Kirjoittaja Aihe: Twilight: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (Epilogi 20.01), K-11  (Luettu 104460 kertaa)

little-monkey

  • ***
  • Viestejä: 55
Author: thunderful
Suomentaja: little-monkey (kpl. 1-34), Sirocco (kpl. 35-)
Beta: bbrickless, tuhannet kiitokset hänelle ♥ (kpl. 1-34), little-monkey (kpl. 35-)
Pairing: Edward/Bella
Genre: romance
Rating: K-11
Fandom: Twilight

Summary: Mitä jos Bella tiesi vampyyreista ennen kun hän saapui Forksiin, mitä jos hän olisi jo tavannut Volturit, mutta ei saanut kertoa siitä kenellekkään? Ja tärkeimpänä, mitä jos hänellä olisi oma kykynsä/lahjansa?

Disclaimer: koko Twilight-saaga ja sen hahmot kuuluvat Stephenie Meyerille. Tämä tarina kuuluu thunderfulille

Warnings: BD-spoil, jotkut hahmot ovat OOC

T/N: eli tämä on suomennos yhdestä lempificistäni, jonka voit lukea täältä. Ajattelin suomentaa sen, että myös ne jotka eivät englantia niin hyvin osaa voisivat lukea sen :) Olen pyytänyt ja saanut luvan kääntää ja julkaista tätä.

Kappale 1: Myyttisten olentojen tapaaminen

Bellan näkökulma (Bella 4-vuotias):

Seisoin hotellihuoneessa, katsoin ulos ikkunasta ja seurasin Rooman kaduilla leikkiviä lapsia, niin kömpelö kuin minä olin: olisi viisaampaa pysyä poissa tapauksista, joissa voisi loukkaantua. Sitä paitsi en oikeastaan tuntenut ketään vielä; olin juuri muuttanut Italiaan äitini kanssa, joten en edes ymmärtänyt mitä muut lapset sanoivat.

*Takauma*
Pari päivää sitten

"Olen pahoillani Bella, mutta me olemme jättämässä Charlien, äiti ei enää rakasta häntä" Renee kuiskasi hiljaisesti minulle, kun nousimme koneeseen, joka veisi meidät Forksista pois.

Aivan liian aikaisin kone laskeutui Roomaan ja äiti varasi meille hotellihuoneen siksi aikaa, että hän löytäisi meille talon ja saisi avioero paperit hoidettua isän kanssa.

Hän luuli, etten ymmärtänyt mitä avioero tarkoitti, mutta minä ymmärsin.

*takaisin nykyaikaan*


Huokaisin, ja lopetin lasten katsomisen, siirryin pois ikkunan luota. Tiesin, että vaikka osaisinkin puhua heidän kieltään, en kuitenkaan sopisi joukkoon. Olin erilainen kuin toiset ihmiset, minulla oli lahja. Kykenin suojaamaan itseni kilvellä. Se oli näkymätön muille, minusta se näytti läpikuultavalta valkoiselta sumulta, kun kiedoin kilven ympärilleni. Toiset eivät voineet myöskään tuntea sitä, tosin minusta se tuntui mukavalta toiselta iholta.

Ollessani kaksi vuotias, olin huomannut, että minulla oli kilpi. Olin kokeillut ja huomannut, että itseni kietominen kilpeen oli yllättävän helppoa ja siitä tuli erittäin kätevä, koska se esti minua loukkaantumasta, kun kompastuin tai kaaduin. Pääasiat, jotka olin havainnut kilvestäni oli, että se ei vain toiminut fyysisenä esteenä, se myös näytti imevän voiman iskusta, joten en koskaan satuttanut itseäni. Tämä oli fakta, jonka olin huomannut, kun olin kaatunut ja syöksynyt kohti pylvästä yhtenä päivänä. Olin onnistunut heittämään kilven ympärilleni ennen, kun olin osunut pylvääseen. Olin yllättynyt huomatessani, vaikka en itse ollut tuntenut iskusta mitään, niin pylvääseen oli jäänyt pieni lommo.

Kun aloin tottumaan kilpeeni, aloitin kokeilun, ja sain selville, että pystyin kietomaan kilpeni itseni lisäksi myös muiden ihmisten ja tavaroiden ympärille. Siten sain selville, että he eivät tunteneet kilpeäni. Kiedoin säännöllisesti kilpeni vanhempieni ympärille ja pidin sen heidän ympärillään tuntien ajan, eivätkä he koskaan antaneet merkkiäkään siitä, että he olisivat tunteneet sen. Itse asiassa kerran olin suojaamassa äitiäni samalla, kun seurasin hänen ruuanlaittoaan, ja hän vahingossa leikkasi sormeensa leikkauslaudalla, kun hän oli pilkkomassa vihanneksia. Veitsi oli selvinnyt pienellä lommolla ja äidin sormi oli ollut kunnossa.
Hän oli ollut hieman hämmillään ensin, mutta oli nopeasti kohauttanut olkiaan samalla, kun minä katselin viattomana.

Kolme vuotiaana osasin jo käyttää kilpeäni niin hyvin, että pystyin nostamaan monia tavaroita ja siirtämään niitä kietomalla kilpeni niiden ympärille ja siirtämällä kilpeäni mieleni sisällä. Tämä taito oli kätevä, kun olin sängyssä enkä jaksanut nousta ja mennä kirjahyllylleni hakemaan kirjaa. Sen sijaan kiedoin yksinkertaisesti kilpeni valitsemani kirjan ympärille ja siirsin sitä kunnes se oli käsissäni.

Sain selville, että kilven kietominen itseni ja muiden ympärille sekä pienten tavaroiden siirtäminen ei vienyt energiaa, mutta suurten esineiden siirtäminen oli erittäin uuvuttavaa. Niinkuin silloin kerran, kun olin päättänyt siirtää sänkyäni ympäri huonettani. Olin juuri saanut sen nostettua ilmaan ennen kun aloin tuntea itseni väsyneeksi(en todella väsyneeksi, mutta kuitenkin jonkin verran)

Nykyään olin tottunut käyttämään kilpeäni vain silloin, kun kaaduin- jota tapahtui useasti kömpelyyteni takia- tai jos olin laiska enkä halunnut nousta hakemaan jotain.

Tietenkään, en koskaan käyttänyt sitä ihmisten edessä. Minulla ei ollut minkäänlaista halua erottua joukosta ja yritin sopia joukkoon niin paljon kuin tavallinen, kömpelö tyttö pystyi. En myöskään halunnut, että ihmiset tulisivat yllyttymään ja tökkimään minua, kun heille selviäisi, mitä osasin tehdä. Joten pysyin hiljaa. Koska kilpeni oli helppo piilottaa, kukaan ei epäillyt, että olisin jotain muuta kuin tavallinen tyttö.

Vaikka yritinkin sopia joukkoon, tiesin, että olin erilainen, ja koska halusin pitää kykyni salaisuutena olin hieman varovainen ihmisten kanssa.

