Kirjoittaja Aihe: Axis Powers Hetalia, Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11  (Luettu 23752 kertaa)

Prunelli

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #40 : 02.03.2010 12:42:40 »
Hienoa, että Puolasta ja Liettuastakin kirjoitetaan! :) He ovat mukava kaksikko.
Kuubastakin kirjoitetaan harvoin Hetalia-fanfictioneissa, ja oli upeaa lukea, kun hänkin oli mukana! Toivottavasti Liechenstein (kirjoitinko nimen oikein?)  ja Sveitsi palaavat kuvioihin! :)
Upeaa tekstiä ja hienoa kuvailua, jota ei voi olla lukematta! :D

Sinu

  • ***
  • Viestejä: 119
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #41 : 03.03.2010 16:33:37 »
Josko nyt sitten toisella yrittämällä... Kirjoitin jo kerran maratonkommentin, mutta sitten painoin epähuomiossa jotakin ja koko roska katosi taivaan tuuliin. Piti tässä nukkua yön yli, ennen kuin sain itseni aloittamaan alusta...

16. Pisan edustaa minusta tätä kaksikkoa todella hyvin. He ovat molemmat hieman vinossa (tai mutkalla, kummin sen nyt haluaa ajatella) johonkin suuntaan. Aww, voisin lukea heistä enemmänkin yhdessä. Täytyy ihailla Venezianoa siitä kuinka hyvin hän jaksaa veljensä kiukkuilua. Yleensä en pidä kovin paljon hahmoista, jotka valittavat joka asiasta, mutta Romano tekee tässä suuren poikkeuksen. Hän on yksi lempihahmoistani. Loppujen lopuksi hän on samanlainen uuno kuin veljensä. ^^'
Ja vaikka kerran korjasit ajatusmaailmaani, ajattelen heitä silti kaksosina. Onhan kaksosistakin toisen pakko olla vanhempi. (Logiikkani puolesta pääsen pian samaan kategoriaan Italioiden kanssa. Ehkä me taivastellaan ensikerralla kolmestaan Pisan tornia.)

17. Olen Tanskan kanssa samaa mieltä, legot ovat mahtavia! Ne kuvastavat Tanskaa myös enemmän kuin hyvin. Niissä on jotakin yksinkertaista hienoutta ja hauskuutta, josta ei pääse yli eikä ympäri. Olen ällistynyt kuinka osaat yhdistellä tuollaisia arkipäiväisiä, mutta osuvia asioita näihin raapaleisiisi.
Norja vaikutti hieman ilonpilaajalta tässä, mutta sekin korjautui lopussa. Pidän tuosta hänen kyynisen humoristisesta tavastaan suhtautua Tanskaan. Tietysti hän osaa ottaa hänet tarvittaessa myös vakavasti (hänellä on hyvä tilannetaju).

18. Nyt päästän taas yhteen suosikeistani. Kreikka! <3<3<3<3 Japani sopii sopivasti hänen seurakseen, koska he tavalaan tasapainottavat toisiaan ja ovat silti samalla aaltopituudella.
Ohoh! Japanihan uhkailee ihan kovilla! *virnn* Loistava idea yhdistää Kreikan lakko Hetaliaan tällä tavalla! Varoituksen sananen sinulle kuitenkin... Historian lisäksi minä kilahdan kaikesta yhteiskunnallisesta, mikä saadaan sotkettua Hetaliaan tällä tavalla mutkattoman hauskasti. Nytkin olen lukenut extra-artikkeleita siitä oikeasta lakosta ja sen tilasta jne... Heh, tämä oli nerokas! Liian nerokas ollakseen edes totta!

19. "Keitä ne on ne sankarit? Elokuvan sankarimiehet?"
Alkoi soida ensimmäisenä päässäni. Hieman olisin kaivannut Englantia tähän raapaleeseen, koska hänellä tuntuu olevan se virallinen "Katkaistaan siivet Amerikan tyhmiltä ideoilta"-virka. Tai ehkä minä vain haluan lukea Englannista enemmän...
Miten vain... Amerikan roolijako osui aika hyvin kohdilleen (Venäjästä pääpahiksena minulle tuli heti kylmän sodan asetelma mieleen...). En tosin olisi itsekään valinnut Unkaria neidoksi hädässä. Melkeimpä kuka tahansa muu naispuoleinen olisi sopinut paremmin (paitsi Valko-Venäjä).

20. Awww! Kanada on todella sympaattinen. Vie jäätelöä Kuuban kuuman auringon alle hyvää hyvyyttään, vaikka tietää, että tämä saattaa koska vain sotkea hänet Amerikkaan. Toisaalta myös Kuuba keräsi sympatiapisteet kotiin. Etenkin tuo "Et kai muistele pahalla?" on todella sopiva lause Kuuban suuhun.
Vaikkein rajoitukset koske ehkä ihan jäätelöä niin suuresti, niin tästä ymmärsi kuitenkin idean, että Amerikka rajoittaa Kuuban elämää tällaisilla pienillä estoilla ja säännöillä. Ilmankos mies on aina vähän myrtsin oloinen. Lopun katketuus oli todella suloinen. Teki mieli lähettää Kuubaan heti paketti Valion jäätelöä.

Taidan pitää kuitenkin kiinni periaatteestani ja jättää Puolan ja Liettuan kommentoimisen ensi kertaan. Saat ainakin kimmoketta kirjoittaa ainakin neljä lisää (jooh, uhkailen sinua lähes yhtä pahasti kuin Japani Kreikkaa).
Hieman ihmetyttää, miksi minun kommenteistani tulee aina tällaista kilometri kamaa... Sano ihmeessä jos se häiritsee niin yritän karsia vähän noita ajatuspakoja pois.
Noh, tämän kertainen top 5:  18, 16, 17, 20 & 19... Kolmea viimeistä oli melko mahdoton päättää, ne olivat niin tasaisen kivoja. Lopulta arpa ratkaisi. Hienoa työtä!
Jag tänker banka dig gul och blå!

