Kirjoittaja Aihe: Twilight: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (Epilogi 20.01), K-11  (Luettu 104445 kertaa)

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet
« Vastaus #20 : 04.02.2010 16:26:47 »
Vau! Tää on tosi siisti!
Mä tykkään näist ficeist, jois Volturit
on hyvii tyyppei!
Jatkoo
~Anaid
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

Arosalie

  • ***
  • Viestejä: 147
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet
« Vastaus #21 : 04.02.2010 17:05:04 »
Mäki tykkään ficeistä missä
Volturit ovat kilttejä.
Oikein sujuvaa taas ja hauska luku.
Tykkään kovasti!
Jatkoa pian

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet
« Vastaus #22 : 04.02.2010 20:05:43 »
Todella hyvä luku! Vaikka Bella onkin tässä liiotellun fiksu, niin se silti sopii tähän! Suomennoksesta en löytänyt virheitä!
Meinasin saada hepulin, kun Forks mainittiin! Luulin, että tässä luvussa tulisi jo vähän Culleneita mukaan, mutta ei ihan vielä. No, jos odotus palkittaisiin :D Eli jatkoa kehiin! :D
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (3. kappale 4.2)
« Vastaus #23 : 04.02.2010 21:29:56 »
En olekaan muistanut aikaisemmin tulla kommentoimaan tähän vaikka olenkin lukenut. :D Pidän tästä, vaikka Bella onkin ikäistään fiksumpi. Mutta se sopii oudolla tavalla tähän. ;D
Muutaman virheen huomasin lukiessani;
Lainaus
sanoin, ujos valtasi minut yhtäkkiä.
ujous
Lainaus
Tervehdin häntä innokaasti ja käänyin sitten huoneen viimeiseen vampyyriin.
innokkaasti
Taisi olla muutama samanlainen virhe jossain, mutta en löydä niitä enään :D
Tykkäsin tästä kuitenkin todella paljon ja toivon että jatkoa on tulossa pian ;)

NiN
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

kkaro

  • Band Enthusiast
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Aussie Rap Never Dies
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (3. kappale 4.2)
« Vastaus #24 : 05.02.2010 00:22:55 »
Ihanaa, kun pistit tän finiinkin (kivempi kun täällä on toi 'näytä entiset vastaukset viesteihisi'- nappi. (((=)
Meinaa oon lukenu jo tän enkuks (huomaa että huomautin jo huonosta enkustani...) ja kommentoin nyt tässä vaiheessa vain sen takia, että sitten nään...tai sillai ^^ Eihän olis tietenkään tarvinnu viel...mutku.. ((:
Laitappa nopeesti ne luvut tulemaan niin sitten olen tooooosi iloinen ;'DD

~kkaro (sama twilight-foorumillakin) :''''))
but that's none of my businness..

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (3. kappale 4.2)
« Vastaus #25 : 05.02.2010 19:47:49 »
Ihana. JA kaikki tuo alle 10 vuotiaana. Mahtavaa. :D
Joo. Tykkään^^
Tää on hyvin kirjotettu^^
Joo.
JATKOA!!!!!<3

särkyvä kynä

  • ***
  • Viestejä: 21
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (3. kappale 4.2)
« Vastaus #26 : 05.02.2010 20:31:40 »
TÄÄ ON SAIRAAN MIELENKIINTOINEN! Tuleeks täst lisää? Bellan kuvaaminen nerona ja et sillä oli vahvempi kilpi oli aika hyvä keksintö. Ja myös se et volturit ei enään oo pelkkiä veren hulluisia robotteja. Hyvä ficci! :D

little-monkey

  • ***
  • Viestejä: 55
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (4. kappale 7.2)
« Vastaus #27 : 07.02.2010 12:41:41 »
kiitoksia kaikille kommenteista ^-^

Anaid: Kiva, että pidät :)

Arosalie: Mahtavaa, että pidät :D

katriqqq: Kiva, että pidit :)

NiNNNi : Mahtavaa, että pidät :D ja kiitoksia noista virheilmoituksista :) käyn korjaamassa ne tuolta tekstistä

kkaro: Jep täytyi katsoa millainen systeemi täällä on :D

Rassermus : Kiva, että pidät ^^

särkyvä kynä : Kiva, jos tämä on mielenkiintoinen :D ja hyvin muten tuo Volturi kuvauksesi "veren hulluisia robotteja" :D

Laitanpahan nyt 4. kappaleen :D toivottavasti pidätte ^^ niin ja tein videon tästä ficcistä tässäpä siihen linkki -> Voiman kilvet -videon ei mikään maailman paras, mutta ehkä se on ihan siedettävä :D nojaa mutta tässäpä on 4. kappale

Kappale 4: Takaisin Amerikkaan

Bellan näkökulma(Bella on nyt 8v)

Pian kahdeksanvuotis syntymäpäiväni jälkeen, sain tietää, että kirjailija, jolle äitini teki töitä, oli jäämässä eläkkeelle. Renee, joka on aina ollut aika kevytmielinen, päätti, että oli aika muuttaa takaisin Amerikkaan.

Olin päiväkausia järkyttynyt tiedosta, että lähtisin. Kaikki vampyyritkin olivat masentuneita, kun tiesivät, että heidän suosikki pikku ihminen oli jättämässä Volterran. Felix ja Demetri olivat erityisesti kiintyneet minuun, kun he olivat viettäneet neljä vuotta vartijoinani. He olivat jopa olleet vapaaehtoisina lähtemään mukaani, kunnes saivat tietää, että Renee halusi muuttaa aurinkoiseen Phoenixiin Arizonaan.

Aro näki kuinka järkyttyneitä me kaikki olimme, joten hän onnistui hurmaamaan äitini erilaiseen sopimukseen. Loppujen lopuksi uusi sopimus meni näin; viettäisin kuusi kuukautta äitini kanssa Phoenixissa joka vuosi, sitten "majoittuisin kouluun" Volterrassa vuoden toisiksi kuudeksi kuukaudeksi, jotta voisin ylläpitää kehittynyttä opetussuunnitelmaani.

Kun olin kuullut uuden suunnitelman, olin suhteellisen innoissani, mutta kuitenkin hieman peloissani. En ollut koskaan ennen ollut tavallisessa koulussa, ja olin huolissani siitä, että minun pitäisi yrittää sopeutua niin monen muun ihmisen joukkoon. Ainoat oikeat ystävät, jotka minulla tällä hetkellä oli, olivat vampyyreita.