~*~

Äitini keskeytti mietiskelyni hyppäämällä innostuneena sängylleni, "Mitä mieltä olet Italiasta Bella, eikö se olekin kaunis?" hän
purskahti.

"Kyllä äiti, se on upea," minä myönsin hiljaa.

"Hyvä, olen iloinen, että pidät siitä rakas, koska olen päättänyt yrittää etsiä meille talon täältä" hän ilmoitti innostuneena. "Itse asiassa, mitäpä jos menisimme katsomaan nähtävyyksiä, ja tutustuisimme Roomaan hieman enemmän?" hän ehdotti. Ajattelin, että se voisi olla mukavaa, joten menin valmistautumaan lähtöön.

Seuratessani äitiä hotelliaulasta kadulle, katsoin oliivinruskeiden jalankulkijoiden matkaa jalkakäytävää pitkin.
Äitini pysähtyi kaupalle ja jäi keskustelemaan kassan takana olevan naisen kanssa. Minä päätin odottaa ulkopuolella, kävelin hieman pidemmälle tietä pitkin, pitäen valppaasti silmällä äitiäni, joka puhui elävästi italiaa.

Yhtäkkiä tunsin pelon väristyksen selässäni ennenkuin vahvat kädet tarttuivat minuun, pakottaen vahvasti haisevan vaatteen nenääni. Yritin huutaa, mutta rääsy yökötti minua. Pyristelin kaikella voimallani, kun tunsin maailman muuttuvan hämäräksi samalla, kun aloin lipua pimeään.

***
Heräsin keskellä pientä huonetta. Ainoa korkealle yläpuolelleni ripustettu hehkulamppu heitti ankeat varjot huoneen nurkkaan.
Nousin istumaan ja katsoin hitaasti ympäristöäni. Seinät ja ovi näyttivät olevan kokonaan metallia niinkuin lattiakin. Katto oli pari metriä pääni yläpuolella eikä täällä ollut yhtään ikkunaa.

Kun olin saanut pikaisen katseluni loppuun, olin yllättynyt nähdessäni kolme pitkää hahmoa huoneen nurkassa. Kun he huomasivat, että olin nähnyt heidät, he alkoivat liikkua minua kohti. He näyttivät liukuvan huoneen poikki. Heidän ylväytensä sai heidän liikkeensä näyttämään vaivattomilta.

Kun he liikkuivat valoon, huomasin, että heidän kaikkien iho oli erittäin kalpea tummilla, mustelman tapaisilla renkailla heidän silmiensä alla. He kaikki näyttivät vanhoilta ihon takia, joka näytti olevan hauras ja paperinen, mutta kaikkein yllättävintä oli heidän silmänsä. Kaikilla oli tummanpunaiset silmät.

"Katsokaa, meidän pieni ateriamme on herännyt!" keskellä oleva pitkä mies huudahti. Hänen pitkät mustat hiuksensa heilahtivat hieman, kun hän nojautui alaspäin tutkiakseen minua.

"Keitä te olette, Ja miksi minä olen täällä?" Tärisin samalla, kun kysyin kysymykseni. Mieleni kietoi rauhoittavan kilven ympärilleni.

"Sinähän olet tarkkaavainen, pienokainen!" hän huudahti."No yleensä en kertoisi tätä sinulle, mutta olet kuitenkin päätymässä kuolleeksi, niin, että enköhän minä voi kertoa sinulle. Olemme vampyyreita" hän selitti, "ja sinä olet täällä yksinkertaisesti aterianamme".

Värisin hiukan, kun ajattelin syödyksi tulemista, mutta tunsin oloni hieman mukavammaksi, koska tiesin, että minulla oli kilpeni suojaamassa minua. Minulla ei ollut mitään epäilyksiä siitä, että he olivat vampyyreita. Neljä vuotiaana, jolla oli erittäin vilkas mielikuvitus, näin että he eivät olleet ihmisiä eikä heillä ollut mitään syytä valehdella, kun he selvästi ajattelivat minun olevan heidän ateriansa.

Kun hyväksyin nopeasti sen tosiseikan, tunsin uteliaisuuteni heräävän. Jos olisin joskus listannut vikani, uteliaisuus olisi ollut ylimpänä listallani. Olin aina ollut utelias, minun täytyi yksinkertaisesti tietaää kaikki kaikesta.

Tiesin, etteivät he voisi satuttaa minua, joten uteliasuuteni voitti pelon, kun katsoin kolmea pitkää miestä edessäni. "Eli palatteko auringossa ja nukutteko arkuissa niin kuin Dracula?" kysyin, tiedonjanoisuuden kuuli äänestäni.

Ensimmäinen mies nauroi, kun toiset hymyilivät. "Ei rakas, onneksi emme. Itse asiassa me kimaltelemme auringossa emmekä me nuku lainkaan" Hän selitti. "Ai, no mitkä ovat teidän nimenne?" kysyin kiinnostuneena vastauksista, jotka hän antoi minulle.

"Minä olen Aro ja tuolla ovat veljeni Cauis ja Marcus". Hän sanoi osoittaen molempia seuralaisistaan vuorollaan.

"Minä olen Bella", vastasin pehmeästi ojentaen käteni. Hän tarttui siihen innokkaasti. Ihmettelin, kun hänen kasvonsa tulivat nopeasti hämmentyneeksi ennen kun tyhjä naamio taas valtasi hänen kasvonsa.

Hän päästi kädestäni irti hiljaisesti ja mumisi, "Sinä olet kiinnostavin persoona, jonka olen koskaan vuosituhansieni aikana tavannut". Hänen veljensä katsoivat häneen uteliaina samalla kun minä odotin selitystä. Hän huokaisi, "Katsos nuori Bella, joillakin vampyyreilla on lahjoja, jotka he saavat tullessaan vampyyreiksi. Usein ne ovat taitoja ihmiselämästä, mutta voimakkaampia. Marcus näkee toisten välisiä suhteita".

"Minä itse pystyn näkemään jokaisen muiston ja ajatuksen, joka on jollain ollut, heti kun kosketan hänen kättään. En ole koskaan vuosieni aikana tavannut vampyyria, joka olisi poikkeus, paitsi nyt. Sinä Bella olet ensimmäinen johon lahjani ei ole toiminut".

Vaikka hänen paljastuksensa toisista, joilla oli samanlaisia erikoistaitoja kuin minulla, oli yllättävä, olin kuitenkin helpottunut, että kilpeni toimi myös tässä yllättävässä tilanteessa.
Yhtäkkiä mieleeni juolahti, että he eivät olleet vielä yrittäneet syödä minua. "Miksi ette ole syöneet minua vielä?" kysyin, hämmentyneenä, kun tajusin että minun pitäisi kerätä mahdollisimman paljon tietoa ennen kun he päättäisivät juoda vereni. "Ja missä me olemme?"