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #42 : 05.03.2010 22:52:07 »
Kiitoksia kaikille oikein paljon. Jokainen kommentti on minulle todella tärkeä, ja nyt teen oikein hassun tempun ja vastaan jokaiselle erikseen:

Rassermus: Kuuba kohta oli ehkä hiukan hämärä, mutta se tosiaan perustui tuohon Kuuban tuontirajoituksiin ja osittain myös siihen että hetalian Kuuba ja Amerikka pitävät molemmat jäätelöstä. En muutakaan Kuubasta keksinyt.

Prunelli: Puola ja Liettua ovat tosiaan hieno pari. Oletko jo kuullut heidän Marukaite-versionsa, laulavat välillä toisilleen, söpöä. Sveitsi ja Liechtenstein luultavasti näkyvät taas joskus, koska pidän heistä sen verran paljon. Mutta katsotaan, mitä saan päähäni.

Sinu: Kirjoita vain kilometrikommentteja kaikessa rauhassa. Olet itseasiassa aika usein onnistunut keksimään sen saman linjan, jota minäkin mietin kun kirjoitin. Näh, kuvittelin jo onnistuvani sotkemaan viiden raapaleen rutiinisi mutta näköjään epäonnistuin. Mutta uhkaileminen tehoaa silloin tällöin (älä kuitenkaan vie animea, jookos?)

Seuraavassa jälleen kaksi raapaletta. Taitavat olla numerot 22 ja 23. Kuten taisin jo joskus sanoa, omalla koneellani nuo numeroinnit menee miten sattuu ja välissä on sellaisiakin pätkiä joita en ole kehdannut maailmalle lähettää. Mutta kuitenkin, ensin on Suomi/Ruotsi raapale ja toisena sitten Pohjoismaat kimpassa. (tai no, Suomi, Norja, Tanska ja Islanti mainitaan, mutta kyllä Ruotsikin paikalla oli. Pysyi vain hiljaa)


Raapale 22: Ruotsalainen kalenteri
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Suomi ja Ruotsi

”Su-san”, Suomi sanoi ja tutki kulmat kurtussa ruotsalaisen hänelle antamaa almanakkaa, ”tämä ei näytä kovin selkeältä”.

”Miten niin?” Ruotsi kysyi, ”jätetään vain yksitoista karkauspäivää seuraavien neljänkymmenen vuoden aikana pois”. Heidän uusi kalenterinsa oli ollut voimassa jo muutaman vuoden mutta vasta nyt Suomi oli saanut aikaiseksi tutkia sitä hieman tarkemmin. Koko idean tarkoitus oli siirtää Ruotsin alueiden kalenterikäytäntö ja päivämäärät vastaamaan muun maailman tyyliä.

”Mutta kun meillä oli viime vuonna karkauspäivä”, Suomi sanoi, ”Olemme siis vielä enemmän jäljessä”.

”Lisätään sitten ensi vuonna muutama ylimääräinen päivä helmikuuhun”, Ruotsi sanoi hetken mietinnän jälkeen, ”sitten pääsemme takaisin juliaaniseen kalenteriin”.

”Meidän piti kylläkin siirtyä gregoriaaniseen”, Suomi vastasi hänelle.

”Juliaanisessa se on helppoa. Poistamme vain jonkin vuoden helmikuusta yksitoista päivää”, Ruotsi sanoi ja osoitteli almanakan päiviä havainnollistaakseen selittämäänsä asiaa, mutta siitä huolimatta Suomi katsoi häntä hämmentyneenä.

”Mehän olemme sitten koko ajan muuta maailmaa joko edellä tai jäljessä”, hän parahti hädissään, ”miten kuvittelet, että edes minä pysyn tässä mukana!”


A/N: tuo kalenteri on ihan tosi juttu. Sitä käytettiin Ruotsi-Suomi alueella 1700-1712. Noh, ehkä vähän selitin asian eritavalla ja muutenkin sotkin.


Raapale 23: Öljyvaltio
Ikäraja: S
Henkilöt: Pohjoismaat

”Tanska, vaikka Amerikka kuinka paljon puhuisi, sinun ei tarvitse aina kuunnella häntä”, Suomi sanoi, kun mies oli jo puolituntia jauhanut innoissaan jostain uudesta projektista johon Amerikka oli saanut hänet mukaan. Kaiken lisäksi muut Pohjoismaat suhtautuivat asiaan hiukan varauksellisesti, koska kyse oli öljystä.

”Mutta ajatelkaa nyt”, Tanska sanoi, ”kaikki öljy on vain muutaman valtion käsissä ja onhan se vähän epäreilua meille muille”.

”Ei sinun kuitenkaan tarvitse kuunnella Amerikkaa”, Islanti sanoi pysytellen samalla kannalla Suomen kanssa, mutta Tanska ei kuitenkaan kuunnellut häntäkään. 

”Ja öljyvaltiot ovat aina niin itserakkaita ja pöyhkeitä, eikö olisi kiva antaa vähän samalla... Auts”, Tanskan puhe loppui vasta Norjan hyvin tähtäämän männynkävyn osuttua miestä silmäkulmaan, ”miksi sinä noin teit, Norja?”

”Koska minäkin olen itserakas ja pöyhkeä öljyvaltio”, Norja vastasi jääkylmällä äänellä, ”ja sinä olet typerys, joka ei tajua omaa parastaan”.   
« Viimeksi muokattu: 20.06.2015 20:39:59 kirjoittanut Beyond »

Prunelli

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #43 : 06.03.2010 12:25:10 »
Hehee! Tanskalla on ihmeellinen taito joutua hankaluuksiin ja Ruotsikin oli tavallista puheliaampi. Pohjoismaat ovat parhaita!

