pystyi vastustamaan. Kaikkissa muistoissa, jotka olen nähnyt vampyyreista, jotka ovat tavanneet laulajansa, vampyyrit ovat osoittaneet vastustamantonta halua heidän laulajansa verta kohtaan. Itse asiassa en ole koskaan tavannut vampyyria joka olisi onnistunut vastustamaan laulajaansa.” Hänen selityksensä sai minut huolestuneeksi ja tunsin sääliä Edwardia kohtaan.

”Ehkäpä meidän pitäisi lähettää vartijoita Forksiin suojelemaan sinua”, Aro ehdotti. Kuulin Caiuksen ja Marcuksen olevan samaa mieltä taustalla.

Näin punaista. ”Ei missään nimessä!” huusin. ”En tarvitse ketään lapsenvahdikseni Aro-setä. Minä kiellän teitä tulemasta. Voin pitää itsestäni huolta täydellisesti, ja jos olet unohtanut niin minulla on kilpi”, paasasin vihaisena, kun hän uskoi etten voinut huolehtia itsestäni.

”En voi uskoa että ehdotit sitä tai että Marcus- ja Caius-setä olisivat samaa mieltä. Miten selittäisimme sen jos kaksi vampyyria saapuu Forksiin ja seuraavat minua mysteerisesti? Cullenit huomaisivat varmasti, ja Carlisle tunnistaisi heidät, ja miettisi mitä Volturit minusta halusivat. Se ei olisi yhtään huomiota herättävää”, lopetin sarkastisesti. ”Sitä paitsi, en hyväksy sitä että Felix ja Demetri metsästäisivät Forksin lähellä”, lisäsin, kun olin ajatellut hetken.

”Olen enemmän huolestunut siitä mitä tapahtuu jos Edward menettää hallintansa ja yrittää hyökätä kimppuuni julkisesti”, selitin. ”Meidän olisi vaikea selittää miksi hän hyökkäsi kimppuuni, ja vielä vaikeampaa keksiä syy miksen ollut loukannut itseäni yhtään,” totesin.

Aro ei tuntunut olevan yhtä huolestunut. ”En usko että hän satuttaa sinua Bella, nyt kun hän on kerran vastustanut sinua. Se tulee varmaan helpommaksi hänelle ajan myötä ja hän tottuu siihen jotenkuten jonkin ajan päästä. Uskoisin että hän välttelee sinua mahdollisimman paljon.” Hän pysähtyi hetkeksi. ”Ole vain varovainen Bella. Emme halua että loukkaannut.”

Huokaisin. ”Tiedän Aro-setä. Olen kunnossa”, vakuutin.

***

Seuraavana aamuna tähystin Edwardia, mutten koskaan nähnyt häntä. Näin kaikki muut Cullenit, jotka katsoivat minua vähän väliä uteliaina. Kun ruokatunti lähestyi, tajusin ettei Edward ollut koulussa, ja tunsin oloni syylliseksi, koska minä olin varmaan syy siihen. Kun seisoin ruokajonossa, aloin ärsyyntyä Jessicaan, joka ei ollut lopettanut puhumista koko päivän aikana. Tajusin ettei minulla ollut mitään mahdollisuutta selvitä ruokatunnista, jos joutuisin istumaan hänen vieressään ja kuuntelemaan hänen löpinöitään.

Kävin mielessäni mahdollisuuksiani läpi, ja tajusin nopeasti, että paras tapa välttää häntä olisi se, että menisin istumaan huoneen ainoiden ihmisten luokse, joita hän ei uskaltaisi lähestyä. Maksoin ruokani ja käännyin Jessicasta poispäin. Kun ohitin kaikki ja jatkoin kohti vampyyreita, koko ruokala meni hiljaiseksi. Näin Alicen silmien vilkaisevan suuntaani ennen kun hän hymyili hämmästyneesti.