Heidi ja Didyme olivat yrittäneet rauhoitella minua. He olivat varmoja, että toiset lapset rakastaisivat minua, ja heidän mielestään olisi hyväksi minulle, että saisin joitakin tavallisia ihmiskokemuksia, kuten koulun käynnin.

Nämä rauhoittelut mielessäni, pakkasin tavarani, jotka ottaisin Phoenixiin. Felix ja Demetri kaiken, jonka jättäisin Volterraan linnaan.

Minulle oltiin annettu oma torni. Siellä oli paljon elintilaa. Siellä oli avoin aula, keittiö ja musiikkihuone ensimmäisessä kerroksessa. Suuri makuuhuoneeni, valtavalla vaatekaapilla (Heidi oli vaatinut sen, jotta hänellä olisi tilaa, jonne voisi pistää kaiken mitä osti minulle) oli tornin huipulla. Siellä oli lattiasta kattoon olevat ikkunat, jotka antoivat minulle estoottoman ja maalauksellisen näkymän Italiasta.

Sulpicia, Didyme, Heidi ja Jane olivat auttaneet minua valitsemaan valkoisen, hopean ja sinisen värisen teeman torniini. He olivat luvanneet sisustaa, kun olin poissa.

***

Surun painaessa sydämessäni, sanoin jäähyväiset vampyyreille halaten jokaista vuorollaan. Sitten hyppäsin äitini seuraksi autoon, joka veisi meidät lentokentälle. Ajaessamme sormeilin heidän jäähyväislahjaansa, jonka he olivat minulle antaneet. Se oli 3/4 tuuman levyinen, 24 karaatin valkokultainen rannekoru, jossa oli kaiverrettu kuvio kymmenestä freesiasta, jotka oltiin liitetty laventeli oksiin. Jokaisen freesian keskellä oltiin upotettu ½ karaatin puhdas timantti.

Freesiat ja laventeli edustivat minua, koska minun tuoksuni tuoksui heistä niiden kahden kukan yhdistelmältä. Kaksitoista timanttia edustivat jokaista vampyyriperheeni jäsentä, niiden kestävyyden takia ja sen takia, että nekin kimaltelivat auringossa kuten he. Se oli suosikki lahjani heiltä, koska sillä oli tunteellista arvoa. Hymyilin alas sille, se oli nyt turvallisesti ranteeni ympärillä. Minulla ei ollut aikomustakaan ottaa sitä koskaan pois.

***

Lento Phoenixiin oli tapahtumaköyhä, ja minä nukuin suurimman osan ajasta. Kun me viimein saimme matkatavaramme, lähdimme pois kentältä ja löysimme tiemme talolle, jonka äiti oli ostanut. Yllätyin, kun huomasin kuinka paljon pidin talosta edessäni.

Talo oli kävelymatkan päässä rannasta sekä koulusta, johon äiti oli minut ilmoittanut. Olisin kolmannella luokalla siellä. Aro, Marcus ja Caius olivat varoittaneet minua näyttelemään, etten tietäisi kaikkia vastauksia kysymyksiin, koska minä erottautuisin joukosta, emmekä me halunneet, että kukaan kyselisi kysymyksiä.

Seuraavan viikon aikan saimme nopeasti purettua matkatavaramme, ostettua uudet huonekalut, ja asetuimme asumaan uuteen kotiimme. Huomasin, että rakastin rantaa ja raahasin säännöllisesti äitini sinne, jotta voisin leikkiä aallokossa. Lisäsin "täytyy tehdä" –listaani uimaan oppimisen. Mietin suostuisivatko vampyyrini asentamaan altaan linnaan.

Koulussa käynti oli mielenkiintoinen kokemus minulle. Koska olin viettänyt paljon aikaa vampyyrien kanssa, kuuloni oli kehittynyt niin, että pystyin kuulemaan vampyyrin kuiskauksen 20 jalan päästä – piirre, joka oli hyödyllinen, kun kuuli millloin Felix ja Demetri yrittivät yllättää minut. Myös näkö- ja hajuaistini olivat parantuneet ja sen myötä myös kuudes aisti, jolla tiesin, jos ihmiset tuijottivat minua tai hiipivät taakseni – myös kätevä, kun yritin estää Felixiä ja Demetriä.

Hyvän kuuloni takia, kuulin kaikki kuiskaukset minusta. Ihmiset keksivät villejä juoruja ensimmäisen parin viikon aikan uudesta kalpeasta tytöstä. En ollut edes huomannut tosiasiaa, että samalla kun kaikki muut Phoenixissa olivat ruskettuneita, koska he viettivät niin paljon aikaa auringossa, minä olin erittäin kalpea. Lisäksi minun italian aksenttini, joka oli kehittynyt samalla, kun olin ollut Italiassa, erottautui joukosta kuin kettu kanalasta.

Jotkut häijyimmistä kommenteista saivat minut säpsähtämään:

"Kuulin, että hän oli lukittuna jossain mielisairaalassa ja he päästivät hänen juuri ulos. Sen takia hän ei ole ruskettunut"

"Äitini sanoi, että hän kuuli joltain naiselta kirjastosta, että hän on jostain oudosta toisesta maasta, eli hän ei ole samanlainen kuin
me"

Pyörittelin silmiäni tuolle. Hieman yllättynyt, että he ajattelivat, että jostain toisesta maasta tuleminen on outoa.

Parin viikon sisällä juorut kuitenkin kuolivat, ja minä pääsin tavalliseen rytmiin. Olin aika hiljaa koulussa, en koskaan vastannut vapaaehtoisesti kysymyksiin, ja vältin opettajille puhumista. Kotona, nautin ajasta äitini kanssa ja otin kokkaus tehtävät vastuulleni, kun huomasin kuinka paljon nautin siitä.

Puhuin Volterran vampyyreilleni pari kertaa viikossa. Olin iloinen siitä, ettei minun täytynyt miettiä aikaeroa, koska he eivät nukkuneet. He olivat aina rohkaisevia, ja halukkaita oppimaan lisää viikoistani, varsinkin koulusta, koska he eivät olleet käyneet koulua. Joskus minulla oli sellainen tunne, että he elivät kauttani.