"No, pieni Bella, emme ole syöneet sinua vielä, koska olemme jumissa tässä huoneessa ja säästämme sinua antamaan meille voimaa, kun yritämme paeta täältä"

Olin hämmentynyt, "Eivätkös vampyyrit ole tosi voimakkaita ja vahvoja? Ettekö te voisi vain rikkoa seinän tai repiä oven irti?"

Aro naurahti hiljaa, "Valitettavasti rakkaani, meidän vangitsijamme ovat rakentaneet tämän huoneen niin, että pienikin paine seinillä saa sen syttymään tuleen, se on ainoa asia, joka voi tappaa vampyyrin. Joten olemme olleet täällä vankeina nyt jo lähes kuukauden"

Pohdin sitä jonkin aikaa ennenkuin päätin testata seinät kilvelläni. Kävelin varmana eteen päin kohti seinää ja pidin kättäni ojennettuna, jotta voisin työntää seinää.

"EI!" Aro huusi. Hän syöksähti estääkseen minua paahtamasta itseäni, mutta pysähtyi kun liekit syttyivät kohdassa johon olin kädelläni koskenut. Kaikki kolme katsoivat minua ihmetellen, kun liekit tanssahtelivat kädelläni ilman, että käteni olisi palanut.

Astuin vihdoinkin pois päin seinästä ja liekit kuolivat. Käännyin ja näin kaikkien kolmen vampyyrin katsovan minua tarkkaavaisina.

« Viimeksi muokattu: 30.11.2014 21:50:45 kirjoittanut Beyond »

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Voiman kilvet
« Vastaus #1 : 30.01.2010 20:04:06 »
Oho! Täähän onki hyvä ficci! Ei ole (kai??) pakollista, mutta voisitko lisätä otsikkoon, että tämä on käännös? :)
Betasta huolimatta, tässä oli muutama virhe. Tässä esimerkki:
Lainaus
Pohdin sitä jonkin aikaa ennenkuin päätin testata seinät kilvelläni, Kävelin varmana eteen päin kohti seinää ja pidin kättäni ojennettuna, jotta voisin työntää seinää.
Tuo on keskellä lausetta ja se pitäisi olla pienellä tai sitten siinä pitäisi olla piste.
Muuten todella hyvä! Jatkoa jään odottelemaan! :)
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

Cindy

  • ***
  • Viestejä: 79
  • Let them know.
Vs: Voiman kilvet
« Vastaus #2 : 30.01.2010 20:49:47 »
Haha, sait tän sitten tänne Finiinkin, mahtavaa :D

Elijoo. NYT mä aionkin kommentoida jokasta tullutta lukua täällä, kun siel toisella foorumilla olitkin jo aika pitkällä 8D

Noniin. Bella on todella järkevä pikkulapsi, tekstistä saa sellasen vaikutelman. 2-vuotiaana tollasia ymmärtää, ei kovinkaan monesta ei olisi sellaseen :o Ja sitten myöskin toi Bellan näkökulma 4-vuotiaana, tuntuu ku se ois väh. 8 ;D

Anteeks, en sais sulle tollasesta valittaa, sähän vaan käännät tätä. Mut käännät hyvin, ja oon ikuisesti kiitollinen sulle, et teet niin (:

Jatkapas nopeasti (tosin oon jo lukenu ne ja käyn siellä fuskaamassa aina su ja to 8D), love it :-*
Cindy kiittää ja kumartaa. Vielä kerran ~

Chcy

  • ***
  • Viestejä: 97
Vs: Voiman kilvet
« Vastaus #3 : 30.01.2010 22:19:25 »
Ah! tämä täällä! Love it :) Oon kyllä jo lukenut enkuksi, mutta ihana lukea uudeleen ja uudelleen.

Arosalie

  • ***
  • Viestejä: 147
Vs: Voiman kilvet
« Vastaus #4 : 30.01.2010 22:42:43 »
Minustakin Bella kuulosti vanhemmalta kuin neljä vuotta. Ei minun äiti olisi minua neljä vuotiaana kadulle odottamaan jättänyt...  Alkuperäisellä kirjoittajalla on varmaan joku oma näkemys...

Juu, mutta käännät oikein sujuvasti ja odotan aivan malttamattomana jatkoa. Kamalaa kuinka Bella siepattiin hui!

ainze

  • ***
  • Viestejä: 51
Vs: Voiman kilvet
« Vastaus #5 : 31.01.2010 00:10:35 »
Munkin mielestä  Bella vaikutti vanhemmalta, kun kaksi tai neljä vuotiaalta, mut sähän vaan käännät tätä et turhaa mä siitä sulle sanon.  :D

Tarina vaikuttaa kiinnostavalta ja mä ainakin haluisin jatkoo. :) Ja tää oli  musta hyvin käännetty. :) 

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Voiman kilvet
« Vastaus #6 : 31.01.2010 01:23:26 »
Aika fiksu 4 vuotiaaks^^ Mut ei se mitää^^
Joo, mut siis. Aivan mahtavan jännä idea :D
Joo. Mut kummiski^^
JATKOA JA PIANN!!!!!!!
Joo ja hyvin on kirjotettu^^
<3

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Voiman kilvet
« Vastaus #7 : 31.01.2010 09:12:25 »
Vau! Tää onkin ihan hyper-mielenkiintoinen!!

Sori, nyt ei saa mitään rakentavaa puserrettua, tästä jäi liikaa ajatuksia päähän. Huh.

Jatkoa odotellessa...  ;)
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


little-monkey

  • ***
  • Viestejä: 55
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (2. kappale 31.1)
« Vastaus #8 : 31.01.2010 18:54:22 »
oii kiitoksia kommenteistanne :)

katriqqq : Juu lisäsin tuonne otsikkoon, että tämä on käännös :) ja korjasin tuon virheen tuolta tekstistä, kiitoksia kun ilmoitit :D ja sitten vielä kiva tietää, että pidit :)

Cindy: Jep täytyi tulla katsomaan millainen tämä paikka on :D Kiva, jos jaksat kommentoida jokaiseen lukuun :) juu hieman vanhemmalta tuo Bella kyllä vaikuttaa, mutta enpä oikein voi tehdä sille mitään :) Jep varmaan aika nopeasti jatkan, kun on jo aika paljon kappaleita valmiina :)

Chcy: Jep nyt tämä on täällä :) Ihanaa, että pidät ^-^ joo minäkin aika moneen kertaan olen lukenut siis enkuksi. Tätä omaa suomennosta en oikeen lue xP oikeastaan olen lukenut suomennetut kappaleet vain kerran tai enintää kaksi kertaa xP

Arosalie: Joo hieman vanhemmalta tuo Bella kuulostaa, kirjoittajalla on varmaan oma näkemys ollut ja kyllä se ihan hyvin loppujen lopuksi toimii (ainakin minun mielestä) ja ihanaa kuulla, että suomennan sujuvasti :)

ainze: Niin en oikein kääntäjän roolissa voi mitään. Ja kiva tietää, että tarina kuulostaa mielenkiintoiselta ja että se on hyvin käännetty :)

Rassermus: Kiva, että idea on mahtavan jännä :D  

Salla: Kiva, että tämä on sinustakin mielenkiintoinen :) ja eikä se haittaa jos rakentavaa ei saa kirjoitettua, tuokin lämmittää mukavasti päivää :)

Juu eli päätinpä laittaa toisenkin kappaleen :D toivottavasti pidätte :)

Kappale 2: Pako

"Tuo on aikamoinen lahja, joka sinulla on nuori Bella" Aron silmät välkkyivät yhtäkkisestä kiinnostuksesta. "Se on hyvin samanlaista kuin mitä yksi tuntemani vampyyri, Renata tekee. Hän voi muodostaa fyysisen kilven itsensä ympärille, ja työntää jopa sen toisia kohti" hän selitti.