Upea luku, tykkäsin! :) Toivottavasti jatkoa tulee vielä!

Ps: Olen kuunnellut Puolan ja Liettuan Maru kaite chikyuut! (Taivutetaanko se tuolla tavalla??)
Tykkäsin varsinkin Puolan versiosta! Uskomattoman söpö! <3 Liettua oli myös ihana! <3

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #44 : 06.03.2010 13:18:47 »
Aww. Ihana. Norjal oli ihanan tarkka heitto :D
Jooh. Tää on niin hyvin kirjotettu^^
Eli jatkoa taas piannn<3

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #45 : 07.03.2010 18:41:22 »
Kiitoksia, Prunelli ja Rassermus! Ruotsista tosiaan tuli ihmeen puhelias. Ehkä hän oli tohkeissaan uudesta kalenterista.

Jatkoa tulee jälleen kahden raapaleen verran. Kumpikin hiukan epäilytti minua aluksi, koska kyseessä on hahmoja joista en ole vielä kirjoittanut. Noh, ensimmäisessä, eli raapale 24, on Venäjä ja Kenraali Talvi. Ja toisessa on Hollanti (/Alankomaat) ja Egypti. Tuon idea lähti siitä kun näin HS:n sivuilla uutisen, jonka otsikko meni jotenkin näin: "Hollanti yrittää myydä tarpeettomat sikainfluenssa rokotteet". Jostain kumman syystä pomppasi samalla myös Egypti mieleen.

Raapale 24: Kenraali Talvi
Ikäraja: S
Henkilöt: Venäjä ja Kenraali Talvi

Venäjä seisoi keskellä lumituiskua tiukasti takkiinsa ja huviinsa kietoutuneena. Tuuli pyörteli hänen ympärillään yrittäen särkeä miehen puolustuksen ja kylmettääkseen ihoa, mutta jopa pauhun läpi Venäjä kuuli Kenraalin äänen selvänä ja vahvana.

”Tahdot siis, että autan sinua taas jossain taistelussa”, hänen sanomanaan se ei ollut kysymys vaan toteamus. Kenraali Talvi ei koskaan kysellyt mitään.

”Kyllä”, Venäjä vastasi, ”autoit ranskalaistenkin kanssa silloin”.

”Se oli eri asia”, Kenraali sanoi ja hetkeksi tuuli tuntui voimistuvan hänen äänensä painosta, ”ranskalaisista ei ollut taistelemaan”. 

”Mutta, mitä sanot tämänkertaisesta vastustajasta?” Venäjä kysyi. Hetken oli hiljaista, aivan kuin Kenraali olisi kyllästynyt ja lähtenyt pois, mutta sitten hän vastasi.

”Minä en auta sinua suomalaisten sodissa”, kuului vastaus, ”sen taistelun saat käydä itse”.

”Miksi? Aiotko mennä hänen puolelleen?” Venäjä tivasi ja tajusi samassa menneensä liian pitkälle, Kenraalilta ei vaadittu selityksiä. Tuulen seassa pyörivä lumi tuntui yhtäkkiä viiltävän hänen poskiaan ja pistelevän silmiä, mutta saman tien tuuli tyyntyi ja sade lakkasi aivan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Venäjä totesi seisovansa yksin loputtoman valkoisten kinosten keskellä eikä missään näkynyt merkkiäkään äskeisestä keskustelusta. Ei muuta kuin pieni verinaarmu miehen poskella.


Raapale 25: Myyntityötä
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Hollanti ja Egypti

Hollanti käveli ympäriinsä pino pieniä laatikoita sylissään. Hän oli ehtinyt käydä jo melkein kaikkien luona, mutta kukaan ei ollut suostunut ostamaan hänen kauppaamiaan rokotteita. Ei, vaikka hän yritti myydä niitä pilkkahintaan ja olisi antanut tulppaanikimpun kaupanpäällisiksi. Suurin osa olisi kyllä ottanut kukat, muttei lääkkeitä. Siinä huonosta menestyksestään alakuloisena Hollanti huomasi Egyptin kävelevän häntä vastaan.

”Hei Egypti!” mies huusi, ”tahtoisitko ostaa rokotteita? Ovat kyllä laadukkaita, mutta en vain itse tarvitse niitä kaikkia”. Poika katsoi häntä vakavana, muttei sanonut mitään. Eipä hän yleensäkään sanonut paljon mitään ääneen. Hollanti ehti jo luovuttaa ja ohittaa Egyptin, kun poika yhtäkkiä tarttui kiinni hänen paidastaan ja ojensi toista kättään.

”Osta purkki”, hän sanoi yksinkertaisesti ja näytti pitelemäänsä lasipurkkia, ”tai vaihda”. Hollanti katsoi häntä hetken ja kohautti sitten olkiaan.

”Okei”, hän sanoi ja vaihtoi Egyptin kanssa paketillisen rokotteita pieneen lasipurkkiin.

« Viimeksi muokattu: 20.06.2015 20:40:15 kirjoittanut Beyond »

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #46 : 07.03.2010 19:26:47 »
Minäpäs tykkäsin tosi tosi tosi paljon. Oli melkoisen nätti tuo 24, se oli tosi hyvin kuvattu. Venäjä oli melko itsensä, tosi kaunis pätkä.

25:lle repesin, jostakin syystä. Egypti oli aika nerokas, kieltämättä^^<3

<3:llä
~Myrsis~
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #47 : 07.03.2010 20:32:22 »
Hih.
Joo. Tykkäsin ihan hirmuisesti.
Ja on edelleenkin hyvin kirjotettu^^
Eipä mulla muuta :D

Sinu

  • ***
  • Viestejä: 119
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #48 : 07.03.2010 20:59:14 »
Minä täällä (taas) hei!
Olen koko päivän istunut koneella levottomana ja toivonut löytäväni edes jotakin luettavaa. Heh, ei siis tarvitse erikseen painottaa, että nämä pelastivat iltani. Lisäksi nyt on jälleen viisi kasassa, joten eiköhän siirrytä itse asiaan...