Sain pian selville, että Santiago oli tilannut minulle lehdet "Car & Driver" ja "Road & Track". Kun soitin kiittääkseni häntä, hän vastasi yksinkertaisesti "No mahdollisuutesi saada leikkiä jollain oikealla autolla siellä on aika laihat, ja sinun pitää tietää milloin jotkut autot tulevat myyntiin. Voit valita yhden, jonka haluat meidän antavan sinulle kotiintulo lahjaksi. Meidän on aika opettaa sinulle kuinka ajaa"

En voinut pitää salassa riemastustani, ja vietin suuren osan vapaa-ajastani etsien täydellistä autoa parin kuukauden aikana.
Muutkin lähettivät minulle tavaroita, jottei Santiago päihittäisi heitä. Päivä alkoi koululla, ja tulin kotiin hieman masentuneena, koska olin ollut kaikkien katseiden ja juorujen aihe. Piristyin heti, kun näin mitä olohuoneessa odotti. Kauniisti veistetty harppu -pienoisversio suuresta konserttiharpusta- oli siellä Didymen huomaavaisuuden ansiosta. Se oli jäljennös siitä harpusta, joka minulla oli Volterrassa. Se oli tehty erityisesti minulle kokoni takia. Didyme lähetti minulle myös säännöllisesti tyhjiä nuottipapereita, jotta voisin säveltää itse musiikkia. Hän lähetti myös nuotteja, joita voisin soittaa. Lisäksi hän lähetti uusimpia albumeita muusikoilta ja bändeiltä, joista pidin.

Siitä tuli pian tapa minulle, että upottauduin musiikin maailmaan pariksi tunniksi palattuani koulusta erityisen tylsän päivän jälkeen.
Heidi osti minulle jatkuvasti uusia vaatteita netistä, joskus hän lähetti ne minulle Phoenixiin ja joskus hän laittoi ne säästöön torniini Volterrassa. Hän lähetti minulle myös monimutkaisia matematiikan laskuja, kun minusta tuntui,että älykkyysosamääräni oli laskenut 50 pistettä, koska olin ollut tavallisessa koulussa. Sulpicia lähetti minulle lääketieteellisiä aikakauslehtiä sekä fysiikan kirjoja luettavaksi.

Marcus ja Caius lähettivät minulle monia ensipainoksia klassikoista, ja muista kirjallisuuden lajeista, josta he ajattelivat minun pitävän. He pyysivät Janea lähettämään koneeseeni shakki ohjelman, jota pelasin pitääkseni taitojani yllä. Se kävi kuitenkin tylsäksi, koska voitin joka kerta jopa vaikeimmalla tasolla.

Alec tilasi minulle "National Geographic" ja "History Magazine" lehdet. "Valitse lempimaasi, ja kun tulet takasin niin viemme sinut joihinkin niistä," hän lupasi. Vietin ajan, jonka pystyin auton valitsemisesta viedä, etsien innoissani eri maita ympäri maailmaa, joissa haluaisin vierailla.

Jane tilasi minulle kuusi tietokone lehteä, ja lähetti säännöllisesti uusia osia ja ohjelmia kannettavalle tietokoneelleni, jonka hän oli antanut minulle, kun olin lähtenyt Volterrasta.

Felix ja Demetri lähettivät minulle kirjoja eri taistelulajeista ympäri maailmaa kaiken ju-jitsusta aikidoon ja nyrkkeilyyn. Kun he saivat tietää, että lähes kaikki muut olivat tilanneet minulle lehtiä, he tilasivat minulle heti kolme kamppailulaji lehteä.

Arolla oli erilainen lähestymis tapa. Hän lähetti minulle kirjoja ja elokuvia myyttisistä olennoista, jotta voisin naureskella kuinka väärässä ne olivat. Dracula oli yksi suosikeistani.

He tilasivat minulle myös kaksi lasten lehteä, jotta oppisin tuntemaan ikäisiäni lapsia ja tietäisin mitä muut lapset tarkoittivat, kun he puhuivat jostain julkkiksesta tai TV-ohjelmista.

Kaiken kaikkiaan, sain joka kuukauden alussa 20 lehteä, jotka lukisin innokkaasti läpi, ja sitten puhuisin niistä vampyyrien kanssa.

***

Sain lopulta pari ystävää. Chantal, oli urheilullinen tyttö luokaltani. Hän alkoi alunperin puhumaan kanssani aksenttini takia. Tulimme ystäviksi pääosin, koska olimme toistemme vastakohdat. Hän oli urheilullinen ja kova ääninen, minä olin kömpelö ja ujo, mutta minä en valittanut, koska olin halukas saamaan jonkun ystävän enkä välittänyt siitä etten saanut puheenvuoroa keskusteluissa.

Chantalin ystävänä olemisen takia tapasin hänen parhaan ystävänsä ja naapurin, Breezen. Breeze oli suhteellisen hiljainen, muttei ujo. Hän pystyi puhumaan aika suorasanaisesti jos halusi, mutta hän puhui vain silloin kun halusi tulla kuulluksi.

Selvisin heidän keskusteluistaan julkkiksista ja heidän lempi TV-ohjelmistaan näytellen, usein vedin iPhonen, jonka Jane oli lähettänyt, esille ja googlasin tietoa keskustelun aikana. Välillä katsoin jopa TV-ohjelmia, mutta pidin kuitenkin enemmän kirjojen lukemisesta ja musiikista.

Viikot kuluivat nopeasti, ja huomasin, että minä jopa nautin tästä uudenlaisesta elämästäni. Minut kutsuttiin pari kertaa jopa yökylään, jotka sisälsivät paljon puhetta meikeistä, vaatteista ja pojista sekä paljon laulua, roskaruokaa ja manikyyreja.
Roskaruoka ja varsinainen nukkumisosa poikkeuksena, yökyläily toi mieleeni Heidin. Odotin innokkaasti, että saisin tavata vampyyrini taas.

***

Kun oli aika lähteä Volterraan, annoin äidilleni murheelliset jäähyväiset, kun olin sanonut haluttomasti jäähyväiset Chantalille ja Breezelle. Olin yllättynyt, kun huomasin, että minulla oli hieman nostalginen olo, mutta se oli nopeasti ohi, kun innokkuuteni palata Volterraan otti paikkansa.