"Tunnetko jonkun, joka on kilpi kuten minä?" kysyin, yhtäkkiä minulla oli polttava tarve nähdä tämä kyseinen henkilö.

"Kyllä, itse asiassa olen varma, että voisin antaa sinun nähdä hänet, jos voit auttaa meitä pakenemaan täältä" Aro ehdotti.

"Te ette siis aio syödä minua?"

"Emme tietenkään Bella, olet aivan liian kiehtova, jos autat meidät ulos täältä olemme sinulle velkaa" hän selitti.

"Meidän täytyy tietää pystytkö laajentamaan kilpeäsi niin, että se peittää meidät kaikki" Caius puhui vihdoinkin.

Nyökkäsin ujosti vastaukseksi hänen kysymykseensä. "Voin suojata teidät kaikki samaan aikaan" minä myönsin. Keskityin kunnes näin heidän kaikkien ympärillä valkoisen sumupeitteen. "Minulla on teidät kaikki suojattuna nyt" ilmoitin.

"Kuinka pitkään voit pitää kilpiäsi ympärillämme Bella?" Aro tiedusteli.

Kohautin olkiani, "En tiedä, pisin aika mitä olen pitänyt sitä toisten ympärillä on pari tuntia, mutta itseni ympärillä voin pitää sitä jatkuvasti"

"Erittäin kiinnostavaa" Aron silmät olivat kirkkaat innostuksesta. "Mitä..?"

"Niin tämä kaikki on hienoa ja mahtavaa, mutta nyt kun tiedämme, että hän voi suojata meitä, niin eivätkö ne kysymykset voisi odottaa siihen asti, että pääsimme ulos täältä?" Marcus kysyi, keskeyttäen Aron kysymyksen.

"Kyllä, tietenkin, kuinka tylyä minulta" Aro pahoitteli, "Nyt, kuinka me pääsemme ulos täältä?" He kaikki kääntyivät katsomaan minua.

Katsoin huoneen ympäri, ja päätin, että ovi olisi helpoin. Kävellessäni kohti sitä, työnsin viidennen kilven ja paiskasin sen ovea kohti. Liekit syttyivät, mutta sammuivat nopeasti oven lentäessä taaksepäin paljastaen pienen yksinkertaisen huoneen, jossa oli kolme hämmentynyttä ihmistä.

Aro, Caius ja Marcus astuivat nopeasti kolon läpi, ja minä poistin kilpeni heidän ympäriltään heti, kun he olivat ulkona. He suuntasivat heti kolmea miestä kohti, yksi heistä oli sieppaajani, ja katsoin kiinnostuneena, kun kolme vampyyria hyökkäsivät ja kuivasivat vangitsijamme verestä. Heidän ylpeytensä hämmästytti minua samalla, kun he hyppäsivät saaliinsa luokse. Heidän terävät hampaat löysivät nopeasti valtimon ja purivat sitä. Sekuntien kuluttua kolme elotonta ja veretöntä ihmisruumista makasi maassa kolmen tyydyttyneen vampyyrin edessä, joiden silmät olivat nyt kirkkaan punaiset.

Tunsin hetken syyllisyyttä, kun tajusin etten ollut lainkaan pahoillani kolmen miehen kuolemasta. Toisaalta he olivat kidnapanneet minut ateriaksi kolmelle nälkäiselle vampyyrille.

Kun he olivat lopettaneet, ja tuhonneet kaikki todisteet, että rakennuksessa olisi ollut vampyyreita, lähdimme rakennuksesta ja huomasin, että aurinko oli laskeutumassa. Tajusin, että olin ollut poissa Reneen luota jo kolme tuntia. Hän olisi varmaan huolesta kipeä.

Kolmen vieressäni olevan vampyyrin kinastelu siitä mitä he tekisivät minulle, vei huomioni pois ajatuksistani.

"Emme voi antaa hänen vain lähteä" Caius väitti, "Mitä jos hän kertoo meistä?"

"Olemme hänelle henkemme velkaa. Emme voi vain tappaa häntä, Aro lupasi, ettemme tappaisi, emmekä me voi muuttaa häntä, koska hän on liian nuori. Ei ole mitään mahdollisuutta, että selviäisimme kuolemattomasta lapsesta" Marcus kiisteli.

Aro huokaisi, "Kuinka vanha olet, Bella?"

"Neljä" vastasin. Katsoin, kun heidän kasvonsa muuttuivat yllättyneiksi. "Olet erittäin älykäs ikäiseksesi" hän pani merkille. Hänen kasvonsa muuttuivat mietteliäiksi, kun hän pohti vaihtoehtoja.

Päätin, että nyt olisi hyvä aika muistuttaa häntä hänen toisesta lupauksestaan. "Haluaisin vieläkin tavata Renatan, ja olisi ihanaa, jos saisin tietää lisää vampyyreista" sanoin. Olin eriitäin utelias heistä.

Aro huokaisi, "Kyllä tietenkin pieni Bella, en edes ajattele syöväni sanojani, kuitenkin on kiireellisempiä asioita, jotka vaativat huomiota. Vanhempasi etsivät sinua varmasti, ja meidän pitää päättää miten selitämme, että miksi olet kanssamme ja keitä me olemme" hän selitti.

"Tarkoitatko, että päästämme hänet menemään?" Caius kysyi ilmiselvä suuttumus kuului hänen äänestään.

"Unohdat Caius sen, että vaikka haluaisimmekin tappaa hänet emme voi hänen kilpensä takia" Aro muistutti häntä. "Mielestäni paras vaihtoehtomme on pitää häntä silmällä, kun hän kasvaa, varmistaaksemme, ettei hän kerro meistä kenellekkään ja muuttaa hänet, kun hän on täysi-ikäinen" hän ehdotti.

"Tarkoitatko, että minusta tulee vampyyri, kun kasvan?" kysyin yhtäkkiä huolissani. "Pitääkö minun tappaa ihmisiä ja juoda verta?" Aloin täristä jo pelkästä ajatuksesta.

"Rauhoitu pienokainen, se ei tule tapahtumaan vielä vuosikymmenessä tai kahdessa, ja uskon, että jos olet ihmisten tappamista vastaan, voimme löytää sinulle toisen vaihtoehdon" Marcus lupasi. Rentouduin hieman.