21. Aah! Pitäisiköhän tässä pyytää anteeksi Puolalta ja Liettualta, että annoin heidän odottaa tällä tavalla. Puola ainakin mulkoilee rumasti... Hyrr...
Ihana termi tuo Puola-päivä. ^^ Itse olen myös enemmän Liettua-tyyppiä ja siksi minulla on joskus niin hauskaa kun kaverini (ei välitä tosin Hetaliasta) on selvä Puola-tyyppi. Kaiken se kestää Liet. *virnn* Jotenkin hervottoman söpöä, että Puola soittaa heti seuraavana aamuna edellisestä tapaamisesta, että Liettua ei ole käynyt aikoihin. Ja tietysti on myös todella hellyyttävää, että Liettua luopuu päivän muista suunnitelmista vain siksi, että Puola haluaa hänet tapetoimaan huoneensa (tuskin Puolasta itsestään on paljon työtä tekemään...) Huoh, tämä voitti jälleen kaikki sympatiat. Kerrassaan loistava kaksikko!

22. Tämä olikin todella mielenkiintoinen pätkä. Siis mielenkiintoisella tarkoita kiehtovan mielenkiintoinen. Se herätti mielenkiintoni heti. Tämä kalenterijärjestelmä oli ihan uusi tuttavuus minulle ja tottakai minä googletin tämän heti oppiakseni lisää. Tämän tietoaallon jälkeen luin tämän uudestaan ja ymmärsin tietysti paljon paremmin.
Tämä ficki vaati kyllä sen, että Ruotsi on vähän puheliaampi, koska ei olisi sopinut kuvaan, että Ruotsi olisi pihalla omasta kalenteristaan ja Suomi selittää tilanteen hänelle. Tosin täytyy ylipäätänsä ihmetellä tuota järjestelmää. Tuota menoa Ruotsilla olisi ollut melkein puolivuosisataa ihan oma kalenterinsa. Ja lopulta siirtymiseen ei tarvittu kuin yksi vuosi... Pöhköjä...

23. Öljy puhututtaa näemmä täälläkin. Tämä sai minut kyllä nauramaan. Norja ei kyllä ole ensimmäinen valtio joka tulee mieleen kun pitää luetella öljyvaltio. Ehkä se on vain hyvä Norjan kannalta. Ainakin se sopii hänelle pitää siitäkin matalaa profilia.
Lainaus
”Koska minäkin olen itserakas ja pöyhkeä öljyvaltio”, Norja vastasi jääkylmällä äänellä, ”ja sinä olet typerys, joka ei tajua omaa parastaan”.
Tanska ei taida todellakaan aina tajuta omaa parastaan... Aww! Jotenkin kruunulopetus tälle raapaleelle. ^^

24. Oi, ja nyt pääsin jälleen oikean aarteen pariin!
Tästä kumpusi sellainen karu ja jylhä tunne, joka sekoittui pieneen isänmaallisuuteen kun Kenraali ilmoitti, ettei aio auttaa Venäjää tässä sodassa. Suomi ei ole sama asia kuin Ranska. Talvi osaa oikeasti olla vaarallinen ja arvaamaton, joten auta armias jos se kääntyy jota kuta vastaan. Hyrr...
Tämä ficki oli yksinkertainen, hieman mysteerinen ja silti todella tunnelmallinen. Nousee kyllä sinne suosikkeihini, ehdottomasti! Tähän on taas ujutettu ihanasti historiaa. <3

25. Uuh! Egyptin hämyinen purkki vaihtoi siis omistajaa... Mitä lie muumion balsamointi yrttiä sielläkin on. *virnn*
Minullekin kelpaisi tulppanikimppu (ja rokotukseni olen saanut kyllä, joten sitä en kaipaa) näin kevään korvalla. Pidän itse Hollanti nimestä enemmän kuin Alankomaista, jo pelkästään siksi että Hollanti on lyhyempi lukea/lausua/kirjoittaa. Tämä oli muuten kyllä todella sympaattinen pätkä. Kiva kun käytät hahmoja, joihin ei normaalisti törmää niin herkästi. Egyptillä on ihanat silmät, joten häneen olen perehtynyt niiden takia fanitaiteen myötä... Hollanti taas on todella coolin näköinen joten häntä sietää katsella ihan vain sen vuoksi. ^^

Näitä on sitten aina suuri ilo päästä kommentoimaan. Viisi on juuri sopiva satsi, koska enemmän olisi liikaa kerralla ja vähemmän taas saisi minut puutumaan siitä, että koko ajan saisi olla vastaamassa (jolloin saattaisi jäädä joku söpöliini ilman persoonallista kommentointia).
Tällä kertaa suosikit jakautuiva näin: 24, 22, 23, 21 & 25
Hienoa työtä!
Jag tänker banka dig gul och blå!

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #49 : 08.03.2010 23:25:07 »
Tykkäsin erittäin paljon.
Nämä senkun tuntuvat aivan valaisevan muuten harmaan päivän.
No olihan se mielenkiintoista kuinka Egyptikin saatiin taas maailmankartalle hämyisen purkin kanssa.
Ruotsihan puheliaaksi tuli, toivottavasti Su-sanin ja Tinoon suhde kestää, vaikka maidot sekä vellit.  :D
Näillä saa kyllä hymyn huulille, kun näitä lukee.
Jatka samaan malliin. 
~ Fire 8)
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #50 : 11.03.2010 12:06:29 »
Kiitoksia, ihanat ihmiset! On hyvin mukava kuulla onnistuneensa piristämään jonkun päivää ja sitten te piristätte minua kommenteilla! Ja saatte kirjoittamaan lisää. Odotan kauhulla sitä päivää, kun ideat viimein loppuvat. Toivottavasti en ala toistamaan itseäni... Se olisi ikävää.