Olin viimein valinnut auton, jonka halusin ja olin lähettänyt Alecille listan paikoista, joissa halusin vierailla. Hyppäsin innokkaana koneeseen, halukkaana tavata vampyyriperheeni jälleen.
« Viimeksi muokattu: 07.02.2010 12:47:23 kirjoittanut little-monkey »

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (4. kappale 7.2)
« Vastaus #28 : 07.02.2010 15:35:47 »
Ihan ensiksi, kiva tuo video! Tykkäsin siitä! :)
Ja luku oli tosi hyvä!! Suomennos on loistava, mun silmiin ei osunu virheitä ja muutenkin kauhean selvästi olit kertonut noi jutut. Mua hämää kauheesti se, että kahdeksan vuotiaiden yökylä -kesteissä (?) on kauheesti meikkejä ja manikyyrejä yms. Ei itselläni sellasta ollut :oo No mutta, täähän on fictiota! :)
Ihanaa, että Bella palaa takasi Volterraan! JEEJEE! :D
No mutta, jatkoa! :)
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (4. kappale 7.2)
« Vastaus #29 : 07.02.2010 16:31:39 »
Ihana!
Olis kauheeta mennä Bellan tavoin uuteen kouluu ja kuulla, ku muut juoruilee et sä oot muka  päässy just jstn mielisairaalast :(
Jatkoo, ja ihana ku Bella pääsee käymään Voltureilla
<3:Anaid
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

Arosalie

  • ***
  • Viestejä: 147
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (4. kappale 7.2)
« Vastaus #30 : 07.02.2010 18:42:10 »
Aro, Marcus ja Caius olivat varoittaneet minua näyttelemään, etten tietäisi kaikkia vastauksia kysymyksiin, koska minä erottautuisin joukosta, emmekä me halunneet, että kukaan kyselisi kysymyksiä.

Musta toi 'olivat varoittaneet minua näyttelemään' kuulostaa hassulta, mutta se on vain minun mielipide,

Asiaan siis. Tämä oli taas hyvä luku sujuvasti suomennettuna. Alan pitää Voltureista enemmän....

Niin ja toi sun video oli hyvä! Mä en ois ees osannu tehä tollasta ollenkaan ku en oo hyvä sellasissa asioissa... Olit valinnu kyllä hyvät kohat siihen videoon!

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (4. kappale 7.2)
« Vastaus #31 : 07.02.2010 20:29:01 »
Vitsi, ku tää on niin hyvä.
Oot suomentanu tätä tosi hyvin ja kiitos siitä.
Eli jatkoa vaan^^

little-monkey

  • ***
  • Viestejä: 55
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (4. kappale 7.2)
« Vastaus #32 : 12.02.2010 20:45:48 »
kiitoksia kommenteista ^-^

katriqqq : Kiva, että pidit videosta ja luvusta :D Ja kiva tietää, että suomennos on hyvä. Ja onhan tuo kahdeksanvuotiaiden yökylä meikkailu hieman outoa, mutta en sille oikein mitään voi kun tätä vain suomennan ja tämähän on fiktiota, kuten sinäkin sanoit :)

Anaid : Kiva, että pidit :) ja tosiaan olisi kauheaa, jos joutuisi samaan tilanteeseen kuin Bella :(

Arosalie : Nojaa ehkä se kuulostaa hieman hassulta, mutta enkuksi tuo oli 'Aro, Marcus and Caius had warned me to act like I didn't know...' tai jotenkin tuollein. En keksinyt parempaakaan suomennosta.. Ja kiva, jos pidit luvusta ja videosta :D

Rassermus : Kiva, että pidät :)

Anteeksi, että postaan uuden kappaleen vasta nyt, mutta on ollut hieman aikapulaa ja sellasta.. mutta joo toivottavasti pidätte :D

Kappale 5: Oppitunteja

Bellan näkökulma:

Kahden seuraavan vuoden aikana nautin suuresti molemmista maista.

Kun ensimmäisenä pääsin takaisin Volterraan, huomasin -kuten minulle oltiin luvattu- että tornin seinälle oltiin kiinnitetty suurikokoinen taulutelevisio, parhaat äänentoistolaitteet, jotka rahalla sai sekä kaikki mahdolliset pelikonsolit. Sen edessä oli mukava valkoinen nahkasohvakalusto ja sohvapöydän päällä oli kaunis shakkilauta, joka oli tehty eebenpuusta ja norsunluusta.

Avoimen olohuoneeni toisessa nurkassa oli suuri pöytä, jonka päällä oli Janen muokkaama tietokone, jossa oli kaksi 32 tuuman näyttöä. Huoneen perällä erillisessä osassa, oli suuri keittiö, joka saisi kokit kuolaamaan, valtavalla määrällään kiiltäviä keittiölaitteita, jotka olivat graniittitasolla. Huoneessani oli valtava sänky, joka oli peitetty sähköpeitolla sekä valkoisella, sinisellä ja hopeisella peitteellä.

Ympäri tornin seiniä oltiin ripustettu korvaamattomia alkuperäisteoksia maalauksista, jotka olivat toinen toistaan kauniimpia.

Kun olin saanut kalustettua huoneeni ja saanut tavarani huoneeseeni ja kylpyhuoneeseeni, huomasin ilokseni, että he olivat poistaneet rappuset, jotka veivät makuuhuoneeseeni, kuten olivat luvanneet. Huoneeni oli nyt 100 jalan korkeudessa ja ainoa tapa, jolla sinne pääsi oli kilvelläni levitointi. Se oli juuri niin korkealla, etteivät vampyyrit voineet hypätä sinne, ja pystyivät pääsemään sinne vain jos minä toin heidät ylös. Sen takia siitä tuli täydellinen pakopaikka, jossa pystyin viettämään omaa aikaa ilman että kukaan tuli keskeyttämään.

Sopeuduin nopeasti uuteen aikatauluuni. Santiago oli pitänyt sanansa. Uusi kiiltävä hopeinen Audi R8 oli odottamassa saapumistani. Olin kuitenkin opetellut ajamaan linnan toisilla autoilla, koska en halunnut romuttaa uutta autoani.

Ajotunneista tuli pian yksi päiväni suosikki hetkistä. Aloitin Ariel Atomilla yksityisellä radalla. Santiago juoksi vampyyrinopeudellaan vierelläni, ja opetti kuinka pientä ajoneuvoa tulisi ohjata. Yli-innostuneena kahdeksan vuotiaana onnistuin kolaroimaan jo ensimmäisellä oppitunnillani.

Olin pyytänyt ja rukoillut Santiagolta, että hän antaisi minun mennä kovempaa. Olin vedonnut siihen, että kunhan menin suoraan niin sillä ei olisi väliä kuinka kovaa menisin. Santiago oli kieltäytynyt, mutta, koska olin niin itsepäinen, en kuunnellut häntä ja painoin pienen Atomin kaasua. Vauhti oli niin innostavaa, että olin unohtanut, että radan loppu oli lähellä eikä minulla ollut tarpeeksi aikaa pysähtyä. Onneksi, kiitos kilpeni, minä ja Atom olimme kunnossa. Ylpeyteni sai kuitenkin kovan kolauksen, ja seinässä, johon olimme törmänneet, oli suuri kolo. Tietenkin Santiago kiusasi minua siitä vielä useana vuotena, jotta nolostuisin valtavasti. Felix ja Demetri, jotka katselivat kaikkia ajotuntejani, mainitsivat myös välillä tapahtuman. ”Tällaisina hetkinä sitä toivoo, etteivät vampyyrit eläisi ikuisesti ja ettei heillä olisi täydellinen muisti” mutisin pian kolarin jälkeen kun kaikki kolme vampyyria nauroivat minulle.