"Nyt kun tiedämme mitä teemme, tarvitsemme lupauksesi siitä, ettet kerro kenellekkään vampyyreista" Caius oli selvästi rauhallisempi nyt, kun heillä oli suunnitelma.

"Lupaan" sanoin juhlavasti. Minulla ei ollut mitään aikomusta kertoa tästä kenellekkään. Siinä erittäin epätodennäköisessä tapauksessa, jossa joku edes uskoisi, ettei nelivuotias ole keksinyt sitä kaikkea, joutuisin paljastamaan lahjani ja se oli sellainen asia, jota en edes ajatellut tehdä.

He jatkoivat keskusteluaan siitä mikä olisi paras tapa pitää minua silmällä. Lopulta he päätyivät siihen, että me suostuttelisimme Reneen hankkimaan talon Volterrasta, pienestä Italialaisesta kaupungista, joka sijaitsi parin tunnin matkan päässä Roomasta.
Pääsimme vihdoinkin matkaan kohti hotellia, jossa yövyin. Marcus antoi minulle reppuselkäkyydin, kun he nopeasti liikkuivat kaduilla. He hidastivat vasta silloin, kun pääsimme lähemmäs keskustaa, jossa oli enemmän ihmisiä.

Kävelimme sisälle hotellin aulaan, jossa järkyttynyt äitini itki samalla, kun hän puhui hotellin johtajalle. Hän katsoi ylös, kun saavuimme, ja hänen kyynelistä tahriintuneet kasvot syttyivät, kun hän tunnisti minut Marcuksen selästä. Marcus laski minut maahan, ja minä juoksin suoraan äitini odottaviin käsiin. Katsoin hänen helpottuneisiin kasvoihinsa, kun halasin häntä.

Hän suoristui, ja katsoi kohti kolmea vampyyria, jotka katsoivat hiljaa meidän jälleennäkemistämme. "Kiitos todella paljon, kun toitte hänet takaisin!" hän huudahti. "Mitä oikein tapahtui?"

"No tuota rouva..."Aro sanoi ehdottavasti.

"Swan" Renee tarjosi.

"Mukava tavata sinut. Minä olen Aro Volturi ja tässä ovat minun veljeni Marcus ja Caius" hän esitteli ennen kun aloitti valmiiksi sovitun tarinamme. "Veljeni ja minä olimme kävelemässä kadulla, kun näimme miehen menevän Bellan luokse ja sieppaavan hänet. Hän laittoi kloroformista läpimärän vaatteen hänen naamalleen. Sitten hän juoksi pois kantaen velttoa Bellaa."

"Veljeni ja minä jahtasimme häntä laitakaupungille, jossa kadotimme hänet. Jatkoimme kuitenkin etsimistä ja lopulta löysimme hänet taas".

"Kun lähestyimme häntä ja hän näki kuinka lähellä olimme, hän tiputti Bellan ja juoksi pois. Me odotimme Bellan luona kunnes hän heräsi, ja kertoi kuka hän oli ja missä hän yöpyi. Sitten toimme hänet takaisin" hän selitti täydellisen sujuvalla äänellä ilman mitään epävarmuutta.

"Kiitos vielä kerran! Mitä voisin tehdä kiittäkseni teitä?" Renee kysyi.

Kaikki kolme vampyyria virnistivät hänen kysymykselleen. "No rouva Swan, me satumme olemaan Volterassa sijaitsevan koulun perustajat ja opettajat. Koulu on suunnattu erittäin lahjakkaille oppilaille. Meillä on vain kymmenen oppilasta kerrallaan, ja heille annatetaan opetus ohjelmia, jotka sopivat heidän kyvyilleen.." En jaksanut enää kuunnella, kun Aro jatkoi selitystään eduista, joita sai koulussa, jota ei edes ollut olemassa, jota minä esittäisin käyväni, kun he pitäisivät minua silmällä ja oppisin lisää vampyyreista sekä kehittäisin kilpeäni.

"Olemme puhuneet Bellalle, ja se on selvää, että hän on erittäin lahjakas lapsi." Huomasin,että hänen sananvalintansa viittasivat lahjaani enemmän kuin älykkyyteeni. "Mielestämme hän olisi täydellinen lisäys kouluumme ja haluaisimme tarjota hänelle täyden stipendin" Aro selitti.

Äiti näytti hieman pökertyneeltä Aron äänestä, kun hän käsitteli mitä Aro oli juuri kertonut hänelle. "Tuo on todella antelias tarjous"
Hän kääntyi lopulta minua kohti. "Mitä ajattelet Bella? Haluaisitko mennä tähän kouluun?"

Oli minun vuoroni näytellä, "Oi kyllä äiti! Ole kiltti!" hypin innostuneena, "He kertoivat siitä jo matkalla tänne, tiesitkö, että koulua pidetään linnassa?" huudahdin.

Innokkuuteni täytyi olla vakuuttava, "No, jos sinä sitä todella tahdot rakas, uskon, että tämä on loistava mahdollisuus sinulle, joten kai me muutamme Volterraan" hän päätti.

"Jei!" hypin ylös ja alas virkeänä. Minun ei pitänyt edes näytellä, koska halusin oikeasti tavata muut vampyyrit ja oppia lisää kilvestäni.

Annoin Reneen selvittää yksityiskohdat koulusta, odotin rauhallisesti, että he olisivat valmiit. Me lähtisimme Volterraan aamulla ja aloittaisimme talon etsimisen.

Kun he olivat viimeinkin lopettaneet, toivotimme äitini kanssa hyvää yötä veljeksille ja menimme huoneeseemme.
Nukahdin nopeasti sinä iltana, uupuneena päivän tapahtumista, mutta uteliaisuuteni vaati vielä vastauksia myyttisistä olennoista, jotka olin tavannut.

Viikon sisällä löysimme pienen talon Volterrasta, joka oli myös halpa(myöhemmin sain tietää, että se oli vampyyri tuttujeni ansiosta) ja Renee löysi työn sekä lasten kirjojen kuvittajana paikalliselta kirjailijalta, että työn lasten kirjastosta.