Tuota, seuraavat kaksi ovat jälleen kerran sarjaani "onko tämä nyt hyvä vai ei?", mutta minä pidän niistä joten... Ensimmäisessä Kiina ja Japani, ja toisessa Suomi ja Ruotsi. Tuo Suomi/Ruotsi tuli päähäni kun hokasin yksi päivä kylppärissä koivushampoopullon (se ei siis ollut minun, mistä lie ilmestynyt) ja sitten tuli Tino mieleen ja sitä seurasi tämä lyhyt pätkä.

Raapale 26: Made in China
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Kiina ja Japani

”Kiitos, Japani, aru”, Kiina sanoi iloisena ja puristi uutta Hello Kitty – pehmoaan tiukasti sylissään, ”se on suloinen, aru”.

”Mukava, että pidät siitä, Kiina”, Japani vastasi tyytyväisenä ja kumarsi pienesti. Kiina kohotti nuken silmiensä tasalle nähdäkseen sen kunnolla. Sitä ihaillessaan hän huomasi samalla pienen ohjelapun, joka oli ommeltu kiinni pehmolelun sivusaumaan. Uteliaana Kiina tarkasteli lappua lähemmin, normaalien pesu- ja käyttöohjeiden alla luki pienillä mustilla kirjaimilla ”Made in China”. Epäuskoisena Kiina luki nuo kolme pientä sanaa useampaan kertaan ennen kuin kohotti katseensa kysyvänä Japaniin.

”Japani, mitä tämä tarkoittaa, aru?” hän kysyi tuijottaen toista miestä hiukan järkytyksen sekaisella ilmeellä, ”olenko minä tehnyt tämän, aru?”


Raapale 27: Koivushampoo
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Suomi ja Ruotsi

”Se on vain pikkunaarmu”, Suomi totesi helpottuneena tutkiessaan haavaa Hana Tamagon tassussa, ”Su-san, hakisitko kylpyhuoneesta desinfiointi-ainetta? Se on siellä lavuaarin yläkaapissa”. Tottelevaisesti Ruotsi nousi ylös ja lähti etsimään Suomen pyytämää ainetta. Se oli hyvin helppo tehtävä, sillä Tinolla oli taipumus pitää kaikki tavarat siististi järjestyksessä ja Berwaldin hakema pieni pullokin oli tasan omalla kohdallaan hyllyllä. Ruotsi otti sen ja kääntyi lähteäkseen takaisin, kun hänen silmänsä osuivat vihreään pulloon lavuaarinkulmalla. Hetken mielijohteesta hän otti senkin käteensä.

”Koivushampoota”, hän luki ääneen ja tutki ruotsiksi kirjoitettua tuoteselostetta. Hän olikin jo pitkään ihmetellyt, miten Tino saattoi aina tuoksua metsältä ja keväältä mutta tämä selitti sen. Hän avasi korkin ja nuuhkaisi, se tuoksui Suomelta.

”Löysitkö sen?” Suomi kysyi ja ilmestyi ovelle kun Ruotsia ei alkanut heti kuulua takaisin.

”Kyllä”, Berwald vastasi ja näytti desinfiointiainepulloa. Vihreän shampoopullon hän laski varovasti takaisin lavuaarinkulmalle heti kun oli painanut sen nimen huolella mieleensä.     
 

Prunelli

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #51 : 11.03.2010 17:15:00 »
Heh! :D Taitaa olla suuri järkytys Kiinalle! ^^

Pidin tästäkin luvusta, ja toivottavasti Suomi & Ruotsi tarinoita tulisi lisää! <3 Pidän heistä niin paljon yhdessä! Hanatamagoa ja Sealandia näkee harvoin! ;_; Toivottavasti he hyppäävät tarinaan jossakin vaiheessa!

Olen harkinnut itsekkin kirjoittavani jonkin Suomi & Ruotsi tarinan, muttei ole pokka riittänyt, niin paljon kiireitä ja muutenkin! ^^'

Mutta ennen kuin alan höpisemään taas omiani, haluan sanoa vain että toivottavasti tulee jatkoa! =D

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #52 : 15.03.2010 22:18:31 »
Kiitoksia Prunelli. Suomea ja Ruotsia varmaan näkyy tulevaisuudessakin, ovat kuitenkin yksi lempiparituksestani. Ja jatkoakin tulee nyt, kun sain kiireiden keskellä muutaman raapaleen kirjoitettua. Näistä ensimmäistä mietin pitkään, sillä minun mielestäni se on hiukan kliseinen, mutta toisaalta halusin jotain missä olisivat Kreikka, Turkki ja Kypros samassa. Tällainen siitä tuli ja Japani vilahti mukaan kaupanpäällisiksi. Toinen taas syntyi kun ihmettelin samaa kysymystä kuin Amerikkakin.


Raapale 28: Kivi, paperi, sakset!
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Kreikka, Turkki ja Kypros

Kaksi nyrkkiä heilahti yhtaikaa alas ja sormet oikenivat kuvaamaan jotain kolmesta muodosta. Kreikan kämmen pysyi suorana mutta Turkki sai sakset. Hän hymähti ja vilkaisi voitonvarmana toista miestä.

”Minä voitin tämän. Sakset leikkaavat paperin”, hän totesi. Kreikka puri hiukan huultaan, muttei näyttänyt muuten tunteitaan ulospäin.