Pystyin tuntemaan kaikkien tuijotukset selässäni, kun pysähdyin pöydän eteen. Hymyilin heille ujosti. ”Hei, olen Bella. Mietin voisinko istua kanssanne?” kysyin. Alensin ääntäni kuiskaukseksi, joka tuskin kuului, ”Näin meidän kesken, en voisi kestää lisää Jessican juoruja, ja tiedän että hän ei ole tarpeeksi rohkea tullakseen tänne”, selitin. He tuijottivat minua hämmentyneinä ennen kun Alice hymyili ja sanoi, ”Tietenkin.” Muut katsoivat häntä kuin hän olisi hullu. Rosalie kääntyi katsomaan minua vihaisesti varmaan toivoen että se pysäyttäisi minut.

Mutta se ei pysäyttänyt. Istuin alas ja aloitin lounaani syömisen. Kun nojauduin ottaakseni lehteni ja lukeakseni sitä, kuulin Jasperin kuiskaavan muille, ’Hän ei pelkää meitä yhtään, itse asiassa hän tuntee olonsa mukavammaksi meidän seurassamme kuin eilen Jessican seurassa. Kuinka outo ihminen’, hän mutisi. Nauroin mielessäni, jos hän vain tietäisi kuinka outo, ajattelin. Kuulin Rosalien tuhahtavan hiljaisesti. ”Kukapa ei haluaisi päästä Jessicasta eroon”, hän sanoi terävästi.

Koska näyttelin olevani tavallinen ihminen, joka ei voinut kuulla heitä, otin ”Car&Driver” lehteni. Avasin sen ja kuolasin uutta Chevrolet Camaroa, joka olisi tulossa pian myyntiin. Mietin että pitäisikö minun ostaa sellainen, mutta tajusin ettei minulla olisi paikkaa minne laittaa se täällä Forksissa. Huokaisin ja käänsin sivua.

Silloin Rosalie rikkoi hiljaisuuden. ”Onko tuo kuukauden numero?” hän kysyi. Olin yllättynyt, koska hänen vihaisen tuijotuksensa perusteella ajattelin hänen uskovan minun olevan hänen perheelleen uhka. Mutta nähtävästi jääkuningatar/supermalli oli kiinnostunut nopeista autoista.

Nyökkäsin. ”Juu, katselin juuri uutta Camaroa. Se näyttää siltä että sillä olisi mukava ajaa”, selitin ja huokaisin uudestaan.

”Niin”, Rosalie myönsi. ”Kuitenkin minun täytyy myöntää että pidän eurooppalaista superautoa parempana kuin muskeliautoa.”

Naurahdin. ”Tiedän mitä tarkoitat. Haluaisin mieluummin oman Audi R8:ni mieluummin kuin Camaron.” Säpsähdin hieman kun tajusin sanoneeni että minulla oli erittäin kallis auto. Tietenkin he näyttivät yllättyneiltä. ”Onko sinulla Audi R8?” Rosalie kysyi.

Kohautin olkiani. ”Se on Euroopassa minun perheeni luona”, selitin. ”Sain sen syntymäpäivälahjaksi heiltä, ja sitä on niin hauska ajaa”, huudahdin. Silmäni kirkastuivat kun ajattelin autoani.

”Uskon että sitä onkin hauska ajaa”, Rosalie kommentoi. ”Minulla itselläni on BMW M3 avoauto,” hän sanoi ylpeästi.

”Kiva. Se sopii sinulle”, sanoin. ”Asensitko yhden niistä tehopakkauksista jotka tulivat viime vuonna?” kysyin. Hän näytti olevan shokissa kun tiesin näin paljon autoista, mutta Santiago oli opettanut minua hyvin.

”Kyllä, ja viritin moottorin kisailuun”, hän ilmoitti minulle. ”Sen korkein nopeus on 250 mailia tunnissa.”

Vislasin arvostuksesta. ”Audillani on sama. Minun täytyi myöntää että se oli aikamoinen shokki saapua tänne ja saada selville että isäni on ostanut minulle auton joka tuskin menee yli kuuttakymppiä tunnissa”, sanoin. Minua ärsytti ajaa niin hitaasti. Rosalie näytti myötätuntoiselta. ”Uskon että minun pitää parkkeerata se puun alle ja toivoa että tuuli puhaltaa puun kumoon ja tuhoaa autoni”, sanoin vakavana. Koko pöytä alkoi nauramaan.

”Autan sinua mielelläni siinä”, Emmett sanoi. Hänen silmänsä välkkyivät ilkurisesti.