Carlia

  • Vieras
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet
« Vastaus #9 : 31.01.2010 19:02:51 »
Mä oon lukenu tätä siellä toisella foorumilla, mut en oo vielä sen verran aivoja saanut et oisin rekisteröityny sinne :D Joten kommaan nyt tähän: Tää teksti on huippu ja suomennat tosi hyvin tätä ^^ Kiitos ihanasta luvusta <3

~ Carlia

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet
« Vastaus #10 : 31.01.2010 19:25:00 »
Uuh! :) Tääpäs oli kiva luku. Toivottavasti seuraavissa luvuissa sitten selviää vähän paremmin, että millaista se Bellan "koulun" käynti oikein on :) Ja että koska Cullenit tulevat kuvioon. Ja että koska Bellasta tulee vampyyri. Ja ja ja.... :D Lista voi jatkua ikuisuuksiin :D Mutta jos viitsisit suomentaa lisää, niin me kaikki oltais tyytyväisiä ^^
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

En-nu

  • Vieras
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet
« Vastaus #11 : 31.01.2010 20:24:52 »
Ihana <3 Bellasta tulis vampyyri se ois ihanaa

riippuvainen

  • Vieras
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet
« Vastaus #12 : 31.01.2010 20:33:49 »
Tosi hyvä tää ficci. Mielenkiintonen.
Ootan innolla, että nään miten kaikki tuo tulee sitte toimimaan ja miten Bella tapaa Edwardin ja muut.
Nopeesti vaaan lisää. =))))
« Viimeksi muokattu: 02.02.2010 20:15:13 kirjoittanut riippuvainen »

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet
« Vastaus #13 : 31.01.2010 20:34:32 »
Jei, tää tuli tännekkin (: Olen lukenut tän tuolta toiselta foruumilta (en ole käyttäjä) ja olen ihan rakastunut tähän <3 : D
Bella on niin ihana, kun se on vähän niinkuin samanveroinen vampyyrien kanssa (;
Teksti on kivan kuuloista ja tykkään kauheesti!
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

E_Bella

  • Vieras
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet
« Vastaus #14 : 31.01.2010 20:55:04 »
kiva ficci!  mahtava kun oot suomentanut tätä!   ;)
ihmettelin hieman, kun tuo Bella oli aikalailla fiksu ikäisekseen, mutta ei se kauheasti häirinnyt.
mukavan pitkiä lukuja!   :)
jatkoa toivoisin?   (:

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet
« Vastaus #15 : 01.02.2010 15:44:38 »
Wow! Tää on tosi kiva!
Mun mielest toi Bellan kyky on tosi siisti!
Ja se pääse Voltureille!
Jatkoo ootan innol!
~Anaid
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

mariamo

  • maggara.
  • ***
  • Viestejä: 213
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet
« Vastaus #16 : 01.02.2010 18:58:19 »
Tykkäsin  :D
Bella on kyl ihmeellisen viisas ikäisekseen  ???
Mutta joo eihän se sinun päätettävissä ole, sinä vain käännät :)
Mitään järkevämpää en jaksa väsäillä joten jatkoa?

- loveya, maria
mitä jos tietäisit, että tämä kaikki päättyy tänään?

Cindy

  • ***
  • Viestejä: 79
  • Let them know.
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet
« Vastaus #17 : 02.02.2010 20:11:15 »
Nami ♥

Täs ficis vampyyrit on yllättävän ystävällisiä - en olis uskonut, että Marcus vastustelis Caiusta Bellan tappamisesta (noenosaaselittää.fi). Tykkään tosta tavasta, millä ne sai Renéelle kaikki jutut selitettyä, melken itsekin uskoin :D

Rakentavaa on vähän mahdotonta antaa, kun oot kuitenkin niin pitkällä siinä suomentamisessa. Mä todella rakastan tätä tarinaa, kaikista "epäkohdista" välittämättä. Jatkathan pian? <3
Cindy kiittää ja kumartaa. Vielä kerran ~

Arosalie

  • ***
  • Viestejä: 147
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet
« Vastaus #18 : 02.02.2010 20:30:25 »
Oih. En ole saanut aikaiseksi lukea alkuperäisestä kun ensimmäisen luvun... Minä sitten niin pidän ihmisistä jotka suomentavat ficcejä. Tämä oli jotenkin yllättävä jatko. Odotan Bellan koulunkäyntiä ja muita juttuja jo.

little-monkey

  • ***
  • Viestejä: 55
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (3. kappale 4.2)
« Vastaus #19 : 04.02.2010 15:15:15 »
kiitoksia kaikille ihanista kommenteista ^-^

sori kaamea kiire niin en ehdi vastata kommentteihinne erikseen :( mutta siis jatkoa tulee kyllä, kun kerran olen jo 24 kappaletta suomentanut :D nojaa mutta tässäpä on kolmas kappale :) toivottavasti pidätte

Kappale 3: Koulutus

Olin innoissani. Olin vihdoinkin valmis ensimmäiseen koulupäivääni. Renee ja minä olimme käyneet kierroksella osassa linnasta, jossa äidilleni näytettiin pari huonetta pulpeteilla, tuoleilla, tietokoneilla jne. Jotta ne näyttäisivät luokkahuoneilta. Hän oli myös tavannut joitakin "opettajistani".

Renee oli erittäin tyytyväinen tietävästä henkilökunnasta sekä luokkahuoneista. Hihitin, kun ajattelin hänen reaktiotaan, jos hän saisi tietää heidän tietämyksensä tulevan vuosisatojen elosta pikemmin kuin parista vuosikymmenestä, jonka ikäisiä he näyttivät olevan.

Hyvästelin Reneen linnan sisäänkäynnin ulkopuolella ennen kun menin yksin sisään tavatakseni maailman vaarallisimpia saalistajia.

Kun olin sulkenut ovet, säikähdin kahta suurta miesvampyyria, jotka olivat ilmestyneet eteeni. Rauhoittelin itseäni ja annoin mielen sisäisen muistutuksen, että minun piti tottua vampyyrien nopeaan liikkeeseen.

"Hei, minä olen Felix" suurempi kahdesta esittäytyi.

"Ja minä olen Demetri" toinen ilmoitti.

"Mukava tavata teidät", sanoin, ujous valtasi minut yhtäkkiä. "Minä olen Bella"

"Olet juuri niin söpö kuin Aro sanoi sinun olevan" Felix kujersi.

Napsahdin. Vihasin sitä, kun minua kutsuttiin söpöksi. Työnsin kilven ja lähetin hänet suoraan seinää päin. "Älä kutsu minua söpöksi" Tuijotin häneen vihaisesti.

Demetri nauroi parinsa epäonnelle. "Felix, en voi uskoa, että nelivuotias pamautti sinut seinään" Demetri sai sanottua naurupurkauksiensa välillä. "Hyvin tehty Bella! Näytit vihaiselta kissanpennulta"

Purin hammastani ja lähetin hänetkin lentämään kohti seinää. "Älä kutsu minua kissanpennuksi" sähisin.

Hänet pelastettiin vastaukselta, kun Aro, Marcus ja Caius tulivat sisään. He seisoivat sivulla ja katsoivat tilannetta huvittuneina.

"Hyvin tehty Bella, näen, että sinä tulet sopeutumaan hyvin tänne" Aro onnitteli minua. Hymyilin omahyväisesti Felixille ja Demetrille, joilla oli sopivan hämmentyneet ilmeet kasvoillaan.

"Olen iloinen, että voit pitää Demetrin ja Felixin kurissa" Aro jatkoi, "koska he ovat sinun henkilökohtaisia vartijoitasi silloin, kun olet täällä". He näyttivät kauhistuneilta ajatuksesta, että heidän pitäisi olla lapsenvahteina minulle, mutta he saivat ilmeensä kuriin, kun Aro vilkaisi heihin.