”Tässä pelissä on kolme erää”, hän vastasi tyynesti, ”ei kannata vielä riemastua turhasta”. Miesten ottaessa toista erää, Kypros istui hiljaa jalkojaan heilutelleen tuolillaan. Kreikan voittaessa Turkin ja kolmannen ratkaisevan erän alkaessa, hän avasi suunsa.

”Oikeasti”, poika tuhahti, ”pitääkö teidän tapella Japanistakin? Eikö hänen mielipidettään kysytä ollenkaan?” Sekä Kreikka että Turkki keskeyttivät pelinsä ja katsoivat Kyprosta vakavasti pitkään.

”Miten muuten tämä ongelma ratkeaisi?” Turkki kysyi ja mulkaisi Kreikkaa.

”Tämä on sinun vikasi”, Kreikka vastasi Turkille ja peli jatkui entistäkin kiihkeämpänä. Kypros pyöräytti silmiään ja huokaisi syvään päättäen jättää miehet rauhaan, joskin hänen kävi hiukan sääliksi Japania.


Raapale 29: Englanti ja Amerikka
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Englanti ja Amerikka

”Hei, Englanti!” Amerikka huudahti ja hänen kutsumansa mies tuhahti, miksi ihmeessä Amerikan täytyi aina huutaa vaikka hyvin näki, että Englanti kuulisi hänet hieman vaimeammallakin äänellä.

”No, mitä nyt taas?” Englanti kysyi odottaen jälleen kuulevansa jonkin typerän ja aivottoman idean, joita toisella miehellä oli kyky kehitellä tyhjästä.

”Englanti, minä olen ihmetellyt yhtä asiaa”, Amerikka vastasi, ”sinähän olet Englanti, etkö olekin?”

”Typerys! Minähän kasvatin sinut, luulisi sinun sentään kuitenkin tietävän kuka minä olen”, Englanti huudahti hämmästyneenä.

”Niin, mutta sinähän olet myös Yhdistyneet Kuningaskunnat”, Amerikka sanoi lähes inttävällä äänellä, ”missä ihmeessä Skotlanti, Wales ja Pohjois-Irlanti sitten ovat?” Englanti katsoi häntä pitkään ja kohotti hiukan toista kulmaansa kysyvästi.

”Missä sinun viisikymmentä osavaltiotasi muka sitten ovat?” hän kysyi ja napautti Amerikan otsaa sormellaan, ”idiootti, luuletko että minä kestäisin sen kolmikon kanssa koko ajan kun sinussakin on jo aivan liikaa harmia”.

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #53 : 16.03.2010 21:33:23 »
Kiitoksia MrPanda! Mukava, että nämä onnistuivat piristämään, niin niiden onkin tarkoitus tehdä. Voin yrittää keksiä jotain Balteista, tosin he ovat jotenkin vaikeita hahmoja minulle, Liettuaa lukuunottamatta. Olisi kyllä kiva kirjoittaa yksi raapale, jossa olisivat he kaikki kolme... Mutta, joo. Satuin tänään vilkaisemaan raapale-tiedostoa koneeltani ja löysin tällaisen yhden, joka on jostain kumman syystä unohtunut. Parempi kai potkaista se nyt ulos ennen kuin hukkaan sen taas. Joten tässä siis numero 30 (viisi kasassa taas  ;)) Idea lähti muistaakseni siitä, kun joku kertoi minulle että Suomessa yksikään Mäkkäri ei tuota voittoa. Enpä tiedä tuosta, mutta raapalehan siitä syntyi.

Raapale 30
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Amerikka, Suomi ja Englanti

”Miten maailmassa voi olla noin julmia ja ilkeitä ihmisiä kuin sinä”, Amerikka lähes parkui, ”ja minä luulin, että sinä olet hyvisten puolella!” Suomi käänteli päätään neuvottomana tietämättä, miten käsitellä hermostunutta miestä.

”Mutta, minähän vain sanoin…”, hän yritti hädissään selittää.

”Älä lausu niitä kauheita sanoja enää!” Amerikka kiljaisi ja heilutti hampurilaistaan kädessään kuin asetta, ”minä en kuule sinua, minä en kuule sinua…”. Mies oli sulkenut silmänsä ja rallatteli sitä yhtä lausetta kovaan ääneen. Suomi perääntyi varovasti ja lähes törmäsi taakseen ilmestyneeseen Englantiin.

”Mikä häntä nyt vaivaa?” vaalea britti kysyi Suomen mutistessa anteeksipyynnön.

”Tuota… En tiedä”, hän vastasi, ”minä vain totesin hänelle, että meillä päin pikaruokaketjut eivät oikein menesty, ja sitten kävi noin”.

”Aha, se selittääkin kaiken”, Englanti sanoi, eikä näyttänyt yhtään huolestuneelta, ”älä välitä. Tuo on aivan normaalia hänenlaiseltaan typerykseltä”.


A/N: En koskaan uskonut, että kirjoittaisin näin monta. Kolmekymmentä on kuitenkin aika paljon... Nyt on kai hyvä hetki kiittää kaikkia vielä kerran. Niin, että kiitoksia kommenteista ja lukemisesta!
 