Hymyilin hänelle. ”Saatan hyödyntää tarjoustasi.”

Alice puski mukaan seuraavaksi. ”Tuo on upea rannekoru joka sinulla on”, hän kommentoi, katsoen rannettani. ”Kuuden karaatin huippuluokan timantteja ja 24 karaatin valkokultaa”, hän mutisi, katsoen sitä tarkkaan.

Virnistin mielessäni. ”Kyllä, monet eivät keksi sitä vain katsomalla”, kehuin häntä. ”Monet sanovat sen olevan hopeaa jossa on zirconeja”, ilmoitin hänelle.

Hän tuhahti, ja hänen silmänsä liikkuivat ranteestani muuhun ulkoasuuni. ”Sinulla on hyvä vaatemaku”, hän ilmoitti minulle. ”Rakastan paitaasi, se on yhdeltä lempisuunnittelijoistani.” Hymyilin hänen selvälle hyväksymiselle ulkoasuani kohtaan. Heidi olisi onnellinen.

Jatkoin muodista puhumista hänen ja Rosalien kanssa kunnes kellot soivat. Laitoin lehteni laukkuuni ja lähdin vastahakoisesti heidän luotaan. Kun pääsin parin askeleen päähän, Alice huusi, ”Pidä hauskaa biologiassa.” Rypistin epäilevästi otsaani hänelle. Epäilykseni vahvistettiin kun kuulin hänen kuiskaavan muille, ”Mike aikoo kuulustella häntä, siitä että miksi hän istui kanssamme tänään.” Lähdin ruokalasta ja voihkaisin tallustaessani kohti seuraavaa tuntiani.

Kun istuin yksin pöytäni luona, näin Miken tulevan luokkaan sisään ja suuntaavan luokseni. Virnistin, tiesin mitä oli tulossa. ”Hei, miksi sinä istuit Cullenien kanssa tänään?” hän kysyi.

”Koska mieleni teki”, vastasin hänelle. ”Enkö saisi istua heidän kanssaan tai jotain?” kysyin.

”Ei, mutta he eivät oikein puhu muille kuin perheenjäsenilleen, ja he ovat vähän outoja”, hän selitti. ”Sinun pitäisi istua meidän kanssamme huomenna”, hän sanoi, hymyillen minulle.

Pystyin tuntemaan vihani nousevan. ”Minä voin istua missä tahansa tahdon Mike. Arvostaisin jos et tekisi ilkeitä kommentteja heistä kun olen lähettyvillä”, murisin. Silmäni välkkyivät raivosta. ”Heissä ei ole mitään vikaa joten ole hyvä ja vie mielipiteesi muualle”, lopetin ennen kun käännyin tuolillani taulua kohti. Jätin hänet täysin huomioimatta kunnes hän meni omalle paikalleen.

Minulta kysyttiin lisää kysymyksiä liikunnassa, erityisesti Jessicalta, joka halusi lisää juorujen aiheita. Vastaukseni olivat aina samat. Istuin Cullenien kanssa, koska halusin, ja minun mielestäni he olivat aivan normaaleja. En vain maininnut sitä että käsitykseni normaalista oli hieman erillainen kuin muilla ihmisillä.
« Viimeksi muokattu: 12.03.2010 16:14:50 kirjoittanut little-monkey »

kuriwe

  • Vieras
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (8. kappale 9.3)
« Vastaus #58 : 09.03.2010 17:52:39 »
EKA!

Tosi hyvin suomennettu luku! Paljon parempi kuin edellinen... Jatkoa nopeesti ?

Takku

  • ***
  • Viestejä: 28
  • Princess inside
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (8. kappale 9.3)
« Vastaus #59 : 09.03.2010 18:06:21 »
jännä ficci ::D Bella oli tos luvus aika rohkee, kun meni istuu Culleneiden kaa  :)

Lainaus
”Tuo on upea rannekoru joka sinulla on”, hän kommentoi, katsoen rannettani. ”Kuuden karaatin huippuluokan timantteja ja 24 karaatin valkokultaa”, hän mutisi, katsoen sitä tarkkaan.
onkos Alice hieman kade? ;)

Jatkoa pian odotellessa!
~En ollut kampissa kun aivoja jaettiin~