Opin lopulta ajamaan kunnolla. Nautin autojen vauhdista. Santiago halusi, että osaisin hallita minkälaista autoa tahansa. Olin edennyt Atomista Hummeriin ja siirryin nopeasti sen jälkeen Pagani Zondaan. Olin yrittänyt monia autoja, muskeliautoista eksoottisiin, ennen kun aloin ajamaan lähes ainoastaan Audiani.

Santiagon ajotunnit sisälsivät myös kisailua, driftailua, kiihdytyskilpailuja ja valtavasti autotemppuja. Tietenkin Santiago näytti minulle kuinka pystyin tehostamaan autoni suoritusta. Pian minä jo viritin Audiani hänen valppaiden silmiensä alla.

Vaikka en ollut saanut suostuteltua vampyyreita asentamaan uima-allasta linnaan, he ilmoittivat minut kuitenkin uimakursseille julkiselle uimahallille. Huomasin nopeasti, että olin huomattavasti sulavaliikkeisempi vedessä kuin maalla. Tämä yllätti Felixin ja Demetrin.

Nyt kun asuin linnassa, Felix ja Demetri olivat päättäneet, että minulla oli ylimääräistä aikaa. He opettivat kuinka eri pelejä pelattiin minun monilla pelikonsoleillani, jotka olivat asennettuna huoneessani. Minun täytyi myöntää, että pidin heidän kanssaan Mario Kartissa ja Halossa kisaamisesta paljon enemmän kuin mitä ulkoapäin näytti. Oli huvittavaa katsoa, kun kaksi vampyyria, jotka olivat vuosisatoja vanhoja, murjottivat kun voitin heidät.

Suurin osa muista oppitunneistani oli melko tavallisia. Hieman edistyneempiä, mutta nautin niistä vieläkin. Yksi asia, joka oli muuttunut, olivat Alecin oppitunnit. Nyt, kun hänellä oli listani, menimme tavallisesti viikoiksi matkoille toisiin maihin tutkimaan niitä. Tietenkin varmistimme, että sää oli pilvinen, jotta voisimme olla ulkona. Yleensä yksi tai kaksi vampyyria tuli Alecin, Felixin, Demetrin ja minun seuraksi. Jane yleensä. Hän näytti nauttivan suuresti kaksosensa kanssa olemisesta, ja hän tuli mukaan ainakin puolille matkoistamme. Toisetkin tulivat mukaan vuorollaan. He näyttivät nauttivan minun uteliaisuudestani, kun tutkin uutta paikkaa. Varsinkin Heidi piti mukanamme olosta. Hän raahasi minut suurimpiin ostoskeskuksiin ostaakseen tavaroita minulle.

Kymmenenvuotiaana olin käynyt kaikissa maanosissa paitsi Antarktiksella. Olin oppinut myös monia uusia kieliä.

***

Pian Volterraan toisiksi kuudeksi kuukaudeksi saapumisen jälkeen, juuri kymmenvuotis syntymäpäivienin jälkeen Aro, Marcus ja Caius kutsuivat minut keskusteluhuoneeseen.

”Bella, sinähän tiedät että pidämme sinua jo perheemme jäsenenä ja kuinka muut vampyyrit pitävät meitä kuniinkaallisina. Meillä olisi ehdotus sinulle” Aro aloitti.

Katselin heitä hermostuneesti, epävarmana minne keskustelu oli johtamassa.

”Haluaisimme kruunata sinut Volturien prinsessaksi,” Aro selitti.

Olisi vähättelyä jos sanoisin, että olin shokissa. Tunsin kuinka kyyneleet tulvivat silmiini valtavasta ilosta. ”Olisi ihanaa olla virallisesti osa perhettänne” sain sanotuksi ennen kun antauduin onnen kyyneleilleni. He kaikki tuijottivat minua hämmentyneinä, kun suolainen vesi virtasi poskiani pitkin. Sain tyyneyteni pian takaisin ja halasin heitä kaikkia rohkeasti.

Kaikki vampyyrit olivat tyytyväisiä, kun olin hyväksynyt heidän ehdotuksensa. He antoivat minulle jopa kauniin tiaran. Aloin pian kutsua Aroa, Marcusta ja Caiusta sedikseni, Didymeä ja Sulpiciaa tädeikseni ja Felixiä, Demetriä, Santiagoa, Heidiä, Janea ja Alecia serkuikseni.

Oli kuitenkin yksi asia josta en pitänyt perheessäni: heidän ruokailutapansa. Nyt kun olin tarpeeksi vanha ymmärtämään, että he lähettivät Heidin ”houkuttelemaan” heidän ruokansa. En ollut iloinen siitä, että tulevana vampyyrina minun pitäisi tappaa viattomia ihmisiä elääkseni.

Päätin pitää vakavan keskustelun Aron kanssa. Löysin hänet kirjastosta, etsimässä kirjallisuutta myyttisistä olennoista. ”Aro-setä, voisinko puhua kanssasi teidän ruokailutottumuksistanne?” kysyin huolettomasti toivoen ettei hän kieltäytyisi.

Aro kääntyi hämmentyneenä minuun päin. ”Mitä haluaisit tietää?”

”No, tiedän, että tapatte ihmisiä selvitäksenne, ja tiedän että, kun minusta tulee vampyyri minun täytyy juoda verta. En kuitenkaan usko, että voisin koskaan tappaa viattomia ihmisiä vain ruoaksi” selitin. Olin jo ajat sitten hyväksynet sen, että vampyyriperheeni tappoi ihmisiä säännöllisesti, mutta tiesin, etten halunnut tehdä sitä jos olisi jokin muu vaihtoehto. ”Onko mitään erilaisia tapoja elää?” kysyin , toivoen että olisi jotain muita vaihtoehtoja.

Aro-setä huokaisi, ”Ajattelimme, että voisit ottaa tämän esille pian, ja olen iloinen kun voin kertoa sinulle, että on toinenkin vaihtoehto” hän lupasi.