He johdattivat minut toiseen huoneeseen, jossa oli seitsemän muuta vampyyria odottamassa. Uteliaisuus oli silminnähtävä, kun he katsoivat minuun.

Aro alkoi esittelemään kaikkia. "Tämä on kumppanini tai vaimoni Sulpicia" hän osoitti ylpeästi pitkää, kaunista naista, joka oli lähimpänä ovea. Hänen ruskeat hiuksensa lainehtivat olkapäillä, kun hän nojautui kätellääkseen minua. "Tervetuloa pienokainen" hän hymyili minulle ennen, kun hän päästi kädestäni irti.

Aro siirtyi seuraavalle riville. Tämä nainen säteili suloutta ja kauneutta, hänen ilmeensä oli pehmeä ja kiltti. "Tässä on Marcuksen vaimo Didyme"

Hän polvistui sulavasti tasolleni ennenkuin hän veti minut pehmeään halaukseen. "Tervetuloa Bella, aiheutit aikamoisen hälinän täällä lahjallasi. Olemme iloisia, että olet täällä; mikään ei ole ollut meille näin mielenkiintoista ja yllättävää lähes vuosituhanteen" hän kertoi. Hymyilin pehmeästi takaisin hänelle ennen kun käännyin seuraavaa naista kohti.

Tämä nainen oli pitkä ja erittäin tyylikäs. Hänen mahonkiset hiuksensa olivat taidokkaasti laineilla ja hänen vaatteensa olivat kirkkaat ja näyttivät olevan suoraan suunnittelijalta. "Minä olen Heidi" hän esittteli itsensä ja hymyili minulle.

Seuraavat kaksi rivillä näyttivät olevan varhaisessa teini-iässä olevat kaksoset. Molemmilla oli enkelimäiset ja lapsimaiset piirteet sekä vaaleat hiukset.

Aro esitteli heidät Aleciksi ja Janeksi. Sitten hän siirtyi naiseen, jonka olin halunnut tavata.

Renata oli suhteellisen tavallinen verrattuna muihin tämän huoneen naisiin, mutta kuitenkin epäinhimillisen kaunis. Tervehdin häntä innokkaasti ja käänyin sitten huoneen viimeiseen vampyyriin. Hän hymyili alas minulle ja esitteli itsensä Santiagoksi.

"Santiago on myös yksi vartijoistasi, jos Felixiä tai Demetriä tarvitaan johonkin muuhun" Aro lisäsi. Katsoin häneen hämmentyneenä.

"Miksi minä tarvitsen vartijan? Voin pitää itse itsestäni huolta"

Caius vastasi: "Bella, joskus meillä käy vierailijoita, jotka haluavat varmaan syödä sinut samoin kuin jotkut muut, jotka asustavat linnassa, he eivät ole yhtä hillittyjä kuin me. Vartijasi pitävät huolta, ettei kukaan vampyyri pääse kimppuusi, he pitävät sinut myös piilossa muilta vampyyreilta" Hän pysähtyi ja antoi minulle aikaa miettiä tätä ennen kun hän jatkoi.

"Lisäksi muut vampyyrit eivät tiedä sinusta, paitsi tällä hetkellä huoneessa olevat" hän jatkoi nopeasti, "Näetkös, kun annamme sinun elää, rikomme tärkeintä sääntöämme" Nyökkäsin, Aro oli selittänyt minulle vampyyrien lait sekä Volturien aseman lainvartijoina, kun olimme matkanneet kohti hotelliani Roomassa. "Eli emme voi sallia kenenkään muun tietää sinusta. Maailmassa on muita vampyyreita, jotka ovat vihollisiamme. He näkisivät sinut lemmikkinämme ja yrittäisivät kostaa meille tappamalla sinut. He voisivat nähdä meidät myös heikkoina, kun annamme sinun elää, joten he voisivat yrittää kumota valtamme sillä. He voisivat nähdä sinut myös uhkana, koska tiedät keitä me olemme ja yrittäisivät tappaa sinut, jotta et voisi kertoa kenellekkään" hän selitti.

Nyökkäsin ymmärtäväisenä. "Eli Felixin ja Demetrin pitää olla lapsenvahteina minulle?" tarkistin.

Aro naurahti, "Pelkäämpä, että se on totta, rakas"

***

Koulupäiväni kuluivat nopeati ja ilman ongelmia, kun opin asioita kymmeneltä vampyyrilta. Sain selville, että he olivat oikeasti rekisteröityneet yksityiskouluksi, keksineet oppilaita täyttääkseen vaatimukset.

Silloin tällöin tein kokeita, jotta äitini näki kuinka hyvin edistyin "koulussani".

Tulin hyvin toimeen vampyyrien kanssa. Yllätyksekseni huomasin, että sovin heidän joukkoonsa paremmin kuin mitä olin koskaan ihmisten kanssa.

Jokaisella vampyyrilla oli oma kiinnostuksen kohteensa, ja he opettivat minulle eri asioita.

Aro opetti minulle mytologista olennoista, ei vain vampyyreista vaan myös ihmissusista, keijuista, noidista sekä muodonmuuttajista. Olin yllättynyt, kun sain tietää, että La Pushissa, lähellä Forksia, jossa olin syntynyt, oli susi muodonmuuttaja heimo. Vielä enemmän yllätyin, kun kuulin toisesta heimosta Afrikasta, jotka pystyivät muuttumaan leijoniksi.

Marcus ja Caius opettivat minulle kirjallisuutta. He laajensivat minun jo vahvaa kiinnostustani klassikoita kohtaan näyttämällä heidän lempiromaaninsa, ja kertomalla minulle tosielämän tarinoita joistakin kirjailijoista. Molemmilla oli myös intohimo shakkia kohtaan, jonka poimin heiltä nopeasti. He olivat erittäin onnellisia, kun saivat opettaa minua. Kehitin nopeasti omia taktiikoita sekä strategioita, kunnes voitin joskus toisen heistä.

Didyme löysi rakkauteni musiikkia kohtaan, ja opetti minua soittamaan harppua, jota aloin nopeasti rakastamaan. Hän löysi lempimusiikkinsa viime vuosituhannelta, ja hänen ohjauksellaan kehitin omaa musiikkimakuani. Debussysta tuli nopeasti lempisäveltäjäni ja Clair De Lunesta lempikappaleeni.

Jane opetti minulle teknologiaa, enimmäkseen kännyköistä sekä tietokoneista, kunnes osasin niin hyvin, että voisin hakkeroida itseni sisään mihin tahansa hallituksen virastoon tai turvallisuuspalveluun koko maailmassa.

Alec oli kiinnostunut historiasta, joten hänestä tuli historian sekä maantiedon opettajani. Opin nopeasti kaiken eri maista monienkin vuosien takaa. Opin myös niiden maiden kielet. Kaikki kymmenen vampyyria lupasivat, että he veisivät minut vierailemaan lempimaihini, kun olisin hieman vanhempi.