« Viimeksi muokattu: 16.03.2010 21:37:21 kirjoittanut Vyra »

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #54 : 17.03.2010 17:24:29 »
Uiuiui. Olipas hauska^^
26. Kiinalle taisi olla lievä järkytys, Japani, Japani rakas, mitä ihmettä sinä menit tekemään;3
27. No, selvisi minullekin tuo tosiasia, koivushampoo<3. Berwald on nerokas, sinäkin.<3
28. Pojat on poikia, myönnetään, olen sen huomannut. Mutta että Japanista arpapeliä.. Köhköh kiitos ei. EI saa. Oli hauska, repesin.<3
29. Repesin sille totaallisesti, ei mitään tietoa miksi. Kyllä, amerikka ON 50 osavaltion juttu mutta että ne tajuaa sen..<3 Mahtavaa. Saat minut rakastamaan UKta turhan paljon.
30. Tämä nyt oli aika tosi lutuinen ja hassu, repesin tälle. Voivoi kun vetää pultit..
<3:llä
~myrsis~ joka yli käyttää sydämiä ja odottaa jatkoa♥
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Suvituuli

  • Kofeiinihiiri
  • ***
  • Viestejä: 166
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #55 : 17.03.2010 18:45:36 »
Kiituksia! Mitään rakentavaa ei synny, ikävä kyllä, mutta tahdoin silti vain kertoa, että pidän näistä hirmusti : > Alkuperäistä sarjaa en tiedä, mutta se ei minua haittaa. Näitä on mukava lukea, ja ideat on suorastaan kekseliäitä!
Ihanan lyhyitäkin ^^
Kiitokset!
Memento mori
Aliquando insanire iucundum est.
Lamman, cu, suuercin lingamos, indui uelui cantla canamos!

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #56 : 19.03.2010 16:05:49 »
Ihanaaaaa<3
Näin paljon tullut<3
Tykkään niin paljon näistä.
Nää piristää tosi paljon<3
Jatka samaan malliin^^

Salmiakkityttö

  • Hajattelija
  • ***
  • Viestejä: 26
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #57 : 19.03.2010 19:20:15 »
Nämä on superihania!
Omia suosikkejani olivat erityisesti numerot.. äh, mitä niitä luettelemaan, pidin kaikista aivan hirvittävästi!
Luettuani ne en tullut kuin yhteen johtopäätökseen: odotan innolla sitä päivää, kun näitä tulee lisää....... :)
"Sodassa ja rakkaudessa kaikki on sallittua.
Paitsi sodassa rakkaus ja rakkaudessa sota."
~Juice Leskinen~

Vyra

  • Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #58 : 19.03.2010 20:55:58 »
Myrsis: Kiitoksia! Sainpa tosiaan monta sydäntä, mukava että pidit. Pelkään oikeasti, että alan jossain välissä toistaa itseäni näissä raapaleissa... Käskekää joku sitten lopettaa, jos niin käy. Jookosta?

Suvituuli: Kiitos paljon! Arvoisa lukijaraatinikin (eli kaikki kaverit jotka olen pakot... suostutellut lukemaan) ovat yleensäkin pitäneet näistä, vaikkeivat Hetaliasta mitään tiedäkään. Todella mukavaa, että pidit!

Rassermus: Kiitoksia! Hyvä, että piristivät. Minullakin on hauskaa kirjoittaessa ja vielä hauskempaa, kun tulee kommentteja!

 Salmiakkityttö: Kiitos sinullekin! Tällä kertaa ei tarvinnut kauaa odottaa, sillä tänään on raapale-päivä. Työviikko loppui sopivasti, joten kirjoitin pari ideaa puhtaaksi.

Seuraavaksi kaksi uutta raapaletta. Ensimmäisessä on useampia hahmoja ja se onkin oikeastaan lähes tuplaraapale (noin 180 sanaa). Idea lähti alunperin siitä kun selailin kaupassa matkailukuvastoja, yksi tietty otsikko iski silmiin... Toisessa raapaleessa on sitten jälleen kerran Pohjoismaita, tarkemmin sanottuna Suomi, Tanska ja Norja. Ja kyllä, sen idea on taas lähtöisin fanispekulaatioista.


Raapale 31: Maailman romanttisin maa
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Englanti, Ranska, Espanja, Romano ja Kreikka

”Lontoo on pelkkä rähjäinen kylä minun Pariisiini verrattuna”, Ranska tuhahti, kun Englanti oli esittänyt ehdotuksensa pitää seuraava kokous nimenomaan Lontoossa, ”en varmasti suostu tulemaan lähellekään sellaista roskakasaa”. Englannin kasvot punehtuivat vihasta ja hän nousi äkisti tuoliltaan.

”Lontoo on paljon parempi kuin Pariisi”, hän sanoi äkäisesti.

”Mutta Pariisi onkin rakastavaisten kaupunki”, Ranska vastasi naurahtaen, ”siellä jopa sinunlaisesi tavanomainen henkilö voi löytää uuden elämän”.

”Pariisi on jo vanha juttu”, totesi Espanja sillä välin kun Englanti tuijotti murhaavasti Ranskaa, ”minun maassani on paljon romanttisimpia kaupunkeja. Olenhan kuitenkin intohimon maa”.

”Typerys, Rooma on monta kertaa kauniimpi kuin yksikään sinun kylistäsi tai kaupungeistasi voisi koskaan olla!” Romano ilmoitti kovaan ääneen, mutta Espanja ei juuri hätkähtänyt siitä mikä tietenkin ärsytti Etelä-Italiaa vieläkin enemmän. Pian neljän valtion kesken alkoi kiivas väittely maailman romanttisimman kaupungin olinpaikasta. Kreikka, joka torkkui omalla paikallaan, häiriintyi metelistä. Hetken kuunneltuaan hän kaivoi takkinsa taskusta rypistyneen matkaoppaan ja nakkasi sen pöydälle riitelevien miehien eteen.

”Unohtakaa Ranska ja Espanja, uusi rakastavaisten unelmakohde on Ateena”, luki lehden kannessa suurin kirjaimin. Kaikki miehet vaikenivat hetkessä ja Ranska sekä Espanja tuijottivat uudelleen nukahtanutta Kreikkaa järkyttynein ilmein.

”Hänkö on maailman romanttisin maa?” Espanja kysyi hiljaa, ”oikeastiko?”