”Pari vuosisataa sitten meillä oli vierailija, joka pysyi luonamme 80 vuotta. Hänen nimensä oli Carlisle Cullen eikä hän ole koskaan juonut ihmisverta.
Hänellä oli kultaiset silmät. Ne muuttuivat kuitenkin mustiksi, kun hänellä jano. Hän joi vain eläinten verta” Aro jatkoi.

Mietin kuulemaani, helpotus virtasi ylitseni, kun tiesin että oli toinenkin vaihtoehto. Sitten tajusin jotain, ”Jos on mahdollista selvitä eläinten verellä niin miksi ette kaikki tee niin?” kysyin katsoen uhmakkaasti Aro-setään.

Aro näytti anteeksipyytävältä. ”Vaikka on mahdollista ylläpitää ruokavaliota, se on lähes mahdotonta vampyyrille, joka on maistanut ihmisen verta. Sillä on sama ero kuin tavallisella riisillä ja pihvillä.”

”Ihmisten veri maistuu tuhat kertaa paremmalle kuin eläinten, ja se oikeasti tyydyttää verenhimomme. Carlisle kertoi meille, että eläimet täyttävät, mutta ne eivät tyydytä janoamme täysin. Kun olemme vuosisatoja juoneet ihmisten verta, olemme jo niin tottuneita siihen, että olemme riippuvaisia siitä” hän yritti selittää. ”Se on sellainen ruokavalio, joka pitää aloittaa heti kun sinut on muutettu. Se on vähän niinkuin ’et voi kaivata jotain sellaista mitä sinulla ei ole koskaan ollut’” hän naurahti hieman. ”Me kutsuimme Carlislea vegetaristiksi, koska hän ei ruokkinut itseään meidän tavallisella elinkeinollamme” hän kertoi minulle.

Pohdin tätä hetken aikaa ja nyökäytin päätäni, hyväksyvästi hänen selitykselleen. ”Eli on mahdollista, että selviän pelkillä eläimillä, kun minut on muutettu, ettei tarvitsisi koskaan tappaa ihmisiä?” tarkensin.

”Kyllä” hän varmisti. ”Itse asiassa, jos haluat voisimme viedä sinut tapaamaan yhtä näistä laumoista, jotka noudattavat tätä elämäntapaa. Ehkä voisimme jopa järjestää asiat niin, että voisit elää heidän luonaan, kun sinut on muutettu” hän ehdotti.

”Onko heitä enemmänkin kuin yksi?” kysyin yllättyneenä.

”Kyllä, Carlislen lauma tietenkin. Hänellä on nyt perhe, jotka seuraavat hänen esimerkkiään. En tiedä missä päin he nyt ovat, mutta luulen heidän olevan jossain päin Amerikkaa, he muuttavat parin vuoden välein, jotta Carlisle voisi jatkaa työtään lääkärinä sairaaloissa” hän keskeytti puheensa ja odotti, että hänen sanansa uppoisivat minuun.

”Lääkäri?” kysyin ihmeissäni.

Aro-setä hymyili. ”Kyllä, hänellä on niin hyvä itsekuri, että hän on omistanut olemassaolonsa ihmishenkien pelastamiseen” hän vahvisti. Minä olin vaikuttunut.

”Toinen vegetaristivampyyrien lauma elää Denalissa, Alaskassa. He muodostuvat kolmesta naispuolisesta sisaruksesta, sekä Eleazarista ja Carmenista, kumppanuksista. Eleazar oli ennen osa Voltureja. Hänen lahjansa avulla hän sai tietoonsa muiden lahjat, olen kuitenkin varma, ettei se toimisi sinuun. Hän on hyvä ystävämme, mutta kun hän löysi sielunkumppaninsa, hän halusi kokeilla uutta elämäntapaa”

”Olemme vieläkin yhteydessä häneen, ja hän näyttää olevan tyytyväinen elämäänsä. Me jopa mainitsimme hänelle, että olemme juuri kruunanneet uuden prinsessan” hän iski silmäänsä minulle. Rypistin otsaani, huolestuneena. ”Älä huolestu, emme kertoneet hänelle kuka sinä olet tai sitä, että olet ihminen” hän vakuutti minulle. ”Sinä tiedät, ettemme voi antaa kenenkään tietää, että kiersimme omaa sääntöämme, kun annoimme sinun elää” hän muistutti minua.

Huokaisin, helppottuneena. ”Mutta koska hän on niin läheinen ystävämme, halusimme kertoa hänelle, että olemme kruunanneet uuden prinsessan ja että hän on erittäin voimakas. Eihän se ole pahitteeksi jos kiertää huhuja erittäin voimakkaasta Volturi prinsessasta. Tietenkin he olettavat, että olet vampyyri” Hän vaikutti huvittuneelta, kun hän ajatteli sitä.

”Toivottavasti se auttaa vampyyreja pelkäämään meitä niin etteivät he riko sääntöjä” hän selitti. ”Emme halua lähettää kaartia hoitamaan toista vastasyntyneiden sotaa niinkuin silloin Etelä-Amerikassa” Värisin; Aro oli kerran kertonut minulle vastasyntyneiden sodista, ja ne kuulostivat kaameilta. Antaisin mielelläni huhujen minusta levitä, jos ne estäisivät vampyyrisotia, jotka Felix, Demetri, Santiago ja Jane joutuisivat selvittämään.

”Jos haluamme löytää sinulle vegetaristi vampyyrilauman ainakin ensimmäisiksi vuosiksesi tai pidemmäksi aikaa jos kiinnyt heihin, suosisittelisin Carlislen laumaa” hän pohti. Nostin kulmakarvaani. ”He ovat enemmän perheen tapainen ryhmä. Heihin kuuluu kolme paria sekä yksi miespuolinen henkilö. He elävät ihmisten joukossa. Sitä paitsi,-hän pohti- ”kuulin että se yksinäinen henkilö, Edward ei ole koskaan löytänyt kumppania..” hän hiljeni vihjaavasti.

Katsoin häneen vihaisesti. ”Olen vain kymmenen vuotta Aro-setä,” sanoin tiukasti. ”Olen aivan liian nuori sinun paritusyrityksillesi” tuhahdin.

Hän virnisti minulle. ”Mutta et pitkään pieni prinsessa, et pitkään..” Hän nauroi samalla, kun käveli pois. Minä purin hampaani yhteen ja yritin tukahduttaa haluani heittää hänet seinään.

***

Pohdin eläinten metsästämisen mahdollisuutta pari päivää. Vaikka olinkin tehnyt päätökseni, tulla vegetaristivampyyriksi, minun oli vaikea kuvitella vampyyri metsästämään villieläimiä.