Heidi opetti minulle matematiikka. Hän yllätti minut intohimollaan formuloita kohti, se oli ristiriidassa hänen huippumalli olemuksensa kanssa.

Sulpiciakin oli yllättävä. Hänen mielenkiintonsa oli tieteet. Hän oli loistava opettaja, koska hän antoi minun tehdä aina hauskoja kokeiluja.

Santiago opetti minulle mekaniikkaa. Kopioin nopeasti hänen intohimonsa autoihin. Opin kaiken mitä pystyin nykyisistä ja autoista. Santiago lupasi, että opettaisi minut ajamaan autoa heti, kun olisin tarpeeksi pitkä nähdäkseni ratin yli.

Totuin nopeasti siihen, että Felix ja Demetri seurasivat minua kaikkialle. Pyysin heiltä säännöllisesti kuitenki anteeksi, koska heidän täytyi seurata minua kaikkialle. Minä ajattelin, että se oli todella tylsää tehdä sitä joka päivä. Mutta he vakuuttivat, että se oli kaikkein mielenkiintoisinta, mitä he olivat vuosien aikana tehneet.

He opettivat minua taistelemaan, joka oli uskomattoman hauskaa. He tajusivat pian, että vaikka he liittoutuisivat minua vastaan, he eivät voineet voittaa minua, koska sillä hetkellä, kun he tarttuivat minuun heitin kilpeni heitä kohti ja he lensivät seinään, tai kietoisin kilpeni heidän ympärilleen ja jäädyttäisin heidät paikalleen, levitoisin heidät maasta siirtämällä kilpeä, joka oli kiedottu heidän ympärilleen, ylös ilmaan.

He nurisivat aina, kun jätin heidät ilmaan leijumaan, mutta minä vain nauroin heille.

Renata tietenkin opetti minulle lisää kilvestäni ja kuinka voisin parantaa kilpeni hallintaa. Aro piti näiden oppituntien seuraamisesta. Opin pian, että pystyin sieppaamaan tavaroita ilmasta ja heittämään ne takaisin. Tämä johti joihinkin erikoisiin jalkapallopeleihin.
Pari päivää myöhemmin, Aro ilmoitti, että hän uskoi, että minulla olisi toinenkin kilpi, mentaalinen kilpi. Hän selitti, että hänen kykynsä samoin kuin Janen ja Alecin olivat kaikki mentaalisia. Jane sai henkilöt tuntemaan, että he palaisivat, kun Alec taas vie heiltä kaikki aistit, hän turruttaa heidät. Kummankaan kyky ei toiminut minuun. Tämän takia Aro ajatteli, että minulla täytyi olla myös
mentaalinen kilpi.

Löysin pian toisen kilpeni, kun keskityin pitkän aikaa. Mentaalinen kilpeni oli myös näkyvä minulle, kun se oli kiedottu toisten ympärille. Harjoittelulla opin nopeasti kietomaan sen toisten ympärille yhtä helposti kuin fyysisellä kilvelläni. Ainoa ero oli se, että mentaalisen kilven väri oli läpinäkyvä kirkas sininen. Kun kiedoin molemmat kilvet jonkun ympärille, värien sekoitus näytti vaalean siniseltä peitteeltä.

Ainoa poikkeus mentaaliselle kilvelleni olin minä. Vaikka oli selvää, että minulla oli mentaalinen kilpi ympärilläni, sitä ei voinut nähdä ja sitä oli todella vaikea työntää pois. Tavallisesti pystyin työntämään sen pois alle minuutiksi ennen kun kiinnitin huomioni johonkin muuhun. Silloin kilpeni napsahti takaisin.

***

Vuodet kiisivät ohi, kun Renee ja minä elimme onnellisina Volterrassa. Joka vuosi menin takaisin Forksiin viettämään kaksi viikkoa isäni kanssa. Lopun ajan vietin joko äitini tai vampyyri perheeni kanssa.

Kahdeksan vuotiaana hallitsin kilpiäni erinomaisesti. Kun Felix ja Demetri väijyivät minua -tavallinen tapaus- en vain pystynyt kietomaan kilpeä ympärilleni, kun he syöksyivät vampyyri nopeudella kimppuuni, mutta pystyin myös välittömästi kietomaan kilven heidän ympärilleen ja jäädyttää heidät paikoilleen.

Tajusimme myös, että molempien kilpieni vaikutusalue oli 5 mailia. Olin myös harjoitellut henkilökohtaisen mentaalisen kilpeni käyttöä siihen pisteeseen, että pystyin pitämään sen poissa lähes 20 minuuttia. Se vaati kuitenkin paljon keskittymistä. En vieläkään ymmärtänyt mihin minä sitä tarvitsisin, mutta Aro ja Renata ajattelivat, että se vahvistaisi kilpiäni.

Oppimis innokkuuteni ja valokuvamuistini ansiosta, olin nyt ammattitaitoinen muusikko, shakin pelaaja, hakkeri sekä mekaanikko. Minulla oli myös jo sujuva italian, ranskan, latinan, saksan, espanjan, mandariinikiinan, kiinan, japanin ja portugalin kieli. Puhuin kaikkia kieliä säännöllisesti vampyyrien kanssa. Olin jo tarpeeksi viisas päästäkseni lukion kokeiden läpi, ja äitini oli erityisen tyytyväinen suorituksista, joista olimme hänelle kertoneet.

Jopa vampyyrit olivat ylpeitä minusta. He hehkuivat ylpeydestä, kun he antoivat minulle lahjoja minun kahdeksanvuotis syntymäpäivänäni. Kaikki lahjat olivat kalliita. Suurimmaksi osaksi koruja, jotka sisälsivät kirkkaita, suuria korvaamattomia timannteja sekä täyttä 24 karaatin kultaa.

Olin nopeasti oppinut viimeisten neljän vuoden aikana, että Volturit olivat erittäin rikkaita. Raha ei ollut heille mikään ongelma. Hehän olivat viettäneet pari viimeistä vuosituhatta hankkien sitä, ja käyttäen sitä miten vain halusivat.

Tämä kävi selväksi ensimmäisellä kerralla, kun Heidi oli vienyt minut shoppailemaan. Se oli muuttunut maratoniksi, kun Heidi oli raahannut minut kaupasta toiseen ja ostanut minulle 20,000 dollarin edestä vaatteita, kenkiä ja muita asusteita. Yhdessä päivässä.

Huolimatta ensimmäisistä protesteistani siitä kuinka he käyttivät rahaa minuun, opin, että he loukkaantuivat vastusteluistani. Opin pian myös hyväksymään sen mitä he minulle antoivat, jopa luottokortin, jonka he antoivat minulle, kun täytin kuusi.

Kaiken kaikkiaan, kahdeksan vuotiaana, olin erittäin tyytyväinen elämääni.
« Viimeksi muokattu: 07.02.2010 12:45:24 kirjoittanut little-monkey »