Raapale 32: Tukholma-syndrooma
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Tanska, Suomi ja Norja

Tanska oli jo koko päivän seurannut ja tarkkailut Suomea odottaen hetkeä jolloin he olisivat kahden. Tämä oli aika vaikeaa, sillä kaikki viisi Pohjoismaata viettivät aikaansa yhdessä ja sitä paitsi Suomi yritti näköjään jutella kaikkien kanssa yhtä aikaa. Lopulta hän kuitenkin lähti yksin keittiöön hakemaan lisää kahvia. Tanska livahti Suomen perässä ja odotti, että hän huomaisi hänet. Kohta Suomi kääntyikin ympäri ja lähes tiputti kahvikuppinsa säikähtäessään toisen miehen mystistä ilmestymistä.

”Tiedätkö sinä, mikä on Tukholma-syndrooma?” Tanska kysyi nopeasti ennen kuin Suomi ehti sanoa mitään.

”Niin mikä?” nuorempi valtio kysyi hämmästyneenä, ”liittyykö se jotenkin Su-saniin?”

”Tavallaan, se on… Ai, sattuu!” Norja oli ilmestynyt paikalle ja tarttunut kipeästi kiinni Tanskan korvalehdestä ennen kuin mies ehti selittää kysymänsä termin Suomelle.

”Sinä olet hiljaa nyt”, Norja sanoi tiukalla äänellä ja kiskoi Tanskan perässään olohuoneeseen.

”Mutta Norja minä tahdon tietää, onko se totta!” mies valitti kovaan ääneen Suomen jäädessä tuijottamaan edelleen hämmästyneenä heidän peräänsä.         

Sinu

  • ***
  • Viestejä: 119
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #59 : 20.03.2010 12:51:12 »
Kiellän itseltäni lomat (koneelta), koska silloin jään näemmä auttamattomasti jälkeen tässä kommentoinnissa. *virnn*
Ansaitsisit varmasti jonkin kunniamaininnan ja -merkin näistä. Yli 30 on paljon! Niistähän saisi kohta koottua ihanan kirjasen... Voisin kuvitella sen. Siihen hauskat Hetalia-kannet ja tarvittaessa pientä kuvitusta myös sivun nurkkiin. Voih, sellaisen jos minkä minä haluan!
Kröhm... Taas aiheeseen, jos pääsis...

26. Kaamea totuus, Kiinaseni! Japanin ajatus oli kyllä hyvin huomaavainen, mutta siitä taidettiin vain joutua syvempään suohon... Tuo Kiinan (Hello Kitty)pehmo-villitys on kyllä todella hauska yksityiskohta hänessä. Lisäksi sait hänestä entistä Kiinamaisemman kun laitoit tuon 'aru'-päätteen hänen vuorosanoihinsa.
Japani nyt on Japani, käänsi miten käänsi. Hänestä ei jää kättelyssä paljon käteen (pidättyväinen kun on), mutta lähemmän tuttavuuden jälkeen hän osottautuukin mukavaksi kaveriksi.

27. Awww! Ihana pätkä. Sai hymyn 110% varmuudella nousemaan kasvoille, ja tekee sitä joka lukukerran jälkeen.
Berwaldin onni, että suomalaisissa tuotteissa on myös ruotsinkielinen tuoteseloste. Lisäksi ajatus, että Berwald on kiinnittänyt huomiota kaikkeen Tinossa, aina tuoksusta jokaiseen piirteeseen ulkonäössä ja luonteessa, on todella suloinen.
Tämä oikein hiveli fanitytön mieltä! Vaikka Hana Tamago, palleroinen, olikin loukannut tassunsa... );

28. Kyproksen sävystä päätelleen, hän on myös joutunut vastaavan arvan kohteeksi...  Kreikka ja Turkki ovat kyllä parantumattomia. Toivottavasti Japani ei tule kuulemaan kohtalostaan, koska ei ole kovin mieltä ylistävää tulla arvotuksi. Lisäksi Kreikka ei saa hävitä Japania! Minä en ala, jos en voisi enää seurata niiden kahden toljailuita. Eli "Go Go Kreikka! Kannustan sinua!" Olen silti iloinen, että toit Turkin ja Kyproksen mukaan tähän. Jälkimmäisestä ei ole tullut yhtään fanitekstejä vastaan, joten jo oli aikakin, että hän pääsi parrasvaloihin.

29. Olenkin kaivannut Englantia kovasti. Hän on sellainen karkea herrasmies, johon ei voi olla tykästymättä. Hän on aina niin sanavalmis, ja tämä oli aivan loistava lohkaisu:
Lainaus
”Missä sinun viisikymmentä osavaltiotasi muka sitten ovat?” hän kysyi ja napautti Amerikan otsaa sormellaan, ”idiootti, luuletko että minä kestäisin sen kolmikon kanssa koko ajan kun sinussakin on jo aivan liikaa harmia”.
Amerikka nyt kerää aina sympatiat tietämättömyydellään (tosin se on oikeassa maailmassa hieman rasittavaa paikoittain). Hän on kuitenkin hyvä tyyppi, eikä tarkoita pahaa. ^^

30. Ja nyt kun aiheeseen kerta päästiin...
Tino parka! Ei saa säikyttää häntä tuolla tavalla kun hän ei ymmärrä! Tino yrittää kuitenkin olla diplomaattinen kaikkien suhteen, joten mahtoi olla todella kamala tilanne hänelle. Onneksi Enlanti tuli hänen henkiseksi tuekseen.
Amerikalle mahtoi olla todella paha shokki... Voi, ehkä hän toipuu siitä vielä. Minä en tosin lupaudu hänen terapeutikseen...

Olet nero, nero, nero, nero, nero, nero, nero, nero ja nero! Voih! Mainitsinko jo että olet nero? Nämä ovat niin ihania! <3<3<3
Tästä viisikosta kehkeytyi tällainen järjestys: 27, 29, 28, 30 & 26
Jag tänker banka dig gul och blå!