Felixin ja Demetrin epäonneksi, päätin, että halusin nähdä havainnollistuksen, ja että he olisivat täydelliset vampyyrit näyttämään sen.

”EI MISSÄÄN NIMESSÄ!” he molemmat huusivat minulle, kun kysyin heiltä. ”Kun me metsästämme, me annamme vaistojemme johtaa meitä. Me voisimme yrittää metsästää sinua vahingossa” he yrittivät päästä sen yli.

Pyöritin silmiäni ja valitin ”Älkää viitsikö!” Annoin heille parhaan mutristukseni ja koiranpentusilmät. ”Olkaa kilttejä,” kerjäsin. ”Ettehän edes voisi satuttaa minua, vaikka yrittäisittekin, ja otan Janen mukaan” muistutin heitä.

Pystyin näkemään päätöksestä horjumista, joten ehdotin jotain mistä he eivät voineet kieltäytyä. ”Pidän ylimääräisiä taistelu- ja pelaamishetkiä kanssanne koko kuukauden ajan” lupasin.

He katsoivat toisiaan sekunnin ja voihkaisivat alistuneesti.

”Jee!” taputin ja hypin ympäri innostuneena.

”Manipuloiva pieni prinsessa” Demetri kuiskasi hiljaa Felixille, joka nyökkäsi.

Esitin, etten olisi kuullut moista, kun tanssahtelin onnellisena pois päin.

***

Seuraavana yönä matkasin mukavasti Janen selässä metsän läpi pois Volterrasta. Felix ja Demetri seurasivat meitä laahustaen. Tunsin itseni riemastuuneksi. Rakastin kyytejä vampyyreiltani. Nopeus ja puiden vilahtaminen ohitse oli mahtavaa.

Nautin siitä niin paljon, että melkein petyin, kun pysähdyimme ja Jane hyppäsi puuhun ja kiipesi niin, että näimme Felixin ja Demetrin selkeästi.

Jane osoitti hiljaa lähellä olevaa metsäkaurislaumaa. Hän rypisti nenäänsä hieman, kun niiden tuoksu osui häneen ja mutisi: ”Ne eivät tuoksu erityisen hyvältä” ennen kun hiljeni.

Katsoimme alas kohti Felixiä ja Demetriä, jotka valmistautuivat metsästykseen. Olin kiitollinen, että minulla oli kehittynyt näkö, jonka avulla näin kun he hiljaa kiihdyttivät kohti saalistaan ennen kun he hyppäsivät ilmaan ja laskeutuivat kahden kauriin päälle. Vain parin sekunnin päästä molempien kauriiden kaulavaltimo oli poikki, ja kahden vampyyrin hampaat olivat uponneet niiden hauraaseen lihaan.

Seurasin kiinnostuneena, hieman pettyneenä, koska se ei ollut kestänyt erityisen pitkään. Mutta onneksi, kun Demetri oli kuivattanut kauriin, hän sai vainun villisiasta, ja lähti sen perään. Jane ja minä seurasimme häntä. Hän ärsytti sitä jonkun aikaa kunnes se tuli vihaiseksi ja yritti hyökätä hänen kimppuunsa syöksyhampaillaan, ennen kun Demetri päätti vihdoin tappaa sen. Hän suoristui ja nauroi. ”No hän maistui ainakin paremmalle kuin kauris” hän totesi, ”mutta ei kuitenkaan lähellekkään niin hyvälle kuin ihmiset.”

Annoin hänelle alentavan katseen ennen kun huomasin Felixin puuttuvan. ”Missä Felix on?” kysyin hämmentyneenä. Seurasimme jälkiämme takaisin päin ja Demetri ja Jane huomasivat hänen tuoksunsa ja seurasivat sitä kunnes löysimme Felixin, nauramassa, kun suuri ruskeakarhu yritti raapia ja purra häntä. Hänen paitansa ja kaapunsa olivat revityt. Hän näytti nauttivan siitä, kun hämmentynyt karhu yritti tappaa häntä. Odotimme kärsivällisinä kunnes Felix kyllästyi ja päästi karhun tuskistaan.

Palatessamme kotiin päin, Felixin ainoat kommentit olivat, ”No, karhun kanssa tappeleminen ennen sen syömistä on todella paljon viihdyttävämpää kuin peloissaan olevan ihmisen syöminen. Se ei kuitenkaan ole yhtä täyttävää kuin ihmiset.” Pyöritin silmiäni, ja asetuin nauttiakseni paluu matkasta.

***

Ainoat oppitunnit joista en kahden vuoden aikana pitänyt, olivat tanssitunnit, joita kaikki vampyyrit olivat vaatineet. Koska olin niin kömpelö, astuin koko ajan Renatan varpaille. Renata piti tanssituntejani nyt kun minulla oli täysi hallinta kilvistäni ja pystyin käyttää sitä lähes kaikkeen, tavaroiden lennättämisestä tavaroiden nostamiseen, jopa niin suurien kuin rekat, ja tavaroiden sieppaamiseen sekä heittämiseen. Pystyin jopa suojaamaan kaikki molemmilla kilvilläni 5 mailin säteellä.

Salaa, kun olin oppinut perusasiat enkä enää jatkuvasti astunut Renatan varpaille, minä oikeastaan nautin näistä tunneista. Valitin kuitenkin ääneen enkä koskaan kertonut, että nautin tunneista.

Didyme oli kehittänyt musiikin opetustani. Silloin kun en ollut tutkimassa muita maita, opettelin kovasti soittamaan kitaraa, huilua, selloa ja pianoa. Harppu oli kuitenkin edelleen suosikkini.

***

Äitini oli erityisen tyytyväinen siitä kuinka hyvin kehityin. Hän näytti nauttivan siitä kun olin hänen kanssaan, mutta hän näytti nauttivan myös siitä kun olin Volterrassa, koska se oli hieno kokemus. Hän oli erittäin kokeilunhaluinen henkilö, joka rakasti kokeilla kaikkea uutta. Niiden kuuden kuukauden aikana joina en ollut hänen kanssaan, hän otti kaikkia mahdollisia yökursseja, joogasta kakun koristeluun. Hänen mielenkiintonsa ei kestänyt erityisen pitkään ennen kun hän siirtyi uuten asiaan joka vei hänen mielenkiintonsa. Hän nautti uusien asioiden kokeilusta ja minä olin onnellinen rohkaistessani häntä, iloisena että hänellä meni hyvin ilman että olin valvomassa häntä. Renee oli minulle enemmän isosisko kuin äiti, ja minä autoin häntä aina kun pystyin.

Olin aika varma, että hän epäili, että Voltureissa oli jotain outoa, mutta hän näki kuinka he rakastivat, kun olin siellä, ja että he jumaloivat minua, joten hän antoi minun mennä heidän luokseen kuudeksi kuukaudeksi, huomaten myös kuinka hyvä mahdollisuus tämä oli minulle. Hän rakasti sitä, että he olivat vieneet minut vierailemaan lähes koko Eurooppaan (en ollut kertonut hänelle, että olin ollut lähes kaikissa muissa maanosissa) ja minä lähetin hänelle aina kuvia matkoiltani.

Olimme varmoja että hän ei tiennyt mitä he oikeasti olivat, jos hän olisi tiennyt hän olisi estänyt minua menemästä sinne jo aikoja sitten, mutta ollaksemme varmoja, rajoitimme hänen yhteydenottonsa Aron ja Marcuksen puheluihin joskus Didymekin puhui hänelle. Minä tietenkin soitin hänelle päivittäin.

Onnistuin saamaan pari uutta ystävää, kun palasin Phoenixiin, mutta pysyin kuitenkin Chantalin ja Breezen lähellä. He olivat aina kiinnostuneita uusista Italian tapahtumistani. Kerroin heille kaiken minkä pystyin jättäen pari yksityiskohtaa sanomatta.

Elämäni jatkui tälläisena pari vuotta. Olin tyytyväinen, että pieni ihmisperheeni sekä suuri vampyyriperheeni, näyttivät onnellisilta.
« Viimeksi muokattu: 21.08.2010 21:19:27 kirjoittanut little-monkey »

E_Bella

  • Vieras
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (5. kappale 12.2)
« Vastaus #33 : 12.02.2010 22:36:40 »
äh, oon unohtanu kommentoida melkein kaikkia ficcejä.. hymph  ;/
mutta, juu tuo viimeisin oli kyllä mielenkiintoinen.. ;D
Bella on nyt niinkuin 10v?  hyvin suomennettu ja tällein.. :D
virheitä en kai löytänyt, en ainakaan muista enää.. ;)
jatkoa pyytelen.. =)

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (5. kappale 12.2)
« Vastaus #34 : 13.02.2010 11:35:39 »
Vitsit mä tykkään tästä ficistä! Aika paljon pelkkää tälläistä kertomista, mutta siitäpä mä tykkäänkin. Joissain ficeissä se on häiritsevää, mutta tässä hyvä!
Ja koska en rakentavaa oikeen taaskaan saa aikaseks, ni otetaan pari lainausta:
Lainaus
Yli-innostuneena kahdeksan vuotiaana onnistuin kolaroimaan jo ensimmäisellä oppitunnillani.
Tässä oli hyvä, että tuli vähän sitäkin, että Bella ei ole kaikessa täydellinen. Tuo vähän enemmän todentuntua! :)
Lainaus
Oli huvittavaa katsoa, kun kaksi vampyyria, jotka olivat vuosisatoja vanhoja, murjottivat kun voitin heidät.
Mä voin vaaaaan kuvitella, ku Bella voittaa, ja vieressä vampyyrit murjottaa :D Parasta! :D
Jatkoa sitten kehiin, kunhan kerkiät!
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

Annoy

  • Lännen paha noita
  • ***
  • Viestejä: 383
  • Dancing through life
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (5. kappale 12.2)
« Vastaus #35 : 13.02.2010 18:41:12 »
Kiva että vaihteeksi on tämmöinen ficci missä Volturit eivät ole mitään pahiksia, sillä pidän Voltureista jopa enemmän kuin tietyistä Culleneista.

Ficin idea on kiva, tosin hahmot ovat kyllä hiukan OoC, sillä en usko että Volturit olisivat tuossa tilanteessa ihan noin... cullenmaisia. Volturit ovat käytännöllisiä ja tietävät milloin on toiminnan paikka, eivätkä hempeile liikaa kuten Cullenit.
Bella on tässä ficissä ihan ok, ja se on aika paljon mun suusta sillä en pidä Bellasta : D Tosin ei uskoisi että se on vasta kymmenen, mutta uskoisin että Bella vanhenee aina parin osan välein muutaman vuoden.

En halua mitenkään loukata, mutta tässä on ihan liikaa virheitä, ottaen huomioon että sulla on beta. Monet yhdyssanat ovat väärin ja kielioppi on joissakin lauseissa hiukan ontuvaa. Mä voisin mielelläni betata, sillä mulla riittää aikaa ja auttaisin mielelläni koska pidän tästä ficistä. En ole täydellinen betaamaan, mutta uskon että saisin karsittua virheitä pois.

Mutta, tämä on silti kiva ficci ja ihan sujuvasti suomennat. : )
"What everyone does. Like you said. Hope."

Nej, du måste finnas, du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra
på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas, du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting
Om du inte fanns

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (5. kappale 12.2)
« Vastaus #36 : 13.02.2010 20:20:16 »
Ihana jakso taas.
Toi on kiva toi ku Aro yrittää parittaa Bellaa Edwardille!
Oon kateellinen Bellalle, ku se pääsee matkustelemaan niin paljon!
Jatkoo!
<3:Anaid
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (5. kappale 12.2)
« Vastaus #37 : 14.02.2010 00:49:57 »
Oi että. Bellan elämä on niin täydellistä.
Joo :D Paritusta :D
Joo. Mut siis. Tää on niiiin ihana<3 Tykkään.
TÄä on kans hyvin kirjotettu^^
Eli siis. JATKOA!!!! <3 pian<3

kuriwe

  • Vieras
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (5. kappale 12.2)
« Vastaus #38 : 14.02.2010 10:51:14 »
Tää on mun mielestä kaikista PARAS ficci!!  ;D

Embuu

  • vammanaama
  • ***
  • Viestejä: 76
  • because you are the only exception ♥
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (5. kappale 12.2)
« Vastaus #39 : 14.02.2010 12:43:45 »
Tää on kuule aika mahtava ficci hei!  :D :D
Tämä on todella mielenkiintoinen näkökanta ja tykkää siitä kovasti :)
Vähän kivaa sit varmaan kun Bella - Volturien prinsessa tapaa Cullenit ja
tapaa Eddun ja sit päläpäläpälä.... joo-o aika jännää on varmasti tulossa! : ))
Hyvää ystävänpäivää ja jatkoa tilaisin : )
daadaaadaaadaaadaa